4 weken is nog niet zo heel lang, als het langer duurt kan je misschien kritisch naar je eetschema kijken.quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:37 schreef kirsten. het volgende:
Gefeliciteerd Tink!
Ik drink geen frisdrank meer thuis, zo nu en dan van dat citroenwater van Barleduc maar dat is het wel. Ja, bij anderen soms een glaasje maar dat is sporadisch. Thuis veel thee, water en dat citroenwater dus.
Zelf moet ik even klagen hoor. Het wil niet helemaal lukken! Waar het in het begin (1e 2 weken) super ging, stabiliseert het zich langzamerhand en zit ik al 4 weken rondom hetzelfde gewicht. Terwijl ik me braaf aan de punten hou, zo nu en dan wat weekpunten opmaak, sport 2x in de week en doe ook nog min. 1x in de week werk in een winkel voor 8 uur waarbij ik ook nog wel wat aan het lopen/sjouwen ben, in ieder geval niet zitten. M'n maten lopen wel ietsje maar ik ben bang dat dat gewoon mijn toeval is en dat ik niet steeds elke keer dezelfde plek te pakken heb om te meten...
Ja, maar het frustreert wel.De eerste 2 weken gingen prima en daarna opeens noppes.quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
4 weken is nog niet zo heel lang, als het langer duurt kan je misschien kritisch naar je eetschema kijken.
Je kan op veel verschillende manier je kcal (of punten) invullen en niet alles werkt even goed voor iedereen.
Wat doe je verder voor sport?
Ik kan je alvast vertellen dat het de komende jaren zo zal gaanquote:Op woensdag 12 februari 2014 09:59 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ja, maar het frustreert wel.De eerste 2 weken gingen prima en daarna opeens noppes.
Ik doe cardio en apparaten op de sportschool, verder geen begeleiding omdat ik al flink wat sportscholen ben afgeweest en daar altijd zo'n plan heb gekregen. Begin met cardio, dan verschillende apparaten en daarna weer cardio.
Ben uiteindelijk meestal een uurtje á 5 kwartier bezig. De eerste cardio is (op aanraden van iemand hier) ook vooral om op te warmen voor 10 minuutjes!quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:03 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik kan je alvast vertellen dat het de komende jaren zo zal gaan
Hoe lang ga je per keer? Het is goed om eerst met kracht te beginnen en dan met cardio te eindigen
Ik vind volle wel lekkerder. Het is wat minder zurig.quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:34 schreef Sarabi het volgende:
De magere Franse kwark was op dus toen heb ik de volle variant gekocht.
Dat smaakt wel even heel anders......weet nog niet of ik het lekkerder vind.
Ja, ik denk dat ik dat zurige wil een beetje misquote:Op woensdag 12 februari 2014 10:54 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ik vind volle wel lekkerder. Het is wat minder zurig.
Haha, zo herkenbaar! Altijd weer zo een belerend vingertje. "Je kan dat beter niet doen jongen" of " ik weet niet of dat wel zo goed voor je is". Zucht, draai je om en laat mij met rust!quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:01 schreef Zeester het volgende:
Wat is trouwens wel intens irritant begin te vinden is het hele gebash op Cola Light. Ja, ik weet dat ik uiteindelijk zal sterven aan Aspartaam, BUT I DONT CARE AT ALL. Zoooooooooooo vaak zeggen mensen er wat van als ik Cola Light drink. Alsof het niet vele malen erger is om heel zwaar overgewicht te hebben!
Ik vind het ook zo inconsequent. Sta ik op datzelfde feestje met een wijntje, of met een stuk taart, dan zegt niemand iets. Maar is het cola light, oh oh oh, dan mag iedereen er wat van vinden. Mijn huisgenootje heeft diabetes dus als mensen wat zeggen als zij cola light drinkt dan zegt ze 'maar ik heb suiker dus' en dan is het van 'ooooh dan snap ik het....' Maar bij mij, lekker zeikenquote:Op woensdag 12 februari 2014 11:06 schreef RoelerMF het volgende:
[..]
Haha, zo herkenbaar! Altijd weer zo een belerend vingertje. "Je kan dat beter niet doen jongen" of " ik weet niet of dat wel zo goed voor je is". Zucht, draai je om en laat mij met rust!
Vanmorgen toch weer even snel gewogen en de tussenstand voor deze week is tot nu toe een halve kilo eraf. Hopelijk blijft dat zo en gaat het door tot mijn officiële weegmoment op zaterdag.
Grrr daar kan ik me ook zo aan ergeren. Koekje hier, taartje daar, allemaal transvetten, maar cola light o wee.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:12 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik vind het ook zo inconsequent. Sta ik op datzelfde feestje met een wijntje, of met een stuk taart, dan zegt niemand iets. Maar is het cola light, oh oh oh, dan mag iedereen er wat van vinden. Mijn huisgenootje heeft diabetes dus als mensen wat zeggen als zij cola light drinkt dan zegt ze 'maar ik heb suiker dus' en dan is het van 'ooooh dan snap ik het....' Maar bij mij, lekker zeiken
Voor mij persoonlijk zijn dat altijd van die awkward momentjes; dan ga ik mensen uitleggen hoe je beste je voeding kan samenstellen en terwijl ik dat zeg besef ik weer eens dat ik beter naar mijn eigen adviezen moet luisteren.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:48 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik wil wedden dat wij over het algemeen gezonder eten/ er meer van weten dan die colacritici.
Ik ook niet, tenminste niet bewust. Merkte wel dat ik af en toe last had van maagzuur als ik het teveel dronk op een dag. Ben een behoorlijke die hard cola light/zero drinker. Elke dag minimaal een liter. Maar op het werk was ik maandag al gestopt met flesjes kopen (Scheelt ook nog eens een hoop geldquote:Op woensdag 12 februari 2014 12:16 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit zoveel last van een hongergevoel na cola light, maar misschien komt dat omdat mijn lichaam daar zo erg aan gewend isen ik drink eigenlijk heel erg weinig (te weinig ja), alleen op mijn werk drink ik heel veel en dan wissel ik af met water/thee en soms een glas gewone frisdrank om een beetje suiker naar binnen te pompen.
Klinkt als een goed ritmequote:Op woensdag 12 februari 2014 13:47 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik schommel omhoog en omlaag, maar net iets meer omlaag dan omhoog. Ik geloof dat ik dus wel in een goede vibe zit, maar het gaat gewoon niet erg snel. En ik denk dat ik daar wel vrede mee kan hebben, dit is voor mij wel heel goed vol te houden.
7 liter.....hoe krijg je dat ook weg.quote:Op woensdag 12 februari 2014 14:34 schreef clumsy_clown het volgende:
aspartaam
.
Ik woon in Roffa, en als het verkeer me niet doodt doet de longaids of stress het wel, dus lekker boeiend.
Wel is laatst op de SEH gebleken dat 7 liter cola per dag drinken niet echt een positief effect heeft op je interne organen.
Ja, precies dat dacht ik alquote:Op woensdag 12 februari 2014 15:22 schreef laiveneertiekje het volgende:
Gefeliciteerd kwakz0r!!
En Sarabi, je mag niet actief lijnen, op het moment dat je goed eet en dan afvalt is het niet zo heel schadelijk, mits het binnen de perken blijft(dus geen kilo's per week zeg maar).
Ik ben zelf bij de eerste wel wat afgevallen in het begin, daarna vanaf mijn startgewicht een kilo of 6 aangekomen. Ik eindigde dus lichter dan dat ik begonnen was. Bij nr 2 lukte dat niet helemaal.
Dat zou ideaal zijn, zoals bij jouw eerste. Ik ga t er niet expres bij-eten Sarabi. ik eet gewoon wat goed voor me is, en dan zie ik wel wat er gebeurt. Dikke kans dat de verloskundige me toch naar een dietiste stuurt....quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:22 schreef laiveneertiekje het volgende:
Gefeliciteerd kwakz0r!!
En Sarabi, je mag niet actief lijnen, op het moment dat je goed eet en dan afvalt is het niet zo heel schadelijk, mits het binnen de perken blijft(dus geen kilo's per week zeg maar).
Ik ben zelf bij de eerste wel wat afgevallen in het begin, daarna vanaf mijn startgewicht een kilo of 6 aangekomen. Ik eindigde dus lichter dan dat ik begonnen was. Bij nr 2 lukte dat niet helemaal.
Bij mij werd het wel aangeboden, maar ik heb het afgewezen. Ik kreeg ook extra groei echo's, leuk om te spieken, maar toen eerste groot leek te zijn vond ik het minder(uiteindelijk was hij gewoon heel gemiddeld btw).quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat zou ideaal zijn, zoals bij jouw eerste. Ik ga t er niet expres bij-eten Sarabi. ik eet gewoon wat goed voor me is, en dan zie ik wel wat er gebeurt. Dikke kans dat de verloskundige me toch naar een dietiste stuurt....
quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:06 schreef kwakz0r het volgende:
Gefeliciteerd Tink!!
Ik kom voorzichtig weer eens binnenwaaien, niet omdat ik op dieet ben, maar wel omdat ik graag af en toe een kleine check-in wil met m'n eetlijstjes. ik heb een hele goede reden om niet ongezond te eten, ik ben (heel pril nog) zwanger namelijk....![]()
Ik dronk al nauwelijks maar nu helemaal niet meer natuurlijk. Vind t ook niet lekker. Cola light doe je me ook geen plezier mee, maar als we uit eten gaan ofzo neem ik t wel eens ipv alsmaar water, vind t minder erg om 2,50 voor een cola te betalen dan voor een glas water
Verder ben ik heel bewust bezig met gezond eten nu (duh), maar ik mag op zich niet meer afvallen, en de kans dat ik afval als ik gezonder eet is vrij groot dus ik vind t best spannend allemaal. Het lijkt erop dat dit eindelijk de trigger is voor mij om goed te eten, ik heb zowaar sinds ik t weet (twee dagen) keurig ontbeten, niet/weinig gesnoept etc. Nu volhouden! En iets van beweging vinden wat goed kan.
oh en twee dagen is natuurlijk een poep en een scheet, dat snap ik ook wel
Maar het ging toch best goed de laatste tijd?quote:Op woensdag 12 februari 2014 16:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Wow. Ik ging net (niet nuchter) op de weegschaal staan met en zonder kat, om hem te wegen. Hoogste cijfer ooit gezien. Zowel met als zonder kat. Zo erg heb ik nou ook weer niet gegeten de laatste tijd.
Ja, eigenlijk ging het best ok. Ik zat wel begin januari weer op m'n all time high, dankzij de terugvaldepressie, maar sindsdien gaat het met een uitschieter her en der niet rampzalig. Ach ja. Straks spinnen. Had al soort van besloten deze maand niet meer te wegen, pas op m'n volgende afspraak met m'n trainer weer. Dat is na 16 keer sporten, dus zou toch verschil moeten maken, zou je zeggen. Het is ook wel laat op de dag, niet lang geleden gegeten en volledig gekleed.quote:Op woensdag 12 februari 2014 16:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar het ging toch best goed de laatste tijd?
Zo laat op de dag wegen zegt sowieso weinig, ik weeg het liefst helemaal nuchter en na het toiletbezoek in de ochtend.
Dat zou al makkelijk +3kilo kunnen zijn, so don't worryquote:Op woensdag 12 februari 2014 16:51 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Het is ook wel laat op de dag, niet lang geleden gegeten en volledig gekleed.
Kan je dan wel aanwijzen waardoor dat komt of speelt je lichaam gewoon spelletjes?quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:20 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik kom de laatste weken rustig 2 kilo aan, en val de drie/vier dagen erna er weer 2,2 af zeg maar. Ook heel frustrerend, aangezien ik daardoor regelmatig weer een getalletje zie dat rond mijn startgewicht zit.
Ik word vooral moe van alle mensen die denken dat ik dat voor mijn dieet drink. Ik drink al mijn hele leven cola light omdat ik niet anders gewend ben en de normale versie ook een stuk minder lekker vind.quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:01 schreef Zeester het volgende:
Happy bday Tink!
Alcohol is gewoon een lastige in combinatie met dieten. Ik heb het geluk dat ik, ondanks dat ik alcohol-liefhebber ben ik weinig behoefte heb aan 1 of 2 biertjes/wijntjes doordeweeks. Ik kan het echt prima beperken tot het weekend. Fris drink ik wel, ik ben dol op Cola Light.
Wat is trouwens wel intens irritant begin te vinden is het hele gebash op Cola Light. Ja, ik weet dat ik uiteindelijk zal sterven aan Aspartaam, BUT I DONT CARE AT ALL. Zoooooooooooo vaak zeggen mensen er wat van als ik Cola Light drink. Alsof het niet vele malen erger is om heel zwaar overgewicht te hebben!
Dat geldt voor mij ook, ik drink altijd al cola light. Maar dan valt het woord 'afvallen' en zien ze me cola light drinken en dan gaat het los. Heb meerdere keren gehoord van mensen dat als ik daar nou eens mee zou stoppen ik vanzelf slank zou worden. Ja, as if...quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:52 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik word vooral moe van alle mensen die denken dat ik dat voor mijn dieet drink. Ik drink al mijn hele leven cola light omdat ik niet anders gewend ben en de normale versie ook een stuk minder lekker vind.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |