abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137845704
Meest recente updates

16 maart 19:54 uur
Captain piloot was sinds kort gescheiden van zijn familie (vrijwillig of onvrijwillig is niet bekend) en hij was zeer actief in de politieke partij van de oppositie.

16 maart 19:24 uur
LONDEN - In het Verenigd Koninkrijk wordt onderzoek gedaan naar de betrokkenheid van Maleisische terroristen bij de verdwijning van de Boeing 777-200 van Malaysia Airlines. Dit schrijft de Sunday Telegraph. Een Al Qaida-informant, die verblijft in een Engelse gevangenis, heeft een Britse rechter onlangs gezegd dat er plan was om een vliegtuig over te nemen In Maleisië.
Vier Maleisische terroristen zouden aan boord gaan van een verkeersvliegtuig met een bomschoen. De bom zou worden gebruikt om de cockpitdeur te forceren en de controle over het toestel over te nemen.
De Al Qaida-informant zou de piloot zelfs hebben ontmoet in Afghanistan en de kaping zou als sinds lange tijd worden voorbereid.

Situatie in het kort:
Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand.
De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland.
Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten.
Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd.
Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen.
De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.

Persconferentie Avherald:
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14)
• Er wordt in de territories van 11 landen gezocht.
• Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt.
• Focus is nu op crew en passagiers.
• De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht.
• Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist.
• Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board.
• Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond.
• Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.

Maleisische politie doet huiszoeking bij piloot vermist vliegtuig - NRC
Zoekgebied uitgebreid naar India, piloten verdacht - CNN
In a new twist, it emerged that the pilot's wife and three children moved out of the family's home the day before the plane's disappearance - The Mirror
Vliegbewegingen bijna onmogelijk uit te voeren - 1 kaper/piloot is voldoende - passagiers zouden gedood kunnen zijn door middel van decompressie
28 vragen en antwoorden - wat is hier aan de hand? - CNN
Piloten kunnen handmatig Cockpit Voice Recorder - CVR uitzetten - blackbox ook?

======================================================================

Overzichtskaart:

Radarbakens in Azië



Uitgebreide achtergrondinformatie verdwijning MH370:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwsbronnen:
• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates
• Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
• NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date

Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen:
Overzicht van zelfmoordvluchten - NOS
Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl

YouTube-filmpjes vergelijkbare vliegtuigongelukken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mogelijke motieven/scenario's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Woord van dank

Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.

De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:

• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft
• Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden
• Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren

=============================================================

Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:

alizee.gif Falco:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
logo_home_new.gif Co_OL:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
avatarFOK.jpg El_Matador:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
boss.jpg eight:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3350.jpg DeParo:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1.jpg Arthur_Spooner:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137845820
Lapohunten mbobiel in een Bogotaanse taxi. het is bijna als vliegen met MH370... :P
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 17 maart 2014 @ 15:56:39 #3
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
  maandag 17 maart 2014 @ 16:12:31 #4
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_137846581
Ik had ook een voorspelling gedaan!

quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 20:27 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Ik gok, lekker saai, hier op:

[ afbeelding ]


[ Bericht 9% gewijzigd door MrTorture op 17-03-2014 16:24:20 ]
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_137846878
Dat ding kan ook gewoon ergens midden in een woestijn in Kazakstan staan :o :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137847008
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:12 schreef MrTorture het volgende:
Ik had ook een voorspelling gedaan!

[..]

vanavond gaat ie erin. kan je hem uit de quote halen please?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 17 maart 2014 @ 16:30:35 #7
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137847287
Ik probeerde het kaartje te zoeken om mijn routevoorspelling straks te uploaden, maar kwam per ongeluk op Google Maps terecht...alleen de bewering dat google alles vindt:

Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  maandag 17 maart 2014 @ 16:32:10 #8
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_137847367
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:30 schreef Uccie het volgende:
Ik probeerde het kaartje te zoeken om mijn routevoorspelling straks te uploaden, maar kwam per ongeluk op Google Maps terecht...alleen de bewering dat google alles vindt:

[ link | afbeelding ]
:')
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_137847570
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:30 schreef Uccie het volgende:
Ik probeerde het kaartje te zoeken om mijn routevoorspelling straks te uploaden, maar kwam per ongeluk op Google Maps terecht...alleen de bewering dat google alles vindt:

[ link | afbeelding ]
Komt ie dan toch de nucleaire top invliegen?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_137847802
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:37 schreef nostra het volgende:

[..]

Komt ie dan toch de nucleaire top invliegen?
Laten we het hopen. Dan is het uitstel van de competitie tenminste niet voor niets geweest.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137847838
Mijn voorspelling:
pi_137848085
Als die ergens was geland, had de lokale bevolking dat allang ergens gemeld, mocht die bv in Pakistan zijn geland of Afghanistan
pi_137848346
Dus als ik het goed begrijp kun je gewoon een vloot bij elkaar scharrelen en een luchtvaartmaatschappij in bijvoorbeeld Afrika beginnen.
pi_137848494
Ik denk dat hier geland is..

pi_137848521
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:50 schreef RVer het volgende:
Als die ergens was geland, had de lokale bevolking dat allang ergens gemeld, mocht die bv in Pakistan zijn geland of Afghanistan
Waarom hadden mensen het dan gemeld?
pi_137848803
Ik zie in de OP dat de laatste update van gisteren is, dus ik ga er vanuit dat er niks nieuws is?
Of is het niet bijgehouden?
pi_137848920
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:56 schreef niels0 het volgende:
Dus als ik het goed begrijp kun je gewoon een vloot bij elkaar scharrelen en een luchtvaartmaatschappij in bijvoorbeeld Afrika beginnen.
Dat heet gezond ondernemerschap!!!!
pi_137848944
Het wordt ondertussen wel tijd om 007 in te schakelen. Alles wijst er op dat S.P.E.C.T.R.E. er achter zit.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_137849026
Zo net terug van m'n werk, vliegtuig al gevonden?
pi_137849100
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zo net terug van m'n werk, vliegtuig al gevonden?
Grapjas
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137849170
Het meest interessante nieuws van vandaag is dus dat het toestel 'mogelijk' onder de 5000ft heeft gevlogen. Dat zou weer een mooie plotwending zijn :D
pi_137849222
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:13 schreef Lyrebird het volgende:
Het wordt ondertussen wel tijd om 007 in te schakelen. Alles wijst er op dat S.P.E.C.T.R.E. er achter zit.
pi_137849320
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het meest interessante nieuws van vandaag is dus dat het toestel 'mogelijk' onder de 5000ft heeft gevlogen. Dat zou weer een mooie plotwending zijn :D
Volgens een van die CNN-filmpjes is dat erg onwaarschijnlijk. Ten eerste is het lastig vliegen ivm. obstakels als bergen. Ten tweede kunnen militaire radars vaak aan het aardoppervlak kijken, dus in dat opzicht heeft het ook geen zin.
pi_137849351
Het moet niet gekker worden!

Deze heeft trouwens vier motoren.

pi_137849411
Het schijnt dat de Inmarsat satellieten recent zijn geüpdate om snelheid/hoogte/positie informatie door te krijgen maar de MH370 was nog niet geconfigureerd om dit mee te sturen.

quote:
The northern corridor and the southern corridor reflect where the 777 might have been when it sent its final ping, some 7½ hours after leaving the Malaysian capital.

With the search area widening and the potential cause of the vanishing jet narrowing down to the actions of someone on board the aircraft, those briefed on the inquiry gained a better understanding of the unfolding investigation during a week of little public disclosure.

Recent upgrades to the Inmarsat satellite constellation make it capable of receiving detailed position, altitude and speed data embedded in its pings to aircraft flying below.

However, the 12-year-old Boeing jetliner wasn’t configured to broadcast those definitive points of data, people being briefed on the investigation say.


After not receiving new data from the 777 after its automated reporting system was switched off, the automated satellite pings—the digital equivalent of a handshake—originated at a ground stations and was transmitted up to the orbiting satellite high above the Earth’s equator. The satellite relays the ping down to the aircraft below, effectively asking the jet if it is still able to send and receive data. After receiving it, Flight 370 transmitted a return ping back up to Inmarsat, which in turn relayed it to the ground station.

Because the angle and distance of the aircraft relative to the orbiting satellite changed as the jet flew over the Earth’s surface, each ping to Flight 370 gave Malaysian officials, the National Transportation Safety Board, the Federal Aviation Administration and the U.K.’s Air Accidents Investigation Branch enough information to plot the 777’s speed, altitude and changing path.

With the data at hand, investigators were unable to determine if the jet’s pings were north or south of its last known primary radar sighting. Two points on the globe below the satellite, with mirror angles and equal distances from the satellite, left investigators to conclude the jet had sent its final satellite ping in the probable corridors to the north or south.
http://online.wsj.com/new(...)04579443603302188102
pi_137849531
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zo net terug van m'n werk, vliegtuig al gevonden?
Dat checken doe ik nu ook meteen bij het wakker worden.
pi_137849594
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:23 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Volgens een van die CNN-filmpjes is dat erg onwaarschijnlijk. Ten eerste is het lastig vliegen ivm. obstakels als bergen. Ten tweede kunnen militaire radars vaak aan het aardoppervlak kijken, dus in dat opzicht heeft het ook geen zin.
Ik kan me inderdaad voorstellen dat een passagiersvliegtuig daar niet wendbaar genoeg voor is.
Er gaan ook al een tijdje speculaties dat het toestel mogelijk dicht op een ander toestel heeft gevlogen om detectie te voorkomen. De timing met SQ68 kwam vooral overeen:

  maandag 17 maart 2014 @ 17:34:04 #28
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137849671
Ik heb dit allemaal maar half en half gevolgd en kamp nu met een overload aan informatie, zou iemand me misschien in steekwoorden kunnen vertellen:
- hoe men zo zeker weet dat de ACARS berichtsysteem is uitgezet? Als ie neerstort komt er immers ook simpelweg niks meer binnen, ik had in eerste instantie juist begrepen dat ACARS berichten de indicatie gaven dat het vliegtuig nog lang heeft doorgevlogen.
- was die grondradarwaarneming in de straat van Malakka was dat een waarneming met ADSB? In elk ander geval is t in beginsel toch gewoon een waarneming van een anoniem vliegtuig?
  maandag 17 maart 2014 @ 17:46:56 #29
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137850068
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:56 schreef niels0 het volgende:
Dus als ik het goed begrijp kun je gewoon een vloot bij elkaar scharrelen en een luchtvaartmaatschappij in bijvoorbeeld Afrika beginnen.
gewoon rustig beginnen met 1 zou kunnen
  maandag 17 maart 2014 @ 17:49:45 #30
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_137850159
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:56 schreef niels0 het volgende:
Dus als ik het goed begrijp kun je gewoon een vloot bij elkaar scharrelen en een luchtvaartmaatschappij in bijvoorbeeld Afrika beginnen.
Iemand had al eerder dat idee:
http://en.wikipedia.org/wiki/2003_Boeing_727-223_disappearance
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_137850312
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:44 schreef MartijnA3 het volgende:
Mijn voorspelling:
[ afbeelding ]
Als ik nu iets zou MOETEN tekenen, zou ik precies hetzelfde tekenen.
Maar eigenlijk raakt het kant noch wal, op het moment dat hij wordt opgepikt door die militaire radar (als dat al waar is!) vliegt hij prachtig richting het midden van een oceaan waar hij waarschijnlijk nooit gevonden zal worden.
Maar dan op het moment van laatste ping is hij ineens dichterbij Australië? Waarom terug vliegen richting land? Dit hele verhaal is zo wazig, de noordelijke route geloof ik ook niet in.

Ik vraag me nu ook wel af hoe 'betrouwbaar' die ping eigenlijk is...qua locatie EN qua tijd lijkt het me volkomen onlogisch!
pi_137850516
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:34 schreef Westerling het volgende:
Ik heb dit allemaal maar half en half gevolgd en kamp nu met een overload aan informatie, zou iemand me misschien in steekwoorden kunnen vertellen:
- hoe men zo zeker weet dat de ACARS berichtsysteem is uitgezet? Als ie neerstort komt er immers ook simpelweg niks meer binnen, ik had in eerste instantie juist begrepen dat ACARS berichten de indicatie gaven dat het vliegtuig nog lang heeft doorgevlogen.
- was die grondradarwaarneming in de straat van Malakka was dat een waarneming met ADSB? In elk ander geval is t in beginsel toch gewoon een waarneming van een anoniem vliegtuig?
via the guardian:

To recap, the official chronology at least until the next update appears to be that at 1.07 am the last (and unremarkable) ACARS transmission was sent from MH370, and that system was subsequently disabled at a time unknown, but which didn’t prevent it sending standby signals to a geostationary satellite over the western Indian Ocean for as long as it remained in flight or on the ground with electrical power running.

At 1.19 the last communication with MH370 was heard by Malaysia ATC which closed with the co-pilot (the airline believes) saying “all right good night”.

At 1.22 the last positive radar identification of the 777 was made using the transponder which identifies jets to air traffic control systems. Following this MH370 did not make its expected contact with Vietnam’s air traffic control system.

The transponder must have been disabled very shortly after 1.22 as no more transponder identified radar contacts were visible on either Malaysian or Vietnamese ATC screens.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 17 maart 2014 @ 18:02:12 #33
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137850581
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:54 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Als ik nu iets zou MOETEN tekenen, zou ik precies hetzelfde tekenen.
Maar eigenlijk raakt het kant noch wal, op het moment dat hij wordt opgepikt door die militaire radar (als dat al waar is!) vliegt hij prachtig richting het midden van een oceaan waar hij waarschijnlijk nooit gevonden zal worden.
Maar dan op het moment van laatste ping is hij ineens dichterbij Australië? Waarom terug vliegen richting land? Dit hele verhaal is zo wazig, de noordelijke route geloof ik ook niet in.

Ik vraag me nu ook wel af hoe 'betrouwbaar' die ping eigenlijk is...qua locatie EN qua tijd lijkt het me volkomen onlogisch!
het hoeft ook niet logisch te zijn
weten wij veel
wie weet heeft ie nog even de naam van zn geliefde in de lucht geschreven ofzo :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 17-03-2014 18:07:35 ]
  maandag 17 maart 2014 @ 18:04:05 #34
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137850658
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:00 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

via the guardian:

To recap, the official chronology at least until the next update appears to be that at 1.07 am the last (and unremarkable) ACARS transmission was sent from MH370, and that system was subsequently disabled at a time unknown, but which didn’t prevent it sending standby signals to a geostationary satellite over the western Indian Ocean for as long as it remained in flight or on the ground with electrical power running.

At 1.19 the last communication with MH370 was heard by Malaysia ATC which closed with the co-pilot (the airline believes) saying “all right good night”.

At 1.22 the last positive radar identification of the 777 was made using the transponder which identifies jets to air traffic control systems. Following this MH370 did not make its expected contact with Vietnam’s air traffic control system.

The transponder must have been disabled very shortly after 1.22 as no more transponder identified radar contacts were visible on either Malaysian or Vietnamese ATC screens.
Oke dat van die ACARS is opgehelderd nu :) Dankje.

En kennelijk is het vliegtuig is die transponder nog binnen het bereik van de radar uitgezet. Interessant. Foutje in de uitvoering dan?
  maandag 17 maart 2014 @ 18:04:45 #35
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137850682
:W
Waar blijven de pings van 7.11 en 6.11 ;(
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  maandag 17 maart 2014 @ 18:06:22 #36
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137850750
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:00 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

via the guardian:

To recap, the official chronology at least until the next update appears to be that at 1.07 am the last (and unremarkable) ACARS transmission was sent from MH370, and that system was subsequently disabled at a time unknown, but which didn’t prevent it sending standby signals to a geostationary satellite over the western Indian Ocean for as long as it remained in flight or on the ground with electrical power running.

At 1.19 the last communication with MH370 was heard by Malaysia ATC which closed with the co-pilot (the airline believes) saying “all right good night”.

At 1.22 the last positive radar identification of the 777 was made using the transponder which identifies jets to air traffic control systems. Following this MH370 did not make its expected contact with Vietnam’s air traffic control system.

The transponder must have been disabled very shortly after 1.22 as no more transponder identified radar contacts were visible on either Malaysian or Vietnamese ATC screens.
en diegene wist dat uiteraard ook, dat iemand dat zou opmerken, maar had berekend en ingeschat dat ie makkelijk nog ff terug kon vliegen en vanaf dat punt nog verder ook. Je zou toch verwachten, dat je na zo'n contact nog ff de schijn op zou houden.
  maandag 17 maart 2014 @ 18:08:28 #37
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137850818
Ik sluit nog steeds niet uit dat het juist de co-piloot is die er meer mee te maken heeft.
Wellicht was het juist de onervarenheid die voor het rare vlieggedrag heeft gezorgd.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137850820
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:04 schreef Uccie het volgende:
:W
Waar blijven de pings van 7.11 en 6.11 ;(
Ook zo iets raars ja, waarom maar 1 ping? Heeft iemand daar uitleg over?
  maandag 17 maart 2014 @ 18:09:17 #39
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137850857
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:08 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Ook zo iets raars ja, waarom maar 1 ping? Heeft iemand daar uitleg over?
Nee, die datatapes moeten beoordeeld worden, maar dat kan toch geen 72 uur duren.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137850886
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:08 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Ook zo iets raars ja, waarom maar 1 ping? Heeft iemand daar uitleg over?
ik meen ergens gelezen te hebben dat er in totaal 6 pings ontvangen zijn, maar dat die op dit moment nog geanalyseerd worden voordat er iets over gezegd wordt.
Lijkt me ook wel zo verstandig.
In the coolest little capital of the world
  maandag 17 maart 2014 @ 18:11:00 #41
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_137850913
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:08 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Ook zo iets raars ja, waarom maar 1 ping? Heeft iemand daar uitleg over?
Ja dat moet al lang bekend zijn, maar brengen ze niet naar buiten.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_137850935
Hoe dicht achter, onder of boven een ander vliegtuig moet je zitten als je niet op de radar gezien wil worden?
  maandag 17 maart 2014 @ 18:12:39 #43
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137850981
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:10 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

ik meen ergens gelezen te hebben dat er in totaal 6 pings ontvangen zijn, maar dat die op dit moment nog geanalyseerd worden voordat er iets over gezegd wordt.
Lijkt me ook wel zo verstandig.
ja
wel jammer :P
Of is 1 van die pings dat punt 1600 km ten westen van australie.
pi_137851071
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:11 schreef gijsman het volgende:
Hoe dicht achter, onder of boven een ander vliegtuig moet je zitten als je niet op de radar gezien wil worden?
Geen idee, maar dit lijkt me het meest onwaarschijnlijke wat ik gehoord heb.
  maandag 17 maart 2014 @ 18:15:34 #45
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137851092
Of ze zijn toch boven land, waarvan de laatste paar op dezelfde plek ofzo.
  maandag 17 maart 2014 @ 18:16:27 #46
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137851128
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:10 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

ik meen ergens gelezen te hebben dat er in totaal 6 pings ontvangen zijn, maar dat die op dit moment nog geanalyseerd worden voordat er iets over gezegd wordt.
Lijkt me ook wel zo verstandig.
Ah, vandaar.....al vind ik het nog steeds verdacht lang duren.
Maar misschien post ik hier te vaak inmiddels :')
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137851166
Het vliegtuig heeft dus heel laag gevlogen, wat we eigenlijk al wisten door ooggetuigenverslagen, maar dat kost ook heel veel kerosine, Kazachstan zal dus helemaal niet haalbaar zijn geweest, toch een vreemde route.
  maandag 17 maart 2014 @ 18:18:28 #48
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137851200
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:15 schreef Marrije het volgende:
Of ze zijn toch boven land, waarvan de laatste paar op dezelfde plek ofzo.
Ik denk dan - natuurlijk compleet onterecht - als die pings allemaal boven water zijn, op een plek waar hij nooit meer had kunnen landen. Hadden ze dat al naarbuiten gebracht om onzekerheid bij de familieleden weg te nemen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137851219
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:17 schreef DeParo het volgende:
Het vliegtuig heeft dus heel laag gevlogen, wat we eigenlijk al wisten door ooggetuigenverslagen, maar dat kost ook heel veel kerosine, Kazachstan zal dus helemaal niet haalbaar zijn geweest, toch een vreemde route.
Waar haal je dat vandaan?
Ik heb daar wel over gespeculeerd zien worden maar niet echt ergens ondersteuning voor gezien.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_137851263
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:15 schreef DaKKiE1984 het volgende:
quote:
Op maandag 17 maart 2014 18:11 schreef gijsman het volgende:
Hoe dicht achter, onder of boven een ander vliegtuig moet je zitten als je niet op de radar gezien wil worden?
Geen idee, maar dit lijkt me het meest onwaarschijnlijke wat ik gehoord heb.
Je moet juist enorm goed kunnen vliegen
pi_137851287
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:19 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan?
Ik heb daar wel over gespeculeerd zien worden maar niet echt ergens ondersteuning voor gezien.
Ah zijn het vermoedens, nou ja hoe dan ook de ooggetuigenverslagen zeggen wel voldoende in mijn ogen, in Maleisië is dat vliegtuig wel degelijk gezien en zeer laag!!
  maandag 17 maart 2014 @ 18:21:46 #52
405257 Fred0w
Life is Music
pi_137851306
Zijn er uberhaupt ooggetuigenverslagen?
pi_137851309
Als dadelijk toch blijkt dat die ping fout gelezen ofzo was he...
pi_137851334
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:21 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ah zijn het vermoedens, nou ja hoe dan ook de ooggetuigenverslagen zeggen wel voldoende in mijn ogen, in Maleisië is dat vliegtuig wel degelijk gezien en zeer laag!!
Heb je een nieuwsbericht wat dat bevestigd? Want ik heb dat nog niet gehoord als feit.
pi_137851345
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:18 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik denk dan - natuurlijk compleet onterecht - als die pings allemaal boven water zijn, op een plek waar hij nooit meer had kunnen landen. Hadden ze dat al naarbuiten gebracht om onzekerheid bij de familieleden weg te nemen.
nm ik ben idioot die niet begrijpend kan lezen

quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:21 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ah zijn het vermoedens, nou ja hoe dan ook de ooggetuigenverslagen zeggen wel voldoende in mijn ogen, in Maleisië is dat vliegtuig wel degelijk gezien en zeer laag!!
Hmm ok, ik vertrouw ooggetuigenverslagen nooit zo heel erg :)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_137851351
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:21 schreef MrBanaan1 het volgende:
Als dadelijk toch blijkt dat die ping fout gelezen ofzo was he...
Het zou wel rijmen...
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 17 maart 2014 @ 18:23:24 #57
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137851380
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:18 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik denk dan - natuurlijk compleet onterecht - als die pings allemaal boven water zijn, op een plek waar hij nooit meer had kunnen landen. Hadden ze dat al naarbuiten gebracht om onzekerheid bij de familieleden weg te nemen.
Dat lijkt mij ook en dan zou Maleisie vandaag ook niet hebben gevraagd aan pakistan om medewerking te verlenen met het vergaren van data. Denk ik.
Maar goed, je zou ook verwachten dat ze in de lucht eerder actie hadden ondernomen en dat ze sneller huiszoekingen hadden gedaan bij de piloot en copiloot.
  maandag 17 maart 2014 @ 18:24:39 #58
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137851427
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:22 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Volgens mij is er geen manier om te checken of een ping boven of onder water is, alhoewel ik niet weet of pings van onder water uberhaupt mogelijk zijn.

[..]

Hmm ok, ik vertrouw ooggetuigenverslagen nooit zo heel erg :)
Ik bedoelde dat boven een gebied van water
Niet over nagedacht dat dat in deze context niet zulke handige bewoording was :@
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137851445
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:17 schreef DeParo het volgende:
Het vliegtuig heeft dus heel laag gevlogen, wat we eigenlijk al wisten door ooggetuigenverslagen, maar dat kost ook heel veel kerosine, Kazachstan zal dus helemaal niet haalbaar zijn geweest, toch een vreemde route.
Even los van of het klopt.. Kun je het verschil uitdrukken in aantal vlieguren of liters kerosine tov op 10 km hoogte vliegen?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 17 maart 2014 @ 18:25:46 #60
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137851461
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:24 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat boven een gebied van water
Niet over nagedacht dat dat in deze context niet zulke handige bewoording was :@
oh ik vatte het letterlijk op
pi_137851473
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:24 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat boven een gebied van water
Niet over nagedacht dat dat in deze context niet zulke handige bewoording was :@
Ik had mijn bericht al aangepast :P Lange dag gehad vandaag ;)

edit: ik ben gelukkig blijkbaar niet de enige
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_137851485
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:22 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Heb je een nieuwsbericht wat dat bevestigd? Want ik heb dat nog niet gehoord als feit.
Die ooggetuigenverslagen heb ik al eens eerder gepost maar deze bijvoorbeeld:

http://www.thestar.com.my(...)lling-at-high-speed/

Volgens mij gaan ze wel min of meer uit dat deze verslagen bij dit vliegtuig horen.
  maandag 17 maart 2014 @ 18:26:45 #63
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137851497
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:25 schreef Marrije het volgende:

[..]

oh ik vatte het letterlijk op
Ik moet denk ik even gaan eten...ik snap mijn eigen posts niet meer 5 minuten na posten |:(
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137851522
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:25 schreef eight het volgende:

[..]

Even los van of het klopt.. Kun je het verschil uitdrukken in aantal vlieguren of liters kerosine tov op 10 km hoogte vliegen?
Ik las het ergens, de weerstand zal wel hoger zijn dichter bij de grond meer lucht zeg maar, hoeveel dat scheelt weet ik niet maar ligt er ongetwijfeld ook aan hoe lang hij daar heeft gevlogen.
pi_137851546
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:22 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

nm ik ben idioot die niet begrijpend kan lezen

[..]

Hmm ok, ik vertrouw ooggetuigenverslagen nooit zo heel erg :)
In dit geval toch negen ooggetuigenverslagen ongeveer die hetzelfde zeggen en ook nog eens datgene zeggen wat in combinatie met wat we nu weten ook kan kloppen.
pi_137851562
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:21 schreef Fred0w het volgende:
Zijn er uberhaupt ooggetuigenverslagen?
Soort van.
pi_137851621
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:26 schreef DeParo het volgende:

[..]

Die ooggetuigenverslagen heb ik al eens eerder gepost maar deze bijvoorbeeld:

http://www.thestar.com.my(...)lling-at-high-speed/

Volgens mij gaan ze wel min of meer uit dat deze verslagen bij dit vliegtuig horen.
Volgens mij stroken de tijden in dat bericht niet helemaal met de feiten aangezien het vliegtuig pas om 02.40am van de radar verdween. Of zijn dit tijden uit een andere tijdzone?

Edit: Pm veranderd naar Am :')

[ Bericht 6% gewijzigd door DaKKiE1984 op 17-03-2014 18:45:22 ]
  maandag 17 maart 2014 @ 18:30:19 #68
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137851626
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:26 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik had mijn bericht al aangepast :P Lange dag gehad vandaag ;)

edit: ik ben gelukkig blijkbaar niet de enige
Goed....ja, kun je het merken _O-
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137851647
Ik neem aan dat men stiekem toch een beetje extra oplet op 24 en 25 maart. Straks staat dat vliegtuig toch in Afghanistan om volgeladen te worden met explosief spul, terwijl iedereen denkt: dat kan niet.
  maandag 17 maart 2014 @ 18:31:29 #70
405257 Fred0w
Life is Music
pi_137851671
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:28 schreef DeParo het volgende:

[..]

Soort van.
Er zullen vast mensen zijn die gezien hebben dat het vliegtuig een vreemde bocht naar links maakte, althans als ik dat zou zien zou ik er toch vraagtekens bij zetten.
pi_137851752
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

In dit geval toch negen ooggetuigenverslagen ongeveer die hetzelfde zeggen en ook nog eens datgene zeggen wat in combinatie met wat we nu weten ook kan kloppen.
Daarom ook mijn vragen, als er een consistente batch ooggetuigenverklaringen bestaat die consistent is met de data zou ik ze zeker serieus nemen, als er 3 verhalen zijn van iemand die iets heeft gezien dat het vliegtuig had kunnen zijn geweest neem ik het wat minder serieus :)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Redactie Sport / Supervogel maandag 17 maart 2014 @ 18:33:51 #72
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_137851769
Giel heeft een mooie theorie _O-
http://www.3fm.nl/a/136816
  maandag 17 maart 2014 @ 18:35:25 #73
405257 Fred0w
Life is Music
pi_137851836
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:33 schreef Pino112 het volgende:
Giel heeft een mooie theorie _O-
http://www.3fm.nl/a/136816
Ik hoorde het vanmorgen ja. _O-
pi_137852006
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:33 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Daarom ook mijn vragen, als er een consistente batch ooggetuigenverklaringen bestaat die consistent is met de data zou ik ze zeker serieus nemen, als er 3 verhalen zijn van iemand die iets heeft gezien dat het vliegtuig had kunnen zijn geweest neem ik het wat minder serieus :)
In dit geval is het volgens mij ook consistent met de data dus wat dat betreft.
pi_137852019
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:31 schreef Fred0w het volgende:

[..]

Er zullen vast mensen zijn die gezien hebben dat het vliegtuig een vreemde bocht naar links maakte, althans als ik dat zou zien zou ik er toch vraagtekens bij zetten.
Er zijn ooggetuigen die het vliegtuig laag hebben zien overkomen :) :).
pi_137852041
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:30 schreef Fossieltje het volgende:
Ik neem aan dat men stiekem toch een beetje extra oplet op 24 en 25 maart. Straks staat dat vliegtuig toch in Afghanistan om volgeladen te worden met explosief spul, terwijl iedereen denkt: dat kan niet.
Valt ook niet op boven Europa dan :')
pi_137852102
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:30 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Volgens mij stroken de tijden in dat bericht niet helemaal met de feiten aangezien het vliegtuig pas om 02.40pm van de radar verdween. Of zijn dit tijden uit een andere tijdzone?
Volgens mij verdween het vliegtuig meer dan een uur eerder van de radar.
pi_137852105
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:40 schreef byah het volgende:

[..]

Valt ook niet op boven Europa dan :')
Niet met de grote wisseltruc
  Redactie Sport / Supervogel maandag 17 maart 2014 @ 18:43:50 #79
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_137852181
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:35 schreef Fred0w het volgende:

[..]

Ik hoorde het vanmorgen ja. _O-
Briljant _O_
pi_137852199
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:42 schreef DeParo het volgende:

[..]

Volgens mij verdween het vliegtuig meer dan een uur eerder van de radar.
pi_137852269
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:40 schreef byah het volgende:

[..]

Valt ook niet op boven Europa dan :')
mss gaat die via de zee, dan valt het idd niet op
pi_137852271
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:44 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
Zou handig zijn als ze de tijdszone erbij zouden zetten want deze loopt een uur eerder:

Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 17 maart 2014 @ 18:48:00 #83
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137852348
Ohja, mijn voorspelling voor de OP



Dus vliegtuig in het paarse vakje op de rode lijn. Ik denk gecrasht, dus in stukjes, maar mogelijk geland.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137852444
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:30 schreef Fossieltje het volgende:
Ik neem aan dat men stiekem toch een beetje extra oplet op 24 en 25 maart. Straks staat dat vliegtuig toch in Afghanistan om volgeladen te worden met explosief spul, terwijl iedereen denkt: dat kan niet.
Er zullen nu wel satellieten boven die landen hangen om de boel in de gaten te houden, of drones
pi_137852466
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik las het ergens, de weerstand zal wel hoger zijn dichter bij de grond meer lucht zeg maar, hoeveel dat scheelt weet ik niet maar ligt er ongetwijfeld ook aan hoe lang hij daar heeft gevlogen.
Komt inderdaad door de luchtweerstand. Op 40.000ft vliegt een vliegtuig om en nabij de 75% sneller met hetzelfde brandstofgebruik als op 5.000ft.
pi_137852541
Zou dit nu net een vliegtuig zijn wat wel in zijn geheel naar de zeebodem verdwijnt en niet afbreekt bij de vleugels? Anders blijf ik erbij dat het ergens in de bossen ligt.
pi_137852645
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:50 schreef RVer het volgende:

[..]

Er zullen nu wel satellieten boven die landen hangen om de boel in de gaten te houden, of drones
Ze zullen er ook wel achter kunnen komen of de piloot of anderen in contact stonden met een terroristisch netwerk.
pi_137852766
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:52 schreef Loekie1 het volgende:
Zou dit nu net een vliegtuig zijn wat wel in zijn geheel naar de zeebodem verdwijnt en niet afbreekt bij de vleugels? Anders blijf ik erbij dat het ergens in de bossen ligt.
als ie op die manier op het water geland is dan blijft ie eerst nog wel even drijven en zullen de meeste mensen ongedeerd zijn. Mensen zouden dan uit kunnen stappen en met reddingsmiddelen etc. in de oceaan kunnen dobberen. Is dan natuurlijk de vraag hoe snel die mensen gevonden worden in zo'n grote oceaan...
pi_137852774
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:50 schreef RVer het volgende:

[..]

Er zullen nu wel satellieten boven die landen hangen om de boel in de gaten te houden, of drones
Ja, zodat ze 5 dagen later de mogelijke vliegroute kunnen presenteren.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137852806
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:56 schreef Palomar het volgende:

[..]

als ie op die manier op het water geland is dan blijft ie eerst nog wel even drijven en zullen de meeste mensen ongedeerd zijn. Mensen zouden dan uit kunnen stappen en met reddingsmiddelen etc. in de oceaan kunnen dobberen. Is dan natuurlijk de vraag hoe snel die mensen gevonden worden in zo'n grote oceaan...
Ik bedoel dat hij met de neus de zee is ingedoken zonder af te breken.
pi_137852807
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:52 schreef Loekie1 het volgende:
Zou dit nu net een vliegtuig zijn wat wel in zijn geheel naar de zeebodem verdwijnt en niet afbreekt bij de vleugels? Anders blijf ik erbij dat het ergens in de bossen ligt.
Nee, die kans is heel klein.
edit: afhankelijk van point of impact breekt minimaal de kop of de staart van het vliegtuig af.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137852885
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:57 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat hij met de neus de zee is ingedoken zonder af te breken.
water schijnt net zo hard te zijn als beton als je er op die manier en snelheid in duikt, dus dnek dat het vliegtuig dan in duizend stukjes ligt.
pi_137852936
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:59 schreef Palomar het volgende:

[..]

water schijnt net zo hard te zijn als beton als je er op die manier en snelheid in duikt, dus dnek dat het vliegtuig dan in duizend stukjes ligt.
Het probleem is dat we snelheid niet weten. Maar zelfs bij een minimale snelheid heb je al snel 3 brokstukken.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137852983
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:59 schreef Palomar het volgende:

[..]

water schijnt net zo hard te zijn als beton als je er op die manier en snelheid in duikt, dus dnek dat het vliegtuig dan in duizend stukjes ligt.
Dat is het hem ook net, mensen denken dat een 'debrisveld' zo makkelijk te spotten is, maar als hij echt midden in de oceaan ligt denk ik dat hij zelfs nooit gevonden wordt. Die paar dingen die boven komen drijven zie je echt niet.
pi_137852984
Ik las dat dat Silkair vliegtuig sneller dan het geluid het water indook en dat er nauwelijks nog identificatie van menselijke resten mogelijk was.
pi_137852989
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:00 schreef eight het volgende:

[..]

Het probleem is dat we snelheid niet weten. Maar zelfs bij een minimale snelheid heb je al snel 3 brokstukken.
als een vliegtuig met de neus naar beneden duikt dan hoef je de precieze snelheid niet te weten, behalve dat dat heel hard gaat en voor heel veel schade zorgt ;)
pi_137853178
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:59 schreef Palomar het volgende:

[..]

water schijnt net zo hard te zijn als beton als je er op die manier en snelheid in duikt, dus dnek dat het vliegtuig dan in duizend stukjes ligt.
Vanaf 50 meter hoogte is het verschil met beton al vrij marginaal, laat staan vanaf pakweg 1,5 km of nog hoger...
pi_137853227
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:01 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Dat is het hem ook net, mensen denken dat een 'debrisveld' zo makkelijk te spotten is, maar als hij echt midden in de oceaan ligt denk ik dat hij zelfs nooit gevonden wordt. Die paar dingen die boven komen drijven zie je echt niet.
In het geval van een crash ga je uiteindelijk wel brokstukken vinden vermoed ik. Alleen dan zijn de brokstukken zo afgedreven van de plaats van impact dat je het wrak gewoon niet kunt vinden.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137853275
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Vanaf 50 meter hoogte is het verschil met beton al vrij marginaal, laat staan vanaf pakweg 1,5 km of nog hoger...
50 meter al :{

quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:01 schreef Palomar het volgende:

[..]

als een vliegtuig met de neus naar beneden duikt dan hoef je de precieze snelheid niet te weten, behalve dat dat heel hard gaat en voor heel veel schade zorgt ;)
In duikvlucht lijkt mij de schade idd. groter dan dat het vliegtuig op z'n buik terecht komt.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137853366
Wat gebeurt er als een vliegtuig boven zee zonder brandstof komt te zitten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')