Als iedereen met normale lampen aan gaat rijden heb ik nergens last van. Ik heb alleen last van aso's met xenon lampen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:29 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Handig niet, maar wel veiliger voor je mede-automobilist.
Waarom ben je een aso met xenon? Vaak is een verkeerde afstelling meer onwetendheid dan asocialiteit, en heb je er hooguit heel even last van in een bepaalde hoek. Dat jij door je lichamelijke klacht daar meer last van hebt maakt mensen met xenon niet direct aso, maar jou als automobilist wel een groter dan gemiddeld "gevaar" voor je medeweggebruikers.quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:29 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Als iedereen met normale lampen aan gaat rijden heb ik nergens last van. Ik heb alleen last van aso's met xenon lampen.
Xenon zijn normale lampen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:29 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Als iedereen met normale lampen aan gaat rijden heb ik nergens last van. Ik heb alleen last van aso's met xenon lampen.
Omdat ik verre van de enige ben die hier door verblind word. Als je weet hoe vaak ik mensen hoor vloeken over auto's (voornamelijk die nieuwe Audi's, BMW's en Mercedessen) met Xenon lampen, betekent dat het in de regel niet goed zit. Dat heel even last hebben is al verkeerd. Als jij in je auto rijd en ik tik je heel even aan van achteren word je er ook niet vrolijk van. Als je met Xenon aan gaat rijden ben je asociaal want dan verblind je mensen constant "even".quote:Op woensdag 5 februari 2014 18:33 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Waarom ben je een aso met xenon? Vaak is een verkeerde afstelling meer onwetendheid dan asocialiteit, en heb je er hooguit heel even last van in een bepaalde hoek. Dat jij door je lichamelijke klacht daar meer last van hebt maakt mensen met xenon niet direct aso, maar jou als automobilist wel een groter dan gemiddeld "gevaar" voor je medeweggebruikers.
Je hebt helemaal gelijk Martinusquote:Op woensdag 5 februari 2014 19:12 schreef Martijn93 het volgende:
Hmm vind het xenon licht van de auto's waar het niet vanuit de fabriek in zit vele malen erger.
Heeft een of andere beunhaas het er in gebouwd maar totaal niet afgesteld.
Daar heb ik ook wel eens aan gedacht, maar ik kan helaas niet m'n mistachterlicht aan zetten zonder eerst mistvoorlicht aan te doenquote:Op woensdag 5 februari 2014 20:08 schreef einszweiachtung het volgende:
Ik gebruik voortaan gewoon mijn mist achterlicht bij klevers, meestal nemen ze dan wat afstand. Met de wederom verhoogde boetes weiger ik nog langer te hard te rijden en zeker niet voor een of andere kampert die achter me aan zit te jagen
Precies. Gewoon naar rechts wanneer het kan, maar tot die tijd niks aan de hand.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
Waarom gaat niemand gewoon door met wat ie aan het doen was, zijn eigen snelheid blijven rijden en er niet op reageren?
Tja, enige wat ik dan doe is netjes de max snelheid rijden als hij/zij er behoorlijk dicht op zit. Indien de bestuurder achter mij het zo bont maakt dat ik zijn kenteken niet eens kan zien gaat de snelheid nog iets verder naar beneden.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
Waarom gaat niemand gewoon door met wat ie aan het doen was, zijn eigen snelheid blijven rijden en er niet op reageren?
Waarom zou je? Blijf gewoon doen wat je al deed. Als je al 90 op een 80 weg deed, waarom zou je dan opeens 80 of 70 gaan rijden? Die klever gaat er echt niet door weg hoor. Hoeveel last heb je er nou echt van? Gewoon eerlijk, dus niet van: "Het mag niet" of "ik zie zijn kenteken niet."quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:21 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Tja, enige wat ik dan doe is netjes de max snelheid rijden als hij/zij er behoorlijk dicht op zit. Indien de bestuurder achter mij het zo bont maakt dat ik zijn kenteken niet eens kan zien gaat de snelheid nog iets verder naar beneden.
Heb het wel eens meegemaakt dat ik zelfs de helft van de koplampen van die auto niet eens kon zien in de spiegels omdat dat verborgen zat in de blinde hoek recht achter mijn auto.
Vind het wel fijn om te weten dat ik kan remmen indien dat nodig is(Voor b.v. een verkeerslicht) en dan niet direct een auto tegen de achterkant van de mijne heb. Zo dicht zitten ze er namelijk soms gewoon achter, dat ik de koplampen niet eens kan zien in de buitenspiegels(en ze dus <1meter achter mij rijden..)quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Waarom zou je? Blijf gewoon doen wat je al deed. Als je al 90 op een 80 weg deed, waarom zou je dan opeens 80 of 70 gaan rijden? Die klever gaat er echt niet door weg hoor. Hoeveel last heb je er nou echt van? Gewoon eerlijk, dus niet van: "Het mag niet" of "ik zie zijn kenteken niet."
Dit dus, ik rij zelf ook geregeld in een vw transporter zonder raam in de achterkant en erg veilig voelt het niet als je zelf al plotseling moet remmen en er iemand achter je zit waar je de koplampen niet eens van kunt zien in de spiegel omdat ze zo dicht achter je zitten.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:45 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Vind het wel fijn om te weten dat ik kan remmen indien dat nodig is(Voor b.v. een verkeerslicht) en dan niet direct een auto tegen de achterkant van de mijne heb. Zo dicht zitten ze er namelijk soms gewoon achter, dat ik de koplampen niet eens kan zien in de buitenspiegels(en ze dus <1meter achter mij rijden..)
Je moest namelijk eens zien hoe dicht sommigen achterop mij rijden als ik met een rolstoelbus mijzelf gewoon netjes aan de max. snelheid hou.
Helemaal op de snelweg kunnen ze er wat van. (Ja, ik rijd gewoon 120-130 op de GPS, helemaal als ik op de linkerstrook rijd en dus aan het inhalen ben.)
Als ze op 5 meter ofzo achter mij rijden blijf ik ook wel gewoon lekker doorrijden met de eigen snelheid, maar als ze er zo dicht achterop rijden, willen ze er blijkbaar graag langs dus geef ik ze daar ruimte toe door zelf langzamer te gaan rijden. 99/100 keer is er namelijk zat ruimte om mij in te halen maar doet men dat alsnog niet.
quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:50 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Dit dus, ik rij zelf ook geregeld in een vw transporter zonder raam in de achterkant en erg veilig voelt het niet als je zelf al plotseling moet remmen en er iemand achter je zit waar je de koplampen niet eens van kunt zien in de spiegel omdat ze zo dicht achter je zitten.
Ik heb dit ook wel eens met motorrijders dat ik ze in geen van beide zijspiegels zie omdat hij zo dicht achter me zit, geen idee wat die mensen bezielt.
Precies.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:50 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Dit dus, ik rij zelf ook geregeld in een vw transporter zonder raam in de achterkant en erg veilig voelt het niet als je zelf al plotseling moet remmen en er iemand achter je zit waar je de koplampen niet eens van kunt zien in de spiegel omdat ze zo dicht achter je zitten.
Ik heb dit ook wel eens met motorrijders dat ik ze in geen van beide zijspiegels zie omdat hij zo dicht achter me zit, geen idee wat die mensen bezielt.
Optyfen; dan wacht je maar tot ik je heb ingehaald.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:59 schreef daNpy het volgende:
Ik zie het probleem niet zo, als jij gewoon op je baan blijft en hun halen je weer (rechts) in omdat je vanaf daar harder mag....?
Why, als jij óók naar de 130 optrekt is er toch niks aan de hand?quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Optyfen; dan wacht je maar tot ik je heb ingehaald.![]()
Ja, wauw. Dat zal hem lerenquote:Op woensdag 5 februari 2014 21:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Optyfen; dan wacht je maar tot ik je heb ingehaald.![]()
Vanavond had ik weer zo'n bijdehandje bij Venlo, heb hem gewoon klemgereden op de 2 vrachtwagens die 200 meter verderop reden, en die vervolgens met 100 ingehaald.
Zïe het probleem ook niet zo?quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:58 schreef Sounddragon het volgende:
Achterlijke kutjosti's die als je ze aan het inhalen bent met 110 in een 100 zone, vervolgens vol op het gas stampen zodra je langs een bord 130 rijdt..
En dan nog boos worden ook als je hem er gewoon voor naar rechts pleurt
En als ik dat nou niet wil?quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Why, als jij óók naar de 130 optrekt is er toch niks aan de hand?
We rijden in een zone waar je maar 100 mag, tot aan dat bord; ik rijd daar 110, en hij 100.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:07 schreef daNpy het volgende:
Als je zo'n trage bak hebt dat ie maar 110 gaat, heb je ook niks op de linkerbaan te zoeken. Dát is een terechte irritatie
Oke, dus mensen die 100 rijden waar je 100 mag en 130 waar je 130 mag zijn fout, want jij wil overal 110 rijden.quote:
Pff, helemaal mooi dit eigenlijk.. Hij was niet eens ingehaald en sounddragon zit al te mutsen dat hij ''rechts inhaalt''quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Oke, dus mensen die 100 rijden waar je 100 mag en 130 waar je 130 mag zijn fout, want jij wil overal 110 rijden.
Ik zie het nog steeds niet.
Maar ik geef dan ook niet zoveel om mensen die rechts in halen, wellicht dat dat scheelt.
Omdat je niet een halve tamme achterin je kofferbak wilt hebben als je moet remmen allicht?quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
Waarom gaat niemand gewoon door met wat ie aan het doen was, zijn eigen snelheid blijven rijden en er niet op reageren?
Dat is pas vervelend inderdaadquote:Op woensdag 5 februari 2014 21:23 schreef daNpy het volgende:
Irritanter vind ik mensen die keurig achter je rijden, maar als in de verte een vrachtwagen zien gaan ze links rijden en dan 0,8km/h harder rijden. Tegen de tijd dat je echt in wil gaan halen zitten ze dus langs je.
Ik laat mezelf nooit klem rijden, ik blokkeer die types liever.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:23 schreef daNpy het volgende:
Irritanter vind ik mensen die keurig achter je rijden, maar als in de verte een vrachtwagen zien gaan ze links rijden en dan 0,8km/h harder rijden. Tegen de tijd dat je echt in wil gaan halen zitten ze dus langs je.
Ja, lekker met zijn alleen een paar km links rijden omdat er in de verte een vrachtwagen rijdt.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:25 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik laat mezelf nooit klem rijden, ik blokkeer die types liever.
Ligt het niet aan hen dan geef ik gas bij of laat ik gas los.
Hoe kun je jezelf nou weer over ''een paar km'' klem laten rijden? Dan rij je simpelweg naast het persoon op de linkerbaan zonder snelheidverschil.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, lekker met zijn alleen een paar km links rijden omdat er in de verte een vrachtwagen rijdt.
En dan is rechts halen gevaarlijk
Ja sorry hoor, maar als je links rijdt, dan haal je in en ga je niet langs degene die rechts rijdt lopen treuzelen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:29 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Hoe kun je jezelf nou weer over ''een paar km'' klem laten rijden? Dan rij je simpelweg naast het persoon op de linkerbaan zonder snelheidverschil.
Hey alvast excuses en ik probeer je niet uit de tent te lokken maar zit je nu te trollen?quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:58 schreef Sounddragon het volgende:
Achterlijke kutjosti's die als je ze aan het inhalen bent met 110 in een 100 zone, vervolgens vol op het gas stampen zodra je langs een bord 130 rijdt..
En dan nog boos worden ook als je hem er gewoon voor naar rechts pleurt
Daarom.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, maar als je links rijdt, dan haal je in en ga je niet langs degene die rechts rijdt lopen treuzelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |