Dat checken doe ik nu ook meteen bij het wakker worden.quote:Op maandag 17 maart 2014 17:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zo net terug van m'n werk, vliegtuig al gevonden?
Ik kan me inderdaad voorstellen dat een passagiersvliegtuig daar niet wendbaar genoeg voor is.quote:Op maandag 17 maart 2014 17:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Volgens een van die CNN-filmpjes is dat erg onwaarschijnlijk. Ten eerste is het lastig vliegen ivm. obstakels als bergen. Ten tweede kunnen militaire radars vaak aan het aardoppervlak kijken, dus in dat opzicht heeft het ook geen zin.
gewoon rustig beginnen met 1 zou kunnenquote:Op maandag 17 maart 2014 16:56 schreef niels0 het volgende:
Dus als ik het goed begrijp kun je gewoon een vloot bij elkaar scharrelen en een luchtvaartmaatschappij in bijvoorbeeld Afrika beginnen.
Iemand had al eerder dat idee:quote:Op maandag 17 maart 2014 16:56 schreef niels0 het volgende:
Dus als ik het goed begrijp kun je gewoon een vloot bij elkaar scharrelen en een luchtvaartmaatschappij in bijvoorbeeld Afrika beginnen.
Als ik nu iets zou MOETEN tekenen, zou ik precies hetzelfde tekenen.quote:
via the guardian:quote:Op maandag 17 maart 2014 17:34 schreef Westerling het volgende:
Ik heb dit allemaal maar half en half gevolgd en kamp nu met een overload aan informatie, zou iemand me misschien in steekwoorden kunnen vertellen:
- hoe men zo zeker weet dat de ACARS berichtsysteem is uitgezet? Als ie neerstort komt er immers ook simpelweg niks meer binnen, ik had in eerste instantie juist begrepen dat ACARS berichten de indicatie gaven dat het vliegtuig nog lang heeft doorgevlogen.
- was die grondradarwaarneming in de straat van Malakka was dat een waarneming met ADSB? In elk ander geval is t in beginsel toch gewoon een waarneming van een anoniem vliegtuig?
het hoeft ook niet logisch te zijnquote:Op maandag 17 maart 2014 17:54 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Als ik nu iets zou MOETEN tekenen, zou ik precies hetzelfde tekenen.
Maar eigenlijk raakt het kant noch wal, op het moment dat hij wordt opgepikt door die militaire radar (als dat al waar is!) vliegt hij prachtig richting het midden van een oceaan waar hij waarschijnlijk nooit gevonden zal worden.
Maar dan op het moment van laatste ping is hij ineens dichterbij Australië? Waarom terug vliegen richting land? Dit hele verhaal is zo wazig, de noordelijke route geloof ik ook niet in.
Ik vraag me nu ook wel af hoe 'betrouwbaar' die ping eigenlijk is...qua locatie EN qua tijd lijkt het me volkomen onlogisch!
Oke dat van die ACARS is opgehelderd nuquote:Op maandag 17 maart 2014 18:00 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
via the guardian:
To recap, the official chronology at least until the next update appears to be that at 1.07 am the last (and unremarkable) ACARS transmission was sent from MH370, and that system was subsequently disabled at a time unknown, but which didn’t prevent it sending standby signals to a geostationary satellite over the western Indian Ocean for as long as it remained in flight or on the ground with electrical power running.
At 1.19 the last communication with MH370 was heard by Malaysia ATC which closed with the co-pilot (the airline believes) saying “all right good night”.
At 1.22 the last positive radar identification of the 777 was made using the transponder which identifies jets to air traffic control systems. Following this MH370 did not make its expected contact with Vietnam’s air traffic control system.
The transponder must have been disabled very shortly after 1.22 as no more transponder identified radar contacts were visible on either Malaysian or Vietnamese ATC screens.
en diegene wist dat uiteraard ook, dat iemand dat zou opmerken, maar had berekend en ingeschat dat ie makkelijk nog ff terug kon vliegen en vanaf dat punt nog verder ook. Je zou toch verwachten, dat je na zo'n contact nog ff de schijn op zou houden.quote:Op maandag 17 maart 2014 18:00 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
via the guardian:
To recap, the official chronology at least until the next update appears to be that at 1.07 am the last (and unremarkable) ACARS transmission was sent from MH370, and that system was subsequently disabled at a time unknown, but which didn’t prevent it sending standby signals to a geostationary satellite over the western Indian Ocean for as long as it remained in flight or on the ground with electrical power running.
At 1.19 the last communication with MH370 was heard by Malaysia ATC which closed with the co-pilot (the airline believes) saying “all right good night”.
At 1.22 the last positive radar identification of the 777 was made using the transponder which identifies jets to air traffic control systems. Following this MH370 did not make its expected contact with Vietnam’s air traffic control system.
The transponder must have been disabled very shortly after 1.22 as no more transponder identified radar contacts were visible on either Malaysian or Vietnamese ATC screens.
Nee, die datatapes moeten beoordeeld worden, maar dat kan toch geen 72 uur duren.quote:Op maandag 17 maart 2014 18:08 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Ook zo iets raars ja, waarom maar 1 ping? Heeft iemand daar uitleg over?
ik meen ergens gelezen te hebben dat er in totaal 6 pings ontvangen zijn, maar dat die op dit moment nog geanalyseerd worden voordat er iets over gezegd wordt.quote:Op maandag 17 maart 2014 18:08 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Ook zo iets raars ja, waarom maar 1 ping? Heeft iemand daar uitleg over?
Ja dat moet al lang bekend zijn, maar brengen ze niet naar buiten.quote:Op maandag 17 maart 2014 18:08 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Ook zo iets raars ja, waarom maar 1 ping? Heeft iemand daar uitleg over?
jaquote:Op maandag 17 maart 2014 18:10 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
ik meen ergens gelezen te hebben dat er in totaal 6 pings ontvangen zijn, maar dat die op dit moment nog geanalyseerd worden voordat er iets over gezegd wordt.
Lijkt me ook wel zo verstandig.
Geen idee, maar dit lijkt me het meest onwaarschijnlijke wat ik gehoord heb.quote:Op maandag 17 maart 2014 18:11 schreef gijsman het volgende:
Hoe dicht achter, onder of boven een ander vliegtuig moet je zitten als je niet op de radar gezien wil worden?
Ah, vandaar.....al vind ik het nog steeds verdacht lang duren.quote:Op maandag 17 maart 2014 18:10 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
ik meen ergens gelezen te hebben dat er in totaal 6 pings ontvangen zijn, maar dat die op dit moment nog geanalyseerd worden voordat er iets over gezegd wordt.
Lijkt me ook wel zo verstandig.
Ik denk dan - natuurlijk compleet onterecht - als die pings allemaal boven water zijn, op een plek waar hij nooit meer had kunnen landen. Hadden ze dat al naarbuiten gebracht om onzekerheid bij de familieleden weg te nemen.quote:Op maandag 17 maart 2014 18:15 schreef Marrije het volgende:
Of ze zijn toch boven land, waarvan de laatste paar op dezelfde plek ofzo.
Waar haal je dat vandaan?quote:Op maandag 17 maart 2014 18:17 schreef DeParo het volgende:
Het vliegtuig heeft dus heel laag gevlogen, wat we eigenlijk al wisten door ooggetuigenverslagen, maar dat kost ook heel veel kerosine, Kazachstan zal dus helemaal niet haalbaar zijn geweest, toch een vreemde route.
Je moet juist enorm goed kunnen vliegenquote:Op maandag 17 maart 2014 18:15 schreef DaKKiE1984 het volgende:
quote:
Op maandag 17 maart 2014 18:11 schreef gijsman het volgende:
Hoe dicht achter, onder of boven een ander vliegtuig moet je zitten als je niet op de radar gezien wil worden?
Geen idee, maar dit lijkt me het meest onwaarschijnlijke wat ik gehoord heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |