Nee, die kans is heel klein.quote:Op maandag 17 maart 2014 18:52 schreef Loekie1 het volgende:
Zou dit nu net een vliegtuig zijn wat wel in zijn geheel naar de zeebodem verdwijnt en niet afbreekt bij de vleugels? Anders blijf ik erbij dat het ergens in de bossen ligt.
water schijnt net zo hard te zijn als beton als je er op die manier en snelheid in duikt, dus dnek dat het vliegtuig dan in duizend stukjes ligt.quote:Op maandag 17 maart 2014 18:57 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat hij met de neus de zee is ingedoken zonder af te breken.
Het probleem is dat we snelheid niet weten. Maar zelfs bij een minimale snelheid heb je al snel 3 brokstukken.quote:Op maandag 17 maart 2014 18:59 schreef Palomar het volgende:
[..]
water schijnt net zo hard te zijn als beton als je er op die manier en snelheid in duikt, dus dnek dat het vliegtuig dan in duizend stukjes ligt.
Dat is het hem ook net, mensen denken dat een 'debrisveld' zo makkelijk te spotten is, maar als hij echt midden in de oceaan ligt denk ik dat hij zelfs nooit gevonden wordt. Die paar dingen die boven komen drijven zie je echt niet.quote:Op maandag 17 maart 2014 18:59 schreef Palomar het volgende:
[..]
water schijnt net zo hard te zijn als beton als je er op die manier en snelheid in duikt, dus dnek dat het vliegtuig dan in duizend stukjes ligt.
als een vliegtuig met de neus naar beneden duikt dan hoef je de precieze snelheid niet te weten, behalve dat dat heel hard gaat en voor heel veel schade zorgtquote:Op maandag 17 maart 2014 19:00 schreef eight het volgende:
[..]
Het probleem is dat we snelheid niet weten. Maar zelfs bij een minimale snelheid heb je al snel 3 brokstukken.
Vanaf 50 meter hoogte is het verschil met beton al vrij marginaal, laat staan vanaf pakweg 1,5 km of nog hoger...quote:Op maandag 17 maart 2014 18:59 schreef Palomar het volgende:
[..]
water schijnt net zo hard te zijn als beton als je er op die manier en snelheid in duikt, dus dnek dat het vliegtuig dan in duizend stukjes ligt.
In het geval van een crash ga je uiteindelijk wel brokstukken vinden vermoed ik. Alleen dan zijn de brokstukken zo afgedreven van de plaats van impact dat je het wrak gewoon niet kunt vinden.quote:Op maandag 17 maart 2014 19:01 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Dat is het hem ook net, mensen denken dat een 'debrisveld' zo makkelijk te spotten is, maar als hij echt midden in de oceaan ligt denk ik dat hij zelfs nooit gevonden wordt. Die paar dingen die boven komen drijven zie je echt niet.
50 meter alquote:Op maandag 17 maart 2014 19:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vanaf 50 meter hoogte is het verschil met beton al vrij marginaal, laat staan vanaf pakweg 1,5 km of nog hoger...
In duikvlucht lijkt mij de schade idd. groter dan dat het vliegtuig op z'n buik terecht komt.quote:Op maandag 17 maart 2014 19:01 schreef Palomar het volgende:
[..]
als een vliegtuig met de neus naar beneden duikt dan hoef je de precieze snelheid niet te weten, behalve dat dat heel hard gaat en voor heel veel schade zorgt
vrije valquote:Op maandag 17 maart 2014 19:09 schreef Loekie1 het volgende:
Wat gebeurt er als een vliegtuig boven zee zonder brandstof komt te zitten?
Dan komen er golven...quote:Op maandag 17 maart 2014 19:09 schreef Loekie1 het volgende:
Wat gebeurt er als een vliegtuig boven zee zonder brandstof komt te zitten?
gewoon landen zoals op land en hopen dat ie niet om rolt.quote:Op maandag 17 maart 2014 19:09 schreef Loekie1 het volgende:
Wat gebeurt er als een vliegtuig boven zee zonder brandstof komt te zitten?
Dit:quote:Op maandag 17 maart 2014 19:09 schreef Loekie1 het volgende:
Wat gebeurt er als een vliegtuig boven zee zonder brandstof komt te zitten?
Die landing op de Hudson van een paar jaar geleden ging wat netterquote:
Nee dat is niet waar, je kunt wel 'glijden' met je vliegtuig, en je kunt het ook nog wel proberen om fatsoenlijk te crashen. Het is niet zo dat je direct uit de lucht valt in een vrije val. Kijk maar de aflevering van air crash investigation: Flying on empty.quote:
Als 'ie gewoon normaal vliegt niet natuurlijk... kan gezien de constructie van zo'n vliegtuig ook helemaal niet.quote:
Nee je word namelijk wel gewaarschuwd op 1001 manieren, dus vliegen ze niet door (op hoogte) tot de laatste druppel..quote:
Daar waren de piloten ook niet aan het knokken met kapers.quote:Op maandag 17 maart 2014 19:11 schreef Palomar het volgende:
[..]
Die landing op de Hudson van een paar jaar geleden ging wat netter
Dat vroeg die piloot zich waarschijnlijk ook afquote:Op maandag 17 maart 2014 19:09 schreef Loekie1 het volgende:
Wat gebeurt er als een vliegtuig boven zee zonder brandstof komt te zitten?
Volgens mij is het te vergelijken met een stall (dus vrije val).quote:Op maandag 17 maart 2014 19:11 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar, je kunt wel 'glijden' met je vliegtuig, en je kunt het ook nog wel proberen om fatsoenlijk te crashen. Het is niet zo dat je direct uit de lucht valt in een vrije val. Kijk maar de aflevering van air crash investigation: Flying on empty.
Je motoren slaan af, dus gewoon hetzelfde als wanneer je je throttle dichtdrukt. Je gaat steeds langzamer dus je achterkant zakt naar beneden. Als je er niks tegen doet dan kom je indd in een stall, maar als je je neus naar beneden duwt dan kun je nog een heel stuk zweefvliegen, tot je uiteindelijk op het water terechtkomt.quote:Op maandag 17 maart 2014 19:14 schreef eight het volgende:
[..]
Volgens mij is het te vergelijken met een stall (dus vrije val).
Ik zal de aflevering eens bekijken.
Nee hoor, het is niet zo dat alle apparatuur uitvalt, er valt een klein propellertje uit de motor geloof ik die bepaalde instrumenten aanstuurt, ik weet niet of dit bij elk vliegtuig zo is.quote:Op maandag 17 maart 2014 19:14 schreef eight het volgende:
[..]
Volgens mij is het te vergelijken met een stall (dus vrije val).
Ik zal de aflevering eens bekijken.
Dat ligt helemaal aan de situatie..quote:Op maandag 17 maart 2014 19:14 schreef Loekie1 het volgende:
Maar als de piloot al dood is en er verder niemand in de cockpit is, hoe valt het vliegtuig dan naar beneden?
Bijna zeker staat de autopilot toch wel aan en dus blijft de kist vrolijk de route volgen die in de flight management computer is ingevoerd...quote:Op maandag 17 maart 2014 19:14 schreef Loekie1 het volgende:
Maar als de piloot al dood is en er verder niemand in de cockpit is, hoe valt het vliegtuig dan naar beneden?
Waarschijnlijk een beetje zoals het Air France toestel dat deed dus dan blijft er niet heel veel over van het vliegtuig wanneer het in zee valt.quote:Op maandag 17 maart 2014 19:14 schreef Loekie1 het volgende:
Maar als de piloot al dood is en er verder niemand in de cockpit is, hoe valt het vliegtuig dan naar beneden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |