16 maart 19:54 uur Captain piloot was sinds kort gescheiden van zijn familie (vrijwillig of onvrijwillig is niet bekend) en hij was zeer actief in de politieke partij van de oppositie.
16 maart 19:24 uur LONDEN - In het Verenigd Koninkrijk wordt onderzoek gedaan naar de betrokkenheid van Maleisische terroristen bij de verdwijning van de Boeing 777-200 van Malaysia Airlines. Dit schrijft de Sunday Telegraph. Een Al Qaida-informant, die verblijft in een Engelse gevangenis, heeft een Britse rechter onlangs gezegd dat er plan was om een vliegtuig over te nemen In Maleisië. Vier Maleisische terroristen zouden aan boord gaan van een verkeersvliegtuig met een bomschoen. De bom zou worden gebruikt om de cockpitdeur te forceren en de controle over het toestel over te nemen. De Al Qaida-informant zou de piloot zelfs hebben ontmoet in Afghanistan en de kaping zou als sinds lange tijd worden voorbereid.
Situatie in het kort: Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald: • 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mogelijke motieven/scenario's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:
Falco:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Co_OL:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. El_Matador:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. eight:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. DeParo:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Arthur_Spooner:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Lapohunten mbobiel in een Bogotaanse taxi. het is bijna als vliegen met MH370...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
[ Bericht 9% gewijzigd door MrTorture op 17-03-2014 16:24:20 ]
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
vanavond gaat ie erin. kan je hem uit de quote halen please?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ik probeerde het kaartje te zoeken om mijn routevoorspelling straks te uploaden, maar kwam per ongeluk op Google Maps terecht...alleen de bewering dat google alles vindt:
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Op maandag 17 maart 2014 16:30 schreef Uccie het volgende: Ik probeerde het kaartje te zoeken om mijn routevoorspelling straks te uploaden, maar kwam per ongeluk op Google Maps terecht...alleen de bewering dat google alles vindt:
Op maandag 17 maart 2014 16:30 schreef Uccie het volgende: Ik probeerde het kaartje te zoeken om mijn routevoorspelling straks te uploaden, maar kwam per ongeluk op Google Maps terecht...alleen de bewering dat google alles vindt:
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player. Tiësto Live @ Melkweg 2000 Best pilot in history
Op maandag 17 maart 2014 16:50 schreef RVer het volgende: Als die ergens was geland, had de lokale bevolking dat allang ergens gemeld, mocht die bv in Pakistan zijn geland of Afghanistan
Op maandag 17 maart 2014 16:56 schreef niels0 het volgende: Dus als ik het goed begrijp kun je gewoon een vloot bij elkaar scharrelen en een luchtvaartmaatschappij in bijvoorbeeld Afrika beginnen.
Het wordt ondertussen wel tijd om 007 in te schakelen. Alles wijst er op dat S.P.E.C.T.R.E. er achter zit.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
Op maandag 17 maart 2014 17:13 schreef Lyrebird het volgende: Het wordt ondertussen wel tijd om 007 in te schakelen. Alles wijst er op dat S.P.E.C.T.R.E. er achter zit.
Op maandag 17 maart 2014 17:19 schreef Arthur_Spooner het volgende: Het meest interessante nieuws van vandaag is dus dat het toestel 'mogelijk' onder de 5000ft heeft gevlogen. Dat zou weer een mooie plotwending zijn
Volgens een van die CNN-filmpjes is dat erg onwaarschijnlijk. Ten eerste is het lastig vliegen ivm. obstakels als bergen. Ten tweede kunnen militaire radars vaak aan het aardoppervlak kijken, dus in dat opzicht heeft het ook geen zin.
Het schijnt dat de Inmarsat satellieten recent zijn geüpdate om snelheid/hoogte/positie informatie door te krijgen maar de MH370 was nog niet geconfigureerd om dit mee te sturen.
quote:
The northern corridor and the southern corridor reflect where the 777 might have been when it sent its final ping, some 7½ hours after leaving the Malaysian capital.
With the search area widening and the potential cause of the vanishing jet narrowing down to the actions of someone on board the aircraft, those briefed on the inquiry gained a better understanding of the unfolding investigation during a week of little public disclosure.
Recent upgrades to the Inmarsat satellite constellation make it capable of receiving detailed position, altitude and speed data embedded in its pings to aircraft flying below.
However, the 12-year-old Boeing jetliner wasn’t configured to broadcast those definitive points of data, people being briefed on the investigation say.
After not receiving new data from the 777 after its automated reporting system was switched off, the automated satellite pings—the digital equivalent of a handshake—originated at a ground stations and was transmitted up to the orbiting satellite high above the Earth’s equator. The satellite relays the ping down to the aircraft below, effectively asking the jet if it is still able to send and receive data. After receiving it, Flight 370 transmitted a return ping back up to Inmarsat, which in turn relayed it to the ground station.
Because the angle and distance of the aircraft relative to the orbiting satellite changed as the jet flew over the Earth’s surface, each ping to Flight 370 gave Malaysian officials, the National Transportation Safety Board, the Federal Aviation Administration and the U.K.’s Air Accidents Investigation Branch enough information to plot the 777’s speed, altitude and changing path.
With the data at hand, investigators were unable to determine if the jet’s pings were north or south of its last known primary radar sighting. Two points on the globe below the satellite, with mirror angles and equal distances from the satellite, left investigators to conclude the jet had sent its final satellite ping in the probable corridors to the north or south.
Volgens een van die CNN-filmpjes is dat erg onwaarschijnlijk. Ten eerste is het lastig vliegen ivm. obstakels als bergen. Ten tweede kunnen militaire radars vaak aan het aardoppervlak kijken, dus in dat opzicht heeft het ook geen zin.
Ik kan me inderdaad voorstellen dat een passagiersvliegtuig daar niet wendbaar genoeg voor is. Er gaan ook al een tijdje speculaties dat het toestel mogelijk dicht op een ander toestel heeft gevlogen om detectie te voorkomen. De timing met SQ68 kwam vooral overeen:
Ik heb dit allemaal maar half en half gevolgd en kamp nu met een overload aan informatie, zou iemand me misschien in steekwoorden kunnen vertellen: - hoe men zo zeker weet dat de ACARS berichtsysteem is uitgezet? Als ie neerstort komt er immers ook simpelweg niks meer binnen, ik had in eerste instantie juist begrepen dat ACARS berichten de indicatie gaven dat het vliegtuig nog lang heeft doorgevlogen. - was die grondradarwaarneming in de straat van Malakka was dat een waarneming met ADSB? In elk ander geval is t in beginsel toch gewoon een waarneming van een anoniem vliegtuig?
Op maandag 17 maart 2014 16:56 schreef niels0 het volgende: Dus als ik het goed begrijp kun je gewoon een vloot bij elkaar scharrelen en een luchtvaartmaatschappij in bijvoorbeeld Afrika beginnen.
Op maandag 17 maart 2014 16:56 schreef niels0 het volgende: Dus als ik het goed begrijp kun je gewoon een vloot bij elkaar scharrelen en een luchtvaartmaatschappij in bijvoorbeeld Afrika beginnen.
Als ik nu iets zou MOETEN tekenen, zou ik precies hetzelfde tekenen. Maar eigenlijk raakt het kant noch wal, op het moment dat hij wordt opgepikt door die militaire radar (als dat al waar is!) vliegt hij prachtig richting het midden van een oceaan waar hij waarschijnlijk nooit gevonden zal worden. Maar dan op het moment van laatste ping is hij ineens dichterbij Australië? Waarom terug vliegen richting land? Dit hele verhaal is zo wazig, de noordelijke route geloof ik ook niet in.
Ik vraag me nu ook wel af hoe 'betrouwbaar' die ping eigenlijk is...qua locatie EN qua tijd lijkt het me volkomen onlogisch!
Op maandag 17 maart 2014 17:34 schreef Westerling het volgende: Ik heb dit allemaal maar half en half gevolgd en kamp nu met een overload aan informatie, zou iemand me misschien in steekwoorden kunnen vertellen: - hoe men zo zeker weet dat de ACARS berichtsysteem is uitgezet? Als ie neerstort komt er immers ook simpelweg niks meer binnen, ik had in eerste instantie juist begrepen dat ACARS berichten de indicatie gaven dat het vliegtuig nog lang heeft doorgevlogen. - was die grondradarwaarneming in de straat van Malakka was dat een waarneming met ADSB? In elk ander geval is t in beginsel toch gewoon een waarneming van een anoniem vliegtuig?
via the guardian:
To recap, the official chronology at least until the next update appears to be that at 1.07 am the last (and unremarkable) ACARS transmission was sent from MH370, and that system was subsequently disabled at a time unknown, but which didn’t prevent it sending standby signals to a geostationary satellite over the western Indian Ocean for as long as it remained in flight or on the ground with electrical power running.
At 1.19 the last communication with MH370 was heard by Malaysia ATC which closed with the co-pilot (the airline believes) saying “all right good night”.
At 1.22 the last positive radar identification of the 777 was made using the transponder which identifies jets to air traffic control systems. Following this MH370 did not make its expected contact with Vietnam’s air traffic control system.
The transponder must have been disabled very shortly after 1.22 as no more transponder identified radar contacts were visible on either Malaysian or Vietnamese ATC screens.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende: De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Als ik nu iets zou MOETEN tekenen, zou ik precies hetzelfde tekenen. Maar eigenlijk raakt het kant noch wal, op het moment dat hij wordt opgepikt door die militaire radar (als dat al waar is!) vliegt hij prachtig richting het midden van een oceaan waar hij waarschijnlijk nooit gevonden zal worden. Maar dan op het moment van laatste ping is hij ineens dichterbij Australië? Waarom terug vliegen richting land? Dit hele verhaal is zo wazig, de noordelijke route geloof ik ook niet in.
Ik vraag me nu ook wel af hoe 'betrouwbaar' die ping eigenlijk is...qua locatie EN qua tijd lijkt het me volkomen onlogisch!
het hoeft ook niet logisch te zijn weten wij veel wie weet heeft ie nog even de naam van zn geliefde in de lucht geschreven ofzo
[ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 17-03-2014 18:07:35 ]
To recap, the official chronology at least until the next update appears to be that at 1.07 am the last (and unremarkable) ACARS transmission was sent from MH370, and that system was subsequently disabled at a time unknown, but which didn’t prevent it sending standby signals to a geostationary satellite over the western Indian Ocean for as long as it remained in flight or on the ground with electrical power running.
At 1.19 the last communication with MH370 was heard by Malaysia ATC which closed with the co-pilot (the airline believes) saying “all right good night”.
At 1.22 the last positive radar identification of the 777 was made using the transponder which identifies jets to air traffic control systems. Following this MH370 did not make its expected contact with Vietnam’s air traffic control system.
The transponder must have been disabled very shortly after 1.22 as no more transponder identified radar contacts were visible on either Malaysian or Vietnamese ATC screens.
Oke dat van die ACARS is opgehelderd nu Dankje.
En kennelijk is het vliegtuig is die transponder nog binnen het bereik van de radar uitgezet. Interessant. Foutje in de uitvoering dan?
To recap, the official chronology at least until the next update appears to be that at 1.07 am the last (and unremarkable) ACARS transmission was sent from MH370, and that system was subsequently disabled at a time unknown, but which didn’t prevent it sending standby signals to a geostationary satellite over the western Indian Ocean for as long as it remained in flight or on the ground with electrical power running.
At 1.19 the last communication with MH370 was heard by Malaysia ATC which closed with the co-pilot (the airline believes) saying “all right good night”.
At 1.22 the last positive radar identification of the 777 was made using the transponder which identifies jets to air traffic control systems. Following this MH370 did not make its expected contact with Vietnam’s air traffic control system.
The transponder must have been disabled very shortly after 1.22 as no more transponder identified radar contacts were visible on either Malaysian or Vietnamese ATC screens.
en diegene wist dat uiteraard ook, dat iemand dat zou opmerken, maar had berekend en ingeschat dat ie makkelijk nog ff terug kon vliegen en vanaf dat punt nog verder ook. Je zou toch verwachten, dat je na zo'n contact nog ff de schijn op zou houden.
Ik sluit nog steeds niet uit dat het juist de co-piloot is die er meer mee te maken heeft. Wellicht was het juist de onervarenheid die voor het rare vlieggedrag heeft gezorgd.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Ook zo iets raars ja, waarom maar 1 ping? Heeft iemand daar uitleg over?
ik meen ergens gelezen te hebben dat er in totaal 6 pings ontvangen zijn, maar dat die op dit moment nog geanalyseerd worden voordat er iets over gezegd wordt. Lijkt me ook wel zo verstandig.
ik meen ergens gelezen te hebben dat er in totaal 6 pings ontvangen zijn, maar dat die op dit moment nog geanalyseerd worden voordat er iets over gezegd wordt. Lijkt me ook wel zo verstandig.
ja wel jammer Of is 1 van die pings dat punt 1600 km ten westen van australie.
Op maandag 17 maart 2014 18:11 schreef gijsman het volgende: Hoe dicht achter, onder of boven een ander vliegtuig moet je zitten als je niet op de radar gezien wil worden?
Geen idee, maar dit lijkt me het meest onwaarschijnlijke wat ik gehoord heb.
ik meen ergens gelezen te hebben dat er in totaal 6 pings ontvangen zijn, maar dat die op dit moment nog geanalyseerd worden voordat er iets over gezegd wordt. Lijkt me ook wel zo verstandig.
Ah, vandaar.....al vind ik het nog steeds verdacht lang duren. Maar misschien post ik hier te vaak inmiddels
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Het vliegtuig heeft dus heel laag gevlogen, wat we eigenlijk al wisten door ooggetuigenverslagen, maar dat kost ook heel veel kerosine, Kazachstan zal dus helemaal niet haalbaar zijn geweest, toch een vreemde route.
Ik denk dan - natuurlijk compleet onterecht - als die pings allemaal boven water zijn, op een plek waar hij nooit meer had kunnen landen. Hadden ze dat al naarbuiten gebracht om onzekerheid bij de familieleden weg te nemen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Op maandag 17 maart 2014 18:17 schreef DeParo het volgende: Het vliegtuig heeft dus heel laag gevlogen, wat we eigenlijk al wisten door ooggetuigenverslagen, maar dat kost ook heel veel kerosine, Kazachstan zal dus helemaal niet haalbaar zijn geweest, toch een vreemde route.
Waar haal je dat vandaan? Ik heb daar wel over gespeculeerd zien worden maar niet echt ergens ondersteuning voor gezien.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende: De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Op maandag 17 maart 2014 18:15 schreef DaKKiE1984 het volgende: quote: Op maandag 17 maart 2014 18:11 schreef gijsman het volgende: Hoe dicht achter, onder of boven een ander vliegtuig moet je zitten als je niet op de radar gezien wil worden? Geen idee, maar dit lijkt me het meest onwaarschijnlijke wat ik gehoord heb.
Waar haal je dat vandaan? Ik heb daar wel over gespeculeerd zien worden maar niet echt ergens ondersteuning voor gezien.
Ah zijn het vermoedens, nou ja hoe dan ook de ooggetuigenverslagen zeggen wel voldoende in mijn ogen, in Maleisië is dat vliegtuig wel degelijk gezien en zeer laag!!
Ah zijn het vermoedens, nou ja hoe dan ook de ooggetuigenverslagen zeggen wel voldoende in mijn ogen, in Maleisië is dat vliegtuig wel degelijk gezien en zeer laag!!
Heb je een nieuwsbericht wat dat bevestigd? Want ik heb dat nog niet gehoord als feit.
Ik denk dan - natuurlijk compleet onterecht - als die pings allemaal boven water zijn, op een plek waar hij nooit meer had kunnen landen. Hadden ze dat al naarbuiten gebracht om onzekerheid bij de familieleden weg te nemen.
Ah zijn het vermoedens, nou ja hoe dan ook de ooggetuigenverslagen zeggen wel voldoende in mijn ogen, in Maleisië is dat vliegtuig wel degelijk gezien en zeer laag!!
Hmm ok, ik vertrouw ooggetuigenverslagen nooit zo heel erg
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende: De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Ik denk dan - natuurlijk compleet onterecht - als die pings allemaal boven water zijn, op een plek waar hij nooit meer had kunnen landen. Hadden ze dat al naarbuiten gebracht om onzekerheid bij de familieleden weg te nemen.
Dat lijkt mij ook en dan zou Maleisie vandaag ook niet hebben gevraagd aan pakistan om medewerking te verlenen met het vergaren van data. Denk ik. Maar goed, je zou ook verwachten dat ze in de lucht eerder actie hadden ondernomen en dat ze sneller huiszoekingen hadden gedaan bij de piloot en copiloot.
Volgens mij is er geen manier om te checken of een ping boven of onder water is, alhoewel ik niet weet of pings van onder water uberhaupt mogelijk zijn.
[..]
Hmm ok, ik vertrouw ooggetuigenverslagen nooit zo heel erg
Ik bedoelde dat boven een gebied van water Niet over nagedacht dat dat in deze context niet zulke handige bewoording was
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Op maandag 17 maart 2014 18:17 schreef DeParo het volgende: Het vliegtuig heeft dus heel laag gevlogen, wat we eigenlijk al wisten door ooggetuigenverslagen, maar dat kost ook heel veel kerosine, Kazachstan zal dus helemaal niet haalbaar zijn geweest, toch een vreemde route.
Even los van of het klopt.. Kun je het verschil uitdrukken in aantal vlieguren of liters kerosine tov op 10 km hoogte vliegen?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Ik bedoelde dat boven een gebied van water Niet over nagedacht dat dat in deze context niet zulke handige bewoording was
Ik had mijn bericht al aangepast Lange dag gehad vandaag
edit: ik ben gelukkig blijkbaar niet de enige
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende: De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Even los van of het klopt.. Kun je het verschil uitdrukken in aantal vlieguren of liters kerosine tov op 10 km hoogte vliegen?
Ik las het ergens, de weerstand zal wel hoger zijn dichter bij de grond meer lucht zeg maar, hoeveel dat scheelt weet ik niet maar ligt er ongetwijfeld ook aan hoe lang hij daar heeft gevlogen.
Hmm ok, ik vertrouw ooggetuigenverslagen nooit zo heel erg
In dit geval toch negen ooggetuigenverslagen ongeveer die hetzelfde zeggen en ook nog eens datgene zeggen wat in combinatie met wat we nu weten ook kan kloppen.
Volgens mij gaan ze wel min of meer uit dat deze verslagen bij dit vliegtuig horen.
Volgens mij stroken de tijden in dat bericht niet helemaal met de feiten aangezien het vliegtuig pas om 02.40am van de radar verdween. Of zijn dit tijden uit een andere tijdzone?
Edit: Pm veranderd naar Am
[ Bericht 6% gewijzigd door DaKKiE1984 op 17-03-2014 18:45:22 ]
Ik neem aan dat men stiekem toch een beetje extra oplet op 24 en 25 maart. Straks staat dat vliegtuig toch in Afghanistan om volgeladen te worden met explosief spul, terwijl iedereen denkt: dat kan niet.
Er zullen vast mensen zijn die gezien hebben dat het vliegtuig een vreemde bocht naar links maakte, althans als ik dat zou zien zou ik er toch vraagtekens bij zetten.
In dit geval toch negen ooggetuigenverslagen ongeveer die hetzelfde zeggen en ook nog eens datgene zeggen wat in combinatie met wat we nu weten ook kan kloppen.
Daarom ook mijn vragen, als er een consistente batch ooggetuigenverklaringen bestaat die consistent is met de data zou ik ze zeker serieus nemen, als er 3 verhalen zijn van iemand die iets heeft gezien dat het vliegtuig had kunnen zijn geweest neem ik het wat minder serieus
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende: De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Daarom ook mijn vragen, als er een consistente batch ooggetuigenverklaringen bestaat die consistent is met de data zou ik ze zeker serieus nemen, als er 3 verhalen zijn van iemand die iets heeft gezien dat het vliegtuig had kunnen zijn geweest neem ik het wat minder serieus
In dit geval is het volgens mij ook consistent met de data dus wat dat betreft.
Er zullen vast mensen zijn die gezien hebben dat het vliegtuig een vreemde bocht naar links maakte, althans als ik dat zou zien zou ik er toch vraagtekens bij zetten.
Er zijn ooggetuigen die het vliegtuig laag hebben zien overkomen .
Op maandag 17 maart 2014 18:30 schreef Fossieltje het volgende: Ik neem aan dat men stiekem toch een beetje extra oplet op 24 en 25 maart. Straks staat dat vliegtuig toch in Afghanistan om volgeladen te worden met explosief spul, terwijl iedereen denkt: dat kan niet.
Volgens mij stroken de tijden in dat bericht niet helemaal met de feiten aangezien het vliegtuig pas om 02.40pm van de radar verdween. Of zijn dit tijden uit een andere tijdzone?
Volgens mij verdween het vliegtuig meer dan een uur eerder van de radar.
Zou handig zijn als ze de tijdszone erbij zouden zetten want deze loopt een uur eerder:
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende: De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Op maandag 17 maart 2014 18:30 schreef Fossieltje het volgende: Ik neem aan dat men stiekem toch een beetje extra oplet op 24 en 25 maart. Straks staat dat vliegtuig toch in Afghanistan om volgeladen te worden met explosief spul, terwijl iedereen denkt: dat kan niet.
Er zullen nu wel satellieten boven die landen hangen om de boel in de gaten te houden, of drones
Ik las het ergens, de weerstand zal wel hoger zijn dichter bij de grond meer lucht zeg maar, hoeveel dat scheelt weet ik niet maar ligt er ongetwijfeld ook aan hoe lang hij daar heeft gevlogen.
Komt inderdaad door de luchtweerstand. Op 40.000ft vliegt een vliegtuig om en nabij de 75% sneller met hetzelfde brandstofgebruik als op 5.000ft.
Zou dit nu net een vliegtuig zijn wat wel in zijn geheel naar de zeebodem verdwijnt en niet afbreekt bij de vleugels? Anders blijf ik erbij dat het ergens in de bossen ligt.
Op maandag 17 maart 2014 18:52 schreef Loekie1 het volgende: Zou dit nu net een vliegtuig zijn wat wel in zijn geheel naar de zeebodem verdwijnt en niet afbreekt bij de vleugels? Anders blijf ik erbij dat het ergens in de bossen ligt.
als ie op die manier op het water geland is dan blijft ie eerst nog wel even drijven en zullen de meeste mensen ongedeerd zijn. Mensen zouden dan uit kunnen stappen en met reddingsmiddelen etc. in de oceaan kunnen dobberen. Is dan natuurlijk de vraag hoe snel die mensen gevonden worden in zo'n grote oceaan...
als ie op die manier op het water geland is dan blijft ie eerst nog wel even drijven en zullen de meeste mensen ongedeerd zijn. Mensen zouden dan uit kunnen stappen en met reddingsmiddelen etc. in de oceaan kunnen dobberen. Is dan natuurlijk de vraag hoe snel die mensen gevonden worden in zo'n grote oceaan...
Ik bedoel dat hij met de neus de zee is ingedoken zonder af te breken.
Op maandag 17 maart 2014 18:52 schreef Loekie1 het volgende: Zou dit nu net een vliegtuig zijn wat wel in zijn geheel naar de zeebodem verdwijnt en niet afbreekt bij de vleugels? Anders blijf ik erbij dat het ergens in de bossen ligt.
Nee, die kans is heel klein. edit: afhankelijk van point of impact breekt minimaal de kop of de staart van het vliegtuig af.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
water schijnt net zo hard te zijn als beton als je er op die manier en snelheid in duikt, dus dnek dat het vliegtuig dan in duizend stukjes ligt.
Dat is het hem ook net, mensen denken dat een 'debrisveld' zo makkelijk te spotten is, maar als hij echt midden in de oceaan ligt denk ik dat hij zelfs nooit gevonden wordt. Die paar dingen die boven komen drijven zie je echt niet.
Het probleem is dat we snelheid niet weten. Maar zelfs bij een minimale snelheid heb je al snel 3 brokstukken.
als een vliegtuig met de neus naar beneden duikt dan hoef je de precieze snelheid niet te weten, behalve dat dat heel hard gaat en voor heel veel schade zorgt
Dat is het hem ook net, mensen denken dat een 'debrisveld' zo makkelijk te spotten is, maar als hij echt midden in de oceaan ligt denk ik dat hij zelfs nooit gevonden wordt. Die paar dingen die boven komen drijven zie je echt niet.
In het geval van een crash ga je uiteindelijk wel brokstukken vinden vermoed ik. Alleen dan zijn de brokstukken zo afgedreven van de plaats van impact dat je het wrak gewoon niet kunt vinden.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
als een vliegtuig met de neus naar beneden duikt dan hoef je de precieze snelheid niet te weten, behalve dat dat heel hard gaat en voor heel veel schade zorgt
In duikvlucht lijkt mij de schade idd. groter dan dat het vliegtuig op z'n buik terecht komt.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.