Het eiland waar jouw pa werkte wellicht. Andere eilanden boren een paar putten en worden dan verder gesleept. Het hangt van zo'n 100 factoren af hoe, wanneer en waarom.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:32 schreef Diedelientje81 het volgende:
[..]
ZOals er staat, na 3 jaar wordt het eiland 1 keer verplaatst....
ik zeg niet dat ik gelijk heb......ik zei je wat pa zei das al.....ook ik ben geen booreilandexpert....'quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het eiland waar jouw pa werkte wellicht. Andere eilanden boren een paar putten en worden dan verder gesleept. Het hangt van zo'n 100 factoren af hoe, wanneer en waarom.
Maar jij zal wel gelijk hebben. wat weet ik er nou van.
Zou dat ermee te maken dat ze zoeken in een gebied ter grote van Australie op zee? En dan heb ik nog geen eens gekeken naar de diepte van de zee in die buurt.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Indicaties zijn geen zekerheden
En verder, ze zoeken nu al dagen op de indicaties van Inmarsat en vinden ook niks
Uhm, je weet dat mata onze olie expert is?quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:32 schreef Diedelientje81 het volgende:
[..]
ZOals er staat, na 3 jaar wordt het eiland 1 keer verplaatst....
Als het de plek is die vanochtend bekend werd gemaakt, is het 100% zeker ook geen booreiland.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:36 schreef Diedelientje81 het volgende:
[..]
ik zeg niet dat ik gelijk heb......ik zei je wat pa zei das al.....ook ik ben geen booreilandexpert....'maar ik weiger te geloven dat die brokstukken van ma zijn
Als de enige data waar je zowat over bezit allemaal een andere kant opwijzen dan vind ik dat er serieus naar gekeken moet wordenquote:Op donderdag 20 maart 2014 23:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Indicaties zijn geen zekerheden
En verder, ze zoeken nu al dagen op de indicaties van Inmarsat en vinden ook niks
goh......ik zeg toch ik zeg wat pa zei.........en nee dat wist ik niet....nu dan welquote:Op donderdag 20 maart 2014 23:38 schreef eight het volgende:
[..]
Uhm, je weet dat mata onze olie expert is?
Iets wat er niet is, is ook niet te vinden.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zou dat ermee te maken dat ze zoeken in een gebied ter grote van Australie op zee? En dan heb ik nog geen eens gekeken naar de diepte van de zee in die buurt.
edit : gemiddeld 3600 meter
In de guardian staat dat als het verder dan 100 km uit de kust van Australie is neergekomen dat er dan 'niemand' is die het op een of andere manier kan hebben gezien. Dat betekent volgens mij dat alles wat het zoekgebied ook maar een klein beetje kan verkleinen ontzettend waardevol is.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:39 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Als de enige data waar je zowat over bezit allemaal een andere kant opwijzen dan vind ik dat er serieus naar gekeken moet worden
Die eilanden kosten alleen aan huur al met gemak een half miljoen (per dag!), dat zink je niet even af, behalve als het echt niet anders kan.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:38 schreef eight het volgende:
[..]
Uhm, je weet dat mata onze olie expert is?
Door die info is het nu al een stuk kleiner dan dat gebied, als ze die info meteen allemaal naar buiten hadden gebracht hadden ze een week eerder kunnen kijken, voordat alle zooi honderden mijlen is afgedreven.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zou dat ermee te maken dat ze zoeken in een gebied ter grote van Australie op zee? En dan heb ik nog geen eens gekeken naar de diepte van de zee in die buurt.
edit : gemiddeld 3600 meter
Nee, iets wat er niet is kun je niet vinden. Maar ook iets wat er wel is kun je alleen vinden met heel veel geluk. Als het nergens anders is, waar het makkelijker te vinden moet zijn dan wordt de kans dat het er wel is aanzienlijk veel groter. Maar ik begrijp dat het scenario niet spannend genoeg is voor veel mensen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Iets wat er niet is, is ook niet te vinden.
Maar dit gebied is honderden male groten dan d 2 oorspronkelijk lokaties dus lijkt het me logisch dat je daar het zoeken gewoon volgens de regels af maakt als dat toch maar peanuts is vergeleken bij de rest
Heb je hier een link van of is die al hier ergens gepost?quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:41 schreef HiZ het volgende:
[..]
In de guardian staat dat als het verder dan 100 km uit de kust van Australie is neergekomen dat er dan 'niemand' is die het op een of andere manier kan hebben gezien. Dat betekent volgens mij dat alles wat het zoekgebied ook maar een klein beetje kan verkleinen ontzettend waardevol is.
Is dat op die diepte überhaupt wel mogelijk?quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Oh en boren in 3600 meter waterdiepte en dan slechts oceanische korst vinden? Nou nee..
We weten niet eens zeker waar de informatie vandaan komen. Volgens de Australische media komt de informatie van de Amerikanen, maar de Australische overheid wil niet een bevestigen dat dat zo is. Dat betekent waarschijnlijk dat het nadat de Amerikanen hun data hebben doorgezocht of ze iets konden vinden het via een paar schijven door is gegeven aan mensen die er iets mee konden doen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:43 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Door die info is het nu al een stuk kleiner dan dat gebied, als ze die info meteen allemaal naar buiten hadden gebracht hadden ze een week eerder kunnen kijken, voordat alle zooi honderden mijlen is afgedreven.
Weet niet of het gepost is, maar van een paar dagen terug al http://www.theguardian.co(...)dnt-be-seen-or-heardquote:Op donderdag 20 maart 2014 23:44 schreef eight het volgende:
[..]
Heb je hier een link van of is die al hier ergens gepost?
Niet als alle signalen op een ander gebied wijzen. Het is incompetentie en het is dankzij inmenging van de rest van de wereld dat er nu eindelijk wat gedaan word ipv wat aankloten zoals Maleisië tot nu toe gedaan heeftquote:Op donderdag 20 maart 2014 23:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Iets wat er niet is, is ook niet te vinden.
Maar dit gebied is honderden male groten dan de 2 oorspronkelijk locaties dus lijkt het me logisch dat je daar het zoeken gewoon volgens de regels af maakt als dat toch maar peanuts is vergeleken bij de rest
Op het moment dat de Inmarsat ping-ring bekend werd, werd er ook al lukraak op de Indische Oceaan gezocht door verschillende naties. Daarna is het meer geconcentreerd maar de onnauwkeurigheid van de meting sluit niet uit dat het toch anders gegaan isquote:Op donderdag 20 maart 2014 23:48 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Niet als alle signalen op een ander gebied wijzen. Het is incompetentie en het is dankzij inmenging van de rest van de wereld dat er nu eindelijk wat gedaan word ipv wat aankloten zoals Maleisië tot nu toe gedaan heeft
Bedankt, ik kende deze nog nietquote:Op donderdag 20 maart 2014 23:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Weet niet of het gepost is, maar van een paar dagen terug al http://www.theguardian.co(...)dnt-be-seen-or-heard
Het ergste van dat gefuck vind ik wel dat ze nog lieten doorzoeken in de golf van Thailand toen eigenlijk wel zeker was dat het aan de andere kant van Maleisie moest zijn.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:48 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Niet als alle signalen op een ander gebied wijzen. Het is incompetentie en het is dankzij inmenging van de rest van de wereld dat er nu eindelijk wat gedaan word ipv wat aankloten zoals Maleisië tot nu toe gedaan heeft
Voor mij gaf het een paar goede verklaringen over hoe dat vliegtuig zo totaal verdwenen kan zijn. En de Australiers hebben het waarschijnlijk ook nooit gezien omdat het noordelijk van Java naar het zuid-westen de Indische Oceaan in is gestoken. Er is gewoon niemand die die kant op kijkt dus als je eenmaal in die buurt zit, dan wordt het met een blinddoek op zoeken naar een naald in een hooiberg.quote:
De US National Transportation Safety Board heeft op basis van de Inmarsat satelliet data die trajecten berekent en de fotos van de mogelijke wrakstukken kwamen van een Amerikaans bedrijf.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:47 schreef HiZ het volgende:
[..]
We weten niet eens zeker waar de informatie vandaan komen. Volgens de Australische media komt de informatie van de Amerikanen, maar de Australische overheid wil niet een bevestigen dat dat zo is. Dat betekent waarschijnlijk dat het nadat de Amerikanen hun data hebben doorgezocht of ze iets konden vinden het via een paar schijven door is gegeven aan mensen die er iets mee konden doen.
Wat mensen niet kunnen accepteren is dat er veel landen zijn die liever niet laten weten wat ze aan informatie hebben om de simpele reden dat dat informatie is ook over dat ze aan die informatie kunnen komen. Dat is strategische informatie die vele malen kostbaarder is dan een vliegtuig uit een land ver weg.
Of dit stukken van dat vliegtuig zijn weet ik ook niet, maar ik denk wel dat er nu in de juiste omgeving wordt gezocht.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:55 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
De US National Transportation Safety Board heeft op basis van de Inmarsat satelliet data die trajecten berekent en de fotos van de mogelijke wrakstukken kwamen van een Amerikaans bedrijf.
Ik denk trouwens niet dat de gespotte delen inderdaad het vliegtuig zijn, maar ik ben wel van mening dat de ping-data uiteindelijk de beste aanwijzingen voor een zoekgebied zijn.
Enige waar je op kunt hopen is dat de zwarte dozen nog een sonar signaal uitzenden, anders vinden ze dat vliegtuig nooit meer.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
Voor mij gaf het een paar goede verklaringen over hoe dat vliegtuig zo totaal verdwenen kan zijn. En de Australiers hebben het waarschijnlijk ook nooit gezien omdat het noordelijk van Java naar het zuid-westende Indische Oceaan in is gestoken. Er is gewoon niemand die die kant op kijkt dus als je eenmaal in die buurt zit, dan wordt het met een blinddo fop zoeken naar een naald in een hooiberg.
Precies zoals we nu dus meemaken.
Zenden 30 dagen signaal uit las ik ergensquote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:01 schreef eight het volgende:
[..]
Enige waar je op kunt hopen is dat de zwarte dozen nog een sonar signaal uitzenden, anders vinden ze dat vliegtuig nooit meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |