Ja, behoorlijk irritantquote:Op maandag 3 februari 2014 00:49 schreef swollywood het volgende:
Hier heb ik zo'n hekel aan:
[ afbeelding ]
geen problemen mee, want nooit ervarenquote:Op maandag 3 februari 2014 00:49 schreef swollywood het volgende:
[ afbeelding ]
Een bezette parkeerplek?quote:Op maandag 3 februari 2014 00:49 schreef swollywood het volgende:
[ afbeelding ]
Mweh, dat valt nog mee.quote:Op maandag 3 februari 2014 00:49 schreef swollywood het volgende:
[ afbeelding ]
Levert geen geld op.quote:Op maandag 3 februari 2014 11:52 schreef Daeron het volgende:
http://www.112brabant.nl/(...)rtje-aan-in-tilburg/
Kunnen ze daar alsjeblieft eens een paar dagen op gaan controleren...
tot ¤ 360 tegen ¤90 voor een foutparkeerboete. Dan doe ik het wel hoor, geef maar een pakkie en een bonnenboekjequote:
En een extra cursist voor het CBR mag ik hopen. Als je zo de weg op gaat ben je het rijbewijs niet waardig imoquote:Op maandag 3 februari 2014 15:36 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
tot ¤ 360 tegen ¤90 voor een foutparkeerboete. Dan doe ik het wel hoor, geef maar een pakkie en een bonnenboekje
Misschien schrok zij net zo erg als jij maar compleet getikt natuurlijk!quote:Op maandag 3 februari 2014 11:49 schreef eXplorer1 het volgende:
gisteren bijna op iemand geklapt, ik reed rustig op de rechtersstrook omdat ik in "cruise" modus zat(110kmh) en ik zag iemand op de vluchtstrook optrekken, ik kon niet naar links ivm drukte dus ik ging van de CC af, tijdens het knopje drukken schoot ze met 30-45kmh de snelweg op, ik schrikte mij de pest pleuresik kon niet meer op tijd afremmen (van 100 naar 30-45 binnen 10 meter gaat niet) dus ik ben maar de vluchtstrook opgedoken.
toen ik boos toeterde bleef die vrouw gewoon voor zich uit staren
Als geld van doorslaggevende factor zou zijn, zou de politie heel anders te werk gaan.quote:
Huh? Wat zou aanstootgevend of trollerig moeten zijn?quote:Op maandag 3 februari 2014 19:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als geld van doorslaggevende factor zou zijn, zou de politie heel anders te werk gaan.
Excuses als je mijn posting aanstootgevend of trollerig hebt ervaren, stuur maar een dm dan delete ik de boel
Ongeacht dat; je gaat toch niet met zo'n snelheid en zonder goed te kijken de snelweg op?quote:Op maandag 3 februari 2014 19:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Misschien schrok zij net zo erg als jij maar compleet getikt natuurlijk!
Gelukkig goed afgelopen maar durven die lui het gaspedaal niet aan te raken?
Lijkt mij ook maar her gebeurt wel fckn vaak, vraag me af hoe dat komt. Wil de kamikaze niet meer dan 2000 toeren maken tijdens het optrekken, kosten het je 2km extra verbruik op de liter, is harder dan 50 sowieso eng of wordt Marcel van radio 1 onverstaanbaar?quote:Op maandag 3 februari 2014 21:15 schreef Descendent het volgende:
[..]
Ongeacht dat; je gaat toch niet met zo'n snelheid en zonder goed te kijken de snelweg op?
Ik denk al die factoren in je tweede alinea.quote:Op maandag 3 februari 2014 21:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Lijkt mij ook maar her gebeurt wel fckn vaak, vraag me af hoe dat komt. Wil de kamikaze niet meer dan 2000 toeren maken tijdens het optrekken, kosten het je 2km extra verbruik op de liter, is harder dan 50 sowieso eng of wordt Marcel van radio 1 onverstaanbaar?
Of het is gewoon een mongool, kan natuurlijk ook en die kans is vooral heel groot als die dwaas al aan komt tuffen met het knipperlicht uit om aan te geven dat die persoon binnen 10 meter de snelweg op wil (je verwacht het niet)
En morgen doen ze het weer. Niemand die ze even kan vertellen dat ze verkeerd bezig zijn. Zo'n invoegende automobilist ziet alleen wat geknipper in z'n spiegel en hoort misschien een hoop getoeter, maar heeft geen idee wat er mis is. 'Waarom gaat die hardrijder niet even naar links?'quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:21 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Ik denk al die factoren in je tweede alinea.
Er naast gaan rijden en een afkeurend vingertje geven, net zoals je bij een peuter doet, werkt altijd erg goed.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En morgen doen ze het weer. Niemand die ze even kan vertellen dat ze verkeerd bezig zijn. Zo'n invoegende automobilist ziet alleen wat geknipper in z'n spiegel en hoort misschien een hoop getoeter, maar heeft geen idee wat er mis is. 'Waarom gaat die hardrijder niet even naar links?'
Terwijl je het verkeer achter je ophoudt.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:37 schreef CapnIzzy het volgende:
Er naast gaan rijden en een afkeurend vingertje geven, net zoals je bij een peuter doet, werkt altijd erg goed.
Nee, als geld niet de doorslaggevende factor was, zou de politie anders te werk gaan. Of wilde je zeggen dat dingen als een trajectcontrole en een flitsbusje langs een snelweg die net van 100 naar 80 km/h is gegaan, echt meewerken aan de verbetering van de veiligheid?quote:Op maandag 3 februari 2014 19:53 schreef opgebaarde het volgende:
Als geld van doorslaggevende factor zou zijn, zou de politie heel anders te werk gaan.
quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, als geld niet de doorslaggevende factor was, zou de politie anders te werk gaan. Of wilde je zeggen dat dingen als een trajectcontrole en een flitsbusje langs een snelweg die net van 100 naar 80 km/h is gegaan, echt meewerken aan de verbetering van de veiligheid?
quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:16 schreef Posergoth6667 het volgende:
hij liet het er maar bij zitten toen hij zag dat er een man met baard in een Matiz reed.
Ik heb meerdere brillen geprobeerd (stuk of 10), meerdere zonnebrillen en nachtbrillen. Huidige zonnebril gebruik ik tijdens het rijden als het donker is omdat dit het beste beeld geeft zonder echt langdurig verblind te worden. Deze werkt bij mij prettiger dan een nachtbril omdat deze net ietsjes meer blauw licht tegen houd (zit zoals bij nachtbrillen ook een lichte gelige gloed in de glazen). Ik heb een chronische oogonsteking en zonder auto kan ik niet maar mijn werk. Ik rij dankzij Xenon liever niet als het donker is.quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:20 schreef BigSmurf het volgende:
Je auto stilzetten als er een tegenligger met xenon aankomt rijden? Dat die verblinding hinderlijk is snap ik, maar zo erg dat je een voetganger niet meer ziet, dan ben je toch echt toe aan een bril hoor.
Dan is die oogontsteking toch de schuldige en niet die xenon? Ja, het is hinderlijk, en ja, je wordt weleens verblind, maar als dat ervoor zorgt dat je tijdelijk niks meer ziet, dan vraag ik me af of je wel achter het stuur moet kruipen tussen zonsondergang en zonsopkomst. Noodzakelijk voor je werk of niet.quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:21 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ik heb meerdere brillen geprobeerd (stuk of 10), meerdere zonnebrillen en nachtbrillen. Huidige zonnebril gebruik ik tijdens het rijden als het donker is omdat dit het beste beeld geeft zonder echt langdurig verblind te worden. Deze werkt bij mij prettiger dan een nachtbril omdat deze net ietsjes meer blauw licht tegen houd (zit zoals bij nachtbrillen ook een lichte gelige gloed in de glazen). Ik heb een chronische oogonsteking en zonder auto kan ik niet maar mijn werk. Ik rij dankzij Xenon liever niet als het donker is.
Oogonsteking helpt mee maar daar zit ik al heel mijn leven mee. Is het handig om niet te kunnen werken? Die lampen worden alleen maar feller en feller terwijl je genoeg ziet als je in stedelijk gebied je stadslicht aan hebt.quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:25 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dan is die oogontsteking toch de schuldige en niet die xenon? Ja, het is hinderlijk, en ja, je wordt weleens verblind, maar als dat ervoor zorgt dat je tijdelijk niks meer ziet, dan vraag ik me af of je wel achter het stuur moet kruipen tussen zonsondergang en zonsopkomst.
Met stadslicht zie je niets.quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:26 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Oogonsteking helpt mee maar daar zit ik al heel mijn leven mee. Is het handig om niet te kunnen werken? Die lampen worden alleen maar feller en feller terwijl je genoeg ziet als je in stedelijk gebied je stadslicht aan hebt.
Wat moet je zien? Overal staan van die palen met die lampen er in die alles al voor je verlichten. Ik heb het getest op een N weg in een buitengebied zonder lantaarnpalen en met stadslicht zag ik goed genoeg om te kunnen rijden met 80/90quote:
Handig niet, maar wel veiliger voor je medeweggebruiker.quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:26 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Oogonsteking helpt mee maar daar zit ik al heel mijn leven mee. Is het handig om niet te kunnen werken?
Als iedereen met normale lampen aan gaat rijden heb ik nergens last van. Ik heb alleen last van aso's met xenon lampen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:29 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Handig niet, maar wel veiliger voor je mede-automobilist.
Waarom ben je een aso met xenon? Vaak is een verkeerde afstelling meer onwetendheid dan asocialiteit, en heb je er hooguit heel even last van in een bepaalde hoek. Dat jij door je lichamelijke klacht daar meer last van hebt maakt mensen met xenon niet direct aso, maar jou als automobilist wel een groter dan gemiddeld "gevaar" voor je medeweggebruikers.quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:29 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Als iedereen met normale lampen aan gaat rijden heb ik nergens last van. Ik heb alleen last van aso's met xenon lampen.
Xenon zijn normale lampen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:29 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Als iedereen met normale lampen aan gaat rijden heb ik nergens last van. Ik heb alleen last van aso's met xenon lampen.
Omdat ik verre van de enige ben die hier door verblind word. Als je weet hoe vaak ik mensen hoor vloeken over auto's (voornamelijk die nieuwe Audi's, BMW's en Mercedessen) met Xenon lampen, betekent dat het in de regel niet goed zit. Dat heel even last hebben is al verkeerd. Als jij in je auto rijd en ik tik je heel even aan van achteren word je er ook niet vrolijk van. Als je met Xenon aan gaat rijden ben je asociaal want dan verblind je mensen constant "even".quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:33 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Waarom ben je een aso met xenon? Vaak is een verkeerde afstelling meer onwetendheid dan asocialiteit, en heb je er hooguit heel even last van in een bepaalde hoek. Dat jij door je lichamelijke klacht daar meer last van hebt maakt mensen met xenon niet direct aso, maar jou als automobilist wel een groter dan gemiddeld "gevaar" voor je medeweggebruikers.
Je hebt helemaal gelijk Martinusquote:Op woensdag 5 februari 2014 19:12 schreef Martijn93 het volgende:
Hmm vind het xenon licht van de auto's waar het niet vanuit de fabriek in zit vele malen erger.
Heeft een of andere beunhaas het er in gebouwd maar totaal niet afgesteld.
Daar heb ik ook wel eens aan gedacht, maar ik kan helaas niet m'n mistachterlicht aan zetten zonder eerst mistvoorlicht aan te doenquote:Op woensdag 5 februari 2014 20:08 schreef einszweiachtung het volgende:
Ik gebruik voortaan gewoon mijn mist achterlicht bij klevers, meestal nemen ze dan wat afstand. Met de wederom verhoogde boetes weiger ik nog langer te hard te rijden en zeker niet voor een of andere kampert die achter me aan zit te jagen
Precies. Gewoon naar rechts wanneer het kan, maar tot die tijd niks aan de hand.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
Waarom gaat niemand gewoon door met wat ie aan het doen was, zijn eigen snelheid blijven rijden en er niet op reageren?
Tja, enige wat ik dan doe is netjes de max snelheid rijden als hij/zij er behoorlijk dicht op zit. Indien de bestuurder achter mij het zo bont maakt dat ik zijn kenteken niet eens kan zien gaat de snelheid nog iets verder naar beneden.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
Waarom gaat niemand gewoon door met wat ie aan het doen was, zijn eigen snelheid blijven rijden en er niet op reageren?
Waarom zou je? Blijf gewoon doen wat je al deed. Als je al 90 op een 80 weg deed, waarom zou je dan opeens 80 of 70 gaan rijden? Die klever gaat er echt niet door weg hoor. Hoeveel last heb je er nou echt van? Gewoon eerlijk, dus niet van: "Het mag niet" of "ik zie zijn kenteken niet."quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:21 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Tja, enige wat ik dan doe is netjes de max snelheid rijden als hij/zij er behoorlijk dicht op zit. Indien de bestuurder achter mij het zo bont maakt dat ik zijn kenteken niet eens kan zien gaat de snelheid nog iets verder naar beneden.
Heb het wel eens meegemaakt dat ik zelfs de helft van de koplampen van die auto niet eens kon zien in de spiegels omdat dat verborgen zat in de blinde hoek recht achter mijn auto.
Vind het wel fijn om te weten dat ik kan remmen indien dat nodig is(Voor b.v. een verkeerslicht) en dan niet direct een auto tegen de achterkant van de mijne heb. Zo dicht zitten ze er namelijk soms gewoon achter, dat ik de koplampen niet eens kan zien in de buitenspiegels(en ze dus <1meter achter mij rijden..)quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Waarom zou je? Blijf gewoon doen wat je al deed. Als je al 90 op een 80 weg deed, waarom zou je dan opeens 80 of 70 gaan rijden? Die klever gaat er echt niet door weg hoor. Hoeveel last heb je er nou echt van? Gewoon eerlijk, dus niet van: "Het mag niet" of "ik zie zijn kenteken niet."
Dit dus, ik rij zelf ook geregeld in een vw transporter zonder raam in de achterkant en erg veilig voelt het niet als je zelf al plotseling moet remmen en er iemand achter je zit waar je de koplampen niet eens van kunt zien in de spiegel omdat ze zo dicht achter je zitten.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:45 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Vind het wel fijn om te weten dat ik kan remmen indien dat nodig is(Voor b.v. een verkeerslicht) en dan niet direct een auto tegen de achterkant van de mijne heb. Zo dicht zitten ze er namelijk soms gewoon achter, dat ik de koplampen niet eens kan zien in de buitenspiegels(en ze dus <1meter achter mij rijden..)
Je moest namelijk eens zien hoe dicht sommigen achterop mij rijden als ik met een rolstoelbus mijzelf gewoon netjes aan de max. snelheid hou.
Helemaal op de snelweg kunnen ze er wat van. (Ja, ik rijd gewoon 120-130 op de GPS, helemaal als ik op de linkerstrook rijd en dus aan het inhalen ben.)
Als ze op 5 meter ofzo achter mij rijden blijf ik ook wel gewoon lekker doorrijden met de eigen snelheid, maar als ze er zo dicht achterop rijden, willen ze er blijkbaar graag langs dus geef ik ze daar ruimte toe door zelf langzamer te gaan rijden. 99/100 keer is er namelijk zat ruimte om mij in te halen maar doet men dat alsnog niet.
quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:50 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Dit dus, ik rij zelf ook geregeld in een vw transporter zonder raam in de achterkant en erg veilig voelt het niet als je zelf al plotseling moet remmen en er iemand achter je zit waar je de koplampen niet eens van kunt zien in de spiegel omdat ze zo dicht achter je zitten.
Ik heb dit ook wel eens met motorrijders dat ik ze in geen van beide zijspiegels zie omdat hij zo dicht achter me zit, geen idee wat die mensen bezielt.
Precies.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:50 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Dit dus, ik rij zelf ook geregeld in een vw transporter zonder raam in de achterkant en erg veilig voelt het niet als je zelf al plotseling moet remmen en er iemand achter je zit waar je de koplampen niet eens van kunt zien in de spiegel omdat ze zo dicht achter je zitten.
Ik heb dit ook wel eens met motorrijders dat ik ze in geen van beide zijspiegels zie omdat hij zo dicht achter me zit, geen idee wat die mensen bezielt.
Optyfen; dan wacht je maar tot ik je heb ingehaald.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:59 schreef daNpy het volgende:
Ik zie het probleem niet zo, als jij gewoon op je baan blijft en hun halen je weer (rechts) in omdat je vanaf daar harder mag....?
Why, als jij óók naar de 130 optrekt is er toch niks aan de hand?quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Optyfen; dan wacht je maar tot ik je heb ingehaald.![]()
Ja, wauw. Dat zal hem lerenquote:Op woensdag 5 februari 2014 21:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Optyfen; dan wacht je maar tot ik je heb ingehaald.![]()
Vanavond had ik weer zo'n bijdehandje bij Venlo, heb hem gewoon klemgereden op de 2 vrachtwagens die 200 meter verderop reden, en die vervolgens met 100 ingehaald.
Zïe het probleem ook niet zo?quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:58 schreef Sounddragon het volgende:
Achterlijke kutjosti's die als je ze aan het inhalen bent met 110 in een 100 zone, vervolgens vol op het gas stampen zodra je langs een bord 130 rijdt..
En dan nog boos worden ook als je hem er gewoon voor naar rechts pleurt
En als ik dat nou niet wil?quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Why, als jij óók naar de 130 optrekt is er toch niks aan de hand?
We rijden in een zone waar je maar 100 mag, tot aan dat bord; ik rijd daar 110, en hij 100.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:07 schreef daNpy het volgende:
Als je zo'n trage bak hebt dat ie maar 110 gaat, heb je ook niks op de linkerbaan te zoeken. Dát is een terechte irritatie
Oke, dus mensen die 100 rijden waar je 100 mag en 130 waar je 130 mag zijn fout, want jij wil overal 110 rijden.quote:
Pff, helemaal mooi dit eigenlijk.. Hij was niet eens ingehaald en sounddragon zit al te mutsen dat hij ''rechts inhaalt''quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Oke, dus mensen die 100 rijden waar je 100 mag en 130 waar je 130 mag zijn fout, want jij wil overal 110 rijden.
Ik zie het nog steeds niet.
Maar ik geef dan ook niet zoveel om mensen die rechts in halen, wellicht dat dat scheelt.
Omdat je niet een halve tamme achterin je kofferbak wilt hebben als je moet remmen allicht?quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dat is pas vervelend inderdaadquote:Op woensdag 5 februari 2014 21:23 schreef daNpy het volgende:
Irritanter vind ik mensen die keurig achter je rijden, maar als in de verte een vrachtwagen zien gaan ze links rijden en dan 0,8km/h harder rijden. Tegen de tijd dat je echt in wil gaan halen zitten ze dus langs je.
Ik laat mezelf nooit klem rijden, ik blokkeer die types liever.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:23 schreef daNpy het volgende:
Irritanter vind ik mensen die keurig achter je rijden, maar als in de verte een vrachtwagen zien gaan ze links rijden en dan 0,8km/h harder rijden. Tegen de tijd dat je echt in wil gaan halen zitten ze dus langs je.
Ja, lekker met zijn alleen een paar km links rijden omdat er in de verte een vrachtwagen rijdt.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:25 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik laat mezelf nooit klem rijden, ik blokkeer die types liever.
Ligt het niet aan hen dan geef ik gas bij of laat ik gas los.
Hoe kun je jezelf nou weer over ''een paar km'' klem laten rijden? Dan rij je simpelweg naast het persoon op de linkerbaan zonder snelheidverschil.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, lekker met zijn alleen een paar km links rijden omdat er in de verte een vrachtwagen rijdt.
En dan is rechts halen gevaarlijk
Ja sorry hoor, maar als je links rijdt, dan haal je in en ga je niet langs degene die rechts rijdt lopen treuzelen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:29 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Hoe kun je jezelf nou weer over ''een paar km'' klem laten rijden? Dan rij je simpelweg naast het persoon op de linkerbaan zonder snelheidverschil.
Hey alvast excuses en ik probeer je niet uit de tent te lokken maar zit je nu te trollen?quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:58 schreef Sounddragon het volgende:
Achterlijke kutjosti's die als je ze aan het inhalen bent met 110 in een 100 zone, vervolgens vol op het gas stampen zodra je langs een bord 130 rijdt..
En dan nog boos worden ook als je hem er gewoon voor naar rechts pleurt
Daarom.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, maar als je links rijdt, dan haal je in en ga je niet langs degene die rechts rijdt lopen treuzelen.
Als ik er nog niet voorbij ben, kan ik hem er ook niet voor gooien toch? Denken moet je pas doen als je goed gelezen hebt.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:21 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Pff, helemaal mooi dit eigenlijk.. Hij was niet eens ingehaald en sounddragon zit al te mutsen dat hij ''rechts inhaalt''
Je was er toch nog niet voorbij denk ik dan.
Ik vind niet dat je moet zeggen dat je al voorbij een auto was als de afstand tot de auto achter je al zou je een baantje terug gaan gevaarlijk klein is.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als ik er nog niet voorbij ben, kan ik hem er ook niet voor gooien toch? Denken moet je pas doen als je goed gelezen hebt.
Hey alvast excuses, ik wil je niet aanvallen ofzo, maar rot eens een eindje op met die zuigerige kutposts van je elke keer hier. Je begint ons een beetje de strot uit te hangen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hey alvast excuses en ik probeer je niet uit de tent te lokken maar zit je nu te trollen?
Het interesseert me geen hol wat jij vindt.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:34 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je moet zeggen dat je al voorbij een auto was als de afstand tot de auto achter je al zou je een baantje terug gaan gevaarlijk klein is.
Ik vind dat op dat moment dan ook geen rechts inhalen eigenlijk, je bent dan nog steeds bezig met passeren.
Tsja je gaat wel lekker willekeurig te werk he.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hey alvast excuses, ik wil je niet aanvallen ofzo, maar rot eens een eindje op met die zuigerige kutposts van je elke keer hier. Je begint ons een beetje de strot uit te hangen.
Goed punt, en rete-irritant.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:23 schreef daNpy het volgende:
Beetje raar om te vinden dat anderen de regels moeten overtreden.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
We rijden in een zone waar je maar 100 mag, tot aan dat bord; ik rijd daar 110, en hij 100.
Hij wil daarna blijkbaar graag 130 gaan rijden; mij boeit dat bord niks; ik rijd gewoon verder met 110. Hij ziet me al vanaf 200 meter achter zich aan komen rijden met een klein snelheidsverschil, hij ziet ook dat ik hem wil gaan inhalen, tijd zat om een tikkie gas te geven dus om dat te voorkomen.
Ik vind het ook irritant dat wanneer ik iemand inhaal, diegene ineens sneller gaat rijden.quote:Op maandag 10 februari 2014 10:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Beetje raar om te vinden dat anderen de regels moeten overtreden.
Maar wat is sowieso het probleem? Jij rijdt links 110, hij trekt rechts op naar 130, dus jij schuift achter hem naar rechts en iedereen blij, toch? Of als je al ruim voorbij 'm was schuif je voor hem naar rechts en haalt hij je weer in. Hoe dan ook, niks aan de hand toch?
Iedereen mag zich ergeren aan wat-ie wil natuurlijk, maar het ligt nogal in de lijn der verwachting dat iemand sneller gaat rijden als je langs een bord rijdt waarop een hogere snelheidslimiet staat aangegevenquote:Op maandag 10 februari 2014 11:03 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik vind het ook irritant dat wanneer ik iemand inhaal, diegene ineens sneller gaat rijden.
Laat dat gewoon lekker mijn irritatie zijn.
Oopsquote:Op maandag 10 februari 2014 11:03 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik vind het ook irritant dat wanneer ik iemand inhaal, diegene ineens sneller gaat rijden.
Laat dat gewoon lekker mijn irritatie zijn.
Dan is diegene je niet aan het inhalenquote:Op maandag 10 februari 2014 11:08 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Oops. Ik doe het wel eens bij mensen die vastzitten aan mijn bumper. Dat zal 'm leren.
Na een paar kilometer achter mij te hebben gehangen kwam ie blijkbaar op het briljante idee om mij in te halen.quote:Op maandag 10 februari 2014 11:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Dan is diegene je niet aan het inhalen.
Ook niet van mensen die hem met 70 ervoor slingeren?quote:Op maandag 10 februari 2014 12:01 schreef CapnIzzy het volgende:
Nooit last van deze irritaties omdat ik overal met 170-200 voorbij blaas.
Ach, ach, lijkt wel een beetje op de zogenaamde 60-rijders. 60 jaar oud, rijden buiten bebouwde kom 60 waar je 80 mag, gaan de bebouwde kom in en blijven 60 rijden, gaan een 30 zone en rijden nog steeds 60...quote:Op maandag 10 februari 2014 11:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Iedereen mag zich ergeren aan wat-ie wil natuurlijk, maar het ligt nogal in de lijn der verwachting dat iemand sneller gaat rijden als je langs een bord rijdt waarop een hogere snelheidslimiet staat aangegeven
Nee, gewoon knipperlicht uit laten staan. Geen problemen.quote:Op maandag 10 februari 2014 12:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ook niet van mensen die hem met 70 ervoor slingeren?
Als dat zonder reden gebeurt wel, ja. Maar als je de doelstelling hebt om overal een constante snelheid te kunnen behouden, kan ik me voorstellen dat dat een hoop ergernissen oplevert.quote:Op maandag 10 februari 2014 12:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maargoed, als je iemand inhaalt die gaat versnellen bij inhalen, is het gewoon irritant.
Is dat codetaal ofzo want dat deed iemand vorige week ook bij mijquote:Op maandag 10 februari 2014 12:36 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Nee, gewoon knipperlicht uit laten staan. Geen problemen.
Aan de kant met je koektrommel?quote:Op maandag 10 februari 2014 13:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Is dat codetaal ofzo want dat deed iemand vorige week ook bij mij
Kan je niet versneld aanvragen?quote:Op maandag 10 februari 2014 15:35 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, het is misschien niet helemaal relevant, maar wel een enorme irritatie..... Waarom moet het gemeentehuis 7 dagen erover doen om mijn rijbewijs klaar te maken??
Afgelopen donderdag aangevraagd, en aanstaande donderdag kan ik hem pas ophalen. Grr, ongeduldig
Nou, er moest geritst worden, ik liet er eentje netjes voor door iets gas terug te nemen, hing er nog iemand naast me die ervoor wilde. Denk ik. Ik weet het niet, hij bleef naast me hangen, gaf gas, ik denk 'ja k**', neem gas terug net als hij dat ook doet, ik weer wat gas bijgeven en het gat voor me dichten zodat hij er toch achter kon want ik wist ook niet waar hij nou naartoe wilde, is hij dus idd achter me gaan rijden en toen heeft hij z'n richting naar rechts een tijdje laten knipperen. Misschien gewoon een foutje van beide kanten omdat we allebei tegelijkertijd gas teruggaven en gas gavenquote:Op maandag 10 februari 2014 15:36 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Aan de kant met je koektrommel?![]()
Kreeg een boze DM dus hierbij een irritatie:
Vaak rijd ik wat vlotter, maar probeer altijd wel goed zichtbaar te zijn (richting aangeven bij zijdelingse verplaatsingen op de snelweg en zulks). Ik weet dat niet iedere suffe duikelaar constant spiegels checkt, maar om dat knipperlicht naar links aan te zien gaan, als ik er net naast zit, krijg ik toch altijd weer een klein schrikmomentje van.
Weet niet of ze mij bewust trollen of dat ze gewoon niks in de gaten hebben, maar het blijft kut.
Zal de muziek wel te hard hebben gestaan.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou, er moest geritst worden, ik liet er eentje netjes voor door iets gas terug te nemen, hing er nog iemand naast me die ervoor wilde. Denk ik. Ik weet het niet, hij bleef naast me hangen, gaf gas, ik denk 'ja k**', neem gas terug net als hij dat ook doet, ik weer wat gas bijgeven en het gat voor me dichten zodat hij er toch achter kon want ik wist ook niet waar hij nou naartoe wilde, is hij dus idd achter me gaan rijden en toen heeft hij z'n richting naar rechts een tijdje laten knipperen. Misschien gewoon een foutje van beide kanten omdat we allebei tegelijkertijd gas teruggaven en gas gavenmaar ik heb er eentje netjes voor gelaten, ik weet niet hoe de ritsen van andere mensen eruitzien maar dat gaat tandje voor tandje en niet drie tandjes een tandje
Dat had ik dan afgelopen donderdag moeten doen, en dan had ik 40¤ extra mogen betalen.....quote:
Gewoon morgen ophalen, hij lag er waarschijnlijk vandaag al. Ik heb hem op een maandag aangevraagd, werd verteld dat hij er maandag zou zijn. Maar toen ik donderdag even langs kwam was hij er al!quote:Op maandag 10 februari 2014 15:35 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, het is misschien niet helemaal relevant, maar wel een enorme irritatie..... Waarom moet het gemeentehuis 7 dagen erover doen om mijn rijbewijs klaar te maken??
Afgelopen donderdag aangevraagd, en aanstaande donderdag kan ik hem pas ophalen. Grr, ongeduldig
Goed bezig. Zo te zien loont het wel om voet bij stuk te houden.quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:03 schreef Alt-tab het volgende:
Een gruwelijke irratie die is omgevormd tot hoongelach.
Een paar maanden terug had ik een ongeluk. De details zal ik achterwege laten.
Ik stapte kwaad uit, en liep richting de auto die deel uitmaakte van het ongeval om de bestuurder de huid vol te schelden. Deze man stapte uit en gedroeg zich aggresief naar mij toe, en pakte zijn telefoon. Op het moment van bellen was het mij niet duidelijk wat er aan de hand was. 'Verzekeringspapieren zouden gebracht worden' zei hij. Na gebrabbel in het Turks, stonden er 15 minuten later 4 gasten die mij zaten te bedreigen / intimideren.
Ik hield voet bij stuk, en beiden hebben wij het schadeformulier ingevuld en ondertekend.
Nu 4 maanden later, heb ik een brief ontvangen van mijn verzekeraar waarin zij aangeven dat de aansprakelijkheid bij de tegenpartij ligt.
Het eigen risico, alsmede het totale schadebedrag van 5000 euro, is op mijn rekening gestort. Maar dat is niet alles. Wegens mijn All Risk verzekering is de schade gerepareerd zonder dat het mij een cent heeft gekost, want eigen risico terug.
Onder de eindstreep heb ik dus 5000 verdiend, en dat allemaal wegens een te opgefokte bestuurder. Ik heb in de stress gezeten, en baalde nogal, maar nu heb ik alleen maar een big smile.
Mijn auto is weer als vanouds, de zijne daarentegen is economisch total loss. Optisch geen cent meer waard. Hele passagierszijde beschadigd
Misschien was het wel een leerling zonder instructeur?quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:35 schreef Turbomuis het volgende:
Ik werd daarstraks bijna van m'n sokken gereden op een zebrapad. Door een leswagen met de instructeur achter het stuur....
Haha je mag toch echt niet zonder je instructeur rijden als je aan het lessen bent tochquote:Op donderdag 13 februari 2014 20:07 schreef vannelle het volgende:
[..]
Misschien was het wel een leerling zonder instructeur?
Ook instructeurs hebben wel eens pauze hoor.
Nee, tuurlijk niet. Was een grapje.quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha je mag toch echt niet zonder je instructeur rijden als je aan het lessen bent toch
Bedankt voor je compliment. Ik wil verder niet als psycholoog of wat dan ook over komen. Ik besef me ook terdege dat je niet gevraagd hebt om mijn 'advies' maar wil toch het volgende mededelen zonder het te laten verstranden in offtopic geneuzel.quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:16 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Goed bezig. Zo te zien loont het wel om voet bij stuk te houden.
Ik denk dat ik minder sterk in m'n schoenen zou hebben gestaan met 4 dreigende figuren om me heen.
Ik schrok mij laatst dood in het donker toen er een bijna onzichtbare man (door zijn donkere kleding) overstak bij een zebrapad zonder te kijken, ik zag hem verdomme veel te laat en schrok mij 300x de pleuris, voorang mag je best nemen maar niet als je daarmee zelfmoord pleegt svp.quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:35 schreef Turbomuis het volgende:
Ik werd daarstraks bijna van m'n sokken gereden op een zebrapad. Door een leswagen met de instructeur achter het stuur....
Jouw allrisk-verzekering heeft dus de schade vergoed, en de verzekering van de tegenpartij heeft het schadebedrag op jouw rekening overgemaakt, begrijp ik dat goed? Dan zou ik het maar apart houden, want dat komt je verzekering nog wel terughalen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:03 schreef Alt-tab het volgende:
Ik stapte kwaad uit, en liep richting de auto die deel uitmaakte van het ongeval om de bestuurder de huid vol te schelden. Deze man stapte uit en gedroeg zich aggresief naar mij toe, en pakte zijn telefoon. Op het moment van bellen was het mij niet duidelijk wat er aan de hand was. 'Verzekeringspapieren zouden gebracht worden' zei hij. Na gebrabbel in het Turks, stonden er 15 minuten later 4 gasten die mij zaten te bedreigen / intimideren.
Ik hield voet bij stuk, en beiden hebben wij het schadeformulier ingevuld en ondertekend.
Nu 4 maanden later, heb ik een brief ontvangen van mijn verzekeraar waarin zij aangeven dat de aansprakelijkheid bij de tegenpartij ligt.
Het eigen risico, alsmede het totale schadebedrag van 5000 euro, is op mijn rekening gestort. Maar dat is niet alles. Wegens mijn All Risk verzekering is de schade gerepareerd zonder dat het mij een cent heeft gekost, want eigen risico terug.
Onder de eindstreep heb ik dus 5000 verdiend, en dat allemaal wegens een te opgefokte bestuurder. Ik heb in de stress gezeten, en baalde nogal, maar nu heb ik alleen maar een big smile.
Mijn auto is weer als vanouds, de zijne daarentegen is economisch total loss. Optisch geen cent meer waard. Hele passagierszijde beschadigd
Bijna goedquote:Op zaterdag 15 februari 2014 08:59 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Jouw allrisk-verzekering heeft dus de schade vergoed, en de verzekering van de tegenpartij heeft het schadebedrag op jouw rekening overgemaakt, begrijp ik dat goed? Dan zou ik het maar apart houden, want dat komt je verzekering nog wel terughalen.
Laaaaat maaaarrquote:Op donderdag 13 februari 2014 20:07 schreef vannelle het volgende:
[..]
Misschien was het wel een leerling zonder instructeur?
Ook instructeurs hebben wel eens pauze hoor.
Misschien moeten we het daar maar op houden jaquote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:51 schreef FransDeens het volgende:
....maar het is natuurlijk wel duidelijk dat deze manier niet de bedoeling is. Bofkont.
Zoals een ander ook al aanhaalde: Houd die 5000euro maar apart.quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:03 schreef Alt-tab het volgende:
Je bent nog erger dan de veroorzaker, Niks om trots op te zijnquote:Op donderdag 13 februari 2014 19:03 schreef Alt-tab het volgende:
Ik stapte kwaad uit, en liep richting de auto die deel uitmaakte van het ongeval om de bestuurder de huid vol te schelden.
Ben sowieso niet van plan om het uit te geven, staat al op de spaarrekening, maar bang dat het teruggevorderd wordt, ben ik niet.quote:Op zondag 16 februari 2014 09:18 schreef eRKa het volgende:
[..]
Zoals een ander ook al aanhaalde: Houd die 5000euro maar apart.
Wat hier had moeten gebeuren, is dat jouw verzekering de reparatie voorschiet. Nadat duidelijk is wat de kosten zijn geweest, gaan ze dit verhalen op de verzekering van de tegenpartij (die was immers veroorzaker).
Hier is een foutje gemaakt, en is de vergoeding op jouw rekening terecht gekomen Die vergoeding had immers bij jouw verzekering gestort moeten worden. Door een foutje is dat verkeerd gegaan, kan gebeuren.
Maar jouw verzekering komt er heus nog wel achter dat de centen bij jou zijn gestort. Ik heb dit 15jaar geleden ook eens gehad, ging toen wel om minder geld(fl1000,-). Mijn verzekering stuurde een keurige brief waar het in werd uitgelegd, en ik kon kiezen of ik alles ineens wilde betalen, of in termijnen. Rentevrij.........
Maar je zou eens geluk kunnen hebben, dat wil ik zeker niet uitsluiten. Als zowel bij jouw als bij de verzekering van de tegenpartij slaapkoppen zitten te boekhouden, dan kon je nog eens boffen. Maar ga er maar van uit dat 5000euro niet "even" ergens wegvalt.
Ah de tegenpartijquote:Op zondag 16 februari 2014 11:31 schreef Travel. het volgende:
[..]
Je bent nog erger dan de veroorzaker, Niks om trots op te zijn
Oké. Heb het nooit zo met mensen die agressief zijn in het verkeer, sorryquote:Op zondag 16 februari 2014 16:13 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Ben sowieso niet van plan om het uit te geven, staat al op de spaarrekening, maar bang dat het teruggevorderd wordt, ben ik niet.
Immers heeft mijn eigen verzekering aangegeven waar ik recht op heb indien niet aansprakelijk. Zowel mondeling als schriftelijk. Dat lijstje was als volgt;
- Eigen risico terug
- Volledige vergoeding schade autoherstelbedrijf
- Volledig schadebedrag op rekening
- Behoud schadevrije jaren
- Behoud premie
[..]
Ah de tegenpartij![]()
Meer woorden ga ik hier niet aan vuil maken
Omdat mensen alleen aan zichzelf denken.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:52 schreef Descendent het volgende:
Waarom kunnen mensen op een N-weg met inhaalverbod nou nooit eens normaal 80 (of 100) rijden, maar altijd net 75.... en waarom gaan ze remmen op de meest debiele momenten zoals bijv wanneer er een flauwe bocht aankomt??
80 op de teller is vaak 75 int echt, ik weet niet of je daar op doelt?quote:Op zondag 16 februari 2014 21:52 schreef Descendent het volgende:
Waarom kunnen mensen op een N-weg met inhaalverbod nou nooit eens normaal 80 (of 100) rijden, maar altijd net 75.... en waarom gaan ze remmen op de meest debiele momenten zoals bijv wanneer er een flauwe bocht aankomt??
90 op de teller is ook prima.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:00 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
80 op de teller is vaak 75 int echt, ik weet niet of je daar op doelt?
Ik zet em altijd op 90 op de teller, geloof dat de auto dan ook het zuinigste rijdt dusja...
Ja inderdaad. Ze doen ook gewoon hun werk. Ze hebben al het recht daar te rijden. Anders komt ons eten ook gewoon niet in de supermarkt.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:41 schreef Gummiebeer het volgende:
Tja, bouw/landverkeer. Ook die mensen doen hun werk. Alleen is het vaak in de drukke tijden dat ze op de rijbaan gaan veuren, das lastig idd.
En dan de redenering om 90 te gaan rijden waar je 80 mag, onzin. Hou dan 85 aan, weet je zeker dat je safe bent met het overige verkeer. Ik hou met de auto gewoon 85 aan en dan komt er weer zo'n josti die meent 90 als maatstaaf te nemen. Heb ik weer zo'n kofferbak kruipert achter mij terwijl ik netjes probeer te doen met het koekblik.
Met de motort scheur ik dan wel door met wat inhaalacties om van diegene af te komen, maar met een motort wil je niet eens aan de snelheid houden. Das zelfmoord tussen al die koekblikkerts
Wacht je moet harder rijden volgens jou??quote:Op zondag 16 februari 2014 23:54 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Ze doen ook gewoon hun werk. Ze hebben al het recht daar te rijden. Anders komt ons eten ook gewoon niet in de supermarkt.
Maar ik vind eigenlijk wel dat je significant harder dan 80 op dat soort wegen moet rijden. Ik rij meestal 20km/u harder dan het snelheidslimiet daar. Dus 100 op 80 wegen en 120 op 100 wegen. Dat is goed voor de doorstroming. En snelheidscamera's zie je ook ver van te voren aankomen. Bovendien smartphones![]()
Wel debiel trouwens dat mensen bumperkleven op motoren.Ik houd met een motorrijder echt zoveel mogelijk afstand. 4 seconden wanneer dat kan. Wanneer je een ongeluk maakt, rij je niet iemand zijn bumper eraf, maar iemand zijn ruggengraat eruit.
Qua verkeersdoorstroming is het heel logisch. Als je 80 rijd ben je een bottleneck voor die mensen die 90 willen rijden en voor de mensen die 100 willen.. Als je 100 rijdt ben je alleen een bottleneck voor mensen die harden dan 100 willen.quote:Op maandag 17 februari 2014 00:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wacht je moet harder rijden volgens jou??
Om het effe in jouw visie te houden; die vrachtwagens gaan nergens heen, dus in jouw wildwaterbaan krijg je grote kolken rond vrachtverkeer.quote:Op maandag 17 februari 2014 00:05 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Qua verkeersdoorstroming is het heel logisch. Als je 80 rijd ben je een bottleneck voor die mensen die 90 willen rijden en voor de mensen die 100 willen.. Als je 100 rijdt ben je alleen een bottleneck voor mensen die harden dan 100 willen.
Zie het als water wat stroomt. Met één opstopping hou je al het achterliggende water achter. Door geen opstopping te vormen kan al het achterliggende verkeer soepeler doorstromen.
Kak met die vrachtwagens heb je wel een punt. Dat verklaart waarom ik altijd achter vrachtwagens / langzaam rijdend verkeer eindig. Waarom ben ik te debiel op die manier te denken?quote:Op maandag 17 februari 2014 00:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Om het effe in jouw visie te houden; die vrachtwagens gaan nergens heen, dus in jouw wildwaterbaan krijg je grote kolken rond vrachtverkeer.
Grotere snelheidsverschillen tussen verkeer onderling zijn risico verhogend, dus als je het over veiligheid wilt hebben zou de max eerder naar beneden als naar boven moeten als je de ddoorstroming wilt verbeteren, Dan weet je meteen waarom de Vmax omlaag gaat naar 100 op wegvakken waar een spitsstrook open is.
Lekker belangrijk of je een "bottleneck" bent voor mensen die harder willen dan de snelheidslimiet.quote:Op maandag 17 februari 2014 00:05 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Qua verkeersdoorstroming is het heel logisch. Als je 80 rijd ben je een bottleneck voor die mensen die 90 willen rijden en voor de mensen die 100 willen.. Als je 100 rijdt ben je alleen een bottleneck voor mensen die harden dan 100 willen.
Misschien rijden ze daar omdat ze geen behoefte hebben aan hardrijden op de snelweg?quote:Op zondag 16 februari 2014 21:52 schreef Descendent het volgende:
Zo heel verwonderlijk is het niet dat je in the middle of nowhere in Duitsland beter kunt doorrijden dan in de randstad in Nederland.quote:Op maandag 17 februari 2014 00:12 schreef Roadtrip het volgende:
In the middle of nowhere in Duitsland kan je veel beter doorrijden dan hier.
Als je dit stukje in dezelfde post niet had weggeknipt, had je mijn zinnen niet uit context geplaatst, en kan je duidelijker zien wat ik bedoelde.quote:Op maandag 17 februari 2014 23:53 schreef Light het volgende:
[..]
Zo heel verwonderlijk is het niet dat je in the middle of nowhere in Duitsland beter kunt doorrijden dan in de randstad in Nederland.
Mijn punt is dat snelheidsverschillen ook voor een betere doorstroming kunnen zorgen in situaties waar er weinig verkeer is. Zoals in de middle of nowhere in Duitsland.quote:Op maandag 17 februari 2014 00:12 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Onze wegen zijn gewoon heel druk en zitten tegen hun capaciteit. Dat scheelt ook qua doorstroming.
Kerel je komt uit 1994, je komt net kijken op de weg. Sneller rijden betekent geen snellere doorstroming. Kom later nog maar eens terug.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 02:16 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Als je dit stukje in dezelfde post niet had weggeknipt, had je mijn zinnen niet uit context geplaatst, en kan je duidelijker zien wat ik bedoelde.
[..]
Mijn punt is dat snelheidsverschillen ook voor een betere doorstroming kunnen zorgen in situaties waar er weinig verkeer is. Zoals in de middle of nowhere in Duitsland.
Echt waarom moet iedereen flamen en dingen uit verband trekken?
Heb je heel toevallig van die lensprojectiekoplampen? Ik ben eens voor een Opel Vectra met lenskoplampen de weg opgedraaid omdat het net leek alsof zijn knipperlicht aanstond door oranje schitteringen in de koplampen. Ik had dus (onterecht) het idee dat hij bij mij de afslag in zou draaien.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:04 schreef CherryLips het volgende:
Ik rij op een weg waar je 50 mag. Dus dat doe ik ook. Ik zie verderop iemand van een oprit komen van een of ander bedrijf. Hij ziet mij en stopt, al had hij ervoor gekund. Hij ziet mij naderen met 50, ik ga ervan uit dat hij nu wel blijft wachten want nu kan het niet meer. Nee, hij rijdt toch ineens weg en ik ga vol in de ankers.
Wat
Ook een keer meegemaakt inderdaad bij een rotonde, waarom maken ze "vooruitgang" op gebieden die dingen juist erger maken voor iedereen behalve de bestuurder.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Heb je heel toevallig van die lensprojectiekoplampen? Ik ben eens voor een Opel Vectra met lenskoplampen de weg opgedraaid omdat het net leek alsof zijn knipperlicht aanstond door oranje schitteringen in de koplampen. Ik had dus (onterecht) het idee dat hij bij mij de afslag in zou draaien..
Dat. En (grote) snelheidsverschillen betekenen al helemaal geen betere doorstroming.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:22 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Kerel je komt uit 1994, je komt net kijken op de weg. Sneller rijden betekent geen snellere doorstroming. Kom later nog maar eens terug.
Ik vind het aso om diegene voor je niet voor te laten. Je bent immers alledrie aan het wachten. Zelfde als mensen die bij het invoegen het liefst nog over het puntstuk meteen naar links knallen, terwijl degene ervoor, die het netjes doet, dan mogelijk klemgereden wordt.quote:Op woensdag 19 februari 2014 17:02 schreef Saekerhett het volgende:
Vanochtend was het weer raak...
Met drie auto's achter een vrachtwagen invoegen op de snelweg. Linkerbaan was bezet, dus we moesten met zijn drieën even achter de vrachtwagen blijven hangen. Goed, de linkerbaan was weer vrij en de auto achter ons begint met inhalen. Toen hij voorbij was, ging ik ook naar links om snel in te halen, maar blijkbaar wilde die malloot voor ons in zijn Ford Ka eerst, dus gooide hij zonder te kijken zijn kut koekblik snel naar links terwijl wij er al bijna naast reden.
En dan agressief reageren vanuit zijn raampje
Zulke mongolen moeten ze direct het rijbewijs afpakken.
Mja, als je het heel simpel bekijkt, heeft de achterste auto als eerste de ruimte om een baan op te schuiven....quote:Op woensdag 19 februari 2014 17:09 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Ik vind het aso om diegene voor je niet voor te laten. Je bent immers alledrie aan het wachten. Zelfde als mensen die bij het invoegen het liefst nog over het puntstuk meteen naar links knallen, terwijl degene ervoor, die het netjes doet, dan mogelijk klemgereden wordt.
Voorbeeldje: A58 naar A16 richting Antwerpen. Soms zit je daar achter een vrachtwagen bij het invoegen. Dan ben je dus de lul. Als me dat gebeurt hou ik gewoon flink afstand tot de vrachtwagen, zodat ik gewoon hard kan invoegen en voor de mensen achter me kom (bij gebrek aan een snelle auto). Anders heb je altijd van die mongolen achter je die meteen opschuiven naar links en jou dichtrijden.
Maar dat is wel heel simpel inderdaad. Want iedereen kan wel bedenken dat die andere auto's ook willen gaan inhalen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:16 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mja, als je het heel simpel bekijkt, heeft de achterste auto als eerste de ruimte om een baan op te schuiven....
Nou je weet nooit of die auto niet liever achter de vrachtwagen blijft plakken ipv in te halenquote:Op woensdag 19 februari 2014 18:25 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Maar dat is wel heel simpel inderdaad. Want iedereen kan wel bedenken dat die andere auto's ook willen gaan inhalen.
Probeer eens je gas los te laten, een gat met de vrachtwagen te laten vallen en als je een gaatje ziet aan komen, alvast te versnellen en er zo tussen te schuiven.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:18 schreef dick_laurent het volgende:
Als ik achter n vrachtauto 'vastzit' wacht ik gewoon geduldig tot er een gaatje is dat groot genoeg is en dan ga ik.... en ik geef altijd richting en kijk over mn schouder voordat ik daadwerkelijk opschuif.
Ja, daar werd door mijn instructeur ook echt heel erg op gehamerd tijdens mijn rijlessen, dat ik in MIJN baan moest blijven als ik een bocht maakte en nooit zonder te kijken mocht opschuiven (ik heb het in mijn begin rijlessen namelijk een aantal keer gedaanquote:Op donderdag 20 februari 2014 11:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik neem aan dat je wel heel hard op de toeter hebt gedrukt?
Ik zie het nogal regelmatig voorkomen bij de afrit van de snelweg bij Deventer. Onderaan kom je bij een stoplicht met 1 baan linksaf (richting Zutphen) en 2 banen rechtsaf (richting Deventer). Die 2 komen vervolgens uit op drie banen, waarvan de rechter meteen het industriegebied op draait.
Probleem: de lijnen op de weg dwingen je als je rechts voorgesorteerd staat ook rechts uit te komen. Sta je op de linkerbaan voor het stoplicht kun je op 1 van de linker twee banen uit komen. Maar hoe vaak het wel niet voorkomt dat mensen toch *in* de bocht menen van de rechter baan toch op de middelste uit te moeten komen zonder naast zich te kijken...
Die belijning is alweer een paar maanden geleden grotendeels vervangen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:47 schreef Mano_ het volgende:
Dat is op knooppunt/'rotonde' Leenderheide vaak ook zo'n lol, mede door de weggesleten belijning en de vele rijstroken. Vaak zie je mensen twijfelen, zoeken en plotseling opschuiven.
Laat hem het eendjesarrest eens lezen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:21 schreef silenthill het volgende:
Zijn antwoord:"Natuurlijk wel" altijd remmen voor dieren. Die auto had makkelijk kunnen remmen.
Als je vanaf het zuiden komt valt het nog aardig tegen, zeker met regen. Mensen die er regelmatig komen zullen er geen problemen mee hebben, maar je herkent vaak gelijk de mensen die er voor het eerst overheen gaan.quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:35 schreef Daeron het volgende:
[..]
Die belijning is alweer een paar maanden geleden grotendeels vervangen.
Alhoewel ik praktisch pertinent tegen invoeghulp (naar links vliegen met 90 omdat er iemand op de invoegstrook rijdt en die nog maar 2 km heeft om in te voegen) en dergelijke ben, is dit een zeer terechte klacht. Zeer irritant. Heeft overigens als gevolg dat veel mensen nu dus tussen 2 vrachtwagens niet meer naar rechts gaan.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:18 schreef k_man het volgende:
Op zich allemaal prima, maar schuif dan even op naar strook twee als je ziet dat we een vrachtwagen naderen. Dan kunnen we beide lekker op de cc doortuffen en rij je mij niet klem achter die vrachtwagen.
Ongeluk gemaakt met andermans auto?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 02:34 schreef Roadtrip het volgende:
Ok wauw. Die geleende fiesta ligt nu half op zijn kant in de bosjes in het zwarte woud.
Ik vind dat ook een irritatie. Echt heel erg. Huilen gewoon eigenlijk.
Of juist andersom: iemand anders heeft een ongeluk gemaakt met jouw auto?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ongeluk gemaakt met andermans auto?
Dat doe ik dus standaard. Ik rijd met een koekblik en sommige mensen weigeren te geloven dat die gewoon 130 km/uur gaat. Rijd je lekker op de snelweg, duikt er zo'n malloot met 80 km/uur voor je. Mag ik boven op de rem. Voeg dan achter mij in...quote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Alhoewel ik praktisch pertinent tegen invoeghulp (naar links vliegen met 90 omdat er iemand op de invoegstrook rijdt en die nog maar 2 km heeft om in te voegen) en dergelijke ben, is dit een zeer terechte klacht. Zeer irritant. Heeft overigens als gevolg dat veel mensen nu dus tussen 2 vrachtwagens niet meer naar rechts gaan.
Oh god ja klopt echt verschrikkelijk. Maar gelukkig geen hele erge schade. Er was iets mis met de bumper en dat geeft de adac gerepareerd. En de spiegel was ingeklapt.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ongeluk gemaakt met andermans auto?
*bied glaasje water aan*quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:16 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Oh god ja klopt echt verschrikkelijk. Maar gelukkig geen hele erge schade. Er was iets mis met de bumper en dat geeft de adac gerepareerd. En de spiegel was ingeklapt.
Maar echt even drama. Het is ook echt dan ligt je auto in de berm, in een bos in the middle of nowhere op een modder paadje. Later bleek er ook nog een ravijn naast te zijn.
Dus eerst eindeloos gelopen naar een grote kruising, toen op de adac gewacht, vervolgens verdwaald geraakt, hem gevonden, weg laten slepen dat ik moest sturen en gassen, en dus betalen.
Nu moet ik alleen de modder overal op en in de auto weghalen. En duimen dat er geen krassen zijn van de bosjes.
Maar ik heb zo'n geluk gehad...
Haha in mijn KLB topic. Extra foto's kan ik sturen wanneer ik thuis ben. Ik ben nu aan het ramen.quote:
Hem kennende niet, want hij heeft geen eigen auto.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:14 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Of juist andersom: iemand anders heeft een ongeluk gemaakt met jouw auto?
Remmen+claxon+grootlicht of gewoon via de invoegstrook er alsnog voorbij (ja, dus naar rechts uitwijken). Maar geloof mij, ik zit veel in zwaardere auto's en daar doen ze het ook gewoon bij hoor. Zelfs gehad met een Defender in offroad setting, een IQ die hem ervoor slingerde. Ter info, mijn bumper zat zo'n beetje op de hoogte van zijn hoofd...quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:16 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat doe ik dus standaard. Ik rijd met een koekblik en sommige mensen weigeren te geloven dat die gewoon 130 km/uur gaat. Rijd je lekker op de snelweg, duikt er zo'n malloot met 80 km/uur voor je. Mag ik boven op de rem. Voeg dan achter mij in...
Ah, het ligt dus niet aan de auto, maar aan de medeweggebruikers. Dank voor de opheldering.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hem kennende niet, want hij heeft geen eigen auto.
[..]
Remmen+claxon+grootlicht of gewoon via de invoegstrook er alsnog voorbij (ja, dus naar rechts uitwijken). Maar geloof mij, ik zit veel in zwaardere auto's en daar doen ze het ook gewoon bij hoor. Zelfs gehad met een Defender in offroad setting, een IQ die hem ervoor slingerde. Ter info, mijn bumper zat zo'n beetje op de hoogte van zijn hoofd...
Het hangt ook heel erg af van de invoegstrook he. Bij een lange heb je inderdaad voldoende tijd om gewoon minimaal 100 te rijden tegen de tijd dat je moet invoegen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:16 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat doe ik dus standaard. Ik rijd met een koekblik en sommige mensen weigeren te geloven dat die gewoon 130 km/uur gaat. Rijd je lekker op de snelweg, duikt er zo'n malloot met 80 km/uur voor je. Mag ik boven op de rem. Voeg dan achter mij in...
Meeste Defenders rijden alleen niet in offroad setting. Met dat ding reden we ook op het strand enzoquote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:43 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ah, het ligt dus niet aan de auto, maar aan de medeweggebruikers. Dank voor de opheldering.
En ja, ik weet hoe een defender eruit ziet.
Neehoor, de meeste mensen komen toch bij het eerste blokje naar links.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:43 schreef dick_laurent het volgende:
Het hangt ook heel erg af van de invoegstrook he. Bij een lange heb je inderdaad voldoende tijd om gewoon minimaal 100 te rijden tegen de tijd dat je moet invoegen.
Bij voorkeur met minder dan 100 km/uur.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Neehoor, de meeste mensen komen toch bij het eerste blokje naar links.![]()
En beginnen met groot licht te seinen als je achter ze rijdt met invoegen en hem wel intrapt en ze via de invoegstrook voorbij gaat.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:46 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Bij voorkeur met minder dan 100 km/uur.
Wat vind jij tig duizend toeren? Het is, zeker met een wat warmere motor, helemaal niet erg om richting 4000 a 5000 toeren te gaan, uitgaande van een benzine auto.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:48 schreef CherryLips het volgende:
Lekker met tig duizend toeren invoegen daar![]()
Dat kan mijn 1.0 liter-motertje niet. 160 is haalbaar, maar boven de 80 zit er niet echt meer porrie in...quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En beginnen met groot licht te seinen als je achter ze rijdt met invoegen en hem wel intrapt en ze via de invoegstrook voorbij gaat.
Ik heb dan echt het idee dat m'n auto ontploft of opstijgtquote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat vind jij tig duizend toeren? Het is, zeker met een wat warmere motor, helemaal niet erg om richting 4000 a 5000 toeren te gaan, uitgaande van een benzine auto.
Ik doe dat alleen als het rustig is en er niemand achter mij zit, dan zie ik niet in waarom ik de hele invoegstrook moet gebruiken.... als het druk is doe ik dat uiteraard niet.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
Neehoor, de meeste mensen komen toch bij het eerste blokje naar links.![]()
Sja, Amsterdam bezoek ik bij voorkeur met het OV.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik doe dat alleen als het rustig is en er niemand achter mij zit, dan zie ik niet in waarom ik de hele invoegstrook moet gebruiken.... als het druk is doe ik dat uiteraard niet.
Maar goed, gister ging ik mijn mams effe opzoeken in Amsterdam, de eerste keer dat ik daarheen reed. Jeez, dan merk je wel dat ze op de snelweg naar a'dam echt maar wat doen. Lekker rechts inhalen, auto's die bij je gaan bumperkleven ONDANKS dat je al op de meest rechterbaan rijdt.... auto's die je gewoon rustig aan het inhalen bent (links uiteraard) die dan opeens zoiets hebben van "ohnee ik wil niet ingehaald worden" en dan als een idioot gaan versnellen.... echt.... why?
Ik redde het met een 1100tje wel. Nu is het met een 1800 supercharger natuurlijk wel iets makkelijker, waar ik met een 1100tje nipt 120 doe (nu weegt dat karretje ook niet zoveel), rijd ik met dat ding ergens tegen de 180 a 200 (best leuk om te doen als je zo'n 60 pruttelaar voor je hebt die bij het eerste blokje naar links gaat, terugschakelen en doortrekken).quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:49 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat kan mijn 1.0 liter-motertje niet. 160 is haalbaar, maar boven de 80 zit er niet echt meer porrie in...
A2? Overigens is rechts inhalen ook iets wat ik enigzins regelmatig doe. Achterlijk gedoe met mensen die niet rechts inhalen en 20 km onder de limiet blijven.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:50 schreef dick_laurent het volgende:
Maar goed, gister ging ik mijn mams effe opzoeken in Amsterdam, de eerste keer dat ik daarheen reed. Jeez, dan merk je wel dat ze op de snelweg naar a'dam echt maar wat doen.
Foei, ga je schamen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
A2? Overigens is rechts inhalen ook iets wat ik enigzins regelmatig doe. Achterlijk gedoe met mensen die niet rechts inhalen en 20 km onder de limiet blijven.
Ik spreek dan ook liever over voorbij rijden dan over inhalen... Ga een beetje 2 rijstroken opschuiven voor een middenbaanterrorist.quote:
Het is dus niet zo dat ik mensen die net ingehaald hebben meteen rechts voorbij steekquote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:04 schreef dick_laurent het volgende:
Rechts inhalen vind ik niet echt tof... Het is dat ik altijd even naar rechts kijk voordat ik weer een baan naar rechts opschuif, maar ik durf te wedden dat er genoeg leute zijn die dat niet doen en dan is het boem.
Ze moesten je rijbewijs door de versnipperaar halen. Dit kan echt niet. Dat een ander dom/asociaal/lomp doet, wil niet zeggen dat jij hem/haar moet corrigeren. Dat hebben we uitbesteed aan de politie.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het is dus niet zo dat ik mensen die net ingehaald hebben meteen rechts voorbij steekMaar als ik bijv. op de A9 tussen Haarlem en Alkmaar op de spitsstrook rijd en dan rijdt er nog volk op het midden, terwijl de spitsstrook leeg is, ga ik niet helemaal van strook 3 naar strook 1 om vervolgens weer terug te gaan naar 3 (nouja, soms wel, strak voor en achterlangs).
Die hebben het te druk met in een busje langs de snelweg zitten en mensen die 124 rijden waar je 120 mag op de foto te zetten.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:09 schreef Buurpoes het volgende:
Dat hebben we uitbesteed aan de politie.
Ahja, je kan het zo blijven doen....totdat het een keer flink mis gaat.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Die hebben het te druk met in een busje langs de snelweg zitten en mensen die 124 rijden waar je 120 mag op de foto te zetten.Ik corrigeer trouwens niet, ik ben gewoon te lui om op te schuiven.
Je snapt me niet chef, jij hangt neem ik aan niet kilometers op de middelste rijstrook terwijl rechts leeg is? Mensen waar ik het over heb doen dat dus wel.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ahja, je kan het zo blijven doen....totdat het een keer flink mis gaat.
Ik vind het vooral gewoon klote omdat ik als beginnend automobilist gewoon niet zo hard ga omdat ik:
A - dat niet relaxt vind, zeker niet in mijn auto die gewoon boven de 120 begint te trillen als een parkinson patient.
B - vaak gewoon druk aan het kijken ben naar de borden om mijn weg fatsoenlijk te kunnen vinden.
Dus ja, als mensen zich dan aan me ergeren omdat ik niet overal met 140 doorheen raas.... so be it
Kijk, daar zit het probleem al. Hele volkstammen snappen niet dat een groen pijltje betekend dat de spitsstrook open is.quote:
Of ze vinden de spitsstrook te smal. ENG!! Huuuuuuu!!!quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:33 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Kijk, daar zit het probleem al. Hele volkstammen snappen niet dat een groen pijltje betekend dat de spitsstrook open is.
Mja, heb gister best een poosje op de middelste strook gereden, maar toen was ik ook (zij het langzaam) mensen aan het inhalen. Ik vind het soms moeilijk kiezen van wanneer ga ik nu weer naar rechts want soms dan ga je te snel weer naar rechts en dan zit je weer vast achter een of andere huismoeder die 90 rijdt.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je snapt me niet chef, jij hangt neem ik aan niet kilometers op de middelste rijstrook terwijl rechts leeg is? Mensen waar ik het over heb doen dat dus wel.
Bij drie stroken kun je best 'even' in t midden blijven hangen (niet te lang) bij 2 stroken is het asociaal, dan moet je het risico maar nemen dat je achter een bejaarde terecht komt.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mja, heb gister best een poosje op de middelste strook gereden, maar toen was ik ook (zij het langzaam) mensen aan het inhalen. Ik vind het soms moeilijk kiezen van wanneer ga ik nu weer naar rechts want soms dan ga je te snel weer naar rechts en dan zit je weer vast achter een of andere huismoeder die 90 rijdt.
Gedoe
Als je onder de maximumsnelheid rijdt is het echt asociaal om helemaal links te blijven rijden. Trek dan op of sluit rechts aan.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mja, heb gister best een poosje op de middelste strook gereden, maar toen was ik ook (zij het langzaam) mensen aan het inhalen. Ik vind het soms moeilijk kiezen van wanneer ga ik nu weer naar rechts want soms dan ga je te snel weer naar rechts en dan zit je weer vast achter een of andere huismoeder die 90 rijdt.
Gedoe
Ik vind dat wel handig. Nog een inhaalstrook om het trage verkeer in te halenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:33 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Kijk, daar zit het probleem al. Hele volkstammen snappen niet dat een groen pijltje betekend dat de spitsstrook open is.
Anticiperennnquote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gedoe
Vrijdagmiddag rond 17:00 stond er een motoragent te posten tussen Zuid en Centrum. (Ik vond het verkeer al verdacht truttig rijden, dus een hoop mensen hadden hem al gespot). Vliegt er ineens een koekwaus in een ouwe Opel op het laatste moment -dus over het verdrijvingsvlak en nét voor het begin van de vangrail langs- van de meest linkse derde baan naar de afslag Centrum. Autootje bleef nog net rechtop staan, zo abrupt ging het.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 22:38 schreef swollywood het volgende:
Vanavond werd ik ingehaald door 2 motoragenten op de A28 bij Zwolle-Centrum. Bij afslag Zwolle-Zuid gingen ze er af, ik moest er daar ook af.
Bij de verkeerslichten bleef er eentje netjes staan wachten voor het rode licht, maar de andere ging door rood en al spookrijdend het verkeersplein over om aan de andere kant de oprit terug richting Centrum te nemen...
Morgen eens de beelden op mijn dashcam terugkijken om te kijken of het nog een beetje te zien is in het donker.
Agenten hoeven niet perse hun zwaailichten aan te hebben om door rood en te hard te rijden. Zijn genoeg gevallen dat ze naar een melding rijden zonder opvallende verlichting en geluiden. Bijvoorbeel als ze naar een inbraak gaan waar de inbrekers nog in het pand zijn. Dan willen ze ze liever niet wegjagen maar op heterdaad kunnen betrappen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 22:38 schreef swollywood het volgende:
Vanavond werd ik ingehaald door 2 motoragenten op de A28 bij Zwolle-Centrum. Bij afslag Zwolle-Zuid gingen ze er af, ik moest er daar ook af.
Bij de verkeerslichten bleef er eentje netjes staan wachten voor het rode licht, maar de andere ging door rood en al spookrijdend het verkeersplein over om aan de andere kant de oprit terug richting Centrum te nemen...
Morgen eens de beelden op mijn dashcam terugkijken om te kijken of het nog een beetje te zien is in het donker.
Mss was die agent een andere auto op aan het wachten die wat belangrijker was om aan te houden dan die brokkenpiloot. Best kans dat hij het kenteken doorgegeven heeft aan zijn collega's en dat die gast alsnog ergens anders staande gehouden is.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:46 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Vrijdagmiddag rond 17:00 stond er een motoragent te posten tussen Zuid en Centrum. (Ik vond het verkeer al verdacht truttig rijden, dus een hoop mensen hadden hem al gespot). Vliegt er ineens een koekwaus in een ouwe Opel op het laatste moment -dus over het verdrijvingsvlak en nét voor het begin van de vangrail langs- van de meest linkse derde baan naar de afslag Centrum. Autootje bleef nog net rechtop staan, zo abrupt ging het.
Twee rijbanen aan auto's met een hartverzakking op de rem omdat zo'n gek zich liever te pletter rijdt dan om zijn afslag te missenHet raarste was dat de motoragent gewoon bleef staan posten en hem rustig nakeek. Zitten toch een paar mooie boetes in voor de staatskas én je kunt een echte gek van de weg halen dacht ik zo, echt eer van je werk.
Weet ikquote:Op zondag 23 februari 2014 10:18 schreef Daeron het volgende:
Mss was die agent een andere auto op aan het wachten die wat belangrijker was om aan te houden dan die brokkenpiloot. Best kans dat hij het kenteken doorgegeven heeft aan zijn collega's en dat die gast alsnog ergens anders staande gehouden is.
Het is niet altijd even duidelijk maar agenten denken meestal wél na over wat ze doen en hoe ze zich gedragen op straat.
Blijkbaar stond hij daar dus op iets écht spannends te wachten.quote:Op zondag 23 februari 2014 11:43 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Weet ikIk hoef echt geen A-team-taferelen met een wilde achtervolging, zwaailichten en een gewelddadige arrestatie als zichtbare culminatie, maar dit stond alleen nogal droog: achterlijk weggedrag bij uitstek voor de neus een handhaver en er gebeurt niks zichtbaars.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Dook-ie er niet juist voor omdat jij het gas los liet?quote:Op zondag 23 februari 2014 10:57 schreef Descendent het volgende:
Gistermiddag op de a 28.
Soms heb je al zo'n voorgevoel; en dat was maar goed ook.
Ik rijd met 130 op de snelweg; zie dat er een invoegstrook aankomt met daarop een vrachtwagen en daarachter wat auto's; waaronder een Meneer in een Golf.
Ik ga vanwege voorgevoel van de cc af en laat t gas al los; en ja hoor; de meneer in de Golf trekt iets sneller op dan de waggel en gooit m zo vlak voor mij op de linkerbaan.....![]()
(mijn nieuwe remschijven zijn getetst kortom...
Ws niet; mensen doen dat gewoon. Als je een vrachtwagen nadert waar auto's achter rijden kun je er gewoon op wáchten dat minstens één van die knakkers hem voor je neus naar links keilt.. dat heet anticiperen.quote:Op zondag 23 februari 2014 12:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dook-ie er niet juist voor omdat jij het gas los liet?
De kans dat je dat overkomt is natuurlijk wel een stuk groter wanneer je het gas loslaat en daarmee de indruk wekt dat je ruimte maakt.quote:Op zondag 23 februari 2014 12:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ws niet; mensen doen dat gewoon. Als je een vrachtwagen nadert waar auto's achter rijden kun je er gewoon op wáchten dat minstens één van die knakkers hem voor je neus naar links keilt.. dat heet anticiperen.
Okay..quote:Op zondag 23 februari 2014 12:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
De kans dat je dat overkomt is natuurlijk wel een stuk groter wanneer je het gas loslaat en daarmee de indruk wekt dat je ruimte maakt.
(normale quote functie doet t ff niet...)quote:De kans dat je dat overkomt is natuurlijk wel een stuk groter wanneer je het gas loslaat en daarmee de indruk wekt dat je ruimte maakt.
Zo idioot kom je ze gelukkig zelden tegen.quote:Op zondag 23 februari 2014 14:25 schreef dick_laurent het volgende:
Net, op de A2, een of andere malloot in een amerikaanse stationwagon, die echt tot op 5 centimeter naderde op een auto voor hem, terwijl er nog plenty ruimte was op de banen daarnaast... maar nee meneer weigerde even op te schuiven om in te halen. Vervolgens gaat de auto voor hem dus naar rechts, haalt ie in, en gooit hij hem zelf ook naar rechts en remt vrijwel meteen flink af! Gevolg, de auto's achter hem (waaronder ik) moesten echt allemaal flink op de rem. Fucking levensgevaarlijke malloot was dat zeg.
Ik betwijfel het, en ben het dan ook met Tijn eens.quote:Op zondag 23 februari 2014 13:01 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Okay..
Nee die kans is niet veel groter, de vrachtwagen rijdt 80, de automobilist rijdt 130, hij laat zijn gas al los maar rijdt waarschijnlijk nog steeds met een groter verschil dan 30km/h langs die vrachtwagen.
Die snelheid minderen is puur omdat hij genoeg speelruimte wilt overhouden om te remmen aangezien hij weet dat veel mensen in het verkeer deze achterlijke gevaarlijke fout maken.
Weet niet of het verstandig is om dat te gaan testenquote:Op zondag 23 februari 2014 17:33 schreef Tijn het volgende:
Ik vind ook niet dat Descendent het verkeerd heeft gedaan, het is verreweg het veiligst om even het gas los te laten en daarmee mogelijk een ongeluk te voorkomen. Maar ik denk wel dat je daarmee juist het gaatje creëert waar een verkeersaso induikt, terwijl-ie dat niet had gedaan als je het gas er gewoon stevig op had gehouden.
Wel enorm kut..quote:Op zondag 23 februari 2014 17:35 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Weet niet of het verstandig is om dat te gaan testen
Als het nodig is ja, maar niet standaardquote:Op zondag 23 februari 2014 18:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als vrachtwagens invoegen ga ik gewoon een baantje naar links, doe ik niet moeilijk over
Ik snap niet dat je moeilijk doet om rechts inhalen in die gevallen eigenlijk.quote:Op maandag 24 februari 2014 09:47 schreef totalvamp het volgende:
vanochtend weer een blinde bestelbusrijder. Want als je niks in je achteruitspiegel kunt zien, bestaan de mensen achter je ook niet terwijl je met 30KM/pu onder de max op de linkerbaan doortuft terwijl er rechts genoeg ruimte is voor een vliegdekschip.
Kweenie, misschien is het omdat ik nog maar kort mijn rijbewijs heb en dus nog een beetje een 'schijterd' ben.... maar ik vind dat echt niet relaxt, iemand rechts inhalen. Doe dat ook gewoon niet.quote:Op maandag 24 februari 2014 11:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je moeilijk doet om rechts inhalen in die gevallen eigenlijk.
Tjah vervelend...quote:Op maandag 24 februari 2014 11:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kweenie, misschien is het omdat ik nog maar kort mijn rijbewijs heb en dus nog een beetje een 'schijterd' ben.... maar ik vind dat echt niet relaxt, iemand rechts inhalen. Doe dat ook gewoon niet.
Ben dan echt bang dat ie hem naar rechts gooit zonder te kijken precies op het moment dat ik er naast zit....zal je net hebben!
Heb dit ook ooit eens op de fiets gehad toen ik een sloom rijdend wijf van rechts ging inhalen die veel te ver links op het fietspad fietste. En ja hoor, precies op het moment dat ik inhaal gooit mevrouw de fiets vol naar rechts.... gevolg, ik lig op mijn smoel met een kapotte knie.
Ik had de kans wel er rechts voorbij te gaan, maar hij zwabberde al aardig over de weg. Ik neem dan liever niet het risico da hij ineens zijn auto ervoor gooit (al een x eerder gehad met iemand).quote:Op maandag 24 februari 2014 11:39 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tjah vervelend...
Op de snelweg heb je gelukkig wel genoeg tijd om te anticiperen door te remmen in dat soort gevallen, tenzij iemand natuurlijk aan zijn stuurrukt dan ist een ander verhaal.
Hmm, naja als ik op de snelweg zie hoe sommige mensen rijden, zigzaggend overal doorheen knallen, rechts inhalend etc, dan denk ik echt van, anticiperen is een mooi woord... maar als iemand gewoon zonder te kijken zijn auto naar rechts gooit (en ja, genoeg die dat doen) dan ben je echnie op tijd weg hoor.quote:Op maandag 24 februari 2014 11:39 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tjah vervelend...
Op de snelweg heb je gelukkig wel genoeg tijd om te anticiperen door te remmen in dat soort gevallen, tenzij iemand natuurlijk aan zijn stuurrukt dan ist een ander verhaal.
Kost het jou schadevrije jaren dan als iemand zonder te kijken zijn auto naar rechts gooit? Lijkt me niet.quote:Op maandag 24 februari 2014 11:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hmm, naja als ik op de snelweg zie hoe sommige mensen rijden, zigzaggend overal doorheen knallen, rechts inhalend etc, dan denk ik echt van, anticiperen is een mooi woord... maar als iemand gewoon zonder te kijken zijn auto naar rechts gooit (en ja, genoeg die dat doen) dan ben je echnie op tijd weg hoor.
Dus ja dan speel ik gewoon op safe... ik wil liever schadevrije jaren gaan opbouwen
Alsnog, als ik vol op de rem moet gaan staan (echt richting noodstop) om een aanrijding met iemand die naar links komt te voorkomen, vind ik niet dat ik nou echt voldoende tijd heb gekregen. Ik heb hem al eens een keer rechts ernaast gezet terwijl ik in de rem hing. Kon er niet voorbij, maar kon hem ook niet zonder schade in de ruimte achter deze debiel het verschil beremmen (ik had 70 op de teller staan toen ik ernaast zat, kwam van 135 teller (is 127 GPS) waar 130 toegestaan.quote:Op maandag 24 februari 2014 11:39 schreef kingtoppie het volgende:
Dat is gewoon zo fucking naar dat er dit soort figuren op de weg rijden.quote:Op maandag 24 februari 2014 12:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Alsnog, als ik vol op de rem moet gaan staan (echt richting noodstop) om een aanrijding met iemand die naar links komt te voorkomen, vind ik niet dat ik nou echt voldoende tijd heb gekregen. Ik heb hem al eens een keer rechts ernaast gezet terwijl ik in de rem hing. Kon er niet voorbij, maar kon hem ook niet zonder schade in de ruimte achter deze debiel het verschil beremmen (ik had 70 op de teller staan toen ik ernaast zat, kwam van 135 teller (is 127 GPS) waar 130 toegestaan.
Ik heb het al eens verteld, in Duitsland nog een stapje erger meegemaakt. 150-160 rijden, Hollander komt met 70 tussen 2 vrachtwagens vandaan, op de rem en toeter erbij, braketest krijgen. De heeft de rest van de tijd dat ik achter hem zat dus naar grootlicht gekeken.quote:Op maandag 24 februari 2014 12:11 schreef kingtoppie het volgende:
Dat is gewoon zo fucking naar dat er dit soort figuren op de weg rijden.
Mjoah, 1x meegemaakt dit, rij al aardig wat uur mee int verkeer.. Dit was echt een rare situatie wat dat betreft, maar in duitsland mag je wat dat betreft helemaal opletten jaquote:Op maandag 24 februari 2014 12:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb het al eens verteld, in Duitsland nog een stapje erger meegemaakt. 150-160 rijden, Hollander komt met 70 tussen 2 vrachtwagens vandaan, op de rem en toeter erbij, braketest krijgen. De heeft de rest van de tijd dat ik achter hem zat dus naar grootlicht gekeken.![]()
Op het moment dat je op de snelweg van opzij wordt geramd is het eerst waar je aan denkt, je schadevrije jaren?quote:Op maandag 24 februari 2014 11:56 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Kost het jou schadevrije jaren dan als iemand zonder te kijken zijn auto naar rechts gooit? Lijkt me niet.
Jij niet dan?quote:Op maandag 24 februari 2014 12:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Op het moment dat je op de snelweg van opzij wordt geramd is het eerst waar je aan denkt, je schadevrije jaren?
Ik zou je geen 'schijterd' willen noemen. Schijnbaar ben je op de hoogte van wat rechts inhalen zo gevaarlijk maakt.quote:Op maandag 24 februari 2014 11:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kweenie, misschien is het omdat ik nog maar kort mijn rijbewijs heb en dus nog een beetje een 'schijterd' ben.... maar ik vind dat echt niet relaxt, iemand rechts inhalen. Doe dat ook gewoon niet.
Ben dan echt bang dat ie hem naar rechts gooit zonder te kijken precies op het moment dat ik er naast zit....zal je net hebben!
Heb dit ook ooit eens op de fiets gehad toen ik een sloom rijdend wijf van rechts ging inhalen die veel te ver links op het fietspad fietste. En ja hoor, precies op het moment dat ik inhaal gooit mevrouw de fiets vol naar rechts.... gevolg, ik lig op mijn smoel met een kapotte knie.
De afweging is denk ik snel gemaakt. Of wat later op de bestemming aankomen of;quote:Op maandag 24 februari 2014 11:56 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Kost het jou schadevrije jaren dan als iemand zonder te kijken zijn auto naar rechts gooit? Lijkt me niet.
Lekker generaliserend weer.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:13 schreef Travel. het volgende:
Tip: jullie moeten allemaal maar wat rustiger in het verkeer worden, en wat meer ontspannen weg gaan. Dat iemand een fout maakt is niet goed, maar hoe jullie er mee om gaan is ook niet echt lekker.
Dubbel parkeren gewoon toch.quote:Op woensdag 26 februari 2014 17:23 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Lekker generaliserend weer.![]()
Ik ben in de auto de rust zelve, maar sommige mensen...Laatst al bijna een Saxotje op de achterkant van de bus, omdat ik in een 30-zone zachtjes afremde omdat er 2 fietsers voor me reden.(en ja, remlichten doen het, maar ik hoorde toen ik afremde opeens een claxon wel erg dicht achter de bus..) en vanochtend: bij de lokale supermarkt heb je een strookje waar men vaak parkeert. Hier kunnen met gemak 3 normaal formaat auto's achter elkaar staan. Vanochtend stonden er echter 2 panda's zo geparkeerd dat ik in het ruimste stuk mijn Ibiza er net niet mooi tussen kon krijgen, aan de voorkant van de voorste Fiat was nog 1.5 meter ruimte over voor de stoep, achter de achterste Fiat nog 3.5 meter en tussen de beide Fiat's nog c.a 4meter. Uiteraard stond de rest van de parkeerplaats helemaal vol.
Blijkbaar reed je dan ook niet echt door.quote:Op maandag 24 februari 2014 12:02 schreef Gezicht het volgende:
Zaterdagavond een of andere mafkees die een halve meter achter me ging hangen en me vervolgens kwam inhalen op een smal straatje binnen de bebouwde kom.
Jawel hoor. Was een of andere Pool in zo'n oud afgeragd busje die, nadat 'ie me had ingehaald doorstoof naar 50 en sneller binnen de bebouwde kom.quote:Op woensdag 26 februari 2014 18:13 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Blijkbaar reed je dan ook niet echt door.
Het is je bekend dat de maximale snelheid in de bebouwde kom nominaal 50 km/h bedraagt en kan worden opgeschroefd naar 70 voor stroomwegen? Of reed je in een 30 zone (die er dan hopelijk niet voor niets ligt)? Een blijvende irritatie van mij: 30 zones die worden neergeplempt zonder enige vorm van gevaarzetting, maar puur als remmende maatregel.quote:Op woensdag 26 februari 2014 18:13 schreef Gezicht het volgende:
[..]
nadat 'ie me had ingehaald doorstoof naar 50
Zo reed ik gisteravond ook, maar heb niemand gezien die achter me kroop. t Scheelt misschien wel dat de cc op 170 stond....quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:33 schreef leroytje het volgende:
Snappen mensen nou echt niet dat inhalen op de CC met de snelheid waar je van de rechterbaan komt best irritant is!
Amen!quote:Op donderdag 27 februari 2014 21:12 schreef BigSmurf het volgende:
Ik begin me steeds meer te ergeren aan mensen zonder CC in combinatie met linksrijden. Voeg je achter een auto op de tweede strook om een vrachtwagen in te halen, daarna voeg je terug naar de rechterstrook die voor minstens 500 meter leeg is, en dan blijft die auto voor je op de tweede strook rijden terwijl z'n snelheid terugzakt van 105 op de teller (100 km/h toegestaan) naar 95 op de teller. Krijg je weer het dilemma wel of niet rechts inhalen. VOEG DAN VERDOMME TERUG EN RIJ CONSTANT!
Want?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:33 schreef leroytje het volgende:
len op de CC met de snelheid waar je van de rechterbaan komt best irritant is!
30-zone uiteraard. Er stond trouwens 50 en sneller.quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het is je bekend dat de maximale snelheid in de bebouwde kom nominaal 50 km/h bedraagt en kan worden opgeschroefd naar 70 voor stroomwegen? Of reed je in een 30 zone (die er dan hopelijk niet voor niets ligt)? Een blijvende irritatie van mij: 30 zones die worden neergeplempt zonder enige vorm van gevaarzetting, maar puur als remmende maatregel.
Sowieso heeft iedere beetje moderne BMW toch gewoon CC?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 08:43 schreef Spezza19 het volgende:
Ik wil ook nooit ingehaald worden door een Prius in mijn BMW
Koop een integraalhelm.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:48 schreef Gummiebeer het volgende:
Automobilisten moeten eens aanleren om eerst in hun spiegel te kijken en dan pas hun voorruit schoon te sproeien. Als motorrijder is ruitenvloeistof niet echt fijn, gooi maar eens wat tegen je ogen aan.
Ik heb enkel integraal helmen, stukken veiliger dan zo'n pothelmpjequote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:14 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Koop een integraalhelm.
Overigens heb ik er op de scooter ook wel eens last van, maar vizier of bril houdt de zooi blijkbaar uit mijn ogen. Meurt wel.
Voor het gros van de automobilisten wel. Vizier dicht dus, probleem opgelost.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:21 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik heb enkel integraal helmen, stukken veiliger dan zo'n pothelmpje
Dan kun je zeggen, doe je vizier dicht, tja..Gewoon effe opletten is toch niet teveel gevraagd?
Dan zit het op m'n vizier. Lik jij het eraf?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:22 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Voor het gros van de automobilisten wel. Vizier dicht dus, probleem opgelost.
Je ziet dat toch wel optijd? Ik heb vrijwel altijd mijn vizier op tijd dicht als ik zie dat de auto voor me begint te sproeien.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:21 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik heb enkel integraal helmen, stukken veiliger dan zo'n pothelmpje
Dan kun je zeggen, doe je vizier dicht, tja..Gewoon effe opletten is toch niet teveel gevraagd?
Heb je geen handen? 1 veeg en je hebt weer zicht.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:23 schreef Anne het volgende:
[..]
Dan zit het op m'n vizier. Lik jij het eraf?
Toch zag ik het net te laat. Ik overweeg om ook een sproeikopje te plaatsen en dan gericht in open raampjes sproeienquote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:32 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je ziet dat toch wel optijd? Ik heb vrijwel altijd mijn vizier op tijd dicht als ik zie dat de auto voor me begint te sproeien.
Blijft kut natuurlijk. Wacht gewoon even een paar seconde daarmee.
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:41 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Heb je geen handen? 1 veeg en je hebt weer zicht.
Er moet al op zoveel gelet worden, doe gewoon je visier dicht, of hou afstand.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:48 schreef Gummiebeer het volgende:
Automobilisten moeten eens aanleren om eerst in hun spiegel te kijken en dan pas hun voorruit schoon te sproeien. Als motorrijder is ruitenvloeistof niet echt fijn, gooi maar eens wat tegen je ogen aan.
Denk dat de meeste automobilisten er niet eens bij stilstaan dat dit als ergernis ervaren kan worden.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:48 schreef Gummiebeer het volgende:
Ja, inderdaadquote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:45 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Denk dat de meeste automobilisten er niet eens bij stilstaan dat dit als ergernis ervaren kan worden.
Over koplampen gesproken. Ik rijd bromfiets en soms ligt het fietspad aan de linkerkant van de weg (buiten de bebouwde kom). Kunnen automobilisten hun verlichting eens goed laten afstellen? Als je mijn helm goed ziet, ben je me aan het verblinden. En groot licht graag UIT bij tegenliggers.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:10 schreef PeuRac het volgende:
Het gros van de motorrijders zit toch bovenop de achterbumper, prima manier om ze afstand te laten nemen![]()
Heb daar zo'n hekel aan, dan rij je al door, gaat zo iemand alsnog op je bumper hangen. Ja ik weet dat je een kortere remweg hebt en dat je hoger zit en dus waarschijnlijk beter zicht. Maar dat maakt die schijt koplamp in mijn spiegel niet minder irritant
Dat doe ik wel altijd netjesquote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:15 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Over koplampen gesproken. Ik rijd bromfiets en soms ligt het fietspad aan de linkerkant van de weg (buiten de bebouwde kom). Kunnen automobilisten hun verlichting eens goed laten afstellen? Als je mijn helm goed ziet, ben je me aan het verblinden. En groot licht graag UIT bij tegenliggers.
Onmogelijk, koplampen staan altijd iets hoger aan de rechterkant in Nederland. Je kunt beter gaan klagen bij de wegbeheerder.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:15 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Over koplampen gesproken. Ik rijd bromfiets en soms ligt het fietspad aan de linkerkant van de weg (buiten de bebouwde kom). Kunnen automobilisten hun verlichting eens goed laten afstellen? Als je mijn helm goed ziet, ben je me aan het verblinden. En groot licht graag UIT bij tegenliggers.
Rechterkant en dat hoeft bij moderne auto's niet meer (van de laatste 5 jaar).quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Onmogelijk, koplampen staan altijd iets hoger aan de linkerkant in Nederland. Je kunt beter gaan klagen bij de wegbeheerder.
In Engeland moet je daarom met een Nederlandse auto stickers op je koplampen doen zodat je tegenliggers niet verblind.
Foutje van mij inderdaad.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:23 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Rechterkant en dat hoeft bij moderne auto's niet meer (van de laatste 5 jaar).
Ik schat dat het probleem bij 15% van de auto's aanwezig is. Die moeten wat eraan doen. Kan dat niet bij de APK erin?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Onmogelijk, koplampen staan altijd iets hoger aan de rechterkant in Nederland. Je kunt beter gaan klagen bij de wegbeheerder.
In Engeland moet je daarom met een Nederlandse auto stickers op je koplampen doen zodat je tegenliggers niet verblind.
Bij de APK moet de stand van de koplampen gecontroleerd wordenquote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:26 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik schat dat het probleem bij 15% van de auto's aanwezig is. Die moeten wat eraan doen. Kan dat niet bij de APK erin?
Ik vrees dat ik sinds kort bijdraag aan het probleem dat te hoog afgestelde koplampen heet.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:15 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Waar woon je?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:37 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik sinds kort bijdraag aan het probleem dat te hoog afgestelde koplampen heet.
In de vorige auto van m'n vader hadden we altijd discussie over of de koplampen hoog of laag moesten, ik en m'n zus vonden laag omdat hoog niet nodig is en verblind, m'n vader zette ze altijd hoog om de volgende rede:
Hoog is de standaard stand hoe ze worden afgesteld. Als je veel bagage achterin de auto legt, gaat de auto iets naar achter hangen en kan je de lampen naar beneden bijstellen.
Klinkt wat mij betreft logisch, maar toch vind ik het nutteloos om ze hoog te zetten, behalve als je 's nachts op een lege snelweg zonder straatverlichting rijd, maar dan verblind je toch niemand.
Nou heeft m'n vader sinds kort een nieuwe leasebak, met xenon verlichting.. Niet te verstellen dus, en wmb staan ze echt heel hoog afgesteld.
Enige voordeel; de aankomende paar jaar geen discussie meer over de koplampen
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:10 schreef PeuRac het volgende:
Het gros van de motorrijders zit toch bovenop de achterbumper, prima manier om ze afstand te laten nemen![]()
Heb daar zo'n hekel aan, dan rij je al door, gaat zo iemand alsnog op je bumper hangen. Ja ik weet dat je een kortere remweg hebt en dat je hoger zit en dus waarschijnlijk beter zicht. Maar dat maakt die schijt koplamp in mijn spiegel niet minder irritant
Dat denk ik ook, ik zou niet weten waarom ze anders zo hoog kunnen gaan. M'n persoonlijke voorkeur is gewoon laag, ik rijd soms ook in de Nissan Micra van m'n moeder, en word daar al bijna verblind door iedereen die een grotere auto (alle auto's dus) dan ik rijd.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:55 schreef CherryLips het volgende:
Ja inderdaad, dat klopt gewoon wat hij zegt
Dat is het excuus wat veel motorrijders gebruiken he(!) dat is niet mijn mening.quote:
Eeuh, het klopt wel wat hij zegt hoor. De meeste auto's hebben 4 standen (0-1-2-3) waarbij 0 is voor weinig tot geen bagage en 1 tot 2 personen. Afhankelijk van de belading hoor je die tot 3 naar beneden te stellen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:46 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Waar woon je?
*zoekt hamer op*
Ik stel ze wel even bij. En ik zal gelijk t rijbewijs van je pa door de versnipperaar halen. Wat een oetlul zeg....
Xenon lampen dienen net als gewone lampen bij elke APK gecontroleerd en evt afgesteld te worden.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:06 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, ik zou niet weten waarom ze anders zo hoog kunnen gaan. M'n persoonlijke voorkeur is gewoon laag, ik rijd soms ook in de Nissan Micra van m'n moeder, en word daar al bijna verblind door iedereen die een grotere auto (alle auto's dus) dan ik rijd.
Ik vind het alleen zo jammer dat je xenon lampen niet kan verstellen.. En misschien staan ze niet zo heel hoog hoor, maar voor m'n gevoel staat ze gewoon hoger dan nodig. Vind het wel raar dat ze zo uit de fabriek komen rollen.
Ik neem aan dat ze voordat de koper de auto in handen krijgt de auto APK gekeurd word?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:09 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Xenon lampen dienen net als gewone lampen bij elke APK gecontroleerd en evt afgesteld te worden.
Precies, heb ze altijd op hoog staan. Op standje 3 zie je imho veel te weinig, standje 1 is mwah maar standje 0 zie je toch echt het meest, en dat zonder de tegenligger te verblinden.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:52 schreef Spezza19 het volgende:
Hoezo is hij een oetlul? Want het klopt wel. Standaard is "hoog" de juiste, zodat je ze kan bijstellen als je zwaar beladen bent.
Wat meteen een ergernis is mensen die hem niet omlaag zetten als ze zwaar beladen zijn
Nieuw? Nee dan wordt het in de fabriek afgesteld. Die afstelling is internationaal gelijk.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:10 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze voordat de koper de auto in handen krijgt de auto APK gekeurd word?
Dan zal het wel aan mij liggen en staan ze waarschijnlijk gewoon goed. Niet te veel koffers in de achterbak doen dusquote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:13 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Nieuw? Nee dan wordt het in de fabriek afgesteld. Die afstelling is internationaal gelijk.
Ik heb nog -1 dat is voor 2 personen voorin zonder bagagequote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:13 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Precies, heb ze altijd op hoog staan. Op standje 3 zie je imho veel te weinig, standje 2 is mwah maar standje 1 zie je toch echt het meest, en dat zonder de tegenligger te verblinden.
veel moderne auto's met xenon hebben het zo ingericht dat de lampen zichzelf stellen tijdens het starten van de auto.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:14 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Dan zal het wel aan mij liggen en staan ze waarschijnlijk gewoon goed. Niet te veel koffers in de achterbak doen dus
Alle auto's met (origineel) xenon hebben dat, is namelijk verplicht!quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:15 schreef Marco001 het volgende:
[..]
veel moderne auto's met xenon hebben het zo ingericht dat de lampen zichzelf stellen tijdens het starten van de auto.
Wat zie jij dan te weinig als je het op 3 hebt staan? Ik had de lampen altijd op 3 staan. Overal waar verlichting is zie ik al genoeg, en waar dat niet is, zette ik hem misschien op 2, maar meer was meestal niet nodig omdat je ook van andere auto's licht op de weg hebt. Pas als ik echt alleen ergens reed gingen de lampen soms nog wel op 0 of 1. Of groot licht.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:13 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Precies, heb ze altijd op hoog staan. Op standje 3 zie je imho veel te weinig, standje 1 is mwah maar standje 0 zie je toch echt het meest, en dat zonder de tegenligger te verblinden.
Misschien staan jouw lampen dan wel (veel) te hoog afgesteld. Want op standje 3 zie je als het goed is maar verrekte weining, tenzij je auto vol zit met bagage en personenen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:16 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Wat zie jij dan te weinig als je het op 3 hebt staan? Ik had de lampen altijd op 3 staan. Overal waar verlichting is zie ik al genoeg, en waar dat niet is, zette ik hem misschien op 2, maar meer was meestal niet nodig omdat je ook van andere auto's licht op de weg hebt. Pas als ik echt alleen ergens reed gingen de lampen soms nog wel op 0 of 1. Of groot licht.
Op standje 3 werd zo'n 6 meter voor de auto de weg verlicht.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:17 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Misschien staan jouw lampen dan wel (veel) te hoog afgesteld. Want op standje 3 zie je als het goed is maar verrekte weining, tenzij je auto vol zit met bagage en personenen.
Ja, dat hoort dus zo'n 15 meter te zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:18 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Op standje 3 werd zo'n 6 meter voor de auto de weg verlicht.
Wettelijk moet dit tussen de 15 en iets meer meter zitten?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:20 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ja, dat hoort dus zo'n 15 meter te zijn.
Ohja en mocht je 's nachts een ongeluk krijgen, dan zou zo'n afstelling een reden kunnen zijn om de schadevergoeding te beperken of schuld aan te wijzen. Het is namelijk een afstelling welke wettelijk zo bepaald is, die richtlijnen zijn niet verzonnen door autofabrikanten voor jou comfort. Want je beperkt je zicht serieus veel meer dan je je beseft. Zelfs in de stad op lage snelheid kan het net het verschil maken.
Kan ik me ook wel weer voorstellen. Moest ik destijds ik m'n Alfa had ook niets van hebben.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 08:43 schreef Spezza19 het volgende:
Ik wil ook nooit ingehaald worden door een Prius in mijn BMW
Tja, op standje 3 zie je hooguit 5, misschien met een beetje mazzel 10 meter ver. Voor mij is dat hier echt te weinig. (Rijd veel in de provincie Groningen op smalle, bochtige wegen zonder straatverlichting)quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:16 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Wat zie jij dan te weinig als je het op 3 hebt staan? Ik had de lampen altijd op 3 staan. Overal waar verlichting is zie ik al genoeg, en waar dat niet is, zette ik hem misschien op 2, maar meer was meestal niet nodig omdat je ook van andere auto's licht op de weg hebt. Pas als ik echt alleen ergens reed gingen de lampen soms nog wel op 0 of 1. Of groot licht.
Morgen moet ik om 9.45 in Utrecht zijn voor een sollicitatie. In totaal ga ik dus ruim 400km rijden, waarvan 75% snelweg. Ik ben benieuwd hoe vaak ik dat soort dingen mee zal maken...quote:Op zondag 2 maart 2014 17:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen die onnodig links rijden omdat er over 2 km een vrachtwagen rijdt. Ik heb er gisteravond ook weer een stel naar rechts geseind.
Tis vaak ook wel nodig omdat je gewoon weet op een 3baans weg dat mensen je klemrijden en geen baantje voor je opschuiven als ze zien dat ze jou klemrijden.quote:Op zondag 2 maart 2014 17:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen die onnodig links rijden omdat er over 2 km een vrachtwagen rijdt. Ik heb er gisteravond ook weer een stel naar rechts geseind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |