SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Why we runOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door YUR op 17-03-2014 14:49:52 ]F means you're fucked![]()
Thanks! En die sloot-foto's zullen vast nog wel komen, gezien de hoeveelheid publiek die daar stond
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
![]()
1
2[b]23 Maart - [url=http://www.bridgetobeach.co.nz/]Bridge to Beach HM (Kaka Point)[/url][/b]
[*] rechtsedirecte- HM
beetje onder voorbehoud, kijken of mijn bil een beetje normaal gaat doen maar een DNS is erger dan een DNF...!!
Dus YUR zou je me in de OP willen zetten?
Ik liep hier, onder de pacing van NZ 24uur kampioene Val Muskett,verleden jaar een PR dus dan "moet" je haast wel terug....een van de vlakste, misschien wel de vlakste, HM's "south of the Kilmog Pass"'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Staat erinquote:Op zondag 16 maart 2014 19:15 schreef rechtsedirecte het volgende:
[ code verwijderd ]
beetje onder voorbehoud, kijken of mijn bil een beetje normaal gaat doen maar een DNS is erger dan een DNF...!!
Dus YUR zou je me in de OP willen zetten?
Ik liep hier, onder de pacing van NZ 24uur kampioene Val Muskett,verleden jaar een PR dus dan "moet" je haast wel terug....een van de vlakste, misschien wel de vlakste, HM's "south of the Kilmog Pass"F means you're fucked![]()
daarom juist GotCquote:Op zondag 16 maart 2014 19:16 schreef GotC het volgende:
DNF..DNS.. /care.
Gewoon luisteren naar je lijf.
als ik niet zou starten bij elke "pijntje" dan kom ik nooit aan een wedstrijd toe
dit voelt gewoon als een vervelende spier die iets overbelast is maar voelt niet als een blessure dus op dit moment ga ik het gewoon proberen.
thanks YUR'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Mijn loopje ging vanmiddag trouwens weer eens ouderwets voor geen meter, na een periode van toch wel vrij moeiteloze loopjes. Tempo was lekker onstabiel, het voelde allemaal log en traag en alsof ik als een olifant liep te stampen. Pas na een km of 7 begon ik wat lekkerder te lopen, maar toen liep ik eigenlijk te snel voor een LDL. Beetje aan het twijfelen nu of ik me toch echt weer moet gaan richten op langzamer hobbelen (dat gaat de laatste tijd niet zo goed), of er maar gewoon vrede moet hebben dat ik m'n LDL's voortaan op ca 6:00/km loop, ipv 6:20/6:30.
![]()
Het was apart weer dit weekend. Leek niet warm, maar ik voelde met petje op mijn hoofd bonzen. Volgend weekend de HM van Best
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Je kent je lijf zelf het bestequote:Op zondag 16 maart 2014 19:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
daarom juist GotC
als ik niet zou starten bij elke "pijntje" dan kom ik nooit aan een wedstrijd toe
dit voelt gewoon als een vervelende spier die iets overbelast is maar voelt niet als een blessure dus op dit moment ga ik het gewoon proberen.
thanks YUR. Als ik last zou hebben van iets tijdens het hardlopen en het gaat niet weg binnen 3 rustdagen, dan zou ik geen wedstrijd lopen. Blessures zijn namelijk
.
![]()
Volgend jaar Mudmasters Gup? Heldin! En Mr Gup moet je ff een tik voor z'n hoofd geven
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Jamaar ik vind al die hoge muren zo eng Slackdaar durf ik niet over heen /watje
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Daar zit ook touwklimmen bij he. Ik kan dus écht niet touwklimmen... (of haal ik dan twee evenementen door elkaar?)Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Over twee jaar dan. Dan gaan we samen.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Jamaar ik vind al die hoge muren zo eng Slackdaar durf ik niet over heen /watje
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Maar Hats, als je zoals jij een 10km loopt onder de 5.00/km, dan is een LDL op 6.00/km toch niet echt te snel? (Of denk ik dan te simpel?)quote:Op zondag 16 maart 2014 19:26 schreef hatsaflats het volgende:
Mijn loopje ging vanmiddag trouwens weer eens ouderwets voor geen meter, na een periode van toch wel vrij moeiteloze loopjes. Tempo was lekker onstabiel, het voelde allemaal log en traag en alsof ik als een olifant liep te stampen. Pas na een km of 7 begon ik wat lekkerder te lopen, maar toen liep ik eigenlijk te snel voor een LDL. Beetje aan het twijfelen nu of ik me toch echt weer moet gaan richten op langzamer hobbelen (dat gaat de laatste tijd niet zo goed), of er maar gewoon vrede moet hebben dat ik m'n LDL's voortaan op ca 6:00/km loop, ipv 6:20/6:30.
![]()
Zijn ze dan lager, die muren?quote:Op zondag 16 maart 2014 19:58 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Over twee jaar dan. Dan gaan we samen.
The wanderer returned, welcome back Slack!quote:Op zondag 16 maart 2014 19:49 schreef slacker_nl het volgende:
Volgend jaar Mudmasters Gup? Heldin! En Mr Gup moet je ff een tik voor z'n hoofd geven'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ja. Want je kan dan op schouders stappen..quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
dat maakt de muren nog niet lager....
Mud Masters...leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Welkom terug!quote:Op zondag 16 maart 2014 20:02 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ja. Want je kan dan op schouders stappen..we hebben je gemist!
En de muren bij mudmasters zijn met zn 2en wel te doen idd anders lopen er meer mensen die willen helpen![]()
![]()
Ik blijf niet lang hoor. Wilde Gup ff feliciteren met haar blubberdebuut. Kusjes!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Respectievelijk nee, en jaquote:Op zondag 16 maart 2014 19:57 schreef SEMTEX het volgende:
Daar zit ook touwklimmen bij he. Ik kan dus écht niet touwklimmen... (of haal ik dan twee evenementen door elkaar?)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Tof verslag Gup, lijkt me echt geweldig om eens te doen. Moet ik wel eerst een beetje conditie hebben natuurlijk, maar we gaan de goede kant op. Ook qua gewicht overigens, hoewel ik mijn eetpatroon ("porqueria", ofwel: rotzooi) totaal niet heb aangepast. Was met lopen begonnen omdat de weegschaal voor het eerst in mijn leven de 90kg aantikte en gisteren stond daar opeens 85,5. WtfWaar een beetje lopen al niet goed voor is (sorry Swets)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Weinig kans helaas…quote:
Maar dat is óók hoogquote:Op zondag 16 maart 2014 20:02 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ja. Want je kan dan op schouders stappen..
Nou, ja, een LDL loop je sneller te snel dan te langzaam. Ik train doordeweeks al vrij rap, dus moeten duurloopjes eigenlijk ultrarelaxed zijn.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:58 schreef GlenHighland het volgende:
[..]
Maar Hats, als je zoals jij een 10km loopt onder de 5.00/km, dan is een LDL op 6.00/km toch niet echt te snel? (Of denk ik dan te simpel?)![]()
ik pas goed op mijzelf hoor GotC!quote:Op zondag 16 maart 2014 19:44 schreef GotC het volgende:
[..]
Je kent je lijf zelf het beste. Als ik last zou hebben van iets tijdens het hardlopen en het gaat niet weg binnen 3 rustdagen, dan zou ik geen wedstrijd lopen. Blessures zijn namelijk
.
ik heb alleen in het verleden ervaren dat als ik mijn bilspier voel ik weet dat het iets is wat er gewoon "uit moet sljiten" en niet 1,2,3 over is..... dus zondag gewoon lekker rustig hobbelen als trainingsrondje waarschijnlijk'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Da's waar. Maar teveel de handrem er op lijkt me ook niet fijnquote:Op zondag 16 maart 2014 20:25 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Nou, ja, een LDL loop je sneller te snel dan te langzaam. Ik train doordeweeks al vrij rap, dus moeten duurloopjes eigenlijk ultrarelaxed zijn.
(zegt hij die eigenlijk altijd te snel traint....)![]()
Waarom meteen weer weg dan?quote:Op zondag 16 maart 2014 20:07 schreef slacker_nl het volgende:
Ik blijf niet lang hoor. Wilde Gup ff feliciteren met haar blubberdebuut. Kusjes!![]()
![]()
De nekpijn links is weg!
Hij is opgeschoven naar rechts....waar het vorige keer ook zat
voelde comfortabeler denk ik
Ja doei.![]()
Als het maar superrelaxed voelt is er niets aan de hand, toch?quote:Op zondag 16 maart 2014 20:25 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Nou, ja, een LDL loop je sneller te snel dan te langzaam. Ik train doordeweeks al vrij rap, dus moeten duurloopjes eigenlijk ultrarelaxed zijn.![]()
how cool is this!! dit moet wel bijna een dagtaak zijn om bij te houden!
http://statistik.d-u-v.org/
en ja, RD staat er ook in
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Gammel werveltje?quote:Op zondag 16 maart 2014 20:35 schreef motorbloempje het volgende:
De nekpijn links is weg!
Hij is opgeschoven naar rechts....waar het vorige keer ook zat
voelde comfortabeler denk ik
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Jij kan dat wel.quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Er staan ook records in. Zoals 1000 mijl.... op een track!quote:Op zondag 16 maart 2014 20:38 schreef rechtsedirecte het volgende:
how cool is this!! dit moet wel bijna een dagtaak zijn om bij te houden!
http://statistik.d-u-v.org/
en ja, RD staat er ook in
Dat zijn 4025 rondjes. Mijn god!NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Moblo en Gup erg leuke verslagen trouwens!![]()
Vanavond eindelijk beetje tijd om ze te lezen. Beetje jammer van de nekpijn, maar toch goed doorgezet en gewoon een erg mooie tijd Moblo!![]()
Gup erg goed gedaan, ziet er erg gaaf uit! Ben zeer benieuwd naar de foto's van onderweg![]()
![]()
![]()
quote:De Britse atleet Mo Farah kende zondag een zware middag bij de halve marathon in New York. De olympisch kampioen op de 5000 en 10.000 meter zakte vlak na de finish in elkaar.
Hij was even buiten bewustzijn, maar kwam snel weer bij kennis. Hij werd met een rolstoel weggevoerd, maar hoefde niet naar het ziekenhuis.
"Het gaat goed, er is niks aan de hand. Ik heb 110 procent gegeven en ik kon niet meer'', liet hij later via Twitter weten.
Farah liep de halve marathon als voorbereiding op zijn eerste marathon op 13 april in Londen. Hij eindigde in New York in 1.01.07 als tweede achter de Keniaan Geoffrey Mutai (1.00.50).Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
The fuck? Dat is best bizar.. Hij zag er best goed uit, ondanks dat 'ie elke dag 2-3 trainingen aan het doen was in Kenia.quote:
Opsich misschien ook weer niet zó gek, als je bedenkt hoeveel energie het moet hebben gekost om na die valpartij op te staan, je volledig (mentaal) te herpakken, terug in je ritme te komen en alle zeilen bij moet zetten om bij de nummer 1 aan te sluiten..
Hopen dat het inderdaad niks is.. Want er staat volgens mij nog genoeg te wachten. Op de hele marathon (waar 'ie z`n debuut gaat maken) wilt hij ook mee gaan strijden voor #1 geloof ik. En dan zal ie DIEP moeten gaan, met dat mega sterke deelnemersveld van Londen..![]()
Weet niet wat mij vandaag mankeerde. Misschien was het het feit dat ik voor t eerst sinds lange tijd weer alleen heb gerend en daarom volledig Mn eigen tempo kon aanhouden.
Maar ik heb mijn PR behoorlijk verhoogd: van 7.01 naar 9.03km met een gemiddelde van 9.67km/u!
Ik voel nu wel direct verzuring optreden, maar conditioneel ging het goed, hoewel de laatste kilometer echt was afzien. Maar ik ben verdomd trots
Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Heb bijzonder veel zin om nu nog even mijn volgende training te gaan doen (2x 10 minuten met 3 minuten pauze), maar ik heb gisteren nog gelopen... Toch doen? (het is hier 4 uur vroeger dan in NL he)Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
als je denkt dat je het aankan en je goed voel, waarom niet?quote:Op zondag 16 maart 2014 22:03 schreef flipsen het volgende:
Heb bijzonder veel zin om nu nog even mijn volgende training te gaan doen (2x 10 minuten met 3 minuten pauze), maar ik heb gisteren nog gelopen... Toch doen? (het is hier 4 uur vroeger dan in NL he)'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Het is koud en winderigquote:Op zondag 16 maart 2014 22:04 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
als je denkt dat je het aankan en je goed voel, waarom niet?Maar ok, ik ga het gewoon proberen. En uiteraard volgens de succesformule "l a n g z a a m"
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
quote:Op zondag 16 maart 2014 22:01 schreef Neo-Mullen het volgende:
Weet niet wat mij vandaag mankeerde. Misschien was het het feit dat ik voor t eerst sinds lange tijd weer alleen heb gerend en daarom volledig Mn eigen tempo kon aanhouden.
Maar ik heb mijn PR behoorlijk verhoogd: van 7.01 naar 9.03km met een gemiddelde van 9.67km/u!
Ik voel nu wel direct verzuring optreden, maar conditioneel ging het goed, hoewel de laatste kilometer echt was afzien. Maar ik ben verdomd trots
Je bent vast al weg maar jouw voordeel is dat je rondjes loopt. Mocht het niet gaan dan breek je de training gewoon af en ga je lekker naar huis. Morgen (of overmorgen) weer een nieuwe dag.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:03 schreef flipsen het volgende:
Heb bijzonder veel zin om nu nog even mijn volgende training te gaan doen (2x 10 minuten met 3 minuten pauze), maar ik heb gisteren nog gelopen... Toch doen? (het is hier 4 uur vroeger dan in NL he)
Ik heb voor mezelf al besloten dat ik morgen bij de loopgroep lekker met de Start to runners mee ga hobbelen. Even een avondje langzaam om te herstellen van vandaag en dan woensdag weer gewoon mijn trainingen oppakken."De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Het was duidelijk dat de meeste mensen een leukere/betere training hadden dat ik dit weekend. Zaterdag gefietst (met vrienden). Resultaat: 3 uur lang net te koud op te fiets. Mijn hartslag kwam nauwelijks boven de 110 slagen (125 is de onderkant van mijn D1). Gezellig, maar dus totaal niet nuttig als training.
Vandaag gelopen, en dat ging K#T. Ik wilde twee snelle blokken doen, het eerst ging totaal niet (15 seconde/km langzamer dan gepland) en het tweede blok heb ik gecanceld.
Wellicht morgen een pre-lunch training. De rest van de week maar fietsen en komend weekend weer een hobbeltje doen.
Gup is een held!Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Lekker uit eten geweest met Gogo! En met wijn (fruit!), en met whisky (graan!).Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Nu al zin in mijn loopje van morgen, de relatie is definitief uit. Op mijn initiatief, maar ik heb het er niet echt gemakkelijk mee. Dus lekker rennen, kijken of ik ook in zo'n stemming een goed tempo kan vasthouden. Denk in uitdagingen, niet in beperkingen, blabla.![]()
Heb ook 'iets' teveel gesnoept vanavond door alles.Maar morgen is een nieuwe dag met een nieuw begin!
Your opinion of me is none of my business.![]()
Bijzonder makkelijk gelopenDe "langzame" kilometer was met een volle 3 minuten rustig wandelen, wat ik eigenlijk te lang vond als rust
Wederom niet echt buiten adem. Misschien toch eens kijken naar een hartslagmeter, daar ben ik toch ook wel benieuwd naar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Bij dat soort dingen mag je jezelf ook lekker verwennenquote:Op zondag 16 maart 2014 22:58 schreef Sarasi het volgende:
Nu al zin in mijn loopje van morgen, de relatie is definitief uit. Op mijn initiatief, maar ik heb het er niet echt gemakkelijk mee. Dus lekker rennen, kijken of ik ook in zo'n stemming een goed tempo kan vasthouden. Denk in uitdagingen, niet in beperkingen, blabla.![]()
Heb ook 'iets' teveel gesnoept vanavond door alles.Maar morgen is een nieuwe dag met een nieuw begin!
I solemnly swear i'm up to no good![]()
Hardlopen werkt altijd om je hoofd beetje leeg te krijgen. Is tenminste bij mij één van de redenen om door te blijven rennen. Succes ermeequote:Op zondag 16 maart 2014 22:58 schreef Sarasi het volgende:
![]()
![]()
net weer eens, sinds hele lange tijd, met mijn HSM om gelopen, gewoon om te kijken of ik, bij een tempo wat lekker relaxed aan voelt, ook de HS onbewust laag kon houden zonder er al te veel op te focussen.
prima omstandigheden, 16 graden, windstil en regen.... ik ben tevreden over het resultaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Gaaf Gup!!quote:Op zondag 16 maart 2014 17:48 schreef Guppyfriend het volgende:
De Diemse Baggerloop is LEUKen zwaar, nat, koud, vies, en modderig, dat ook. Maar bovenal, leuk
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
quote:Op maandag 17 maart 2014 07:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
net weer eens, sinds hele lange tijd, met mijn HSM om gelopen, gewoon om te kijken of ik, bij een tempo wat lekker relaxed aan voelt, ook de HS onbewust laag kon houden zonder er al te veel op te focussen.
prima omstandigheden, 16 graden, windstil en regen.... ik ben tevreden over het resultaat.Netjes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er alleen niet uit als een spannend rondje, als je het kaartje bekijkt![]()
![]()
verre van!quote:Op maandag 17 maart 2014 08:11 schreef cafca het volgende:
[..]
Ziet er alleen niet uit als een spannend rondje, als je het kaartje bekijkt'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ook weer bijgelezen... veel blessureposts dit weekend, maar ook mooie verslagen gelezen (Gup)
Ik heb van het weekend een kleine 13 km gelopen, op D1 tempo en geen last meer van die knie die vorige week me parten speelde, dus dat is mooi! Was lekker een kriskras rondje, ook wel eens leuk!Ghehe... ik dacht even dat je Mo Farah bedoelde... wilde intuitief reageren met: Die liep 1:01 hoorquote:Op maandag 17 maart 2014 08:04 schreef Quoi het volgende:
Gup ik verheug me al op de foto'sGoed gedaan!
En Mo "even" een HM in 2:08
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Die HM gaat ie niet snel vergetenquote:Op maandag 17 maart 2014 08:21 schreef MaleDuck het volgende:
Ook weer bijgelezen... veel blessureposts dit weekend, maar ook mooie verslagen gelezen (Gup)
Ik heb van het weekend een kleine 13 km gelopen, op D1 tempo en geen last meer van die knie die vorige week me parten speelde, dus dat is mooi! Was lekker een kriskras rondje, ook wel eens leuk!
[..]
Ghehe... ik dacht even dat je Mo Farah bedoelde... wilde intuitief reageren met: Die liep 1:01 hoor![]()
![]()
Gisteren m'n regio-loopje gehad, een 10km van 2 dezelfde rondjes van 5km. Een maatje (fitness freak, geen loper) wilde dat ook weleens proberen en voor mij was het toch maar een trainingsrondje dus ik dacht, waarom ook niet.
Dat heb ik geweten, bij het eerste drinkpunt wilde ie al water, die post staat dus zo'n 370 meter voor het wisselpunt van de 5km om de 2e ronde in te gaan en hij pakte 'm dus al na 370 meter lopen.![]()
Na zo'n 850 meter de eerste korte stop, last van z'n hamstring, gevolgd door wat gepuf en gedoe en wat gewandel tussendoor, waarna de volgende klacht kwam, z'n hiel.![]()
Na iets meer dan de helft heeft ie me maar laten gaan, toen zaten we op 32 minuten en nog wat op de 5km, uiteindelijk hoog in de 56 minuten nog binnen gekomen na wat versnellen op het 2e gedeelte en liep ie het laatste stukje (kilometer) nog even met me mee (@4:32min/km, dat dan weer wel)
Het geen woorden, maar daden principe zit er bij hem blijkbaar niet helemaal ingebakken.![]()
In ieder geval weer een hoop gelachen en toch nog een strakke 5km gelopen na het gepruts van het eerste gedeelte van de wedstrijd, hahaha. Normaliter sta ik al niet al te best op wedstrijdfoto's, ditmaal hadden zij (ga mezelf niet de schuld geven natuurlijk) echt een slechte timing zeg.
Alleen deze is plaatsbaar eigenlijk, toen inmiddels alweer alleen lopend en richting de laatste kilometer.
Route was overigens wel leuk, daar heb ik de meeste trainingen gelopen in het begin van mijn loop-carriere (hehe), stuk bos, wat heuvels op en af en voor zo'n klein loopje toch nog aardig wat inschrijvingen voor de 5km en 10km, zo'n 400 lopers in totaal en dat voor zo'n gehucht ...![]()
Lastpost, ik vind het dus juist een hele mooie fotoMooie gezichtsuitdrukking. Zo'n wedstrijd is af en toe werken en dat spat er vanaf.
![]()
Idd een mooie foto lastpost. Merk trouwens op dat ik 10 likes kreeg op de training die dus heel slecht ging. #rarejongensdiehardlopersZolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Peer pressure... om toch te likenquote:Op maandag 17 maart 2014 09:35 schreef Corniel het volgende:
Idd een mooie foto lastpost. Merk trouwens op dat ik 10 likes kreeg op de training die dus heel slecht ging. #rarejongensdiehardlopers
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Als het heel slecht gaat, en je loopt toch door, verdient dat een likequote:Op maandag 17 maart 2014 09:35 schreef Corniel het volgende:
Idd een mooie foto lastpost. Merk trouwens op dat ik 10 likes kreeg op de training die dus heel slecht ging. #rarejongensdiehardlopers
die heb je dan waarschijnlijk harder nodig dan wanneer het goed ging![]()
![]()
Dat staat ook niet in endo, dat het slecht ging...quote:Op maandag 17 maart 2014 09:35 schreef Corniel het volgende:
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Mogelijk doe ik ook mee aan de Marathon in Rotterdam op de 13e
Ben reserveloper voor het estafette team hier op de zaak![]()
Altijd leuk zo'n veredelde trainingsloop
@Guard: Goed punt.
Onder het mom: meer peer-druk:
1
2[b]14 december 2014 - [url=http://www.spijkenissemarathon.nl]SPARK Marathon Spijkenisse[/url]
[*]Corniel = MarathonZolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Dat smashrun is toch wel grenzende aan het geniale:
Zelfs uit een trainingsloze periode weten ze leuke stats en positieve dingen te halen!
Verder kijk ik momenteel met interesse uit naar DCRainmakers recensie van de Garmin Fenix2, die woensdag of donderdag online komt. Ik ben met name benieuwd of de GPS trackingmaps er met dit apparaat wat fatsoenlijker uitzien dan wat de 620 produceert. Heel erg hoopvol ben ik nog niet, afgaande op zijn testloopjes op Connect, maar misschien ben ik te veel aan het ANT+fucken.![]()
nicequote:Op maandag 17 maart 2014 09:51 schreef Zwabberhark het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfs uit een trainingsloze periode weten ze leuke stats en positieve dingen te halen!
Verder kijk ik momenteel met interesse uit naar DCRainmakers recensie van de Garmin Fenix2, die woensdag of donderdag online komt. Ik ben met name benieuwd of de GPS trackingmaps er met dit apparaat wat fatsoenlijker uitzien dan wat de 620 produceert. Heel erg hoopvol ben ik nog niet, afgaande op zijn testloopjes op Connect, maar misschien ben ik te veel aan het ANT+fucken.hoe gaat het nu met je heup?
![]()
Het is nog niet 100%, maar wel veel beter. Ik ga straks voor het eerst sinds de CPC weer trainen en hoop dat de heup na afloop niet meteen weer pijnlijker is.quote:
Hoe dan ook moet ik zo even sporten, want ik werd vanochtend net zo moe wakker als toen ik ging slapen. Het enige dat helpt is een rondje lopen is mijn ervaring (hopelijk nu ook, want vanavond begin ik aan een korte serie nachtdiensten).![]()
quote:Op maandag 17 maart 2014 07:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
prima omstandigheden, 16 graden, windstil en regen.... ik ben tevreden over het resultaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je woont echt in the middle of niks!
![]()
Ik heb vandaag een verplichte vrije dag wegens ziek kind.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Sub3 of je verliest de weddenschap.quote:Op maandag 17 maart 2014 09:49 schreef Corniel het volgende:
[code]14 december 2014 - SPARK Marathon Spijkenisse
• Corniel = Marathon[/code]![]()
Haaij, iemand van fok heeft mij toegevoegd als vriendje op endo. Wie is dat dan heb ik er ook even een beeld bij ^^
Heb excuses gekregen van de oom van mijn vriend. En hij besefte zich nu toch ook wel dat de ene persoon de ander niet is. Ben ik iig duidelijk geweest
Als je naar de Fok! groep gaat dan staat er in de omschrijving een lijstje wie, wie is zeg maar. Ik moet ook af en toe even kijken wie ook al weer wie is.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Haaij, iemand van fok heeft mij toegevoegd als vriendje op endo. Wie is dat dan heb ik er ook even een beeld bij ^^
Heb excuses gekregen van de oom van mijn vriend. En hij besefte zich nu toch ook wel dat de ene persoon de ander niet is. Ben ik iig duidelijk geweest
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Toch jammer dat ik mezelf nog op geen enkele foto van de Plassenloop kunnen vinden. Had nou juist eens het idee wat fotogeniek te lopen![]()
![]()
Thanx dat wist ik nog nietquote:Op maandag 17 maart 2014 10:12 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Als je naar de Fok! groep gaat dan staat er in de omschrijving een lijstje wie, wie is zeg maar. Ik moet ook af en toe even kijken wie ook al weer wie is.
Is er op Garmin ook iets van een FOK!groep? Of is iedereen los vriendjes? hoe vind je elkaar? Ik heet iHeidi.![]()
Dat soort opmerkingen komen ook vaak lulliger over dan bedoeld.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik moet me ook wel eens inhouden als iemand vol trots op Facebook zet dat hij op de racefiets een "tochtje" van 30km heeft gemaakt.
Maar zoals je zegt: de ene persoon is de andere niet, en we zijn allemaal met minder km's begonnen als we nu lopen...![]()
![]()
Ja maar dat onderscheid is vaak wel te maken. Ik werd nu gewoon letterlijk afgebrand dat was een beetje jammerquote:Op maandag 17 maart 2014 10:21 schreef cafca het volgende:
[..]
Dat soort opmerkingen komen ook vaak lulliger over dan bedoeld.
Ik moet me ook wel eens inhouden als iemand vol trots op Facebook zet dat hij op de racefiets een "tochtje" van 30km heeft gemaakt.
Maar zoals je zegt: de ene persoon is de andere niet, en we zijn allemaal met minder km's begonnen als we nu lopen...
quote:Op maandag 17 maart 2014 10:17 schreef Twinky het volgende:
Is er op Garmin ook iets van een FOK!groep? Of is iedereen los vriendjes? hoe vind je elkaar? Ik heet iHeidi.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Supertof! Ook even accountje aangemaakt en wat runs geimporteerd, werkt lekker. Wel veel informatie op het scherm dus moet nog een beetje ontdekken wat alles is. Helaas vandaag geen run meer toevoegenquote:Op maandag 17 maart 2014 09:51 schreef Zwabberhark het volgende:
[ afbeelding ]
Verder kijk ik momenteel met interesse uit naar DCRainmakers recensie van de Garmin Fenix2, die woensdag of donderdag online komt. Ik ben met name benieuwd of de GPS trackingmaps er met dit apparaat wat fatsoenlijker uitzien dan wat de 620 produceert. Heel erg hoopvol ben ik nog niet, afgaande op zijn testloopjes op Connect, maar misschien ben ik te veel aan het ANT+fucken.Had graag gewild, maar mn benen zeggen nee
![]()
![]()
Dat het veel te langzaam is dat hij wandelend nog meer km loopt als hij een flink wandeltempo inzet enz.quote:
Hij is van het formaat van mijn vriend. Als die zijn flinke wandeltempo in zet moet ik er onderhand ook bij rennen om hem bij te houden.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Fijn dat 'ie het toch begrepen heeft.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ach, misschien een botte manier om te zeggen dat hij denkt dat je wel sneller kunt/niet goed traint. Zou me er niet teveel van aantrekken.Ja doei.![]()
Ja precies vind ik ook fijn. Voelde me er echt rot om.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:32 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Fijn dat 'ie het toch begrepen heeft.
Anyhow morgen weer lopen hoop dat mijn been zich gedraagt maar heb er wel weer zin in. les 10.. Voelt ook als een kleine overwinning voor mezelf.
Weet nog dat Ynske vertelde dat ze bij les 10 was en dat ik echt zo iets had van wouw wat goed! En nu ga ik het morgen gewoon zelf doen
![]()
![]()
Ik ben net terug van een trainingsrondje van liefst 1,1 km.
Na de eerste stap voelde ik meteen de rechterheup weer. Geen stekende pijn of zo, maar het voelde niet soepel zeg maar. Dat bleef aanhouden en ik ben maar weer gestopt. Wil geen risico lopen. Ik zweet verdorie niet eens.
Enfin, tegenvallertje. Ik wil graag lopen, maar is nu beter van niet.![]()
Dat zuigt, Zwabberhark.Klinkt ook niet goed. Heb je een idee wat het is/kan zijn?
balen, maar je hebt er goed aan gedaan om je rust te nemen. Ik weet niet of het helpt maar misschien een lekker stukje fietsen ofzo?quote:Op maandag 17 maart 2014 10:39 schreef Zwabberhark het volgende:
![]()
Na de eerste stap voelde ik meteen de rechterheup weer. Geen stekende pijn of zo, maar het voelde niet soepel zeg maar. Dat bleef aanhouden en ik ben maar weer gestopt. Wil geen risico lopen. Ik zweet verdorie niet eens.
Enfin, tegenvallertje. Ik wil graag lopen, maar is nu beter van niet.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Wauw wat goed!quote:Op maandag 17 maart 2014 10:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja precies vind ik ook fijn. Voelde me er echt rot om.
Anyhow morgen weer lopen hoop dat mijn been zich gedraagt maar heb er wel weer zin in. les 10.. Voelt ook als een kleine overwinning voor mezelf.
Weet nog dat Ynske vertelde dat ze bij les 10 was en dat ik echt zo iets had van wouw wat goed! En nu ga ik het morgen gewoon zelf doen
En mijn Garmin account weet ik niet meermaar die gebruik ik dus ook niet. Lees altijd rechtstreeks in in Endomondo en Strava, of gebruik die apps.
![]()
Misschien kijken of je op gras/offroad minder last hebt? Dat helpt bij mij!quote:Op maandag 17 maart 2014 10:39 schreef Zwabberhark het volgende:
![]()
Enfin, tegenvallertje. Ik wil graag lopen, maar is nu beter van niet.
Balen wel
Ja doei.![]()
quote:Op maandag 17 maart 2014 10:39 schreef Zwabberhark het volgende:
![]()
Enfin, tegenvallertje. Ik wil graag lopen, maar is nu beter van niet.Je wilt het niet, maar toch misschien nog maar even een weekje extra rust dan?
Lolquote:Op maandag 17 maart 2014 10:42 schreef cafca het volgende:
[..]
Wauw wat goed!
En mijn Garmin account weet ik niet meermaar die gebruik ik dus ook niet. Lees altijd rechtstreeks in in Endomondo en Strava, of gebruik die apps.
Ach, dan moet ik het etentje betalen. Ik kan daar mee leven. En de heup van jou komt wel weer goed. Geduld is je tweede natuur.quote:
Is er trouwens naast een overzicht van leden met Endomondo-account, ook een overzicht met smashrun-accounts? Die zijn minstens zo leuk.
(De mijne is Corniel)Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Ik heb een smashrun account maar geen mogelijkheid om automatisch vanuit suunto te syncen. En ik ga niet 2 keer naar een andere applicatie uploaden![]()
![]()
Denk overbelasting, ik merk namelijk wel dat het een stuk beter is na een week rust. Aan de andere kant kreeg ik er in december last van nadat ik uit de auto stapte, maar heb ik toen nog een PR gelopen op de 15k en duurlopen van 15/18/26 gedaan zonder pijn.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:41 schreef Sarasi het volgende:
Dat zuigt, Zwabberhark.Klinkt ook niet goed. Heb je een idee wat het is/kan zijn?
Ja, ik ga zeker wat fietsen (al dan niet op de hometrainer, al is dat saai).quote:Op maandag 17 maart 2014 10:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
balen, maar je hebt er goed aan gedaan om je rust te nemen. Ik weet niet of het helpt maar misschien een lekker stukje fietsen ofzo?
Verder moblo, Nanook24: ik neem inderdaad extra rust. Een zachtere ondergrond had ik net al een stukje, maar dat was een grasveld vol molshopen.
Corniel: ik wil zo snel mogelijk weer lopen, maar kan het goed relativeren. Ben wel bang dat de conditie nu achteruit gaat, maar aan de andere kant staat er nu 3 jaar basis tegenover. Dus het zal wel goedkomen.
Ik moest lachen om smashrun vanochtend, ik had namelijk mijn fastest 1k ever gelopen volgens hun. Dat kan kloppen, want mijn vorige runs van 1k waren de eerste en tweede keer dat ik hardliep. Augustus 2010!![]()
Hometrainer is idd wel saai ja. Misschien zit een ritje buiten er ook nog inquote:Op maandag 17 maart 2014 11:07 schreef Zwabberhark het volgende:
Ja, ik ga zeker wat fietsen (al dan niet op de hometrainer, al is dat saai).
Van een paar weekjes rust gaat je conditie niet zo heel veel achteruit, hoor. Zeker niet als je een beetje in beweging blijft. Als je basisconditie goed is bouw je het zo weer op en kan je zelfs vooruit gegaan zijn door die rustperiode.![]()
Thanks, allen.
BTW, hoe heette die koude zalf/spray/whatever van De Tuinen ook alweer? Niet IcePower, maar hun eigen merk. Of was het Kruidvat?![]()
Biofreeze?quote:Op maandag 17 maart 2014 11:14 schreef Zwabberhark het volgende:
Thanks, allen.
BTW, hoe heette die koude zalf/spray/whatever van De Tuinen ook alweer? Niet IcePower, maar hun eigen merk. Of was het Kruidvat?NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Zwabber, over een paar weken lopen we weer door de duinen alsof er niets aan de hand is
F means you're fucked![]()
Check!quote:Op maandag 17 maart 2014 11:29 schreef YUR het volgende:
Zwabber, over een paar weken lopen we weer door de duinen alsof er niets aan de hand is![]()
![]()
Balen zwabber
Thinkk pinkk wel fijn dat ie door had dat het niet tof was hoe hij had gereageerd.
Ik ben na mijn mislukte rondje van gisteren echt ziek geworden![]()
Daar gaat mijn in de duinen rennen in katwijk-plannetje.
Kon vanmorgen bed en pyama bijna uitwringen (yaiks)
Hoofd doet echt auwww
/klaagzangSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
oei beterschap. al een lekkere warme douche genomen? En daarna weer lekker het bedje inquote:Op maandag 17 maart 2014 11:46 schreef Murmeli het volgende:
Balen zwabber
Thinkk pinkk wel fijn dat ie door had dat het niet tof was hoe hij had gereageerd.
Ik ben na mijn mislukte rondje van gisteren echt ziek geworden![]()
Daar gaat mijn in de duinen rennen in katwijk-plannetje.
Kon vanmorgen bed en pyama bijna uitwringen (yaiks)
Hoofd doet echt auwww
/klaagzang
Mijn lichaam probeert me ook iets te vertellen, ik heb me toch een hoofdpijn gekregen in de loop van de ochtend...
Je bent stiekem een vrouw?quote:Op maandag 17 maart 2014 11:48 schreef Guard het volgende:
Mijn lichaam probeert me ook iets te vertellen, ik heb me toch een hoofdpijn gekregen in de loop van de ochtend...Ja doei.![]()
Ik hoop het niet, moet ik mijn huis opnieuw gaan inrichten enzo...quote:Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Da's juist leukquote:Op maandag 17 maart 2014 11:51 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, moet ik mijn huis opnieuw gaan inrichten enzo...
quote:Op maandag 17 maart 2014 11:51 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, moet ik mijn huis opnieuw gaan inrichtenruimen enzo...
Beterschap!![]()
Yayyy, horloge binnen! Ik heb braaf een MySports account gemaakt enzo en nu hangt 'ie aan de laptop op te laden. Vanmiddag even lekker een eerste rondje mee rennen.
Wow, net les 16 van Evy gedaan. Vorige les was het langste 5 minuten achter elkaar, dus ik dacht dat het er nu 6 zouden worden. Zegt ze doodleuk dat we 7 minuten gaan rennen. Maar mooi wel gehaald! Jee!![]()
quote:Op maandag 17 maart 2014 12:06 schreef Yellowflower84 het volgende:
Wow, net les 16 van Evy gedaan. Vorige les was het langste 5 minuten achter elkaar, dus ik dacht dat het er nu 6 zouden worden. Zegt ze doodleuk dat we 7 minuten gaan rennen. Maar mooi wel gehaald! Jee!
Ja doei.![]()
Goed bezig!quote:Op maandag 17 maart 2014 12:06 schreef Yellowflower84 het volgende:
lkaar, dus ik dacht dat het er nu 6 zoudenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Goed bezigquote:Op maandag 17 maart 2014 12:06 schreef Yellowflower84 het volgende:
Wow, net les 16 van Evy gedaan. Vorige les was het langste 5 minuten achter elkaar, dus ik dacht dat het er nu 6 zouden worden. Zegt ze doodleuk dat we 7 minuten gaan rennen. Maar mooi wel gehaald! Jee!
Dat mag ook!quote:Op maandag 17 maart 2014 12:09 schreef Yellowflower84 het volgende:
Bedankt iedereen! Best trots nu, al zeg ik het zelf.I solemnly swear i'm up to no good![]()
En terecht. Goed bezig!quote:Op maandag 17 maart 2014 12:09 schreef Yellowflower84 het volgende:
Bedankt iedereen! Best trots nu, al zeg ik het zelf.![]()
![]()
Ik ben zo iemand die alles selecteert als hij leest. En als je op quote drukt terwijl er iets in die post is geselecteerd, quotet hij alleen de geselecteerde tekst.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:17 schreef Quoi het volgende:
[..]
Er gaat consequent iets mis met jouw quotes. Komtda?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ja, vanmorgen gedaan. Mijn bed moet ff drogenquote:Op maandag 17 maart 2014 11:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
oei beterschap. al een lekkere warme douche genomen? En daarna weer lekker het bedje inga ik vanmiddag weer in denk ik. Eerst veeellll paracetamol als ik eindelijk mijn kat van mijn schoot krijg
@Sarasi: leuk, veel plezier met je speeltje
@guard: Beterschap.
@yellow: goed gedaan!
Die opbouw van 5 naar 7 herken ik nog wel ja. Erg pittig maar toch haal je het dan. Prachtig is dat!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Dat is echt een van de beste features op 't forumquote:Op maandag 17 maart 2014 12:18 schreef mosselmossel het volgende:
quotet hij alleen de geselecteerde tekst.
Ja doei.![]()
Rarequote:Op maandag 17 maart 2014 12:18 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik ben zo iemand die alles selecteert als hij leest. En als je op quote drukt terwijl er iets in die post is geselecteerd, quotet hij alleen de geselecteerde tekst.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Behalve voor 'text selectors' als ik dus.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat is echt een van de beste features op 't forumZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Goed man!quote:Op maandag 17 maart 2014 12:06 schreef Yellowflower84 het volgende:
Wow, net les 16 van Evy gedaan. Vorige les was het langste 5 minuten achter elkaar, dus ik dacht dat het er nu 6 zouden worden. Zegt ze doodleuk dat we 7 minuten gaan rennen. Maar mooi wel gehaald! Jee!Ik ga zo voor een rondje 2x 8/3 & 2x 3/2. En vanmiddag/avond/morgen nog met mijn vriend/ex in gesprek.
Ik gebruik als het even kan zo min mogelijk m'n muis. Ben een grote fan van toetsencombinaties om dingen te doen. Het zou men verbazen hoeveel Windows-[toets] combinaties er wel niet zijn om het leven te vergemakkelijken. En elke applicatie heeft ook wel een hele reeks eigen ingebouwde toetsen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Wolve000 op 17-03-2014 12:32:48 ]NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
geen combinatie voor spellingscontrole?quote:Op maandag 17 maart 2014 12:26 schreef Wolve000 het volgende:
Het zou men verbanzen hoeven Windows-[toets] combinaties er wel niet zijn om het leven te vergemakkelijken.
Niet alles dusquote:Op maandag 17 maart 2014 12:18 schreef mosselmossel het volgende:
Ik ben zo iemand die alles selecteert als hij leest![]()
![]()
Hoop dat het snel beter gaat!quote:Op maandag 17 maart 2014 12:20 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ja, vanmorgen gedaan. Mijn bed moet ff drogenga ik vanmiddag weer in denk ik. Eerst veeellll paracetamol als ik eindelijk mijn kat van mijn schoot krijg
quote:Op maandag 17 maart 2014 12:18 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik ben zo iemand die alles selecteert als hij leest. En als je op quote drukt terwijl er iets in die post is geselecteerd, quotet hij alleen de geselecteerde tekst.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Zoiets vermoedde ik al. Wist niet of je het doorhad. Onze eigen MrTextSelector!quote:Op maandag 17 maart 2014 12:18 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik ben zo iemand die alles selecteert als hij leest. En als je op quote drukt terwijl er iets in die post is geselecteerd, quotet hij alleen de geselecteerde tekst.![]()
![]()
Ik pak altijd ibubrophen dat werkt ook goedquote:Op maandag 17 maart 2014 13:01 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Thanks meis!
Overgestapt op paradon, dat helptjeej!
Die mag ik niet bij mn antidepressivaquote:Op maandag 17 maart 2014 13:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik pak altijd ibubrophen dat werkt ook goedof ik moet er maagbeschermers bij gaan nemen. Op zich wel een optie trouwenscvoor als ik eens teveel pijn heb
Bravo! Nu kan je niet meer terug!quote:Op maandag 17 maart 2014 09:49 schreef Corniel het volgende:
[ code verwijderd ]
Ik denk erover om daar ook weer de marathon te gaan doen. Is vorig jaar goed bevallen. Maar ongetwijfeld kom ik nog wel een andere leuke najaarsmarathon tegen, dus ik weet het nog niet zeker.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:39 schreef Zwabberhark het volgende:
![]()
Enfin, tegenvallertje. Ik wil graag lopen, maar is nu beter van niet.Loopvakantie! Eindelijk tijd voor die grote stapel ongelezen boeken, of de hele plank met ongespeelde spellen!
![]()
Yeuy, super blij met mijn horloge!Ik moet alleen nog even uitvogelen hoe ik een run stop ipv alleen pauzeer.
De data in endo is nog van mijn telefoon, want ik verwachtte al dat het niet helemaal in 1x goed zou gaan. Ik had nog niet ingesteld ook in .fit te willen exporteren dus nu staat de data van het horloge alleen in MySports. En ik kwam er pas na 8min achter hoe ik de pace kon zien.
Verder vond ik het echt heel fijn lopen! Duidelijke, grote getallen, vrij intuïtieve interface (ik ben gewoon gaan lopen, zonder eerst dingen uit te voelen ofzo, en vond direct de interval modus) en ik voel 'm helemaal niet om mijn Pools zitten. Prettig.
Ook voor het eerst met de HRM gelopen. Ik startte met een HR van 110, dat steeg in het blok rennen naar ~190 en daalde tijdens het wandelen weer naar 130-140. Toen weer omhoog naar 190-195 en weer naar beneden naar ~135. Ik weet dat ik een hoge hartslag heb (Ritalin) en ik heb eigenlijk weer te snel gelopen vandaag, naar kunnen dit soort cijfers kwaad? Het grafiekje is wel 'netjes', de hartslag daalt snel en de HR grafiek ligt bijna perfect over mijn pace grafiek.Your opinion of me is none of my business.![]()
Voor een rustig loopje zijn dat hele hoge HR's vergeleken met de meeste lopers, maar als jij gewoon een hoge HRmax hebt, dan is het geen probleem.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:26 schreef Sarasi het volgende:
Ook voor het eerst met de HRM gelopen. Ik startte met een HR van 110, dat steeg in het blok rennen naar ~190 en daalde tijdens het wandelen weer naar 130-140. Toen weer omhoog naar 190-195 en weer naar beneden naar ~135. Ik weet dat ik een hoge hartslag heb (Ritalin) en ik heb eigenlijk weer te snel gelopen vandaag, naar kunnen dit soort cijfers kwaad? Het grafiekje is wel 'netjes', de hartslag daalt snel en de HR grafiek ligt bijna perfect over mijn pace grafiek.
Edit: en daarmee bedoel ik: misschien is het een wel probleem dat je niet effectief traint, en zou je bij een lagere hartslag meer profijt hebben van je trainingen. Maar als de hartslag verder regelmatig is, en snel reageert op snelheidsveranderingen, dan kan dat volgens mij medisch geen kwaad.
[ Bericht 13% gewijzigd door pijll op 17-03-2014 13:37:41 ]![]()
Ja, al lees ik weinig en spellen speel ik zelden of nooit. Ik vind vooral hardlopen leuk en besteed daar graag mijn tijd aan.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:18 schreef pijll het volgende:
Loopvakantie! Eindelijk tijd voor die grote stapel ongelezen boeken, of de hele plank met ongespeelde spellen!
![]()
Toegevoegdquote:Op maandag 17 maart 2014 09:49 schreef Corniel het volgende:
[ code verwijderd ]
En in boeken (God, ik word oud) ga je ook steeds met je vinger langs de woorden die je leest?quote:Op maandag 17 maart 2014 12:18 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Zou vandaag wel wéér willen lopen (mijn schema ging van 5 minuten naar 10 minuten, maar was prima te doen). Volgende training zou 2x 10 minuten zijn met 2 minuten rust. Maar laat ik verstandig zijn en een rustdagje pakken. Of als ik écht wat wil doen, mijn fietsbanden weer eens oppompen. Ik hou alleen niet zo van bergje op en dan ben je al gauw klaar hier
Ah oke, ik weet niet wat daar allemaal niet bij magquote:Op maandag 17 maart 2014 13:12 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Die mag ik niet bij mn antidepressivaof ik moet er maagbeschermers bij gaan nemen. Op zich wel een optie trouwenscvoor als ik eens teveel pijn heb
Volgens mij zit daar niet echt verschil tussen. Die van mij die pauzeer je, want je kan 'm op elk willekeurig moment weer starten en dan telt die verder.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:26 schreef Sarasi het volgende:
Ik moet alleen nog even uitvogelen hoe ik een run stop ipv alleen pauzeer.
Als je echt klaar bent met je training, kan je, nadat je 'm hebt gepauzeerd, resetten (meestal de lap-knop een paar seconden ingedrukt houden). En dan begin je de volgende keer weer gewoon bij 0.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Nee, ik weet al wat ik fout deed. Links ingedrukt houden is pauzeren (ik dacht stop) en ik dacht dat ik weer naar rechts moest om de 'samenvatting' te zien, maar dan moet ik dus weer naar links om 'm te stoppen.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:03 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Volgens mij zit daar niet echt verschil tussen. Die van mij die pauzeer je, want je kan 'm op elk willekeurig moment weer starten en dan telt die verder.
Als je echt klaar bent met je training, kan je, nadat je 'm hebt gepauzeerd, resetten (meestal de lap-knop een paar seconden ingedrukt houden). En dan begin je de volgende keer weer gewoon bij 0.
Na een weekend vol met bier, taart en nog meer ongezonde troep mn lichaam weer eens aan het werk gezet. Veel te warm gekleed natuurlijk![]()
6 april weer een wedstrijdje. De Nescioloop. Onderdeel van Rondje Mokum. Ik zag dat ik op de 12de plek sta in het algemeen klassement, van de 1311, na twee 10 KM wedstrijdjes (43.13 en 42.32). Wat best gek is eigenlijk want bij beide ben ik rond de 30ste plek geeindigd
Werd onderweg nog aangesproken door een opa: ik wou dat ik nog zo kon lopen. Moest er wel om lachen!
http://www.endomondo.com/workouts/309692836/11790891"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."![]()
quote:Welkom bij de run addicts.
Ik zou na 4 keer trainen vorige week ook eigenlijk niks moeten doen maarja, het is ook de avond van de loopgroep dus ik ga gewoon maar heen en zien waar het schip strand.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:20 schreef _MvN_ het volgende:
Werd onderweg nog aangesproken door een opa: ik wou dat ik nog zo kon lopen.![]()
Ik hou wel van dat soort opmerkingen. Beter dan die stugge honden eigenaren die snel de andere kant op kijken zodat ze niks hoeven te zeggen als je voorbij komt.
Ja, ik heb geen idee. Als ik nu zo rustig zit, geeft 'ie een HR van 60. Hoe weet ik wat mijn HRmax is? Wel een geruststelling dat het medisch in ieder geval waarschijnlijk geen kwaad kan.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:31 schreef pijll het volgende:
[..]
Voor een rustig loopje zijn dat hele hoge HR's vergeleken met de meeste lopers, maar als jij gewoon een hoge HRmax hebt, dan is het geen probleem.
Edit: en daarmee bedoel ik: misschien is het een wel probleem dat je niet effectief traint, en zou je bij een lagere hartslag meer profijt hebben van je trainingen. Maar als de hartslag verder regelmatig is, en snel reageert op snelheidsveranderingen, dan kan dat volgens mij medisch geen kwaad.
Vandaag viel de uitnodiging voor de eerste bijeenkomst van de "onder-de-rivieren"groep van de Berlijn marathon reis op de virtuele mat.
Volgende week maandag, gezellig in de lokale Runner's World
Al een beetje gekeken wie er nog meer bijzijn (lange leve social media) en ik geloof dat er aardig wat marathon ervaring in de groep zit.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik kreeg bij de CPC zo'n foldertje van marathonreizen in mijn hand gedrukt. Dan ga je toch stiekem opeens nadenken over marathons ergens anders op de wereld![]()
![]()
Ga je die doen? Gaaf!quote:Op maandag 17 maart 2014 14:31 schreef Guard het volgende:
Vandaag viel de uitnodiging voor de eerste bijeenkomst van de "onder-de-rivieren"groep van de Berlijn marathon reis op de virtuele mat.
Volgende week maandag, gezellig in de lokale Runner's World
Al een beetje gekeken wie er nog meer bijzijn (lange leve social media) en ik geloof dat er aardig wat marathon ervaring in de groep zit.
Ooit later als ik groot ben...
quote:Op maandag 17 maart 2014 14:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik kreeg bij de CPC zo'n foldertje van marathonreizen in mijn hand gedrukt. Dan ga je toch stiekem opeens nadenken over marathons ergens anders op de wereld
Ik heb mn hardloopmaat moeten beloven om volgend jaar Berlijn te gaan doen. Nu nog beslissen of ik ook een voorjaarsmarathon wil doen...maar die beslissing neem ik dit najaar welF means you're fucked![]()
In de laatste Trail Running Magazine stond een artikel met 12 bucket list trails... met foto's!quote:Op maandag 17 maart 2014 14:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik kreeg bij de CPC zo'n foldertje van marathonreizen in mijn hand gedrukt. Dan ga je toch stiekem opeens nadenken over marathons ergens anders op de wereld
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Ik doe niet aan hardloopbucketlists...ik weet nu al dat ik nooit die hele lijst af zou kunnen werkenF means you're fucked![]()
Ikbeloof nu alvast dat ik niet MEER dan 1 marathon per jaar doequote:Op maandag 17 maart 2014 14:35 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik heb mn hardloopmaat moeten beloven om volgend jaar Berlijn te gaan doen. Nu nog beslissen of ik ook een voorjaarsmarathon wil doen...maar die beslissing neem ik dit najaar wel![]()
![]()
Als je googlet op "hardlopen hartslagmeter" krijg je veel meer info dan je lezen kan. In het kort: sportkeuring is het meest betrouwbaar, je kan ook zelf een zware training doen en dan op het laatst een paar sprintjes; formules als 220-leeftijd zijn erg onbetrouwbaar.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:30 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ja, ik heb geen idee. Als ik nu zo rustig zit, geeft 'ie een HR van 60. Hoe weet ik wat mijn HRmax is? Wel een geruststelling dat het medisch in ieder geval waarschijnlijk geen kwaad kan.
Belangrijker dan je HR max (die je in de praktijk vrijwel nooit zal halen) zijn dingen als omslagpunt en anaerobe drempels. Maar daar heb ik ook geen verstand van.![]()
Bodemloze put lijst mag ook.
Zou ook nooit een lijst helemaal af willen werken. Er moet wel wat te dromen overblijven!
Zelf werk ik overigens ook niet met een bucket list. Af en toe even rondneuzen, kijken of er nog leuke dingen zijn. Verder dan "volgend jaar" kijk ik niet. En volgend jaar is nu nog erg ver weg. De enige die er wellicht al in staat is de Salland trail. En dat is nog niet eens zeker. En dat is niet eens een bucket list item.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Ik heb een lijstje met alle wedstrijden binnen 25 km van Den Haag, en ik wil ze allemaal een keer gedaan hebben. En dat is al meer dan een A4-tje vol.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:38 schreef YUR het volgende:
Ik doe niet aan hardloopbucketlists...ik weet nu al dat ik nooit die hele lijst af zou kunnen werken![]()
Heb je ze allemaal ja?quote:Op maandag 17 maart 2014 14:42 schreef pijll het volgende:
[..]
Ik heb een lijstje met alle wedstrijden binnen 25 km van Den Haag, en ik wil ze allemaal een keer gedaan hebben. En dat is al meer dan een A4-tje vol.
Swets aan de ultra?quote:Op maandag 17 maart 2014 14:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ikbeloof nu alvast dat ik niet MEER dan 1 marathon per jaar doe
![]()
1
2[b]28 mei- [url=www.alkmaarcityrun.nl]Alkmaar City Run by Night[/url][/b]
[*] douche-eendje - 5km
Zoiets dus? Deze immer falende loper heeft na ruim een half jaar bootcamp nu ineens een fijne loopconditie en techniek. Die moet eens echt getest worden![]()
![]()
![]()
Ik begin met 1x een M lopen, en kijk wel of ik het nog steeds zo leuk vind als het achter de rug is
Durf ik niet te zeggen. Er komen er steeds nieuwe bij. En niet alles staat op DutchRunners of Hardloopkalender.quote:![]()
Ik zet mijn zinnen dit jaar vooral op de Meijendelloop, een week voor de Bruggenloop. Probleem is alleen dat die wedstrijd gegarandeerd was t/m 2013 en er nog niks bekend gemaakt is over een eventuele 2014-editie.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:42 schreef pijll het volgende:
[..]
Ik heb een lijstje met alle wedstrijden binnen 25 km van Den Haag, en ik wil ze allemaal een keer gedaan hebben. En dat is al meer dan een A4-tje vol.
http://www.meijendelloop.nl![]()
![]()
Die is zwaar hoor: 25 km! Maar vooral: heel vroeg opstaan.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:47 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik zet mijn zinnen dit jaar vooral op de Meijendelloop, een week voor de Bruggenloop. Probleem is alleen dat die wedstrijd gegarandeerd was t/m 2013 en er nog niks bekend gemaakt is over een eventuele 2014-editie.
http://www.meijendelloop.nl![]()
Als je net over de finish komt niet waarschijnlijk, maar dat veranderd snel weer. (In mijn geval)quote:Op maandag 17 maart 2014 14:46 schreef Guard het volgende:
Ik begin met 1x een M lopen, en kijk wel of ik het nog steeds zo leuk vind als het achter de rug is
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."![]()
ik heb een vermoeden hoe het gaat na het finishen: "holy shit, I did it. Never again!" En na een tijdje: "och het viel eigenlijk wel mee, zou best leuk zijn om nog eens te doen"quote:Op maandag 17 maart 2014 14:49 schreef _MvN_ het volgende:
[..]
Als je net over de finish komt niet waarschijnlijk, maar dat veranderd snel weer. (In mijn geval)
Wow, veel topics gemist! Wel lekker gelopen gisteren in amsterdam!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Het geheugen van een hardlopen kans soms nogal selectief zijn.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:51 schreef Guard het volgende:
[..]
ik heb een vermoeden hoe het gaat na het finishen: "holy shit, I did it. Never again!" En na een tijdje: "och het viel eigenlijk wel mee, zou best leuk zijn om nog eens te doen"
O, ja, die moet ik ook nog lopen geloof ik.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:43 schreef douche-eendje het volgende:
[ code verwijderd ]
Zoiets dus? Deze immer falende loper heeft na ruim een half jaar bootcamp nu ineens een fijne loopconditie en techniek. Die moet eens echt getest worden![]()
![]()
zo ging dat bij mij na de finish van de Kennedymars...quote:Op maandag 17 maart 2014 14:52 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Het geheugen van een hardlopen kans soms nogal selectief zijn.
En dat besef "och dat viel wel mee" kwam al na een half uur.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Oh, juist dan zeg ik altijd heel vriendelijk goedendagquote:Op maandag 17 maart 2014 14:23 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Ik hou wel van dat soort opmerkingen. Beter dan die stugge honden eigenaren die snel de andere kant op kijken zodat ze niks hoeven te zeggen als je voorbij komt.![]()
![]()
Welkom terug!quote:Op maandag 17 maart 2014 14:43 schreef douche-eendje het volgende:
[ code verwijderd ]
Zoiets dus? Deze immer falende loper heeft na ruim een half jaar bootcamp nu ineens een fijne loopconditie en techniek. Die moet eens echt getest worden
Zijn er zeker wel veel?quote:Op maandag 17 maart 2014 14:46 schreef pijll het volgende:
[..]
Durf ik niet te zeggen. Er komen er steeds nieuwe bij. En niet alles staat op DutchRunners of Hardloopkalender.Jaaaaa, die wil ik ook doen!quote:Op maandag 17 maart 2014 14:47 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik zet mijn zinnen dit jaar vooral op de Meijendelloop, een week voor de Bruggenloop. Probleem is alleen dat die wedstrijd gegarandeerd was t/m 2013 en er nog niks bekend gemaakt is over een eventuele 2014-editie.
http://www.meijendelloop.nlAltijd al achter je gezocht. Echt echt echt geen color?quote:Op maandag 17 maart 2014 14:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ultratrailobstaclefunruns is het enige waar ik nog aan mee doeF means you're fucked![]()
Zo gaat het idd. En tijdens de 2de marathon begon ik na 35 KM mezelf af te vragen waarom ik het WEER moest doen.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:51 schreef Guard het volgende:
[..]
ik heb een vermoeden hoe het gaat na het finishen: "holy shit, I did it. Never again!" En na een tijdje: "och het viel eigenlijk wel mee, zou best leuk zijn om nog eens te doen"
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."![]()
Ik weet het, maar dat is juist heel gaaf, dat je in de schemering begint en de natuur ziet ontwaken.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:48 schreef pijll het volgende:
[..]
Die is zwaar hoor: 25 km! Maar vooral: heel vroeg opstaan.![]()
Van mij krijgen ze altijd een bemoedigende glimlach. telt dat ook?quote:Op maandag 17 maart 2014 14:23 schreef Nanook24 het volgende:
Ik hou wel van dat soort opmerkingen. Beter dan die stugge honden eigenaren die snel de andere kant op kijken zodat ze niks hoeven te zeggen als je voorbij komt.
Ja hoor, daar neem ik ook genoegen mee.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Van mij krijgen ze altijd een bemoedigende glimlach. telt dat ook?
Dankje, dan bel ik vanavond even met mijn privé huisarts (pappaquote:Op maandag 17 maart 2014 14:41 schreef pijll het volgende:
[..]
Als je googlet op "hardlopen hartslagmeter" krijg je veel meer info dan je lezen kan. In het kort: sportkeuring is het meest betrouwbaar, je kan ook zelf een zware training doen en dan op het laatst een paar sprintjes; formules als 220-leeftijd zijn erg onbetrouwbaar.
Belangrijker dan je HR max (die je in de praktijk vrijwel nooit zal halen) zijn dingen als omslagpunt en anaerobe drempels. Maar daar heb ik ook geen verstand van.) om te overleggen en dan ga ik morgen even een afspraak maken bij een sportfysio. En woensdag eventueel even kijken wat wel/geen ritalin voor invloed heeft op mijn hartslag. Tnx voor de info iig!
Gelukkig dan maar, Mijn hond is wel wat enthousiaster die wil altijd mee rennenquote:Op maandag 17 maart 2014 15:01 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Ja hoor, daar neem ik ook genoegen mee.
Inschrijving is vandaag geopend.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:53 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
O, ja, die moet ik ook nog lopen geloof ik.
Yur, dankjehet lopen gaat nu echt zoveel beter, meer ontspannen.
![]()
Goeie, eens denken of ik de 5 of de 10 wil doen.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:05 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Inschrijving is vandaag geopend.
Yur, dankjehet lopen gaat nu echt zoveel beter, meer ontspannen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys![]()
Ik heb ze even voor je geteld. Op mijn lijst staan 84 verschillende loopjes in de regio. En daarvan heb ik er nu 33 gelopen.quote:![]()
Nicequote:Op maandag 17 maart 2014 15:09 schreef pijll het volgende:
[..]
Ik heb ze even voor je geteld. Op mijn lijst staan 84 verschillende loopjes in de regio. En daarvan heb ik er nu 33 gelopen.
Superleuk! Lijkt me ook wel watquote:Op maandag 17 maart 2014 15:09 schreef pijll het volgende:
[..]
Ik heb ze even voor je geteld. Op mijn lijst staan 84 verschillende loopjes in de regio. En daarvan heb ik er nu 33 gelopen.![]()
![]()
Ik zit voor de grap eens te meten wat de loopafstand is van mijn huis naar mijn favoriete terras in Leiden.
Dat is dus slechts 14.8 km! Ik zeg dat is meteen een mooi doel om de training mee af te gaan sluiten!![]()
En dan terug 29,6km zwalkenquote:Op maandag 17 maart 2014 15:10 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik zit voor de grap eens te meten wat de loopafstand is van mijn huis naar mijn favoriete terras in Leiden.
Dat is dus slechts 14.8 km! Ik zeg dat is meteen een mooi doel om de training mee af te gaan sluiten!![]()
Andersom is ook wel een leuk experiment. Met hoeveel drank in je mik red je het nog tot huis in een fatsoenlijke tijd.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:10 schreef De_kluizenaar het volgende:
Dat is dus slechts 14.8 km! Ik zeg dat is meteen een mooi doel om de training mee af te gaan sluiten!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
quote:Op maandag 17 maart 2014 15:12 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Andersom is ook wel een leuk experiment. Met hoeveel drank in je mik red je het nog tot huis in een fatsoenlijke tijd.Ik stem voor videomateriaal.
Nog even een huppeltje: horloge was volledig opgeladen toen het aankwam, alles zat erbij, ik heb het garantiebewijs ook nog eens per mail gekregen en de winkel (Coolblue) zit hier ook nog eens in de buurt. Het krasje waar ze me foto's van heeft gestuurd blijkt ook amper bestaansrecht te hebben en als er nog iets is of als ik meer documentatie nodig heb, hoef ik het maar te laten weten. Dus ik ben DOL gelukkig.
Dan neem ik de trein wel terugquote:Op maandag 17 maart 2014 15:12 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Andersom is ook wel een leuk experiment. Met hoeveel drank in je mik red je het nog tot huis in een fatsoenlijke tijd.
Okay nog even over Garmin. Bij Smashrun kan hij automatisch importeren vanuit Garmin. Kan dat niet ook gewoon bij Endomondo enzo?![]()
Ja.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:20 schreef Twinky het volgende:
Okay nog even over Garmin. Bij Smashrun kan hij automatisch importeren vanuit Garmin. Kan dat niet ook gewoon bij Endomondo enzo?
New Workout --> "Import from Garmin".Ja doei.![]()
De afstand naar mijn werk is nauwelijks genoeg voor een warming up, km of 2.quote:
Heeft wel weer als voordeel dat ik lekker op tijd thuis ben (als ik gewoon op de fiets ga), en dan dus lekker de sloffen aankan voor een rondje).Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
ja dat had ik gevonden! Maar automatisch!quote:Op maandag 17 maart 2014 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja.
New Workout --> "Import from Garmin".![]()
Een vriendin wil graag mijn nieuwe horloge aanraken, dus misschien gaan we woensdag samen even een stukje rennen.Zou wel leek zijn, maar zij is al wel veel verder dan ik, dus ik wacht nog even af of ze dat zich beseft.
Bij mij haalt hij het bij endomondo wel uit mijn Garmin-app op de computer. Ik hoef niet te werken met GPXjes ofzo. Of bedoel je meer 1 knopje drukken en hij zoekt alles zelf op?quote:Op maandag 17 maart 2014 15:20 schreef Twinky het volgende:
Okay nog even over Garmin. Bij Smashrun kan hij automatisch importeren vanuit Garmin. Kan dat niet ook gewoon bij Endomondo enzo?
Lol, weer veel te laat!
En Corniel, grote kans dat je gezelschap hebt van mij tijdens de Spijkenisse marathon! Even kijken of ik dat wil doen, dan wordt de Hoge Veluwetrail mijn langste duurloop daarvoor 😊![]()
Automatischer dan dat gaat het helaas niet bij Endomondo (en Strava). Het knopje: sync Garmin bij Smashrun is echt geniaal.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:24 schreef Twinky het volgende:
[..]
ja dat had ik gevonden! Maar automatisch!
Is er al een lijstje met leden die een Smashrun account hebben?
@jero_nemo: ja, zo ga ik nooit top-10 eindigen natuurlijk.![]()
[ Bericht 16% gewijzigd door Corniel op 17-03-2014 15:29:44 (Reactie op Jero_nemo) ]Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Daar moeten jullie heenquote:
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
Jewehel, FOK! is zoals het er nu uitziet ook echt aanwezigquote:
Today is life -
Dale Carnegie![]()
Goed punt voor als ik nog eens aan de hartslagmeter ga. Ik slik die shizzle ookquote:Op maandag 17 maart 2014 15:01 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dankje, dan bel ik vanavond even met mijn privé huisarts (pappa) om te overleggen en dan ga ik morgen even een afspraak maken bij een sportfysio. En woensdag eventueel even kijken wat wel/geen ritalin voor invloed heeft op mijn hartslag. Tnx voor de info iig!
Volgens mij is mijn rusthartslag heel hoog. 70 ofzo. Kan dat?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Wat is een electric run?"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."![]()
Ga je mij opzoeken?quote:Op maandag 17 maart 2014 15:28 schreef Corniel het volgende:
[..]
Automatischer dan dat gaat het helaas niet bij Endomondo (en Strava). Het knopje: sync Garmin bij Smashrun is echt geniaal.
Is er al een lijstje met leden die een Smashrun account hebben?
@jero_nemo: ja, zo ga ik nooit top-10 eindigen natuurlijk.![]()
![]()
's avonds lopen, behangen met glowsticks in het gezelschap van Patries enzo...quote:Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
quote:Op maandag 17 maart 2014 15:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
Jewehel, FOK! is zoals het er nu uitziet ook echt aanwezig
* Murmeli vermomt zichSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
quote:ik ben t niet, dus maak je niet druk
zou t zelf wel leuk vinden, maar tis zo ver fietsenToday is life -
Dale Carnegie![]()
En daarna feestje toch? Ik ga wel wandelen, anders stankquote:Op maandag 17 maart 2014 15:31 schreef Guard het volgende:
[..]
's avonds lopen, behangen met glowsticks in het gezelschap van Patries enzo...
quote:Op maandag 17 maart 2014 15:28 schreef Corniel het volgende:
[..]
@jero_nemo: ja, zo ga ik nooit top-10 eindigen natuurlijk.
Finding jero_nemo.quote:Ja doei.![]()
De 5, want 2 keer hetzelfde rondjequote:Op maandag 17 maart 2014 15:07 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Goeie, eens denken of ik de 5 of de 10 wil doen.
O, wacht, ze zijn bezig met een nieuw parcours.
Maar ik loop evengoed de 5 dan, het is tegen die tijd te warm voor lange afstanden.
[ Bericht 11% gewijzigd door hatsaflats op 17-03-2014 15:38:35 ]![]()
Haha. Trein?quote:Op maandag 17 maart 2014 15:32 schreef Ynske het volgende:
[..]ik ben t niet, dus maak je niet druk
zou t zelf wel leuk vinden, maar tis zo ver fietsenSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
quote:Op maandag 17 maart 2014 15:31 schreef Guard het volgende:
[..]
's avonds lopen, behangen met glowsticks in het gezelschap van Patries enzo...![]()
Nou, dit was bij mij zonder ritalin... Dus ik ben bang dat mijn HR met het soul nog hoger ligt. Maar volgens mij is dat allemaal wel oké als je bloeddruk maar goed is, en die laat je als het goed is ieder jaar testen als je ritalin slikt. Helaas ben ik daar niet zo consequent in, dus dat ga ik dan toch maar even laten doen binnenkort.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:29 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Goed punt voor als ik nog eens aan de hartslagmeter ga. Ik slik die shizzle ook
Volgens mij is mijn rusthartslag heel hoog. 70 ofzo. Kan dat?Maar ik kon vandaag tijdens de training nog best meezingen met mijn muziek (ook al is het dan niet meer erg mooi en haal ik de lange uithalen dan niet meer). Ik had kortom niet het gevoel dat ik echt te hard aan het trainen was. Maar goed ik heb er geen verstand van dus ik ga het braaf navragen bij iemand die dat wel heeft.
Ik voel sowieso meer voor de 5 geloof ik.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:33 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
De 5, want 2 keer hetzelfde rondje
O, wacht, ze zijn bezig met een nieuw parcours.
Maar ik loop evengoed de 5 dan, het is tegen die tijd te warm voor lange afstanden.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys![]()
Ik vind het wel een beetje overdreven geneuzel: een wachtrij voor inschrijven. Duurde vorig jaar geloof ik nog best wel even voordat ie vol zat.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:40 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik voel sowieso meer voor de 5 geloof ik.
Hopen op een zwak deelnemersveld, want dan kan ik misschien eventueel voor een podiumplekje hupsen![]()
![]()
Een rusthartslag van 70 als je AD slikt is volgens mij heel laag.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:29 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Goed punt voor als ik nog eens aan de hartslagmeter ga. Ik slik die shizzle ook
Volgens mij is mijn rusthartslag heel hoog. 70 ofzo. Kan dat?![]()
Ah, ik ben niet de enige die er zo over denktquote:Op maandag 17 maart 2014 15:33 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
De 5, want 2 keer hetzelfde rondje![]()
(Volgende maand hier in het dorp de Vennenloop. Eerste belachelijke feit is al dat ze in een mooie bosrijke omgeving over asfalt gaan lopen, vervolgens kun je kiezen uit 1,2 of 3 keer hetzelfde rondje....)
![]()
Vind ik ook zo jammer bij de Brabantse Parel, daar is de HM ook 2x het rondje van 10 (plus een beetje), daar kun je met gemak toch een mooi rondje van 21 maken.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:45 schreef cafca het volgende:
[..]
Ah, ik ben niet de enige die er zo over denkt![]()
(Volgende maand hier in het dorp de Vennenloop. Eerste belachelijke feit is al dat ze in een mooie bosrijke omgeving over asfalt gaan lopen, vervolgens kun je kiezen uit 1,2 of 3 keer hetzelfde rondje....)
En dan durven ze dat ook nog zo te verantwoorden:quote:De halve marathon lopers lopen twee keer het 10 kilometer parcours en kunnen dus dubbel genieten!
Die van mij gisteren was ook 2 rondjes. Stom.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:50 schreef Guard het volgende:
[..]
Vind ik ook zo jammer bij de Brabantse Parel, daar is de HM ook 2x het rondje van 10 (plus een beetje), daar kun je met gemak toch een mooi rondje van 21 maken.
En dan durven ze dat ook nog zo te verantwoorden:
[..]Ja doei.![]()
Krijg je daar ook een hoge hartslag van dan? Ik zal ns meten.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:43 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Een rusthartslag van 70 als je AD slikt is volgens mij heel laag.
Mijn bloeddruk is laag. 110/60 is voor mij al hoog. Dus t zit verder wel goed qua gezondheid gelukkig.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Dubbel zoveel parcourswachters nodig, meer overlast dus moeilijker vergunniingen regelen... 't Lijkt makkelijker dan 't is.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:50 schreef Guard het volgende:
[..]
Vind ik ook zo jammer bij de Brabantse Parel, daar is de HM ook 2x het rondje van 10 (plus een beetje), daar kun je met gemak toch een mooi rondje van 21 maken.![]()
Een wachtrij? Srsly?quote:Op maandag 17 maart 2014 15:42 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik vind het wel een beetje overdreven geneuzel: een wachtrij voor inschrijven. Duurde vorig jaar geloof ik nog best wel even voordat ie vol zat.
Hopen op een zwak deelnemersveld, want dan kan ik misschien eventueel voor een podiumplekje hupsen
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys![]()
Wat mij betreft is rondjes lopen alleen acceptabel op de baan of op een race circuit.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Die van mij gisteren was ook 2 rondjes. Stom.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Wow! Vandaag voor het eerst in m'n leven 10km gelopen zonder wandelen!
Eind januari begonnen met lopen. 2 week terug voor het eerst 5km in een stuk in 28min.
Op moment ben ik bij les 21 van Evy. Maar vandaag wilde ik eens rustig lopen:
- Door heuvelachtige bossen ipv polders waar ik normaal loop
- Zonder eva
- Zonder muziek
- Zonder steeds te kijken hoe hard ik liep.
Dit alles met al doel eens te kijken hoe lang/ver ik nu kon lopen. Na een tijdje toch maar eens op m'n telefoon gekeken. En tot m'n verbazing zag ik dat ik al 7,5Km had gelopen. Door naar de 10 dacht ik toen!![]()
10km moeiteloos gelopen. Geen een keer buiten adem. Het lopen ging eigenlijk vanzelf. Het is dat ik nu weer thuis moest zijn anders had ik er denk ik moeiteloos 15km van kunnen maken
Aan het eind maar een mooi sprintje getrokken om toch een beetje uitgeput bij m'n fiets terug te komen. Heerlijk gelopen![]()
Misschien geen toptijd. Maar ik ben blij met mijn 10km in 1:06:44 (incl veterstrikken en foto)![]()
http://www.endomondo.com/workouts/user/4985471Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30![]()
Bij ons is laatst een loopje een half uur uitgesteld omdat er onverwacht zoveel animo op de dag zelf was dat er tegen de tijd dat we eigenlijk moesten nog steeds een hoop mensen in de rij stonden.quote:
Tuurlijk, vanaf de kant is het makkelijk kritiek leveren, maar jammer is het wel.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:54 schreef pijll het volgende:
[..]
Dubbel zoveel parcourswachters nodig, meer overlast dus moeilijker vergunniingen regelen... 't Lijkt makkelijker dan 't is.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Dat klinkt echt heel fijn! Top dat je er toch 1 gescoord hebt nuquote:Op maandag 17 maart 2014 15:15 schreef Sarasi het volgende:
[..]Ik stem voor videomateriaal.
Nog even een huppeltje: horloge was volledig opgeladen toen het aankwam, alles zat erbij, ik heb het garantiebewijs ook nog eens per mail gekregen en de winkel (Coolblue) zit hier ook nog eens in de buurt. Het krasje waar ze me foto's van heeft gestuurd blijkt ook amper bestaansrecht te hebben en als er nog iets is of als ik meer documentatie nodig heb, hoef ik het maar te laten weten. Dus ik ben DOL gelukkig..
Once in a while, I just wanna dance and feel good![]()
Ja, al zal het ook afhangen van de dosis en het type AD/AP.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:52 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Krijg je daar ook een hoge hartslag van dan? Ik zal ns meten.![]()
Maar een virtuele wachtrij.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:57 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Bij ons is laatst een loopje een half uur uitgesteld omdat er onverwacht zoveel animo op de dag zelf was dat er tegen de tijd dat we eigenlijk moesten nog steeds een hoop mensen in de rij stonden.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys![]()
Dat is behoorlijk indrukwekkend na zo'n korte tijd. Ik zou het lekker uitmaken met Evy, want haar heb je duidelijk al niet meer nodig.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:57 schreef Pandaplint het volgende:
Eind januari begonnen met lopen. 2 week terug voor het eerst 5km in een stuk in 28min.
- Zonder eva
- Zonder muziek
Dit alles met al doel eens te kijken hoe lang/ver ik nu kon lopen. Na een tijdje toch maar eens op m'n telefoon gekeken. En tot m'n verbazing zag ik dat ik al 7,5Km had gelopen. Door naar de 10 dacht ik toen!![]()
10km moeiteloos gelopen. Geen een keer buiten adem. Het lopen ging eigenlijk vanzelf. Het is dat ik nu weer thuis moest zijn anders had ik er denk ik moeiteloos 15km van kunnen maken
Aan het eind maar een mooi sprintje getrokken om toch een beetje uitgeput bij m'n fiets terug te komen. Heerlijk gelopen![]()
Misschien geen toptijd. Maar ik ben blij met mijn 10km in 1:06:44 (incl veterstrikken en foto)![]()
http://www.endomondo.com/workouts/user/4985471![]()
Ohhhhhhhh.....quote:![]()
Nou ja, als het dan maar wel werkt! Bij een ander loopje hier ging het systeem zo stuk door de stormloop dat sommige mensen zich wel 2, 3, 4 of 5 keer hadden ingeschreven...
Dankje!quote:Op maandag 17 maart 2014 16:00 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dat is behoorlijk indrukwekkend na zo'n korte tijd. Ik zou het lekker uitmaken met Evy, want haar heb je duidelijk al niet meer nodig.
Maar ik vind de nieuwe woordjes van Evy zo lief![]()
"Ik ben fier op u"
"of ga naar een kinesist"Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30![]()
je kunt ook nog evy 5-10 doen!quote:Op maandag 17 maart 2014 16:02 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Dankje!
"Ik ben fier op u"
"of ga naar een kinesist"
edit: die is ook afwisselender, ook met extra snel enzo.![]()
Het is op het internet niet de bedoeling dat je met waterdichte argumentatie komt. Let daar in het vervolg op ajb.quote:Op maandag 17 maart 2014 16:02 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Dankje!
"Ik ben fier op u"
"of ga naar een kinesist"![]()
Het is naar mijn idee niet zo'n heel spannend loopje, maar daar denkt de organisatie blijkbaar anders over.quote:Op maandag 17 maart 2014 16:01 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Ohhhhhhhh.....![]()
Nou ja, als het dan maar wel werkt! Bij een ander loopje hier ging het systeem zo stuk door de stormloop dat sommige mensen zich wel 2, 3, 4 of 5 keer hadden ingeschreven...![]()
En da's ook wel weer onhandig inderdaad.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys![]()
quote:Op maandag 17 maart 2014 16:04 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Het is op het internet niet de bedoeling dat je met waterdichte argumentatie komt. Let daar in het vervolg op ajb.![]()
![]()
Ach, als het echt zo hard gaat met die nummers is het ook wel weer makkelijk. Dan loop ik gewoon een ander rondje zonder nummer.quote:Op maandag 17 maart 2014 16:07 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik was nr 1366
En 10 is andere route dit jaar ipv 2x5 lopen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys![]()
Op 4 maart was je 2 weken bezig postte je en had je last van je achillespezen. Niet om het een of ander, maar met je huidige opbouw ben je een serieuze blessure 'waiting to happen'.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:57 schreef Pandaplint het volgende:
- Zonder eva
- Zonder muziek
http://www.endomondo.com/workouts/user/4985471
Loop gewoon rustig je 5KM en houd je aan de 10% regel. Maximaal 10% per week meer gaan lopen. Dus volgende week 5.5KM, de week erop 6KM, etc.![]()
6,05 km.quote:Op maandag 17 maart 2014 16:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Loop gewoon rustig je 5KM en houd je aan de 10% regel. Maximaal 10% per week meer gaan lopen. Dus volgende week 5.5KM, de week erop 6KM, etc.
Sorry, het is soms sterker dan ikzelf.![]()
Ik rond af, daarom lijkt die marathon niet zo ver.quote:Op maandag 17 maart 2014 16:15 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
6,05 km.
Sorry, het is soms sterker dan ikzelf.![]()
"Hee, daar staat het bordje van de 27 km. De hele afstand is afgerond 40 km, dus hoef ik nog maar afgerond 10 km! Dat duurt dus nog maar (afgerond) een uurtje. Ik ben er bijna!"quote:Op maandag 17 maart 2014 16:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik rond af, daarom lijkt die marathon niet zo ver.![]()
Wow man. En zaterdag schreef je ditquote:Op maandag 17 maart 2014 15:57 schreef Pandaplint het volgende:
- Zonder eva
- Zonder muziek
http://www.endomondo.com/workouts/user/4985471quote:zaterdag 15 maart 2014 @ 08:05:10
Pandaplint
pi
Gisteravond snoeihard door m'n enkel geklapt. Ik stond even op m'n wreef ipv voetzool. Meteen ijs erop gedaan. Kan nu nauwelijks lopen
Dat wordt een tijdje geen hardlopen
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
quote:Op maandag 17 maart 2014 16:21 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Wow man. En zaterdag schreef je dit
[..]![]()
Today is life -
Dale Carnegie![]()
quote:Op maandag 17 maart 2014 16:20 schreef pijll het volgende:
[..]
"Hee, daar staat het bordje van de 27 km. De hele afstand is afgerond 40 km, dus hoef ik nog maar afgerond 10 km! Dat duurt dus nog maar (afgerond) een uurtje. Ik ben er bijna!"Ja dat!
![]()
[..]
[..]
Wie vraagt een kloonscan aan op datisstom?![]()
Optimisme ten top!quote:Op maandag 17 maart 2014 16:20 schreef pijll het volgende:
[..]
"Hee, daar staat het bordje van de 27 km. De hele afstand is afgerond 40 km, dus hoef ik nog maar afgerond 10 km! Dat duurt dus nog maar (afgerond) een uurtje. Ik ben er bijna!"![]()
![]()
[..]
[..]opzich klinkt het wel allemaal logisch.
Ik ga zo ook wel 25km lopen met mijn knie![]()
nee hoor grapje, keihard warminguppen (gatverredammeenzulks)en dan 5-10-15 min lopen
)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Ik ga zo lopen tijdens de hondenuitlaatpiek! En elke keer lach ik lief en zeg ik hallo. En soms rent er een hond een stukje met me mee![]()
![]()
Ik vond ook al eea op zie interwebz inderdaad. Goed dat je me erop attendeert. Ik slik vooralsnog een hele lage dosis (gewoon een ssri) omdat helemaal zonder niet goed ging dus het effect zal misschien niet zo groot zijn. Al heb ik er dus ook nog concerta bij. Hoera! (Ik moet bij het chemisch afval als ik dood ga)quote:Op maandag 17 maart 2014 15:59 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ja, al zal het ook afhangen van de dosis en het type AD/AP.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Dat is gezellig, als er een hond meeloopt. Mits lieve niet grommende hond danquote:Op maandag 17 maart 2014 16:41 schreef Twinky het volgende:
Ik ga zo lopen tijdens de hondenuitlaatpiek! En elke keer lach ik lief en zeg ik hallo. En soms rent er een hond een stukje met me meeSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Hallo! Ik kom me hier melden als jullie het niet erg vinden!
Twee weken geleden heb ik vor de eerste keer mee gedaan aan de Mud Masters. Dat was de 6 km, wat boven verwachting makkelijk ging.
Nu heb ik me ingeschreven voor de 12 km in september. Mijn hardloopconditie moet echter nog wel een stuk vooruit dan. Ben daarom begonnen om op duurconditie te trainen. Misschien is soms hier mee posten een goed steuntje in de rug voor me.
Net een lekkere training gehad in ieder geval: 7,80 km in 5.12 min per km![]()
![]()
Na 2,5km sprak ik mezelf al toe dat het voorspoedig ging. Het aantal kilometers van de resterende afstand was onder de 40 gekomen. Idem voor het moment dat het nog minder dan 30 werd, etc.quote:![]()
Hoi! Je hebt er een stevig tempo inzittenquote:Op maandag 17 maart 2014 17:06 schreef DavetheNL het volgende:
Hallo! Ik kom me hier melden als jullie het niet erg vinden!
Twee weken geleden heb ik vor de eerste keer mee gedaan aan de Mud Masters. Dat was de 6 km, wat boven verwachting makkelijk ging.
Nu heb ik me ingeschreven voor de 12 km in september. Mijn hardloopconditie moet echter nog wel een stuk vooruit dan. Ben daarom begonnen om op duurconditie te trainen. Misschien is soms hier mee posten een goed steuntje in de rug voor me.
Net een lekkere training gehad in ieder geval: 7,80 km in 5.12 min per km
"Grappig" dat je over ssri's begint, want die doen iets met serotonines (een van de stofjes die vrijkomen tijdens het hardlopen).quote:Op maandag 17 maart 2014 16:45 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik vond ook al eea op zie interwebz inderdaad. Goed dat je me erop attendeert. Ik slik vooralsnog een hele lage dosis (gewoon een ssri) omdat helemaal zonder niet goed ging dus het effect zal misschien niet zo groot zijn. Al heb ik er dus ook nog concerta bij. Hoera! (Ik moet bij het chemisch afval als ik dood ga)![]()
Gelijk maar een vraagje. Is het verstandig om langzaam de afstand op te bouwen met dit tempo of juist het tempo iets lager houden en eerst de afstand snel te vergroten?quote:Op maandag 17 maart 2014 17:08 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Hoi! Je hebt er een stevig tempo inzitten![]()
Ja klopt. Ik hoopte het te redden op alleen hardlopen maar dat lukte dus niet zo. Toch jammerquote:Op maandag 17 maart 2014 17:09 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
"Grappig" dat je over ssri's begint, want die doen iets met serotonines (een van de stofjes die vrijkomen tijdens het hardlopen).![]()
Al denk ik dat alle antidepressiva iets doen met serotonine want dat systeem is een beetje stuk bij mensen die depressief zijn.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Kan allebei. Maakt op zich niet uit, je hebt alle tijd. ZOlang je maar langzaam opbouwt. En ga intervallen één keer in de week. Dat helpt veel.quote:Op maandag 17 maart 2014 17:12 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
Gelijk maar een vraagje. Is het verstandig om langzaam de afstand op te bouwen met dit tempo of juist het tempo iets lager houden en eerst de afstand snel te vergroten?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik ben nogal een beginner, maar van wat ik weet gaat het er een beetje om wat je hartslag doet. Als jij op deze snelheid niet een enorme hoge hartslag krijgt en nog gewoon kan praten en niet buiten adem raakt, kan je op dit tempo uitbouwen.quote:Op maandag 17 maart 2014 17:12 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
Gelijk maar een vraagje. Is het verstandig om langzaam de afstand op te bouwen met dit tempo of juist het tempo iets lager houden en eerst de afstand snel te vergroten?
Als je helemaal stuk bent na zo'n loopje zou ik de snelheid verlagen.
Ik heb geen hartslagmeter dus probeer het op gevoel te doen en kan ook niks vertellen over hartslagzones (dat kunnen een paar anderen hier wel) maar mijn relaxte tempo ligt ergens rond de 6.30 per km. Maar ik ben traagin dat tempo kan ik rustig meer dan 10 km lopen (als ik gewoon fit ben).
Ik kan ook op 6.00 of 5.50 lopen maar dan ga ik half dood en houdt het met 5 km wel opSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
je bent niet traagquote:Op maandag 17 maart 2014 17:17 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik ben nogal een beginner, maar van wat ik weet gaat het er een beetje om wat je hartslag doet. Als jij op deze snelheid niet een enorme hoge hartslag krijgt en nog gewoon kan praten en niet buiten adem raakt, kan je op dit tempo uitbouwen.
Als je helemaal stuk bent na zo'n loopje zou ik de snelheid verlagen.
Ik heb geen hartslagmeter dus probeer het op gevoel te doen en kan ook niks vertellen over hartslagzones (dat kunnen een paar anderen hier wel) maar mijn relaxte tempo ligt ergens rond de 6.30 per km. Maar ik ben traagin dat tempo kan ik rustig meer dan 10 km lopen (als ik gewoon fit ben).
Ik kan ook op 6.00 of 5.50 lopen maar dan ga ik half dood en houdt het met 5 km wel opdat ben ik met gemiddeld 9 min op de km
Today is life -
Dale Carnegie![]()
Ik ook lol :p lekker slakkenquote:Op maandag 17 maart 2014 17:18 schreef Ynske het volgende:
[..]
je bent niet traagdat ben ik met gemiddeld 9 min op de km
Zeker jammer, maar ik denk wel dat het een grote toegevoegde waarde kan zijn. In een volgend leven word ik Running Therapie instructeur. Heb nu helaas niet de juiste kwalificaties om een cursus hiervoor te volgen. Gelukkig is mijn huidige baan ook leuk.quote:Op maandag 17 maart 2014 17:12 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ja klopt. Ik hoopte het te redden op alleen hardlopen maar dat lukte dus niet zo. Toch jammer
Als het al werkt. Er bestaan echt heel veel afschuwelijke psychische stoornissen waarvan men nog nauwelijks weet hoe ze te behandelen.quote:Al denk ik dat alle antidepressiva iets doen met serotonine want dat systeem is een beetje stuk bij mensen die depressief zijn.![]()
Het is idd heel erg niveau/talent/aanleg afhankelijk. Sommige mensen hier (Jero_nimo e.d.) lopen zelden langzamer dan 5:00/km, anderen halen in wedstrijd de 6:00/km niet. Daarom is het beter om je te focussen (als maatstaf voor je trainingen) op je trainings/hartslagzones. Een hartslagmeter is daarvoor nuttig, maar niet noodzakelijk:
D1: Je kan nog praten zonder problemen
D2: Je kan nog praten maar merkt dat je dan snel adem te kort komt
D3: Je kan niet meer (serieus) praten. Je bent voortdurend aan het in- en uitademen
Interval: je benen (en de rest van je lijf) verzuurt waar je bij staat/loopt.
Mijn ervaring is dat als (en dat is met deze indicaties direct lastig) bij hartlopen je basis legt eind-D1 begin D2. Een herstelloopje (na een wedstrijd) mag ook wel begin D1 met af en toe wandelen.
De blokjes die je als tempo inbouwt zijn D2/D3 tot interval, en soms pak je een training mee die volledig D2/D3 is. Wedstrijden zijn D3 en bij korte wedstrijden zelfs interval.
Het uitbouwen van afstand kan het best geleidelijk gebeuren. Er is een vuistregel van 10% per week. Dat is een goed uitgangspunt, maar hier en daar kan je daar wel van afwijken.
Bij alles geldt: luister naar je lichaam. Als het niet oke voelt, dan is het niet oke.Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Ja dat is zeker zo! Het lopen helpt mij enorm. Je boekt heel snel vooruitgang waardoor je je prestatiedrang wat kunt bevredigen, maar je leert ook om daar niet teveel op te focussen ivm blessures rn als je ziek bent bijv.quote:Op maandag 17 maart 2014 17:22 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Zeker jammer, maar ik denk wel dat het een grote toegevoegde waarde kan zijn. In een volgend leven word ik Running Therapie instructeur. Heb nu helaas niet de juiste kwalificaties om een cursus hiervoor te volgen. Gelukkig is mijn huidige baan ook leuk.
[..]
Als het al werkt. Er bestaan echt heel veel afschuwelijke psychische stoornissen waarvan men nog nauwelijks weet hoe ze te behandelen.
En natuurlijk het buiten zijn en de beweging zijn heel heilzaam. Ik ben dan pas een half jaar echt fanatiek (als in consequent trainen ook als t regent oid) maar ik word er juist sinds die tijd heel blij van.
Heerlijk! Blije Murmeli
Ja dat klopt. AD werken niet bij iedereen. En iets als autisme daar is niets voor. Helaas.
Running therapie instructeur klinkt gaaf! Het zou mooi zijn als dat soort dingen in het gewone behandelaanbod bij een ggz werden opgenomen. Kan je meer mensen helpen. En wat meer samenwerken ook met andere artsen/behandelaars sws.
Er is nog een wereld te winnen. Hoop alleen dat degenen die de beslissingen nemen dat ook willen zien
Is interval dat waar je denkt dat je over je benen gaat struikelen?quote:Op maandag 17 maart 2014 17:28 schreef Corniel het volgende:
Het is idd heel erg niveau/talent/aanleg afhankelijk. Sommige mensen hier (Jero_nimo e.d.) lopen zelden langzamer dan 5:00/km, anderen halen in wedstrijd de 6:00/km niet. Daarom is het beter om je te focussen (als maatstaf voor je trainingen) op je trainings/hartslagzones. Een hartslagmeter is daarvoor nuttig, maar niet noodzakelijk:
D1: Je kan nog praten zonder problemen
D2: Je kan nog praten maar merkt dat je dan snel adem te kort komt
D3: Je kan niet meer (serieus) praten. Je bent voortdurend aan het in- en uitademen
Interval: je benen (en de rest van je lijf) verzuurt waar je bij staat/loopt.
Mijn ervaring is dat als (en dat is met deze indicaties direct lastig) bij hartlopen je basis legt eind-D1 begin D2. Een herstelloopje (na een wedstrijd) mag ook wel begin D1 met af en toe wandelen.
De blokjes die je als tempo inbouwt zijn D2/D3 tot interval, en soms pak je een training mee die volledig D2/D3 is. Wedstrijden zijn D3 en bij korte wedstrijden zelfs interval.
Het uitbouwen van afstand kan het best geleidelijk gebeuren. Er is een vuistregel van 10% per week. Dat is een goed uitgangspunt, maar hier en daar kan je daar wel van afwijken.
Bij alles geldt: luister naar je lichaam. Als het niet oke voelt, dan is het niet oke.![]()
Wbt wedstrijdtempo: dat hou ik geen 10 km vol in D3 hoor. Wel de laatste paar km. Maar dat bedoel je misschien ook
(Probeert ook meteen wat op te steken)Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Jij begint net. Dan hoort datquote:Op maandag 17 maart 2014 17:18 schreef Ynske het volgende:
[..]
je bent niet traagdat ben ik met gemiddeld 9 min op de km
Ik vergeleek mezelf ff met die sportieve mannen hier
MIjn wedstrijdtempo op een 10KM is ook 'maar' 5m:15s ofzo. Sommige mensen zijn gewoon sneller dan anderen. Daarom is hardlopen vooral ook een individuele sport, waarbij je je vortgang tov jezelf makkelijk kan bijhouden.![]()
Mee eens.quote:
Mijn opmerking was zo ook niet bedoeld. Wilde alleen aangeven dat 6.30 niet een standaard goed tempo is.
Of ben ik nou weer aan t happen?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Nee, want electric runquote:Op maandag 17 maart 2014 17:46 schreef Devv het volgende:
Zou iemand deze toe kunnen voegen?
28 mei - Alkmaar City Run by night
• Devv - 10km
Ja doei.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: