abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137849531
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zo net terug van m'n werk, vliegtuig al gevonden?
Dat checken doe ik nu ook meteen bij het wakker worden.
pi_137849594
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:23 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Volgens een van die CNN-filmpjes is dat erg onwaarschijnlijk. Ten eerste is het lastig vliegen ivm. obstakels als bergen. Ten tweede kunnen militaire radars vaak aan het aardoppervlak kijken, dus in dat opzicht heeft het ook geen zin.
Ik kan me inderdaad voorstellen dat een passagiersvliegtuig daar niet wendbaar genoeg voor is.
Er gaan ook al een tijdje speculaties dat het toestel mogelijk dicht op een ander toestel heeft gevlogen om detectie te voorkomen. De timing met SQ68 kwam vooral overeen:

  maandag 17 maart 2014 @ 17:34:04 #28
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137849671
Ik heb dit allemaal maar half en half gevolgd en kamp nu met een overload aan informatie, zou iemand me misschien in steekwoorden kunnen vertellen:
- hoe men zo zeker weet dat de ACARS berichtsysteem is uitgezet? Als ie neerstort komt er immers ook simpelweg niks meer binnen, ik had in eerste instantie juist begrepen dat ACARS berichten de indicatie gaven dat het vliegtuig nog lang heeft doorgevlogen.
- was die grondradarwaarneming in de straat van Malakka was dat een waarneming met ADSB? In elk ander geval is t in beginsel toch gewoon een waarneming van een anoniem vliegtuig?
  maandag 17 maart 2014 @ 17:46:56 #29
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137850068
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:56 schreef niels0 het volgende:
Dus als ik het goed begrijp kun je gewoon een vloot bij elkaar scharrelen en een luchtvaartmaatschappij in bijvoorbeeld Afrika beginnen.
gewoon rustig beginnen met 1 zou kunnen
  maandag 17 maart 2014 @ 17:49:45 #30
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_137850159
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:56 schreef niels0 het volgende:
Dus als ik het goed begrijp kun je gewoon een vloot bij elkaar scharrelen en een luchtvaartmaatschappij in bijvoorbeeld Afrika beginnen.
Iemand had al eerder dat idee:
http://en.wikipedia.org/wiki/2003_Boeing_727-223_disappearance
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_137850312
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:44 schreef MartijnA3 het volgende:
Mijn voorspelling:
[ afbeelding ]
Als ik nu iets zou MOETEN tekenen, zou ik precies hetzelfde tekenen.
Maar eigenlijk raakt het kant noch wal, op het moment dat hij wordt opgepikt door die militaire radar (als dat al waar is!) vliegt hij prachtig richting het midden van een oceaan waar hij waarschijnlijk nooit gevonden zal worden.
Maar dan op het moment van laatste ping is hij ineens dichterbij Australië? Waarom terug vliegen richting land? Dit hele verhaal is zo wazig, de noordelijke route geloof ik ook niet in.

Ik vraag me nu ook wel af hoe 'betrouwbaar' die ping eigenlijk is...qua locatie EN qua tijd lijkt het me volkomen onlogisch!
pi_137850516
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:34 schreef Westerling het volgende:
Ik heb dit allemaal maar half en half gevolgd en kamp nu met een overload aan informatie, zou iemand me misschien in steekwoorden kunnen vertellen:
- hoe men zo zeker weet dat de ACARS berichtsysteem is uitgezet? Als ie neerstort komt er immers ook simpelweg niks meer binnen, ik had in eerste instantie juist begrepen dat ACARS berichten de indicatie gaven dat het vliegtuig nog lang heeft doorgevlogen.
- was die grondradarwaarneming in de straat van Malakka was dat een waarneming met ADSB? In elk ander geval is t in beginsel toch gewoon een waarneming van een anoniem vliegtuig?
via the guardian:

To recap, the official chronology at least until the next update appears to be that at 1.07 am the last (and unremarkable) ACARS transmission was sent from MH370, and that system was subsequently disabled at a time unknown, but which didn’t prevent it sending standby signals to a geostationary satellite over the western Indian Ocean for as long as it remained in flight or on the ground with electrical power running.

At 1.19 the last communication with MH370 was heard by Malaysia ATC which closed with the co-pilot (the airline believes) saying “all right good night”.

At 1.22 the last positive radar identification of the 777 was made using the transponder which identifies jets to air traffic control systems. Following this MH370 did not make its expected contact with Vietnam’s air traffic control system.

The transponder must have been disabled very shortly after 1.22 as no more transponder identified radar contacts were visible on either Malaysian or Vietnamese ATC screens.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 17 maart 2014 @ 18:02:12 #33
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137850581
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:54 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Als ik nu iets zou MOETEN tekenen, zou ik precies hetzelfde tekenen.
Maar eigenlijk raakt het kant noch wal, op het moment dat hij wordt opgepikt door die militaire radar (als dat al waar is!) vliegt hij prachtig richting het midden van een oceaan waar hij waarschijnlijk nooit gevonden zal worden.
Maar dan op het moment van laatste ping is hij ineens dichterbij Australië? Waarom terug vliegen richting land? Dit hele verhaal is zo wazig, de noordelijke route geloof ik ook niet in.

Ik vraag me nu ook wel af hoe 'betrouwbaar' die ping eigenlijk is...qua locatie EN qua tijd lijkt het me volkomen onlogisch!
het hoeft ook niet logisch te zijn
weten wij veel
wie weet heeft ie nog even de naam van zn geliefde in de lucht geschreven ofzo :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 17-03-2014 18:07:35 ]
  maandag 17 maart 2014 @ 18:04:05 #34
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137850658
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:00 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

via the guardian:

To recap, the official chronology at least until the next update appears to be that at 1.07 am the last (and unremarkable) ACARS transmission was sent from MH370, and that system was subsequently disabled at a time unknown, but which didn’t prevent it sending standby signals to a geostationary satellite over the western Indian Ocean for as long as it remained in flight or on the ground with electrical power running.

At 1.19 the last communication with MH370 was heard by Malaysia ATC which closed with the co-pilot (the airline believes) saying “all right good night”.

At 1.22 the last positive radar identification of the 777 was made using the transponder which identifies jets to air traffic control systems. Following this MH370 did not make its expected contact with Vietnam’s air traffic control system.

The transponder must have been disabled very shortly after 1.22 as no more transponder identified radar contacts were visible on either Malaysian or Vietnamese ATC screens.
Oke dat van die ACARS is opgehelderd nu :) Dankje.

En kennelijk is het vliegtuig is die transponder nog binnen het bereik van de radar uitgezet. Interessant. Foutje in de uitvoering dan?
  maandag 17 maart 2014 @ 18:04:45 #35
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137850682
:W
Waar blijven de pings van 7.11 en 6.11 ;(
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  maandag 17 maart 2014 @ 18:06:22 #36
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137850750
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:00 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

via the guardian:

To recap, the official chronology at least until the next update appears to be that at 1.07 am the last (and unremarkable) ACARS transmission was sent from MH370, and that system was subsequently disabled at a time unknown, but which didn’t prevent it sending standby signals to a geostationary satellite over the western Indian Ocean for as long as it remained in flight or on the ground with electrical power running.

At 1.19 the last communication with MH370 was heard by Malaysia ATC which closed with the co-pilot (the airline believes) saying “all right good night”.

At 1.22 the last positive radar identification of the 777 was made using the transponder which identifies jets to air traffic control systems. Following this MH370 did not make its expected contact with Vietnam’s air traffic control system.

The transponder must have been disabled very shortly after 1.22 as no more transponder identified radar contacts were visible on either Malaysian or Vietnamese ATC screens.
en diegene wist dat uiteraard ook, dat iemand dat zou opmerken, maar had berekend en ingeschat dat ie makkelijk nog ff terug kon vliegen en vanaf dat punt nog verder ook. Je zou toch verwachten, dat je na zo'n contact nog ff de schijn op zou houden.
  maandag 17 maart 2014 @ 18:08:28 #37
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137850818
Ik sluit nog steeds niet uit dat het juist de co-piloot is die er meer mee te maken heeft.
Wellicht was het juist de onervarenheid die voor het rare vlieggedrag heeft gezorgd.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137850820
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:04 schreef Uccie het volgende:
:W
Waar blijven de pings van 7.11 en 6.11 ;(
Ook zo iets raars ja, waarom maar 1 ping? Heeft iemand daar uitleg over?
  maandag 17 maart 2014 @ 18:09:17 #39
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137850857
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:08 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Ook zo iets raars ja, waarom maar 1 ping? Heeft iemand daar uitleg over?
Nee, die datatapes moeten beoordeeld worden, maar dat kan toch geen 72 uur duren.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137850886
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:08 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Ook zo iets raars ja, waarom maar 1 ping? Heeft iemand daar uitleg over?
ik meen ergens gelezen te hebben dat er in totaal 6 pings ontvangen zijn, maar dat die op dit moment nog geanalyseerd worden voordat er iets over gezegd wordt.
Lijkt me ook wel zo verstandig.
In the coolest little capital of the world
  maandag 17 maart 2014 @ 18:11:00 #41
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_137850913
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:08 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Ook zo iets raars ja, waarom maar 1 ping? Heeft iemand daar uitleg over?
Ja dat moet al lang bekend zijn, maar brengen ze niet naar buiten.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_137850935
Hoe dicht achter, onder of boven een ander vliegtuig moet je zitten als je niet op de radar gezien wil worden?
  maandag 17 maart 2014 @ 18:12:39 #43
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137850981
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:10 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

ik meen ergens gelezen te hebben dat er in totaal 6 pings ontvangen zijn, maar dat die op dit moment nog geanalyseerd worden voordat er iets over gezegd wordt.
Lijkt me ook wel zo verstandig.
ja
wel jammer :P
Of is 1 van die pings dat punt 1600 km ten westen van australie.
pi_137851071
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:11 schreef gijsman het volgende:
Hoe dicht achter, onder of boven een ander vliegtuig moet je zitten als je niet op de radar gezien wil worden?
Geen idee, maar dit lijkt me het meest onwaarschijnlijke wat ik gehoord heb.
  maandag 17 maart 2014 @ 18:15:34 #45
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137851092
Of ze zijn toch boven land, waarvan de laatste paar op dezelfde plek ofzo.
  maandag 17 maart 2014 @ 18:16:27 #46
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137851128
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:10 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

ik meen ergens gelezen te hebben dat er in totaal 6 pings ontvangen zijn, maar dat die op dit moment nog geanalyseerd worden voordat er iets over gezegd wordt.
Lijkt me ook wel zo verstandig.
Ah, vandaar.....al vind ik het nog steeds verdacht lang duren.
Maar misschien post ik hier te vaak inmiddels :')
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137851166
Het vliegtuig heeft dus heel laag gevlogen, wat we eigenlijk al wisten door ooggetuigenverslagen, maar dat kost ook heel veel kerosine, Kazachstan zal dus helemaal niet haalbaar zijn geweest, toch een vreemde route.
  maandag 17 maart 2014 @ 18:18:28 #48
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137851200
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:15 schreef Marrije het volgende:
Of ze zijn toch boven land, waarvan de laatste paar op dezelfde plek ofzo.
Ik denk dan - natuurlijk compleet onterecht - als die pings allemaal boven water zijn, op een plek waar hij nooit meer had kunnen landen. Hadden ze dat al naarbuiten gebracht om onzekerheid bij de familieleden weg te nemen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137851219
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:17 schreef DeParo het volgende:
Het vliegtuig heeft dus heel laag gevlogen, wat we eigenlijk al wisten door ooggetuigenverslagen, maar dat kost ook heel veel kerosine, Kazachstan zal dus helemaal niet haalbaar zijn geweest, toch een vreemde route.
Waar haal je dat vandaan?
Ik heb daar wel over gespeculeerd zien worden maar niet echt ergens ondersteuning voor gezien.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_137851263
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:15 schreef DaKKiE1984 het volgende:
quote:
Op maandag 17 maart 2014 18:11 schreef gijsman het volgende:
Hoe dicht achter, onder of boven een ander vliegtuig moet je zitten als je niet op de radar gezien wil worden?
Geen idee, maar dit lijkt me het meest onwaarschijnlijke wat ik gehoord heb.
Je moet juist enorm goed kunnen vliegen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')