Maar hoezo was de afwijkende route dan al voorgeprogrammeerd? En pas daarna het laatste communicatiemiddel kapot / uitgezet. Nog ff snel voor ie onwel werd een route ala zuidpool erin gezet, nah, t kan maar lijkt mij niet.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zoals je weet ging ik voor de kaping, maar ik houd andere opties open. Een technisch mankement en dan snel landen zou ik logischer vinden, maar wat als de piloot/piloten door hypoxia verminderd toerekeningsvatbaar waren en die vreemde route naar het NW volgden?
De transponder en andere communicatie zouden in principe door brand of kortsluiting uitgeschakeld zijn.
Telegraaf... Daily Mail... zuchtquote:Op zondag 23 maart 2014 18:21 schreef APK het volgende:
[..]
Volgens de telegraaf waren ze gescheiden maar woonden ze nog wel samen.
[..]
De inhoud van de plee of het haarstukje van Gerard Joling.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:21 schreef hamkaasburger het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is dus wat de fransen hebben gezien zou een stoel voor moeten stellen
(ik zie geen stoel)
bron : http://www.roomeetimes.co(...)es-flight-mh370.html
Het hoezo/waarom is de moeilijkste vraag idd.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:22 schreef Marrije het volgende:
[..]
Maar hoezo was de afwijkende route dan al voorgeprogrammeerd? En pas daarna het laatste communicatiemiddel kapot / uitgezet. Nog ff snel voor ie onwel werd een route ala zuidpool erin gezet, nah, t kan maar lijkt mij niet.
waarschijnlijk is dit het hoofd van hem je kan het zien aan de diaree achtige kleur en vormquote:Op zondag 23 maart 2014 18:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De inhoud van de plee of het haarstukje van Gerard Joling.
Ik sluit zeker niet uit dat er info wordt achtergehouden die wijst op het zuidelijke scenario, kan mij nauwelijks voorstellen dat ze er anders zo veel geld en tijd in zouden steken.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:28 schreef El_Matador het volgende:
Afbuigen naar het zuiden is nergens bewezen. Alleen de ping geeft een mogelijkheid.
Toch nog 1 mooie uitkomst van dit mysterie.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:30 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
waarschijnlijk is dit het hoofd van hem je kan het zien aan de diaree achtige kleur en vorm
De kunst is om juist emoties zoveel mogelijk te negeren en rationeel te denken. Met de huidige aanwijzingen ligt een technisch mankement simpelweg niet voor de hand.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het hoezo/waarom is de moeilijkste vraag idd.
Ik heb sympathie voor de piloten als die VSAmerikaan in de OP met zijn brandverhaal en the-stranger hier, omdat een knotsgekke piloot "enger" en sowieso onwaarschijnlijker is dan technische mankementen, dus duik ik graag (no pun intended) in dat scenario.
Hoeveel tijd zat er tussen het ontdekken van die ping en de verdwijning? Zeker nadat de Chinezen daar gingen zoeken... Iets van 6-8 dagen? Dan kan je makkelijk landen in de Gobi, het vliegtuig verstoppen of bijtanken en doorvliegen.
Afbuigen naar het zuiden is nergens bewezen. Alleen de ping geeft een mogelijkheid.
Ja, in elk normaal geval zou je zo denken. Maar zowel de berichtgeving als de "feiten"/het verhaal zijn zo onlogisch dat logica niet echt meer van toepassing is hier.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:32 schreef APK het volgende:
[..]
Ik sluit zeker niet uit dat er info wordt achtergehouden die wijst op het zuidelijke scenario, kan mij nauwelijks voorstellen dat ze er anders zo veel geld en tijd in zouden steken.
Bij mij ook niet, maar dan is het dus juist een scenario om uit te pluizen.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:34 schreef eight het volgende:
[..]
De kunst is om juist emoties zoveel mogelijk te negeren en rationeel te denken. Met de huidige aanwijzingen ligt een technisch mankement simpelweg niet voor de hand.
pingdata werd overschreven waarschijnlijk daarom nietquote:Op zondag 23 maart 2014 18:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bij mij ook niet, maar dan is het dus juist een scenario om uit te pluizen.
Trouwens:
Na een ruime week NOG geen pings van 01:11-07:11???
Oh? Die heb ik gemist. Heb je een bron?quote:Op zondag 23 maart 2014 18:36 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
pingdata werd overschreven waarschijnlijk daarom niet
Kan niet, waarom is die van 09:11 dan niet bekend, die die van 08:11 overschreven zou hebben?quote:Op zondag 23 maart 2014 18:36 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
pingdata werd overschreven waarschijnlijk daarom niet
Ik begrijp helemaal niet wat je wil zeggen. Heb je voor data versturen geen signaal nodig?quote:Op zondag 23 maart 2014 18:46 schreef bedachtzaam het volgende:
Naar ik begrepen heb werd er helemaal geen data verstuurd, er was enkel een signaal dat aangaf dat het toestel nog 'in orde' was.
Ja, het was intact. Vliegend lijkt me schier onmogelijk, met zoveel kerosineverbruik door (falende) airco, de sterke stijgingen en dalingen en de gekozen draaien, dus dan geland (wat alleen kan in Bali -veel te druk- en Centraal-Azie).quote:Op zondag 23 maart 2014 18:50 schreef bedachtzaam het volgende:
Nou ja, ze weten dat het toestel op dat moment misschien nog vloog, of het stond aan de grond, maar hoe en waar is verder onbekend.
Het hele artikel staat hier: http://www.declanhill.com/blogquote:I have held back from posting a second article in the series about Malaysian-Singaporean involvement in match-fixing as it seemed inappropriate with such a tragedy going on. However, after watching the news coverage of the disappearance of the Malaysian plane for two weeks, it is clear a couple of things are happening and, oddly, they link back to the match-fixing situation in this country:
1) The international media is doing their usual technological colonialism. It is the same thing that we have, sadly, seen from the fiasco of the Vietnam War, to the utterly failed ‘War on Drugs’, to the current drone attacks on innocent Pakistani civilians. Cannot win a war, because the people you are backing are a bunch of corrupt, dissolute thugs? Use expensive technology!
I see technological colonialism when I am invited to speak at international journalism conferences: a group of western media types descend to give the locals lessons in the latest high-tech gizmos (currently, it is something called ‘data journalism’). It seems to occur to few western journos to actually reverse the paradigm and try to learn from the people on the ground as to what may be occurring in their country and society.
In the story about the missing airplane, the international media analysis is all about technology: purported satellite tracking, GPS locators, flight simulators, blah, blah. We hear about this technology, than some highly-intelligent expert in a suit, sitting thousands-of-miles away from Malaysia explains what the technology does.
They are all missing the point. To understand what happened to the Malaysian airplane, we need to understand more about the culture of Malaysia.
2) It is clear that there are a number of agendas going on in Malaysia that are hindering the search. This is where international investigators should begin their trail. Not in what government officials claim happened in the sky, but when did local people know and when did they speak out about it.
I am not accusing the Malaysians of blowing up their own plane or deliberately hiding their knowledge of the plane’s whereabouts. However, I do think, that knowing Malaysian society, there are probably a number of powerful institutional agendas that are getting in the way of the search for the truth.
- Knip -
Policeman: I do remember that one of the police officers: one of the lead guys in the [Malaysian match-fixing] investigation. We caught him meeting with one of the bookies that we were trying to investigate. We put a tail on him and we got a phone call from the people who were tailing him. He was meeting with the Chinese bookie.
Hill: Do you arrest him?
Policeman: No, it would have been too embarrassing
Malaysian police officer.
**
Our team was run by a group of top politicians and I am not saying they were fixing, but I am saying that there were very strong rumours and suspicions around themfor several years. I can't accuse him. You have to get proof. These guys are untouchable. You are talking about corruption at the highest level of society. If there is corruption going on at the level that there is no hope, the game has absolutely no hope.
Former Malaysian Player.
Een stoel?quote:Op zondag 23 maart 2014 18:21 schreef hamkaasburger het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is dus wat de fransen hebben gezien zou een stoel voor moeten stellen
(ik zie geen stoel)
bron : http://www.roomeetimes.co(...)es-flight-mh370.html
edit dit is van een nieuw zeelands toestel
Dit.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:00 schreef matthijst het volgende:
Piloot zet airco en zuurstof in cabine langzaam uit en vliegt daarna door tot de tank leeg is. Waarom zo ver? Omdat hij anders nog kon terugkeren. Toen hij ver genoeg was was er geen weg terug meer: dood, kloar.
quote:Op zondag 23 maart 2014 18:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, het was intact. Vliegend lijkt me schier onmogelijk, met zoveel kerosineverbruik door (falende) airco, de sterke stijgingen en dalingen en de gekozen draaien, dus dan geland (wat alleen kan in Bali -veel te druk- en Centraal-Azie).
Maar die andere pings? Hoe kunnen we nou niet meer data hebben? Een ruime week geleden "was de data verzameld maar moest het nog geanalyseerd worden"...?
Assumed/extrapolated, dus "aannames". Blijft vaag dat we nog niks weten van die pings.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:24 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik vraag me af of dit de pings zijn of dat het giswerk is.
Die mysterieuze vrouw kan toch gewoon een prostituee zijn? Piloten nemen het er wel vaker van, doorgaans met stewardessen.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:34 schreef El_Matador het volgende:
BNW / De verdwijning van Malaysia Airlines Flight MH370
Wat moet hij dan doen op zo'n ding?quote:Op zondag 23 maart 2014 19:38 schreef Loekie1 het volgende:
De piloot heeft geoefend in extreem moeilijke landingen.
Jep. Maar hij was dus wel gescheiden. Met zijn chickie/hoer een nieuw leven beginnen ergens?quote:Op zondag 23 maart 2014 19:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die mysterieuze vrouw kan toch gewoon een prostituee zijn? Piloten nemen het er wel vaker van, doorgaans met stewardessen.
Het zou het "in de zee parkeren" veel minder logisch maken. Een ongeluk na ruzie tussen de piloten kan wel natuurlijk...quote:Op zondag 23 maart 2014 19:41 schreef APK het volgende:
[..]
Wat moet hij dan doen op zo'n ding?
Voor de zoveelste keer naar Schiphol vliegen?
Corruptie en belangenverstrengeling is overal dus ik vind dit flinterdun.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:12 schreef APK het volgende:
Declan Hill is een gerespecteerd journalist die onderzoek doet naar match fixing.
Voor zijn onderzoek verblijft hij regelmatig in Azie en hij heeft inmiddels door een groot aantal gesprekken met mensen die involved waren wmb een redelijk inzicht in de manier waarop inwoners van bepaalde landen reageren op bepaalde zaken.
(Vaag, ik weet het.)
Op zijn blog legt hij een link tussen match fixing en de vermissing van MH370.
[..]
Het hele artikel staat hier: http://www.declanhill.com/blog
quote:If the plane did travel south, its path should be detectable on stored Indonesian military radar returns.
Rechts bedoel je? Ik heb in die omgeving vanmiddag best wat getagged jaquote:Op zondag 23 maart 2014 20:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
http://www.tomnod.com/nod/challenge/mh370_indian_ocean/map/3129
3129, daar ligt ook wat geksLijkt iets met een symbool erop.
Ja, rechts idd. Daar ligt veel spul, maar vond dit echt opvallend.quote:Op zondag 23 maart 2014 20:37 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Rechts bedoel je? Ik heb in die omgeving vanmiddag best wat getagged ja
Ja, dat vroeg ik me ook al afquote:Op zondag 23 maart 2014 20:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag, wie zien de tags? Bij dat duimpje zie je 'other users' bla bla, maar ik zie geen tags van other users. Wie beoordeelt die dingen?
Dat lijkt me niet. Anders zou het wel heel erg zinloos zijn...quote:Op zondag 23 maart 2014 21:04 schreef bedachtzaam het volgende:
Volgens mij moet je een geregistreerde user zijn en ingelogd om je tags te kunnen delen.
Laatste waarneming op de radarquote:An analysis of satellite pings shows that the Malaysian Airline System Bhd. 777 may have flown steadily across the ocean after diverting from its scheduled route to Beijing from Kuala Lumpur. That assessment gave the clearest idea yet on how investigators pinpointed a search zone.
Engineers at Inmarsat Plc (ISAT), whose satellite picked up the pings, plotted seven positions for the jet on March 8, Chris McLaughlin, a company spokesman, said in an interview. The plane flew steadily away from the satellite over the equator while pinging, McLaughlin said.
Bron? Werd hier een paar dagen geleden ook beweerd, ook zonder bron, en ik ben het nergens anders tegengekomen.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:36 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
pingdata werd overschreven waarschijnlijk daarom niet
Er ruim omheen kan net zo goedquote:Op zondag 23 maart 2014 21:32 schreef bedachtzaam het volgende:
Ook op Bloomberg staat dat het vliegtuig verder weg vloog van de sataliet.
[..]
Laatste waarneming op de radar
[ afbeelding ]
De eerste van de 7 pings was om 2.11am
Rond 2.15am verdween het toestel van de radar.
Het moet dus over Indonesië gevlogen zijn als het vliegtuig naar het zuiden gevlogen is.
Daar heb je juist een flightsim voor. Bij mij zijn Innsbruck, Madeira, Sion en Lugano favoriet. En dan met een iets te groot vliegtuig.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:38 schreef Loekie1 het volgende:
De piloot heeft geoefend in extreem moeilijke landingen.
Op de vluchtsimulator is niets verdachts gevonden, maar volgens Amerikaanse onderzoekers oefende Zaharie extreem moeilijke landingen, onder meer op eilanden in de Indische Oceaan. Er zijn ook programma's verwijderd van de computer van de simulator.
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_telefoontje__.html
wel een goede ingeving iddquote:Op zondag 23 maart 2014 22:14 schreef El_Matador het volgende:
What about de piloot/co-piloot die de autopiloot ingesteld hebben maar er zelf al boven land met een parachute uitgesprongen zijn?
Het is onmogelijk die deur open te krijgen tijdens de vlucht.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:14 schreef El_Matador het volgende:
What about de piloot/co-piloot die de autopiloot ingesteld hebben maar er zelf al boven land met een parachute uitgesprongen zijn?
volgens mij wel als de druk weg is. Die deuren zitten tijdens de vlucht vast doordat ze door het drukverschil dicht worden gedrukt.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:17 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het is onmogelijk die deur open te krijgen tijdens de vlucht.
Gaat veel te hard en je moet de vleugel of staartvin ontwijkenquote:Op zondag 23 maart 2014 22:14 schreef El_Matador het volgende:
What about de piloot/co-piloot die de autopiloot ingesteld hebben maar er zelf al boven land met een parachute uitgesprongen zijn?
Zit eens te kijken. Bij het achterste deurtje kan het volgens mij toch wel redelijk veilig:quote:Op zondag 23 maart 2014 22:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gaat veel te hard en je moet de vleugel of staartvin ontwijken
Je decomprimeert de cabine, opent de deur, stelt de autopiloot op licht gekanteld vliegen en kan eruitspringen.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:17 schreef Palomar het volgende:
[..]
wel een goede ingeving iddVraag me alleen af of dat kan bij zo'n vliegtuig. Deur openen kan alleen als de druk in de cabine weg is en dan nog is het volgens mij heel link om eruit te springen en niet tegen de vleugel oid aan te knallen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |