De diepste boringen (waterdiepte) worden gedaan offshore Brazilie, dat is maximaal zo'n 2-2,5 km. De diepste boring ooit, in de noordelijke Atlantische Oceaan was wel bits. Zou kunnen dat ze daar wel zo'n waterdiepte gehaald hebben. Maar midden in de Indische Oceaan is niks om naar te boren. Allemaal oceanische korst (basalten en radiolieten).quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:45 schreef eight het volgende:
[..]
Is dat op die diepte überhaupt wel mogelijk?
Tegenwoordig kan dat ja, maar 3.600m is wel het matje.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:45 schreef eight het volgende:
[..]
Is dat op die diepte überhaupt wel mogelijk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fariq had haar (mee)genomen in de cockpit?quote:
Mooie billen dienen getoond te worden.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:24 schreef Co_OL het volgende:
[..]
dat is het direct zichtbaar voor iedereen
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:17 schreef Co_OL het volgende:
Gevonden
Fly Girls van Digital Playground is ook wel een aanrader om te kijkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat heeft ze voor gekke bobbel aan de linker zijkant van haar rugquote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:42 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]
Ryanair girl of the month july 2010; Olga.![]()
Puntige knieën ook nog eens.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:43 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Wat heeft ze voor gekke bobbel aan de linker zijkant van haar rug
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Nee, Tilburgse rechtensletjes zijn beter, wilde je zeggen?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:45 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Kon ik niet goed zien, maar een gekke elleboog heeft ze wel. Ik zou haar zeker niet raken.
Jazeker. Die raak ik zeer regelmatig.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, Tilburgse rechtensletjes zijn beter, wilde je zeggen?
Ik begrijp je reactie vanuit je referentiekader veel beter.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:48 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ja, zeer zeker. Die raak ik zeer regelmatig.
Hard door mij geraakt denk ik.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik begrijp je reactie vanuit je referentiekader veel beter.
Maarreh, waar is dat vliegtuig?
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:17 schreef Co_OL het volgende:
Gevonden
Nu al de beste post van vrijdagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Ondanks dat het zoekgebied een flink stuk is ingekrimpt blijft het enorm groot.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:35 schreef Co_OL het volgende:
Het is erg rustig qua nieuws...inmiddels is het daar licht dus het zal wel weer de zoveelste mislukte poging zijn.
Hebben de molukkers hem gewoon niet, ipv treinen nu vliegtuigen?
Nice! Vooral dat laatste gedeelte is zeer interessant.quote:
Daar is een website van. Ik zal morgen 'ns checken.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 01:05 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik kom er net achter dat ik twee vluchten heb gehad in 777-200's van Malaysia airlines. En gezien ze er maar 14 in totaal hebben bestaat er zomaar een kans dat ik er in heb gezeten. Weet iemand waar je de hele vluchtgeschiedenis van vliegtuig 9M-MRO vinden kan?
http://www.theguardian.co(...)mes-at-daybreak-livequote:49m ago
It’s daylight in Perth, and ABC News Radio reports that an RAAF plane is preparing to leave Base Pearce to resume the search for the missing Malaysia Airlines flight.
9m ago
AFP have spoken to Australia’s Bureau of Meteorology, who forecast that weather conditions in the area where satellites this week spotted two pieces of possible debris from flight MH370 will today improve, aiding the search effort.
“Showers associated with the passage of a cold front on Thursday, which saw low cloud and drizzle affect visibility, are easing,” the bureau said.
“Winds are currently 15-20 knots, with swell 2 to 2.5m, and also easing. Overall conditions are expected to slowly improve today for the search operations in the area.”
Thuiswonende droeftoeters...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:46 schreef El_Matador het volgende:
Nee, Tilburgse rechtensletjes zijn beter, wilde je zeggen?
Lol, ik heb vorig jaar gevlogen met MH860 (KUL-MES)quote:Op vrijdag 21 maart 2014 01:05 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik kom er net achter dat ik twee vluchten heb gehad in 777-200's van Malaysia airlines. En gezien ze er maar 14 in totaal hebben bestaat er zomaar een kans dat ik er in heb gezeten. Weet iemand waar je de hele vluchtgeschiedenis van vliegtuig 9M-MRO vinden kan?
Ik vloog in 2009 met de TK1951 (IST-AMS). Dezelfde vlucht stortte een dag later neer.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 07:41 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Lol, ik heb vorig jaar gevlogen met MH860 (KUL-MES)
Mijn theorie ook niet.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:14 schreef Parzival het volgende:
topic 32.. en nog steeds mijn theorie niet in de OP..
maar goed.. gister dus weer netjes geland met de Etihad..
nou we zijn benieuwd of ze nog wat gaan vinden.. wat denken jullie trouwens van de tijd die ze hierin gaan steken? Ik denk dat ze nog een weekje doorgaan.. en dan afbouwen
Etihad is okay hoor.. nu ik hier Qatar Airways, Etihad, Emirates, etc heb gevlogen merk je pas hoe kut die Europese luchtvaartmaatschappijen zijn..quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:17 schreef niels0 het volgende:
[..]
Mijn theorie ook niet.![]()
Is dat wat, dat Etihad? Nooit mee gevlogen.
Ik denk het ook, het kost een beetje veel geld zo.
Lijkt me echt een hele rare gewaarwording om dat een dag later ineens te lezen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:13 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik vloog in 2009 met de TK1951 (IST-AMS). Dezelfde vlucht stortte een dag later neer.![]()
Rotluchthaven vind ik dat Atatürk trouwens. Niet eens een rookruimte. Lekker is dat als je transfer 3 uur duurt.
Dat weet je op het moment zelf ook wel hoor, dat het 3 uur duurtquote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:25 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Lijkt me echt een hele rare gewaarwording om dat een dag later ineens te lezen.
Niks tegen tilburgers hequote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, Tilburgse rechtensletjes zijn beter, wilde je zeggen?
Ik zie er wel zo'n opblaasbare nooduitgang in.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 06:44 schreef Co_OL het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie hier eigenlijk helemaal niks in...
Haha. Van die 3 die je opnoemt heb ik alleen met Emirates gevlogen, en die zijn goed.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:20 schreef Parzival het volgende:
[..]
Etihad is okay hoor.. nu ik hier Qatar Airways, Etihad, Emirates, etc heb gevlogen merk je pas hoe kut die Europese luchtvaartmaatschappijen zijn..
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:37 schreef niels0 het volgende:
[..]
1 keer met een C17 Singapore - Clark Airforcebase meegeweest
Maar die zit toch wel gezekerd op het fusepanel in de cockpit? Of wellicht gegroepeerd met andere apparatuur op eenzelfde zekering en dan individueel gefused in de avionicaruimte?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:52 schreef MartijnA3 het volgende:
Interview met vice president van Inmarsat:
http://nation.foxnews.com(...)nd-malaysia-airliner
Hij vertelt dat hij op een recente vlucht de piloten heeft gevraagd hoe ze alle communicatie zouden uitzetten. Beiden kwamen niet op het idee om de "inmarsat box" uit te schakelen, deze bevindt zich inderdaad niet in de coclpit.
Voor mij is het echt de combinatie vliegtuig - cabinepersoneel - piloot - vlucht.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:37 schreef niels0 het volgende:
[..]
Haha. Van die 3 die je opnoemt heb ik alleen met Emirates gevlogen, en die zijn goed.
Maar europese maatschappijen... KLM vind ik vaak wel prima, niet altijd. Ik vind , vooral op lange vluchten, nederlandssprekend cabinepersoneel wel prettig. Air Berlin en Swiss International ook prima. Austrian Arrows hun materiaal is niet meer zo nieuw maar wel goeie service. Lufthansa vind ik te duits. SAS en British Airways ronduit slecht. Air France is nog wel te doen. Türkish Airlines vlieg ik nooit meer mee.
Beste is en blijft Singapore Airlines.
Leukste vind ik de United States Airforce (1 keer met een C17 Singapore - Clark Airforcebase meegeweest, man man man. binnen 10 minuten op 40.000ft. En dan het bochtenwerk... 60 graden banking enzo, helemaal gek.)
Nee, de FDR bijvoorbeeld is ook niet gezekerd in de cockpit. Daarvoor moet je toch echt het luikje in.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:02 schreef niels0 het volgende:
[..]
Maar die zit toch wel gezekerd op het fusepanel in de cockpit? Of wellicht gegroepeerd met andere apparatuur op eenzelfde zekering en dan individueel gefused in de avionicaruimte?
Hoezo?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:15 schreef breaky het volgende:
Malaysia Airlines heeft echt slecht gehandeld.
Aha, dat zou dan misschien verklaren waarom de ACARS interface / satellite transceiver unit niet samen met de SSR-transponder is uitgezet. De transponder op standby zetten is immers gewoon een knopje op het flightdeck omdraaien.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:06 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Nee, de FDR bijvoorbeeld is ook niet gezekerd in de cockpit. Daarvoor moet je toch echt het luikje in.
Ja prima, vorig jaar mee gevlogen. Vergelijkbaar met Emirates. Vlucht tussen Düsseldorf en Abu Dhabi werd wel uitgevoerd door Air Berlin (geboekt rechtstreeks bij Etihad), maar die zijn ook zeker primaquote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:17 schreef niels0 het volgende:
[..]
Mijn theorie ook niet.![]()
Is dat wat, dat Etihad? Nooit mee gevlogen.
Klopt, ACARS wordt uitgezet via de MFD's. Via omslachtige menu's werd de datalink (voor ACARS) en 2 voicestreams (voor satelliettelefoons aan boord) uitgeschakeld.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:32 schreef niels0 het volgende:
[..]
Aha, dat zou dan misschien verklaren waarom de ACARS interface / satellite transceiver unit niet samen met de SSR-transponder is uitgezet. De transponder op standby zetten is immers gewoon een knopje op het flightdeck omdraaien.
jij bent al afquote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:53 schreef Loekie1 het volgende:
Vandaag of morgen vinden ze brokstukken.
Maar ja, ik had de mol ook niet goed, dus hou me te goede.
quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:19 schreef Loekie1 het volgende:
Ik voel aan m'n water dat ze hem hebben gevonden. Australie zegt niet zo maar wat.
Nee, daarmee bedoelde ik dat dit de plek was waar de brokstukken liggen en dat het satelietplaatje klopt, dat is een brokstuk. Ze moeten het nu alleen nog weten te vinden.quote:
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:13 schreef Loekie1 het volgende:
De zwarte doos kan nog wel drie jaar duren voordat ze die hebben. Maar daar staat waarschijnlijk toch niks op want hij neemt alleen de laatste twee uur op en waarschijnlijk was iedereen al dood.
"Zwarte doos" van Air France toestel lag enkele km diep...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:35 schreef RVer het volgende:
Ze hebben 1 onderdeeltje gevonden van dat vliegtuig? Die zwarte doos vinden ze natuurlijk nooit meer terug als die ergens kilometers diep op de zeebodem ligt
de 9M-MRO is in het verleden ook op de AMS-KUL route ingezet geweest, dus grote kans dat je er in hebt gezeten...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 01:23 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik heb hem alleen maar tot een maandje terug gevonden. http://planefinder.net/data/flights/MH370
Als iemand wat weet te vinden, ik ben erg nieuwsgierig.
Hier iemand.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:08 schreef Punkerdude het volgende:
[..]
de 9M-MRO is in het verleden ook op de AMS-KUL route ingezet geweest, dus grote kans dat je er in hebt gezeten...
Dan heb ik er wellicht ook in gezeten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier iemand.
Die kist is echt 10tallen keren ingezet op AMS nadat MH de 747 verving voor de 777 op de route KUL-AMS-KUL.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:53 schreef Merkie het volgende:
Kleine tip voor een ieder die binnenkort gaat vliegen: zet Find My iPhone op je iPhone aan, evenals dataroaming. Als het vliegtuig dan vermist is kunnen je familieleden met een beetje geluk het wrak via icloud.com terugvinden.
Idem, Kul-Ams afgelopen juliquote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:25 schreef franklop het volgende:
Ow dan kan ik ook nog in dat toestel hebben gezeten in 2011.
Misschien een idee voor vliegtuigmaatschappijen om hier iets mee te doen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:53 schreef Merkie het volgende:
Kleine tip voor een ieder die binnenkort gaat vliegen: zet Find My iPhone op je iPhone aan, evenals dataroaming. Als het vliegtuig dan vermist is kunnen je familieleden met een beetje geluk het wrak via icloud.com terugvinden.
Maar goed dat we dat overleefd hebben! Dorp had nooit meer hetzelfde geweest.quote:
Dat geen enkele passagier van die 200+ passagiers daarop gekomen isquote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:53 schreef Merkie het volgende:
Kleine tip voor een ieder die binnenkort gaat vliegen: zet Find My iPhone op je iPhone aan, evenals dataroaming. Als het vliegtuig dan vermist is kunnen je familieleden met een beetje geluk het wrak via icloud.com terugvinden.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:05 schreef franklop het volgende:
[..]
Maar goed dat we dat overleefd hebben! Dorp had nooit meer hetzelfde geweest.
Dan hadden er noodsignalen uitgezonden kunnen worden en had de radar niet uitgezet hoeven te worden. Denk dat technische problemen op dit moment het minst waarschijnlijk zijn.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:21 schreef Anti-vermoeidheid het volgende:
Het vliegtuig had veel lithium-ion batterijen in het laadruim. Zouden die dan in de fik gevlogen zijn?
bron: http://www.straitstimes.c(...)t-seen-dangerous-201
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Ja, tenzij daar geen tijd voor is. Het vliegtuig maakte natuurlijk wel een scherpe bocht met het waarschijnlijke doel het dichtstbijzijnde vliegveld te zoeken. Daarnaast zijn dampen die vrij komen bij brand van lithium-ion batterijen volgens mij giftig. Maarja, het blijft gissen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan hadden er noodsignalen uitgezonden kunnen worden en had de radar niet uitgezet hoeven te worden. Denk dat technische problemen op dit moment het minst waarschijnlijk zijn.
Nee, programma richting Indische Oceaan was voorgeprogrammeerd.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:38 schreef Anti-vermoeidheid het volgende:
[..]
Ja, tenzij daar geen tijd voor is. Het vliegtuig maakte natuurlijk wel een scherpe bocht met het waarschijnlijke doel het dichtstbijzijnde vliegveld te zoeken.
Hoe weten ze dat eigenlijk?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:49 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Nee, programma richting Indische Oceaan was voorgeprogrammeerd.
Piloten hier aan boord, weten jullie of buitenstaanders nog iets kunnen doen als het vliegtuig is voorgeprogrammeerd?
Ik geloof omdat het precies langs bepaalde punten is gevlogen. Dat kan alleen als het voorgeprogrammeerd is.quote:
Some is niet veel.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:21 schreef Anti-vermoeidheid het volgende:
Het vliegtuig had veel lithium-ion batterijen in het laadruim. Zouden die dan in de fik gevlogen zijn?
bron: http://www.straitstimes.c(...)t-seen-dangerous-201
4 jaar geleden nog wel.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:13 schreef niels0 het volgende:
Rotluchthaven vind ik dat Atatürk trouwens. Niet eens een rookruimte. Lekker is dat als je transfer 3 uur duurt.
zeker in rook opgegaanquote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:38 schreef niels0 het volgende:
[..]
In Billund, Denemarken hadden ze het beter voor elkaar:
[ afbeelding ]
Maar vorig jaar stonden ze er niet meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the coolest little capital of the world
Maar hier staat dat er in 2009 een aangelegd zou worden in Istanbul:quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:38 schreef niels0 het volgende:
[..]
In Billund, Denemarken hadden ze het beter voor elkaar:
[ afbeelding ]
Maar vorig jaar stonden ze er niet meer.
Oh, nou ja. Na februari 2009 ben ik er niet meer geweest.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:41 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar hier staat dat er in 2009 een aangelegd zou worden in Istanbul:
http://turkije.blog.nl/ni(...)-krijgt-rokersruimte
Paarse oogschaduwquote:Op vrijdag 21 maart 2014 03:35 schreef El_Matador het volgende:
Die Indische Oceaan mag dat kutvliegtuig houden.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:40 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
zeker in rook opgegaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Enquote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:01 schreef Loekie1 het volgende:
De mogelijke brokstukken werden gespot door een sateliet. Een Amerikaans vliegtuig heeft de brokstukken vervolgens met radar kunnen waarnemen.
In het gebied waar de mogelijke brokstukken zich bevinden is normaal geen scheepvaartverkeer, vliegen geen vliegtuigen en zijn ook geen eilanden.
Het gebied waarin de mogelijke brokstukken zich bevinden is echter berucht vanwege het aanzuigen vasthouden van afval en brokstukken van schepen. Dit komt doordat er nauwelijks een stroming of waterbeweging aanwezig is.
Het gebied staat bekend als ‘grey area‘ van de Indische Oceaan en wordt ook wel ‘garbage trap‘ genoemd.
http://nieuws.thepostonli(...)-groter/#more-253207
Wat is het nut van die gps-boei? Die mogen andere boten er dan weer uit proberen te vissen zodat ze in ieder geval iets kunnen vinden ofzo?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:48 schreef Marrije het volgende:
[ afbeelding ]
Australische reddingswerkers lanceren een gps-boei. Australië heeft drie Orion-patrouillevliegtuigen en een Bombardier Global Express Jet ingezet.
[ afbeelding ]
nu.nl
Ah. Duidelijk, bedanktquote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:46 schreef Ener-G het volgende:
Stromingen in kaart brengen. Opzich wel handig als er ergens een sighting is en je wil weten waar het spul na 3 dagen heen gedreven is.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:58 schreef Gloorbek het volgende:
Wat ik nou toch tegenkwam bij de sigarenboer....
[ afbeelding ]
Daar ben ik ook geweest een paar jaar geleden, Business Loungequote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:38 schreef niels0 het volgende:
[..]
In Billund, Denemarken hadden ze het beter voor elkaar:
[ afbeelding ]
Maar vorig jaar stonden ze er niet meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |