SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 10 februari 2014 10:54 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik vind dat soort 'warme' smeerseltjes eigenlijk juist ijskoud aanvoelen altijd.. het is maar net hoe je het gevoel interpreteert volgens mij, want het wordt niet letterlijk warm, het is alleen een prikkelend gevoel, toch..?
Ik heb ook altijd dat als ik mijn voet in een heel heet bad steek, dat het juist koud aanvoelt.Volgens mij kan je lichaam daar niet zo goed onderscheid in maken.
Anyway, da's heel offtopic![]()
Ik zal even een lijstje posten.
O: 250 gram kwark met een tl honing, 2 el muesli, 3 hele grote aardbeien
T: thee, koffie, een peer
L: 3 broodjes: 2 met magere filet américain, uitjes en sla, 1 met pindakaas
T: 1 of 2 mandarijnen
T: een Breaker bananensmaak voor het sporten
S: half uur Grit
D: bietenstamppot met een paar stukjes brie en appelmoes, geen vlees
Wat vinden jullie ervan? Hierbij zit ik de hele dag op mijn reet, op 4x 5 minuutjes fietsen en de Grit na.
Donker volkoren sneetjesquote:Op maandag 10 februari 2014 13:22 schreef Sarabi het volgende:
Wat voor broodjes zijn het PluisigNijntje?
Ik weet niet welk bananenbrood je maakt, maar ik heb laatst deze gemaakt:quote:Op maandag 10 februari 2014 14:05 schreef clumsy_clown het volgende:
Zo, we gaan er weer tegenaan.
Lijstje voor vandaag:
O: havermout, melk, kersen
L: 2 gekookte eieren
T: peer, bosbeshavermoutmuffin
D: homemade gehaktbal, aardappelpuree, rode kool met appeltjes, bietje jus.
T: kwark met appel en kaneel
S: 2x20 minuten fietsen, straks KT op sportschool.
Kleine L, want ontbijt was erg laat. Ik ben op zoek naar bakrecepten die verantwoord zijn, om mee te nemen als tussendoor/lunch. Ik hou gewoon echt niet van voorgesmeerd brood en heb bosbessen in de vriezer liggen dus ga zo die muffins maken, en van de week een bananenbrood, denk ik.
Bij niemand in de groep gaat het om alleen maar het eten hoor. Er zijn juist onderliggende redenen.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Ole, bedankt voor de uitleg in het vorige topic. Klinkt als een goed programma. Ik heb mezelf nog twee weken gegeven om te kijken of ik de boel op de rails kan krijgen, en als dat niet lukt, ga ik naar de psycholoog. Dat is dan weliswaar niet alleen voor het eten, maar heeft er wel mee te maken.
Klopt, al is het hier geen chocolade. Stabiel blijven helpt bij mij ook een hoop. Technisch gezien hoeft er ook niks meer af, maar een paar kilo veiligheidsmarge zou stiekem wel fijn zijn.quote:Op maandag 10 februari 2014 09:52 schreef douche-eendje het volgende:
Tink, herkenbaar ja. Hier vlot het ook even niet en dat is ook deels te wijten aan mijn eetgedrag, maar aan de andere kant vind ik het ook ergens wel even prettig dat ik al een tijd stabiel op een gewicht zit én nu ook weer wat meer/andere dingen kan eten. Maar zal toch straks nog even aan de bak moeten voor de laatste loodjes.
Hier is vooral chocolade een gewillig slachtoffer
Je hebt gelijk. Was het maar alleen het eten, zou je bijna zeggen. Maar goed, zoals ik zei, ik geef mezelf nog twee weken, daarna is het klaar en moet ik (weer) hulp zoeken van mezelf. Goddank had ik een bijzonder goede psycholoog, bij wie ik weer terecht kan mocht het nodig zijn.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:35 schreef Ole het volgende:
[..]
Bij niemand in de groep gaat het om alleen maar het eten hoor. Er zijn juist onderliggende redenen.
http://foodgawker.com/?s=red+lentilsquote:Op maandag 10 februari 2014 18:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik heb nog een zakje rode linzen.
Zijn er andere lekkere dingen mee te maken dan rode linzensoep?
Dank je.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:05 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
http://foodgawker.com/?s=red+lentils
Voor de inspiratie!
Zou je er een vega burger van kunnen maken?quote:Op maandag 10 februari 2014 19:25 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dank je.
Maar overal lijkt enorm veel kruiden in te moeten die ik niet heb en waarschijnlijk niet vaak zal gebruiken.
Het zal van zichzelf wel redelijk smakeloos dan.
Kruiden maken het koken wel veel leukerquote:Op maandag 10 februari 2014 19:25 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dank je.
Maar overal lijkt enorm veel kruiden in te moeten die ik niet heb en waarschijnlijk niet vaak zal gebruiken.
Het zal van zichzelf wel redelijk smakeloos dan.
Hmm, dat klinkt wel aardig. Ook lang geleden dat ik bloemkool heb gehad.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:38 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Zou je er een vega burger van kunnen maken?![]()
Edit: of deze! http://www.veganricha.com(...)ower-potato.html?m=1
Dan gooi je er gewoon de kruiden in die je wel hebt/ wilt kopenziet er heerlijk uit!
Pff, bij het opruimen na Grit zag ik sterretjes, daarna koppijn en misselijk
Ik schuif het op het feit dat ik de hele dag stil heb gezeten, en dat ik toch nog voor de tijd heb gegeten. Dat doen we dus niet weer zo..
Ja, dat weet ik. Maar ik heb niet veel ruimte en dan vind ik het zonde om al die ruimte in te nemen met allemaal kruiden die ik 1 keer per jaar gebruik.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:48 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Kruiden maken het koken wel veel leukerMeer variatie in smaken vooral.
Ik was zo blij toen ik ging verhuizen, een "normaal" formaat keuken met 2 laden kreeg waarvan ik er gewoon 1 kon gebruiken voor mijn kruiden&thee-collectie. Want een handig kruidenrek vinden voor die 30 soorten gedroogde kruiden die ik minimaal wel in huis heb bleek wat lastig.
Niet echt eigenlijk, toen ik ging zitten zat het eten me juist heel hoog..quote:Op maandag 10 februari 2014 19:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hmm, dat klinkt wel aardig. Ook lang geleden dat ik bloemkool heb gehad.
Ging je misselijkheid weer over toen je ging zitten?
[..]
Ja, dat weet ik. Maar ik heb niet veel ruimte en dan vind ik het zonde om al die ruimte in te nemen met allemaal kruiden die ik 1 keer per jaar gebruik.
Zo heb ik nog een potje marjolein staan die ik 2,5 jaar geleden eens gebruikt heb en daarna nooit meer.
Je hebt toch niet altijd last van misselijkheid en hoofdpijn tijdens sporten?quote:Op maandag 10 februari 2014 19:59 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Niet echt eigenlijk, toen ik ging zitten zat het eten me juist heel hoog..
Het is dan wel Grit en je gaat er keihard voor, maar zó keihard ging ik nou ook weer niet. Nouja, volgende keer dus minstens 1,5 uur van tevoren iets lichts eten en na de tijd warm, dan komt het vast goed.
Misschien word je er juist vanzelf creatief van! Ik gooi dingen als marjolein soms wel random ergens door, het is bijna nooit vies, en je verrast jezelf er nog een keer mee
En wat d-e zegt, koken met specerijen en kruiden is 100x leuker
Zelf èchte chili con carne of curry from scratch maken is haske leuk.
Nee hoor, normaal voel ik me prima, of zelfs awesome als het goed ging. Maar vandaag had ik gewoon de handicap dat ik een essay moet schrijven dus de hele dag stil zitten. En ik had niet moeten eten van tevoren. Leerzaam iigquote:Op maandag 10 februari 2014 20:16 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je hebt toch niet altijd last van misselijkheid en hoofdpijn tijdens sporten?
Verschilt je schema zo?
Ja klopt, het is zeker leuker.
Ik denk alleen dat ik nog iets te lui ben om zo uitgebreid te koken.
Haha, na 7 jaar elkaar eindelijk ontmoeten?quote:Op maandag 10 februari 2014 20:18 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Nee hoor, normaal voel ik me prima, of zelfs awesome als het goed ging. Maar vandaag had ik gewoon de handicap dat ik een essay moet schrijven dus de hele dag stil zitten. En ik had niet moeten eten van tevoren. Leerzaam iig![]()
![]()
Joh, dan doen we het een keer samen
Wow, je veranderde er zelfs je PI voorquote:Op maandag 10 februari 2014 20:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Haha, na 7 jaar elkaar eindelijk ontmoeten?
Lijkt me wel leuk.
Grit is heel explosief toch? Dan grote kans dat het idd aan het eten vlak van tevoren ligt. Ik doe bodycombat en de laatste keer dat ik binnen 1,5 uur voor de training gegeten had, moest ik bijna overgevenquote:Op maandag 10 februari 2014 20:18 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Nee hoor, normaal voel ik me prima, of zelfs awesome als het goed ging. Maar vandaag had ik gewoon de handicap dat ik een essay moet schrijven dus de hele dag stil zitten. En ik had niet moeten eten van tevoren. Leerzaam iig![]()
![]()
Joh, dan doen we het een keer samen
Oh zeker, kaneel hoort in chili! En een klein beetje komijn! Dat ontdekte ik ook pas na een paar keer maken, het doet echt wonderen voor de smaakquote:Op maandag 10 februari 2014 20:23 schreef Zeester het volgende:
Ik heb ook heel veel kruiden, en sommige gebruik ik inderdaad zelden (zoals gemalen kruidnagel bijvoorbeeld), maar ze vergaan eigenlijk niet, en als je ze in huis hebt kun je inderdaad altijd een beetje ermee experimenteren. Zo is een snufje kaneel door de chili heerlijk, en is een beetje gedroogde tijm door de sladressing ook best een succes!
Ja, vond dequote:Op maandag 10 februari 2014 20:22 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Wow, je veranderde er zelfs je PI voor![]()
Kunnen we best een keer doen.Maar eerst moet ik nog even met smoesjes komen (die geen smoesjes zijn) dat ik echt megadruk ben. Volgend blok niet meer verwacht ik.
Ik ben jaloers. Mijn kruiden staan 3 rijen dik in het kastje boven de afzuigkap. Te hoog om labels te kunnen lezen, dus ik moet ze allemaal 1 voor 1 eruit halen tot ik de juiste hebquote:Op maandag 10 februari 2014 20:28 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh en ik heb een la met alleen maar kruiden. Naast m'n vaatwasser denk ik toch wel m'n favorietste onderdeel van m'n keuken.
Kardemom en gemalen kruidnagel heb ik ooit speciaal voor deze: cake aangeschaft. En heb de cake denk ik al 4/5 x gemaakt, dus dat was best de moeite. Smaakt een beetje naar spekkoek. Maar goed, ik moet geen vette/zoete cake recepten gaan aanraden in het dieet topicquote:Op maandag 10 februari 2014 20:31 schreef PluisigNijntje het volgende:
Goed idee clums. Dan moet ik wel goed m'n diners gaan plannen, zodat ik niet te hoog uitkom. Maar dat valt vast te regelen.
Ik heb ook een hele la met kruidenNouja, niet helemaal van mij: geërfd van mijn mams.
Heb trouwens geen fancy dingen als fenegriek, kardemom, saffraan oid. Simpelweg omdat ik het nog nooit nodig heb gehad eigenlijk.
quote:Op maandag 10 februari 2014 20:29 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik ben jaloers. Mijn kruiden staan 3 rijen dik in het kastje boven de afzuigkap. Te hoog om labels te kunnen lezen, dus ik moet ze allemaal 1 voor 1 eruit halen tot ik de juiste heb.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op alfabet, natuurlijken per potje-soort gesorteerd. Ik moet kruidenrek want uniformiteit
Om dan even op je lijstje in te haken na je post ivm het sporten, kijk of je T1/T2 wat voedzamer kunt krijgen. Ipv een breaker bananensmaak, misschien gewoon yoghurt met muesli en daardoor nog wat fruit. Wat ik zelf ook een prettige T vind is wat roggebrood met bijvoorbeeld kaas/smeerkaas, fruit combineren met noten. Zorg er ook voor dat je gedurende de dag voldoende blijft drinken.quote:Op maandag 10 februari 2014 10:54 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik vind dat soort 'warme' smeerseltjes eigenlijk juist ijskoud aanvoelen altijd.. het is maar net hoe je het gevoel interpreteert volgens mij, want het wordt niet letterlijk warm, het is alleen een prikkelend gevoel, toch..?
Ik heb ook altijd dat als ik mijn voet in een heel heet bad steek, dat het juist koud aanvoelt.Volgens mij kan je lichaam daar niet zo goed onderscheid in maken.
Anyway, da's heel offtopic![]()
Ik zal even een lijstje posten.
O: 250 gram kwark met een tl honing, 2 el muesli, 3 hele grote aardbeien
T: thee, koffie, een peer
L: 3 broodjes: 2 met magere filet américain, uitjes en sla, 1 met pindakaas
T: 1 of 2 mandarijnen
T: een Breaker bananensmaak voor het sporten
S: half uur Grit
D: bietenstamppot met een paar stukjes brie en appelmoes, geen vlees
Wat vinden jullie ervan? Hierbij zit ik de hele dag op mijn reet, op 4x 5 minuutjes fietsen en de Grit na.
quote:Op maandag 10 februari 2014 20:34 schreef douche-eendje het volgende:
[..]Haha. Mijn keuken heeft slecht 4 laden, waarvan 1 bestekla, 1 la voor huishoudelijke onzin als vershoudfolie en vuilniszakken, en dan 2 voor eten. Dus kan me niet echt permiteren om er 1 op te offeren voor kruiden. Maar ooit ziet het er bij mij ook zo uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op alfabet, natuurlijken per potje-soort gesorteerd. Ik moet kruidenrek want uniformiteit
[..]
Om dan even op je lijstje in te haken na je post ivm het sporten, kijk of je T1/T2 wat voedzamer kunt krijgen. Ipv een breaker bananensmaak, misschien gewoon yoghurt met muesli en daardoor nog wat fruit. Wat ik zelf ook een prettige T vind is wat roggebrood met bijvoorbeeld kaas/smeerkaas, fruit combineren met noten. Zorg er ook voor dat je gedurende de dag voldoende blijft drinken..
En roggebrood is inderdaad een goede snack. Of een gekookt eitje!
[..]Ohh wat een nette la, die van mij staan compleet door elkaar en er ligt poeder op de bodem en allesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op alfabet, natuurlijken per potje-soort gesorteerd. Ik moet kruidenrek want uniformiteit
[..]
Om dan even op je lijstje in te haken na je post ivm het sporten, kijk of je T1/T2 wat voedzamer kunt krijgen. Ipv een breaker bananensmaak, misschien gewoon yoghurt met muesli en daardoor nog wat fruit. Wat ik zelf ook een prettige T vind is wat roggebrood met bijvoorbeeld kaas/smeerkaas, fruit combineren met noten. Zorg er ook voor dat je gedurende de dag voldoende blijft drinken..
Ja, dat is wel een goed idee op zich. Roggebrood vind ik vies, maar er zijn wel alternatieven te bedenkenIk drink iig zat, minstens 3 flesjes water, koffie, thee + als ik sport nog meer.
Maar ik ben wel bang dat ik dan nog teveel als D ga nemen, dus dan moet ik echt goed op de portie gaan letten. Ach, de weegschaal zal me wel vertellen of het goed gaat of nietZolang ik maar fijn kan sporten.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
Ik kwam laatst dit tegen bij de aldi:quote:Op maandag 10 februari 2014 20:36 schreef Zeester het volgende:
En roggebrood is inderdaad een goede snack. Of een gekookt eitje!
[..]Moooi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op alfabet, natuurlijken per potje-soort gesorteerd. Ik moet kruidenrek want uniformiteit
[..]Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Roggebrood is ook gewoon ÉCHT wennen. Ik luste het ook niet, maar vind het nu heerlijk. Wat dat betreft gaat echt eerst een aantal x proeven en dan besluiten of je het lust of niet op. Roggebrood is daar een typisch voorbeeld van.quote:Op maandag 10 februari 2014 20:40 schreef PluisigNijntje het volgende:
Oh misschien dat ik die wel lust! Ziet er tof uit, haha. En handig.
- Ligt het aan mij of staat daar volkoroenbrood? -
Ik moet daarbij ook zeggen dat je ze echt echt in de koelkast moet bewaren én dat ik die van Bolletje een stuk lekkerder vind dan AH eigen merk! Een beetje smeuïg ofzo hou ik wel van bij roggebroodquote:Op maandag 10 februari 2014 20:44 schreef Zeester het volgende:
[..]
Roggebrood is ook gewoon ÉCHT wennen. Ik luste het ook niet, maar vind het nu heerlijk. Wat dat betreft gaat echt eerst een aantal x proeven en dan besluiten of je het lust of niet op. Roggebrood is daar een typisch voorbeeld van.
Van jou verwacht ik ergens wel een klein kookwalhalla jaquote:Op maandag 10 februari 2014 20:57 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ga binnenkort eindelijk planken ophangen in de keuken, zal dan eens een overzichtsfoto maken van alle potten in 100000 vormen en maten. Ik heb een lichte verzamelneurose, op dat gebied.
Klopt het dat baksels met havermout erin meer... chewy zijn? De muffins waren best lekker, maar wel stugger dan normaal. Ben benieuwd hoe ze koud zijn.
Wauw, dat is geweldig!quote:Op maandag 10 februari 2014 20:49 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
En toch wil ik een kruidenrek. Zoiets vind ik wel tof maar dat is een beetje beroepsdeformatie:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 10 februari 2014 21:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh sterker nog; jullie gaan het natuurlijk op de meet zien.
quote:Op maandag 10 februari 2014 21:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh sterker nog; jullie gaan het natuurlijk op de meet zien.
Ja, alleen wil ik dan wel weten hoeveel er aan kruiden in kan. Anders zit je straks met potjes en buisjes...quote:Op maandag 10 februari 2014 21:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Wauw, dat is geweldig!
Dat wil ik ook hebben.
Goed bezig jij joh draakiequote:Op maandag 10 februari 2014 21:22 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]![]()
Stijve pootjes-dag vandaag.Wel een bijna mijlpaal op de weegschaal, nog 0.8 tot de -20.
Da's wel zeker, als je me twee jaar geleden had gezegd dat ik voor m'n lol door de storm naar Schoorl zou fietsen om 10km te gaan hardlopen en daarna weer terug fietsen had ik je echt zó keihard uitgelachen.quote:Op maandag 10 februari 2014 21:26 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Goed bezig jij joh draakieJij bent ook echt zo onwijs veranderd de afgelopen jaren!
Je hebt de groet uit Schoorl gelopen ja? Vet stoer!quote:Op maandag 10 februari 2014 21:29 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Da's wel zeker, als je me twee jaar geleden had gezegd dat ik voor m'n lol door de storm naar Schoorl zou fietsen om 10km te gaan hardlopen en daarna weer terug fietsen had ik je echt zó keihard uitgelachen.
Zelfs mijn pendelbuskaart niet gebruikt.
quote:Op maandag 10 februari 2014 21:35 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Je hebt de groet uit Schoorl gelopen ja? Vet stoer!
Volgens mij moet dat wel goed gaan. Bij appel kan je overigens een beetje citroensap erover doen, word het niet zo snel bruin.quote:Op maandag 10 februari 2014 21:38 schreef PluisigNijntje het volgende:
Oh jee, ik denk dat ik verslaafd ben geraakt aan peren. Morgen of woensdag maar even nieuwe kopen.
Vraagje: Als ik dalijk een fruitsalade maak van geschilde peer, kiwi en aardbeien, (appel zal direct wel bruin worden) blijft dat dan tot morgen goed? Het staat dan tot half 9 smorgens in de koelkast en dan wil ik het smiddags een keer opeten.
Hehehehe. Alkmaar city run ga je dus ook doenquote:Op maandag 10 februari 2014 21:38 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Weet wel meteen dat ik voortaan alleen maar loopjes plan van april tot en met september.
Oke, dan ga ik het proberen!quote:Op maandag 10 februari 2014 21:40 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Volgens mij moet dat wel goed gaan. Bij appel kan je overigens een beetje citroensap erover doen, word het niet zo snel bruin.
quote:Op maandag 10 februari 2014 21:43 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Oke, dan ga ik het proberen!
Ben trouwens wel trots op mezelf, ik voelde een vreetbui opkomen (ik ben normaal geen emotie-eter, maar ik baal echt dat ik die kutpaper nog niet af heb) en toen heb ik dus een peer genomen. Ik zou er nog wel 3 lusten, maar ik heb er nog maar éénen die bewaar ik voor morgen!
Staat wel op de planning, nog even kijken of ik de 5 of de 10 ga doen, wil nu toch eerst proberen om wat sneller te worden.quote:Op maandag 10 februari 2014 21:40 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hehehehe. Alkmaar city run ga je dus ook doen
quote:Op maandag 10 februari 2014 21:46 schreef clumsy_clown het volgende:
Goed zo Pluis.
Ik was net de rest van de muffins aan het verpakken en dacht 'hm, nog één kan geen kwaad toch?' maar heb ze toch maar weggelegd. Kijk ons sterk zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
quote:Op maandag 10 februari 2014 23:54 schreef PluisigNijntje het volgende:
Oh, en omdat het zo mooi staat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ziet er goed uit!
Ze is goed he!quote:Op maandag 10 februari 2014 20:19 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst ooit van die big-ass klassieke gehaktballen gemaakt en lékker dat ze waren![]()
. Morgen gaan er twee mee naar de uni, voor op brood tijdens de lunch. Met dank aan kayotic. Ik heb echt nog nooit een recept van haar gemaakt wat niet gelukt is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
Naar de VS, hoe gaaf! Zo lang je niet verleid wordt door een mc donalds of fastfoodketen op elke straathoek, zal de schade wel meevallen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 08:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ze is goed he!
Hier heel erg in de knoop met dingen en daardoor maak ik me enorm veel zorgen en heb ik verder alles wat met gezond leven en sporten te maken heeft losgelaten.Ik baal ervan als een stekker, maar ik heb er nu echt even de ruimte niet voor. Op zich is mijn eetschema prima, maar 's avonds moet er chocola en ander voer... Volgende week twee weken VS waar ik (hoe ironisch) hoop dat ik de boel een beetje kan resetten, ik heb iig heel weinig tijd voor vreterijen en ben van plan bij de hotels te vragen of ze mijn mini-bar leeg willen halen of op slot kunnen doen. Sportspullen mee en proberen regelmatig iets te doen, al is het maar een half uurtje wandelen op de band. En dan na terugkomst moet de boel maar even weer goed op de rit.
Het is wat het is, en het is even niet anders.
Het is voor mijn werk met een heel vol schema, dus weinig vrije tijd. Nadeel daarvan is dat het allemaal geoorganiseerde lunches en diners en soms zelfs breakfasts zijn dus dat wordt wel lastig om echt netjes te eten, maar goed, als ik alleen al maar die irritante gewoonte van 's avonds op de bank vervelen en dan trek krijgen kan doorbreken.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 09:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Naar de VS, hoe gaaf! Zo lang je niet verleid wordt door een mc donalds of fastfoodketen op elke straathoek, zal de schade wel meevallen.
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:03 schreef Sarabi het volgende:
Weer een halve kilo minder
Nog niet terug op mijn pre-kerstgewicht maar dat is niet erg.
Heb nog tot het eind van het jaar om 8 kilo af te vallen.
Oh als het kon was ik zo weg waar ik nu zat. Maar ja... ik denk niet dat we het een beetje leuk verkocht krijgen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:59 schreef miss_sly het volgende:
Het is hier ook heel leuk wonen! En niet duur, hele leuke huizen te koop in Noordvoor weinig!
Doelenboks.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Voor dit jaar is het 75 en ik denk dat dat ook wel mijn eindstreef is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, en de rugtas helpt ook niet, maar het was zo bizar druk overal dat ik die maar meegenomen heb.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:36 schreef IJsdraakje het volgende:
Na 10km hardlopen.Al kijk ik nu tenminste wel blijer dan bij mijn vorige evenementje.
Ik vind hem leuk hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, en de rugtas helpt ook niet, maar het was zo bizar druk overal dat ik die maar meegenomen heb.![]()
Het viel me mee hoe irritant het was! Overal goed strak vast en de touwtjes aan elkaar gebonden en het ding zat als een huis.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:39 schreef Brighteyes het volgende:
Heldin!
Met rugzak op je rug!
dat lijkt me echt heel irritant lopen!
Netjes hoor!quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Voor dit jaar is het 75 en ik denk dat dat ook wel mijn eindstreef is.
Sowieso, als ik kijk naar het gewicht waar je vandaan kwam is al een prestatie.quote:
Thanksquote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:03 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Sowieso, als ik kijk naar het gewicht waar je vandaan kwam is al een prestatie.
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:05 schreef Unfckingtitled het volgende:
Collega is jarig en trakteert Pangsit en Pasteitjes en ik heb alleen maar 1 pasteitje genomenterwijl ik daar echt verzot op ben.
Goed bezigquote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:05 schreef Unfckingtitled het volgende:
Collega is jarig en trakteert Pangsit en Pasteitjes en ik heb alleen maar 1 pasteitje genomenterwijl ik daar echt verzot op ben.
Oh, ik ga sowieso, maar ik ben nog even in discussie met mijn principes over hoe ik ga.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Goed bezig
En IJsdraakje, beter met de auto dan helemaal nietals dat tenminste de keuze is.
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 08:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ze is goed he!
Hier heel erg in de knoop met dingen en daardoor maak ik me enorm veel zorgen en heb ik verder alles wat met gezond leven en sporten te maken heeft losgelaten.Ik baal ervan als een stekker, maar ik heb er nu echt even de ruimte niet voor. Op zich is mijn eetschema prima, maar 's avonds moet er chocola en ander voer... Volgende week twee weken VS waar ik (hoe ironisch) hoop dat ik de boel een beetje kan resetten, ik heb iig heel weinig tijd voor vreterijen en ben van plan bij de hotels te vragen of ze mijn mini-bar leeg willen halen of op slot kunnen doen. Sportspullen mee en proberen regelmatig iets te doen, al is het maar een half uurtje wandelen op de band. En dan na terugkomst moet de boel maar even weer goed op de rit.
Het is wat het is, en het is even niet anders.
Wat lukt er niet?quote:
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Jawel, jullie zijn haske awesome en dat laatste stukkie gaat ook lukken.
Sjeen, kom je ook mieten?. DP komt ook! (al weet ze dat zelf nog niet.).
Agreedquote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:44 schreef clumsy_clown het volgende:
Bleh. Fietsen in de regen is kut.
= 1700 kcal. Wel weinig groente, er zit amper sla in die maaltijdsalades van AH. Maar iig zat fruitquote:Op dinsdag 11 februari 2014 09:43 schreef PluisigNijntje het volgende:
Lijstje is uiteindelijk geworden :
O: 2 'broodjes' pindakaas
T: 2 cappuccino
L: 2 broodjes filet americain, soepje van de dag aspergesoep uit de kantine
T: fruitsalade
D: maaltijdsalade italiaanse kip , niet lekker trouwens
T: straks: kwark met honing
S: hoogstwaarschijnlijk Bodybalance en dan vroeg naar bed.
Volgens mij een prima lijstje. Al bevat die salade inderdaad weinig groente. Wel zou ik de kwark na de bodybalance eten en niet ervoor.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:12 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
= 1700 kcal. Wel weinig groente, er zit amper sla in die maaltijdsalades van AH. Maar iig zat fruit![]()
Nog aanmerkingen?
Yes. Vooral als je ergens heen moet. (Verregend thuiskomen en dan de deur niet meer uithoeven is nog wel oké.)quote:
Als DP komt...quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Jawel, jullie zijn haske awesome en dat laatste stukkie gaat ook lukken.
Sjeen, kom je ook mieten?. DP komt ook! (al weet ze dat zelf nog niet.).
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
All in good time BE, all in good time!
ik geef niks op eigenlijk... Ik probeer gewoon het succes van de afgelopen 8 jaar te prolongerenquote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:09 schreef Tink89 het volgende:
Zijn dit de goede voornemens die langzaam verdwijnen?
Kom op lieverds! We kunnen het allemaal best en we worden er echt niet gelukkiger van als we het opgeven. Dus schop onder je kont en door! Je hoeft echt niet alles goed te doen, maar om het dan maar los te laten is ook geen oplossing.
Zo, einde peptalk, nu ga ik verder met brownies voor morgen bakken.
Wauw, lijkt heerlijk.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:24 schreef clumsy_clown het volgende:
Dit wordt m'n volgende baksel.
http://fooddoodles.com/20(...)-chip-baked-oatmeal/
Ik moet alleen nog even light appelmoes halen, om mee te zoeten. Of beter nog, zelf appelmoes zonder suiker maken.
Ik vind hem zoals hij er staat al lekker gezond! Ja je kan de chocola weglaten maar waarom zou jequote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wauw, lijkt heerlijk.En er valt goed een gezonde variant van te maken.
Hoe word je morgen wakker? Ik weet namelijk dat ik de eerste twee uur knetterchagrijnig en hongerig ben als ik met honger ga slapen, dus voor mij werkt dat niet.. Als je dan prima wakker wordt zou ik 't wel doen!quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:47 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik heb eigenlijk best wel een beetje trek/honger nu.. wat zeggen jullie: negeren en naar bed gaan of nog iets eten?
Ik vind de afweging tussen me aan mijn lijstje houden of naar mijn lichaam luisteren zo moeilijk.
Maar, maar..quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Als DP komt...wanneer is meet?
Het probleem is juist dat awesome zijn... Ik heb mijn doel maar aangepast naar niet boven de 85 meer.
Ik word er niet anders wakker van eigenlijk.. Voor nu zal ik dan maar niks eten maar als ik vaker honger heb 's avonds moet ik mijn lijstjes misschien wel aanpassen of meer kcal gaan inberekenen denk ik.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:54 schreef Meke het volgende:
[..]
Hoe word je morgen wakker? Ik weet namelijk dat ik de eerste twee uur knetterchagrijnig en hongerig ben als ik met honger ga slapen, dus voor mij werkt dat niet.. Als je dan prima wakker wordt zou ik 't wel doen!
Ik heb vandaag denk ik één van mijn lievelingsmaaltijden gegeten, en ik werd helemaal gelukkig van hoe gezond het was!![]()
heb je al een eetlijstje gepland voor morgen?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
Vandaag half slaperig doorgebracht voor de computer om een stuk studie te doen.
Daardoor heel weinig gegeten en toen rond etenstijd maar een zooi tosti's naar binnen gewerkt.
Dit was niet slim en ik voel me nu best dik.
Morgen maar nog eens proberen.
Ik maak geen planningen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
heb je al een eetlijstje gepland voor morgen?
Waren 4 hele denk ik. Weet niet meer zeker.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:24 schreef PluisigNijntje het volgende:
Is ook geen ramp hoor, als het er geen 6 hele waren ofzo.
Idd, een planning is handig, zelfs als je hem niet volgt.
Maar ik zat me laatst af te vragen; is een tosti nou echt slecht? Stel, je doet gewoon een volkoren boterham met kaas, is het dan slechter doordat het in het tosti-apparaat gaat?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:32 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Waren 4 hele denk ik. Weet niet meer zeker.
Er verandert wel iets aan de structuur van de kaas, maar ik geloof dat dit alleen met de smaak te maken heeft.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:38 schreef Meke het volgende:
[..]
Maar ik zat me laatst af te vragen; is een tosti nou echt slecht? Stel, je doet gewoon een volkoren boterham met kaas, is het dan slechter doordat het in het tosti-apparaat gaat?
Kijk, dat witbrood met een dubbele laag kaas én ham dat je zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant besmeerd met roomboter en vervolgens laat zwemmen in saus niet goed is, dat snap ik (), maar als je in principe iets goeds pakt en het alleen even in het tosti-apparaat knalt, is het dan per se slecht?
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:45 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Er verandert wel iets aan de structuur van de kaas, maar ik geloof dat dit alleen met de smaak te maken heeft.
Okee thanks, weer wat geleerdquote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:45 schreef PluisigNijntje het volgende:
Nee Meke, daar wordt het niet slechter van. Tosti's kunnen gewoon verantwoord en zelfs gezond zijn, mits met mate en niet verdronken in boter en curry idd.
Ik ga morgen nog even iets van rund halen om erbij te eten.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:45 schreef PluisigNijntje het volgende:
Kaneel, dat is veel te weinig voor jou denk ik. Yoghurt is geen lunch voor een man en wortels zijn af en toe een prima tussendoortje, maar er zitten zo weinig kcal in dat je er niet echt op door kunt.
Rijst en broccoli is super, ik hoop wel dat je er nog iets van een lekker sausje/ wat vlees bij eet?
Niet overdrijven he!
Niet wachten op je hongergevoel anders ga je zoals gisteren tosti's naar binnen werkenquote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik ga morgen nog even iets van rund halen om erbij te eten.
Verder kijk ik wel of ik honger heb. Ga morgen toch niet sporten, dus daar zal het niet aan liggen.
klopt... Maar ik zoek op dit moment de balans tussen alles en ga niet koste wat kost voor gewichtsverliesquote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:55 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Maar, maar..
We zouden 80 wegen in april!
Gewoon blijven ademen... Al moet ik eerlijk zeggen dat de fascinatie die sommige dames hier met alcohol hebben soms echt een vervanmijnbedshow is, stiekem.quote:Op woensdag 12 februari 2014 07:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik eindig als Bonnie.
St. Clair. Niet Tyler.
Wat is er van Bonnie Tyler geworden eigenlijk?
quote:Op woensdag 12 februari 2014 08:26 schreef Sjeen het volgende:
En alcohol... Tsja, mij doe je geen plezier met frisdrank. Ik drink koffie, thee, water en wijn alcohol, heerlijk overzichtelijk
Ok begrijpelijk ja.quote:Op woensdag 12 februari 2014 07:25 schreef Sjeen het volgende:
[..]
klopt... Maar ik zoek op dit moment de balans tussen alles en ga niet koste wat kost voor gewichtsverlies
4 weken is nog niet zo heel lang, als het langer duurt kan je misschien kritisch naar je eetschema kijken.quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:37 schreef kirsten. het volgende:
Gefeliciteerd Tink!
Ik drink geen frisdrank meer thuis, zo nu en dan van dat citroenwater van Barleduc maar dat is het wel. Ja, bij anderen soms een glaasje maar dat is sporadisch. Thuis veel thee, water en dat citroenwater dus.
Zelf moet ik even klagen hoor. Het wil niet helemaal lukken! Waar het in het begin (1e 2 weken) super ging, stabiliseert het zich langzamerhand en zit ik al 4 weken rondom hetzelfde gewicht. Terwijl ik me braaf aan de punten hou, zo nu en dan wat weekpunten opmaak, sport 2x in de week en doe ook nog min. 1x in de week werk in een winkel voor 8 uur waarbij ik ook nog wel wat aan het lopen/sjouwen ben, in ieder geval niet zitten. M'n maten lopen wel ietsje maar ik ben bang dat dat gewoon mijn toeval is en dat ik niet steeds elke keer dezelfde plek te pakken heb om te meten...
Ja, maar het frustreert wel.De eerste 2 weken gingen prima en daarna opeens noppes.quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
4 weken is nog niet zo heel lang, als het langer duurt kan je misschien kritisch naar je eetschema kijken.
Je kan op veel verschillende manier je kcal (of punten) invullen en niet alles werkt even goed voor iedereen.
Wat doe je verder voor sport?
Ik kan je alvast vertellen dat het de komende jaren zo zal gaanquote:Op woensdag 12 februari 2014 09:59 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ja, maar het frustreert wel.De eerste 2 weken gingen prima en daarna opeens noppes.
Ik doe cardio en apparaten op de sportschool, verder geen begeleiding omdat ik al flink wat sportscholen ben afgeweest en daar altijd zo'n plan heb gekregen. Begin met cardio, dan verschillende apparaten en daarna weer cardio.
Ben uiteindelijk meestal een uurtje á 5 kwartier bezig. De eerste cardio is (op aanraden van iemand hier) ook vooral om op te warmen voor 10 minuutjes!quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:03 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik kan je alvast vertellen dat het de komende jaren zo zal gaan
Hoe lang ga je per keer? Het is goed om eerst met kracht te beginnen en dan met cardio te eindigen
Ik vind volle wel lekkerder. Het is wat minder zurig.quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:34 schreef Sarabi het volgende:
De magere Franse kwark was op dus toen heb ik de volle variant gekocht.
Dat smaakt wel even heel anders......weet nog niet of ik het lekkerder vind.
Ja, ik denk dat ik dat zurige wil een beetje misquote:Op woensdag 12 februari 2014 10:54 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ik vind volle wel lekkerder. Het is wat minder zurig.
Haha, zo herkenbaar! Altijd weer zo een belerend vingertje. "Je kan dat beter niet doen jongen" of " ik weet niet of dat wel zo goed voor je is". Zucht, draai je om en laat mij met rust!quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:01 schreef Zeester het volgende:
Wat is trouwens wel intens irritant begin te vinden is het hele gebash op Cola Light. Ja, ik weet dat ik uiteindelijk zal sterven aan Aspartaam, BUT I DONT CARE AT ALL. Zoooooooooooo vaak zeggen mensen er wat van als ik Cola Light drink. Alsof het niet vele malen erger is om heel zwaar overgewicht te hebben!
Ik vind het ook zo inconsequent. Sta ik op datzelfde feestje met een wijntje, of met een stuk taart, dan zegt niemand iets. Maar is het cola light, oh oh oh, dan mag iedereen er wat van vinden. Mijn huisgenootje heeft diabetes dus als mensen wat zeggen als zij cola light drinkt dan zegt ze 'maar ik heb suiker dus' en dan is het van 'ooooh dan snap ik het....' Maar bij mij, lekker zeikenquote:Op woensdag 12 februari 2014 11:06 schreef RoelerMF het volgende:
[..]
Haha, zo herkenbaar! Altijd weer zo een belerend vingertje. "Je kan dat beter niet doen jongen" of " ik weet niet of dat wel zo goed voor je is". Zucht, draai je om en laat mij met rust!
Vanmorgen toch weer even snel gewogen en de tussenstand voor deze week is tot nu toe een halve kilo eraf. Hopelijk blijft dat zo en gaat het door tot mijn officiële weegmoment op zaterdag.
Grrr daar kan ik me ook zo aan ergeren. Koekje hier, taartje daar, allemaal transvetten, maar cola light o wee.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:12 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik vind het ook zo inconsequent. Sta ik op datzelfde feestje met een wijntje, of met een stuk taart, dan zegt niemand iets. Maar is het cola light, oh oh oh, dan mag iedereen er wat van vinden. Mijn huisgenootje heeft diabetes dus als mensen wat zeggen als zij cola light drinkt dan zegt ze 'maar ik heb suiker dus' en dan is het van 'ooooh dan snap ik het....' Maar bij mij, lekker zeiken
Voor mij persoonlijk zijn dat altijd van die awkward momentjes; dan ga ik mensen uitleggen hoe je beste je voeding kan samenstellen en terwijl ik dat zeg besef ik weer eens dat ik beter naar mijn eigen adviezen moet luisteren.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:48 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik wil wedden dat wij over het algemeen gezonder eten/ er meer van weten dan die colacritici.
Ik ook niet, tenminste niet bewust. Merkte wel dat ik af en toe last had van maagzuur als ik het teveel dronk op een dag. Ben een behoorlijke die hard cola light/zero drinker. Elke dag minimaal een liter. Maar op het werk was ik maandag al gestopt met flesjes kopen (Scheelt ook nog eens een hoop geldquote:Op woensdag 12 februari 2014 12:16 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit zoveel last van een hongergevoel na cola light, maar misschien komt dat omdat mijn lichaam daar zo erg aan gewend isen ik drink eigenlijk heel erg weinig (te weinig ja), alleen op mijn werk drink ik heel veel en dan wissel ik af met water/thee en soms een glas gewone frisdrank om een beetje suiker naar binnen te pompen.
Klinkt als een goed ritmequote:Op woensdag 12 februari 2014 13:47 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik schommel omhoog en omlaag, maar net iets meer omlaag dan omhoog. Ik geloof dat ik dus wel in een goede vibe zit, maar het gaat gewoon niet erg snel. En ik denk dat ik daar wel vrede mee kan hebben, dit is voor mij wel heel goed vol te houden.
7 liter.....hoe krijg je dat ook weg.quote:Op woensdag 12 februari 2014 14:34 schreef clumsy_clown het volgende:
aspartaam
.
Ik woon in Roffa, en als het verkeer me niet doodt doet de longaids of stress het wel, dus lekker boeiend.
Wel is laatst op de SEH gebleken dat 7 liter cola per dag drinken niet echt een positief effect heeft op je interne organen.
Ja, precies dat dacht ik alquote:Op woensdag 12 februari 2014 15:22 schreef laiveneertiekje het volgende:
Gefeliciteerd kwakz0r!!
En Sarabi, je mag niet actief lijnen, op het moment dat je goed eet en dan afvalt is het niet zo heel schadelijk, mits het binnen de perken blijft(dus geen kilo's per week zeg maar).
Ik ben zelf bij de eerste wel wat afgevallen in het begin, daarna vanaf mijn startgewicht een kilo of 6 aangekomen. Ik eindigde dus lichter dan dat ik begonnen was. Bij nr 2 lukte dat niet helemaal.
Dat zou ideaal zijn, zoals bij jouw eerste. Ik ga t er niet expres bij-eten Sarabi. ik eet gewoon wat goed voor me is, en dan zie ik wel wat er gebeurt. Dikke kans dat de verloskundige me toch naar een dietiste stuurt....quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:22 schreef laiveneertiekje het volgende:
Gefeliciteerd kwakz0r!!
En Sarabi, je mag niet actief lijnen, op het moment dat je goed eet en dan afvalt is het niet zo heel schadelijk, mits het binnen de perken blijft(dus geen kilo's per week zeg maar).
Ik ben zelf bij de eerste wel wat afgevallen in het begin, daarna vanaf mijn startgewicht een kilo of 6 aangekomen. Ik eindigde dus lichter dan dat ik begonnen was. Bij nr 2 lukte dat niet helemaal.
Bij mij werd het wel aangeboden, maar ik heb het afgewezen. Ik kreeg ook extra groei echo's, leuk om te spieken, maar toen eerste groot leek te zijn vond ik het minder(uiteindelijk was hij gewoon heel gemiddeld btw).quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat zou ideaal zijn, zoals bij jouw eerste. Ik ga t er niet expres bij-eten Sarabi. ik eet gewoon wat goed voor me is, en dan zie ik wel wat er gebeurt. Dikke kans dat de verloskundige me toch naar een dietiste stuurt....
quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:06 schreef kwakz0r het volgende:
Gefeliciteerd Tink!!
Ik kom voorzichtig weer eens binnenwaaien, niet omdat ik op dieet ben, maar wel omdat ik graag af en toe een kleine check-in wil met m'n eetlijstjes. ik heb een hele goede reden om niet ongezond te eten, ik ben (heel pril nog) zwanger namelijk....![]()
Ik dronk al nauwelijks maar nu helemaal niet meer natuurlijk. Vind t ook niet lekker. Cola light doe je me ook geen plezier mee, maar als we uit eten gaan ofzo neem ik t wel eens ipv alsmaar water, vind t minder erg om 2,50 voor een cola te betalen dan voor een glas water
Verder ben ik heel bewust bezig met gezond eten nu (duh), maar ik mag op zich niet meer afvallen, en de kans dat ik afval als ik gezonder eet is vrij groot dus ik vind t best spannend allemaal. Het lijkt erop dat dit eindelijk de trigger is voor mij om goed te eten, ik heb zowaar sinds ik t weet (twee dagen) keurig ontbeten, niet/weinig gesnoept etc. Nu volhouden! En iets van beweging vinden wat goed kan.
oh en twee dagen is natuurlijk een poep en een scheet, dat snap ik ook wel
Maar het ging toch best goed de laatste tijd?quote:Op woensdag 12 februari 2014 16:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Wow. Ik ging net (niet nuchter) op de weegschaal staan met en zonder kat, om hem te wegen. Hoogste cijfer ooit gezien. Zowel met als zonder kat. Zo erg heb ik nou ook weer niet gegeten de laatste tijd.
Ja, eigenlijk ging het best ok. Ik zat wel begin januari weer op m'n all time high, dankzij de terugvaldepressie, maar sindsdien gaat het met een uitschieter her en der niet rampzalig. Ach ja. Straks spinnen. Had al soort van besloten deze maand niet meer te wegen, pas op m'n volgende afspraak met m'n trainer weer. Dat is na 16 keer sporten, dus zou toch verschil moeten maken, zou je zeggen. Het is ook wel laat op de dag, niet lang geleden gegeten en volledig gekleed.quote:Op woensdag 12 februari 2014 16:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar het ging toch best goed de laatste tijd?
Zo laat op de dag wegen zegt sowieso weinig, ik weeg het liefst helemaal nuchter en na het toiletbezoek in de ochtend.
Dat zou al makkelijk +3kilo kunnen zijn, so don't worryquote:Op woensdag 12 februari 2014 16:51 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Het is ook wel laat op de dag, niet lang geleden gegeten en volledig gekleed.
Kan je dan wel aanwijzen waardoor dat komt of speelt je lichaam gewoon spelletjes?quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:20 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik kom de laatste weken rustig 2 kilo aan, en val de drie/vier dagen erna er weer 2,2 af zeg maar. Ook heel frustrerend, aangezien ik daardoor regelmatig weer een getalletje zie dat rond mijn startgewicht zit.
Ik word vooral moe van alle mensen die denken dat ik dat voor mijn dieet drink. Ik drink al mijn hele leven cola light omdat ik niet anders gewend ben en de normale versie ook een stuk minder lekker vind.quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:01 schreef Zeester het volgende:
Happy bday Tink!
Alcohol is gewoon een lastige in combinatie met dieten. Ik heb het geluk dat ik, ondanks dat ik alcohol-liefhebber ben ik weinig behoefte heb aan 1 of 2 biertjes/wijntjes doordeweeks. Ik kan het echt prima beperken tot het weekend. Fris drink ik wel, ik ben dol op Cola Light.
Wat is trouwens wel intens irritant begin te vinden is het hele gebash op Cola Light. Ja, ik weet dat ik uiteindelijk zal sterven aan Aspartaam, BUT I DONT CARE AT ALL. Zoooooooooooo vaak zeggen mensen er wat van als ik Cola Light drink. Alsof het niet vele malen erger is om heel zwaar overgewicht te hebben!
Dat geldt voor mij ook, ik drink altijd al cola light. Maar dan valt het woord 'afvallen' en zien ze me cola light drinken en dan gaat het los. Heb meerdere keren gehoord van mensen dat als ik daar nou eens mee zou stoppen ik vanzelf slank zou worden. Ja, as if...quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:52 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik word vooral moe van alle mensen die denken dat ik dat voor mijn dieet drink. Ik drink al mijn hele leven cola light omdat ik niet anders gewend ben en de normale versie ook een stuk minder lekker vind.
Waar moet je wegen?quote:Op woensdag 12 februari 2014 18:55 schreef Meke het volgende:
Ik zit ZO vol, en moet straks wegen. Dat kán niet goed gaanMaarja, wel weer vol met gezonde dingen, dus dat scheelt voor mijn gevoel
Weightwatchersquote:
Nee inderdaad. Toen ik ooit eens WW deed waren er een hoop die dan eerst gingen wegen en dan los gingen bij de snackbar om de hoekquote:Op woensdag 12 februari 2014 18:59 schreef Meke het volgende:
[..]
Weightwatchers
Ik vind het echt geen handig tijdstip![]()
quote:Op woensdag 12 februari 2014 19:00 schreef Ole het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Toen ik ooit eens WW deed waren er een hoop die dan eerst gingen wegen en dan los gingen bij de snackbar om de hoek
Misschien een idee om half frisdrank / half spa te doen? Gaat niet met cola, maar met sinas of cassis of bitter lemon vind ik dat af en toe wel lekker. Niet zo mierzoet en scheelt toch weer suiker.quote:Op woensdag 12 februari 2014 13:47 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik vind zoetstoffen vies, en van sommigen krijg ik enorme buikklachten. Als ik dan eens frisdrank drink, dan pak ik de gewone(en denk ik: "Bah wat zoet!")
Ik schommel omhoog en omlaag, maar net iets meer omlaag dan omhoog. Ik geloof dat ik dus wel in een goede vibe zit, maar het gaat gewoon niet erg snel. En ik denk dat ik daar wel vrede mee kan hebben, dit is voor mij wel heel goed vol te houden.
.quote:Is dik zijn je eigen schuld?
40 Procent van de Nederlanders is te dik, meldde het CBS afgelopen week. Daarmee is obesitas een volksziekte geworden van ongekende omvang. De teams van Jörgen en Sabine debatteren deze week over de vraag we er iets aan kunnen doen dat we dik zijn of niet.
Bij het programma dat ik volg, vinden ze juist die avondsnack heel belangrijk. Met het idee dat je anders heel veel tijd hebt tussen je avondeten en je ontbijt. Geen idee of het echt waar is, maar ik probeer me er zoveel mogelijk aan te houden. Meestal stel ik dan mijn toetje uit tot een uur of 9.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:02 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik heb ook het drinken doordeweeks bijna helemaal opgegeven en ik mis het nu niet meer, drink 's avonds net zo lief een kop thee. Dan ben ik 's morgens ook fitter merk ik.![]()
Feli Tink!
Vanmorgen was ik wel moe en sloom, dus misschien maar niet meer met honger naar bed gaan.
Ik heb een mooi lijstje gepland voor vandaag, heb nog een restje bietenstamppot over en dan komt goed uit want ik ga ontzettend haast hebben om van de uni naar die zangwedstrijd te komen.
O: kwark, muesli, honing
T: boterham pindakaas
L: 2 boterhammen filet americain, 1 met kipfilet
T: fruitsaladebeviel erg goed
D: bietenstamppot met stukje brie en appelmoes
Dit komt op ongeveer 1500 kcal.. dus zat ruimte voor een avondsnack mocht ik dat willen.
Is dat niet én heel erg vet en totaal niet vullend?quote:
Je hebt volkomen gelijk hoor! Die croissant was een foute (uitzonderings) keuze. Maar dat krijg je dan als je met een lege maag naar de bakker gaatquote:Op woensdag 12 februari 2014 20:26 schreef Meke het volgende:
[..]
Is dat niet én heel erg vet en totaal niet vullend?Als jij het hebt over een constante stroom van eten zeg maar lijkt een croissant me niet het beste.. Maar misschien heb ik wel een volkomen onterecht beeld van croissants
![]()
---
Hier ging het mwoah, ik was gelijk gebleven, dus dat viel me nog meeVolgende week beter, en niet meer 4 glazen drinken voor m'n weegmoment, gaat vast ook helpen
Ha, dat kan ik me voorstellen. En dan ruikt 't natuurlijk ook nog zo lekkerquote:Op woensdag 12 februari 2014 20:28 schreef Ole het volgende:
[..]
Je hebt volkomen gelijk hoor! Die croissant was een foute (uitzonderings) keuze. Maar dat krijg je dan als je met een lege maag naar de bakker gaat![]()
Was zo stom om geen brood in huis te hebben. Normaal heb ik dat in de vriezer en ontbijt met volkorenbrood.
Moet voor morgen ook zorgen dat ik brood bij me heb. Heb van 10 uur tot 2 uur aaneengesloten les (moet zelf lesgeven) Officieel niet eens pauze, maar stop wel kwartiertje eerder na de eerste groep (rond 12 uur) Dan is het gevaar dat je even snel iets minder gezonds naar binnen propt, of niks en dan om 2 uur gillende trek hebt en dan ook een minder goede keuze maakt.quote:Op woensdag 12 februari 2014 20:30 schreef Meke het volgende:
[..]
Ha, dat kan ik me voorstellen. En dan ruikt 't natuurlijk ook nog zo lekker
quote:Op woensdag 12 februari 2014 20:35 schreef clumsy_clown het volgende:
*rent mentale rondjes, want fysiek gaat niet meer*
Zie je wel!!!!!!quote:Op woensdag 12 februari 2014 20:35 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ben net door de regen naar de sportschool gefietst om daar te gaan spinnen. Dat ik dat ooit nog eens zou zeggen
.
En oh mijn god wat is dat ZWAAR. Ik heb m'n complete vochtvolume eruit gezweet geloof ik. En ik kon nog redelijk meekomen, al moest ik tijdens de stastukjes vooral in het begin een paar keer zitten. En en en je hebt geen tijd om na te denken want de muziek beukt en je spieren schreeuwen en de mensen om je heen blijven doortrappen dus je zal goddomme doorgaan ook en LEEG HOOFD
. Ik was de dikste en de rest was ammel stoer slank en dat boeide niet want iedereen was met z'n eigen ding bezig en en en
.
Ik ben verliefden heb serotonine over
![]()
Als ik uit de tram kom loop ik langs:quote:Op woensdag 12 februari 2014 20:33 schreef PaarsBeestje het volgende:
Hier ging ik gisteren ook de mist in. Superspannende dag op het werk, slecht gegeten en toen ik 's avonds naar huis ging, liep ik langs de Appie op het station, waar ze heerlijke saucijzenbroodjes hadden. Hij smaakte echt helemaal fantastisch. Ik heb er maar van genoten en volgende keer doe ik het gewoon anders
Ik werk midden in de stad. Als ik uit het raam kijk in de kantine zie ik minstens 4 eettentjes en die ellende die jij noemt liggen letterlijk op minder dan 5 minuten afstand. Hopeloosquote:Op woensdag 12 februari 2014 20:50 schreef Ole het volgende:
[..]
Als ik uit de tram kom loop ik langs:
Burger King, NY pizza, Mc Donalds, FEBO, belgische friettent..
Ik ga denk ik maar een halte later uitstappen als ik teveel trek hebLevensgevaarlijk!
Lekkerquote:Op woensdag 12 februari 2014 20:35 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ben net door de regen naar de sportschool gefietst om daar te gaan spinnen. Dat ik dat ooit nog eens zou zeggen
.
En oh mijn god wat is dat ZWAAR. Ik heb m'n complete vochtvolume eruit gezweet geloof ik. En ik kon nog redelijk meekomen, al moest ik tijdens de stastukjes vooral in het begin een paar keer zitten. En en en je hebt geen tijd om na te denken want de muziek beukt en je spieren schreeuwen en de mensen om je heen blijven doortrappen dus je zal goddomme doorgaan ook en LEEG HOOFD
. Ik was de dikste en de rest was ammel stoer slank en dat boeide niet want iedereen was met z'n eigen ding bezig en en en
.
Ik ben verliefden heb serotonine over
![]()
Zo ben ik dus aangekomen. Ik at weinig thuis want issues en was zo veel mogelijk weg. Voor m'n studie moest ik met de trein Rdam CS- Utrecht CS met alle bijbehorende eettentjes, en voor m'n relatie zat ik anderhalf uur in de trein (= als je uitstapt alweer soort van honger en dan weer langs die eettentjes). Nou, dat ging snel, kan ik je vertellenquote:Op woensdag 12 februari 2014 20:50 schreef Ole het volgende:
[..]
Als ik uit de tram kom loop ik langs:
Burger King, NY pizza, Mc Donalds, FEBO, belgische friettent..
Ik ga denk ik maar een halte later uitstappen als ik teveel trek hebLevensgevaarlijk!
Oh god, dat wordt leukquote:Op woensdag 12 februari 2014 21:15 schreef Meke het volgende:
[..]
Lekker![]()
En succes voor morgen. En overmorgen. En wellicht nog het hele weekend ookIk geloof dat mijn benen wel bijna een week als pap voelden, in combinatie met spierpijn
Utrecht is echt alleen maar eten!quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:20 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Zo ben ik dus aangekomen. Ik at weinig thuis want issues en was zo veel mogelijk weg. Voor m'n studie moest ik met de trein Rdam CS- Utrecht CS met alle bijbehorende eettentjes, en voor m'n relatie zat ik anderhalf uur in de trein (= als je uitstapt alweer soort van honger en dan weer langs die eettentjes). Nou, dat ging snel, kan ik je vertellen.
I knowquote:
De niet-witte is 484 volgens googlequote:
quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:06 schreef kwakz0r het volgende:
Gefeliciteerd Tink!!
Ik kom voorzichtig weer eens binnenwaaien, niet omdat ik op dieet ben, maar wel omdat ik graag af en toe een kleine check-in wil met m'n eetlijstjes. ik heb een hele goede reden om niet ongezond te eten, ik ben (heel pril nog) zwanger namelijk....![]()
Ik dronk al nauwelijks maar nu helemaal niet meer natuurlijk. Vind t ook niet lekker. Cola light doe je me ook geen plezier mee, maar als we uit eten gaan ofzo neem ik t wel eens ipv alsmaar water, vind t minder erg om 2,50 voor een cola te betalen dan voor een glas water
Verder ben ik heel bewust bezig met gezond eten nu (duh), maar ik mag op zich niet meer afvallen, en de kans dat ik afval als ik gezonder eet is vrij groot dus ik vind t best spannend allemaal. Het lijkt erop dat dit eindelijk de trigger is voor mij om goed te eten, ik heb zowaar sinds ik t weet (twee dagen) keurig ontbeten, niet/weinig gesnoept etc. Nu volhouden! En iets van beweging vinden wat goed kan.
oh en twee dagen is natuurlijk een poep en een scheet, dat snap ik ook wel
Ik werk op het station en tijdens de lunchpauze krijg je 60% korting op al het etenquote:Op woensdag 12 februari 2014 23:35 schreef Ruby88 het volgende:
Oh ja, stationswinkels. Beste voornemen ooit om daarmee drastisch te minderen.
Ik wordt trouwens helemaal blij van C_C's spinningverslag. En nog hoera! voor Tink, net op tijd, al zal ze misschien al wel slapen...
Maar zo'n 'maaltijd' van twee euro vult toch niet?quote:Op donderdag 13 februari 2014 00:06 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik vind het ook altijd heel kut dat patat op het station (sowieso van alle afhaalmaaltijden) het goedkoopst is. Of een BK King deal van 2 euro. dat is als arme student dan toch wel een verleiding.
Gelukkig ben ik niet de grootste fan van patat.
in beweging blijven. Is de spierpijn sneller wegquote:Op donderdag 13 februari 2014 09:06 schreef clumsy_clown het volgende:
Beterschap Pluis.
De ochtend na het spinnen rennen naar de tram is geen succes, kan ik jullie vertellen.
Nouja geen goede motivatie die zak chips en zo'n opmerking, maar goed dat je besloten hebt om er weer wat aan te doenquote:Op donderdag 13 februari 2014 11:08 schreef Lonaa het volgende:
Klopt. Ik zit al 6 weken met een kapotte knie, en heb sinds de zomer eigenlijk nooit ECHT m'n ritme terug kunnen vinden. Afgelopen zondag was ik op de verjaardag van mijn moeder waar mijn zusje aan het vertellen was dat ze toch nog anderhale kilo afgevallen was ondanks dat ze gewoon een zak chips per dag eet (zusje = fantastisch figuur) en toen zei mijn vader, zonder twijfelen: "Ja, het wordt ook wel een keer echt tijd dat jij er wat aan gaat doen."
Naja, hij heeft wel gewoon gelijk. Dat zei ik m ook, maar ik ben ook eigenlijk al best lang zo dik als nu. Op die reactie zei hij: "Echt niet, je bent dikker geworden, en die laatste kilo's doen t m, je hebt echt een dikke kop nu"quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:09 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nouja geen goede motivatie die zak chips en zo'n opmerking, maar goed dat je besloten hebt om er weer wat aan te doen
'nieuwe' kilo's gaan vaak snel naar je hoofd, merk ik tenminste bij mij en mijn familie (gelukkig gaat dat ook snel weer weg als je gaat afvallen).quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Naja, hij heeft wel gewoon gelijk. Dat zei ik m ook, maar ik ben ook eigenlijk al best lang zo dik als nu. Op die reactie zei hij: "Echt niet, je bent dikker geworden, en die laatste kilo's doen t m, je hebt echt een dikke kop nu"
Maar, hoe je het ook went of keert, ik ben dik en dat wil ik niet meer. Vandaag even een hele heftige omschakeling maken, en dan de balans zoeken. Klaar nu.
Mja, mijn vader is net als ik. Altijd eerlijk, maar gooi er een fles wijn in en ALLE subtiliteit verdwijnt.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:18 schreef Unfckingtitled het volgende:
Succes Lonaa, het gaat je vast lukken! Maar de opmerkingen van je vadersnap wel dat dat steekt.
Gezond. "Gewoon" gezond.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
'nieuwe' kilo's gaan vaak snel naar je hoofd, merk ik tenminste bij mij en mijn familie (gelukkig gaat dat ook snel weer weg als je gaat afvallen).
Wat is je nieuwe plan?
Dat is ook mijn plan idd, eerst maar weer eens 'gewoon normaal doen' en dan komt de rest vanzelf.quote:
Ja. In plaats van maaltijden skippen of maaltijden die bestaan uit chips en afbakbroodjes. Of na 9 uur 's avonds HE-LE-MAAL losgaan.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat is ook mijn plan idd, eerst maar weer eens 'gewoon normaal doen' en dan komt de rest vanzelf.
quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja. In plaats van maaltijden skippen of maaltijden die bestaan uit chips en afbakbroodjes. Of na 9 uur 's avonds HE-LE-MAAL losgaan.
quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Vorige week nog, een pakpennywafels
en een zak chips idd!
Vorige week in de supermarkt wel heel erg gelachen, we gingen voor 'makkelijk' en liepen dus langs de diepvriesbakken op zoek naar pizza's. Ik aan de ene kant, F. aan de andere kant. Dus ik zeg op een gegeven moment '3 magnums is toch ook avondeten?' Zie ik echt iemand die daar ook stond me heel geschokt aankijken!![]()
Bah, wat klotequote:
Klinkt lekker!quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:51 schreef PluisigNijntje het volgende:
Als ik mezelf vandaag nog naar de supermarkt kan slepen, ga ik wat nieuws uitproberen: geroerbakte spruitjes met zoete aardappel-aardappelpuree en kipfilet gevuld met blauwe kaas.
Lijkt mij wel een prettige combinatie
Dat is al aardig wat bewegingquote:Op donderdag 13 februari 2014 14:05 schreef PatriQue89 het volgende:
Ik had het voornemen om een abonnement op de sportschool te nemen, maar dat laat ik even voor wat het is. Ik fiets nu elke dag naar school, (7 km retour), 3 avonden per week werk ik 1 uur 45 min in de schoonmaak, ga ik ook op de fiets heen (12 km retour), vanaf april ga ik ook nog 3 ochtenden werken 2 uur en 15 minuten, ook weer op de fiets en ik ga 2 a 3 keer per week hardlopen met een vriendin. Dinsdag 6,2 km gedaan in een uurtje. Nu langzaam aan opbouwenEn als ik dan nog meer beweging wil staat hier een crosstrainer in huis
![]()
Waarom ga je niet meer?quote:Op donderdag 13 februari 2014 14:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is al aardig wat beweging![]()
Ik zit echt te twijfelen of ik mijn sportschool abbo ga opzeggen....ben het laatste half jaar niet meer geweest maar wil zo graag de mogelijkheid hebben hahaha.
Dat vond ik ook wel. Én ik heb op woensdag gym op school, was ik nog even vergeten. Dus dan heb ik ook nog 1,5 uur beweging.quote:
Ben een avond meer gaan dansen en verder kwam het er weinig van.quote:
quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:16 schreef Lonaa het volgende:
Dank, Zeester.
En lees ik nou tussen de regels door dat Kwak een klein kwakje krijgt? of eigenlijk al heeft gehad.
ik doe mijn best, maar mijn eetlust is echt ondermaats. die carby dingen vullen me nog een beetje, groente is wel gezond maar zitten helemaal weinig kcal in (en we hadden ook niks anders dan die komkommer in huis).quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:23 schreef Sarabi het volgende:
Ik vind het een beetje weinig Kwak. Vooral tot je T3 zit er niets voedzaam tussen.
Misschien iets meer groente als tussendoortjes? Kwark/yoghurt enzo was niets voor jou toch?
nee, ik eet ook geen ei, en rauwe ham mag ik niet meer nu, kipfilet komt me nu mn neus al uit. gewone ham lust ik alleen als ik t gebakken hebquote:Op donderdag 13 februari 2014 15:50 schreef Sarabi het volgende:
Ik zou dan ook de groente met de carbs combineren, maar inderdaad komkommer schiet dan ook niet op.
Lust je een gekookt eitje? Of iets met ham....
Hoeveel noten zitten er in de curry?
En eetlust moet je dan maar opwekken, je moet nu wel voor twee gezond en genoeg eten
oh fijn, ik hoor zoveel verschillende dingen...quote:Op donderdag 13 februari 2014 16:20 schreef Brighteyes het volgende:
Rauwe ham mag je wel eten hoor.Dat is bewerkt en kan geen kwaad.
Rauw ham of gerookte ham?quote:Op donderdag 13 februari 2014 16:20 schreef Brighteyes het volgende:
Rauwe ham mag je wel eten hoor.Dat is bewerkt en kan geen kwaad.
Klopt, zelfs verloskundigen vertellen niet altijd hetzelfde als je de verhalen vergelijkt.quote:Op donderdag 13 februari 2014 16:34 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
oh fijn, ik hoor zoveel verschillende dingen...
Beide. Rauwe ham is bewerkt en kan je gewoon eten.quote:
http://www.rivm.nl/Onderw(...)ties_en_zwangerschapquote:Voedsel is een bron van infectieziekten. Bij zwangerschap zijn sommige voedselinfecties extra gevaarlijk. Besmetting met schadelijke bacteriën in eten is te voorkomen door:
vlees alleen te eten als het goed doorbakken of gestoofd is (Adviseer geen rosbief, filet americain, tartaar of carpaccio te eten in de zwangerschap; vleeswaren als rauwe ham, rookvlees, bacon en worstsoorten zijn bewerkt en wel veilig)
alle groente en fruit goed te wassen
te voorkomen dat rauwe voedingsmiddelen in contact komen met bereide gerechten
geen rauwmelkse zachte kaas te eten
geen voorverpakte gerookte vis te eten
http://www.amc.nl/web/Zor(...)emene-informatie.htmquote:Eet geen halfrauwe rosbief, fricandeau of tartaar, filet américain of ossenworst. Was rauwe groenten en fruit goed. In (half)rauw vlees en in ongewassen groenten en fruit komt soms een parasiet voor die toxoplasmose kan veroorzaken. Besmetting tijdens de zwangerschap kan gevolgen hebben voor het kind. Als u eerder toxoplasmose hebt gehad, dan bent u tegen deze ziekte beschermd. Vleeswaren als rauwe ham, rookvlees of salami kunnen geen kwaad omdat zij een speciale behandeling hebben ondergaan.
Eet geen producten die van rauwe melk zijn gemaakt. Deze kunnen de listeria bacterie bevatten. Gezonde volwassenen worden hier zelden ziek van, maar een ongeboren baby is er wel gevoelig voor. Zachte kazen, van het type brie, camembert en roquefort, zijn soms van rauwe, niet-gepasteuriseerde melk gemaakt. In Nederland staat dit op de verpakking vermeld (au lait cru), in het buitenland is dit niet altijd het geval. Rauwe melk (bijvoorbeeld van de boer) moet u voor gebruik koken. Listeria kan ook groeien in andere rauwe producten, zoals rauwe groente, kip, vis en vlees die lang in de koelkast bewaard worden. Listeria is niet bestand tegen verhitting door koken of bakken. Eet dus bij voorkeur voedsel dat vers of vers bereid is, en bewaar dit zo kort mogelijk in de koelkast.
Eet liever geen lever tijdens de zwangerschap, en niet meer dan eenmaal per dag een leverproduct als leverworst, leverpastei, hausmacher of berliner. In lever zit veel vitamine A. Te veel vitamine A kan schadelijke gevolgen hebben voor het ongeboren kind.
Dit vraag ik me ook af. Extra t mee en dan wat later eten kan toch ook?quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:41 schreef Sarabi het volgende:
Waarom wil je niet na 8 uur eten?
Is toch gezonder en goedkoper.
Lijkt mij de perfecte oplossingquote:Op donderdag 13 februari 2014 17:49 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dit vraag ik me ook af. Extra t mee en dan wat later eten kan toch ook?
quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:55 schreef Vlinder88 het volgende:
Gefeliciteerd Kwak en nog gefeliciteerd Tink!
Grmbl.. Ik stond net met trek bij de Hema en had bijna een Kinder Bueno gekocht (was voorheen verslaafd aan die dingen). Niet gedaan, want slecht. Kom ik bij mijn ouders voor het eten, maar zij zijn er nog niet en er lag 1/3 zak chips op tafel. Die is nu dus leeg.. Nu nog meer snaaizin, maar ik blijf braaf wachten op het avondeten. En ik heb vanavond een verjaardag en vind nu dat ik daar geen stukje taart mag.
Sport je? Alleen afvallen (waarbij je zelfs spieren kunt afvallen) gaat niet zo maar helpen met het verbeteren van je conditie.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:59 schreef Braddie het volgende:
Waarom gaat de weegschaal wel achteruit (Gewicht word steeds minder) en wáárom zie ik bij mezelf ook veranderingen aan m`n lichaam, maar blijft mijn conditie even kut?
Omdat ik meerdere keren heb gemerkt dat ik dan met een vervelend gevoel in mijn buik ga slapen. Dat vind ik niet zo fijn! Dus ik heb bij mezelf de grens op 20:00 uur gezet.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:41 schreef Sarabi het volgende:
Waarom wil je niet na 8 uur eten?
Is toch gezonder en goedkoper.
En als je het nu op 20.15 zetquote:Op donderdag 13 februari 2014 18:16 schreef SilverSjoiis het volgende:
[..]
Omdat ik meerdere keren heb gemerkt dat ik dan met een vervelend gevoel in mijn buik ga slapen. Dat vind ik niet zo fijn! Dus ik heb bij mezelf de grens op 20:00 uur gezet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |