abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137845704
Meest recente updates

16 maart 19:54 uur
Captain piloot was sinds kort gescheiden van zijn familie (vrijwillig of onvrijwillig is niet bekend) en hij was zeer actief in de politieke partij van de oppositie.

16 maart 19:24 uur
LONDEN - In het Verenigd Koninkrijk wordt onderzoek gedaan naar de betrokkenheid van Maleisische terroristen bij de verdwijning van de Boeing 777-200 van Malaysia Airlines. Dit schrijft de Sunday Telegraph. Een Al Qaida-informant, die verblijft in een Engelse gevangenis, heeft een Britse rechter onlangs gezegd dat er plan was om een vliegtuig over te nemen In Maleisië.
Vier Maleisische terroristen zouden aan boord gaan van een verkeersvliegtuig met een bomschoen. De bom zou worden gebruikt om de cockpitdeur te forceren en de controle over het toestel over te nemen.
De Al Qaida-informant zou de piloot zelfs hebben ontmoet in Afghanistan en de kaping zou als sinds lange tijd worden voorbereid.

Situatie in het kort:
Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand.
De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland.
Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten.
Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd.
Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen.
De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.

Persconferentie Avherald:
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14)
• Er wordt in de territories van 11 landen gezocht.
• Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt.
• Focus is nu op crew en passagiers.
• De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht.
• Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist.
• Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board.
• Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond.
• Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.

Maleisische politie doet huiszoeking bij piloot vermist vliegtuig - NRC
Zoekgebied uitgebreid naar India, piloten verdacht - CNN
In a new twist, it emerged that the pilot's wife and three children moved out of the family's home the day before the plane's disappearance - The Mirror
Vliegbewegingen bijna onmogelijk uit te voeren - 1 kaper/piloot is voldoende - passagiers zouden gedood kunnen zijn door middel van decompressie
28 vragen en antwoorden - wat is hier aan de hand? - CNN
Piloten kunnen handmatig Cockpit Voice Recorder - CVR uitzetten - blackbox ook?

======================================================================

Overzichtskaart:

Radarbakens in Azië

Uitgebreide achtergrondinformatie verdwijning MH370:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwsbronnen:
• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates
• Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
• NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date

Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen:
Overzicht van zelfmoordvluchten - NOS
Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl

YouTube-filmpjes vergelijkbare vliegtuigongelukken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerdere kapingen:
SPOILER
Mogelijke motieven/scenario's:
SPOILER
Woord van dank

Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.

De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:

• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft
• Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden
• Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren

=============================================================

Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:

alizee.gif Falco:
SPOILER
logo_home_new.gif Co_OL:
SPOILER
SPOILER
boss.jpg eight:
SPOILER
3350.jpg DeParo:
SPOILER
1.jpg Arthur_Spooner:
SPOILER
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137845820
Lapohunten mbobiel in een Bogotaanse taxi. het is bijna als vliegen met MH370... :P
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

maandag 17 maart 2014 @ 15:56:39 #3
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
  maandag 17 maart 2014 @ 16:12:31 #4
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_137846581
Ik had ook een voorspelling gedaan!

quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 20:27 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Ik gok, lekker saai, hier op:

[ afbeelding ]

[ Bericht 9% gewijzigd door MrTorture op 17-03-2014 16:24:20 ]
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_137846878
Dat ding kan ook gewoon ergens midden in een woestijn in Kazakstan staan :o :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137847008
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:12 schreef MrTorture het volgende:
Ik had ook een voorspelling gedaan!

[..]

vanavond gaat ie erin. kan je hem uit de quote halen please?

maandag 17 maart 2014 @ 16:30:35 #7
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137847287
Ik probeerde het kaartje te zoeken om mijn routevoorspelling straks te uploaden, maar kwam per ongeluk op Google Maps terecht...alleen de bewering dat google alles vindt:

Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  maandag 17 maart 2014 @ 16:32:10 #8
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_137847367
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:30 schreef Uccie het volgende:
Ik probeerde het kaartje te zoeken om mijn routevoorspelling straks te uploaden, maar kwam per ongeluk op Google Maps terecht...alleen de bewering dat google alles vindt:

[ link | afbeelding ]
:')
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_137847570
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:30 schreef Uccie het volgende:

[ link | afbeelding ]
Komt ie dan toch de nucleaire top invliegen?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_137847802
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:37 schreef nostra het volgende:

[..]

Komt ie dan toch de nucleaire top invliegen?
Laten we het hopen. Dan is het uitstel van de competitie tenminste niet voor niets geweest.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137847838
Mijn voorspelling:
pi_137848085
Als die ergens was geland, had de lokale bevolking dat allang ergens gemeld, mocht die bv in Pakistan zijn geland of Afghanistan
pi_137848346
Dus als ik het goed begrijp kun je gewoon een vloot bij elkaar scharrelen en een luchtvaartmaatschappij in bijvoorbeeld Afrika beginnen.
pi_137848494
Ik denk dat hier geland is..

pi_137848521
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:50 schreef RVer het volgende:
Als die ergens was geland, had de lokale bevolking dat allang ergens gemeld, mocht die bv in Pakistan zijn geland of Afghanistan
Waarom hadden mensen het dan gemeld?
pi_137848803
Ik zie in de OP dat de laatste update van gisteren is, dus ik ga er vanuit dat er niks nieuws is?
Of is het niet bijgehouden?
pi_137848920
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:56 schreef niels0 het volgende:
Dus als ik het goed begrijp kun je gewoon een vloot bij elkaar scharrelen en een luchtvaartmaatschappij in bijvoorbeeld Afrika beginnen.
Dat heet gezond ondernemerschap!!!!
pi_137848944
Het wordt ondertussen wel tijd om 007 in te schakelen. Alles wijst er op dat S.P.E.C.T.R.E. er achter zit.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_137849026
Zo net terug van m'n werk, vliegtuig al gevonden?
pi_137849100
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Grapjas
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137849170
Het meest interessante nieuws van vandaag is dus dat het toestel 'mogelijk' onder de 5000ft heeft gevlogen. Dat zou weer een mooie plotwending zijn :D
pi_137849222
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:13 schreef Lyrebird het volgende:
Het wordt ondertussen wel tijd om 007 in te schakelen. Alles wijst er op dat S.P.E.C.T.R.E. er achter zit.
pi_137849320
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het meest interessante nieuws van vandaag is dus dat het toestel 'mogelijk' onder de 5000ft heeft gevlogen. Dat zou weer een mooie plotwending zijn :D
Volgens een van die CNN-filmpjes is dat erg onwaarschijnlijk. Ten eerste is het lastig vliegen ivm. obstakels als bergen. Ten tweede kunnen militaire radars vaak aan het aardoppervlak kijken, dus in dat opzicht heeft het ook geen zin.
pi_137849351
Het moet niet gekker worden!

Deze heeft trouwens vier motoren.

pi_137849411
Het schijnt dat de Inmarsat satellieten recent zijn geüpdate om snelheid/hoogte/positie informatie door te krijgen maar de MH370 was nog niet geconfigureerd om dit mee te sturen.

quote:
The northern corridor and the southern corridor reflect where the 777 might have been when it sent its final ping, some 7½ hours after leaving the Malaysian capital.

With the search area widening and the potential cause of the vanishing jet narrowing down to the actions of someone on board the aircraft, those briefed on the inquiry gained a better understanding of the unfolding investigation during a week of little public disclosure.

Recent upgrades to the Inmarsat satellite constellation make it capable of receiving detailed position, altitude and speed data embedded in its pings to aircraft flying below.

However, the 12-year-old Boeing jetliner wasn’t configured to broadcast those definitive points of data, people being briefed on the investigation say.

After not receiving new data from the 777 after its automated reporting system was switched off, the automated satellite pings—the digital equivalent of a handshake—originated at a ground stations and was transmitted up to the orbiting satellite high above the Earth’s equator. The satellite relays the ping down to the aircraft below, effectively asking the jet if it is still able to send and receive data. After receiving it, Flight 370 transmitted a return ping back up to Inmarsat, which in turn relayed it to the ground station.

Because the angle and distance of the aircraft relative to the orbiting satellite changed as the jet flew over the Earth’s surface, each ping to Flight 370 gave Malaysian officials, the National Transportation Safety Board, the Federal Aviation Administration and the U.K.’s Air Accidents Investigation Branch enough information to plot the 777’s speed, altitude and changing path.

With the data at hand, investigators were unable to determine if the jet’s pings were north or south of its last known primary radar sighting. Two points on the globe below the satellite, with mirror angles and equal distances from the satellite, left investigators to conclude the jet had sent its final satellite ping in the probable corridors to the north or south.
http://online.wsj.com/new(...)04579443603302188102
pi_137849531
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dat checken doe ik nu ook meteen bij het wakker worden.
pi_137849594
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:23 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Volgens een van die CNN-filmpjes is dat erg onwaarschijnlijk. Ten eerste is het lastig vliegen ivm. obstakels als bergen. Ten tweede kunnen militaire radars vaak aan het aardoppervlak kijken, dus in dat opzicht heeft het ook geen zin.
Ik kan me inderdaad voorstellen dat een passagiersvliegtuig daar niet wendbaar genoeg voor is.
Er gaan ook al een tijdje speculaties dat het toestel mogelijk dicht op een ander toestel heeft gevlogen om detectie te voorkomen. De timing met SQ68 kwam vooral overeen:

maandag 17 maart 2014 @ 17:34:04 #28
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137849671
Ik heb dit allemaal maar half en half gevolgd en kamp nu met een overload aan informatie, zou iemand me misschien in steekwoorden kunnen vertellen:
- hoe men zo zeker weet dat de ACARS berichtsysteem is uitgezet? Als ie neerstort komt er immers ook simpelweg niks meer binnen, ik had in eerste instantie juist begrepen dat ACARS berichten de indicatie gaven dat het vliegtuig nog lang heeft doorgevlogen.
- was die grondradarwaarneming in de straat van Malakka was dat een waarneming met ADSB? In elk ander geval is t in beginsel toch gewoon een waarneming van een anoniem vliegtuig?
  maandag 17 maart 2014 @ 17:46:56 #29
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137850068
quote:
gewoon rustig beginnen met 1 zou kunnen
  maandag 17 maart 2014 @ 17:49:45 #30
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_137850159
quote:
Iemand had al eerder dat idee:
http://en.wikipedia.org/wiki/2003_Boeing_727-223_disappearance
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_137850312
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:44 schreef MartijnA3 het volgende:
Mijn voorspelling:
[ afbeelding ]
Als ik nu iets zou MOETEN tekenen, zou ik precies hetzelfde tekenen.
Maar eigenlijk raakt het kant noch wal, op het moment dat hij wordt opgepikt door die militaire radar (als dat al waar is!) vliegt hij prachtig richting het midden van een oceaan waar hij waarschijnlijk nooit gevonden zal worden.
Maar dan op het moment van laatste ping is hij ineens dichterbij Australië? Waarom terug vliegen richting land? Dit hele verhaal is zo wazig, de noordelijke route geloof ik ook niet in.

Ik vraag me nu ook wel af hoe 'betrouwbaar' die ping eigenlijk is...qua locatie EN qua tijd lijkt het me volkomen onlogisch!
pi_137850516
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:34 schreef Westerling het volgende:
Ik heb dit allemaal maar half en half gevolgd en kamp nu met een overload aan informatie, zou iemand me misschien in steekwoorden kunnen vertellen:
- hoe men zo zeker weet dat de ACARS berichtsysteem is uitgezet? Als ie neerstort komt er immers ook simpelweg niks meer binnen, ik had in eerste instantie juist begrepen dat ACARS berichten de indicatie gaven dat het vliegtuig nog lang heeft doorgevlogen.
- was die grondradarwaarneming in de straat van Malakka was dat een waarneming met ADSB? In elk ander geval is t in beginsel toch gewoon een waarneming van een anoniem vliegtuig?
via the guardian:

To recap, the official chronology at least until the next update appears to be that at 1.07 am the last (and unremarkable) ACARS transmission was sent from MH370, and that system was subsequently disabled at a time unknown, but which didn’t prevent it sending standby signals to a geostationary satellite over the western Indian Ocean for as long as it remained in flight or on the ground with electrical power running.

At 1.19 the last communication with MH370 was heard by Malaysia ATC which closed with the co-pilot (the airline believes) saying “all right good night”.

At 1.22 the last positive radar identification of the 777 was made using the transponder which identifies jets to air traffic control systems. Following this MH370 did not make its expected contact with Vietnam’s air traffic control system.

The transponder must have been disabled very shortly after 1.22 as no more transponder identified radar contacts were visible on either Malaysian or Vietnamese ATC screens.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 17 maart 2014 @ 18:02:12 #33
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137850581
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:54 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Als ik nu iets zou MOETEN tekenen, zou ik precies hetzelfde tekenen.
Maar eigenlijk raakt het kant noch wal, op het moment dat hij wordt opgepikt door die militaire radar (als dat al waar is!) vliegt hij prachtig richting het midden van een oceaan waar hij waarschijnlijk nooit gevonden zal worden.
Maar dan op het moment van laatste ping is hij ineens dichterbij Australië? Waarom terug vliegen richting land? Dit hele verhaal is zo wazig, de noordelijke route geloof ik ook niet in.

Ik vraag me nu ook wel af hoe 'betrouwbaar' die ping eigenlijk is...qua locatie EN qua tijd lijkt het me volkomen onlogisch!
het hoeft ook niet logisch te zijn
weten wij veel
wie weet heeft ie nog even de naam van zn geliefde in de lucht geschreven ofzo :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 17-03-2014 18:07:35 ]
  maandag 17 maart 2014 @ 18:04:05 #34
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137850658
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:00 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

via the guardian:

To recap, the official chronology at least until the next update appears to be that at 1.07 am the last (and unremarkable) ACARS transmission was sent from MH370, and that system was subsequently disabled at a time unknown, but which didn’t prevent it sending standby signals to a geostationary satellite over the western Indian Ocean for as long as it remained in flight or on the ground with electrical power running.

At 1.19 the last communication with MH370 was heard by Malaysia ATC which closed with the co-pilot (the airline believes) saying “all right good night”.

At 1.22 the last positive radar identification of the 777 was made using the transponder which identifies jets to air traffic control systems. Following this MH370 did not make its expected contact with Vietnam’s air traffic control system.

The transponder must have been disabled very shortly after 1.22 as no more transponder identified radar contacts were visible on either Malaysian or Vietnamese ATC screens.
Oke dat van die ACARS is opgehelderd nu :) Dankje.

En kennelijk is het vliegtuig is die transponder nog binnen het bereik van de radar uitgezet. Interessant. Foutje in de uitvoering dan?
  maandag 17 maart 2014 @ 18:04:45 #35
211040 Uccie
pi_137850682
:W
Waar blijven de pings van 7.11 en 6.11 ;(
  maandag 17 maart 2014 @ 18:06:22 #36
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137850750
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:00 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

via the guardian:

en diegene wist dat uiteraard ook, dat iemand dat zou opmerken, maar had berekend en ingeschat dat ie makkelijk nog ff terug kon vliegen en vanaf dat punt nog verder ook. Je zou toch verwachten, dat je na zo'n contact nog ff de schijn op zou houden.
  maandag 17 maart 2014 @ 18:08:28 #37
211040 Uccie
pi_137850818
Ik sluit nog steeds niet uit dat het juist de co-piloot is die er meer mee te maken heeft.
Wellicht was het juist de onervarenheid die voor het rare vlieggedrag heeft gezorgd.
pi_137850820
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:04 schreef Uccie het volgende:
:W
Waar blijven de pings van 7.11 en 6.11 ;(
Ook zo iets raars ja, waarom maar 1 ping? Heeft iemand daar uitleg over?
  maandag 17 maart 2014 @ 18:09:17 #39
211040 Uccie
pi_137850857
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:08 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Nee, die datatapes moeten beoordeeld worden, maar dat kan toch geen 72 uur duren.
pi_137850886
quote:

[..]

ik meen ergens gelezen te hebben dat er in totaal 6 pings ontvangen zijn, maar dat die op dit moment nog geanalyseerd worden voordat er iets over gezegd wordt.
Lijkt me ook wel zo verstandig.
In the coolest little capital of the world
  maandag 17 maart 2014 @ 18:11:00 #41
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_137850913
quote:

[..]

Ja dat moet al lang bekend zijn, maar brengen ze niet naar buiten.
pi_137850935
Hoe dicht achter, onder of boven een ander vliegtuig moet je zitten als je niet op de radar gezien wil worden?
  maandag 17 maart 2014 @ 18:12:39 #43
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137850981
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:10 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

ik meen ergens gelezen te hebben dat er in totaal 6 pings ontvangen zijn, maar dat die op dit moment nog geanalyseerd worden voordat er iets over gezegd wordt.
ja
wel jammer :P
Of is 1 van die pings dat punt 1600 km ten westen van australie.
pi_137851071
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:11 schreef gijsman het volgende:
Hoe dicht achter, onder of boven een ander vliegtuig moet je zitten als je niet op de radar gezien wil worden?
Geen idee, maar dit lijkt me het meest onwaarschijnlijke wat ik gehoord heb.
  maandag 17 maart 2014 @ 18:15:34 #45
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137851092
Of ze zijn toch boven land, waarvan de laatste paar op dezelfde plek ofzo.
  maandag 17 maart 2014 @ 18:16:27 #46
211040 Uccie
pi_137851128
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:10 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Ah, vandaar.....al vind ik het nog steeds verdacht lang duren.
Maar misschien post ik hier te vaak inmiddels :')
pi_137851166
Het vliegtuig heeft dus heel laag gevlogen, wat we eigenlijk al wisten door ooggetuigenverslagen, maar dat kost ook heel veel kerosine, Kazachstan zal dus helemaal niet haalbaar zijn geweest, toch een vreemde route.
  maandag 17 maart 2014 @ 18:18:28 #48
211040 Uccie
pi_137851200
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:15 schreef Marrije het volgende:
Of ze zijn toch boven land, waarvan de laatste paar op dezelfde plek ofzo.
Ik denk dan - natuurlijk compleet onterecht - als die pings allemaal boven water zijn, op een plek waar hij nooit meer had kunnen landen. Hadden ze dat al naarbuiten gebracht om onzekerheid bij de familieleden weg te nemen.
pi_137851219
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:17 schreef DeParo het volgende:
Het vliegtuig heeft dus heel laag gevlogen, wat we eigenlijk al wisten door ooggetuigenverslagen, maar dat kost ook heel veel kerosine, Kazachstan zal dus helemaal niet haalbaar zijn geweest, toch een vreemde route.
Waar haal je dat vandaan?
Ik heb daar wel over gespeculeerd zien worden maar niet echt ergens ondersteuning voor gezien.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_137851263
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:15 schreef DaKKiE1984 het volgende:
quote:
Op maandag 17 maart 2014 18:11 schreef gijsman het volgende:
Geen idee, maar dit lijkt me het meest onwaarschijnlijke wat ik gehoord heb.
Je moet juist enorm goed kunnen vliegen
pi_137851287
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:19 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan?
Ik heb daar wel over gespeculeerd zien worden maar niet echt ergens ondersteuning voor gezien.
Ah zijn het vermoedens, nou ja hoe dan ook de ooggetuigenverslagen zeggen wel voldoende in mijn ogen, in Maleisië is dat vliegtuig wel degelijk gezien en zeer laag!!
  maandag 17 maart 2014 @ 18:21:46 #52
405257 Fred0w
Life is Music
pi_137851306
Zijn er uberhaupt ooggetuigenverslagen?
pi_137851309
Als dadelijk toch blijkt dat die ping fout gelezen ofzo was he...
pi_137851334
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:21 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ah zijn het vermoedens, nou ja hoe dan ook de ooggetuigenverslagen zeggen wel voldoende in mijn ogen, in Maleisië is dat vliegtuig wel degelijk gezien en zeer laag!!
Heb je een nieuwsbericht wat dat bevestigd? Want ik heb dat nog niet gehoord als feit.
pi_137851345
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:18 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik denk dan - natuurlijk compleet onterecht - als die pings allemaal boven water zijn, op een plek waar hij nooit meer had kunnen landen. Hadden ze dat al naarbuiten gebracht om onzekerheid bij de familieleden weg te nemen.
nm ik ben idioot die niet begrijpend kan lezen

quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:21 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hmm ok, ik vertrouw ooggetuigenverslagen nooit zo heel erg :)
pi_137851351
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:21 schreef MrBanaan1 het volgende:
Als dadelijk toch blijkt dat die ping fout gelezen ofzo was he...
Het zou wel rijmen...
  maandag 17 maart 2014 @ 18:23:24 #57
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137851380
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:18 schreef Uccie het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook en dan zou Maleisie vandaag ook niet hebben gevraagd aan pakistan om medewerking te verlenen met het vergaren van data. Denk ik.
Maar goed, je zou ook verwachten dat ze in de lucht eerder actie hadden ondernomen en dat ze sneller huiszoekingen hadden gedaan bij de piloot en copiloot.
  maandag 17 maart 2014 @ 18:24:39 #58
211040 Uccie
pi_137851427
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:22 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Volgens mij is er geen manier om te checken of een ping boven of onder water is, alhoewel ik niet weet of pings van onder water uberhaupt mogelijk zijn.

[..]

Ik bedoelde dat boven een gebied van water
Niet over nagedacht dat dat in deze context niet zulke handige bewoording was :@
pi_137851445
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:17 schreef DeParo het volgende:
Even los van of het klopt.. Kun je het verschil uitdrukken in aantal vlieguren of liters kerosine tov op 10 km hoogte vliegen?
  maandag 17 maart 2014 @ 18:25:46 #60
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137851461
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:24 schreef Uccie het volgende:

[..]

Niet over nagedacht dat dat in deze context niet zulke handige bewoording was :@
oh ik vatte het letterlijk op
pi_137851473
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:24 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik had mijn bericht al aangepast :P Lange dag gehad vandaag ;)

edit: ik ben gelukkig blijkbaar niet de enige
pi_137851485
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:22 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Heb je een nieuwsbericht wat dat bevestigd? Want ik heb dat nog niet gehoord als feit.
Die ooggetuigenverslagen heb ik al eens eerder gepost maar deze bijvoorbeeld:

http://www.thestar.com.my(...)lling-at-high-speed/

Volgens mij gaan ze wel min of meer uit dat deze verslagen bij dit vliegtuig horen.
  maandag 17 maart 2014 @ 18:26:45 #63
211040 Uccie
pi_137851497
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:25 schreef Marrije het volgende:

[..]

oh ik vatte het letterlijk op
Ik moet denk ik even gaan eten...ik snap mijn eigen posts niet meer 5 minuten na posten |:(
pi_137851522
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:25 schreef eight het volgende:

[..]

Even los van of het klopt.. Kun je het verschil uitdrukken in aantal vlieguren of liters kerosine tov op 10 km hoogte vliegen?
Ik las het ergens, de weerstand zal wel hoger zijn dichter bij de grond meer lucht zeg maar, hoeveel dat scheelt weet ik niet maar ligt er ongetwijfeld ook aan hoe lang hij daar heeft gevlogen.
pi_137851546
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:22 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

nm ik ben idioot die niet begrijpend kan lezen

[..]

In dit geval toch negen ooggetuigenverslagen ongeveer die hetzelfde zeggen en ook nog eens datgene zeggen wat in combinatie met wat we nu weten ook kan kloppen.
pi_137851562
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:21 schreef Fred0w het volgende:
Zijn er uberhaupt ooggetuigenverslagen?
Soort van.
pi_137851621
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:26 schreef DeParo het volgende:

[..]

Die ooggetuigenverslagen heb ik al eens eerder gepost maar deze bijvoorbeeld:

http://www.thestar.com.my(...)lling-at-high-speed/

Volgens mij gaan ze wel min of meer uit dat deze verslagen bij dit vliegtuig horen.
Volgens mij stroken de tijden in dat bericht niet helemaal met de feiten aangezien het vliegtuig pas om 02.40am van de radar verdween. Of zijn dit tijden uit een andere tijdzone?

Edit: Pm veranderd naar Am :')

[ Bericht 6% gewijzigd door DaKKiE1984 op 17-03-2014 18:45:22 ]
  maandag 17 maart 2014 @ 18:30:19 #68
211040 Uccie
pi_137851626
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:26 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik had mijn bericht al aangepast :P Lange dag gehad vandaag ;)

edit: ik ben gelukkig blijkbaar niet de enige
Goed....ja, kun je het merken _O-
pi_137851647
Ik neem aan dat men stiekem toch een beetje extra oplet op 24 en 25 maart. Straks staat dat vliegtuig toch in Afghanistan om volgeladen te worden met explosief spul, terwijl iedereen denkt: dat kan niet.
  maandag 17 maart 2014 @ 18:31:29 #70
405257 Fred0w
Life is Music
pi_137851671
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:28 schreef DeParo het volgende:

[..]

Soort van.
Er zullen vast mensen zijn die gezien hebben dat het vliegtuig een vreemde bocht naar links maakte, althans als ik dat zou zien zou ik er toch vraagtekens bij zetten.
pi_137851752
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

In dit geval toch negen ooggetuigenverslagen ongeveer die hetzelfde zeggen en ook nog eens datgene zeggen wat in combinatie met wat we nu weten ook kan kloppen.
Daarom ook mijn vragen, als er een consistente batch ooggetuigenverklaringen bestaat die consistent is met de data zou ik ze zeker serieus nemen, als er 3 verhalen zijn van iemand die iets heeft gezien dat het vliegtuig had kunnen zijn geweest neem ik het wat minder serieus :)
  Redactie Sport / Supervogel maandag 17 maart 2014 @ 18:33:51 #72
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_137851769
Giel heeft een mooie theorie _O-
http://www.3fm.nl/a/136816
  maandag 17 maart 2014 @ 18:35:25 #73
405257 Fred0w
Life is Music
pi_137851836
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:33 schreef Pino112 het volgende:
Giel heeft een mooie theorie _O-
http://www.3fm.nl/a/136816
Ik hoorde het vanmorgen ja. _O-
pi_137852006
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:33 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Daarom ook mijn vragen, als er een consistente batch ooggetuigenverklaringen bestaat die consistent is met de data zou ik ze zeker serieus nemen, als er 3 verhalen zijn van iemand die iets heeft gezien dat het vliegtuig had kunnen zijn geweest neem ik het wat minder serieus :)
In dit geval is het volgens mij ook consistent met de data dus wat dat betreft.
pi_137852019
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:31 schreef Fred0w het volgende:

[..]

Er zullen vast mensen zijn die gezien hebben dat het vliegtuig een vreemde bocht naar links maakte, althans als ik dat zou zien zou ik er toch vraagtekens bij zetten.
Er zijn ooggetuigen die het vliegtuig laag hebben zien overkomen :) :).
pi_137852041
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:30 schreef Fossieltje het volgende:
Ik neem aan dat men stiekem toch een beetje extra oplet op 24 en 25 maart. Straks staat dat vliegtuig toch in Afghanistan om volgeladen te worden met explosief spul, terwijl iedereen denkt: dat kan niet.
Valt ook niet op boven Europa dan :')
pi_137852102
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:30 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Volgens mij stroken de tijden in dat bericht niet helemaal met de feiten aangezien het vliegtuig pas om 02.40pm van de radar verdween. Of zijn dit tijden uit een andere tijdzone?
Volgens mij verdween het vliegtuig meer dan een uur eerder van de radar.
pi_137852105
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:40 schreef byah het volgende:

[..]

Niet met de grote wisseltruc
  Redactie Sport / Supervogel maandag 17 maart 2014 @ 18:43:50 #79
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_137852181
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:35 schreef Fred0w het volgende:

[..]

Ik hoorde het vanmorgen ja. _O-
Briljant _O_
pi_137852199
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:42 schreef DeParo het volgende:

[..]

Volgens mij verdween het vliegtuig meer dan een uur eerder van de radar.
pi_137852269
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:40 schreef byah het volgende:

[..]

mss gaat die via de zee, dan valt het idd niet op
pi_137852271
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:44 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
Zou handig zijn als ze de tijdszone erbij zouden zetten want deze loopt een uur eerder:

maandag 17 maart 2014 @ 18:48:00 #83
211040 Uccie
pi_137852348
Ohja, mijn voorspelling voor de OP

Dus vliegtuig in het paarse vakje op de rode lijn. Ik denk gecrasht, dus in stukjes, maar mogelijk geland.
pi_137852444
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:30 schreef Fossieltje het volgende:
Er zullen nu wel satellieten boven die landen hangen om de boel in de gaten te houden, of drones
pi_137852466
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik las het ergens, de weerstand zal wel hoger zijn dichter bij de grond meer lucht zeg maar, hoeveel dat scheelt weet ik niet maar ligt er ongetwijfeld ook aan hoe lang hij daar heeft gevlogen.
Komt inderdaad door de luchtweerstand. Op 40.000ft vliegt een vliegtuig om en nabij de 75% sneller met hetzelfde brandstofgebruik als op 5.000ft.
pi_137852541
Zou dit nu net een vliegtuig zijn wat wel in zijn geheel naar de zeebodem verdwijnt en niet afbreekt bij de vleugels? Anders blijf ik erbij dat het ergens in de bossen ligt.
pi_137852645
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:50 schreef RVer het volgende:

[..]

Er zullen nu wel satellieten boven die landen hangen om de boel in de gaten te houden, of drones
Ze zullen er ook wel achter kunnen komen of de piloot of anderen in contact stonden met een terroristisch netwerk.
pi_137852766
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:52 schreef Loekie1 het volgende:
Zou dit nu net een vliegtuig zijn wat wel in zijn geheel naar de zeebodem verdwijnt en niet afbreekt bij de vleugels? Anders blijf ik erbij dat het ergens in de bossen ligt.
als ie op die manier op het water geland is dan blijft ie eerst nog wel even drijven en zullen de meeste mensen ongedeerd zijn. Mensen zouden dan uit kunnen stappen en met reddingsmiddelen etc. in de oceaan kunnen dobberen. Is dan natuurlijk de vraag hoe snel die mensen gevonden worden in zo'n grote oceaan...
pi_137852774
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:50 schreef RVer het volgende:

[..]

Ja, zodat ze 5 dagen later de mogelijke vliegroute kunnen presenteren.
pi_137852806
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:56 schreef Palomar het volgende:

[..]

als ie op die manier op het water geland is dan blijft ie eerst nog wel even drijven en zullen de meeste mensen ongedeerd zijn. Mensen zouden dan uit kunnen stappen en met reddingsmiddelen etc. in de oceaan kunnen dobberen. Is dan natuurlijk de vraag hoe snel die mensen gevonden worden in zo'n grote oceaan...
Ik bedoel dat hij met de neus de zee is ingedoken zonder af te breken.
pi_137852807
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:52 schreef Loekie1 het volgende:
Nee, die kans is heel klein.
edit: afhankelijk van point of impact breekt minimaal de kop of de staart van het vliegtuig af.
pi_137852885
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:57 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat hij met de neus de zee is ingedoken zonder af te breken.
water schijnt net zo hard te zijn als beton als je er op die manier en snelheid in duikt, dus dnek dat het vliegtuig dan in duizend stukjes ligt.
pi_137852936
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:59 schreef Palomar het volgende:

[..]

water schijnt net zo hard te zijn als beton als je er op die manier en snelheid in duikt, dus dnek dat het vliegtuig dan in duizend stukjes ligt.
Het probleem is dat we snelheid niet weten. Maar zelfs bij een minimale snelheid heb je al snel 3 brokstukken.
pi_137852983
quote:

[..]

Dat is het hem ook net, mensen denken dat een 'debrisveld' zo makkelijk te spotten is, maar als hij echt midden in de oceaan ligt denk ik dat hij zelfs nooit gevonden wordt. Die paar dingen die boven komen drijven zie je echt niet.
pi_137852984
Ik las dat dat Silkair vliegtuig sneller dan het geluid het water indook en dat er nauwelijks nog identificatie van menselijke resten mogelijk was.
pi_137852989
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:00 schreef eight het volgende:

[..]

Het probleem is dat we snelheid niet weten. Maar zelfs bij een minimale snelheid heb je al snel 3 brokstukken.
als een vliegtuig met de neus naar beneden duikt dan hoef je de precieze snelheid niet te weten, behalve dat dat heel hard gaat en voor heel veel schade zorgt ;)
pi_137853178
quote:

[..]

Vanaf 50 meter hoogte is het verschil met beton al vrij marginaal, laat staan vanaf pakweg 1,5 km of nog hoger...
pi_137853227
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:01 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Dat is het hem ook net, mensen denken dat een 'debrisveld' zo makkelijk te spotten is, maar als hij echt midden in de oceaan ligt denk ik dat hij zelfs nooit gevonden wordt. Die paar dingen die boven komen drijven zie je echt niet.
In het geval van een crash ga je uiteindelijk wel brokstukken vinden vermoed ik. Alleen dan zijn de brokstukken zo afgedreven van de plaats van impact dat je het wrak gewoon niet kunt vinden.
pi_137853275
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Vanaf 50 meter hoogte is het verschil met beton al vrij marginaal, laat staan vanaf pakweg 1,5 km of nog hoger...
50 meter al :{

quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:01 schreef Palomar het volgende:

[..]

als een vliegtuig met de neus naar beneden duikt dan hoef je de precieze snelheid niet te weten, behalve dat dat heel hard gaat en voor heel veel schade zorgt ;)
In duikvlucht lijkt mij de schade idd. groter dan dat het vliegtuig op z'n buik terecht komt.
pi_137853366
Wat gebeurt er als een vliegtuig boven zee zonder brandstof komt te zitten?
pi_137853395
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:09 schreef Loekie1 het volgende:
vrije val
  maandag 17 maart 2014 @ 19:10:38 #102
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_137853415
quote:
Dan komen er golven...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_137853422
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:10 schreef eight het volgende:

[..]

vrije val
Valt ie plotsklaps naar beneden?
pi_137853432
quote:
gewoon landen zoals op land en hopen dat ie niet om rolt.
pi_137853437
quote:
Dit:

pi_137853461
quote:
Die landing op de Hudson van een paar jaar geleden ging wat netter ;)
pi_137853473
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:10 schreef eight het volgende:

[..]

vrije val
Nee dat is niet waar, je kunt wel 'glijden' met je vliegtuig, en je kunt het ook nog wel proberen om fatsoenlijk te crashen. Het is niet zo dat je direct uit de lucht valt in een vrije val. Kijk maar de aflevering van air crash investigation: Flying on empty.
pi_137853476
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:10 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Als 'ie gewoon normaal vliegt niet natuurlijk... kan gezien de constructie van zo'n vliegtuig ook helemaal niet.
  maandag 17 maart 2014 @ 19:12:12 #109
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_137853501
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:10 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Nee je word namelijk wel gewaarschuwd op 1001 manieren, dus vliegen ze niet door (op hoogte) tot de laatste druppel..
pi_137853529
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:11 schreef Palomar het volgende:

[..]

Daar waren de piloten ook niet aan het knokken met kapers. :)
pi_137853530
quote:
Dat vroeg die piloot zich waarschijnlijk ook af :@
pi_137853592
Maar als de piloot al dood is en er verder niemand in de cockpit is, hoe valt het vliegtuig dan naar beneden?
pi_137853599
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:11 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Nee dat is niet waar, je kunt wel 'glijden' met je vliegtuig, en je kunt het ook nog wel proberen om fatsoenlijk te crashen. Het is niet zo dat je direct uit de lucht valt in een vrije val. Kijk maar de aflevering van air crash investigation: Flying on empty.
Volgens mij is het te vergelijken met een stall (dus vrije val).
Ik zal de aflevering eens bekijken.
pi_137853724
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:14 schreef eight het volgende:

[..]

Je motoren slaan af, dus gewoon hetzelfde als wanneer je je throttle dichtdrukt. Je gaat steeds langzamer dus je achterkant zakt naar beneden. Als je er niks tegen doet dan kom je indd in een stall, maar als je je neus naar beneden duwt dan kun je nog een heel stuk zweefvliegen, tot je uiteindelijk op het water terechtkomt.
pi_137853727
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:14 schreef eight het volgende:

[..]

Nee hoor, het is niet zo dat alle apparatuur uitvalt, er valt een klein propellertje uit de motor geloof ik die bepaalde instrumenten aanstuurt, ik weet niet of dit bij elk vliegtuig zo is.
pi_137853784
Zolang je airspeed heb, heb je lift, en val je niet uit de lucht. Als je geen motoren meer hebt, hou je je airspeed door te gaan dalen.

Net zoals een auto zonder motor voorwaartse snelheid houdt als hij een heuvel afrijdt. Je valt dus niet uit de lucht.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 17 maart 2014 @ 19:19:29 #117
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_137853901
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:14 schreef Loekie1 het volgende:
Maar als de piloot al dood is en er verder niemand in de cockpit is, hoe valt het vliegtuig dan naar beneden?
Dat ligt helemaal aan de situatie..
Zonder meer info, kun je daar niets over zeggen..

Hoe ligt/zit de piloot
Waar zijn zn handen en voeten
Hoe is ie overleden
Wat is de airspeed

Etc etc..
  maandag 17 maart 2014 @ 19:27:56 #118
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_137854366
quote:
Bijna zeker staat de autopilot toch wel aan en dus blijft de kist vrolijk de route volgen die in de flight management computer is ingevoerd...
tot natuurlijk de brandstof op is...

[ Bericht 1% gewijzigd door gebrokenglas op 17-03-2014 19:33:54 ]
How can I make this topic about me?
pi_137854447
quote:
Waarschijnlijk een beetje zoals het Air France toestel dat deed dus dan blijft er niet heel veel over van het vliegtuig wanneer het in zee valt.
  maandag 17 maart 2014 @ 19:33:13 #120
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_137854598
Zijn er privé vliegvelden? Waar een boeing 777 kan landen?
pi_137854749
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:33 schreef gelezwembroek het volgende:
Jazeker, alleen volgens mij moeten ook die landingen en vertrekkende vliegtuigen gemeld worden.
  maandag 17 maart 2014 @ 19:36:58 #122
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_137854788
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:33 schreef gelezwembroek het volgende:
Vast wel. je hebt een kilometer nodig om te landen. Maar landen is 1 ding, opstijgen vereist een langere baan.
  maandag 17 maart 2014 @ 19:39:04 #123
211040 Uccie
pi_137854913
Van de week hadden ze het erover, dat een crash op water kan leiden tot een uitslag gelijkend op seismologische activiteit. Tot hoever vanuit bijvoorbeeld de Australische kust zou zoiets opgepikt kunnen worden?
  maandag 17 maart 2014 @ 19:41:16 #124
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_137855043
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:36 schreef QBay het volgende:

[..]

Jazeker, alleen volgens mij moeten ook die landingen en vertrekkende vliegtuigen gemeld worden.
Maar dat vliegveld kun je ook omkopen.
  maandag 17 maart 2014 @ 19:41:23 #125
211040 Uccie
pi_137855053
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:36 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Vast wel. je hebt een kilometer nodig om te landen. Maar landen is 1 ding, opstijgen vereist een langere baan.
:Y Benno Baksteen zei vanochtend, zo'n 2km om op te stijgen.
pi_137855370
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:36 schreef QBay het volgende:

[..]

Het woord moeten is in die regio zeer flexibel toe te passen uiteraard ;) ;).
  maandag 17 maart 2014 @ 19:46:53 #127
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_137855381
Het is niet uit te sluiten dat hij is gekaapt voor een mogelijke aanslag op de NSS. Het blijft een raar verhaal, en zolang er nog nergens brokstukken zijn gevonden kan het best zo zijn dat hij ergens is geland.
pi_137855458
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:46 schreef gelezwembroek het volgende:
Het is niet uit te sluiten dat hij is gekaapt voor een mogelijke aanslag op de NSS. Het blijft een raar verhaal, en zolang er nog nergens brokstukken zijn gevonden kan het best zo zijn dat hij ergens is geland.
Dat hele NSS-gedoe wordt ook overdreven, voor Nederland is het mooi en groot maar we moeten het niet overdrijven, binnenkort gaan grootmachten met elkaar praten in Wenen misschien dan....., of de week daarna, of wanneer dan ook als dit vliegtuig al gebruikt gaat worden voor een aanslag uiteraard.
pi_137855474
quote:
Goeie samenvatting van iets wat al veel te lang duurt.
Voor alle partijen.
  maandag 17 maart 2014 @ 19:52:40 #130
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_137855701
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:48 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat hele NSS-gedoe wordt ook overdreven, voor Nederland is het mooi en groot maar we moeten het niet overdrijven, binnenkort gaan grootmachten met elkaar praten in Wenen misschien dan....., of de week daarna, of wanneer dan ook als dit vliegtuig al gebruikt gaat worden voor een aanslag uiteraard.
Ja oké, maar opzich het kan. Nederland is een makkelijker doelwit dan bijvoorbeeld Wenen. Den Haag ligt redelijk aan zee. Dus je zou via de zee kunnen vliegen. Voor hetzelfde geld word het vliegtuig nu helemaal opnieuw bestickerd in de kleuren van KLM.
pi_137855779
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:52 schreef gelezwembroek het volgende:
Ja oké, maar opzich het kan. Nederland is een makkelijker doelwit dan bijvoorbeeld Wenen. Den Haag ligt redelijk aan zee. Dus je zou via de zee kunnen vliegen.
Die weten ook wel dat er F16 in de lucht hangen.
Niet teveel speculeren over zoiets, dat wekt angst op.
Dat is juist wat onze biljartbalpiloot wilt
pi_137855784
Als hij gekaapt is, dan niet door de Taliban: ze ontkennen. Maar hadden het wel graag gedaan.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2G10320140317
  maandag 17 maart 2014 @ 19:56:18 #133
211040 Uccie
pi_137855888
quote:

[..]

Ja oké, maar opzich het kan. Nederland is een makkelijker doelwit dan bijvoorbeeld Wenen. Den Haag ligt redelijk aan zee. Dus je zou via de zee kunnen vliegen. Voor hetzelfde geld word het vliegtuig nu helemaal opnieuw bestickerd in de kleuren van KLM.
Het luchtruim van Europa en de VS is wel 24/7 voorzien van radar die aanstaat. Dus het luchtruim inkomen is veel lastiger dan.
pi_137855975
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:54 schreef poemojn het volgende:
Als hij gekaapt is, dan niet door de Taliban: ze ontkennen. Maar hadden het wel graag gedaan.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2G10320140317
De Taliban heeft blijkbaar wel lange tijd getwijfeld
  maandag 17 maart 2014 @ 19:57:59 #135
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_137855989
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:54 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Die weten ook wel dat er F16 in de lucht hangen.
Niet teveel speculeren over zoiets, dat wekt angst op.
Dat is juist wat onze biljartbalpiloot wilt
Wie zegt dat er een aanslag op de NSS zelf word gepleegd. Je zou ook een aanslag kunnen plegen op het vliegtuig van een wereldleider. Voor de dat de NSS Top is begonnen. Bijvoorbeeld door een aanslag op schiphol. Dan vliegen er nog geen f16's.
pi_137856170
quote:

[..]

Als er een zee wordt afgeschermd en gecontroleerd dan is het wel de zee die grenst aan Nederland, haha, nee ik denk dat Wenen wel makkelijker is als doelwit :P :P.
pi_137856185
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:57 schreef gelezwembroek het volgende:
Wie zegt dat er een aanslag op de NSS zelf word gepleegd. Je zou ook een aanslag kunnen plegen op het vliegtuig van een wereldleider. Voor de dat de NSS Top is begonnen. Bijvoorbeeld door een aanslag op schiphol. Dan vliegen er nog geen f16's.
Dat is waar. Boem met die kerel uit Amerika.
  maandag 17 maart 2014 @ 20:02:15 #138
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_137856239
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:01 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Dat is waar. Boem met die kerel uit Amerika.
Ja of op de aankomst terminal van de wereldleiders. Deze word echt niet beveiligd met allerlei f-16. En het is niet eens zo heel raar als er een vliegtuig boven schiphol vliegt.
  maandag 17 maart 2014 @ 20:02:53 #139
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_137856272
quote:
Het valt ook niet uit te sluiten dat het gekaapt is om er een reuze ballenbak in te bouwen.
  Donald Duck held maandag 17 maart 2014 @ 20:03:21 #140
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_137856294
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:57 schreef gelezwembroek het volgende:

[..]

De QRA (Quick Reaction Alert) staat altijd en permanent paraat met startklare bewapende F16's. Die kunnen in een paar minuten opstijgen en mogen door de geluidsbarrière om razendsnel te kunnen onderscheppen. Dit zijn ook de toestellen die achter de Russen aangaan als die weer eens onaangekondigd met bommenwerpers langsvliegen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 17 maart 2014 @ 20:03:33 #141
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_137856305
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:02 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Het valt ook niet uit te sluiten dat het gekaapt is om er een reuzenballenbak in te bouwen.
Nee maar dat is wel minder logisch.
  maandag 17 maart 2014 @ 20:05:43 #142
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_137856422
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:03 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De QRA (Quick Reaction Alert) staat altijd en permanent paraat met startklare bewapende F16's. Die kunnen in een paar minuten opstijgen en mogen door de geluidsbarrière om razendsnel te kunnen onderscheppen. Dit zijn ook de toestellen die achter de Russen aangaan als die weer eens onaangekondigd met bommenwerpers langsvliegen.
Ja, maar wanneer het je lukt om een vliegtuig 2 weken te laten vermissen. Dan moet kun je het ook knap lastig maken om een vliegtuig te laten herkennen in het Nederlands luchtruim. Die f16 moeten dan nog worden opgestart, dat gaat langzamer dan ze al vliegen. Dan zou je sneller kunnen zijn dan die f16's
  maandag 17 maart 2014 @ 20:05:56 #143
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_137856439
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:03 schreef gelezwembroek het volgende:

[..]

Nee maar dat is wel minder logisch.
Dat is nog maar de vraag.
Waarom moeilijk doen om een vliegtuig een week te verstoppen als je het ook een stuk later kunt kapen
Waarom aan de andere kant van de wereld kapen als je ook dichterbij had kunnen kapen
Waarom moeilijk doen en gespot worden als je veiliger ongezien via burma had kunnen vliegen
Waarom de kans lopen op extra luchtbeveiliging door ver van te voren te kapen

etcetc

allebei de opties zijn niet erg logisch.
pi_137856493
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:05 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Waarom moeilijk doen om een vliegtuig een week te verstoppen als je het ook een stuk later kunt kapen
Waarom aan de andere kant van de wereld kapen als je ook dichterbij had kunnen kapen
Waarom moeilijk doen en gespot worden als je veiliger ongezien via burma had kunnen vliegen

etcetc

Juist daarom misschien wel...

Moet er bij zeggen dat ik er niet zo in geloof. Die inzittenden hebben gewoon 'n keertje zandhappen gedaan op de bodem.
  maandag 17 maart 2014 @ 20:07:51 #145
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_137856544
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Juist daarom misschien wel...

Moet er bij zeggen dat ik er niet zo in geloof. Die inzittenden hebben gewoon 'n keertje zandhappen gedaan op de bodem.
Het is zo superonlogisch dat het waarschijnlijk is? Waarom geldt dat dan niet voor de ballenbak? :D
  maandag 17 maart 2014 @ 20:08:39 #146
211040 Uccie
pi_137856585
quote:

[..]

etcetc

Ik vind jouw suggestie net zoveel hout snijden als de NSS theorie, maar goed, ik geloof dan ook niet dat hij daarvoor is gekaapt.
De ballenbaktheorie dus.
  maandag 17 maart 2014 @ 20:09:23 #147
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_137856628
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:08 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik vind jouw suggestie net zoveel hout snijden als de NSS theorie, maar goed, ik geloof dan ook niet dat hij daarvoor is gekaapt.
Geloof je wel dat hij ergens aan de grond staat om wat voor reden dan ook?
  maandag 17 maart 2014 @ 20:09:59 #148
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_137856659
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:08 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens :)
  maandag 17 maart 2014 @ 20:10:33 #149
211040 Uccie
pi_137856692
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:09 schreef gelezwembroek het volgende:

[..]

Geloof je wel dat hij ergens aan de grond staat om wat voor reden dan ook?
Ik geloof dat hij met de intentie tot eisen losgeld is gekaapt en mogelijk aan de grond staat of bij het landen alsnog is verongelukt,
pi_137856715
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:11 schreef Palomar het volgende:

[..]

Deze is ook bizar
pi_137856723
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:07 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Het is zo superonlogisch dat het waarschijnlijk is? Waarom geldt dat dan niet voor de ballenbak? :D
Een kaper die een beetje nadenkt weet ook wel dat de focus ligt op de meest logische dingen.

Afijn, onzindiscussie. De enige reden dat mensen het hebben over landen is omdat door het gepruts van die loempiaschijters die kist nog niet getraceerd is. Laten we er als formaliteit een kans van 0,00001% op zetten. De overige procenten gaan naar een scenario waarbij die kist nu dient als verbrokkeld aquarium voor een batterij lijken.
  Donald Duck held maandag 17 maart 2014 @ 20:12:35 #152
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_137856786
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:05 schreef gelezwembroek het volgende:

[..]

Ja, maar wanneer het je lukt om een vliegtuig 2 weken te laten vermissen. Dan moet kun je het ook knap lastig maken om een vliegtuig te laten herkennen in het Nederlands luchtruim. Die f16 moeten dan nog worden opgestart, dat gaat langzamer dan ze al vliegen. Dan zou je sneller kunnen zijn dan die f16's
Hier wordt het luchtruim natuurlijk enorm veel beter in de gaten gehouden. Grote dekking door normale radars aan de grond, Awacs-toestellen hoog in de lucht. Ze kunnen dan wel zonder transponder vliegen, maar zijn alsnog een niet te missen signaal op de radar. En zo'n onbekend signaal wordt gewoon onderschept door gevechtstoestellen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 17 maart 2014 @ 20:12:58 #153
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137856810
quote:

[..]

Ja, maar wanneer het je lukt om een vliegtuig 2 weken te laten vermissen.
wie weet nog wel veel langer
als ie in het midden van de indian ocean ligt dan duurt het vast nog wel ff
pi_137856836
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:11 schreef RVer het volgende:

[..]

Deze is ook bizar
:')
pi_137856913
quote:

[..]

Nee joh en die piloten zitten achter de x-box of playstation te wachten om weg te vliegen en de straaljagers staan klaar. En niet zo gek, ze moeten 100 keer per jaar uitrukken

En we kijken wel verder dan de Nederlandse grens
pi_137856932
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:11 schreef RVer het volgende:

[..]

Deze is ook bizar
haha, vooral hoe dat vliegtuig even stil hangt zodat de camerman tijd heeft om zich om te draaien.
mooi gemaakt. een zes.
  maandag 17 maart 2014 @ 20:15:17 #157
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137856936
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een kaper die een beetje nadenkt weet ook wel dat de focus ligt op de meest logische dingen.

Afijn, onzindiscussie. De enige reden dat mensen het hebben over landen is omdat door het gepruts van die loempiaschijters die kist nog niet getraceerd is. Laten we er als formaliteit een kans van 0,00001% op zetten. De overige procenten gaan naar een scenario waarbij die kist nu dient als verbrokkeld aquarium voor een batterij lijken.
als ze nou die pings op een rij even vrijgeven dan kunnen we al een stuk meer afstrepen.
Denk ik.
pi_137856996
Gelukkig is Nederland zo dun bevolkt dat we zonder moeite een 777 door F16's uit de lucht kunnen laten schieten zonder hier andere gebouwen, woonhuizen en/of bewoners mee te beschadigen...
pi_137857059
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:16 schreef unlimitedzxr het volgende:
Gelukkig is Nederland zo dun bevolkt dat we zonder moeite een 777 door F16's uit de lucht kunnen laten schieten zonder hier andere gebouwen, woonhuizen en/of bewoners mee te beschadigen...
Maximaal 8% kans, is te overzien dunkt me
pi_137857150
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:16 schreef unlimitedzxr het volgende:
Collateral damage. In zo'n situatie ga je niet weg kunnen komen met 0 slachtoffers. Dan moet je de op dat moment minst vervelende optie kiezen en dat is dat vliegtuig boven zee of boven Flevoland, Groningen, Friesland ofzo uit de lucht schieten.
pi_137857190
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:15 schreef Marrije het volgende:

[..]

als ze nou die pings op een rij even vrijgeven dan kunnen we al een stuk meer afstrepen.
Denk ik.
Ik heb het idee dat ze het maar al te mooi vinden dat alle camera's en microfoons op hun gericht zijn.
  maandag 17 maart 2014 @ 20:22:09 #162
211040 Uccie
pi_137857312
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:15 schreef Marrije het volgende:

[..]

Denk ik.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben met een lichte ping-obsessie.
pi_137857328
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat ze het maar al te mooi vinden dat alle camera's en microfoons op hun gericht zijn.
ja wat zullen ze hier van genieten. goede reclame voor Maleisië. :')
pi_137857401
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:22 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

ja wat zullen ze hier van genieten. goede reclame voor Maleisië. :')
Daar lijkt het wel op. Ze houden de VS buiten de deur en constant van die camerageile loempiaschijtertjes op CNN.
pi_137857500
quote:

[..]

Waarom de kans lopen op extra luchtbeveiliging door ver van te voren te kapen

etcetc

http://www.reddit.com/r/M(...)mmit_2014_the_hague/

op reddit hebben mensen ook zulke vermoedens
..
  maandag 17 maart 2014 @ 20:26:51 #166
211040 Uccie
pi_137857536
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:26 schreef hamkaasburger het volgende:

[..]

Op Reddit zagen ze ook het hele vliegtuig onder water.
  maandag 17 maart 2014 @ 20:27:01 #167
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_137857544
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:26 schreef hamkaasburger het volgende:

[..]

Oh als ze op reddit vermoeden moet het wel waar zijn aangezien reddit ook 5x de bostom bomber wist te identificeren
pi_137857681
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:26 schreef Uccie het volgende:
Op Reddit zagen ze ook het hele vliegtuig onder water.
Inderdaad, niet te vertrouwen
pi_137857941
Deze in de 7500 posts al een keer voorbij gekomen?

quote:
MH370 A different point of view. Pulau Langkawi 13,000 runway.

A lot of speculation about MH370. Terrorism, hijack, meteors. I cannot believe the analysis on CNN - almost disturbing. I tend to look for a more simple explanation of this event.

Loaded 777 departs midnight from Kuala to Beijing. Hot night. Heavy aircraft. About an hour out across the gulf towards Vietnam the plane goes dark meaning the transponder goes off and secondary radar tracking goes off.

Two days later we hear of reports that Malaysian military radar (which is a primary radar meaning the plane is being tracked by reflection rather than by transponder interrogation response) has tracked the plane on a southwesterly course back across the Malay Peninsula into the straits of Malacca.

When I heard this I immediately brought up Google Earth and I searched for airports in proximity to the track towards southwest.

The left turn is the key here. This was a very experienced senior Captain with 18,000 hours. Maybe some of the younger pilots interviewed on CNN didn't pick up on this left turn. We old pilots were always drilled to always know the closest airport of safe harbor while in cruise. Airports behind us, airports abeam us and airports ahead of us. Always in our head. Always. Because if something happens you don't want to be thinking what are you going to do - you already know what you are going to do. Instinctively when I saw that left turn with a direct heading I knew he was heading for an airport. Actually he was taking a direct route to Palau Langkawi a 13,000 foot strip with an approach over water at night with no obstacles. He did not turn back to Kuala Lampur because he knew he had 8,000 foot ridges to cross. He knew the terrain was friendlier towards Langkawi and also a shorter distance.

Take a look on Google Earth at this airport. This pilot did all the right things. He was confronted by some major event onboard that made him make that immediate turn back to the closest safe airport.
For me the loss of transponders and communications makes perfect sense if a fire. There was most likely a fire or electrical fire. In the case of fire the first response if to pull all the main busses and restore circuits one by one until you have isolated the bad one.

If they pulled the busses the plane indeed would go silent. It was probably a serious event and they simply were occupied with controlling the plane and trying to fight the fire. Aviate, Navigate and lastly communicate. There are two types of fires. Electrical might not be as fast and furious and there might or might not be incapacitating smoke. However there is the possibility given the timeline that perhaps there was an overheat on one of the front landing gear tires and it blew on takeoff and started slowly burning. Yes this happens with underinflated tires. Remember heavy plane, hot night, sea level, long run takeoff. There was a well known accident in Nigeria of a DC8 that had a landing gear fire on takeoff. A tire fire once going would produce horrific incapacitating smoke. Yes, pilots have access to oxygen masks but this is a no no with fire. Most have access to a smoke hood with a filter but this will only last for a few minutes depending on the smoke level. (I used to carry one of my own in a flight bag and I still carry one in my briefcase today when I fly).

What I think happened is that they were overcome by smoke and the plane just continued on the heading probably on George (autopilot) until either fuel exhaustion or fire destroyed the control surfaces and it crashed. I said four days ago you will find it along that route - looking elsewhere was pointless.

This pilot, as I say, was a hero struggling with an impossible situation trying to get that plane to Langkawi. No doubt in my mind. That's the reason for the turn and direct route. A hijack would not have made that deliberate left turn with a direct heading for Langkawi. It would probably have weaved around a bit until the hijackers decided on where they were taking it.

Surprisingly none of the reporters , officials, other pilots interviewed have looked at this from the pilot's viewpoint. If something went wrong where would he go? Thanks to Google earth I spotted Langkawi in about 30 seconds, zoomed in and saw how long the runway was and I just instinctively knew this pilot knew this airport. He had probably flown there many times. I guess we will eventually find out when you help me spread this theory on the net and some reporters finally take a look on Google earth and put 2 and 2 together. Also a look at the age and number of cycles on those nose tires might give us a good clue too.

Fire in an aircraft demands one thing - you get the machine on the ground as soon as possible. There are two well remembered experiences in my memory. The AirCanada DC9 which landed I believe in Columbus Ohio in the eighties. That pilot delayed descent and bypassed several airports. He didn't instinctively know the closest airports. He got it on the ground eventually but lost 30 odd souls. In the 1998 crash of Swissair DC-10 off Nova Scotia was another example of heroic pilots. They were 15 minutes out of Halifax but the fire simply overcame them and they had to ditch in the ocean. Just ran out of time. That fire incidentally started when the aircraft was about an hour out of Kennedy. Guess what the transponders and communications were shut off as they pulled the busses.

Get on Google Earth and type in Pulau Langkawi and then look at it in relation to the radar track heading. 2+2=4 That for me is the simple explanation why it turned and headed in that direction.

Smart pilot. Just didn't have the time.

https://plus.google.com/a(...)my221vrfyiz3vdhbop04
Wat ik me trouwens afvroeg, hoe komt het dat er 2 lijnen zijn waar die mogelijk geweest kan zijn? Scant die satelliet een halve cirkel of iets anders?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 17 maart 2014 @ 20:34:47 #170
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137857971
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:22 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik niet de enige ben met een lichte ping-obsessie.
over die huiszoekingen horen we ook niks maar daar verwacht ik minder van
  maandag 17 maart 2014 @ 20:35:38 #171
211040 Uccie
pi_137858020
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:34 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Wat ik me trouwens afvroeg, hoe komt het dat er 2 lijnen zijn waar die mogelijk geweest kan zijn? Scant die satelliet een halve cirkel of iets anders?
Hele cirkel, in de OP staat een CNN filmpje met een hele duidelijke uitleg.
  maandag 17 maart 2014 @ 20:37:01 #172
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_137858079
quote:

[..]

Simpel gezegd "weet" een sateliet alleen dat iets xx km er vanaf is.
  maandag 17 maart 2014 @ 20:43:03 #173
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137858414
quote:

[..]

nee, maar hoe verklaart dat die laatste ping van 8.11?
ja
pi_137858500
Misschien is de kans hem te vinden nog wel het grootst als je je zelf in de piloot inleeft en nagaat wat je zelf zou doen, dus:
Je bent piloot en je wilt niet door radar gedetecteerd worden. Wat kies je dan als landingsplek? Juist, eentje waarvan je zeker weet dat de radar je niet opmerkt en dat in het verleden ook al nadrukkelijk bewezen is. Misschien zelfs door een van je jeugdhelden. Dat beperkt het aantal mogelijk plekken ter wereld al enorm.

En zie daar wat we op google maps tegenkomen.

SPOILER
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_137858525
waar is dat?
pi_137858758
Back :) nog iets spannends gebeurt tussen 14:00 en nu?
pi_137858807
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:45 schreef Draailamp het volgende:
waar is dat?
Je bent uit 1980... Zou je moeten weten ;)
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 17 maart 2014 @ 20:51:01 #178
211040 Uccie
pi_137858834
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:44 schreef stavromulabeta het volgende:
Misschien is de kans hem te vinden nog wel het grootst als je je zelf in de piloot inleeft en nagaat wat je zelf zou doen, dus:
Je bent piloot en je wilt niet door radar gedetecteerd worden. Wat kies je dan als landingsplek? Juist, eentje waarvan je zeker weet dat de radar je niet opmerkt en dat in het verleden ook al nadrukkelijk bewezen is. Misschien zelfs door een van je jeugdhelden. Dat beperkt het aantal mogelijk plekken ter wereld al enorm.

En zie daar wat we op google maps tegenkomen.

SPOILER
Hij was te oud om Mattias Rust als jeugdheld te hebben, maar _O_
  maandag 17 maart 2014 @ 20:53:59 #179
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_137859000
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:51 schreef Uccie het volgende:

[..]

Hij was te oud om Mattias Rust als jeugdheld te hebben, maar _O_
Nooit van gehoord.
  maandag 17 maart 2014 @ 20:55:30 #180
211040 Uccie
pi_137859091
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:53 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Nooit van gehoord.
Landde in de jaren '80 met een twee(?)-motorig vliegtuigje op het Rode Plein.
Het was nog in de Koude Oorlog, dus dat was nogal opmerkelijk.
  maandag 17 maart 2014 @ 20:56:47 #181
211040 Uccie
pi_137859178
http://en.wikipedia.org/wiki/Mathias_Rust

Kan geen post editen met een paste op mijn tablet.
  maandag 17 maart 2014 @ 20:57:03 #182
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_137859201
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:55 schreef Uccie het volgende:

[..]

Landde in de jaren '80 met een twee(?)-motorig vliegtuigje op het Rode Plein.
Het was nog in de Koude Oorlog, dus dat was nogal opmerkelijk.
Klinkt als een grote baas!
pi_137859258
http://www.thespoof.com/n(...)rmac-says-la-psychic

quote:
Los Angeles, California - Aviation search parties would be better off scouring the Malaysian runway a clairvoyant Los Angeles shaman said today accusing airport authorities of using a cloak 'n' dagger cloaking device and other high tech stuff.

Pomona Hexoplasm, 69, has alerted NORAD, the US Coast Guard and NCIS HQ Special Agent Jethro Gibbs about the theory including results of a Ouija board message pointing the finger at an elaborate hoax.
Helderziende Ouija bord afstandskijken shaman, wat hebben we nog meer?
Iemand al met kaarten bezig geweest? of heeft iemand een glazen bol in huis?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 17 maart 2014 @ 21:00:36 #184
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137859475
quote:
10s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:57 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

pendel...
  maandag 17 maart 2014 @ 21:04:07 #185
211040 Uccie
pi_137859696
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:57 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Klinkt als een grote baas!
Hij heeft daarmee bijgedragen aan het begin van het einde van de Koude Oorlog.
Niet dat dat zonder hem niet had plaatsgevonden, maar Gorbachev kon daardoor wel mensen bij defensie eruit trappen. Maar goed, dat is voor een heel ander topic.

Neemt niet weg dat Stavro een punt heeft, dat er dingen gebeurd kunnen zijn waarvan iedereen zegt dat het absoluut niet kan. Zoals landen op het Rode Plein, tijdens de Koude Oorlog.
pi_137859847
quote:
10s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:57 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Mijn vriendin heeft kaarten gelegd gisteren :Y
pi_137860130
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:06 schreef Co_OL het volgende:

[..]

Mijn vriendin heeft kaarten gelegd gisteren :Y
En?
pi_137860160
Dat ding komt volgende week gewoon op Den Haag afvliegen joh... is dat nu zo spannend :P
Zonder wrijving geen glans
  maandag 17 maart 2014 @ 21:13:54 #189
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_137860230
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dat ding komt volgende week gewoon op Den Haag afvliegen joh... is dat nu zo spannend :P
Het is wel spannend wat dan de reactie zou zijn :P
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
pi_137860263
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:13 schreef Starm het volgende:

[..]

Het is wel spannend wat dan de reactie zou zijn :P
Ja :P, die van mij zal niet zo vrolijk zijn dan trouwens :D
Zonder wrijving geen glans
pi_137860315
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:13 schreef Starm het volgende:
Het is wel spannend wat dan de reactie zou zijn
DAT is juist het probleem. Veel mensen willen het spannend hebben.
De feiten zullen wel zijn dat de zekering uit de hersenpan is gesprongen bij de captain
  maandag 17 maart 2014 @ 21:15:53 #192
211040 Uccie
pi_137860331
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ja :P, die van mij zal niet zo vrolijk zijn dan trouwens :D
Dat ze hem boven Flevoland, de lucht dan maar uitschieten.
pi_137860346
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:12 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

En?
Vliegtuig staat in één stuk aan de grond, iedereen leeft nog, ze zoeken in de verkeerde richting en volgend weekend pikt een schip een signaal van hun op... niet een signaal van het vliegtuig maar een ander intern signaal van een portofoon of iets dergelijks *O*
pi_137860395
Malaysian authorities have refused expanded American assistance in the hunt for MH370, an unnamed “senior American official” tells the New York Times:
quote:
In the days after the plane went missing on March 8, American investigators scoured their huge intelligence databases for information about those on board but came up dry.

“We just don’t have the right to just take over the investigation,” said a senior American official who, like others, spoke on the condition of anonymity because the investigation was continuing. “There’s not a whole lot we can do absent of a request from them for more help or a development that relates to information we may have.”
http://www.nytimes.com/20(...)-extensive-help.html
  maandag 17 maart 2014 @ 21:17:24 #195
211040 Uccie
pi_137860404
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:16 schreef Co_OL het volgende:

[..]

Vliegtuig staat in één stuk aan de grond, iedereen leeft nog, ze zoeken in de verkeerde richting en volgend weekend pikt een schip een signaal van hun op... niet een signaal van het vliegtuig maar een ander intern signaal van een portofoon of iets dergelijks *O*
Als je vriendin gelijk heeft, mag ze voor mij ook wel kaarten leggen :D daar betaal ik dan wel voor!
pi_137860426
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:16 schreef Co_OL het volgende:

[..]

Het zou zomaar kunnen :P
pi_137860465
Uhm hoe betrouwbaar is die kaartleggende vriendin?
Veel zijn freakies nl
pi_137860467
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:17 schreef Uccie het volgende:

[..]

Als je vriendin gelijk heeft, mag ze voor mij ook wel kaarten leggen :D daar betaal ik dan wel voor!
Ze weet soms/vaak dingen daar sta je versteld van... tot in de details wat ze echt niet kan weten, zelfs op afstand
  maandag 17 maart 2014 @ 21:20:17 #199
211040 Uccie
pi_137860573
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:18 schreef Co_OL het volgende:

[..]

Ze weet soms/vaak dingen daar sta je versteld van... tot in de details wat ze echt niet kan weten, zelfs op afstand
Ik sluit ook echt niet uit dat ze gelijk heeft.
pi_137860598
Zou toch heel mooi zijn als die meid de waarheid spreekt
  maandag 17 maart 2014 @ 21:21:48 #201
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137860655
quote:

[..]

in welke richting moet dan gezocht worden?
pi_137860699
quote:

[..]

je moet de sms-jes die je naar je secret lover stuurt wel wissen uit je verzonden items natuurlijk ;)
  maandag 17 maart 2014 @ 21:23:32 #203
211040 Uccie
pi_137860769
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:22 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

je moet de sms-jes die je naar je secret lover stuurt wel wissen uit je verzonden items natuurlijk ;)
:D
pi_137860831
Ieder geval mooi dat de ozzies het onderzoek in de Indische Oceaan gaan leiden, in de Maleisische autoriteiten heb ik weinig vertrouwen meer.
pi_137860946
Nog een mooie infographic:

maandag 17 maart 2014 @ 21:26:46 #206
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137860984
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ieder geval mooi dat de ozzies het onderzoek in de Indische Oceaan gaan leiden, in de Maleisische autoriteiten heb ik weinig vertrouwen meer.
als ze niets vinden zegt dat misschien meer over de piloot dan over de maleisiers/ozzies
  maandag 17 maart 2014 @ 21:27:42 #207
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137861059
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:26 schreef Marrije het volgende:

[..]

als ze niets vinden zegt dat misschien meer over de piloot dan over de maleisiers/ozzies
Weet jij hoe immens groot en uitgestrekt Australië is?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_137861067
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:21 schreef Marrije het volgende:

[..]

in welke richting moet dan gezocht worden?
oosten, noordoost
  maandag 17 maart 2014 @ 21:28:00 #209
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_137861080
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:26 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ja, dit. Een goed staaltje navigeren is dit geweest.
  maandag 17 maart 2014 @ 21:28:26 #210
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_137861106
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:27 schreef Co_OL het volgende:

[..]

oosten, noordoost
In de bergen dus.
  maandag 17 maart 2014 @ 21:28:30 #211
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_137861113
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[ afbeelding ]
Die 45000 wordt wel in twijfel getrokken.
pi_137861117
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[ afbeelding ]
Hoe weten ze die flightlevels? :?
'And I called your name,
pi_137861130
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:22 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

:@
  maandag 17 maart 2014 @ 21:29:56 #214
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_137861211
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:28 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Hoe weten ze die flightlevels? :?
Via de military radar toch? Van een reflectie Waarvan ze denken dat het MH370 moet zijn geweest.
  maandag 17 maart 2014 @ 21:31:13 #215
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137861301
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:27 schreef Co_OL het volgende:

[..]

oosten, noordoost
en aan zee
ben benieuwd
pi_137861311
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:29 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Via de military radar toch? Van een reflectie Waarvan ze denken dat het MH370 moet zijn geweest.
Dat komt volgens dat plaatje pas na laatste waarneming op de militairy radar.
'And I called your name,
pi_137861339
Nog een mooi plaatje, de hoogtes/dieptes voor de noordelijke/zuidelijke routes;

pi_137861378
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:31 schreef Marrije het volgende:

[..]

en aan zee
ben benieuwd
Ja ik ook, de enige optie lijkt mij dan NK |:(
  maandag 17 maart 2014 @ 21:33:07 #219
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137861433
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Weet jij hoe immens groot en uitgestrekt Australië is?
nou, ik ben er nog nooit geweest, maar kan een beetje kaart kijken :@
Ik denk trouwens dat ze in de indian ocean moeten zoeken
pi_137861547
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:33 schreef Marrije het volgende:
Ik denk trouwens dat ze in de indian ocean moeten zoeken
Het zou botsen met de vriendin van C.
Waarom denk jij indische oceaan?
Ik denk dat ook overigens, ivm diepte en moeilijk te vinden
  maandag 17 maart 2014 @ 21:35:12 #221
211040 Uccie
pi_137861585
Ik lees nu bij The Guardian, dat de FBI en Interpol er al meteen bij betrokken zijn geweest, was dat vanwege de paspoorten die gestolen waren, of zou er toen al meer bekend zijn geweest?
pi_137861733
Het wordt wel heel erg nu he hier :') jezus.
Kaarten leggen? Ik gooide net een dobbelsteen, 6 gooide ik, dat wil zeggen 6km diep in de Indische Oceaan.
  maandag 17 maart 2014 @ 21:38:10 #223
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137861803
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:34 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Het zou botsen met de vriendin van C.
Waarom denk jij indische oceaan?
Ik denk dat ook overigens, ivm diepte en moeilijk te vinden
idem en als er dan nog wrakstukken oid afdrijven dan kan dat zo verspreid terecht komen dat ze alsnog niet echt weten waar ze de zwarte dozen kunnen vinden
  maandag 17 maart 2014 @ 21:38:51 #224
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137861864
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:37 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Kaarten leggen? Ik gooide net een dobbelsteen, 6 gooide ik, dat wil zeggen 6km diep in de Indische Oceaan.
je hebt gelijk dat hoort in het BNW topic
pi_137861928
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:35 schreef Uccie het volgende:
Ik lees nu bij The Guardian, dat de FBI en Interpol er al meteen bij betrokken zijn geweest, was dat vanwege de paspoorten die gestolen waren, of zou er toen al meer bekend zijn geweest?
De piloten waren ook niet de enige die een vliegtuig konden besturen, er zat ook een flight engineer tussen de passagiers die ze aan het onderzoeken zijn
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 17 maart 2014 @ 21:40:46 #226
211040 Uccie
pi_137861987
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:39 schreef TLC het volgende:

[..]

De piloten waren ook niet de enige die een vliegtuig konden besturen, er zat ook een flight engineer tussen de passagiers die ze aan het onderzoeken zijn
Ja, en op 9 maart is het huis van de piloot en co-piloot dus al doorzocht.
Dit weekend was dus de tweede keer.

Gisteren was trouwens de vader van die engineer bij Al Jazeera, maar die zei dat hij nog niet ondervraagd was. En vond dat zelf erg vreemd.
pi_137862616
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:28 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Die 45000 wordt wel in twijfel getrokken.
Inderdaad, en klimmen gaat niet zo snel op die hoogte. Met een zwaai aan de luchtdrukknop kan die 45.000ft ook gewoon gefaked zijn.
pi_137862742
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:49 schreef niels0 het volgende:

[..]

Inderdaad, en klimmen gaat niet zo snel op die hoogte. Met een zwaai aan de luchtdrukknop kan die 45.000ft ook gewoon gefaked zijn.
Dus je kunt de hoogte faken?
pi_137863095
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:51 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Dus je kunt de hoogte faken?
Jep. vanaf 7.000ft hoort 'ie geloof ik op 29.92 inches Hg te staan, geef je een draai aan die knop dan wordt een andere hoogte aangegeven.
pi_137863127
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:49 schreef niels0 het volgende:

[..]

De transponder stond al uit, dus neem aan dat de primaire radar die hoogte heeft gemeten. Dan kan je draaien aan die knop tot je een ons weegt ;)
'And I called your name,
pi_137863209
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:55 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

De transponder stond al uit, dus neem aan dat de primaire radar die hoogte heeft gemeten. Dan kan je draaien aan die knop tot je een ons weegt ;)
Mja, da's waar, maar feit blijft dat klimmen van 37.000ft naar 45.000ft heel langzaam gaat. Maximaal 500ft/minuut denk ik.
  maandag 17 maart 2014 @ 21:58:50 #232
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_137863368
dit is wat er over gezegd wordt:

bah copy paste werkt niet, iig midden in artikel van de link

http://www.nytimes.com/20(...)tary-radar.html?_r=0
pi_137863378
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:55 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ah ok, we houden het op onzuivere metingen ipv fake metingen dan :)
  maandag 17 maart 2014 @ 22:08:47 #234
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_137864203
Als de maand voorbij is en er is dan nog geen glimp van het toestel opgevangen (of iets als een bekentenis van een groepering dat er gekaapt is), dan kun je er vanuit gaan dat de kans om het ding te vinden tot 0% is gedaald. Geen blackbox ping signaal meer, dus it's anybody's guess. Een crash in de bergen kan nog vindbaar zijn maar iets vinden 20.000 voet onder water is uitgesloten.
  maandag 17 maart 2014 @ 22:11:05 #235
211040 Uccie
pi_137864374
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:58 schreef oompaloompa het volgende:
dit is wat er over gezegd wordt:

bah copy paste werkt niet, iig midden in artikel van de link

http://www.nytimes.com/20(...)tary-radar.html?_r=0
Bedankt!

Het zal wel aan mij liggen, maar zoals het stuk geschreven is, lijkt het net alsof de Amerikanen alleen willen uitzoeken òf zij risico lopen.
  maandag 17 maart 2014 @ 22:14:57 #236
211040 Uccie
pi_137864668
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:08 schreef gebrokenglas het volgende:
Als de maand voorbij is en er is dan nog geen glimp van het toestel opgevangen (of iets als een bekentenis van een groepering dat er gekaapt is), dan kun je er vanuit gaan dat de kans om het ding te vinden tot 0% is gedaald. Geen blackbox ping signaal meer, dus it's anybody's guess. Een crash in de bergen kan nog vindbaar zijn maar iets vinden 20.000 voet onder water is uitgesloten.
Dan kom je er denk ik ook nooit meer achter wat er nu precies gebeurd is.
Het vliegtuig of een deel zal ooit in zee nog wel gevonden worden, wat iemand van de week zei, de komende 50jr zullen daar wel technieken voor gevonden worden, maar tegen die tijd is alles aangetast door het water.
  maandag 17 maart 2014 @ 22:19:12 #237
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137864960
Klopt. Dat vat het idd wel samen ja.
pi_137864999
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:14 schreef Uccie het volgende:

[..]

Het vliegtuig of een deel zal ooit in zee nog wel gevonden worden, wat iemand van de week zei, de komende 50jr zullen daar wel technieken voor gevonden worden, maar tegen die tijd is alles aangetast door het water.
Ik ben benieuwd als ze allemaal nog leven hoe hun lot is...
  maandag 17 maart 2014 @ 22:20:08 #239
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_137865011
Boeing heeft nog steeds een sympathy tekst op hun website staan.
pi_137865021
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:37 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Echt he. Het eerste wat ik dacht is dat ik in het topic van bnw zat.. ;(
pi_137865077
Wat ook jammer is in deze situatie is dat de blackbox maar 2 uur aan voice data opneemt. Het interessante gedeelte, het moment dat al het contact verdween, staat er sowieso al niet op.
pi_137865094
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:20 schreef eight het volgende:
Echt he. Het eerste wat ik dacht is dat ik in het topic van bnw zat..
Ik vind de kaartleg inbreng beter dan 95% van jou inbreng.
Ja, ook van mijn inbreng inderdaad
pi_137865121
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:14 schreef Uccie het volgende:

[..]

Dan zijn er ondertussen misschien ook wel technieken om er alsnog enige data uit te halen, ik weet niet hoe goed die FDR bestand is tegen zout water. Van AF447 was nog erg goed, maar dat was 2 jaar.
Ik ben sws bang dat ze niets aan die FDR en CVR gaan hebben als ze 'uitgezet' zijn.
pi_137865162
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:20 schreef gebrokenglas het volgende:
Boeing heeft nog steeds een sympathy tekst op hun website staan.
Die zijn stiekem opgelucht dat het (hoogstwaarschijnlijk) geen technisch mankement is geweest.
  maandag 17 maart 2014 @ 22:23:02 #245
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_137865213
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:20 schreef Co_OL het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd als ze allemaal nog leven hoe hun lot is...
Dat zal afschuwelijk zijn. Indien geen eten en drinken (als het een kaping betreft en er is niet voor voedsel gezorgd) gaan ze een vreselijke dood sterven.
pi_137865240
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:21 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Komop man :') speculeren is ok, maar kaarten kunnen niet speculeren. Als zijn vriendin zelf een idee heeft wat er gebeurd is hoor ik het graag.
pi_137865328
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:23 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Komop man speculeren is ok, maar kaarten kunnen niet speculeren. Als zijn vriendin zelf een idee heeft wat er gebeurd is hoor ik het graag.
Ben ik met je eens.
Maar ook dat is een vorm van speculeren.
Of zij echt het vliegtuig aan kan wijzen is de vraag, dat weten we het weekend :)
pi_137865380
waarom is er maar 1 ping :?
pi_137865387
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:21 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Logisch, jij hoort ook meer in bnw thuis..
  maandag 17 maart 2014 @ 22:25:25 #250
211040 Uccie
pi_137865433
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:23 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Dat zal afschuwelijk zijn. Indien geen eten en drinken (als het een kaping betreft en er is niet voor eten gezorgd) gaan ze een vreselijke dood sterven.
Ja, of als ze ergens anders zijn beland dan de bedoeling was.
  maandag 17 maart 2014 @ 22:26:33 #251
211040 Uccie
pi_137865545
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:24 schreef fespo het volgende:
waarom is er maar 1 ping :?
Nee er zijn er 6, maar die overige 5 worden nog steeds geanalyseerd....of zijn in elk geval niet vrijgegeven.
  maandag 17 maart 2014 @ 22:27:57 #252
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_137865658
Is er iets bekend over de betrouwbaarheid van de pings & radar data? Hoeveel false positives/negatives zijn er over het algemeen. Hoe accuraat is in het geval van radar de herkenning, etc.
pi_137865778
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:27 schreef oompaloompa het volgende:
Is er iets bekend over de betrouwbaarheid van de pings & radar data? Hoeveel false positives/negatives zijn er over het algemeen. Hoe accuraat is in het geval van radar de herkenning, etc.
Niels0 weet daar wel meer van denk ik :)
pi_137865890
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:27 schreef oompaloompa het volgende:
Niet heel betrouwbaar lijkt me, anders waren die rode lijnen wel korter
pi_137866061
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:26 schreef Uccie het volgende:

[..]

Nee er zijn er 6, maar die overige 5 worden nog steeds geanalyseerd....of zijn in elk geval niet vrijgegeven.
m.a.w. ze weten of kunnen berekenen waar het vliegtuig is.
  maandag 17 maart 2014 @ 22:36:06 #256
211040 Uccie
pi_137866163
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:31 schreef Co_OL het volgende:

[..]

Nee, dat heeft er meer mee te maken dat je maar 1 satellietmeting hebt, dan kom je automatisch op een cirkel uit. Je hebt nou eenmaal 3 verschillende metingen nodig om een accurate positie te bepalen. Vraag me alleen wel af, als hij op de grond stond, waarom niet meer satellieten hem opgepikt hebben.
  maandag 17 maart 2014 @ 22:36:13 #257
6941 APK
Factual, I think.
pi_137866172
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:31 schreef Co_OL het volgende:

[..]

De rode lijnen zouden volgens mij korter zijn als meer satelieten het signaal opgepikt zouden hebben.
In dit geval komt de data van een enkele sateliet, vandaar dat een cross reference om het gebied kleiner te maken niet mogelijk is.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 17 maart 2014 @ 22:37:42 #258
211040 Uccie
pi_137866254
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:34 schreef fespo het volgende:

[..]

m.a.w. ze weten of kunnen berekenen waar het vliegtuig is.
Die pings zijn volgens mij van dezelfde satelliet, maar van steeds een uur terug.
Dus ze kunnen de route denk ik wel reconstrueren. Niet precies pinpointen, maar goed, dan sluit je een groot deel van de rode lijnen wel uit.
pi_137866526
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Collateral damage. In zo'n situatie ga je niet weg kunnen komen met 0 slachtoffers. Dan moet je de op dat moment minst vervelende optie kiezen en dat is dat vliegtuig boven zee of boven Flevoland, Groningen, Friesland ofzo uit de lucht schieten.
IJsselmeer mag ook hoor :D
  maandag 17 maart 2014 @ 22:42:50 #260
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_137866559
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:36 schreef Uccie het volgende:

[..]

Nee, dat heeft er meer mee te maken dat je maar 1 satellietmeting hebt, dan kom je automatisch op een cirkel uit. Je hebt nou eenmaal 3 verschillende metingen nodig om een accurate positie te bepalen. Vraag me alleen wel af, als hij op de grond stond, waarom niet meer satellieten hem opgepikt hebben.
Volgens mij gewoon omdat die ping niet bedoeld is om locatie te bepalen en er dus geen reden is om naar meerdere satelieten uit te zenden?

Maar om mijn vraag iets duidelijker te maken, ik bedoel dus niet precisie, maar accuraatheid.
pi_137866652
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:42 schreef poemojn het volgende:

[..]

IJsselmeer mag ook hoor :D
Pier van Scheveningen :Y zijn we daar ook vanaf :W
pi_137866654
Dakkie1984 mijn inbreng is al gegeven .....
"Het beste dat we elkaar kunnen geven, is onze liefde, niet ons advies en zeker niet ons oordeel. "
  maandag 17 maart 2014 @ 22:44:39 #263
211040 Uccie
pi_137866659
Voor degene die zich afvroegen hoe overlevenden zich wellicht in leven houden, er schijnt 2.000-3.000 kg mangoestan aan boord te zijn (vrucht voor degene die niet bekend zijn met tropische vruchten)
http://www.euronews.com/2(...)s-for-missing-plane/
pi_137866730
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:44 schreef Diedelientje81 het volgende:
Dakkie1984 mijn inbreng is al gegeven .....
Sorry?
  maandag 17 maart 2014 @ 22:47:32 #265
211040 Uccie
pi_137866776
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:42 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Volgens mij gewoon omdat die ping niet bedoeld is om locatie te bepalen en er dus geen reden is om naar meerdere satelieten uit te zenden?

Maar om mijn vraag iets duidelijker te maken, ik bedoel dus niet precisie, maar accuraatheid.
Oh je bedoelt of hij iets pingt wat er eigenlijk niet is.
Dat is een goede vraag.
pi_137866808
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:44 schreef Uccie het volgende:
Voor degene die zich afvroegen hoe overlevenden zich wellicht in leven houden, er schijnt 2.000-3.000 kg mangoestan aan boord te zijn (vrucht voor degene die niet bekend zijn met tropische vruchten)
http://www.euronews.com/2(...)s-for-missing-plane/
Is dat wel toeval dat er zoveel aan boord is :D
pi_137866831
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:23 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Komop man :') speculeren is ok, maar kaarten kunnen niet speculeren. Als zijn vriendin zelf een idee heeft wat er gebeurd is hoor ik het graag.
DaKKiE1981 mijn inbreng is toch al gegeven??
"Het beste dat we elkaar kunnen geven, is onze liefde, niet ons advies en zeker niet ons oordeel. "
  maandag 17 maart 2014 @ 22:49:15 #268
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_137866872
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:47 schreef Uccie het volgende:

[..]

Oh je bedoelt of hij iets pingt wat er eigenlijk niet is.
Dat is een goede vraag.
Ja of dat de ping verkeerd ge-analyseerd kan worden etc. Zelfde voor de radar.

Dus eigenlijk hoe veel waarde moeten we aan die informatie hechten?

Vooral ook in het licht dat er net gebleken is dat de tijd waarop de co-piloot communiceerde blijkbaar een stuk eerder was dan vermeld werd.
  maandag 17 maart 2014 @ 22:49:21 #269
211040 Uccie
pi_137866876
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:48 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Is dat wel toeval dat er zoveel aan boord is :D
Nee, de piloot is eigenlijk een clandestiene fruitsmokkelaar, die de sancties tegen NK overtrad.
pi_137866885
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:48 schreef Diedelientje81 het volgende:

[..]

DaKKiE1981 mijn inbreng is toch al gegeven??
Weet ik niet? Ik heb gelezen wat er uit de kaarten kwam, heb liever dat het gewoon uit je hoofd komt :)
  maandag 17 maart 2014 @ 22:50:02 #271
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_137866926
Tawkalt ala Allah
All right, good night
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 17 maart 2014 @ 22:50:55 #272
211040 Uccie
pi_137866976
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:49 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ja of dat de ping verkeerd ge-analyseerd kan worden etc. Zelfde voor de radar.

Dus eigenlijk hoe veel waarde moeten we aan die informatie hechten?

Vooral ook in het licht dat er net gebleken is dat de tijd waarop de co-piloot communiceerde blijkbaar een stuk eerder was dan vermeld werd.
Ja, dat zou ook kunnen verklaren waarom de analyse van overige pings zo lang duren.
pi_137867111
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:49 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Weet ik niet? Ik heb gelezen wat er uit de kaarten kwam, heb liever dat het gewoon uit je hoofd komt :)
Geprobeerd typt beetje lastig
pi_137867167
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:50 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ja, dat zou ook kunnen verklaren waarom de analyse van overige pings zo lang duren.
Bij de vorige pings had de satelliet nog geen software update ontvangen ;)

Bij ping 6 zit er een bug in de software...
pi_137867228
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:53 schreef Diedelientje81 het volgende:

[..]

Geprobeerd typt beetje lastig
239 passagiers uit je hoofd lopen ?????
On topic maar weer :D
  maandag 17 maart 2014 @ 22:56:05 #276
211040 Uccie
pi_137867261
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:54 schreef Co_OL het volgende:

[..]

Bij de vorige pings had de satelliet nog geen software update ontvangen ;)

Bij ping 6 zit er een bug in de software...
Voor niks een ping-obsessie gekweekt _O-
pi_137867265
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:55 schreef Co_OL het volgende:

[..]

239 passagiers uit je hoofd lopen ?????
Ja....ach klein koppie.....
pi_137867287
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:56 schreef Uccie het volgende:

[..]

Voor niks een ping-obsessie gekweekt _O-
Ben je wel je dag weer doorgekomen
  maandag 17 maart 2014 @ 22:58:32 #279
211040 Uccie
pi_137867385
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:56 schreef Diedelientje81 het volgende:

[..]

Ben je wel je dag weer doorgekomen
Dat wel, en heb een hoop geleerd de afgelopen dagen.....heb er niets aan, maar ik weet het nu wel _O-
pi_137867478
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:58 schreef Uccie het volgende:

[..]

Dat wel, en heb een hoop geleerd de afgelopen dagen.....heb er niets aan, maar ik weet het nu wel _O-
Bedoel maar.....wijsheid komt niet met de jaren....maar met een mysterieus verdwenen vliegtuig
  maandag 17 maart 2014 @ 23:01:33 #281
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_137867548
Ping?
Pong!

Good old IRC-days. Maar raar dat er nog steeds niets is.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
  maandag 17 maart 2014 @ 23:01:41 #282
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_137867555
Nog niks?
pi_137867559
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 23:00 schreef Diedelientje81 het volgende:

[..]

Bedoel maar.....wijsheid komt niet met de jaren....maar met een mysterieus verdwenen vliegtuig
Alleen zijn we nog steeds niets wijzer geworden de laatste week :N
  maandag 17 maart 2014 @ 23:01:49 #284
211040 Uccie
pi_137867561
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 23:00 schreef Diedelientje81 het volgende:

[..]

Hopelijk is dat het enige dat deze kant opkomt van het mysterieus verdwenen vliegtuig.....ik woon in Den Haag :X
pi_137867782
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 23:01 schreef Uccie het volgende:

[..]

Hopelijk is dat het enige dat deze kant opkomt van het mysterieus verdwenen vliegtuig.....ik woon in Den Haag :X
Mooie stad onder het water straks :D hoef ik er niet meer heen voor me werk :)
  maandag 17 maart 2014 @ 23:10:15 #286
211040 Uccie
pi_137867967
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 23:06 schreef Co_OL het volgende:

[..]

Mooie stad onder het water straks :D hoef ik er niet meer heen voor me werk :)
Toe ga mee naar Snorkelland, in de diepe zee :')
pi_137868001
Hebbie helemaal niks geleerd dan de afgelopen week DaKKiE? Maar goed ik zeg noord oosten net niet in water ...gewoon op de wieltjes
pi_137868024
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 23:10 schreef Uccie het volgende:

[..]

Toe ga mee naar Snorkelland, in de diepe zee :')
Ik ga alleen mee als Toeter dr is
pi_137868046
my ambition is handicapped by my laziness
pi_137868134
quote:
Noemen ze ook wel weer iemand op......
  maandag 17 maart 2014 @ 23:14:25 #291
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_137868186
De AV-club versie is nog iets cynischer :p
http://www.avclub.com/art(...)sia-airlines--202286
pi_137868230
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 23:10 schreef Diedelientje81 het volgende:
Hebbie helemaal niks geleerd dan de afgelopen week DaKKiE? Maar goed ik zeg noord oosten net niet in water ...gewoon op de wieltjes
Dat bedoel ik niet, ik zelf heb veel geleerd ja wat dat betreft. Maar ik bedoel in de zaak waar het om gaat zijn we niet veel wijzer geworden.
pi_137868277
Haha die Courtney :')
my ambition is handicapped by my laziness
pi_137868300
De "hulpdiensten" zouden eens outside de box moeten denken ipv volgens de systeempjes ook daar kunnen foutjes in zitten
  maandag 17 maart 2014 @ 23:17:27 #295
211040 Uccie
pi_137868347
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 23:13 schreef Diedelientje81 het volgende:

[..]

Noemen ze ook wel weer iemand op......
Het verbaast me dat die nog genoeg hersencellen heeft om te weten wat een vliegtuig is.
  maandag 17 maart 2014 @ 23:17:28 #296
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_137868348
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 23:16 schreef Diedelientje81 het volgende:
De "hulpdiensten" zouden eens outside de box moeten denken ipv volgens de systeempjes ook daar kunnen foutjes in zitten
En wat zouden ze dan precies anders moeten doen?
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
pi_137868412
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 23:17 schreef Starm het volgende:

[..]

En wat zouden ze dan precies anders moeten doen?
Een kaartje leggen met z'n allen :+
pi_137868439
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Allemaal dus nog even jodiumtabletten inslaan deze week.
  maandag 17 maart 2014 @ 23:31:21 #299
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137868976
Mijn navigatie doet nog niks met 3 satellieten, dat moeten er minstens 5 zijn. En die zijn dan gespecialiseerd in gps-sen van posities. Het lijkt me sterk dat een willekeurige communicatie satelliet heel nauwkeurig de afstand naar een punt op aarde kan meten.
Wie dit leest is gek
pi_137868988
Weer terug naar af gaan en in de Zuid Chinese zee zoeken naar het wrak.
Die hele heisa met primaire radar koerswijziging en kaping is straks verdwenen wanneer het wrak gevonden word voor de kust van Vietnam.
pi_137869021
Vol

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')