Zoiets vermoedde ik al. Wist niet of je het doorhad. Onze eigen MrTextSelector!quote:Op maandag 17 maart 2014 12:18 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik ben zo iemand die alles selecteert als hij leest. En als je op quote drukt terwijl er iets in die post is geselecteerd, quotet hij alleen de geselecteerde tekst.
Ik pak altijd ibubrophen dat werkt ook goedquote:Op maandag 17 maart 2014 13:01 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Thanks meis!
Overgestapt op paradon, dat helptjeej!
Die mag ik niet bij mn antidepressivaquote:Op maandag 17 maart 2014 13:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik pak altijd ibubrophen dat werkt ook goed
Bravo! Nu kan je niet meer terug!quote:Op maandag 17 maart 2014 09:49 schreef Corniel het volgende:
@Guard: Goed punt.
Onder het mom: meer peer-druk:
[ code verwijderd ]
quote:Op maandag 17 maart 2014 10:39 schreef Zwabberhark het volgende:
![]()
Ik ben net terug van een trainingsrondje van liefst 1,1 km.
Na de eerste stap voelde ik meteen de rechterheup weer. Geen stekende pijn of zo, maar het voelde niet soepel zeg maar. Dat bleef aanhouden en ik ben maar weer gestopt. Wil geen risico lopen. Ik zweet verdorie niet eens.
Enfin, tegenvallertje. Ik wil graag lopen, maar is nu beter van niet.
Voor een rustig loopje zijn dat hele hoge HR's vergeleken met de meeste lopers, maar als jij gewoon een hoge HRmax hebt, dan is het geen probleem.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:26 schreef Sarasi het volgende:
Ook voor het eerst met de HRM gelopen. Ik startte met een HR van 110, dat steeg in het blok rennen naar ~190 en daalde tijdens het wandelen weer naar 130-140. Toen weer omhoog naar 190-195 en weer naar beneden naar ~135. Ik weet dat ik een hoge hartslag heb (Ritalin) en ik heb eigenlijk weer te snel gelopen vandaag, naar kunnen dit soort cijfers kwaad? Het grafiekje is wel 'netjes', de hartslag daalt snel en de HR grafiek ligt bijna perfect over mijn pace grafiek.
Ja, al lees ik weinig en spellen speel ik zelden of nooit. Ik vind vooral hardlopen leuk en besteed daar graag mijn tijd aan.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:18 schreef pijll het volgende:
Loopvakantie! Eindelijk tijd voor die grote stapel ongelezen boeken, of de hele plank met ongespeelde spellen!
Toegevoegdquote:Op maandag 17 maart 2014 09:49 schreef Corniel het volgende:
@Guard: Goed punt.
Onder het mom: meer peer-druk:
[ code verwijderd ]
En in boeken (God, ik word oud) ga je ook steeds met je vinger langs de woorden die je leest?quote:Op maandag 17 maart 2014 12:18 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik ben zo iemand die alles selecteert als hij leest. En als je op quote drukt terwijl er iets in die post is geselecteerd, quotet hij alleen de geselecteerde tekst.
Ah oke, ik weet niet wat daar allemaal niet bij magquote:Op maandag 17 maart 2014 13:12 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Die mag ik niet bij mn antidepressivaof ik moet er maagbeschermers bij gaan nemen. Op zich wel een optie trouwenscvoor als ik eens teveel pijn heb
Volgens mij zit daar niet echt verschil tussen. Die van mij die pauzeer je, want je kan 'm op elk willekeurig moment weer starten en dan telt die verder.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:26 schreef Sarasi het volgende:
Ik moet alleen nog even uitvogelen hoe ik een run stop ipv alleen pauzeer.
Nee, ik weet al wat ik fout deed. Links ingedrukt houden is pauzeren (ik dacht stop) en ik dacht dat ik weer naar rechts moest om de 'samenvatting' te zien, maar dan moet ik dus weer naar links om 'm te stoppen.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:03 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Volgens mij zit daar niet echt verschil tussen. Die van mij die pauzeer je, want je kan 'm op elk willekeurig moment weer starten en dan telt die verder.
Als je echt klaar bent met je training, kan je, nadat je 'm hebt gepauzeerd, resetten (meestal de lap-knop een paar seconden ingedrukt houden). En dan begin je de volgende keer weer gewoon bij 0.
quote:
quote:Op maandag 17 maart 2014 14:20 schreef _MvN_ het volgende:
Werd onderweg nog aangesproken door een opa: ik wou dat ik nog zo kon lopen.
Ja, ik heb geen idee. Als ik nu zo rustig zit, geeft 'ie een HR van 60. Hoe weet ik wat mijn HRmax is? Wel een geruststelling dat het medisch in ieder geval waarschijnlijk geen kwaad kan.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:31 schreef pijll het volgende:
[..]
Voor een rustig loopje zijn dat hele hoge HR's vergeleken met de meeste lopers, maar als jij gewoon een hoge HRmax hebt, dan is het geen probleem.
Edit: en daarmee bedoel ik: misschien is het een wel probleem dat je niet effectief traint, en zou je bij een lagere hartslag meer profijt hebben van je trainingen. Maar als de hartslag verder regelmatig is, en snel reageert op snelheidsveranderingen, dan kan dat volgens mij medisch geen kwaad.
Ga je die doen? Gaaf!quote:Op maandag 17 maart 2014 14:31 schreef Guard het volgende:
Vandaag viel de uitnodiging voor de eerste bijeenkomst van de "onder-de-rivieren"groep van de Berlijn marathon reis op de virtuele mat.
Volgende week maandag, gezellig in de lokale Runner's World
Al een beetje gekeken wie er nog meer bijzijn (lange leve social media) en ik geloof dat er aardig wat marathon ervaring in de groep zit.
quote:Op maandag 17 maart 2014 14:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik kreeg bij de CPC zo'n foldertje van marathonreizen in mijn hand gedrukt. Dan ga je toch stiekem opeens nadenken over marathons ergens anders op de wereld
In de laatste Trail Running Magazine stond een artikel met 12 bucket list trails... met foto's!quote:Op maandag 17 maart 2014 14:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik kreeg bij de CPC zo'n foldertje van marathonreizen in mijn hand gedrukt. Dan ga je toch stiekem opeens nadenken over marathons ergens anders op de wereld
Ikbeloof nu alvast dat ik niet MEER dan 1 marathon per jaar doequote:Op maandag 17 maart 2014 14:35 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik heb mn hardloopmaat moeten beloven om volgend jaar Berlijn te gaan doen. Nu nog beslissen of ik ook een voorjaarsmarathon wil doen...maar die beslissing neem ik dit najaar wel
Als je googlet op "hardlopen hartslagmeter" krijg je veel meer info dan je lezen kan. In het kort: sportkeuring is het meest betrouwbaar, je kan ook zelf een zware training doen en dan op het laatst een paar sprintjes; formules als 220-leeftijd zijn erg onbetrouwbaar.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:30 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ja, ik heb geen idee. Als ik nu zo rustig zit, geeft 'ie een HR van 60. Hoe weet ik wat mijn HRmax is? Wel een geruststelling dat het medisch in ieder geval waarschijnlijk geen kwaad kan.
Ik heb een lijstje met alle wedstrijden binnen 25 km van Den Haag, en ik wil ze allemaal een keer gedaan hebben. En dat is al meer dan een A4-tje vol.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:38 schreef YUR het volgende:
Ik doe niet aan hardloopbucketlists...ik weet nu al dat ik nooit die hele lijst af zou kunnen werken
Heb je ze allemaal ja?quote:Op maandag 17 maart 2014 14:42 schreef pijll het volgende:
[..]
Ik heb een lijstje met alle wedstrijden binnen 25 km van Den Haag, en ik wil ze allemaal een keer gedaan hebben. En dat is al meer dan een A4-tje vol.
Swets aan de ultra?quote:Op maandag 17 maart 2014 14:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ikbeloof nu alvast dat ik niet MEER dan 1 marathon per jaar doe
| 1 2 | [b]28 mei- [url=www.alkmaarcityrun.nl]Alkmaar City Run by Night[/url][/b] [*] douche-eendje - 5km |
Durf ik niet te zeggen. Er komen er steeds nieuwe bij. En niet alles staat op DutchRunners of Hardloopkalender.quote:
Ik zet mijn zinnen dit jaar vooral op de Meijendelloop, een week voor de Bruggenloop. Probleem is alleen dat die wedstrijd gegarandeerd was t/m 2013 en er nog niks bekend gemaakt is over een eventuele 2014-editie.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:42 schreef pijll het volgende:
[..]
Ik heb een lijstje met alle wedstrijden binnen 25 km van Den Haag, en ik wil ze allemaal een keer gedaan hebben. En dat is al meer dan een A4-tje vol.
Die is zwaar hoor: 25 km! Maar vooral: heel vroeg opstaan.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:47 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik zet mijn zinnen dit jaar vooral op de Meijendelloop, een week voor de Bruggenloop. Probleem is alleen dat die wedstrijd gegarandeerd was t/m 2013 en er nog niks bekend gemaakt is over een eventuele 2014-editie.
http://www.meijendelloop.nl
Als je net over de finish komt niet waarschijnlijk, maar dat veranderd snel weer. (In mijn geval)quote:Op maandag 17 maart 2014 14:46 schreef Guard het volgende:
Ik begin met 1x een M lopen, en kijk wel of ik het nog steeds zo leuk vind als het achter de rug is
ik heb een vermoeden hoe het gaat na het finishen: "holy shit, I did it. Never again!" En na een tijdje: "och het viel eigenlijk wel mee, zou best leuk zijn om nog eens te doen"quote:Op maandag 17 maart 2014 14:49 schreef _MvN_ het volgende:
[..]
Als je net over de finish komt niet waarschijnlijk, maar dat veranderd snel weer. (In mijn geval)
Het geheugen van een hardlopen kans soms nogal selectief zijn.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:51 schreef Guard het volgende:
[..]
ik heb een vermoeden hoe het gaat na het finishen: "holy shit, I did it. Never again!" En na een tijdje: "och het viel eigenlijk wel mee, zou best leuk zijn om nog eens te doen"
O, ja, die moet ik ook nog lopen geloof ik.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:43 schreef douche-eendje het volgende:
[ code verwijderd ]
Zoiets dus? Deze immer falende loper heeft na ruim een half jaar bootcamp nu ineens een fijne loopconditie en techniek. Die moet eens echt getest worden![]()
zo ging dat bij mij na de finish van de Kennedymars...quote:Op maandag 17 maart 2014 14:52 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Het geheugen van een hardlopen kans soms nogal selectief zijn.
Oh, juist dan zeg ik altijd heel vriendelijk goedendagquote:Op maandag 17 maart 2014 14:23 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Ik hou wel van dat soort opmerkingen. Beter dan die stugge honden eigenaren die snel de andere kant op kijken zodat ze niks hoeven te zeggen als je voorbij komt.
Welkom terug!quote:Op maandag 17 maart 2014 14:43 schreef douche-eendje het volgende:
[ code verwijderd ]
Zoiets dus? Deze immer falende loper heeft na ruim een half jaar bootcamp nu ineens een fijne loopconditie en techniek. Die moet eens echt getest worden![]()
Zijn er zeker wel veel?quote:Op maandag 17 maart 2014 14:46 schreef pijll het volgende:
[..]
Durf ik niet te zeggen. Er komen er steeds nieuwe bij. En niet alles staat op DutchRunners of Hardloopkalender.
Jaaaaa, die wil ik ook doen!quote:Op maandag 17 maart 2014 14:47 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik zet mijn zinnen dit jaar vooral op de Meijendelloop, een week voor de Bruggenloop. Probleem is alleen dat die wedstrijd gegarandeerd was t/m 2013 en er nog niks bekend gemaakt is over een eventuele 2014-editie.
http://www.meijendelloop.nl
Altijd al achter je gezocht. Echt echt echt geen color?quote:Op maandag 17 maart 2014 14:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ultratrailobstaclefunruns is het enige waar ik nog aan mee doe
Zo gaat het idd. En tijdens de 2de marathon begon ik na 35 KM mezelf af te vragen waarom ik het WEER moest doen.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:51 schreef Guard het volgende:
[..]
ik heb een vermoeden hoe het gaat na het finishen: "holy shit, I did it. Never again!" En na een tijdje: "och het viel eigenlijk wel mee, zou best leuk zijn om nog eens te doen"
Ik weet het, maar dat is juist heel gaaf, dat je in de schemering begint en de natuur ziet ontwaken.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:48 schreef pijll het volgende:
[..]
Die is zwaar hoor: 25 km! Maar vooral: heel vroeg opstaan.
Van mij krijgen ze altijd een bemoedigende glimlach. telt dat ook?quote:Op maandag 17 maart 2014 14:23 schreef Nanook24 het volgende:
Ik hou wel van dat soort opmerkingen. Beter dan die stugge honden eigenaren die snel de andere kant op kijken zodat ze niks hoeven te zeggen als je voorbij komt.
Ja hoor, daar neem ik ook genoegen mee.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Van mij krijgen ze altijd een bemoedigende glimlach. telt dat ook?
Dankje, dan bel ik vanavond even met mijn privé huisarts (pappaquote:Op maandag 17 maart 2014 14:41 schreef pijll het volgende:
[..]
Als je googlet op "hardlopen hartslagmeter" krijg je veel meer info dan je lezen kan. In het kort: sportkeuring is het meest betrouwbaar, je kan ook zelf een zware training doen en dan op het laatst een paar sprintjes; formules als 220-leeftijd zijn erg onbetrouwbaar.
Belangrijker dan je HR max (die je in de praktijk vrijwel nooit zal halen) zijn dingen als omslagpunt en anaerobe drempels. Maar daar heb ik ook geen verstand van.
Gelukkig dan maar, Mijn hond is wel wat enthousiaster die wil altijd mee rennenquote:Op maandag 17 maart 2014 15:01 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Ja hoor, daar neem ik ook genoegen mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |