abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137280285
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:13 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Precies, heb ze altijd op hoog staan. Op standje 3 zie je imho veel te weinig, standje 2 is mwah maar standje 1 zie je toch echt het meest, en dat zonder de tegenligger te verblinden.
Ik heb nog -1 dat is voor 2 personen voorin zonder bagage :D maar standaard zou die bij iedereen op "0" moeten staan. Dan verblind je niemand.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_137280290
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:14 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Dan zal het wel aan mij liggen en staan ze waarschijnlijk gewoon goed. Niet te veel koffers in de achterbak doen dus :P
veel moderne auto's met xenon hebben het zo ingericht dat de lampen zichzelf stellen tijdens het starten van de auto.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_137280316
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:15 schreef Marco001 het volgende:

[..]

veel moderne auto's met xenon hebben het zo ingericht dat de lampen zichzelf stellen tijdens het starten van de auto.
Alle auto's met (origineel) xenon hebben dat, is namelijk verplicht!
  zaterdag 1 maart 2014 @ 19:16:12 #292
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_137280328
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:13 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Precies, heb ze altijd op hoog staan. Op standje 3 zie je imho veel te weinig, standje 1 is mwah maar standje 0 zie je toch echt het meest, en dat zonder de tegenligger te verblinden.
Wat zie jij dan te weinig als je het op 3 hebt staan? Ik had de lampen altijd op 3 staan. Overal waar verlichting is zie ik al genoeg, en waar dat niet is, zette ik hem misschien op 2, maar meer was meestal niet nodig omdat je ook van andere auto's licht op de weg hebt. Pas als ik echt alleen ergens reed gingen de lampen soms nog wel op 0 of 1. Of groot licht.
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_137280375
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:16 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Wat zie jij dan te weinig als je het op 3 hebt staan? Ik had de lampen altijd op 3 staan. Overal waar verlichting is zie ik al genoeg, en waar dat niet is, zette ik hem misschien op 2, maar meer was meestal niet nodig omdat je ook van andere auto's licht op de weg hebt. Pas als ik echt alleen ergens reed gingen de lampen soms nog wel op 0 of 1. Of groot licht.
Misschien staan jouw lampen dan wel (veel) te hoog afgesteld. Want op standje 3 zie je als het goed is maar verrekte weining, tenzij je auto vol zit met bagage en personenen.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 19:18:23 #294
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_137280411
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:17 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Misschien staan jouw lampen dan wel (veel) te hoog afgesteld. Want op standje 3 zie je als het goed is maar verrekte weining, tenzij je auto vol zit met bagage en personenen.
Op standje 3 werd zo'n 6 meter voor de auto de weg verlicht.
Barts Padawan
pi_137280480
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:18 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Op standje 3 werd zo'n 6 meter voor de auto de weg verlicht.
Ja, dat hoort dus zo'n 15 meter te zijn.

Ohja en mocht je 's nachts een ongeluk krijgen, dan zou zo'n afstelling een reden kunnen zijn om de schadevergoeding te beperken of schuld aan te wijzen. Het is namelijk een afstelling welke wettelijk zo bepaald is, die richtlijnen zijn niet verzonnen door autofabrikanten voor jou comfort. Want je beperkt je zicht serieus veel meer dan je je beseft. Zelfs in de stad op lage snelheid kan het net het verschil maken.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 19:25:43 #296
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_137280688
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:20 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ja, dat hoort dus zo'n 15 meter te zijn.

Ohja en mocht je 's nachts een ongeluk krijgen, dan zou zo'n afstelling een reden kunnen zijn om de schadevergoeding te beperken of schuld aan te wijzen. Het is namelijk een afstelling welke wettelijk zo bepaald is, die richtlijnen zijn niet verzonnen door autofabrikanten voor jou comfort. Want je beperkt je zicht serieus veel meer dan je je beseft. Zelfs in de stad op lage snelheid kan het net het verschil maken.
Wettelijk moet dit tussen de 15 en iets meer meter zitten?
Barts Padawan
  zaterdag 1 maart 2014 @ 23:13:42 #297
409345 Antilopen
We rollen liever.
pi_137290221
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 08:43 schreef Spezza19 het volgende:
Ik wil ook nooit ingehaald worden door een Prius in mijn BMW :D
Kan ik me ook wel weer voorstellen. Moest ik destijds ik m'n Alfa had ook niets van hebben.
pi_137306639
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:16 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Tja, op standje 3 zie je hooguit 5, misschien met een beetje mazzel 10 meter ver. Voor mij is dat hier echt te weinig. (Rijd veel in de provincie Groningen op smalle, bochtige wegen zonder straatverlichting)
  FOK!fotograaf zondag 2 maart 2014 @ 17:22:09 #299
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137314056
Mensen die onnodig links rijden omdat er over 2 km een vrachtwagen rijdt. Ik heb er gisteravond ook weer een stel naar rechts geseind.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_137322600
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 17:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen die onnodig links rijden omdat er over 2 km een vrachtwagen rijdt. Ik heb er gisteravond ook weer een stel naar rechts geseind.
Morgen moet ik om 9.45 in Utrecht zijn voor een sollicitatie. In totaal ga ik dus ruim 400km rijden, waarvan 75% snelweg. Ik ben benieuwd hoe vaak ik dat soort dingen mee zal maken... ;)
pi_137322887
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 17:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
Tis vaak ook wel nodig omdat je gewoon weet op een 3baans weg dat mensen je klemrijden en geen baantje voor je opschuiven als ze zien dat ze jou klemrijden.
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')