Nope ken ik niet, Gang of Four ook niet, even albumpjes binnenhalen.quote:Op maandag 3 februari 2014 23:53 schreef DO2 het volgende:
En Wire, Kerft. Ken je die band? Als je Marquee Moon kan waarderen moet je die zeker eens proberen.
De eerste 3 albums zijn briljant.
Je moet de albums eigenlijk in hun geheel horen. Met name Pink Flag. Da's echt een beleving.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 00:02 schreef Norrage het volgende:
Ken Wire niet echt, ook eens uitchecken. Daarboven klinkt wel lekker
Ik mis nog een (semi)bekende Nederlandse recensiesite.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 00:02 schreef Felagund het volgende:
Het topic met de jaarlijstjes van 2013 heb ik toegevoegd aan de OP, moet er nog meer worden veranderd?
Can weinig albums?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 00:10 schreef Kerftminister het volgende:
Eerste klinkt het beste so far, die ga ik eens proberen.
Ben wel aan iets toe met een hoop albums. De meeste bands die ik de laatste tijd vet ga vinden hebben amper materiaal. tricot, Uncle Acid, Television, Flip, Refused, Can, ga zo maar door.
http://kickingthehabit.nl/quote:Op dinsdag 4 februari 2014 00:04 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik mis nog een (semi)bekende Nederlandse recensiesite.
Wel met Damo en al helemaal weinig nummers.quote:
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 00:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
http://kickingthehabit.nl/
http://www.ekaya.nl/ (al wordt die niet meer echt bijgehouden)
http://www.pat-sounds.nl/
http://beautifulfreaks.nl/
http://lbrdr.wordpress.com/
http://www.nummervandedag.nl/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien ook eens checken welke links het niet meer doen in de OPquote:Op dinsdag 4 februari 2014 00:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
http://kickingthehabit.nl/
http://www.ekaya.nl/ (al wordt die niet meer echt bijgehouden)
www.pat-sounds.blogspot.nl
http://beautifulfreaks.nl/
http://lbrdr.wordpress.com/
http://www.nummervandedag.nl/
Ja, ik denk het. Ik weet nooit zo goed hoe het allemaal genoemd wordt.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 00:12 schreef Kerftminister het volgende:
[
Maar Do2, dit is allemaal een beetje de Art-Punk hoek?
Graag gedaanquote:Op maandag 3 februari 2014 23:47 schreef Norrage het volgende:
Waarom kende ik dit nummer nog niet?
Heel vet inderdaad, thanks bob
http://www.thinksmall.nl/quote:Op dinsdag 4 februari 2014 00:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Misschien ook eens checken welke links het niet meer doen in de OP
Waarom per se deze nu weerquote:Op dinsdag 4 februari 2014 00:26 schreef Kerftminister het volgende:
Heb trouwens helemaal niks met Vampire Weekend, maar dit nummer is geniaal:
Buiten deze, A-Punk en Cousins vind ik het allemaal niks.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 00:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Waarom per se deze nu weerIk kan 10 betere verzinnen
Hele laatste album is al beter, op een paar fillers na.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 00:40 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Buiten deze, A-Punk en Cousins vind ik het allemaal niks.
Laatste album vond ik ook niks, eerste is de beste.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 00:41 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Hele laatste album is al beter, op een paar fillers na.
Dat ben ik dus niet met je eens. Voor mijn gevoel is laatste album veel volwassener en ook wat diverser. Eerste album is verder ook wel prima hoorquote:Op dinsdag 4 februari 2014 00:45 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Laatste album vond ik ook niks, eerste is de beste.
De tweede vond ik echt gigantische meuk, eerste was wel leuk en de laatste was niet zo bijzonder.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 00:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat ben ik dus niet met je eens. Voor mijn gevoel is laatste album veel volwassener en ook wat diverser. Eerste album is verder ook wel prima hoorEven goed als de tweede.
Mwa, toch nog vier albums en een hoop restwerk. En Delay 1968 en Monster Movie met Malcolm Mooney op zang, als ook Unlimited en The Lost Tapes met beide zijn allemaal meer dan de moeite.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 00:12 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Wel met Damo en al helemaal weinig nummers.
Hoe was Malkmus?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 06:54 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Mwa, toch nog vier albums en een hoop restwerk. En Delay 1968 en Monster Movie met Malcolm Mooney op zang, als ook Unlimited en The Lost Tapes met beide zijn allemaal meer dan de moeite.
Vergeet die 'Peel Sessions' niet, die kan wat mij betreft zo meedoen met het beste Can-werk met Damo. Staat vol met verder onuitgebrachte opnames, van studiokwaliteitquote:Op dinsdag 4 februari 2014 06:54 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Mwa, toch nog vier albums en een hoop restwerk. En Delay 1968 en Monster Movie met Malcolm Mooney op zang, als ook Unlimited en The Lost Tapes met beide zijn allemaal meer dan de moeite.
Of deze:quote:Op dinsdag 4 februari 2014 08:32 schreef ranja het volgende:
Dit is wel een gaaf nummertje, nog gecovered door My Bloody Valentine.
Ken je Defriended en Gimme ook al?quote:Op maandag 3 februari 2014 23:47 schreef Norrage het volgende:
Waarom kende ik dit nummer nog niet?
Heel vet inderdaad, thanks bob
Het is bijna eurodance...quote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:52 schreef Näsenbar het volgende:
Ik denk dat ik hem nog even moet laten zakken.
Ik heb eigenlijk maar 1 sterke single gehoord. Dus ik ben misschien niet eerlijk. maar als ik zie dat bijvoorbeeld Maximo Park al een 6.1 heeft...quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:26 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik ben 't er wel mee eens eigenlijk. 5.4 is misschien een beetje té, maar ik vind 't een behoorlijk saaie plaat.
James Murphy schijnt er aan meegewerkt te hebben zelfsquote:
Gister hier al gepost maar ik kan er niet aan wennen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:52 schreef Näsenbar het volgende:
Ik denk dat ik hem nog even moet laten zakken.
Volgens mij alleen aan het album, niet per se dit nummer.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
James Murphy schijnt er aan meegewerkt te hebben zelfs
Niet mee eens. Het is echt een leuke, vermakelijke plaat. Toegegeven, heel vernieuwend en bijzonder is het niet, maar dat was eerder ook geen bezwaar voor P4k (kuckkuchkuchdisclosurekuchkuchkcuhc)quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:20 schreef Immerdebestebob het volgende:
Broken Bells maar een 5.4 op pitchfork
Beetje zoals Jonathan Wilson dus? Niet origineel, wel leuk.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:31 schreef Norrage het volgende:
Ik had het een 4/5 gegeven , omdat ik het gewoon een lekker album vind. Maar het is gewoon niet echt vernieuwend ofzo. Ik zou het ook eigenlijk lager moeten geven, amar goed. Ik vind het een beetje een 7+ ofzo. dat vertaalt niet in 3.5 of 4
Ja precies dat. Al was Jonathan Wilson wel veel meer kwaliteit.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Beetje zoals Jonathan Wilson dus? Niet origineel, wel leuk.
Laatste album van The Shins heb ik dat vooralquote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:44 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik heb met Broken Bells precies hetzelfde probleem als The Shins. Prima voor een paar nummertjes, maar ik kan echt onmogelijk een heel album uitzitten op de een of andere manier.
Als ik zo'n vrouw voorbij zie lopen word ik daar niet opgewonden van, nee.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:49 schreef Maxerazzi het volgende:
Pfff, ik vind dat St. Vincent qua imago voortaan wel echt een beetje too much. Die loopt altijd te pushen hoe extravert ze toch wel niet is. Beetje vermoeiend, want muzikaal gezien doet ze vaak heel leuke dingen.
Ja, degene die hier werd gepost gisteren geloof ik he?quote:
Ja, had niet geluisterd nog. Ik wachtte tot het hele albumquote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:17 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ja, degene die hier werd gepost gisteren geloof ik he?Vond ik veruit de leukste van het album na een luisterbeurt.
Fantastisch.quote:
Een 5.4 las ik ergens.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:29 schreef DeMessias het volgende:
P4K is niet weg van Broken Bells: http://pitchfork.com/reviews/albums/18914-broken-bells-after-the-disco/
Hierboven?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Een 5.4 las ik ergens.
Ik weet even niet waar.
Daarom de PIquote:
Daar lees ik altijd overeen.quote:
Van dezelfde recensent ook nog.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet mee eens. Het is echt een leuke, vermakelijke plaat. Toegegeven, heel vernieuwend en bijzonder is het niet, maar dat was eerder ook geen bezwaar voor P4k (kuckkuchkuchdisclosurekuchkuchkcuhc)
Lees hier meermaals over al geposte dingen denk ik.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan zal ik maar eens een goeie droneplaat opzetten.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:53 schreef Norrage het volgende:
Ja we moeten niet te kritisch zijn op elkaar. Herhaling kan nooit kwaad.
Enne, die Valentin Stip is ook erg leuk![]()
Ik vond die eerste plaat ook helemaal niet boeiend verder, maar misschien omdat ik een vrij grote fan ben van the Shins en dit net even te anders was.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:20 schreef Immerdebestebob het volgende:
Broken Bells maar een 5.4 op pitchfork
Dan heb je niet iets van: En ineens zag ik je lopen.... en ik dacht: hoe hoe, hoe hoe?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Als ik zo'n vrouw voorbij zie lopen word ik daar niet opgewonden van, nee.
Deze snap ik niet, Norrage. Hoezo is Ben's My Friend niet Sun Kil Moon? De saxofoon?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:22 schreef Norrage het volgende:
Dat nummer is zo NIET Sun Kil Moon, maar toch zo overduidelijk wel.
Ziet er een beetje uit als een mislukte Janelle Monae kloon.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:49 schreef Maxerazzi het volgende:
Pfff, ik vind dat St. Vincent qua imago voortaan wel echt een beetje too much. Die loopt altijd te pushen hoe extravert ze toch wel niet is. Beetje vermoeiend, want muzikaal gezien doet ze vaak heel leuke dingen.
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:30 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dan heb je niet iets van: En ineens zag ik je lopen.... en ik dacht: hoe hoe, hoe hoe?
Op zich vond ik haar oudere platen altijd wel tof.
Ja. En het een soort vrolijkheid op die plaat, in de ritmes die hij gebruikt...ik weet nietquote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:47 schreef Maxerazzi het volgende:
Goede plaat. Heeft nog wat meer luisterbeurten nodig, al heb ik wel het gevoel dat ie wat te lang duurt.
[..]
Deze snap ik niet, Norrage. Hoezo is Ben's My Friend niet Sun Kil Moon? De saxofoon?
quote:
Sorry, Arn0, maar ik vind het echt drie keer kut.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:14 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Elektronische muziek, kan zo geen referentiepunten bedenken. Ik denk dat ze dit jaar overal zullen opduiken.
Dit noteer ik in mijn zwarte lijstje en ik maak jouw volgende tip helemaal kapotquote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:19 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Sorry, Arn0, maar ik vind het echt drie keer kut.
Foalsquote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:14 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Elektronische muziek, kan zo geen referentiepunten bedenken. Ik denk dat ze dit jaar overal zullen opduiken.
Keane meets Foals meets MGMT.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:14 schreef Arn0 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:22 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Dit noteer ik in mijn zwarte lijstje en ik maak jouw volgende tip helemaal kapot![]()
Ok, het zal dus wel doorbreken bij 3FMquote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:19 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Sorry, Arn0, maar ik vind het echt drie keer kut.
Heb je Heavy Heart ooit gehoord.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:53 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Wat een kutlied is dat ook he. Die Miss Montreal ook he, wat is er zo bijzonder aan haar? Begrijp dat nooit zo.
Goddomme, ze bestaan nog. Hier heb ik ooit nog een dansje op ingestudeerd met de weekafsluiting ergens in groep 6, meen ik.quote:Boyband Five geeft optreden in Nijmegen
De Britse boyband Five die in de jaren 90 furore maakte met hits als Slam Dunk Da Funk en When The Lights Go Out gaat weer optreden.
De band is geboekt op het festival We Love The 90's eind augustus in Nijmegen. "We zijn meer en breder gaan programmeren", zegt Daan van den Nouweland van de organisatie dinsdag bij Omroep Gelderland.
http://www.nu.nl/muziek/3(...)den-in-nijmegen.html
Dit valt wel onder guilty pleasuresquote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:53 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Goddomme, ze bestaan nog. Hier heb ik ooit nog een dansje op ingestudeerd met de weekafsluiting ergens in groep 6, meen ik.![]()
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dit valt wel onder guilty pleasures
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dit valt wel onder guilty pleasures
Dit is dan ook absoluut ongenaakbaar.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
5ive zijn absolute helden, maar de Backstreets zijn beter
Ach, mijn iTunes leest het in dus primaquote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:57 schreef Xrenity het volgende:
Gewoon een MP3 download-optie was ook wel leuk geweest bij Other People
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:53 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Goddomme, ze bestaan nog. Hier heb ik ooit nog een dansje op ingestudeerd met de weekafsluiting ergens in groep 6, meen ik.![]()
Hele album is genietenquote:
Eensch.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Hele album is genieten
Beste tot nu toe in 2014? Joah.
Bij verre. Met hele grote stip op #1.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Hele album is genieten
Beste tot nu toe in 2014? Joah.
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:25 schreef Moody het volgende:
[..]
Het is al best wel een hele tijd 4 februari hoor.
Niet in de VSquote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:25 schreef Moody het volgende:
[..]
Het is al best wel een hele tijd 4 februari hoor.
En dat laatste nummer is al nummer van het jaar. Zoals het ineens de hele sfeer van het album melancholisch op een hoop gooitquote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:33 schreef DO2 het volgende:
Oh, en Will Oldham doet mee. Da's nog een pluspunt.
Zó positief ben ik nou ook weer niet over The Notwistquote:
Denk niet dat het iets voor jou is, eerlijk gezegdquote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:06 schreef Kerftminister het volgende:
Ga die Sun Kil Moon eens binnenhalen na deze goede reacties.
Zelf Notwist een 6.5je gegeven maar.
Je klonk wel vrij enthousiast.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:06 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zó positief ben ik nou ook weer niet over The NotwistDat is gewoon een 8je.
Nee, echt totaal niet denk ik.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:08 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Denk niet dat het iets voor jou is, eerlijk gezegd
Meer om dat album te hypen, omdat het al 3 maanden gelekt is, en ik er eigenlijk echt helemaal niemand over hoor. Maar jullie zijn allemaal zo lief dat jullie wachten op de echte release natuurlijk.quote:
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:08 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Denk niet dat het iets voor jou is, eerlijk gezegd
Hoe dat zo?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:10 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee, echt totaal niet denk ik.![]()
The Notwist ook niet trouwens. Dus SKM zal vast ook een 6je/6.5je zijn voor je.
Ja. Het is sowieso kwaliteitsvol maar als het je genre niet is (slowcore zag ik ergens als genre, dat somt het wel op) dan vind je het een vreselijk lange zit denk ik.quote:
Hmm, ben ik meestal niet zo van, maar eens proberen dan.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:14 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja. Het is sowieso kwaliteitsvol maar als het je genre niet is (slowcore zag ik ergens als genre, dat somt het wel op) dan vind je het een vreselijk lange zit denk ik.
Ik ga hem nu luisteren! Ben benieuwd, ben nog niet bekend met het eerdere werk (ja ja, shame on me).quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:11 schreef Norrage het volgende:
[..]
Meer om dat album te hypen, omdat het al 3 maanden gelekt is, en ik er eigenlijk echt helemaal niemand over hoor. Maar jullie zijn allemaal zo lief dat jullie wachten op de echte release natuurlijk.
Album is een beetje 50/50 voor mij. Ene helft is wel tof (titeltrackquote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:21 schreef Norrage het volgende:
Als ik ooit een lijstje zou maken van favoriete artiesten ooit, zal The Notwist toch wel in mijn top 10 staan denk. Wat een platen die 2, Neon Golden en Shrink.![]()
Close To The Glass komt natuurlijk totaal niet in de buurt, maar is desalniettemin erg goed. Maar ik heb niet het gevoel dat de recensies erg sterk zijn....
quote:I can play just fine
I still practice a lot
But not as much as Nels Cline
Nu moest ik deze toch weer even kijkenquote:
En nu moest ik deze weer kijken...quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:44 schreef Kerftminister het volgende:
Na dit album even DO2 een gunst doen door Wire te luisteren.
Je moet vooral jezelf een gunst doen, Kerft. Mij maakt het geen drol uit waar je naar luistert.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:44 schreef Kerftminister het volgende:
Na dit album even DO2 een gunst doen door Wire te luisteren.
Zal binnenkort ongetwijfeld toch door de users van musicmeter worden verkozen als beste nummer.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:59 schreef Norrage het volgende:
De enige domper van Benji, vind ik dat lange nummer. Dat kabbelt wel een beetje te lang door.
Oeh. Ga ik naar luisteren!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
En nu moest ik deze weer kijken...
Vind het altijd wel leuk als ik iets aan iemand aanraad en diegene het leuk vindt.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:03 schreef DO2 het volgende:
[..]
Je moet vooral jezelf een gunst doen, Kerft. Mij maakt het geen drol uit waar je naar luistert.
Ja, stiekem wel, natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:05 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Vind het altijd wel leuk als ik iets aan iemand aanraad en diegene het leuk vindt.
Denk je?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Zal binnenkort ongetwijfeld toch door de users van musicmeter worden verkozen als beste nummer.
Ik vind Close to the Glass alvast een aanrader, ben het wel eens met je 8/10. Ik vind het net een consistent album, luistert goed wegquote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:21 schreef Norrage het volgende:
Als ik ooit een lijstje zou maken van favoriete artiesten ooit, zal The Notwist toch wel in mijn top 10 staan denk. Wat een platen die 2, Neon Golden en Shrink.![]()
Close To The Glass komt natuurlijk totaal niet in de buurt, maar is desalniettemin erg goed. Maar ik heb niet het gevoel dat de recensies erg sterk zijn....
Dat is wel typisch musicmeter in ieder geval. Als een artiest een heel album maakt met nummers van 3 minuten en eentje van 8 minuten, krijgt die van 8 minuten de meeste stemmen, ongeacht de kwaliteit.quote:
Van het laatste album van Arcade Fire staat Supersymmetry staat slechts op plek 12:quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat is wel typisch musicmeter in ieder geval. Als een artiest een heel album maakt met nummers van 3 minuten en eentje van 8 minuten, krijgt die van 8 minuten de meeste stemmen, ongeacht de kwaliteit.
Tot zover mijn musicmeter ergernis. Verder een prima site.
Radiohead is naar eigen zeggen door ze geinspireerd. Echt een soort Radiohead avant la lettrequote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:09 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik vind Close to the Glass alvast een aanrader, ben het wel eens met je 8/10. Ik vind het net een consistent album, luistert goed wegIk zie nu dat ze al decennia bestaan, ik had geen idee
Dat wordt de backcatalogue ontdekken.
Ja valt me ook wel vaker op. Maar gaat ook regelmatig niet op, gelukkig.Maar ik denk dat dat sowieso wat Nederlands is. Nederlanders houden van die lange uitgerekte meuk.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat is wel typisch musicmeter in ieder geval. Als een artiest een heel album maakt met nummers van 3 minuten en eentje van 8 minuten, krijgt die van 8 minuten de meeste stemmen, ongeacht de kwaliteit.
Tot zover mijn musicmeter ergernis. Verder een prima site.
daarom kijken we ook graag schaatsen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja valt me ook wel vaker op. Maar gaat ook regelmatig niet op, gelukkig.Maar ik denk dat dat sowieso wat Nederlands is. Nederlanders houden van die lange uitgerekte meuk.
En vooral de 10kmquote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
daarom kijken we ook graag schaatsen.
Ik ook nog nooit, al sta ik er niet meer zo met beide benen in.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:18 schreef Felagund het volgende:
Kent iemand Young Fathers (wordt omschreven als Hiphop trio)? Hun album krijgt een 8.0 van o.a. Uncut en Mojo, een 9.0 van Clash. Ik heb er zelf nog nooit van gehoord.
Toevallig vandaag 'ontdekt'.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:18 schreef Felagund het volgende:
Kent iemand Young Fathers (wordt omschreven als Hiphop trio)? Hun album krijgt een 8.0 van o.a. Uncut en Mojo, een 9.0 van Clash. Ik heb er zelf nog nooit van gehoord.
Young Fathers...jaaaa...echt heel leuk. Stonden op LGW. Soort indie-hiphop (naja, er staan nummers op die nauwelijks hiphop zijn). Erg goed bandjequote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:18 schreef Felagund het volgende:
Over schaatsen gesproken: proef uw geluk bij de Nostradamusprono:quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
daarom kijken we ook graag schaatsen.
Morgen maar eens aangooien. Omschrijving klinkt iig goed.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:19 schreef Norrage het volgende:
[..]
Young Fathers...jaaaa...echt heel leuk. Stonden op LGW. Soort indie-hiphop (naja, er staan nummers op die nauwelijks hiphop zijn). Erg goed bandje
Mjah, als ze uberhaupt albums van voor 2000 recenseren, is het puur omdat ze het minimaal een 9,5 willen geven.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wire kreeg op P4K voor hun 1e 3 platen een gemiddelde van 9,7. ook best netjes.
Ja, ik had het linkje nog geplaatst. 10/10/9.1 voor de eerste 3 albums.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wire kreeg op P4K voor hun 1e 3 platen een gemiddelde van 9,7. ook best netjes.
Ik verzin het niet zelf hoorquote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:20 schreef DO2 het volgende:
Indietronica, indie-hiphop.... Houdt het dan nooit op.
Ik spreek jou er ook niet op aan,quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:22 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik verzin het niet zelf hoor
Nou, dat indie-hiphop misschien wel....
Het klopt ook niet, want hun 3e kreeg maar een 9.1, de 1e 2 een 10, terwijl 154 toch de beste is.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:21 schreef Norrage het volgende:
[..]
Mjah, als ze uberhaupt albums van voor 2000 recenseren, is het puur omdat ze het minimaal een 9,5 willen geven.
Indie-happy-hardcore? Bestaat volgens mij nog niet, misschien een gat in de markt.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:20 schreef DO2 het volgende:
Disclosure ofzoquote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:22 schreef Felagund het volgende:
[..]
Indie-happy-hardcore? Bestaat volgens mij nog niet, misschien een gat in de markt.
9.0 danquote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Het klopt ook niet, want hun 3e kreeg maar een 9.1, de 1e 2 een 10, terwijl 154 toch de beste is.
Verrassend...Had je het ook leuk gevonden, als we je niet hadden gezegd dat je het slecht zou gaan vinden? Wel heel hipster om het dan tóch goed te gaan vinden natuurlijkquote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:25 schreef Kerftminister het volgende:
Zat vandeweek te denken, maar het enige indie-hiphop album wat ik waardeer dat ik kon bedenken is Man of the Moon van Kid Cudi, kon daar niet echt een genre voor bedenken.
Wel aardig albumpje van Sun Kil Moon trouwens hoor, goede nummer 2 voor dit jaar.
Vond Reflektor niks terwijl Tchock dat al voorspelde.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:27 schreef Norrage het volgende:
[..]
Verrassend...Had je het ook leuk gevonden, als we je niet hadden gezegd dat je het slecht zou gaan vinden? Wel heel hipster om het dan tóch goed te gaan vinden natuurlijk
Ken je Red House Painters al? Voorloper van Sun Kil Moon. Hun album Rollercoaster is wat mij betreft dé klassieker in dit genre. (al is het wel wat geëvolueerd door de jaren heen)quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:25 schreef Kerftminister het volgende:
Wel aardig albumpje van Sun Kil Moon trouwens hoor, goede nummer 2 voor dit jaar.
Zag het dit topic gementioned worden maar ken het verder niet.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:31 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ken je Red House Painters al? Voorloper van Sun Kil Moon. Hun album Rollercoaster is wat mij betreft dé klassieker in dit genre. (al is het wel wat geëvolueerd door de jaren heen)
Zeker. Ik maak zelfs elk jaar al een "jaarlijstje the year after" om te kijken wat veranderd is en aan toegevoegd isquote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:29 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Vond Reflektor niks terwijl Tchock dat al voorspelde.
God moet trouwens mijn 2013 nog bijwerken, ook maar een 2014tje maken. Norrage, doe jij je 2013 lijst gewoon retrospectief ook nog bijwerken?
quote:
Red House Painters vind ik nou wel echt erg saai. Al ken ik Rollercoaster nietquote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:31 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ken je Red House Painters al? Voorloper van Sun Kil Moon. Hun album Rollercoaster is wat mij betreft dé klassieker in dit genre. (al is het wel wat geëvolueerd door de jaren heen)
Ik alleen Love Toxicity van Flip, die had ik 26 december het eerst geluisterd denk ik, dit jaar erg gaan waarderen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:34 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zeker. Ik maak zelfs elk jaar al een "jaarlijstje the year after" om te kijken wat veranderd is en aan toegevoegd is
Maar ik heb uit 2013 nog niet heel veel nieuwe dingen ontdekt, vooralsnog.
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:20 schreef DO2 het volgende:
Klassiekertje:quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:34 schreef Norrage het volgende:
[..]
Red House Painters vind ik nou wel echt erg saai. Al ken ik Rollercoaster niet
De officiële naam is gewoon Red House Painters ja (selftitled dus) maar de opvolger heet ook zo, dus daarom noemen de fans de albums meestal Rollercoaster en Bridge.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:36 schreef Norrage het volgende:
Uuh Arn0...haal je wat door elkaar? ik zit de discografie te kijken, maar er bestaat helemaal geen Rollercoaster
Je vindt Red House Painters saai, en Sun Kil Moon niet? Merkwaardig.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:34 schreef Norrage het volgende:
[..]
Red House Painters vind ik nou wel echt erg saai. Al ken ik Rollercoaster niet
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:36 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Die ja. Wordt echt onpasselijk van haar hoofd. Ook die album cover windt me niet bepaald op.
Mijn favoriete track van die plaat:quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:36 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Klassiekertje:
Al is het wel wat minder spannend dan Sun Kil Moon, ja. Maar alsnog, heel meeslepend en intens. (zo mogelijk nog depressiever)
Sun Kil Moon vind ik ook niet altijd goed hoor (integendeel). Maar heel wat spannender dan Red House Painters.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:37 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Je vindt Red House Painters saai, en Sun Kil Moon niet? Merkwaardig.
Ik geloof dat dat ook de bedoeling is, eigenlijk. Ze laat zich van haar minst charmante kant zien, zeg maar.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:36 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ook die album cover windt me niet bepaald op.
Ik begrijp gewoon niet hoe Sun Kil Moon spannender is dan Red House Painters. Eerstgenoemde is voor mijn gevoel echt een stuk conventioneler.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
Sun Kil Moon vind ik ook niet altijd goed hoor (integendeel). Maar heel wat spannender dan Red House Painters.
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:42 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik begrijp gewoon niet hoe Sun Kil Moon spannender is dan Red House Painters. Eerstgenoemde is voor mijn gevoel echt een stuk conventioneler.
Dat is natuurlijk ook weer zo. Alleen ik vind dat op mijn beurt juist niet charmant.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:39 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ik geloof dat dat ook de bedoeling is, eigenlijk. Ze laat zich van haar minst charmante kant zien, zeg maar.
En dat vind ik - op mijn beurt - dan wel weer charmant.
Mwah, ik snap het wel. Nu ja, ik veronderstelde dat mensen gewoon alles van Mark Kozelek of geweldig vinden of vreselijkquote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:42 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik begrijp gewoon niet hoe Sun Kil Moon spannender is dan Red House Painters. Eerstgenoemde is voor mijn gevoel echt een stuk conventioneler.
2012 was matig ja, uit mijn hoofd was 2008 mijn favoriet die ik bewust heb meegemaakt (vanaf 2007), zo even kijken of dat klopt.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
2012 is eigenlijk ook waardeloos muziekjaar vergeleken met 2013
Zat die 2012 lijst door te kijken, maar luister weinig daar nog van. En wat ik ontdekt hebt later beperkt zich tot Godspeed You! Black Emperor en Beach House.
Ik had nog wat toegevoegd aan mijn post. Maar ik zal eens wat meer Red House painters gaan luisterenquote:
Het is meer slowcore, dat sowieso, maar monotoner...quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:44 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Mwah, ik snap het wel. Nu ja, ik veronderstelde dat mensen gewoon alles van Mark Kozelek of geweldig vinden of vreselijkMaar dat gezegd zijnde, vind ik Red House Painters wel monotoner in hun geluid en wat minder experimenteler. Maar daarom niet slechter.
AIFF is de hoogste kwaliteit die je zo af kunt spelen, snap het wel.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:57 schreef Xrenity het volgende:
Gewoon een MP3 download-optie was ook wel leuk geweest bij Other People
Ja wel een beetje irritant. Mijn hele iphone staat nu meteen vol om nog maar niet te spreken over mijn HD.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
AIFF is de hoogste kwaliteit die je zo af kunt spelen, snap het wel.Het is wel echt onhandig groot. Bijna 5 Gb voor 10 uur muziek nu
![]()
“Ik wil maar zeggen dat, als ik iets wil zeggen, het liever nu zeg dan dat ik het straks moet zeggen. Dit gezegd zijnde moet ik zeggen dat ik dat goed gezegd heb. Je moet het maar kunnen zeggen, zeg ik altijd maar! Ik heb gezegd! - Lambikquote:
Dat klinkt wel lekker trouwensquote:
Haha, Belgische uitdrukking veronderstel ik. Ik probeer ze te vermijden maar af en toe duiken ze nog op in mijn posts.quote:
iTunes kan in een handomdraai omzetten. Moet je in Opties > Voorkeuren > Algemeen > Importinstellingen het bestandsformaat selecteren dat je fijn vindt, en dan alle bestanden die je anders wil selecteren > rechtermuisknop > versie voor "x" aanmaken.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:47 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja wel een beetje irritant. Mijn hele iphone staat nu meteen vol om nog maar niet te spreken over mijn HD.
Ik dacht oprecht dat het een verbastering was van "Dat gezegd hebbende" en "... zijnde" maar het is dus gewoon goed.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:49 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Haha, Belgische uitdrukking veronderstel ik. Ik probeer ze te vermijden maar af en toe duiken ze nog op in mijn posts.
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
iTunes kan in een handomdraai omzetten. Moet je in Opties > Voorkeuren > Algemeen > Importinstellingen het bestandsformaat selecteren dat je fijn vindt, en dan alle bestanden die je anders wil selecteren > rechtermuisknop > versie voor "x" aanmaken.
Fluitje van een cent. En na de eerste keer is 't alleen maar klikken.
192-320 kbps, WAV, AIFF en AAC.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
ik niet snappen. omzetten naar wat?
Je bedoelt, dan zet hij die AIFFs om naar 320kbps ofzo?quote:
Jep. En die nemen véél minder ruimte in.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:57 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je bedoelt, dan zet hij die AIFFs om naar 320kbps ofzo?
Hmm interessant. Nu zet ik namelijk al mijn flacs om naar aiff...ik kan nog een stap doen dusquote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jep. En die nemen véél minder ruimte in.
Ik zei nergens slepen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hmm interessant. Nu zet ik namelijk al mijn flacs om naar aiff...ik kan nog een stap doen dus
maar dat slepen van jou kan ik niet vinden. Ik kan alleen maar wat settings vinden voor het importeren van CD.
Zolang je geen "Miljaar" post valt het nog wel mee.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:49 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Haha, Belgische uitdrukking veronderstel ik. Ik probeer ze te vermijden maar af en toe duiken ze nog op in mijn posts.
Je hebt je post ge-edit, kan niet anders...quote:
Nee, echt nietquote:Op woensdag 5 februari 2014 00:01 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je hebt je post ge-edit, kan niet anders...
Maar ik kan niks invullen. ik kan alleen instellen dat ie naar 44 kHz moet doen, iets.
Erg fijn, iddquote:Op woensdag 5 februari 2014 00:00 schreef Maxerazzi het volgende:
Die plaat van Courtney Barnett van vorig jaar blijft toch ook wel ontzettend lekker:
SPOILER: fig. 1Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar selecteer je MP3, kwaliteit op aangepast, selecteer je 320. Zie fig. 2.SPOILER: fig. 2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan verlaat je de opties, selecteer je met rechtermuisknop op één of meerdere tracks en klik je op versie voor mp3 aanmaken. Zie fig. 3.SPOILER: fig. 3Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:00 schreef Maxerazzi het volgende:
Die plaat van Courtney Barnett van vorig jaar blijft toch ook wel ontzettend lekker:, al vind ik het tweede/laatste gedeelte van het album wel wat minder.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:06 schreef Tchock het volgende:
Linksboven klik je op opties. Dan op voorkeuren, dan op het tabblad algemeen, dan op importinstellingen (zie fig. 1)SPOILER: fig. 1Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar selecteer je MP3, kwaliteit op aangepast, selecteer je 320. Zie fig. 2.SPOILER: fig. 2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan verlaat je de opties, selecteer je met rechtermuisknop op één of meerdere tracks en klik je op versie voor mp3 aanmaken. Zie fig. 3.Ha dank. ik dacht dat ik op AAC en AIFF moest klikken, en daar instellingen moest veranderen.SPOILER: fig. 3Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds![]()
Het zijn ook 2 EP's op 1 Cd gezet en de 2e (eigenlijk 1e) is duidelijk minder. Ze maakt dus progressiequote:Op woensdag 5 februari 2014 00:07 schreef Felagund het volgende:
[..], al vind ik het tweede/laatste gedeelte van het album wel wat minder.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Ja, da's juist de kracht van Pink Flag. Ze rammen in 40 minuten tijd 20 nummers door je strot.quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:00 schreef Kerftminister het volgende:
Heb een beetje last van het Madvillain syndroom bij Wire, jezus wat zijn die nummers kort."Now which way do we go?" - Dorothy Gale![]()
Oh bah. Bij Madvillainy vind ik dat echt zonde.quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:00 schreef Kerftminister het volgende:
Heb een beetje last van het Madvillain syndroom bij Wire, jezus wat zijn die nummers kort.![]()
Het werkt op beide albums ( zowel Pink Flag als Madvillainy ) juist fantastisch, vind ik."Now which way do we go?" - Dorothy Gale![]()
Ja, vond het zeker niet slecht, maar is lastig om dat accuraat te meten met een per-track rating systeem. Zit nu rond de 8.2 denk ik.quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:13 schreef DO2 het volgende:
Het werkt op beide albums ( zowel Pink Flag als Madvillainy ) juist fantastisch, vind ik.
Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Rellende_Rotscholier
![]()
Robbertje matten met de wouten![]()
Red House Painters is toch wel minstens zo fantastisch als Sun Kil Moon.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
Kan best, Television begon met een 9.3 maar met een re-rating gaan die in mijn top 10 terechtkomen wel.quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:20 schreef DO2 het volgende:
Die 8.2 wordt mettertijd nog wel een dikke 9. Minimaal.
Denk dat de grootste groei Songs for the Deaf is van een lage 8 naar een 9.6.
Mastodon - Leviathan zal ook wel van een 7.5 naar een 9 gaan als ik die ga re-raten.
Lijst van 2013 eindelijk af trouwens.
https://rateyourmusic.com(...)t_and_worst_of_2013/
Vraag me af of ik nog iets gemist heb, weten jullie vast wel.
Alles t/m Jama Ko is erg fijn, t/m Yellow Loveless is wel leuk, t/m Blessed/no 78 is aardig, t/m Modern Vampires of the City is middelmatig, tot Yeezus is kut en alles vanaf Yeezus is ergggg kut.
Nu even 2014 doen, moet ik maar frequenter bijhouden.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
O wacht, ceo - Wonderland is mijn numnmer 2 voor dit jaar.
Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Sun Kill Moon ook maar ns checken ergens.. donderdag ofzo. Sochi, WIDM, voetbal moeten ook allemaal tussendoor.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Vooral heel fijn. Malkmus was aimabel en spraakzaam als altijd en de band had er ontzettend veel zin in. Geluid was bij vlagen niet heel goed (klinken die boxen in Bitterzoet structureel alsof ze opgeblazen zijn?), maar de setlist was prima.quote:![]()
Ja, Bitterzoet is wel een beetje slecht geluid ja. Vaak komt vooral het harde geluid niet helemaal goed uit de boxen...nee..niet mijn favoriete zaaltje, als is de locatie zelf wel supervet. Leuke zaal voor een borrel.quote:Op woensdag 5 februari 2014 08:59 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Vooral heel fijn. Malkmus was aimabel en spraakzaam als altijd en de band had er ontzettend veel zin in. Geluid was bij vlagen niet heel goed (klinken die boxen in Bitterzoet structureel alsof ze opgeblazen zijn?), maar de setlist was prima."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds![]()
Leuk album is die nieuwe, haalt niet het niveau van Pavement, maar toch...quote:Op woensdag 5 februari 2014 08:59 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Vooral heel fijn. Malkmus was aimabel en spraakzaam als altijd en de band had er ontzettend veel zin in. Geluid was bij vlagen niet heel goed (klinken die boxen in Bitterzoet structureel alsof ze opgeblazen zijn?), maar de setlist was prima.Chariovalda was een aanvoerder van de Bataven. Chariovalda is de eerste met name genoemde Bataaf uit de geschiedenis en daarmee de eerste historische figuur uit de vaderlandse geschiedenis. De naam Harald is afgeleid van Chariovalda.![]()
Ik ben nu Red House Painters aan het luisteren, en ik vind het niet eens in de buurt komen van Sun Kil Moon :/"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Ook weer een nieuwe Xiu Xiu gespot. Eens kijken wat het waard is. In ieder geval geen enkele mogelijkheid het verwarren met een andere band.![]()
NME: 20 tracks you have to hear this week
Eerste track:
Klaxons - There Is No Other Time
Nine years into their career, Klaxons are doing the decent thing and releasing a third album. Pleasingly, this lead single from it bears little resemblance to their previous records. ‘No Other Time’ is, instead, a camp disco number made with London production duo Gorgon City that features Jamie Reynolds singing “there is no other time, no other place, no other day” like a man who truly understands the meaning of a lost weekend.![]()
![]()
quote:Uuuh uuuh uh uh uh
Uuuh uuuh uh uh uh
There is no other time
No other place
No other day
There is no other time
No other place
No other day
(Cause we're already there)
There is no other time!
I close my eyes,
I feel the flow
Everything is moving forwards, let's let it go
I see it clear it's telling me
Tomorrow is just another story
It's all around, I feel it now
I know that in a moment I can turn around
I see it clear, it's telling me
Tomorrow is standing right in front of me!
Uuuh uuuh uh uh uh
Uuuh uuuh uh uh uh
There is no other time
No other place
No other day
There is no other time
No other place
No other day
(Cause we're already there)
There is no other time
It's in your eyes - within the flow
Everything is moving forwards, let's let it go
I see it clear, no fantasies
Tomorrow is standing right in front of me
You're all around - I feel you now
I know that in a moment we can turn around
I see it clear, no fantasies
Tomorrow is just another story!!
In this moments we're moving forwards
At this moments moving forwards
In this moments moving forwards
At this moments moving forwards
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit blijft toch ook best een geniaal nummer.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Even iets helemaal anders maar.. Hoe is The Notwist live? Ik zie nu dat ze volgende maand Europa touren, en ik ben fan aan het wordenquote:Op woensdag 5 februari 2014 11:45 schreef Norrage het volgende:
Ik ben nu Red House Painters aan het luisteren, en ik vind het niet eens in de buurt komen van Sun Kil Moon :/
By hook or by crook, I'll be last in this book.![]()
Geen idee hoe ze live zijn. Nooit meegemaakt. In mijn herinnering krijgen ze nooit echt hele sterke recensiesquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:03 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Even iets helemaal anders maar.. Hoe is The Notwist live? Ik zie nu dat ze volgende maand Europa touren, en ik ben fan aan het worden
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Ik heb ze in 1999 en 2002 live gezien op lowlands, maar kan me er weinig van herinneren.
Hoeft niet per se de schuld van Notwist te zijn
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Deze vind ik echt briljant van hun:quote:Op woensdag 5 februari 2014 11:45 schreef Norrage het volgende:
Ik ben nu Red House Painters aan het luisteren, en ik vind het niet eens in de buurt komen van Sun Kil Moon :/
Sun Kil Moon moet ik nog steeds eens mee beginnen
Robert Moog died for our synths![]()
Die postte Rellende Rotscholier ook al. Ik vind het ook niet slecht, maar na 1 nummer heb ik werkelijk waar alles gehoord. Zo laaaaaaaang...quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:54 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Deze vind ik echt briljant van hun:
Sun Kil Moon moet ik nog steeds eens mee beginnen"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Ik hou er wel van, maar ik kan me goed voorstellen dat je het snel saai vind worden, van de hoeveelheid variatie moeten ze het niet hebbenquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:57 schreef Norrage het volgende:
[..]
Die postte Rellende Rotscholier ook al. Ik vind het ook niet slecht, maar na 1 nummer heb ik werkelijk waar alles gehoord. Zo laaaaaaaang...
Robert Moog died for our synths![]()
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Staan ook op Primavera Sound. (Epische line-up trouwens, verbaas ik mij nog steeds over).quote:You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Mensen. Dit is geen plug van onze blog ofzo. Dit is een oprechte vraag. Ik heb een recensie van Beck erop gepleurd (hierzo: http://pat-sounds.blogspo(...)ning-phase-2014.html), maar....ik bedacht me stiekem dat het nog niet officieel gereleased is. Wat is jullie mening daarover? Is het illegaal dan te publiceren? Vinden jullie dat het kan? Of altijd wachten tot de officiele release (of als het op een luisterpaal oid gestreamed wordt)?"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Ik ook, of vanaf de dag dat het te streamen is op bijvoorbeeld de luisterpaal. Maar ik zal hem nu gewoon laten staan, je hebt hem nu toch al gepost.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:17 schreef BoerBert het volgende:
Ik zou 'm eerlijk gezegd erop knallen op de dag van de release. Geen idee waarom.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Pink Flag is een fijn album.Ik kende Wire al wel maar dit album nog niet.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Ja, dat is ook normaal mijn strategie. The Notwist recensie heb ik bijvoorbeeld al een maand af, maar ik wacht op 23 februariquote:Op woensdag 5 februari 2014 14:17 schreef BoerBert het volgende:
Ik zou 'm eerlijk gezegd erop knallen op de dag van de release. Geen idee waarom.
Maar nu had ik het gewoon niet door, dacht dat ie al uit was etc
Hehe oke. Vooral als je wat groter wordt/bent/zou zijn lijkt het mij verstandig om even te wachten, geen idee of je er anders problemen mee krijgt.
![]()
Het is toch vaak zo dat reviewsites een reviewversie van een album krijgen? Een aantal andere sites heeft het album al gerecenseerd, het lijkt mij niet dat je er dan nog problemen mee gaat krijgen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:27 schreef Maxerazzi het volgende:
Tchock studeert Rechten, toch? Vraag 't hem even.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Nu ben ik niet thuis in de materie, maar daar zal toch wel een schriftelijke dan wel elektronische bevestiging aan vastzitten? Lijkt me sterk dat je zomaar kunt zeggen dat je een recensie-kopie hebt gekregen van de platenmaatschappij. Daar moet je dan ook bewijs voor hebben, lijkt me.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:30 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het is toch vaak zo dat reviewsites een reviewversie van een album krijgen? Een aantal andere sites heeft het album al gerecenseerd, het lijkt mij niet dat je er dan nog problemen mee gaat krijgen.![]()
Lijkt mij ook, maar ik bedoel meer dat ze er niet veel van zullen denken als je iets op je site zet over het nieuwe album als er ook al een recensie op andere sites staat.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:35 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Nu ben ik niet thuis in de materie, maar daar zal toch wel een schriftelijke dan wel elektronische bevestiging aan vastzitten? Lijkt me sterk dat je zomaar kunt zeggen dat je een recensie-kopie hebt gekregen van de platenmaatschappij. Daar moet je dan ook bewijs voor hebben, lijkt me.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Damon Albarn staat op Down The Rabbit Hole zag ik net. Leuke toevoeging, al zou ik hem liever op BKS zien, maar dat kan ik nu wel vergeten..
Lijkt wel of BKS net naast alle namen vist waar ik op had gehoopt: met name Arcade Fire en Damon Albarn..![]()
Hij ging alleen naar Rock Werchter dacht ik.quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:49 schreef kciR het volgende:
Damon Albarn staat op Down The Rabbit Hole zag ik net. Leuke toevoeging, al zou ik hem liever op BKS zien, maar dat kan ik nu wel vergeten..
Lijkt wel of BKS net naast alle namen vist waar ik op had gehoopt: met name Arcade Fire en Damon Albarn..Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Live zijn ze erg goed. Begin 2012 gezien in Roosje, goede bloemlezing uit het hele (relevante) oeuvre.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:03 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Even iets helemaal anders maar.. Hoe is The Notwist live? Ik zie nu dat ze volgende maand Europa touren, en ik ben fan aan het worden![]()
Als je Stoner Rock van vorig jaar wilt proberen zou ik zeker Long Island - Endless Boogie checken is mijn favoriete rockplaat van het afgelopen jaar.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:12 schreef Kerftminister het volgende:
https://rateyourmusic.com(...)otd___201312_201401/
Hoho dit lijstje wat dingen even uit proberen.
![]()
Goed om te horen. Misschien ook ergens tickets voor scorenquote:Op woensdag 5 februari 2014 20:04 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Live zijn ze erg goed. Begin 2012 gezien in Roosje, goede bloemlezing uit het hele (relevante) oeuvre."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Thanks, denk dat ik er wel naar toe ga. Wat zijn jouw favoriete Notwist platen? Ook Shrink en Neon Golden?quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:04 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Live zijn ze erg goed. Begin 2012 gezien in Roosje, goede bloemlezing uit het hele (relevante) oeuvre.By hook or by crook, I'll be last in this book.![]()
Ohja, en de liefhebbers van Animal Collective kunnen hier terecht:
MUZ / Top5 van de dag #49
Norrage, ik reken op een Merriweather Post Pavilion-loos lijstje van jou
By hook or by crook, I'll be last in this book.![]()
Yup. Al is 12 ook wel goed.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:36 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Thanks, denk dat ik er wel naar toe ga. Wat zijn jouw favoriete Notwist platen? Ook Shrink en Neon Golden?![]()
Donequote:Op woensdag 5 februari 2014 20:37 schreef Arn0 het volgende:
Norrage, ik reken op een Merriweather Post Pavilion-loos lijstje van jou
Ik ben dus vlug langs allerlei nummers gelopen...Maar... Mijn god... Die lui zijn echt goed, zeg.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:37 schreef Arn0 het volgende:
Norrage, ik reken op een Merriweather Post Pavilion-loos lijstje van jou"Now which way do we go?" - Dorothy Gale![]()
Zo holy crap. Ik verwachtte een goede plaat van ze, maar dit overtreft alle verwachtingen. Het hangt samen van jazz, rock, ambient, afrikaans alles bij elkaar en is briljant. Mensen, gaat dit luisteren
Verder op de luisterpaal te luisteren!"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Nou. Haxan Cloak samen met een heavy metal band. Hoe zou dat klinken?
http://kickingthehabit.nl(...)hee-everlasting-pain"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Nou.... Zo dus:
Tja... Ik vind die Haxan Cloak sound natuurlijk wel lekker, maar die gozer moet echt z'n muil houden.
Hier kan ik niet zoveel mee."Now which way do we go?" - Dorothy Gale![]()
Die Sun Kil Moon wordt ook maar beter en beter he...ik dacht dat dat niet meer mogelijk was."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Al zijn die lyrics af en toe wel een beetje...eeh.....veelzeggend:quote:Mary Anne was my first fuck. She slide down between my legs and oh my god she could suck. I went with her friend first but I couldn't get it in. And when she caught me with Mary Anne her heart was broken."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Ik was eindelijk mijn Massive Attack aan het bijspijkeren en welke bekende stem komt daar ineens voorbij...
![]()
En Burial op Paradise circus, het beste nummer
Lijkt net of Backdrifts begint aan het eindequote:Op donderdag 6 februari 2014 00:21 schreef Tchock het volgende:
Ik was eindelijk mijn Massive Attack aan het bijspijkeren en welke bekende stem komt daar ineens voorbij....
![]()
Fijn ditquote:Op woensdag 5 februari 2014 21:37 schreef Norrage het volgende:
Zo holy crap. Ik verwachtte een goede plaat van ze, maar dit overtreft alle verwachtingen. Het hangt samen van jazz, rock, ambient, afrikaans alles bij elkaar en is briljant. Mensen, gaat dit luisteren
Verder op de luisterpaal te luisteren!![]()
![]()
Ik heb ze op lowlands gezien 2002 vrij lege tent, geweldige muziekquote:Op woensdag 5 februari 2014 20:04 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Live zijn ze erg goed. Begin 2012 gezien in Roosje, goede bloemlezing uit het hele (relevante) oeuvre.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Zo die nieuwe Young Fathers is lekker zeg
Heel lekker album ja. En dat tweede gedeelte is alleen al goud door het geweldige Porcelainquote:Op woensdag 5 februari 2014 00:07 schreef Felagund het volgende:
[..], al vind ik het tweede/laatste gedeelte van het album wel wat minder.
Mooie plaat van Sun Kil Moon. (Ik haal even een week albums in)
Klinkt erg persoonlijk, al trek ik bij verhalende teksten over herinneringen (bv Jim Wise) altijd in twijfel of het echt gebeurt is.
Young Fathers is ook een puike plaat. Al staat de shoegaze van Alcest hier nog steeds het meeste op.![]()
Temples heb ik net ook geluisterd. Doet mij erg denken aan Unknown Mortal Orchestra (qua sfeertje) en een beetje van die surf muziek.
![]()
Lance Jr. is ook wel een lekker nummer, die komt ook van de tweede EP.quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:39 schreef Norrage het volgende:
[..]
Heel lekker album ja. En dat tweede gedeelte is alleen al goud door het geweldige PorcelainYou don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Leuk, Courtney Barnett geeft een in-store concert volgende week in Rough Trade East. Daar ga ik 's even kijken.![]()
![]()
Jij klootzak daar in Londenquote:Op donderdag 6 februari 2014 17:07 schreef Maxerazzi het volgende:
Leuk, Courtney Barnett geeft een in-store concert volgende week in Rough Trade East. Daar ga ik 's even kijken.![]()
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Forum Opties Forumhop: Hop naar: