Klopt, ACARS wordt uitgezet via de MFD's. Via omslachtige menu's werd de datalink (voor ACARS) en 2 voicestreams (voor satelliettelefoons aan boord) uitgeschakeld.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:32 schreef niels0 het volgende:
[..]
Aha, dat zou dan misschien verklaren waarom de ACARS interface / satellite transceiver unit niet samen met de SSR-transponder is uitgezet. De transponder op standby zetten is immers gewoon een knopje op het flightdeck omdraaien.
jij bent al afquote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:53 schreef Loekie1 het volgende:
Vandaag of morgen vinden ze brokstukken.
Maar ja, ik had de mol ook niet goed, dus hou me te goede.
quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:19 schreef Loekie1 het volgende:
Ik voel aan m'n water dat ze hem hebben gevonden. Australie zegt niet zo maar wat.
Nee, daarmee bedoelde ik dat dit de plek was waar de brokstukken liggen en dat het satelietplaatje klopt, dat is een brokstuk. Ze moeten het nu alleen nog weten te vinden.quote:
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:13 schreef Loekie1 het volgende:
De zwarte doos kan nog wel drie jaar duren voordat ze die hebben. Maar daar staat waarschijnlijk toch niks op want hij neemt alleen de laatste twee uur op en waarschijnlijk was iedereen al dood.
"Zwarte doos" van Air France toestel lag enkele km diep...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:35 schreef RVer het volgende:
Ze hebben 1 onderdeeltje gevonden van dat vliegtuig? Die zwarte doos vinden ze natuurlijk nooit meer terug als die ergens kilometers diep op de zeebodem ligt
de 9M-MRO is in het verleden ook op de AMS-KUL route ingezet geweest, dus grote kans dat je er in hebt gezeten...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 01:23 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik heb hem alleen maar tot een maandje terug gevonden. http://planefinder.net/data/flights/MH370
Als iemand wat weet te vinden, ik ben erg nieuwsgierig.
Hier iemand.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:08 schreef Punkerdude het volgende:
[..]
de 9M-MRO is in het verleden ook op de AMS-KUL route ingezet geweest, dus grote kans dat je er in hebt gezeten...
Dan heb ik er wellicht ook in gezeten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier iemand.
Die kist is echt 10tallen keren ingezet op AMS nadat MH de 747 verving voor de 777 op de route KUL-AMS-KUL.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:53 schreef Merkie het volgende:
Kleine tip voor een ieder die binnenkort gaat vliegen: zet Find My iPhone op je iPhone aan, evenals dataroaming. Als het vliegtuig dan vermist is kunnen je familieleden met een beetje geluk het wrak via icloud.com terugvinden.
Idem, Kul-Ams afgelopen juliquote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:25 schreef franklop het volgende:
Ow dan kan ik ook nog in dat toestel hebben gezeten in 2011.
Misschien een idee voor vliegtuigmaatschappijen om hier iets mee te doen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:53 schreef Merkie het volgende:
Kleine tip voor een ieder die binnenkort gaat vliegen: zet Find My iPhone op je iPhone aan, evenals dataroaming. Als het vliegtuig dan vermist is kunnen je familieleden met een beetje geluk het wrak via icloud.com terugvinden.
Maar goed dat we dat overleefd hebben! Dorp had nooit meer hetzelfde geweest.quote:
Dat geen enkele passagier van die 200+ passagiers daarop gekomen isquote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:53 schreef Merkie het volgende:
Kleine tip voor een ieder die binnenkort gaat vliegen: zet Find My iPhone op je iPhone aan, evenals dataroaming. Als het vliegtuig dan vermist is kunnen je familieleden met een beetje geluk het wrak via icloud.com terugvinden.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:05 schreef franklop het volgende:
[..]
Maar goed dat we dat overleefd hebben! Dorp had nooit meer hetzelfde geweest.
Dan hadden er noodsignalen uitgezonden kunnen worden en had de radar niet uitgezet hoeven te worden. Denk dat technische problemen op dit moment het minst waarschijnlijk zijn.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:21 schreef Anti-vermoeidheid het volgende:
Het vliegtuig had veel lithium-ion batterijen in het laadruim. Zouden die dan in de fik gevlogen zijn?
bron: http://www.straitstimes.c(...)t-seen-dangerous-201
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Ja, tenzij daar geen tijd voor is. Het vliegtuig maakte natuurlijk wel een scherpe bocht met het waarschijnlijke doel het dichtstbijzijnde vliegveld te zoeken. Daarnaast zijn dampen die vrij komen bij brand van lithium-ion batterijen volgens mij giftig. Maarja, het blijft gissen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan hadden er noodsignalen uitgezonden kunnen worden en had de radar niet uitgezet hoeven te worden. Denk dat technische problemen op dit moment het minst waarschijnlijk zijn.
Nee, programma richting Indische Oceaan was voorgeprogrammeerd.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:38 schreef Anti-vermoeidheid het volgende:
[..]
Ja, tenzij daar geen tijd voor is. Het vliegtuig maakte natuurlijk wel een scherpe bocht met het waarschijnlijke doel het dichtstbijzijnde vliegveld te zoeken.
Hoe weten ze dat eigenlijk?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:49 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Nee, programma richting Indische Oceaan was voorgeprogrammeerd.
Piloten hier aan boord, weten jullie of buitenstaanders nog iets kunnen doen als het vliegtuig is voorgeprogrammeerd?
Ik geloof omdat het precies langs bepaalde punten is gevlogen. Dat kan alleen als het voorgeprogrammeerd is.quote:
Some is niet veel.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:21 schreef Anti-vermoeidheid het volgende:
Het vliegtuig had veel lithium-ion batterijen in het laadruim. Zouden die dan in de fik gevlogen zijn?
bron: http://www.straitstimes.c(...)t-seen-dangerous-201
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |