vrije valquote:Op maandag 17 maart 2014 19:09 schreef Loekie1 het volgende:
Wat gebeurt er als een vliegtuig boven zee zonder brandstof komt te zitten?
Dan komen er golven...quote:Op maandag 17 maart 2014 19:09 schreef Loekie1 het volgende:
Wat gebeurt er als een vliegtuig boven zee zonder brandstof komt te zitten?
gewoon landen zoals op land en hopen dat ie niet om rolt.quote:Op maandag 17 maart 2014 19:09 schreef Loekie1 het volgende:
Wat gebeurt er als een vliegtuig boven zee zonder brandstof komt te zitten?
Dit:quote:Op maandag 17 maart 2014 19:09 schreef Loekie1 het volgende:
Wat gebeurt er als een vliegtuig boven zee zonder brandstof komt te zitten?
Die landing op de Hudson van een paar jaar geleden ging wat netterquote:
Nee dat is niet waar, je kunt wel 'glijden' met je vliegtuig, en je kunt het ook nog wel proberen om fatsoenlijk te crashen. Het is niet zo dat je direct uit de lucht valt in een vrije val. Kijk maar de aflevering van air crash investigation: Flying on empty.quote:
Als 'ie gewoon normaal vliegt niet natuurlijk... kan gezien de constructie van zo'n vliegtuig ook helemaal niet.quote:
Nee je word namelijk wel gewaarschuwd op 1001 manieren, dus vliegen ze niet door (op hoogte) tot de laatste druppel..quote:
Daar waren de piloten ook niet aan het knokken met kapers.quote:Op maandag 17 maart 2014 19:11 schreef Palomar het volgende:
[..]
Die landing op de Hudson van een paar jaar geleden ging wat netter
Dat vroeg die piloot zich waarschijnlijk ook afquote:Op maandag 17 maart 2014 19:09 schreef Loekie1 het volgende:
Wat gebeurt er als een vliegtuig boven zee zonder brandstof komt te zitten?
Volgens mij is het te vergelijken met een stall (dus vrije val).quote:Op maandag 17 maart 2014 19:11 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar, je kunt wel 'glijden' met je vliegtuig, en je kunt het ook nog wel proberen om fatsoenlijk te crashen. Het is niet zo dat je direct uit de lucht valt in een vrije val. Kijk maar de aflevering van air crash investigation: Flying on empty.
Je motoren slaan af, dus gewoon hetzelfde als wanneer je je throttle dichtdrukt. Je gaat steeds langzamer dus je achterkant zakt naar beneden. Als je er niks tegen doet dan kom je indd in een stall, maar als je je neus naar beneden duwt dan kun je nog een heel stuk zweefvliegen, tot je uiteindelijk op het water terechtkomt.quote:Op maandag 17 maart 2014 19:14 schreef eight het volgende:
[..]
Volgens mij is het te vergelijken met een stall (dus vrije val).
Ik zal de aflevering eens bekijken.
Nee hoor, het is niet zo dat alle apparatuur uitvalt, er valt een klein propellertje uit de motor geloof ik die bepaalde instrumenten aanstuurt, ik weet niet of dit bij elk vliegtuig zo is.quote:Op maandag 17 maart 2014 19:14 schreef eight het volgende:
[..]
Volgens mij is het te vergelijken met een stall (dus vrije val).
Ik zal de aflevering eens bekijken.
Dat ligt helemaal aan de situatie..quote:Op maandag 17 maart 2014 19:14 schreef Loekie1 het volgende:
Maar als de piloot al dood is en er verder niemand in de cockpit is, hoe valt het vliegtuig dan naar beneden?
Bijna zeker staat de autopilot toch wel aan en dus blijft de kist vrolijk de route volgen die in de flight management computer is ingevoerd...quote:Op maandag 17 maart 2014 19:14 schreef Loekie1 het volgende:
Maar als de piloot al dood is en er verder niemand in de cockpit is, hoe valt het vliegtuig dan naar beneden?
Waarschijnlijk een beetje zoals het Air France toestel dat deed dus dan blijft er niet heel veel over van het vliegtuig wanneer het in zee valt.quote:Op maandag 17 maart 2014 19:14 schreef Loekie1 het volgende:
Maar als de piloot al dood is en er verder niemand in de cockpit is, hoe valt het vliegtuig dan naar beneden?
Jazeker, alleen volgens mij moeten ook die landingen en vertrekkende vliegtuigen gemeld worden.quote:Op maandag 17 maart 2014 19:33 schreef gelezwembroek het volgende:
Zijn er privé vliegvelden? Waar een boeing 777 kan landen?
Vast wel. je hebt een kilometer nodig om te landen. Maar landen is 1 ding, opstijgen vereist een langere baan.quote:Op maandag 17 maart 2014 19:33 schreef gelezwembroek het volgende:
Zijn er privé vliegvelden? Waar een boeing 777 kan landen?
Maar dat vliegveld kun je ook omkopen.quote:Op maandag 17 maart 2014 19:36 schreef QBay het volgende:
[..]
Jazeker, alleen volgens mij moeten ook die landingen en vertrekkende vliegtuigen gemeld worden.
quote:Op maandag 17 maart 2014 19:36 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Vast wel. je hebt een kilometer nodig om te landen. Maar landen is 1 ding, opstijgen vereist een langere baan.
Het woord moeten is in die regio zeer flexibel toe te passen uiteraardquote:Op maandag 17 maart 2014 19:36 schreef QBay het volgende:
[..]
Jazeker, alleen volgens mij moeten ook die landingen en vertrekkende vliegtuigen gemeld worden.
Dat hele NSS-gedoe wordt ook overdreven, voor Nederland is het mooi en groot maar we moeten het niet overdrijven, binnenkort gaan grootmachten met elkaar praten in Wenen misschien dan....., of de week daarna, of wanneer dan ook als dit vliegtuig al gebruikt gaat worden voor een aanslag uiteraard.quote:Op maandag 17 maart 2014 19:46 schreef gelezwembroek het volgende:
Het is niet uit te sluiten dat hij is gekaapt voor een mogelijke aanslag op de NSS. Het blijft een raar verhaal, en zolang er nog nergens brokstukken zijn gevonden kan het best zo zijn dat hij ergens is geland.
Goeie samenvatting van iets wat al veel te lang duurt.quote:Op maandag 17 maart 2014 19:46 schreef gelezwembroek het volgende:
Het is niet uit te sluiten dat hij is gekaapt voor een mogelijke aanslag op de NSS. Het blijft een raar verhaal, en zolang er nog nergens brokstukken zijn gevonden kan het best zo zijn dat hij ergens is geland.
Ja oké, maar opzich het kan. Nederland is een makkelijker doelwit dan bijvoorbeeld Wenen. Den Haag ligt redelijk aan zee. Dus je zou via de zee kunnen vliegen. Voor hetzelfde geld word het vliegtuig nu helemaal opnieuw bestickerd in de kleuren van KLM.quote:Op maandag 17 maart 2014 19:48 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat hele NSS-gedoe wordt ook overdreven, voor Nederland is het mooi en groot maar we moeten het niet overdrijven, binnenkort gaan grootmachten met elkaar praten in Wenen misschien dan....., of de week daarna, of wanneer dan ook als dit vliegtuig al gebruikt gaat worden voor een aanslag uiteraard.
Die weten ook wel dat er F16 in de lucht hangen.quote:Op maandag 17 maart 2014 19:52 schreef gelezwembroek het volgende:
Ja oké, maar opzich het kan. Nederland is een makkelijker doelwit dan bijvoorbeeld Wenen. Den Haag ligt redelijk aan zee. Dus je zou via de zee kunnen vliegen.
Het luchtruim van Europa en de VS is wel 24/7 voorzien van radar die aanstaat. Dus het luchtruim inkomen is veel lastiger dan.quote:Op maandag 17 maart 2014 19:52 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Ja oké, maar opzich het kan. Nederland is een makkelijker doelwit dan bijvoorbeeld Wenen. Den Haag ligt redelijk aan zee. Dus je zou via de zee kunnen vliegen. Voor hetzelfde geld word het vliegtuig nu helemaal opnieuw bestickerd in de kleuren van KLM.
De Taliban heeft blijkbaar wel lange tijd getwijfeldquote:Op maandag 17 maart 2014 19:54 schreef poemojn het volgende:
Als hij gekaapt is, dan niet door de Taliban: ze ontkennen. Maar hadden het wel graag gedaan.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2G10320140317
Wie zegt dat er een aanslag op de NSS zelf word gepleegd. Je zou ook een aanslag kunnen plegen op het vliegtuig van een wereldleider. Voor de dat de NSS Top is begonnen. Bijvoorbeeld door een aanslag op schiphol. Dan vliegen er nog geen f16's.quote:Op maandag 17 maart 2014 19:54 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Die weten ook wel dat er F16 in de lucht hangen.
Niet teveel speculeren over zoiets, dat wekt angst op.
Dat is juist wat onze biljartbalpiloot wilt
Als er een zee wordt afgeschermd en gecontroleerd dan is het wel de zee die grenst aan Nederland, haha, nee ik denk dat Wenen wel makkelijker is als doelwitquote:Op maandag 17 maart 2014 19:52 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Ja oké, maar opzich het kan. Nederland is een makkelijker doelwit dan bijvoorbeeld Wenen. Den Haag ligt redelijk aan zee. Dus je zou via de zee kunnen vliegen. Voor hetzelfde geld word het vliegtuig nu helemaal opnieuw bestickerd in de kleuren van KLM.
Dat is waar. Boem met die kerel uit Amerika.quote:Op maandag 17 maart 2014 19:57 schreef gelezwembroek het volgende:
Wie zegt dat er een aanslag op de NSS zelf word gepleegd. Je zou ook een aanslag kunnen plegen op het vliegtuig van een wereldleider. Voor de dat de NSS Top is begonnen. Bijvoorbeeld door een aanslag op schiphol. Dan vliegen er nog geen f16's.
Ja of op de aankomst terminal van de wereldleiders. Deze word echt niet beveiligd met allerlei f-16. En het is niet eens zo heel raar als er een vliegtuig boven schiphol vliegt.quote:Op maandag 17 maart 2014 20:01 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Dat is waar. Boem met die kerel uit Amerika.
Het valt ook niet uit te sluiten dat het gekaapt is om er een reuze ballenbak in te bouwen.quote:Op maandag 17 maart 2014 19:46 schreef gelezwembroek het volgende:
Het is niet uit te sluiten dat hij is gekaapt voor een mogelijke aanslag op de NSS. Het blijft een raar verhaal, en zolang er nog nergens brokstukken zijn gevonden kan het best zo zijn dat hij ergens is geland.
De QRA (Quick Reaction Alert) staat altijd en permanent paraat met startklare bewapende F16's. Die kunnen in een paar minuten opstijgen en mogen door de geluidsbarrière om razendsnel te kunnen onderscheppen. Dit zijn ook de toestellen die achter de Russen aangaan als die weer eens onaangekondigd met bommenwerpers langsvliegen.quote:Op maandag 17 maart 2014 19:57 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Wie zegt dat er een aanslag op de NSS zelf word gepleegd. Je zou ook een aanslag kunnen plegen op het vliegtuig van een wereldleider. Voor de dat de NSS Top is begonnen. Bijvoorbeeld door een aanslag op schiphol. Dan vliegen er nog geen f16's.
Nee maar dat is wel minder logisch.quote:Op maandag 17 maart 2014 20:02 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Het valt ook niet uit te sluiten dat het gekaapt is om er een reuzenballenbak in te bouwen.
Ja, maar wanneer het je lukt om een vliegtuig 2 weken te laten vermissen. Dan moet kun je het ook knap lastig maken om een vliegtuig te laten herkennen in het Nederlands luchtruim. Die f16 moeten dan nog worden opgestart, dat gaat langzamer dan ze al vliegen. Dan zou je sneller kunnen zijn dan die f16'squote:Op maandag 17 maart 2014 20:03 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De QRA (Quick Reaction Alert) staat altijd en permanent paraat met startklare bewapende F16's. Die kunnen in een paar minuten opstijgen en mogen door de geluidsbarrière om razendsnel te kunnen onderscheppen. Dit zijn ook de toestellen die achter de Russen aangaan als die weer eens onaangekondigd met bommenwerpers langsvliegen.
Dat is nog maar de vraag.quote:Op maandag 17 maart 2014 20:03 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Nee maar dat is wel minder logisch.
Juist daarom misschien wel...quote:Op maandag 17 maart 2014 20:05 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag.
Waarom moeilijk doen om een vliegtuig een week te verstoppen als je het ook een stuk later kunt kapen
Waarom aan de andere kant van de wereld kapen als je ook dichterbij had kunnen kapen
Waarom moeilijk doen en gespot worden als je veiliger ongezien via burma had kunnen vliegen
etcetc
allebei de opties zijn niet erg logisch.
Het is zo superonlogisch dat het waarschijnlijk is? Waarom geldt dat dan niet voor de ballenbak?quote:Op maandag 17 maart 2014 20:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Juist daarom misschien wel...
Moet er bij zeggen dat ik er niet zo in geloof. Die inzittenden hebben gewoon 'n keertje zandhappen gedaan op de bodem.
Ik vind jouw suggestie net zoveel hout snijden als de NSS theorie, maar goed, ik geloof dan ook niet dat hij daarvoor is gekaapt.quote:Op maandag 17 maart 2014 20:05 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag.
Waarom moeilijk doen om een vliegtuig een week te verstoppen als je het ook een stuk later kunt kapen
Waarom aan de andere kant van de wereld kapen als je ook dichterbij had kunnen kapen
Waarom moeilijk doen en gespot worden als je veiliger ongezien via burma had kunnen vliegen
etcetc
allebei de opties zijn niet erg logisch.
Geloof je wel dat hij ergens aan de grond staat om wat voor reden dan ook?quote:Op maandag 17 maart 2014 20:08 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik vind jouw suggestie net zoveel hout snijden als de NSS theorie, maar goed, ik geloof dan ook niet dat hij daarvoor is gekaapt.
Ik ben het helemaal met je eensquote:Op maandag 17 maart 2014 20:08 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik vind jouw suggestie net zoveel hout snijden als de NSS theorie, maar goed, ik geloof dan ook niet dat hij daarvoor is gekaapt.
Ik geloof dat hij met de intentie tot eisen losgeld is gekaapt en mogelijk aan de grond staat of bij het landen alsnog is verongelukt,quote:Op maandag 17 maart 2014 20:09 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Geloof je wel dat hij ergens aan de grond staat om wat voor reden dan ook?
Deze is ook bizarquote:Op maandag 17 maart 2014 19:11 schreef Palomar het volgende:
[..]
Die landing op de Hudson van een paar jaar geleden ging wat netter
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |