Wat is dat?quote:Op zondag 23 maart 2014 13:32 schreef MrTorture het volgende:
http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014/map/130603
Iemand gokte op een walvis. Zou best eens kunnen. Er zit in ieder geval beweging in.quote:
quote:Op zondag 23 maart 2014 13:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wehehe, lollig!
Dat vliegtuig ligt vast net op een kaartje waar net een dikke wolk boven hangt ofzo. Of die zwaar overbelicht is.
Neem aan dat ze ons na de tijd wel even vertellen wat we allemaal getagd hebbenquote:Op zondag 23 maart 2014 13:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, die area heb ik ook al redelijk wat zitten klikken. Daar ligt wel e.e.a. aan zooi iig inderdaad.
"div troep, kthnxbye"quote:Op zondag 23 maart 2014 13:48 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Neem aan dat ze ons na de tijd wel even vertellen wat we allemaal getagd hebben
quote:
de fokkers zoeken zich rot, maar helaasquote:Op zondag 23 maart 2014 14:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hebben ze nou nog niks gevonden?
Had ik ook, maar sta nu weer op 1000quote:Op zondag 23 maart 2014 14:14 schreef Razor21 het volgende:
Ik had bijna 1000 tiles op Tomnod en 9 tags. Sta nu plots op 187 en nul tags.
quote:On Mar 23rd 2014 AMSA reported that a number of civil aircraft including an Airbus A319-100 have joined the search southwest of Perth. An area of 59,000 square kilometers is being searched during Mar 23rd, the area has been determined based on drift modelling derived from the marker buoys dropped during first day of search.
De a319 heeft nog best een groot bereik en hij kan ook extra tanks meenemen waardoor hij langer kan vliegen waarschijnlijk kan op deze manier meer mensen mee die vanuit de ramen kunnen zoeken naar brokstukkenquote:Op zondag 23 maart 2014 14:55 schreef MartijnA3 het volgende:
Met een lijntoestel gaan zoeken, dat is naar mijn idee toch wel apart.
http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0quote:On Mar 23rd 2014 Malaysia's Transport Minister said, that Malaysia received new satellite images from French Authorities showing potential objects in the vicinity of the current search area in the southern corridor. The images were forwarded to Australia. Two Chinese and Two Japanese search aircraft have joined the Australian search out of Perth. An Australian vessel carrying a remote controlled submarine vehicle is on the way in the search area. Indonesia is leading the search into the northern part of the south corridor, two search aircraft from India joined the search out of Subang. The last ACARS transmission received from the aircraft at 01:07L showed nothing unusual and showed a normal routing towards Beijing.
Na 2 weken onder het genot van een kopje thee vragen of er wellicht bijzonderheden waren aan de piloot (die vooralsnog suspect nr.1 is)quote:Op zondag 23 maart 2014 13:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Lekker tijdig wel.Lijken zijn al aan het ontbinden en dan toch maar even checken of hij niet toevallig iets gezegd heeft tegen z'n vrouw. Man, man, man. Zo incompetent dat als incompetent incontinent zou zijn ze de hele boel al hadden ondergezeken.
quote:PARIS, France- An Air France Boeing 777 has made an emergency landing at Charles De Gaulle Airport in Paris.
AF456 took off from Paris Charles De Gaulle before turning back and landing, after it declared an emergency, it was reported by Aviation watchers on Twitter. The aircraft squawked 7700 shortly after takeoff.
The Air France 777 was flying to Sao Paulo in Brazil.
De schadeclaims van de nabestaanden zullen ongetwijfeld fors zijnquote:Op zondag 23 maart 2014 15:16 schreef Allesreiniger het volgende:
[..]
Na 2 weken onder het genot van een kopje thee vragen of er wellicht bijzonderheden waren aan de piloot (die vooralsnog suspect nr.1 is)
Denk wel dat dit onherbergzame en diepe gedeelte bewust is uitgezocht. Wellicht heeft ie ook bewust een vlucht uitgezocht waarbij voldoende brandstof beschikbaar is om dit gebied te bereiken. We weten ook niet of de brandstof al helemaal op was op dit punt.quote:Op zondag 23 maart 2014 16:39 schreef gebrokenglas het volgende:
Maar als je als piloot dood wil, waarom vlieg je dan net zolang door tot de brandstofmeter op nul staat (een aanname)?
Het 'echte moment' wil je dan toch zelf bepalen?
Dus wel contact tussen passagiers en vrienden/familiequote:SEPANG: Datuk Seri Hishammuddin Hussein brushed aside claims that there was still a possibility for passengers of the ill fated MH370 to communicate with people on the ground at 2am, 30 minutes after the plane was last spotted on Saturday.
"No," he replied when asked in the press conference on Wednesday.
The question was posed by an Astro AWANI reporter based on a screen grab of a conversation that took place between American passenger Philip Wood and his acquaintance, owner of the Instagram account with the user name Hun_l.
Wood, was recorded exchanging messages at 2.12am via instant messaging application, Kik Messenger, whilst the supper service on board the flight was underway.
Astro AWANI was alerted of this conversation by a source that wished to remain anonymous. The source shared screen grabs of his conversation with Hun, who also mentioned that he has been in contact with the Wood's brother who advised him to wait before taking further actions.
The identity of Hun_I who was tracked down to be in Beijing, was verified by Astro AWANI who called two individuals in Malaysia who knows him personally.
In the conversation, Wood who claims to be using his phone in the plane secretly, said that the temperature in the cabin was warm and that there seems to be a problem with the craft’s air conditioning system.
He also added that there was difficulty to breath.
In his last message, Wood told Hun_I that he will contact the latter as he arrives in Beijing.
Read more at: http://english.astroawani(...)possibility-31734?cp
Dat stuk is al anderhalve week oud en zitten zoveel haken en ogen aan. Hoe heeft hij bijvoorbeeld in het geheim op zijn telefoon op instagram gezeten?quote:Op zondag 23 maart 2014 17:11 schreef hamkaasburger het volgende:
http://english.astroawani(...)on-possibility-31734
[..]
Dus wel contact tussen passagiers en vrienden/familie
oh sorry vergiste me in datum las 23 in plaats van 13quote:Op zondag 23 maart 2014 17:19 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Dat stuk is al anderhalve week oud en zitten zoveel haken en ogen aan. Hoe heeft hij bijvoorbeeld in het geheim op zijn telefoon op instagram gezeten?
Moeilijk serieus te nemen.
Interessant! Het zou een technisch mankement logischer maken.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:11 schreef hamkaasburger het volgende:
http://english.astroawani(...)on-possibility-31734
[..]
Dus wel contact tussen passagiers en vrienden/familie
EDIT: vergist in datum las 23 in plaats van 13 Sorry
Je bedoelt een kaping én gelijktijdig een technisch mankement? Die kans lijkt mij bijzonder klein.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Interessant! Het zou een technisch mankement logischer maken.
Die Wood zou er niet over liegen, of denk jij van wel?quote:Op zondag 23 maart 2014 17:39 schreef eight het volgende:
[..]
Je bedoelt een kaping én gelijktijdig een technisch mankement? Die kans lijkt mij bijzonder klein.
Dat het toestel bewust een andere koers heeft gekregen is inmiddels een feit.
Neuh, welk mens liegt nu voor slechts 15 minutes of fame?quote:Op zondag 23 maart 2014 17:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die Wood zou er niet over liegen, of denk jij van wel?
Eerst technisch mankement, dan ruzie tussen piloten, geen kaping.
Fotomateriaal lijkt me voldoende bewijs en als dat nep is, is het zo te debunken.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:48 schreef eight het volgende:
[..]
Neuh, welk mens liegt nu voor slechts 15 minutes of fame?
Een technisch mankement zou meteen gemeld zijn. Hoezo geen kaping?
Talloze.. Bij elke grote ramp zijn er ook zat mensen die doen alsof ze ook getroffen zijn. Zo zijn er gevallen geweest van mensen die na een aardbeving zelf onder eht puin gekropen zijn om "gered" te worden.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:48 schreef eight het volgende:
[..]
Neuh, welk mens liegt nu voor slechts 15 minutes of fame?
Niet elk technisch mankement wordt doorgegeven, dat is afhankelijk van de ernst (of de interpretatie ervan). En een aircosysteem dat moeilijk de juiste temperatuur kan vasthouden is niet iets wat heel zeldzaam is en meestal een geval van een sensor die schoon gemaakt moet worden. Dat wordt tijdens de vlucht niet doorgegeven, op de grond wordt dat aan een techneut verteld en die "haalt er een doekje overheen".quote:Een technisch mankement zou meteen gemeld zijn. Hoezo geen kaping?
quote:Op zondag 23 maart 2014 17:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Fotomateriaal lijkt me voldoende bewijs en als dat nep is, is het zo te debunken.
Dat hangt ervanaf, want Wood smste om 2:12. Daarnaast is het raar dat men op dat tijdstip eten uitdeelt (of het moet een snack zijn), bij zulke red eye vluchten heb je geen diner, wel ontbijt.
Als er een 'screengrab' is, waarom is die dan nog steeds niet gepubliceerd? Waarom is er überhaupt geen artikel over dit geval geschreven, los van dit stukl waarin staat dat het bij de persconferentie ter sprake is gekomen.quote:The question was posed by an Astro AWANI reporter based on a screen grab of a conversation that took place between American passenger Philip Wood and his acquaintance, owner of the Instagram account with the user name Hun_l.
My point exactly.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:56 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Talloze.. Bij elke grote ramp zijn er ook zat mensen die doen alsof ze ook getroffen zijn. Zo zijn er gevallen geweest van mensen die na een aardbeving zelf onder eht puin gekropen zijn om "gered" te worden.
Klinkt logisch, echter op het moment dat de situatie verergert zou de piloot nog tijd genoeg moeten hebben om een mayday te doen. Of het moet een explosieve decompressie of bom zijn geweest maar daar zijn helemaal geen indicaties voor.quote:Niet elk technisch mankement wordt doorgegeven, dat is afhankelijk van de ernst (of de interpretatie ervan). En een aircosysteem dat moeilijk de juiste temperatuur kan vasthouden is niet iets wat heel zeldzaam is en meestal een geval van een sensor die schoon gemaakt moet worden. Dat wordt tijdens de vlucht niet doorgegeven, op de grond wordt dat aan een techneut verteld en die "haalt er een doekje overheen".
Dus theoretisch kan het wel zijn dat een technisch mankement niet als dusdanig ernstig wordt opgevat, dus niet doorgegeven en alsnog zo snel ernstig werd dat het de crash heeft veroorzaakt (zeg niet dat dat zo is, maar ik hou de optie wel open).
ik denk eigenlijk meteen dat de piloot dat in gang heeft gezet, of kan dat niet?quote:Op zondag 23 maart 2014 17:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Interessant! Het zou een technisch mankement logischer maken.
Ik zeg ook zeker niet dat het het meest logische scenario is, maar helemaal uitsluiten kun je het ook niet. Een ernstig lek in het aircosysteem wat zorgt voor een ontploffende zuurstof fles, welke in de 777 vlakbij de communicatie computers ligt. Geen communicatie mogelijkheden meer.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:01 schreef eight het volgende:
[..]
Klinkt logisch, echter op het moment dat de situatie verergert zou de piloot nog tijd genoeg moeten hebben om een mayday te doen. Of het moet een explosieve decompressie of bom zijn geweest maar daar zijn helemaal geen indicaties voor.
maar het verklaart andere dingen weer niet dus mja, ik geloof er niet zo inquote:Op zondag 23 maart 2014 18:05 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik zeg ook zeker niet dat het het meest logische scenario is, maar helemaal uitsluiten kun je het ook niet. Een ernstig lek in het aircosysteem wat zorgt voor een ontploffende zuurstof fles, welke in de 777 vlakbij de communicatie computers ligt. Geen communicatie mogelijkheden meer.
Nogmaals, niet erg waarschijnlijk, maar niet uit te sluiten op dit moment.
Ik ook niet, maar meteen uitgaan van een kaping door een van de vliegers vind ik ook weer een stap te ver en zonder bewijzen redelijk respectloos richting de nabestaanden.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:08 schreef Marrije het volgende:
[..]
maar het verklaart andere dingen weer niet dus mja, ik geloof er niet zo in
quote:Op zondag 23 maart 2014 18:12 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar meteen uitgaan van een kaping door een van de vliegers vin dik ook weer een stap te ver en zonder bewijzen redelijk respectloos richting de nabestaanden.
De beste man heeft misschien wel voor zijn leven en dat van de passagiers gevochten, maar wordt digitaal nu al aan het kruis genageld. Niet helemaal mijn stijl, laten we eerst wachten tot we meer weten alvorens conclusies te trekken
Zoals je weet ging ik voor de kaping, maar ik houd andere opties open. Een technisch mankement en dan snel landen zou ik logischer vinden, maar wat als de piloot/piloten door hypoxia verminderd toerekeningsvatbaar waren en die vreemde route naar het NW volgden?quote:Op zondag 23 maart 2014 18:08 schreef Marrije het volgende:
[..]
maar het verklaart andere dingen weer niet dus mja, ik geloof er niet zo in
Niemand die hier conclusies trekt. Een onsje minder vingerwijzen naar piloot mag wel, maar vergeet niet dat het een voor de meest voor de hand liggende scenario's isquote:Op zondag 23 maart 2014 18:12 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar meteen uitgaan van een kaping door een van de vliegers vind ik ook weer een stap te ver en zonder bewijzen redelijk respectloos richting de nabestaanden.
De beste man heeft misschien wel voor zijn leven en dat van de passagiers gevochten, maar wordt digitaal nu al aan het kruis genageld door hele drommen mensen met, met alle respect, niet heel veel van de luchtvaart weten. Niet helemaal mijn stijl, laten we eerst wachten tot we meer weten alvorens conclusies te trekken
Ik vind het juist zo makkelijk om wel conclusies te trekken ook al heb ik er geen verstand van en ook al weten we nog niet zoveelquote:Op zondag 23 maart 2014 18:12 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar meteen uitgaan van een kaping door een van de vliegers vind ik ook weer een stap te ver en zonder bewijzen redelijk respectloos richting de nabestaanden.
De beste man heeft misschien wel voor zijn leven en dat van de passagiers gevochten, maar wordt digitaal nu al aan het kruis genageld door hele drommen mensen met, met alle respect, niet heel veel van de luchtvaart weten. Niet helemaal mijn stijl, laten we eerst wachten tot we meer weten alvorens conclusies te trekken
Volgens de telegraaf waren ze gescheiden maar woonden ze nog wel samen.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:16 schreef El_Matador het volgende:
Wel interessant dat het eerst van de Daily Mail "ontkracht" was dat zijn vrouw vertrokken was, en nu ineens dat hij gescheiden is en het zijn EX-vrouw is?
quote:De ex-vrouw van de piloot, Faizah Khan, wordt ondervraagd door onderzoekers. De twee waren onlangs gescheiden maar woonden nog wel samen. Ze hebben drie kinderen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)rieuze_vrouw___.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |