18 maart - 23.00 De koerswijziging van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines was ingesteld in de boordcomputer. Het is nog niet duidelijk of dat gebeurd is voor of tijdens de vlucht. De nieuwe ontdekking maakt duidelijk dat de piloten geen abrupte wijziging hebben ingezet.
18 maart - 16.30 Thailand heeft een signaal van een onbekend vliegtuig op de rader opgevangen kort nadat het toestel van Malaysia Airlines was verdwenen. Dat zei een woordvoerder van de Thaise luchtmacht vandaag tegen nieuwszender CNN. Wanhopige familieleden van de Chinese passagiers van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines hebben vandaag gedreigd met een hongerstaking als de Maleisische autoriteiten niet meer duidelijkheid geven over wat er is gebeurd
18 maart - 15.30 Residents of the remote Maldives island of Kuda Huvadhoo in Dhaal Atoll have reported seeing a "low flying jumbo jet" on the morning of the disappearance of the Malaysia Airlines flight MH370. They said that it was a white aircraft, with red stripes across it – which is what the Malaysia Airlines flights typically look like.
18 maart - 14.00 Investigators have discovered the runways of five airports near the Indian Ocean loaded into Captain Zaharie Ahmad Shah’s home-made flight simulator, a Malay daily reported today.. “The simulation programmes are based on runways at the Male International Airport in Maldives, an airport owned by the United States (Diego Garcia), and three other runways in India and Sri Lanka, all have runway lengths of 1,000 metres.
“We are not discounting the possibility that the plane landed on a runway that might not be heavily monitored, in addition to the theories that the plane landed on sea, in the hills, or in an open space,” the source was quoted as saying.
Although Defence Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein denied yesterday that the plane had landed at US military base Diego Garcia, the source told the daily that this possibility will still be investigated based on the data found in Zaharie’s flight simulator software.
Situatie in het kort:
Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald:
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:
Falco - Tibet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Co_OL - Noord-Korea:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. El_Matador - Voorheen: Gobiwoestijn, China/Tibet - geslaagde kaping 56% kans - nu: Ruzie tussen de piloten en in de Indische Oceaan gestort. :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. eight - Noordelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. DeParo - Centraal Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Arthur_Spooner - Zuidelijke Indische Oceaan - tussen Diego Garcia en Australië:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Mr.Banaan_1 - Christmas of Cocos Island - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Uccie - grensgebied Myanmar, India en China - neergestort
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Marrije:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. niels0:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maleisische overheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.===================================================================
De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is ) een Colombiaanse lekkernij.
de autopiloot vliegt toch een van tevoren geprogrammeerde route?
De automatische piloot bestaat uit verschillende systemen en kun je op verschillende manieren gebruiken, één van de mogelijkheden is om het vliegtuig een voorgeprogrammeerde route te laten vliegen.
Als het een heel slimme piloot was, kon hij wellicht bevroeden dat Diamantana Deep, ondanks zijn pogingen alle radar te omzeilen, toch gevonden werd als doel en heeft hij daarom het vliegtuig op het laatst nog een andere kant opgestuurd.
Mijn fiets is gistermorgen gejat, maar er is helemaal niets in de media over te vinden, terwijl ik het toch een groot mysterie vind. Heb al gezocht op tomnod, maar daar kan ik alleen maar boven de Indische Oceaan zoeken. Kleine kans dat ie daar is.
Oplossing: aan elk vliegtuig aan de staart een heel lang gekleurd lint vastbinden. Bij een crash wordt dit lint automatisch gevuld met helium zodat het of blijft drijven op water of boven de bomen uitsteekt.
Op zaterdag 22 maart 2014 11:22 schreef Loekie1 het volgende: Oplossing: aan elk vliegtuig aan de staart een heel lang gekleurd lint vastbinden. Bij een crash wordt dit lint automatisch gevuld met helium zodat het of blijft drijven op water of boven de bomen uitsteekt.
Of gewoon Nick&Simon met elke vlucht mee laten reizen. Er gaat namelijk geen dag voorbij of die twee duiken wel weer ergens op. Je ontkomt er niet aan. Als het vliegtuig dan verdwijnt hoef je alleen maar te kijken waar Nick&Simon zijn. Het kan zo simpel zijn.
Denk dat dat vliegtuig niet meer wordt gevonden.. hooguit duikt er na jaren opeens onverwacht een wrakstuk op. De Grote Verdwijntruc van de piloot is geslaagd en we zijn nu in afwachting van een film, tv-serie, documentaire en boek over de kwestie.
Op zaterdag 22 maart 2014 11:09 schreef PicoMMP het volgende: Heb al gezocht op tomnod, maar daar kan ik alleen maar boven de Indische Oceaan zoeken. Kleine kans dat ie daar is.
Dat vind ik het rare van tomnod, ze vragen je te helpen met zoeken maar je kan niet zelf bepalen waar
Ik wil eens die kleine eilandjes bekijken van indonesie
Of gewoon Nick&Simon met elke vlucht mee laten reizen. Er gaat namelijk geen dag voorbij of die twee duiken wel weer ergens op. Je ontkomt er niet aan. Als het vliegtuig dan verdwijnt hoef je alleen maar te kijken waar Nick&Simon zijn. Het kan zo simpel zijn.
Paul de Leeuw vind ik een beter idee. Die blijft ook beter drijven.
Op zaterdag 22 maart 2014 11:26 schreef Pleun2011 het volgende: Denk dat dat vliegtuig niet meer wordt gevonden.. hooguit duikt er na jaren opeens onverwacht een wrakstuk op. De Grote Verdwijntruc van de piloot is geslaagd en we zijn nu in afwachting van een film, tv-serie, documentaire en boek over de kwestie.
Een film? Ik verwacht de komende decennia wel tientallen films hierover. Van vrij realistische films tot Zombie Apacolypse-films.
Op zaterdag 22 maart 2014 12:01 schreef Falco het volgende: Chinezen hebben het wel gevonden denk ik. Maar dat dacht ik ook van de Australiërs.
De Australiers hadden het misschien ook gevonden maar ze kwamen veel te laat met de beelden. Dágen later. De Chinezen reageren meteen en dus is de kans veel groter de stukken te vinden.
O, shit. Waarom kunnen ze er niet meteen mee komen? Laat de hele wereld meekijken met die satelietbeelden, en dan hup meteen eropaf als er iets wordt gezien.
O, shit. Waarom kunnen ze er niet meteen mee komen? Laat de hele wereld meekijken met die satelietbeelden, en dan hup meteen eropaf als er iets wordt gezien.
Waarschijnlijk gaat de communicatie daar met flessenpost:
O, shit. Waarom kunnen ze er niet meteen mee komen? Laat de hele wereld meekijken met die satelietbeelden, en dan hup meteen eropaf als er iets wordt gezien.
Die satellietbeelden staat toch al overal? Zelfs een paar posts hierboven?
O, shit. Waarom kunnen ze er niet meteen mee komen? Laat de hele wereld meekijken met die satelietbeelden, en dan hup meteen eropaf als er iets wordt gezien.
er is altijd wat te zien. Betaal jij alle kosten voor alle valse alarmen door de totaal onervaren wereldburgers?
O, shit. Waarom kunnen ze er niet meteen mee komen? Laat de hele wereld meekijken met die satelietbeelden, en dan hup meteen eropaf als er iets wordt gezien.
En hup er op af? Het is 7000 km vanaf Perth. Dan moet je al aan een vliegdekschip denken om daar iets wezenlijks te kunnen doen. Kosten ca 3 miljoen dollar per dag
Misschien is het wel gewoon een catamaran van een avonturier die rond de wereld aan het zeilen is.. ik begrijp niet dat bij elke foto van een enigszins groot object mensen er meteen maar van uitgaan dat het een brokstuk van dat vliegtuig is. Volgens mij kan het werkelijk alles zijn..
Op zaterdag 22 maart 2014 13:14 schreef Pleun2011 het volgende: Ik zit een beetje die satellietfoto's te bekijken, maar dat is een tamelijk geestdodende bezigheid..
Logisch, zoveel valt er op de oceaan niet te beleven.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Op zaterdag 22 maart 2014 13:14 schreef Pleun2011 het volgende: Ik zit een beetje die satellietfoto's te bekijken, maar dat is een tamelijk geestdodende bezigheid..
En als je dan naar de foto daaronder gaat (141054), zie je helemaal rechtsboven een duidelijk wit puntje. En op de foto daar weer onder (140691) bovenaan links van het midden ook een wit puntje.
[ Bericht 6% gewijzigd door Loekie1 op 22-03-2014 13:38:20 ]
Het moet toch mogelijk zijn om een computerprogramma al die beelden te scannen? En zijn er afwijkingen gevonden die niet voldoen aan het standaard uiterlijk van een zee, die in een lijst rapporteren zodat mensen dat kunnen beoordelen.
Dat moet een stuk sneller gaan als dat iedereen maar die maps random zit aan te klikken.
Op zaterdag 22 maart 2014 14:00 schreef gebrokenglas het volgende: Het moet toch mogelijk zijn om een computerprogramma al die beelden te scannen? En zijn er afwijkingen gevonden die niet voldoen aan het standaard uiterlijk van een zee, die in een lijst rapporteren zodat mensen dat kunnen beoordelen.
Dat moet een stuk sneller gaan als dat iedereen maar die maps random zit aan te klikken.
Denk dat het slim ontwikkelen van zoiets nog best even duurt. Maar voor lange termijn heb je daar wel een punt. Kun je meteen ander puin in beeld brengen.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
op de omringende foto's ook wel veel dingetjes.. lijkt het.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b] Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
Reuters report that the Australian Maritime Safety Authority said one of its aircraft reported sighting a number of "small objects" with the naked eye, including a wooden pallet, in the search area. A Royal New Zealand Air Force P-3 Orion aircraft took a closer look but only reported seeing clumps of seaweed. It dropped a marker buoy to track the movement. "A merchant ship in the area has been tasked to relocate and seek to identify the material," the authority said in a statement.
op de omringende foto's ook wel veel dingetjes.. lijkt het.
Nu schijnt het ook een gebied te zijn waar troep zich verzamelt, door de zeestromen. Ergens in de Grote oceaan is ook zo'n gebied (pacific trash vortex?) waar tonnen afval drijft in een relatief klein gebied.
Nu schijnt het ook een gebied te zijn waar troep zich verzamelt, door de zeestromen. Ergens in de Grote oceaan is ook zo'n gebied (pacific trash vortex?) waar tonnen afval drijft in een relatief klein gebied.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b] Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
Allemaal speculatie natuurlijk maar uit een interview van de guardian met een crew member die veel ervaring had op lange vluchten.
quote:
How much communication do you have with the pilots throughout a flight as lengthy as the one from Kuala Lumpur to Beijing?
Lots. The purser - the person in charge of cabin crew - will be liaising with the flight crew throughout boarding. The cockpit then becomes sterile for take-off so there would be no communication for the first 20 minutes of the flight, and it's 40 minutes before we’re allowed to enter the cockpit. Along with 20-minute checks, we’ll be chatting regularly with the pilots. Crew quite often pop up front when they’re on breaks too for a face-to-face chat.
Take-off was at 12:41 a.m. en de transponder word uitgeschakeld at 1:21 a.m. en een minuut later verdwijnt het ook van de thaise militaire radar (6 minuten later pikt Thailand een unindentified object op dat de andere kant op vliegt).
Ik weet niet in hoeverre die 40 minuten na take-off standaard is, kan natuurlijk per airline en duur van de vlucht verschillen en het kan zeker ook gewoon toeval zijn.
Als echte ramptoerist voel ik dat ik aan het afhaken ben.
Probleem is natuurlijk dat er weinig mysterieus naar buiten komt want daarom zijn we hier. Niet zo zeer vanwege een neergestort vliegtui maar wel omdat er veel (nog) onverklaarbare dingen (misschien) gebeurt zijn
Die hele verdwijning van dat vliegtuig heeft me op ideëen gebracht 'ns 'n keer op vakantie te gaan naar die eilanden in de Indische Oceaan. Mauritius, Malediven, Seychellen, Cocos Island... Ik zie wel. Ik ben wel wat gewend, maar dit ziet er echt schitterend uit.
Op zaterdag 22 maart 2014 17:32 schreef niels0 het volgende: Die hele verdwijning van dat vliegtuig heeft me op ideëen gebracht 'ns 'n keer op vakantie te gaan naar die eilanden in de Indische Oceaan. Mauritius, Malediven, Seychellen, Cocos Island... Ik zie wel. Ik ben wel wat gewend, maar dit ziet er echt schitterend uit.
Mauritius schijnt mee te vallen als je alleen de vlucht boekt en zelf accomodatie regelt. Collega is 'r geweest.
Hangt van het resort af, maar ik raad aan gewoon een van de beste resorts te nemen, want dan heb je goed eten en dat is veel waard. Buiten de resorts is er niet veel. Dat kan bv in Thailand wel prima... Al is ook daar een mooi resort aan te raden...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg [quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende: Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg [quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende: Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
Hangt van het resort af, maar ik raad aan gewoon een van de beste resorts te nemen, want dan heb je goed eten en dat is veel waard. Buiten de resorts is er niet veel. Dat kan bv in Thailand wel prima... Al is ook daar een mooi resort aan te raden...
Nah, ik neem meestal gewoon een bungalowtje met A/C, ben toch heel de dag op pad. Maar goed eten is wel belangrijk. Op Mauritius veel indiaas dacht ik.
Heheh ja, maar weet je wel hoe ver dat is? Ik vind de Filippijnen/Thailand/Singapore al ver met 12 uur vliegen.
[..]
Nah, ik neem meestal gewoon een bungalowtje met A/C, ben toch heel de dag op pad. Maar goed eten is wel belangrijk. Op Mauritius veel indiaas dacht ik.
Nah, ik neem meestal gewoon een bungalowtje met A/C, ben toch heel de dag op pad. Maar goed eten is wel belangrijk. Op Mauritius veel indiaas dacht ik.
Op Mauritius zou ik zeker een resort nemen. Zoals gezegd: weinig te doen daarbuiten.
Een goed resort is goud waard.
Mauritius serveert veel vis staat mij bij. We hadden geloof ik 5 verschillende restaurants. Indiaas staat mij niet bij...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg [quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende: Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
Thnx voor de tip. Indiaas eten zal dan Seychelles zijn. Dat is nogal een populaire honeymoon plek voor de beter gesitueerde indiër namelijk.
Maargoed. Ik heb red curry paste, bamboo shoots, long beans, chicken, coconutcream. Gaat helemaal goed komen. Eet ze iedereen.
En zoek ze naar dat vliegtuig.
Seychelles wel ja...
Hier wat thais aan het pruttelen. Komt helemasl goed!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg [quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende: Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog