SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 10 februari 2014 10:54 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik vind dat soort 'warme' smeerseltjes eigenlijk juist ijskoud aanvoelen altijd.. het is maar net hoe je het gevoel interpreteert volgens mij, want het wordt niet letterlijk warm, het is alleen een prikkelend gevoel, toch..?
Ik heb ook altijd dat als ik mijn voet in een heel heet bad steek, dat het juist koud aanvoelt.Volgens mij kan je lichaam daar niet zo goed onderscheid in maken.
Anyway, da's heel offtopic![]()
Ik zal even een lijstje posten.
O: 250 gram kwark met een tl honing, 2 el muesli, 3 hele grote aardbeien
T: thee, koffie, een peer
L: 3 broodjes: 2 met magere filet américain, uitjes en sla, 1 met pindakaas
T: 1 of 2 mandarijnen
T: een Breaker bananensmaak voor het sporten
S: half uur Grit
D: bietenstamppot met een paar stukjes brie en appelmoes, geen vlees
Wat vinden jullie ervan? Hierbij zit ik de hele dag op mijn reet, op 4x 5 minuutjes fietsen en de Grit na.
Donker volkoren sneetjesquote:Op maandag 10 februari 2014 13:22 schreef Sarabi het volgende:
Wat voor broodjes zijn het PluisigNijntje?
Ik weet niet welk bananenbrood je maakt, maar ik heb laatst deze gemaakt:quote:Op maandag 10 februari 2014 14:05 schreef clumsy_clown het volgende:
Zo, we gaan er weer tegenaan.
Lijstje voor vandaag:
O: havermout, melk, kersen
L: 2 gekookte eieren
T: peer, bosbeshavermoutmuffin
D: homemade gehaktbal, aardappelpuree, rode kool met appeltjes, bietje jus.
T: kwark met appel en kaneel
S: 2x20 minuten fietsen, straks KT op sportschool.
Kleine L, want ontbijt was erg laat. Ik ben op zoek naar bakrecepten die verantwoord zijn, om mee te nemen als tussendoor/lunch. Ik hou gewoon echt niet van voorgesmeerd brood en heb bosbessen in de vriezer liggen dus ga zo die muffins maken, en van de week een bananenbrood, denk ik.
Bij niemand in de groep gaat het om alleen maar het eten hoor. Er zijn juist onderliggende redenen.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Ole, bedankt voor de uitleg in het vorige topic. Klinkt als een goed programma. Ik heb mezelf nog twee weken gegeven om te kijken of ik de boel op de rails kan krijgen, en als dat niet lukt, ga ik naar de psycholoog. Dat is dan weliswaar niet alleen voor het eten, maar heeft er wel mee te maken.
Klopt, al is het hier geen chocolade. Stabiel blijven helpt bij mij ook een hoop. Technisch gezien hoeft er ook niks meer af, maar een paar kilo veiligheidsmarge zou stiekem wel fijn zijn.quote:Op maandag 10 februari 2014 09:52 schreef douche-eendje het volgende:
Tink, herkenbaar ja. Hier vlot het ook even niet en dat is ook deels te wijten aan mijn eetgedrag, maar aan de andere kant vind ik het ook ergens wel even prettig dat ik al een tijd stabiel op een gewicht zit én nu ook weer wat meer/andere dingen kan eten. Maar zal toch straks nog even aan de bak moeten voor de laatste loodjes.
Hier is vooral chocolade een gewillig slachtoffer
Je hebt gelijk. Was het maar alleen het eten, zou je bijna zeggen. Maar goed, zoals ik zei, ik geef mezelf nog twee weken, daarna is het klaar en moet ik (weer) hulp zoeken van mezelf. Goddank had ik een bijzonder goede psycholoog, bij wie ik weer terecht kan mocht het nodig zijn.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:35 schreef Ole het volgende:
[..]
Bij niemand in de groep gaat het om alleen maar het eten hoor. Er zijn juist onderliggende redenen.
http://foodgawker.com/?s=red+lentilsquote:Op maandag 10 februari 2014 18:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik heb nog een zakje rode linzen.
Zijn er andere lekkere dingen mee te maken dan rode linzensoep?
Dank je.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:05 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
http://foodgawker.com/?s=red+lentils
Voor de inspiratie!
Zou je er een vega burger van kunnen maken?quote:Op maandag 10 februari 2014 19:25 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dank je.
Maar overal lijkt enorm veel kruiden in te moeten die ik niet heb en waarschijnlijk niet vaak zal gebruiken.
Het zal van zichzelf wel redelijk smakeloos dan.
Kruiden maken het koken wel veel leukerquote:Op maandag 10 februari 2014 19:25 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dank je.
Maar overal lijkt enorm veel kruiden in te moeten die ik niet heb en waarschijnlijk niet vaak zal gebruiken.
Het zal van zichzelf wel redelijk smakeloos dan.
Hmm, dat klinkt wel aardig. Ook lang geleden dat ik bloemkool heb gehad.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:38 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Zou je er een vega burger van kunnen maken?![]()
Edit: of deze! http://www.veganricha.com(...)ower-potato.html?m=1
Dan gooi je er gewoon de kruiden in die je wel hebt/ wilt kopenziet er heerlijk uit!
Pff, bij het opruimen na Grit zag ik sterretjes, daarna koppijn en misselijk
Ik schuif het op het feit dat ik de hele dag stil heb gezeten, en dat ik toch nog voor de tijd heb gegeten. Dat doen we dus niet weer zo..
Ja, dat weet ik. Maar ik heb niet veel ruimte en dan vind ik het zonde om al die ruimte in te nemen met allemaal kruiden die ik 1 keer per jaar gebruik.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:48 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Kruiden maken het koken wel veel leukerMeer variatie in smaken vooral.
Ik was zo blij toen ik ging verhuizen, een "normaal" formaat keuken met 2 laden kreeg waarvan ik er gewoon 1 kon gebruiken voor mijn kruiden&thee-collectie. Want een handig kruidenrek vinden voor die 30 soorten gedroogde kruiden die ik minimaal wel in huis heb bleek wat lastig.
Niet echt eigenlijk, toen ik ging zitten zat het eten me juist heel hoog..quote:Op maandag 10 februari 2014 19:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hmm, dat klinkt wel aardig. Ook lang geleden dat ik bloemkool heb gehad.
Ging je misselijkheid weer over toen je ging zitten?
[..]
Ja, dat weet ik. Maar ik heb niet veel ruimte en dan vind ik het zonde om al die ruimte in te nemen met allemaal kruiden die ik 1 keer per jaar gebruik.
Zo heb ik nog een potje marjolein staan die ik 2,5 jaar geleden eens gebruikt heb en daarna nooit meer.
Je hebt toch niet altijd last van misselijkheid en hoofdpijn tijdens sporten?quote:Op maandag 10 februari 2014 19:59 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Niet echt eigenlijk, toen ik ging zitten zat het eten me juist heel hoog..
Het is dan wel Grit en je gaat er keihard voor, maar zó keihard ging ik nou ook weer niet. Nouja, volgende keer dus minstens 1,5 uur van tevoren iets lichts eten en na de tijd warm, dan komt het vast goed.
Misschien word je er juist vanzelf creatief van! Ik gooi dingen als marjolein soms wel random ergens door, het is bijna nooit vies, en je verrast jezelf er nog een keer mee
En wat d-e zegt, koken met specerijen en kruiden is 100x leuker
Zelf èchte chili con carne of curry from scratch maken is haske leuk.
Nee hoor, normaal voel ik me prima, of zelfs awesome als het goed ging. Maar vandaag had ik gewoon de handicap dat ik een essay moet schrijven dus de hele dag stil zitten. En ik had niet moeten eten van tevoren. Leerzaam iigquote:Op maandag 10 februari 2014 20:16 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je hebt toch niet altijd last van misselijkheid en hoofdpijn tijdens sporten?
Verschilt je schema zo?
Ja klopt, het is zeker leuker.
Ik denk alleen dat ik nog iets te lui ben om zo uitgebreid te koken.
Haha, na 7 jaar elkaar eindelijk ontmoeten?quote:Op maandag 10 februari 2014 20:18 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Nee hoor, normaal voel ik me prima, of zelfs awesome als het goed ging. Maar vandaag had ik gewoon de handicap dat ik een essay moet schrijven dus de hele dag stil zitten. En ik had niet moeten eten van tevoren. Leerzaam iig![]()
![]()
Joh, dan doen we het een keer samen
Wow, je veranderde er zelfs je PI voorquote:Op maandag 10 februari 2014 20:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Haha, na 7 jaar elkaar eindelijk ontmoeten?
Lijkt me wel leuk.
Grit is heel explosief toch? Dan grote kans dat het idd aan het eten vlak van tevoren ligt. Ik doe bodycombat en de laatste keer dat ik binnen 1,5 uur voor de training gegeten had, moest ik bijna overgevenquote:Op maandag 10 februari 2014 20:18 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Nee hoor, normaal voel ik me prima, of zelfs awesome als het goed ging. Maar vandaag had ik gewoon de handicap dat ik een essay moet schrijven dus de hele dag stil zitten. En ik had niet moeten eten van tevoren. Leerzaam iig![]()
![]()
Joh, dan doen we het een keer samen
Oh zeker, kaneel hoort in chili! En een klein beetje komijn! Dat ontdekte ik ook pas na een paar keer maken, het doet echt wonderen voor de smaakquote:Op maandag 10 februari 2014 20:23 schreef Zeester het volgende:
Ik heb ook heel veel kruiden, en sommige gebruik ik inderdaad zelden (zoals gemalen kruidnagel bijvoorbeeld), maar ze vergaan eigenlijk niet, en als je ze in huis hebt kun je inderdaad altijd een beetje ermee experimenteren. Zo is een snufje kaneel door de chili heerlijk, en is een beetje gedroogde tijm door de sladressing ook best een succes!
Ja, vond dequote:Op maandag 10 februari 2014 20:22 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Wow, je veranderde er zelfs je PI voor![]()
Kunnen we best een keer doen.Maar eerst moet ik nog even met smoesjes komen (die geen smoesjes zijn) dat ik echt megadruk ben. Volgend blok niet meer verwacht ik.
Ik ben jaloers. Mijn kruiden staan 3 rijen dik in het kastje boven de afzuigkap. Te hoog om labels te kunnen lezen, dus ik moet ze allemaal 1 voor 1 eruit halen tot ik de juiste hebquote:Op maandag 10 februari 2014 20:28 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh en ik heb een la met alleen maar kruiden. Naast m'n vaatwasser denk ik toch wel m'n favorietste onderdeel van m'n keuken.
Kardemom en gemalen kruidnagel heb ik ooit speciaal voor deze: cake aangeschaft. En heb de cake denk ik al 4/5 x gemaakt, dus dat was best de moeite. Smaakt een beetje naar spekkoek. Maar goed, ik moet geen vette/zoete cake recepten gaan aanraden in het dieet topicquote:Op maandag 10 februari 2014 20:31 schreef PluisigNijntje het volgende:
Goed idee clums. Dan moet ik wel goed m'n diners gaan plannen, zodat ik niet te hoog uitkom. Maar dat valt vast te regelen.
Ik heb ook een hele la met kruidenNouja, niet helemaal van mij: geërfd van mijn mams.
Heb trouwens geen fancy dingen als fenegriek, kardemom, saffraan oid. Simpelweg omdat ik het nog nooit nodig heb gehad eigenlijk.
quote:Op maandag 10 februari 2014 20:29 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik ben jaloers. Mijn kruiden staan 3 rijen dik in het kastje boven de afzuigkap. Te hoog om labels te kunnen lezen, dus ik moet ze allemaal 1 voor 1 eruit halen tot ik de juiste heb.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op alfabet, natuurlijken per potje-soort gesorteerd. Ik moet kruidenrek want uniformiteit
Om dan even op je lijstje in te haken na je post ivm het sporten, kijk of je T1/T2 wat voedzamer kunt krijgen. Ipv een breaker bananensmaak, misschien gewoon yoghurt met muesli en daardoor nog wat fruit. Wat ik zelf ook een prettige T vind is wat roggebrood met bijvoorbeeld kaas/smeerkaas, fruit combineren met noten. Zorg er ook voor dat je gedurende de dag voldoende blijft drinken.quote:Op maandag 10 februari 2014 10:54 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik vind dat soort 'warme' smeerseltjes eigenlijk juist ijskoud aanvoelen altijd.. het is maar net hoe je het gevoel interpreteert volgens mij, want het wordt niet letterlijk warm, het is alleen een prikkelend gevoel, toch..?
Ik heb ook altijd dat als ik mijn voet in een heel heet bad steek, dat het juist koud aanvoelt.Volgens mij kan je lichaam daar niet zo goed onderscheid in maken.
Anyway, da's heel offtopic![]()
Ik zal even een lijstje posten.
O: 250 gram kwark met een tl honing, 2 el muesli, 3 hele grote aardbeien
T: thee, koffie, een peer
L: 3 broodjes: 2 met magere filet américain, uitjes en sla, 1 met pindakaas
T: 1 of 2 mandarijnen
T: een Breaker bananensmaak voor het sporten
S: half uur Grit
D: bietenstamppot met een paar stukjes brie en appelmoes, geen vlees
Wat vinden jullie ervan? Hierbij zit ik de hele dag op mijn reet, op 4x 5 minuutjes fietsen en de Grit na.
quote:Op maandag 10 februari 2014 20:34 schreef douche-eendje het volgende:
[..]Haha. Mijn keuken heeft slecht 4 laden, waarvan 1 bestekla, 1 la voor huishoudelijke onzin als vershoudfolie en vuilniszakken, en dan 2 voor eten. Dus kan me niet echt permiteren om er 1 op te offeren voor kruiden. Maar ooit ziet het er bij mij ook zo uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op alfabet, natuurlijken per potje-soort gesorteerd. Ik moet kruidenrek want uniformiteit
[..]
Om dan even op je lijstje in te haken na je post ivm het sporten, kijk of je T1/T2 wat voedzamer kunt krijgen. Ipv een breaker bananensmaak, misschien gewoon yoghurt met muesli en daardoor nog wat fruit. Wat ik zelf ook een prettige T vind is wat roggebrood met bijvoorbeeld kaas/smeerkaas, fruit combineren met noten. Zorg er ook voor dat je gedurende de dag voldoende blijft drinken..
En roggebrood is inderdaad een goede snack. Of een gekookt eitje!
[..]Ohh wat een nette la, die van mij staan compleet door elkaar en er ligt poeder op de bodem en allesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op alfabet, natuurlijken per potje-soort gesorteerd. Ik moet kruidenrek want uniformiteit
[..]
Om dan even op je lijstje in te haken na je post ivm het sporten, kijk of je T1/T2 wat voedzamer kunt krijgen. Ipv een breaker bananensmaak, misschien gewoon yoghurt met muesli en daardoor nog wat fruit. Wat ik zelf ook een prettige T vind is wat roggebrood met bijvoorbeeld kaas/smeerkaas, fruit combineren met noten. Zorg er ook voor dat je gedurende de dag voldoende blijft drinken..
Ja, dat is wel een goed idee op zich. Roggebrood vind ik vies, maar er zijn wel alternatieven te bedenkenIk drink iig zat, minstens 3 flesjes water, koffie, thee + als ik sport nog meer.
Maar ik ben wel bang dat ik dan nog teveel als D ga nemen, dus dan moet ik echt goed op de portie gaan letten. Ach, de weegschaal zal me wel vertellen of het goed gaat of nietZolang ik maar fijn kan sporten.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
Ik kwam laatst dit tegen bij de aldi:quote:Op maandag 10 februari 2014 20:36 schreef Zeester het volgende:
En roggebrood is inderdaad een goede snack. Of een gekookt eitje!
[..]Moooi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op alfabet, natuurlijken per potje-soort gesorteerd. Ik moet kruidenrek want uniformiteit
[..]Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Roggebrood is ook gewoon ÉCHT wennen. Ik luste het ook niet, maar vind het nu heerlijk. Wat dat betreft gaat echt eerst een aantal x proeven en dan besluiten of je het lust of niet op. Roggebrood is daar een typisch voorbeeld van.quote:Op maandag 10 februari 2014 20:40 schreef PluisigNijntje het volgende:
Oh misschien dat ik die wel lust! Ziet er tof uit, haha. En handig.
- Ligt het aan mij of staat daar volkoroenbrood? -
Ik moet daarbij ook zeggen dat je ze echt echt in de koelkast moet bewaren én dat ik die van Bolletje een stuk lekkerder vind dan AH eigen merk! Een beetje smeuïg ofzo hou ik wel van bij roggebroodquote:Op maandag 10 februari 2014 20:44 schreef Zeester het volgende:
[..]
Roggebrood is ook gewoon ÉCHT wennen. Ik luste het ook niet, maar vind het nu heerlijk. Wat dat betreft gaat echt eerst een aantal x proeven en dan besluiten of je het lust of niet op. Roggebrood is daar een typisch voorbeeld van.
Van jou verwacht ik ergens wel een klein kookwalhalla jaquote:Op maandag 10 februari 2014 20:57 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ga binnenkort eindelijk planken ophangen in de keuken, zal dan eens een overzichtsfoto maken van alle potten in 100000 vormen en maten. Ik heb een lichte verzamelneurose, op dat gebied.
Klopt het dat baksels met havermout erin meer... chewy zijn? De muffins waren best lekker, maar wel stugger dan normaal. Ben benieuwd hoe ze koud zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |