18 maart - 23.00 De koerswijziging van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines was ingesteld in de boordcomputer. Het is nog niet duidelijk of dat gebeurd is voor of tijdens de vlucht. De nieuwe ontdekking maakt duidelijk dat de piloten geen abrupte wijziging hebben ingezet.
18 maart - 16.30 Thailand heeft een signaal van een onbekend vliegtuig op de rader opgevangen kort nadat het toestel van Malaysia Airlines was verdwenen. Dat zei een woordvoerder van de Thaise luchtmacht vandaag tegen nieuwszender CNN. Wanhopige familieleden van de Chinese passagiers van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines hebben vandaag gedreigd met een hongerstaking als de Maleisische autoriteiten niet meer duidelijkheid geven over wat er is gebeurd
18 maart - 15.30 Residents of the remote Maldives island of Kuda Huvadhoo in Dhaal Atoll have reported seeing a "low flying jumbo jet" on the morning of the disappearance of the Malaysia Airlines flight MH370. They said that it was a white aircraft, with red stripes across it – which is what the Malaysia Airlines flights typically look like.
18 maart - 14.00 Investigators have discovered the runways of five airports near the Indian Ocean loaded into Captain Zaharie Ahmad Shah’s home-made flight simulator, a Malay daily reported today.. “The simulation programmes are based on runways at the Male International Airport in Maldives, an airport owned by the United States (Diego Garcia), and three other runways in India and Sri Lanka, all have runway lengths of 1,000 metres.
“We are not discounting the possibility that the plane landed on a runway that might not be heavily monitored, in addition to the theories that the plane landed on sea, in the hills, or in an open space,” the source was quoted as saying.
Although Defence Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein denied yesterday that the plane had landed at US military base Diego Garcia, the source told the daily that this possibility will still be investigated based on the data found in Zaharie’s flight simulator software.
Situatie in het kort:
Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald:
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:
Falco - Tibet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Co_OL - Noord-Korea:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. El_Matador - Voorheen: Gobiwoestijn, China/Tibet - geslaagde kaping 56% kans - nu: Ruzie tussen de piloten en in de Indische Oceaan gestort. :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. eight - Noordelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. DeParo - Centraal Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Arthur_Spooner - Zuidelijke Indische Oceaan - tussen Diego Garcia en Australië:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Mr.Banaan_1 - Christmas of Cocos Island - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Uccie - grensgebied Myanmar, India en China - neergestort
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Marrije:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. niels0:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maleisische overheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.===================================================================
De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is ) een Colombiaanse lekkernij.
[ Bericht 2% gewijzigd door El_Matador op 22-03-2014 01:17:56 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ik lees een bericht in de Telegraaf dat een Noors schip daar in dat nieuwe zoekgebied in die Indische oceaan aan het zoeken is. Is dit elders ook al voorbij gekomen?
Op donderdag 20 maart 2014 19:38 schreef gebrokenglas het volgende: Ik lees een bericht in de Telegraaf dat een Noors schip daar in dat nieuwe zoekgebied in die Indische oceaan aan het zoeken is. Is dit elders ook al voorbij gekomen?
Op donderdag 20 maart 2014 19:38 schreef gebrokenglas het volgende: Ik lees een bericht in de Telegraaf dat een Noors schip daar in dat nieuwe zoekgebied in die Indische oceaan aan het zoeken is. Is dit elders ook al voorbij gekomen?
yep. Telegraaf krijgt het meestal van ons
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
En weer de lapo Krijg jij soms een melding als we bij post # 299 zijn
Nee, volkomen toeval tijdens de lunch.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Over de pings waar het op de laatste pagina van de topic over ging: De eerdere individuele pings zijn niet vrijgegeven, de trajecten geplot op de afbeelding in de OP zijn berekent door de US National Transportation Safety Board, gebasseerd op data van de pings/fuel gebruik/etc. Het lijkt me aanneemlijk dat zij wel de beschikking hadden over alle uurlijke handshakes.
Die pings hadden ze meteen vrij moeten geven, heeft veel te lang geduurd. Er was meteen al duidelijk dat met behulp van de eerdere pings er veel meer kon worden gezegd over het mogelijke vliegtraject en grote gebieden konden worden uitgesloten van de zoektocht.
Op donderdag 20 maart 2014 19:56 schreef Unstoppable het volgende: Over de pings waar het op de laatste pagina van de topic over ging: De eerdere individuele pings zijn niet vrijgegeven, de trajecten geplot op de afbeelding in de OP zijn berekent door de US National Transportation Safety Board, gebasseerd op data van de pings/fuel gebruik/etc.
Die pings hadden ze meteen vrij moeten geven, heeft veel te lang geduurd. Er was meteen al duidelijk dat met behulp van de eerdere pings er veel meer kon worden gezegd over het mogelijke vliegtraject en grote gebieden konden worden uitgesloten van de zoektocht.
Maar hun bezitten dus wel de informatie over de eerdere pings? Vreemd dat ze die niet vrijgegeven hebben. Lijkt wel een prestigekwestie.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Op donderdag 20 maart 2014 19:58 schreef gebrokenglas het volgende: Heel vreemd idd om die ping locaties niet vrij te geven. 't is immers geen top secret geheim....
Daar denken zij misschien anders over, kan er niets logisch bij bedenken, maar toch.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Maar hun bezitten dus wel de informatie over de eerdere pings? Vreemd dat ze die niet vrijgegeven hebben. Lijkt wel een prestigekwestie.
Ik denk dat het te maken heeft met onkunde van de lokale autoriteiten daar. Het is geen toeval imo dat de amerikanen nodig zijn om wat nuttigs te halen uit de data en er werkelijk wat van te maken
Ik denk dat het te maken heeft met onkunde van de lokale autoriteiten daar. Het is geen toeval imo dat de amerikanen nodig zijn om wat nuttigs te halen uit de data en er werkelijk wat van te maken
Wel erg. Zo moeilijk zal het nou toch ook niet zijn?
waarom je niet binnen de rode lijnen marge blijft....denk ik
Oh dat. Nou, die boogbepaling dmv hoekbepaling voortvloeiende uit de sterkte van het ontvangen 'ping'-signaal geloof ik niet zo in. Veel te onnauwkeurig. Daarbij, ik zie de amerikanen er voor aan die wapenexperts te ontvoeren omdat het om de veiligheid van de VS kan gaan.
Maar goed, als het vliegtuig rechtsomkeert heeft gemaakt om wat voor reden dan ook én het ligt daar in in de Indische Oceaan dan is er 1 land wat wat uit te leggen heeft.
Heeft Indonesië op Sumatra geen radar?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Zaten 20 chinese wapen-electronica experts aan boord toch?
Supergeleiders zijn volgens mij (nog) geen wapens. ,)
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
De Maleisische autoriteiten hebben weer lopen prutsen:
quote:
Concerns about international co-operation have been raised yet again, this time by a report in the Wall Street Journal, which cites “people familiar with the matter” as saying that Malaysian authorities did not act on new satellite data until days after receipt.
According to the report, a British satellite operator handed data over to Malaysian and British officials by 12 March, or as late as the morning of 13 March in Kuala Lumpur, but Malaysian authorities did not acknowledge expanded search zones until days later.
The article reiterates a oft-noted subtext of the search: “international efforts to find the plane have been repeatedly marred by distrust among the countries involved … lost days and wasted resources have threatened to impede the investigation, according to some officials.”
The Journal quotes an unnamed Malaysian government official as saying: “We don’t want to upset anybody with round after round of confusing information.”
The Journal has also published a story about the limits of satellite technology, however, which explores the challenges of this kind of search and protocols for international data pooling.
Zaten 20 chinese wapen-electronica experts aan boord toch?
Welnee die werken voor Texas Instruments
Iedereen is een kutlultrut Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
Op donderdag 20 maart 2014 21:46 schreef TLC het volgende: Ik poste vanmorgen -heel- vroeg dat Australie waarschijnlijk resten had gevonden van dat vliegtuig, maar blijkbaar was dat dus ook weer loos alarm ?
Geloof dat ze er nog naar aan het zoeken zijn (naar die resten dus).
Op donderdag 20 maart 2014 21:46 schreef TLC het volgende: Ik poste vanmorgen -heel- vroeg dat Australie waarschijnlijk resten had gevonden van dat vliegtuig, maar blijkbaar was dat dus ook weer loos alarm ?
nou blijkbaar.....dat moet nog blijken. Die foto's waren van zondag dus het is ff zoeken waar dat nu zou moeten zijn.
Op donderdag 20 maart 2014 22:57 schreef Falco het volgende: Heb zo'n gevoel dat die Australiërs dat vliegtuig hebben gevonden. Morgen weten we meer...
Gevonden wellicht nog niet maar ze zouden het denk ik niet zo in de media brengen als t niet overeen kwam met de recente radar data. Het gaat niet lang meer duren iig
voor hetzelfde geldt is het gewoon een afgezonken booreiland...... ze verplaatsen die namelijk na 3 jaar maar 1 keer , daarna vertrekt iedereen van het eiland en laat men het gewoon afzinken............ (vader heeft erop gewerkt)
"Het beste dat we elkaar kunnen geven, is onze liefde, niet ons advies en zeker niet ons oordeel. "
Op donderdag 20 maart 2014 23:17 schreef Co_OL het volgende: Zeg gewoon tegen de nabestaanden we weten het niet!!! dat is eerlijk en misschien nog wel dragelijker dan wat ze nu steeds verkondigen
Het is niet de informatie , maar vooral de verwarring en de tegenstrijdigheden...... dat maakt hen gek ...
"Het beste dat we elkaar kunnen geven, is onze liefde, niet ons advies en zeker niet ons oordeel. "
Op donderdag 20 maart 2014 23:21 schreef Diedelientje81 het volgende: voor hetzelfde geldt is het gewoon een afgezonken booreiland...... ze verplaatsen die namelijk na 3 jaar maar 1 keer , daarna vertrekt iedereen van het eiland en laat men het gewoon afzinken............ (vader heeft erop gewerkt)
Op donderdag 20 maart 2014 23:21 schreef Diedelientje81 het volgende: voor hetzelfde geldt is het gewoon een afgezonken booreiland...... ze verplaatsen die namelijk na 3 jaar maar 1 keer , daarna vertrekt iedereen van het eiland en laat men het gewoon afzinken............ (vader heeft erop gewerkt)
Dan heeftie een hoop onzin verteld. Alleen aan het eind van het leven wordt zo'n eiland afgezoken. Na 3 jaar. enig idee wat die dingen kosten???
Blont is niet erg, onwaarheden spuien wel.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ja, daar zit namelijk zoveel olie volgens Diedelientje.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
British satellite company Inmarsat tells the BBC there were very strong indications 10 days ago that the plane would be found either in the southern part of the Indian Ocean or in Central Asia, and not in the South China Sea or the Malacca Straits where Malaysian authorities continued to search.
ZOals er staat, na 3 jaar wordt het eiland 1 keer verplaatst....
Het eiland waar jouw pa werkte wellicht. Andere eilanden boren een paar putten en worden dan verder gesleept. Het hangt van zo'n 100 factoren af hoe, wanneer en waarom.
Maar jij zal wel gelijk hebben. wat weet ik er nou van.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Het eiland waar jouw pa werkte wellicht. Andere eilanden boren een paar putten en worden dan verder gesleept. Het hangt van zo'n 100 factoren af hoe, wanneer en waarom.
Maar jij zal wel gelijk hebben. wat weet ik er nou van.
ik zeg niet dat ik gelijk heb......ik zei je wat pa zei das al.....ook ik ben geen booreilandexpert....' maar ik weiger te geloven dat die brokstukken van ma zijn
"Het beste dat we elkaar kunnen geven, is onze liefde, niet ons advies en zeker niet ons oordeel. "
Indicaties zijn geen zekerheden En verder, ze zoeken nu al dagen op de indicaties van Inmarsat en vinden ook niks
Zou dat ermee te maken dat ze zoeken in een gebied ter grote van Australie op zee? En dan heb ik nog geen eens gekeken naar de diepte van de zee in die buurt.
ik zeg niet dat ik gelijk heb......ik zei je wat pa zei das al.....ook ik ben geen booreilandexpert....' maar ik weiger te geloven dat die brokstukken van ma zijn
Als het de plek is die vanochtend bekend werd gemaakt, is het 100% zeker ook geen booreiland.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Zou dat ermee te maken dat ze zoeken in een gebied ter grote van Australie op zee? En dan heb ik nog geen eens gekeken naar de diepte van de zee in die buurt.
edit : gemiddeld 3600 meter
Iets wat er niet is, is ook niet te vinden. Maar dit gebied is honderden male groten dan de 2 oorspronkelijk locaties dus lijkt het me logisch dat je daar het zoeken gewoon volgens de regels af maakt als dat toch maar peanuts is vergeleken bij de rest
Als de enige data waar je zowat over bezit allemaal een andere kant opwijzen dan vind ik dat er serieus naar gekeken moet worden
In de guardian staat dat als het verder dan 100 km uit de kust van Australie is neergekomen dat er dan 'niemand' is die het op een of andere manier kan hebben gezien. Dat betekent volgens mij dat alles wat het zoekgebied ook maar een klein beetje kan verkleinen ontzettend waardevol is.
Die eilanden kosten alleen aan huur al met gemak een half miljoen (per dag!), dat zink je niet even af, behalve als het echt niet anders kan.
Oh en boren in 3600 meter waterdiepte en dan slechts oceanische korst vinden? Nou nee..
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Zou dat ermee te maken dat ze zoeken in een gebied ter grote van Australie op zee? En dan heb ik nog geen eens gekeken naar de diepte van de zee in die buurt.
edit : gemiddeld 3600 meter
Door die info is het nu al een stuk kleiner dan dat gebied, als ze die info meteen allemaal naar buiten hadden gebracht hadden ze een week eerder kunnen kijken, voordat alle zooi honderden mijlen is afgedreven.
Iets wat er niet is, is ook niet te vinden. Maar dit gebied is honderden male groten dan d 2 oorspronkelijk lokaties dus lijkt het me logisch dat je daar het zoeken gewoon volgens de regels af maakt als dat toch maar peanuts is vergeleken bij de rest
Nee, iets wat er niet is kun je niet vinden. Maar ook iets wat er wel is kun je alleen vinden met heel veel geluk. Als het nergens anders is, waar het makkelijker te vinden moet zijn dan wordt de kans dat het er wel is aanzienlijk veel groter. Maar ik begrijp dat het scenario niet spannend genoeg is voor veel mensen.
In de guardian staat dat als het verder dan 100 km uit de kust van Australie is neergekomen dat er dan 'niemand' is die het op een of andere manier kan hebben gezien. Dat betekent volgens mij dat alles wat het zoekgebied ook maar een klein beetje kan verkleinen ontzettend waardevol is.
Heb je hier een link van of is die al hier ergens gepost?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Door die info is het nu al een stuk kleiner dan dat gebied, als ze die info meteen allemaal naar buiten hadden gebracht hadden ze een week eerder kunnen kijken, voordat alle zooi honderden mijlen is afgedreven.
We weten niet eens zeker waar de informatie vandaan komen. Volgens de Australische media komt de informatie van de Amerikanen, maar de Australische overheid wil niet een bevestigen dat dat zo is. Dat betekent waarschijnlijk dat het nadat de Amerikanen hun data hebben doorgezocht of ze iets konden vinden het via een paar schijven door is gegeven aan mensen die er iets mee konden doen.
Wat mensen niet kunnen accepteren is dat er veel landen zijn die liever niet laten weten wat ze aan informatie hebben om de simpele reden dat dat informatie is ook over dat ze aan die informatie kunnen komen. Dat is strategische informatie die vele malen kostbaarder is dan een vliegtuig uit een land ver weg.
Iets wat er niet is, is ook niet te vinden. Maar dit gebied is honderden male groten dan de 2 oorspronkelijk locaties dus lijkt het me logisch dat je daar het zoeken gewoon volgens de regels af maakt als dat toch maar peanuts is vergeleken bij de rest
Niet als alle signalen op een ander gebied wijzen. Het is incompetentie en het is dankzij inmenging van de rest van de wereld dat er nu eindelijk wat gedaan word ipv wat aankloten zoals Maleisië tot nu toe gedaan heeft
Niet als alle signalen op een ander gebied wijzen. Het is incompetentie en het is dankzij inmenging van de rest van de wereld dat er nu eindelijk wat gedaan word ipv wat aankloten zoals Maleisië tot nu toe gedaan heeft
Op het moment dat de Inmarsat ping-ring bekend werd, werd er ook al lukraak op de Indische Oceaan gezocht door verschillende naties. Daarna is het meer geconcentreerd maar de onnauwkeurigheid van de meting sluit niet uit dat het toch anders gegaan is
Niet als alle signalen op een ander gebied wijzen. Het is incompetentie en het is dankzij inmenging van de rest van de wereld dat er nu eindelijk wat gedaan word ipv wat aankloten zoals Maleisië tot nu toe gedaan heeft
Het ergste van dat gefuck vind ik wel dat ze nog lieten doorzoeken in de golf van Thailand toen eigenlijk wel zeker was dat het aan de andere kant van Maleisie moest zijn.
Voor mij gaf het een paar goede verklaringen over hoe dat vliegtuig zo totaal verdwenen kan zijn. En de Australiers hebben het waarschijnlijk ook nooit gezien omdat het noordelijk van Java naar het zuid-westen de Indische Oceaan in is gestoken. Er is gewoon niemand die die kant op kijkt dus als je eenmaal in die buurt zit, dan wordt het met een blinddoek op zoeken naar een naald in een hooiberg.
We weten niet eens zeker waar de informatie vandaan komen. Volgens de Australische media komt de informatie van de Amerikanen, maar de Australische overheid wil niet een bevestigen dat dat zo is. Dat betekent waarschijnlijk dat het nadat de Amerikanen hun data hebben doorgezocht of ze iets konden vinden het via een paar schijven door is gegeven aan mensen die er iets mee konden doen.
Wat mensen niet kunnen accepteren is dat er veel landen zijn die liever niet laten weten wat ze aan informatie hebben om de simpele reden dat dat informatie is ook over dat ze aan die informatie kunnen komen. Dat is strategische informatie die vele malen kostbaarder is dan een vliegtuig uit een land ver weg.
De US National Transportation Safety Board heeft op basis van de Inmarsat satelliet data die trajecten berekent en de fotos van de mogelijke wrakstukken kwamen van een Amerikaans bedrijf.
Ik denk trouwens niet dat de gespotte delen inderdaad het vliegtuig zijn, maar ik ben wel van mening dat de ping-data uiteindelijk de beste aanwijzingen voor een zoekgebied zijn.
De US National Transportation Safety Board heeft op basis van de Inmarsat satelliet data die trajecten berekent en de fotos van de mogelijke wrakstukken kwamen van een Amerikaans bedrijf.
Ik denk trouwens niet dat de gespotte delen inderdaad het vliegtuig zijn, maar ik ben wel van mening dat de ping-data uiteindelijk de beste aanwijzingen voor een zoekgebied zijn.
Of dit stukken van dat vliegtuig zijn weet ik ook niet, maar ik denk wel dat er nu in de juiste omgeving wordt gezocht.
Voor mij gaf het een paar goede verklaringen over hoe dat vliegtuig zo totaal verdwenen kan zijn. En de Australiers hebben het waarschijnlijk ook nooit gezien omdat het noordelijk van Java naar het zuid-westende Indische Oceaan in is gestoken. Er is gewoon niemand die die kant op kijkt dus als je eenmaal in die buurt zit, dan wordt het met een blinddo fop zoeken naar een naald in een hooiberg.
Precies zoals we nu dus meemaken.
Enige waar je op kunt hopen is dat de zwarte dozen nog een sonar signaal uitzenden, anders vinden ze dat vliegtuig nooit meer.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
De diepste boringen (waterdiepte) worden gedaan offshore Brazilie, dat is maximaal zo'n 2-2,5 km. De diepste boring ooit, in de noordelijke Atlantische Oceaan was wel bits. Zou kunnen dat ze daar wel zo'n waterdiepte gehaald hebben. Maar midden in de Indische Oceaan is niks om naar te boren. Allemaal oceanische korst (basalten en radiolieten).
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Tegenwoordig kan dat ja, maar 3.600m is wel het matje. Sevan Marine ultra deepwater drilling rig. The rig can drill to 40,000 ft in up to 12,000 ft of water. The unit has a variable deck load of more than 20,000 metric tons and an internal storage capacity of 150,000 bbl of oil.
[ Bericht 2% gewijzigd door niels0 op 21-03-2014 00:17:35 ]
[ Bericht 14% gewijzigd door El_Matador op 21-03-2014 00:26:34 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Wat heeft ze voor gekke bobbel aan de linker zijkant van haar rug
Puntige knieën ook nog eens.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Kon ik niet goed zien, maar een gekke elleboog heeft ze wel. Ik zou haar zeker niet raken.
Nee, Tilburgse rechtensletjes zijn beter, wilde je zeggen?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ik begrijp je reactie vanuit je referentiekader veel beter.
Maarreh, waar is dat vliegtuig?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 21 maart 2014 00:35 schreef Co_OL het volgende: Het is erg rustig qua nieuws...inmiddels is het daar licht dus het zal wel weer de zoveelste mislukte poging zijn.
Hebben de molukkers hem gewoon niet, ipv treinen nu vliegtuigen?
Ondanks dat het zoekgebied een flink stuk is ingekrimpt blijft het enorm groot.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Ik kom er net achter dat ik twee vluchten heb gehad in 777-200's van Malaysia airlines . En gezien ze er maar 14 in totaal hebben bestaat er zomaar een kans dat ik er in heb gezeten. Weet iemand waar je de hele vluchtgeschiedenis van vliegtuig 9M-MRO vinden kan?
Op vrijdag 21 maart 2014 01:05 schreef koekjestrommel1 het volgende: Ik kom er net achter dat ik twee vluchten heb gehad in 777-200's van Malaysia airlines . En gezien ze er maar 14 in totaal hebben bestaat er zomaar een kans dat ik er in heb gezeten. Weet iemand waar je de hele vluchtgeschiedenis van vliegtuig 9M-MRO vinden kan?
Daar is een website van. Ik zal morgen 'ns checken.
It’s daylight in Perth, and ABC News Radio reports that an RAAF plane is preparing to leave Base Pearce to resume the search for the missing Malaysia Airlines flight.
9m ago
AFP have spoken to Australia’s Bureau of Meteorology, who forecast that weather conditions in the area where satellites this week spotted two pieces of possible debris from flight MH370 will today improve, aiding the search effort.
“Showers associated with the passage of a cold front on Thursday, which saw low cloud and drizzle affect visibility, are easing,” the bureau said.
“Winds are currently 15-20 knots, with swell 2 to 2.5m, and also easing. Overall conditions are expected to slowly improve today for the search operations in the area.”
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Nee, Tilburgse rechtensletjes zijn beter, wilde je zeggen?
Thuiswonende droeftoeters...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg [quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende: Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
Op vrijdag 21 maart 2014 01:05 schreef koekjestrommel1 het volgende: Ik kom er net achter dat ik twee vluchten heb gehad in 777-200's van Malaysia airlines . En gezien ze er maar 14 in totaal hebben bestaat er zomaar een kans dat ik er in heb gezeten. Weet iemand waar je de hele vluchtgeschiedenis van vliegtuig 9M-MRO vinden kan?
Lol, ik heb vorig jaar gevlogen met MH860 (KUL-MES)
Lol, ik heb vorig jaar gevlogen met MH860 (KUL-MES)
Ik vloog in 2009 met de TK1951 (IST-AMS). Dezelfde vlucht stortte een dag later neer. Rotluchthaven vind ik dat Atatürk trouwens. Niet eens een rookruimte. Lekker is dat als je transfer 3 uur duurt.
topic 32.. en nog steeds mijn theorie niet in de OP..
maar goed.. gister dus weer netjes geland met de Etihad ..
nou we zijn benieuwd of ze nog wat gaan vinden.. wat denken jullie trouwens van de tijd die ze hierin gaan steken? Ik denk dat ze nog een weekje doorgaan.. en dan afbouwen
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
maar goed.. gister dus weer netjes geland met de Etihad ..
nou we zijn benieuwd of ze nog wat gaan vinden.. wat denken jullie trouwens van de tijd die ze hierin gaan steken? Ik denk dat ze nog een weekje doorgaan.. en dan afbouwen
Mijn theorie ook niet. Is dat wat, dat Etihad? Nooit mee gevlogen. Ik denk het ook, het kost een beetje veel geld zo.
Ik vloog in 2009 met de TK1951 (IST-AMS). Dezelfde vlucht stortte een dag later neer. Rotluchthaven vind ik dat Atatürk trouwens. Niet eens een rookruimte. Lekker is dat als je transfer 3 uur duurt.
Lijkt me echt een hele rare gewaarwording om dat een dag later ineens te lezen.
Lijkt me echt een hele rare gewaarwording om dat een dag later ineens te lezen.
Dat weet je op het moment zelf ook wel hoor, dat het 3 uur duurt
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Nee, Tilburgse rechtensletjes zijn beter, wilde je zeggen?
Niks tegen tilburgers he
Maarre, op die satalietfoto's .. is dat niet gewoon een golf? ik zie er echt geen vliegtuig in
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps! Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e Ik luister NL-Talig
Etihad is okay hoor.. nu ik hier Qatar Airways, Etihad, Emirates, etc heb gevlogen merk je pas hoe kut die Europese luchtvaartmaatschappijen zijn..
Haha. Van die 3 die je opnoemt heb ik alleen met Emirates gevlogen, en die zijn goed. Maar europese maatschappijen... KLM vind ik vaak wel prima, niet altijd. Ik vind , vooral op lange vluchten, nederlandssprekend cabinepersoneel wel prettig. Air Berlin en Swiss International ook prima. Austrian Arrows hun materiaal is niet meer zo nieuw maar wel goeie service. Lufthansa vind ik te duits. SAS en British Airways ronduit slecht. Air France is nog wel te doen. Türkish Airlines vlieg ik nooit meer mee.
Beste is en blijft Singapore Airlines. Leukste vind ik de United States Airforce (1 keer met een C17 Singapore - Clark Airforcebase meegeweest, man man man. binnen 10 minuten op 40.000ft. En dan het bochtenwerk... 60 graden banking enzo, helemaal gek.)
1 keer met een C17 Singapore - Clark Airforcebase meegeweest
Die zijn zo mooi
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Hij vertelt dat hij op een recente vlucht de piloten heeft gevraagd hoe ze alle communicatie zouden uitzetten. Beiden kwamen niet op het idee om de "inmarsat box" uit te schakelen, deze bevindt zich inderdaad niet in de coclpit.
Hij vertelt dat hij op een recente vlucht de piloten heeft gevraagd hoe ze alle communicatie zouden uitzetten. Beiden kwamen niet op het idee om de "inmarsat box" uit te schakelen, deze bevindt zich inderdaad niet in de coclpit.
Maar die zit toch wel gezekerd op het fusepanel in de cockpit? Of wellicht gegroepeerd met andere apparatuur op eenzelfde zekering en dan individueel gefused in de avionicaruimte?
Haha. Van die 3 die je opnoemt heb ik alleen met Emirates gevlogen, en die zijn goed. Maar europese maatschappijen... KLM vind ik vaak wel prima, niet altijd. Ik vind , vooral op lange vluchten, nederlandssprekend cabinepersoneel wel prettig. Air Berlin en Swiss International ook prima. Austrian Arrows hun materiaal is niet meer zo nieuw maar wel goeie service. Lufthansa vind ik te duits. SAS en British Airways ronduit slecht. Air France is nog wel te doen. Türkish Airlines vlieg ik nooit meer mee.
Beste is en blijft Singapore Airlines. Leukste vind ik de United States Airforce (1 keer met een C17 Singapore - Clark Airforcebase meegeweest, man man man. binnen 10 minuten op 40.000ft. En dan het bochtenwerk... 60 graden banking enzo, helemaal gek.)
Voor mij is het echt de combinatie vliegtuig - cabinepersoneel - piloot - vlucht.
De twee keer dat ik met een 777 heb gevlogen waren lange vluchten met veel turbulentie.
Het maakt mij dus niet zoveel uit dat ik met een oude bak vlieg, zolang de vlucht maar soepeltjes gaat en er fatsoenlijk eten en drinken aan boord is (in geval lange vlucht)
Modus Vivendi! Beetje aan het werk @ Lao P.D.R. Soda water en Earl Grey :-)
Maar die zit toch wel gezekerd op het fusepanel in de cockpit? Of wellicht gegroepeerd met andere apparatuur op eenzelfde zekering en dan individueel gefused in de avionicaruimte?
Nee, de FDR bijvoorbeeld is ook niet gezekerd in de cockpit. Daarvoor moet je toch echt het luikje in.
Nee, de FDR bijvoorbeeld is ook niet gezekerd in de cockpit. Daarvoor moet je toch echt het luikje in.
Aha, dat zou dan misschien verklaren waarom de ACARS interface / satellite transceiver unit niet samen met de SSR-transponder is uitgezet. De transponder op standby zetten is immers gewoon een knopje op het flightdeck omdraaien.
Mijn theorie ook niet. Is dat wat, dat Etihad? Nooit mee gevlogen.
Ja prima, vorig jaar mee gevlogen. Vergelijkbaar met Emirates. Vlucht tussen Düsseldorf en Abu Dhabi werd wel uitgevoerd door Air Berlin (geboekt rechtstreeks bij Etihad), maar die zijn ook zeker prima
Aha, dat zou dan misschien verklaren waarom de ACARS interface / satellite transceiver unit niet samen met de SSR-transponder is uitgezet. De transponder op standby zetten is immers gewoon een knopje op het flightdeck omdraaien.
Klopt, ACARS wordt uitgezet via de MFD's. Via omslachtige menu's werd de datalink (voor ACARS) en 2 voicestreams (voor satelliettelefoons aan boord) uitgeschakeld.
Op vrijdag 21 maart 2014 09:53 schreef Loekie1 het volgende: Vandaag of morgen vinden ze brokstukken. Maar ja, ik had de mol ook niet goed, dus hou me te goede.
jij bent al af
quote:
Op donderdag 20 maart 2014 10:19 schreef Loekie1 het volgende: Ik voel aan m'n water dat ze hem hebben gevonden. Australie zegt niet zo maar wat.
Ik denk dat ze tussen nu en na het weekend wel brokstukken gaan vinden, maar ik denk dat het nog maanden gaat duren voor ze het vliegtuig zelf gaan vinden en misschien wel jaren. Alles wat ze nu vinden kan al zo ver zijn afgedreven.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Nee, daarmee bedoelde ik dat dit de plek was waar de brokstukken liggen en dat het satelietplaatje klopt, dat is een brokstuk. Ze moeten het nu alleen nog weten te vinden.
De zwarte doos kan nog wel drie jaar duren voordat ze die hebben. Maar daar staat waarschijnlijk toch niks op want hij neemt alleen de laatste twee uur op en waarschijnlijk was iedereen al dood.
Op vrijdag 21 maart 2014 10:13 schreef Loekie1 het volgende: De zwarte doos kan nog wel drie jaar duren voordat ze die hebben. Maar daar staat waarschijnlijk toch niks op want hij neemt alleen de laatste twee uur op en waarschijnlijk was iedereen al dood.
De zwarte doos bestaat niet.
Een vliegtuig heeft een CVR (Cockpit Voice Recorder) waar jij op doelt en die neemt inderdaad 2 uur max op. Echter, de piloot heeft ook een knoppie in de cockpit waarmee hij de CVR kan wissen én een knoppie waarmee hij hem kan uitzetten.
Daarnaast heb je de FDR (Flight Data Recorder). Deze registreert o.a. alle veranderingen in de belangrijkste systemen, registreert snelheid, hoogte en koers en zal ook melding maken van het eventueel handmatig uitzetten of wissen van de CVR. De piloot kan de FDR niet uitschakelen vanuit de cockpit.
[ Bericht 0% gewijzigd door MartijnA3 op 21-03-2014 10:47:06 ]
Ze hebben 1 onderdeeltje gevonden van dat vliegtuig? Die zwarte doos vinden ze natuurlijk nooit meer terug als die ergens kilometers diep op de zeebodem ligt
Op vrijdag 21 maart 2014 10:35 schreef RVer het volgende: Ze hebben 1 onderdeeltje gevonden van dat vliegtuig? Die zwarte doos vinden ze natuurlijk nooit meer terug als die ergens kilometers diep op de zeebodem ligt
"Zwarte doos" van Air France toestel lag enkele km diep...
Kleine tip voor een ieder die binnenkort gaat vliegen: zet Find My iPhone op je iPhone aan, evenals dataroaming. Als het vliegtuig dan vermist is kunnen je familieleden met een beetje geluk het wrak via icloud.com terugvinden .
Op vrijdag 21 maart 2014 11:53 schreef Merkie het volgende: Kleine tip voor een ieder die binnenkort gaat vliegen: zet Find My iPhone op je iPhone aan, evenals dataroaming. Als het vliegtuig dan vermist is kunnen je familieleden met een beetje geluk het wrak via icloud.com terugvinden .
Op vrijdag 21 maart 2014 11:53 schreef Merkie het volgende: Kleine tip voor een ieder die binnenkort gaat vliegen: zet Find My iPhone op je iPhone aan, evenals dataroaming. Als het vliegtuig dan vermist is kunnen je familieleden met een beetje geluk het wrak via icloud.com terugvinden .
Misschien een idee voor vliegtuigmaatschappijen om hier iets mee te doen.
Op vrijdag 21 maart 2014 11:53 schreef Merkie het volgende: Kleine tip voor een ieder die binnenkort gaat vliegen: zet Find My iPhone op je iPhone aan, evenals dataroaming. Als het vliegtuig dan vermist is kunnen je familieleden met een beetje geluk het wrak via icloud.com terugvinden .
Dat geen enkele passagier van die 200+ passagiers daarop gekomen is . Dat moet wel een briljant idee zijn!
Dan hadden er noodsignalen uitgezonden kunnen worden en had de radar niet uitgezet hoeven te worden. Denk dat technische problemen op dit moment het minst waarschijnlijk zijn.
Dan hadden er noodsignalen uitgezonden kunnen worden en had de radar niet uitgezet hoeven te worden. Denk dat technische problemen op dit moment het minst waarschijnlijk zijn.
Ja, tenzij daar geen tijd voor is. Het vliegtuig maakte natuurlijk wel een scherpe bocht met het waarschijnlijke doel het dichtstbijzijnde vliegveld te zoeken. Daarnaast zijn dampen die vrij komen bij brand van lithium-ion batterijen volgens mij giftig. Maarja, het blijft gissen.
Ja, tenzij daar geen tijd voor is. Het vliegtuig maakte natuurlijk wel een scherpe bocht met het waarschijnlijke doel het dichtstbijzijnde vliegveld te zoeken.
Nee, programma richting Indische Oceaan was voorgeprogrammeerd.
Piloten hier aan boord, weten jullie of buitenstaanders nog iets kunnen doen als het vliegtuig is voorgeprogrammeerd?
De mogelijke brokstukken werden gespot door een sateliet. Een Amerikaans vliegtuig heeft de brokstukken vervolgens met radar kunnen waarnemen.
In het gebied waar de mogelijke brokstukken zich bevinden is normaal geen scheepvaartverkeer, vliegen geen vliegtuigen en zijn ook geen eilanden.
Het gebied waarin de mogelijke brokstukken zich bevinden is echter berucht vanwege het aanzuigen vasthouden van afval en brokstukken van schepen. Dit komt doordat er nauwelijks een stroming of waterbeweging aanwezig is.
Op vrijdag 21 maart 2014 08:13 schreef niels0 het volgende: Rotluchthaven vind ik dat Atatürk trouwens. Niet eens een rookruimte. Lekker is dat als je transfer 3 uur duurt.
4 jaar geleden nog wel.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 21 maart 2014 13:01 schreef Loekie1 het volgende: De mogelijke brokstukken werden gespot door een sateliet. Een Amerikaans vliegtuig heeft de brokstukken vervolgens met radar kunnen waarnemen.
In het gebied waar de mogelijke brokstukken zich bevinden is normaal geen scheepvaartverkeer, vliegen geen vliegtuigen en zijn ook geen eilanden.
Het gebied waarin de mogelijke brokstukken zich bevinden is echter berucht vanwege het aanzuigen vasthouden van afval en brokstukken van schepen. Dit komt doordat er nauwelijks een stroming of waterbeweging aanwezig is.
Het gebied waar wordt gezocht 'is zo ongeveer de moeilijkst te bereiken plek op aarde, maar als daar iets is, zullen we het vinden,' zei Tony Abbott, de premier van Australië, vrijdag. Hij houdt nog steeds een slag om de arm: wat de satelliet fotografeerde, zou ook een van een boot gevallen container kunnen zijn.
Is toch wel het grote bewijs dat het naar alle waarschijnlijkheid door een van de piloten, en wellicht de captain, een perfect bedacht is vantevoren. Piloten zeg ik uit voorgevoel en omdat ik kaping zeer klein acht gezien er geen noodsingaal uit is gegaan. Kaping van cabine personeel kan nog, maar lijkt me minder waarschijnlijk dan de captain
Op vrijdag 21 maart 2014 13:48 schreef Marrije het volgende: [ afbeelding ] Australische reddingswerkers lanceren een gps-boei. Australië heeft drie Orion-patrouillevliegtuigen en een Bombardier Global Express Jet ingezet.
Op vrijdag 21 maart 2014 14:46 schreef Ener-G het volgende: Stromingen in kaart brengen. Opzich wel handig als er ergens een sighting is en je wil weten waar het spul na 3 dagen heen gedreven is.
Niels, Parzival, jullie speculaties zijn niet bewust weggelaten, als je ze in een post zet en een DM stuurt, gaan ze in de OP.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Zou je de updates in de OP in het Nederlands willen posten? Er zijn mensen die misschien geen engels kennen. Verder iets meer updates svp
Bedankt
Nee. Iedereen kan Engels en anders doen ze hun best maar. Ben geen vertaalmachine.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 21 maart 2014 15:15 schreef eight het volgende: Ik zie liever het volledige artikel met bron erbij (evt. in spoiler indien artikel veel tekst bevat).
Korte nederlandse tekst in een paar zinnen: "dit is gebeurd" In een spoier meer info, desnoods in het engels.
Op vrijdag 21 maart 2014 15:43 schreef bedachtzaam het volgende: A Johor housewife has claimed that she saw the stricken Malaysia Airlines plane partly submerged in the waters off the Andaman islands when she was returning to Kuala Lumpur after a pilgrimage to Mecca on March 8.
Zou kunnen, zou ook kunnen van niet. Had ze misschien iets eerder mee moeten komen
"I had seen several shipping liners and islands from my window earlier. Then, I saw the silvery object. "I took a closer look and was shocked to see what looked like the tail and wing of an aircraft on the water," she said.
Raja Dalelah said she took another look and was sure it was an aircraft in the ocean. "I woke my friends in the flight but they laughed me off."
A pilot has also laughed off her claim. "Along any flight path, especially a long-haul one such as between Jeddah and Kuala Lumpur, the altitude of the plane will be maintained at around 35,000ft once it is in the air," said the pilot, who wished to remain anonymous.
"This is roughly seven miles above sea level. How can anyone see anything like a boat or ship on the ground from so high up?" he questioned.
Raja Dalelah, however, was sticking to her guns. "I know what I saw. I am convinced that I saw the aircraft. And I will not lie. I had just returned from my pilgrimage," she said.
Op vrijdag 21 maart 2014 16:03 schreef Marrije het volgende: "This is roughly seven miles above sea level. How can anyone see anything like a boat or ship on the ground from so high up?" he questioned.
Uhh, beetje vreemde uitspraak, bij helder zicht kun je gewoon dingen herkennen. (of heb ik zo'n goeie ogen?)
Uhh, beetje vreemde uitspraak, bij helder zicht kun je gewoon dingen herkennen. (of heb ik zo'n goeie ogen?)
Klopt hoor.
Maar ik vind het wel raar dat dit zo laat komt.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
In een vliegtuig kan ik normaal gesproken bij helder weer de dingen op de grond toch aardig goed onderscheiden. Zeilboten bij Denemarken waren bijvoorbeeld goed te zien toen ik naar Zweden vloog.
In een vliegtuig kan ik normaal gesproken bij helder weer de dingen op de grond toch aardig goed onderscheiden. Zeilboten bij Denemarken waren bijvoorbeeld goed te zien toen ik naar Zweden vloog.
Op FL350 ja?
'And I called your name, like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
Precies, en als je op een heldere dag (of was het toen die vrouw keek nacht?) naar de hemel kijkt zie je vliegtuigen ook duidelijk herkenbaar, de vleugels kun je prima zien.
Precies, en als je op een heldere dag (of was het toen die vrouw keek nacht?) naar de hemel kijkt zie je vliegtuigen ook duidelijk herkenbaar, de vleugels kun je prima zien.
quote:
She said the aircraft had what looked like floats on its side but a large part of it was under water. "I clearly saw the time, it was about 9.30am (2.30pm Malaysian time)," she said.
Precies, en als je op een heldere dag (of was het toen die vrouw keek nacht?) naar de hemel kijkt zie je vliegtuigen ook duidelijk herkenbaar, de vleugels kun je prima zien.
Nou is het wel makkelijker om een wit vliegtuig tegen een blauwe achtergrond waar te nemen, dan een wit vliegtuig op een zee die altijd wel wat beweegt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
The missing Malaysian Airlines ‘Flight 370′ has been found by police in Saudi Arabia, bringing to an end a 12-day search for the Boeing 777.
Prince Sahram Al-Sandshoo of Jeddah was arrested by local law enforcement agencies when the missing plane was discovered in his garden. Suspicions were heightened when Al-Sandshoo placed an advert on eBay offering a ‘Used Boeing 777 Black Box Recorder’ for sale. The Saudi authorities immediately requested a search warrant to enter his 40-acre property on the outskirts of Jeddah, the city he has princed for the past 43 years. Al-Sandshoo is a world-renowned collector of aero-memorabilia, most famous for his acquisition of ‘Wright Flyer’, one of the earliest examples of an aircraft by the Wright brothers.
In a news conference the Malaysian Prime Minister, Perdana Menteri announced, “We have finally located the missing aircraft in Saudi Arabia. The passengers are all OK and are in good spirits. Apparently the prince fed them a banquet of sheep testicles and wine. We are awfully sorry that we misplaced this aircraft, it’s a mistake anyone can make, we hope you understand. It’s been an unfortunate incident but we cannot be held responsible for thieves.”
Ahmad Jauhari Yahya, the CEO of Malaysian Airways, explained what was likely to have happened: “Whilst we cannot pre-empt any investigation, what we can say is that the plane was probably stolen whilst in flight. It’s unlikely to have landed at an airport and then been stolen behind our backs. We hear that Al-Sandshoo is an experienced pilot and most likely got into the cockpit by asking if he could have a go. We usually frown on this kind of thing, but if the man kept going on and on at the stewardesses, they probably would have allowed him to have a little go at flying just to shut him up. We have the plane back now so no harm was done in the end.”
We spoke to one of the passengers, Mrs Josie Kevin Taylor. “I’m appalled at the attitude of the people involved. I went away for what was supposed to be a holiday and ended up staring at camels all day in an Arab’s garden. How could they call it a garden anyway? It was just sand, no grass to be seen for miles. I’ll certainly be lodging a complaint with my travel agent in Slough when I get home and I won’t be using Malaysian Airlines again after this. I’ll tell you something else for free, I won’t be using these so-called search parties again either - twelve days it took them to find us, that’s ridiculous. It’s a jumbo jet, not a flippin’ missing watch.”
We have yet to hear from the thief Al-Sandshoo yet, as he is being kept away from the media by police. We believe that the Boeing 777 was a plane missing from his collection and that was the motivation for the robbery. We hope to speak with the Prince over the next few days and will come back with more.
filippijnse grappenmaker lol alleen raar dat de rest van de artikelen op de blog wel 'serieus' zijn geschreven.... zeker iemand die grappig denkt te zijn en meer hits op zn bloggie wilt hebbe....
RAAF Flying Officer Brittany Sharpe from 10 Squadron, coordinates all communications between her AP-3C Orion and other aircraft involved in the search for missing Malaysian Airlines flight MH370.
De twee objecten hebben een lengte van ongeveer 24 meter en 5 meter. Als ze daadwerkelijk afkomstig zijn van de vermiste Boeing, dan suggereert dat dat het toestel nog grotendeels intact was toen het in het water belandde.
Onstuimig gebied Het gebied waar de satellieten de mogelijke wrakstukken spotten, wordt ook wel de 'Roaring Forties' genoemd, naar de breedtegraad tussen 40 en 50 graden zuiderbreedte. Het gebied staat bekend om de onstuimige en overheersende westenwind. Deze zeer krachtige wind, met snelheden van 80 tot 100 kilometer per uur, kan dagenlang aanhouden en vormt een grote hinder voor de scheepvaart. De oceaan bij 'Roaring Forties' is ruim 2.500 tot 4.000 meter diep.
Scheepvaart is er zeldzaam, het enige vaartuig dat gisteren al in het zoekgebied actief was, is het Noorse vrachtschip de Sint Petersburg. Deze heeft de hele nacht gezocht naar de wrakstukken - zonder resultaat.
Het gebied ligt in een uithoek. "Een schip moet zo'n vijftig tot zestig uur varen voordat het op de plek is aangekomen voor onderzoek. Dat kunnen ze niet in volle snelheid doen, want dan is er niet genoeg brandstof", aldus CNN.
Datzelfde geldt voor de vliegtuigen die zijn ingezet. Een vlucht naar de plek waar de mogelijke wrakstukken zijn gezien, is vergelijkbaar met een vlucht van Londen naar Moskou: ongeveer drie uur. Vanaf Perth (Australië) is het ruim 2.300 kilometer vliegen. Vervolgens moet het wateroppervlakte afgespeurd worden, en moet het vliegtuig weer terug. Hierdoor kunnen vliegtuigen slechts twee tot drie uur op de locatie zoeken.
Overheersende westenwind Een andere ongunstige factor is het weer. In Australië is de herfst begonnen, en daardoor is het weer op zee onstuimig. Gisteren werd de zoektocht al gehinderd door slecht weer, de bemanning van het eerste vliegtuig bij de locatie liet weten "slecht zicht" op het zeeoppervlak te hebben. Bij slechter weer zijn ook de golven op zee hoger en zijn er meer schuimkoppen, iets wat de zoektocht verder kan benadelen.
CNN-verslaggever Chris Cuomo legt uit: "Het wordt een ontzettend lastige taak. Het is ver weg, het is afgelegen, de zee is diep en het is het stormseizoen. Al met al een lastige combinatie van beperkingen." http://www.demorgen.be/dm(...)lopig-niets-op.dhtml
al gevonden? Kheb in juli gevlogen met de B777-200 naar Amsterdam, ben nu eigenlijk best wel benieuwd of dat het vliegtuig was.
Ik heb 'em afgelopen januari op een dag na gemist Maar misschien was dat vliegtuig gewoon okay en ben ik 'gewoon' met die loco piloot aan de knuppel naar Schiphol teruggevlogen
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
Lijkt me stug als dat toeval is (CNN-verslaggever Chris Cuomo legt uit: "Het wordt een ontzettend lastige taak. Het is ver weg, het is afgelegen, de zee is diep en het is het stormseizoen. Al met al een lastige combinatie van beperkingen.").
Op vrijdag 21 maart 2014 18:05 schreef Marrije het volgende: Lijkt me stug als dat toeval is (CNN-verslaggever Chris Cuomo legt uit: "Het wordt een ontzettend lastige taak. Het is ver weg, het is afgelegen, de zee is diep en het is het stormseizoen. Al met al een lastige combinatie van beperkingen.").
Je bedoelt dat de piloot het goed uitgezocht heeft. (Als het tenminste klopt dat hij daar in zee is geland.)
Op vrijdag 21 maart 2014 18:01 schreef Loekie1 het volgende: De twee objecten hebben een lengte van ongeveer 24 meter en 5 meter. Als ze daadwerkelijk afkomstig zijn van de vermiste Boeing, dan suggereert dat dat het toestel nog grotendeels intact was toen het in het water belandde.
Onstuimig gebied Het gebied waar de satellieten de mogelijke wrakstukken spotten, wordt ook wel de 'Roaring Forties' genoemd, naar de breedtegraad tussen 40 en 50 graden zuiderbreedte. Het gebied staat bekend om de onstuimige en overheersende westenwind. Deze zeer krachtige wind, met snelheden van 80 tot 100 kilometer per uur, kan dagenlang aanhouden en vormt een grote hinder voor de scheepvaart. De oceaan bij 'Roaring Forties' is ruim 2.500 tot 4.000 meter diep.
Scheepvaart is er zeldzaam, het enige vaartuig dat gisteren al in het zoekgebied actief was, is het Noorse vrachtschip de Sint Petersburg. Deze heeft de hele nacht gezocht naar de wrakstukken - zonder resultaat.
Het gebied ligt in een uithoek. "Een schip moet zo'n vijftig tot zestig uur varen voordat het op de plek is aangekomen voor onderzoek. Dat kunnen ze niet in volle snelheid doen, want dan is er niet genoeg brandstof", aldus CNN.
Datzelfde geldt voor de vliegtuigen die zijn ingezet. Een vlucht naar de plek waar de mogelijke wrakstukken zijn gezien, is vergelijkbaar met een vlucht van Londen naar Moskou: ongeveer drie uur. Vanaf Perth (Australië) is het ruim 2.300 kilometer vliegen. Vervolgens moet het wateroppervlakte afgespeurd worden, en moet het vliegtuig weer terug. Hierdoor kunnen vliegtuigen slechts twee tot drie uur op de locatie zoeken.
Overheersende westenwind Een andere ongunstige factor is het weer. In Australië is de herfst begonnen, en daardoor is het weer op zee onstuimig. Gisteren werd de zoektocht al gehinderd door slecht weer, de bemanning van het eerste vliegtuig bij de locatie liet weten "slecht zicht" op het zeeoppervlak te hebben. Bij slechter weer zijn ook de golven op zee hoger en zijn er meer schuimkoppen, iets wat de zoektocht verder kan benadelen.
CNN-verslaggever Chris Cuomo legt uit: "Het wordt een ontzettend lastige taak. Het is ver weg, het is afgelegen, de zee is diep en het is het stormseizoen. Al met al een lastige combinatie van beperkingen." http://www.demorgen.be/dm(...)lopig-niets-op.dhtml
Dit was hier op 1 dag na de vermissing al bekent, in belgie nu pas...
On Mar 21st 2014 Inmarsat experts stated, that the pings received by their satellite over the Indian Ocean were basically signals to check whether the aircraft still wanted service ("are you alive"). It was positively established that the pings were coming from 9M-MRO indicating the receiver and transmitter were still powered up. In further determination the round trip time of signals from the satellite sending the inquiry out until receiving the reply from the aircraft was measured and it was detected, that the round trip time increased from hour to hour, which indicated the aircraft was moving.
Op vrijdag 21 maart 2014 18:05 schreef Marrije het volgende: Lijkt me stug als dat toeval is (CNN-verslaggever Chris Cuomo legt uit: "Het wordt een ontzettend lastige taak. Het is ver weg, het is afgelegen, de zee is diep en het is het stormseizoen. Al met al een lastige combinatie van beperkingen.").
Op CNN mag ik erg graag kijken naar Richard Quest, ook de passie waarover hij hier kan praten
Op dit blog kwam twee vrij lange posts tegen met veel achtergrondinfo over de pings, hoe er informatie uit kan worden afgeleid nauwkeurigheid etc., duidelijker uitleg ben ik nog niet tegengekomen.
De losse posts staan ook hier, maar op het blog staan interessantere comments en discussies over oa of die andere pings die we nu op afbeeldingen hebben zien opduiken (de pings van voor 8:11)
Op dit blog kwam twee vrij lange posts tegen met veel achtergrondinfo over de pings, hoe er informatie uit kan worden afgeleid nauwkeurigheid etc., duidelijker uitleg ben ik nog niet tegengekomen.
De losse posts staan ook hier, maar op het blog staan interessantere comments en discussies over oa of die andere pings die we nu op afbeeldingen hebben zien opduiken (de pings van voor 8:11)
Zoektocht Boeing kost Verenigde Staten al miljoenen De zoektocht naar de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines heeft alleen de Verenigde Staten al zo'n 2,5 miljoen dollar, omgerekend 1,8 miljoen euro, gekost.
Dat blijkt uit cijfers die het Pentagon vrijdag naar buiten heeft gebracht. De VS is een van de 26 landen die meehelpen bij de speurtocht naar de spoorloos verdwenen vlucht MH370, die 239 mensen aan boord had.
De Amerikanen stuurden twee weken geleden eerst twee marineschepen naar de wateren in Zuid-Oost-Azië, om te zoeken naar brokstukken. Toen die niet werden gevonden, zette het leger twee vliegtuigen in, waaronder een geavanceerd model dat zelfs onderzeeërs kan waarnemen.
Resultaten heeft het nog altijd niet opgeleverd. ''We blijven helpen zolang de Maleisiërs dat nodig hebben'', liet een woordvoerder van het Pentagon desondanks weten.
Maleisië hoeft vooralsnog dus niet te vrezen dat de Amerikanen afhaken. Die hadden in totaal al vier miljoen dollar opzij gezet voor de zoektocht, waarmee ze het tot begin april kunnen uitzingen.
Uhh, beetje vreemde uitspraak, bij helder zicht kun je gewoon dingen herkennen. (of heb ik zo'n goeie ogen?)
Je herkent toch ook een vliegtuig hoog in de lucht? Welliswaar een stipje, maar je ziet het. Boten zijn groter en met helder weer zie je ze ook liggen van die hoogte.
Maargoed, of we zien 9M-MRO maandag/ dinsdag het Kuhrhaus binnenvliegen, of we zien dat vliegtuig nooit meer terug.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
Is dat ding nou nog niet gevonden? Ik ben een weekje weggeweest, had toch wel verwacht dat ie nu terug zou wezen. Of in ieder geval een onderdeeltje gevonden. Maar nee dus.
Transcript van de laatste 54 minuten leveren niets spectaculairs op. Wel 2 'odd moments':
1. Een herhaling van een bericht:
quote:
Only two features stand out as potentially odd. The first was a message delivered by the cockpit at 1.07am, saying that the plane was flying at a cruising altitude of 35,000 feet. This message was unnecessary as it repeated a call that had already been delivered six minutes earlier.
2. Het moment van de overdracht:
quote:
The other odd feature, which is one of the reasons for suspicions that the plane’s disappearance was deliberate, was that its loss of communications and sharp turn westward occurred during the handover from air traffic controllers in Kuala Lumpur to those in Ho Chi Minh City.
Er zou niet echt iets raars te horen zijn:
quote:
“The communication up until the plane went to the changeover [to Vietnam] sounds totally normal,” Mr Buzdygan said. “That kind of banter – I’ve done it hundreds of times. It is perfectly normal.”
De letterlijke tekst is overigens niet vrijgegeven:
quote:
The Telegraph has repeatedly asked Malaysia Airlines, Malaysia’s Civil Aviation Authority and the office of Malaysian prime minister Najib Razak to confirm the communications record; only the prime minister's office responded, saying it would not release this data.
Malaysia Airlines Mystery Deepens After Top Disease Experts Rushed To Indian Ocean
A grim report prepared by the Main Intelligence Directorate of the General Staff of the Armed Forces (GRU) on Malaysia Airlines Flight 370 is stating today that within 24-hours of this aircrafts “diversion” to the highly secretive Indian Ocean US military base located on the Diego Garcia atoll, no less than four flights, within the past week, containing top American and Chinese disease scientists and experts have, likewise, been flown to there.
According to this report, Malaysia Airlines Flight 370 (also marketed as China Southern Airlines flight 748 through a codeshare) was a scheduled passenger flight from Kuala Lumpur, Malaysia, to Beijing, China, when on 8 March this Boeing 777-200ER aircraft “disappeared” in flight with 227 passengers on board from 15 countries, most of whom were Chinese, and 12 crew members.
As we had previously noted in our report “Russia “Puzzled” Over Malaysia Airlines “Capture” By US Navy,” the GRU had previously notified China’s Ministry of State Security (MSS) of its suspicions regarding this flight due its containing a “highly suspicious” cargo that had been offloaded in the Republic of Seychelles from the US-flagged container ship MV Maersk Alabama.
First arousing the GRU’s concerns regarding this “highly suspicious” cargo, this report continues, was that after its unloading from the MV Maersk Alabama on 17 February, its then transfer to Seychelles International Airportwhere it was loaded on an Emirates flight bound for Kuala Lumpur International Airport in Malaysia, after first stopping over in Dubai, the two highly trained US Navy SEALS who were guarding it were found dead.
The two US Navy SEALS protecting this “highly suspicious” cargo, Mark Daniel Kennedy, 43, and Jeffrey Keith Reynolds, 44, were found dead under “suspicious circumstances” aboard the MV Maersk Alabama, this report says, further raising Russian intelligence suspicions as they were both employed by the Virginia Beach, Virginia-based maritime security firm The Trident Group which was founded by US Navy Special Operations Personnel (SEAL’s) and Senior US Naval Surface Warfare Officers and has long been known by the GRU to protect vital transfers of both atomic and biological materials throughout the world.
Upon Flight 370’s departure from Malaysia on 8 March, this report continues, the GRU was notified by the MSS that they were going to divert it from its scheduled destination of Beijing to Haikou Meilan International Airport (HAK) located in Hainan Province (aka Hainan Island).
Prior to this planes entering into People Liberation Army (PLA) protected zones of the South China Sea known as the Spratly Islands, however, this report continues, Flight 370 “significantly deviated” from its flight course and was tracked by VKO satellites and radar flying into the Indian Ocean region and completing its nearly 3,447 kilometer (2,142 miles) flight to Diego Garcia.
In a confirmation of the GRU’s assertion that Flight 370 was, indeed, flown to Diego Garcia, this report says,satellite transmission data analyzed by US investigators showed that this planes most likely last-known position was in a zone about 1,609 kilometers (1,000 miles) west of Perth, Australia in the Indian Ocean..
Most troubling to the GRU about Flight 370’s “diversion” to Diego Garcia, this report says, was that it was“nearly immediately” followed by some of the top disease scientists and experts from the United States Centers for Disease Control and Prevention (CDC) and the Chinese Center for Disease Control and Prevention (CCDCP) embarking to Diego Garcia on at least four flights.
As to why both American and Chinese disease experts were taken to Diego Garcia where Flight 370 is now known to be, this report says, has as yet not been answered by either of these governments after repeated Foreign Ministry requests for “explanations and clarification.”
What is to be known, this report says, is that as Malaysia has been forced to admit Flight 370 was, indeed, “diverted” from its flight path as the GRU had previously reported, and as at least 25 nations are now involved in searching for it, it remains a mystery as to what is actually occurring.
Also known, this report concludes, is that Diego Garcia as a designated ETOPS emergency landing site for flight planning purposes of commercial airliners transversing the Indian Ocean, and as one of 33 emergency landing sites worldwide for the NASA Space Shuttle, it is “inconceivable” that any type of aircraft, let alone Flight 370, can fly anywhere in the Southern Hemisphere without being tracked, monitored and recorded in totality.
Stephen King zou het niet kunnen verzinnen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent. Is he able, but not willing? Then he is malevolent. Is he both able and willing? Then whence cometh evil? Is he neither able nor willing? Then why call him God?
De vliegtuig is gekaapt door US Military/Navy om de verspreiding van een dodelijke virus te voorkomen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent. Is he able, but not willing? Then he is malevolent. Is he both able and willing? Then whence cometh evil? Is he neither able nor willing? Then why call him God?
Op vrijdag 21 maart 2014 21:05 schreef iksnaperniksvan het volgende: Is dat ding nou nog niet gevonden? Ik ben een weekje weggeweest, had toch wel verwacht dat ie nu terug zou wezen. Of in ieder geval een onderdeeltje gevonden. Maar nee dus.
Volgende week komt hij weer tevoorschijn, in Nederland.
[ Bericht 1% gewijzigd door Luxuria op 21-03-2014 22:26:56 ]
Ik volg die gasten van Gamekings een beetje, is altijd wel lachen, maar dit is weer zo'n idiote 'theorie'. Laatst had Boris ook al zo'n idioot verhaal over Snowden.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2014 22:30:51 ]
Ik volg die gasten van Gamekings een beetje, is altijd wel lachen, maar dit is weer zo'n idiote 'theorie'. Laatst had Boris ook al zo'n idioot verhaal over Snowden.
Allemaal aandachttrekkerij en als hij serieus is zit er gewoon een steekje bij m los
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice Moderator DIG Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher 🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
Zombievirus aan boord... Dit is het begin van World War Z.
Het virus is losgebroken gedurende de vlucht. De piloot had door wat er aan de hand is en probeerde zijn vliegtuig in een zo afgelegen mogelijk gebied neer te storten. Echter... de telefoons gaan nog over wat betekent dat dit niet helemaal is gelukt.
Na een zoektocht van een maand ontdekken we het wrak en takelen we het naar boven waarna de zombies uitbreken...
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
Een Maleisische vrouw is er stellig van overtuigd dat ze een vliegtuig in de Indische Oceaan heeft gezien op de dag dat het toestel van Malaysia Airlines verdween. http://www.hln.be/hln/nl/(...)tuig-in-oceaan.dhtml
Een Maleisische vrouw is er stellig van overtuigd dat ze een vliegtuig in de Indische Oceaan heeft gezien op de dag dat het toestel van Malaysia Airlines verdween. http://www.hln.be/hln/nl/(...)tuig-in-oceaan.dhtml
Ik had vanmiddag al een link gepost dus het is al voorbij gekomen, echter MH370 zou dan rond 3.00 in de nacht van 8 Maart daar neergestort zijn terwijl SVA2058 op 8 Maart smiddags pas opstijgt in Jeddah richting KL.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Jep, paar pagina's terug. Discussie gaat er om of je van 10km hoogte iets kan waarnemen op zee
Whatever anderen zeggen, ik zie dan echt geen details uit het raampje. Het is volgens mij niet te vergelijken met uit het raampje kijken tijdens een korte vlucht van Amsterdam naar Londen oid.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
U.S. investigators found evidence files deleted even after February 3
(CNN) -- American investigators reviewing a hard drive belonging to the captain of missing Malaysia Airlines Flight 370 have found that there were deletions of information even closer to the final flight than first indicated by Malaysian officials, U.S. law enforcement officials tell CNN.
The forensic search of the computer files by government experts found files were removed even after February 3, the date Malaysian authorities have cited for when some data was cleared from the drive of the captain.
Investigators are examining the contents of drives belonging to both pilots. Copies of the hard drives are at the FBI's forensics lab facilities in Quantico, Virginia, and one is being analyzed with the assistance of consultants the FBI uses to help analyze such electronic data.
It's not clear why Malaysian officials cited the February 3 date and if they knew of the other deletions. The type of software used for flight simulation takes up a lot of room in hard drives and investigators believe that could be one reason for deletion of files.
It's possible too that some damage could have been done during the first examinations done by Malaysian investigators.
Law enforcement officials say that they aren't drawing any conclusions about the subsequent deletions, or the earlier ones, just two days into reviewing the hard drive contents, which officials described as a large volume of data. More couldn't be learned about the nature of the deletions, and who made them.
Some senior U.S. counterterrorism officials say that an accident is the leading operative theory as cause for the disappearance of Flight 370. That's because there is no other information indicating foul play. "Barring other information to suggest otherwise one has to first think this was a tragic accident," a U.S. law enforcement official said. But investigators have not ruled out terrorism or other theories.
Investigators have focused on the pilots because of the lack of any other information. But there isn't proof that they did anything wrong.
U.S. investigators have compiled profiles of the two pilots, based on interviews with friends, neighbors and family members conducted by Malaysian investigators, and on a search of their online activities, U.S. officials say.
Those interviews haven't turned up anything that could suggest any explanations for the plane's disappearance.
U.S. investigators also are concerned about the preservation of evidence in Malaysia.
Malaysian authorities waited six days to search the pilots' homes. This was enough time, U.S. officials believe, for someone who had access to the homes perhaps to have tampered with evidence.
They don't know if there was any tampering but it is a worry because Malaysian officials didn't appear to secure evidence immediately.
U.S. officials say they understand that there are Malaysian legal restrictions and requirements for probable cause before such searches. The difference in procedures is a common issue in international investigations such as this.
De vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines kan mogelijk als radioactieve bom worden ingezet. Een potentieel doelwit zou in dat geval de Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag kunnen zijn.
Dat scenario schotelt cyberexpert en voormalig Commandant der Strijdkrachten Dick Berlijn u voor in de papieren Telegraaf.
"Het toestel kan in een voormalige Sovjetrepubliek zijn geparkeerd, beladen met radioactief materiaal", aldus Berlijn. "Technisch is het mogelijk dat vlucht MH370 vervolgens in de huid van een reguliere lijndienst kruipt."
Die ontwikkeling is niet ondenkbaar want de aanslagen op het WTC in New York in 2001 gebeurden ook zeer onverwacht, redeneert de expert. Bovendien kunnen we niet controleren wat er allemaal gebeurt op de uitgestrekte vlaktes in bijvoorbeeld Kazachstan of Kirgizië, voegt hij eraan toe. http://www.powned.tv/nieu(...)_wordt_radioact.html
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines kan mogelijk als radioactieve bom worden ingezet. Een potentieel doelwit zou in dat geval de Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag kunnen zijn.
Dat scenario schotelt cyberexpert en voormalig Commandant der Strijdkrachten Dick Berlijn u voor in de papieren Telegraaf.
"Het toestel kan in een voormalige Sovjetrepubliek zijn geparkeerd, beladen met radioactief materiaal", aldus Berlijn. "Technisch is het mogelijk dat vlucht MH370 vervolgens in de huid van een reguliere lijndienst kruipt."
Die ontwikkeling is niet ondenkbaar want de aanslagen op het WTC in New York in 2001 gebeurden ook zeer onverwacht, redeneert de expert. Bovendien kunnen we niet controleren wat er allemaal gebeurt op de uitgestrekte vlaktes in bijvoorbeeld Kazachstan of Kirgizië, voegt hij eraan toe. http://www.powned.tv/nieu(...)_wordt_radioact.html
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het goed dat aan het ergste wordt gedacht maar ik acht het niet waarschijnlijk.
De vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines kan mogelijk als radioactieve bom worden ingezet. Een potentieel doelwit zou in dat geval de Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag kunnen zijn.
Dat scenario schotelt cyberexpert en voormalig Commandant der Strijdkrachten Dick Berlijn u voor in de papieren Telegraaf.
"Het toestel kan in een voormalige Sovjetrepubliek zijn geparkeerd, beladen met radioactief materiaal", aldus Berlijn. "Technisch is het mogelijk dat vlucht MH370 vervolgens in de huid van een reguliere lijndienst kruipt."
Technisch mogelijk maar totaal onwaarschijnlijk. Dan zou het vliegtuig (van hetzelfde type) van de reguliere dienst dus ineens tegengehouden / onderschept moeten worden, of dit vliegtuig aanpassen om een ander type te laten transponderen... Heel knap als je dat allemaal voor elkaar bokst..... terwijl de bewaking in het luchtruim gemaximaliseerd is. Deze man wilde dus even in de belangstelling staan.
Ik heb nog geen antwoord gekregen op een prangende vraag, namelijk zouden passagiers met vliegervaring nog iets kunnen uitrichten in de cockpit als het vliegprogramma voorgeprogrammeerd is?
De vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines kan mogelijk als radioactieve bom worden ingezet. Een potentieel doelwit zou in dat geval de Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag kunnen zijn.
Dat scenario schotelt cyberexpert en voormalig Commandant der Strijdkrachten Dick Berlijn u voor in de papieren Telegraaf.
"Het toestel kan in een voormalige Sovjetrepubliek zijn geparkeerd, beladen met radioactief materiaal", aldus Berlijn. "Technisch is het mogelijk dat vlucht MH370 vervolgens in de huid van een reguliere lijndienst kruipt."
Die ontwikkeling is niet ondenkbaar want de aanslagen op het WTC in New York in 2001 gebeurden ook zeer onverwacht, redeneert de expert. Bovendien kunnen we niet controleren wat er allemaal gebeurt op de uitgestrekte vlaktes in bijvoorbeeld Kazachstan of Kirgizië, voegt hij eraan toe. http://www.powned.tv/nieu(...)_wordt_radioact.html
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog voordat het boven NL komt is het dan al neergehaald door een raket. Geen efficiënte manier van terreur dus.
Op zaterdag 22 maart 2014 10:21 schreef Loekie1 het volgende: Ik heb nog geen antwoord gekregen op een prangende vraag, namelijk zouden passagiers met vliegervaring nog iets kunnen uitrichten in de cockpit als het vliegprogramma voorgeprogrammeerd is?
Op zaterdag 22 maart 2014 10:21 schreef Loekie1 het volgende: Ik heb nog geen antwoord gekregen op een prangende vraag, namelijk zouden passagiers met vliegervaring nog iets kunnen uitrichten in de cockpit als het vliegprogramma voorgeprogrammeerd is?
Ja dat kan. De route in de Flight Management Computer (FMC) is namelijk gewoon aan te passen. De waypoints van vaste routes zoals deze zijn gewoon als flightplans in die FMC opgeslagen en weer op te roepen. Wat je daarna alleen moet doen is de meest geschikte eerstvolgende waypoint opzoeken onder de knop LEGS, die bovenaan zetten en via exec activeren. En de autopilot doet de rest.
Op YouTube staan voorbeeldfilmpjes hoe je een FMC programmeert.
[ Bericht 1% gewijzigd door gebrokenglas op 22-03-2014 10:36:32 ]
Australian rescuers have stepped up the search for Malaysia Airlines flight MH370 as pressure mounts to find a plane that vanished two weeks ago and has defied the best efforts of modern technology to track it down.
Six planes including four Orion anti-submarine surveillance aircraft joined the search on Saturday for debris from the aircraft over a remote stretch of the Indian Ocean 1,500 miles (2,500km) south-west of Perth.
Chinese, British and Australian naval ships were all headed to the same area where two floating objects – possibly plane wreckage – were picked out on satellite pictures.
With planes from China and Japan also expected to join the hunt, the sudden concentration of resources on the basis of such inconclusive evidence reflects growing desperation after 14 days of piecemeal progress.
There have been no sightings of interest since Thursday when Australia released the satellite photos taken on 16 March.