abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136271999
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen.

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
pi_136272042
Hier heb ik zo'n hekel aan:

maandag 3 februari 2014 @ 00:57:41 #3
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_136272258
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 00:49 schreef swollywood het volgende:

[ afbeelding ]
Ja, behoorlijk irritant
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_136273328
quote:

[ afbeelding ]
geen problemen mee, want nooit ervaren
Irene is bae <3
pi_136274236
quote:

[ afbeelding ]
Een bezette parkeerplek?
Ik zie er wel meer. :+

Maar ik snap je wel, denk je dat er plek is en wat staat er? Vrijwel niks.
Maar de plek is wel bezet.

Zo'n autootje heb ik ook. :D
  FOK!fotograaf maandag 3 februari 2014 @ 10:30:00 #6
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136276760
Al die vervelende compensators voor mensen met een kleine piemel, je ziet meteen niets meer.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_136277066
Mensen die geen constante snelheid kunnen houden. :r

Gisteren weer zo een figuur die continue tussen de 60 en 85 aan het kloten was...
pi_136277874
quote:

[ afbeelding ]
Mweh, dat valt nog mee.
Ik was laatst op zoek naar een parkeerplek in een parkeergarage in Duitsland, staat er een *@$^#$ scooter op een parkeerplaats voor een auto.

Maar goed: Ik weet niet of het gedoogd is om zoiets op de stoep te zetten in Duitsland, zoals dat in Nederland wel is.
pi_136278674
gisteren bijna op iemand geklapt, ik reed rustig op de rechtersstrook omdat ik in "cruise" modus zat(110kmh) en ik zag iemand op de vluchtstrook optrekken, ik kon niet naar links ivm drukte dus ik ging van de CC af, tijdens het knopje drukken schoot ze met 30-45kmh de snelweg op, ik schrikte mij de pest pleures |:( ik kon niet meer op tijd afremmen (van 100 naar 30-45 binnen 10 meter gaat niet) dus ik ben maar de vluchtstrook opgedoken.

toen ik boos toeterde bleef die vrouw gewoon voor zich uit staren |:(
life happens while you're pusing the throttle.
pi_136278757
http://www.112brabant.nl/(...)rtje-aan-in-tilburg/

Kunnen ze daar alsjeblieft eens een paar dagen op gaan controleren...
  maandag 3 februari 2014 @ 13:43:02 #11
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_136282802
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 11:52 schreef Daeron het volgende:
http://www.112brabant.nl/(...)rtje-aan-in-tilburg/

Kunnen ze daar alsjeblieft eens een paar dagen op gaan controleren...
Levert geen geld op.
  maandag 3 februari 2014 @ 15:36:45 #12
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_136287368
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 13:43 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Levert geen geld op.
tot ¤ 360 tegen ¤90 voor een foutparkeerboete. Dan doe ik het wel hoor, geef maar een pakkie en een bonnenboekje :)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  maandag 3 februari 2014 @ 16:05:38 #13
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_136288386
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:36 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

tot ¤ 360 tegen ¤90 voor een foutparkeerboete. Dan doe ik het wel hoor, geef maar een pakkie en een bonnenboekje :)
En een extra cursist voor het CBR mag ik hopen. Als je zo de weg op gaat ben je het rijbewijs niet waardig imo :r
pi_136297517
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 11:49 schreef eXplorer1 het volgende:
gisteren bijna op iemand geklapt, ik reed rustig op de rechtersstrook omdat ik in "cruise" modus zat(110kmh) en ik zag iemand op de vluchtstrook optrekken, ik kon niet naar links ivm drukte dus ik ging van de CC af, tijdens het knopje drukken schoot ze met 30-45kmh de snelweg op, ik schrikte mij de pest pleures |:( ik kon niet meer op tijd afremmen (van 100 naar 30-45 binnen 10 meter gaat niet) dus ik ben maar de vluchtstrook opgedoken.

toen ik boos toeterde bleef die vrouw gewoon voor zich uit staren |:(
Misschien schrok zij net zo erg als jij maar compleet getikt natuurlijk!
Gelukkig goed afgelopen maar durven die lui het gaspedaal niet aan te raken?
pi_136297825
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 13:43 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Levert geen geld op.
Als geld van doorslaggevende factor zou zijn, zou de politie heel anders te werk gaan.
Excuses als je mijn posting aanstootgevend of trollerig hebt ervaren, stuur maar een dm dan delete ik de boel
  maandag 3 februari 2014 @ 21:13:20 #16
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_136302119
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als geld van doorslaggevende factor zou zijn, zou de politie heel anders te werk gaan.
Excuses als je mijn posting aanstootgevend of trollerig hebt ervaren, stuur maar een dm dan delete ik de boel
Huh? Wat zou aanstootgevend of trollerig moeten zijn?

En ik was sarcastisch, natuurlijk moet daar op gelet worden, levensgevaarlijk.
  maandag 3 februari 2014 @ 21:15:07 #17
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_136302225
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Misschien schrok zij net zo erg als jij maar compleet getikt natuurlijk!
Gelukkig goed afgelopen maar durven die lui het gaspedaal niet aan te raken?
Ongeacht dat; je gaat toch niet met zo'n snelheid en zonder goed te kijken de snelweg op?
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_136302770
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:15 schreef Descendent het volgende:

[..]

Ongeacht dat; je gaat toch niet met zo'n snelheid en zonder goed te kijken de snelweg op?
Lijkt mij ook maar her gebeurt wel fckn vaak, vraag me af hoe dat komt. Wil de kamikaze niet meer dan 2000 toeren maken tijdens het optrekken, kosten het je 2km extra verbruik op de liter, is harder dan 50 sowieso eng of wordt Marcel van radio 1 onverstaanbaar?

Of het is gewoon een mongool, kan natuurlijk ook en die kans is vooral heel groot als die dwaas al aan komt tuffen met het knipperlicht uit om aan te geven dat die persoon binnen 10 meter de snelweg op wil (je verwacht het niet)
  maandag 3 februari 2014 @ 22:25:44 #19
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_136306176
Mensen doen het ook bij normaal invoegen, dus waarom niet als je op de vluchtstrook rijdt? :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_136365593
Mensen die geen voorrang geven als je op een voorrangsweg rijdt en denken dat zij dat wel hebben en vervolgens jou verwijtend aankijken als jij die voorrang neemt. Wat zeg ik: Hevig toeterend hun ongenoegen kenbaar maken. |:(
  woensdag 5 februari 2014 @ 17:21:20 #21
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_136367982
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Lijkt mij ook maar her gebeurt wel fckn vaak, vraag me af hoe dat komt. Wil de kamikaze niet meer dan 2000 toeren maken tijdens het optrekken, kosten het je 2km extra verbruik op de liter, is harder dan 50 sowieso eng of wordt Marcel van radio 1 onverstaanbaar?

Of het is gewoon een mongool, kan natuurlijk ook en die kans is vooral heel groot als die dwaas al aan komt tuffen met het knipperlicht uit om aan te geven dat die persoon binnen 10 meter de snelweg op wil (je verwacht het niet)
Ik denk al die factoren in je tweede alinea.
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_136368543
quote:
10s.gif Op woensdag 5 februari 2014 17:21 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Ik denk al die factoren in je tweede alinea.
En morgen doen ze het weer. Niemand die ze even kan vertellen dat ze verkeerd bezig zijn. Zo'n invoegende automobilist ziet alleen wat geknipper in z'n spiegel en hoort misschien een hoop getoeter, maar heeft geen idee wat er mis is. 'Waarom gaat die hardrijder niet even naar links?'
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 5 februari 2014 @ 17:37:48 #23
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_136368588
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2014 17:36 schreef Ridocar het volgende:

[..]

En morgen doen ze het weer. Niemand die ze even kan vertellen dat ze verkeerd bezig zijn. Zo'n invoegende automobilist ziet alleen wat geknipper in z'n spiegel en hoort misschien een hoop getoeter, maar heeft geen idee wat er mis is. 'Waarom gaat die hardrijder niet even naar links?'
Er naast gaan rijden en een afkeurend vingertje geven, net zoals je bij een peuter doet, werkt altijd erg goed.
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_136369020
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 17:37 schreef CapnIzzy het volgende:
Er naast gaan rijden en een afkeurend vingertje geven, net zoals je bij een peuter doet, werkt altijd erg goed.
Terwijl je het verkeer achter je ophoudt.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  FOK!fotograaf woensdag 5 februari 2014 @ 18:10:16 #25
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136369787
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:53 schreef opgebaarde het volgende:
Nee, als geld niet de doorslaggevende factor was, zou de politie anders te werk gaan. Of wilde je zeggen dat dingen als een trajectcontrole en een flitsbusje langs een snelweg die net van 100 naar 80 km/h is gegaan, echt meewerken aan de verbetering van de veiligheid?
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 5 februari 2014 @ 18:15:24 #26
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_136369975
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 18:10 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, als geld niet de doorslaggevende factor was, zou de politie anders te werk gaan. Of wilde je zeggen dat dingen als een trajectcontrole en een flitsbusje langs een snelweg die net van 100 naar 80 km/h is gegaan, echt meewerken aan de verbetering van de veiligheid?
pi_136370021
Vanmorgen weer goed duidelijk waarom ik mijn auto stil zet als er weer zo'n $&# met Xenon verlichting op mijn af komt. Ik werd verblind door zo'n pauper in een veel te dure mercedes in de lease die natuurlijk weer was uitgerust met de bekende blauwe #&*$&# xenon lampen. Dus ik word volledig verblind en zet mijn auto stil op de weg (bebouwde kom). Ik was heel blij dat ik dat deed want ik wam er even later achter dat als ik was doorgereden ik een voetganger had aangereden (had hem stilgezet vlak voor een zebrapad die ik dus ook niet kon zien).

Vanmiddag terug naar huis reed ik met 100 op de teller over een 80 weg, gaat er iemand bij mij bumperkleven. Toen ik uiteindelijk weer 80 reed bleef hij door gaan, ik ben maar rustig met 40 doorgereden anders is het gewoon te gevaarlijk.

Op de snelweg moet er worden ingevoegd. Ik reed netjes op de rechter baan. De auto schuin links voor mij doet zijn knipperlicht netjes aan naar de rechterkant dus ik laat (reed ongeveer 5KM/h) een ruimte open waar deze auto in past. Daar achter reed een andere auto die achter mij ging invoegen. De auto achter die auto dacht van "kom laat ik er gewoon omheen rijden". Ik dacht het niet. Hij kwam naast mij rijden op het stuk waar het invoegen al voorbij was (dus over de doorgetrokken streep) en probeerde mij van de weg af te duwen. Dat ik in een dinky toy rij en hij in een V70 maakt niet uit, als je zo'n actie uit haalt zit je fout als mij aan rijd. Ik blijf op mijn rijbaan rijden. Middelvinger en een claxon erbij om het af te maken en hij liet het er maar bij zitten toen hij zag dat er een man met baard in een Matiz reed.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  FOK!fotograaf woensdag 5 februari 2014 @ 18:19:55 #28
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136370171
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 18:16 schreef Posergoth6667 het volgende:
hij liet het er maar bij zitten toen hij zag dat er een man met baard in een Matiz reed.
_O- _O- _O- _O- _O-
The summer is magic!

woensdag 5 februari 2014 @ 18:20:00 #29
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_136370177
Je auto stilzetten als er een tegenligger met verkeerd afgestelde xenon aan komt rijden? Dat die verblinding hinderlijk is snap ik, maar zo erg dat je een voetganger niet meer ziet, dan ben je toch echt toe aan een bril hoor. :?
pi_136370240
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 18:20 schreef BigSmurf het volgende:
Je auto stilzetten als er een tegenligger met xenon aankomt rijden? Dat die verblinding hinderlijk is snap ik, maar zo erg dat je een voetganger niet meer ziet, dan ben je toch echt toe aan een bril hoor. :?
Ik heb meerdere brillen geprobeerd (stuk of 10), meerdere zonnebrillen en nachtbrillen. Huidige zonnebril gebruik ik tijdens het rijden als het donker is omdat dit het beste beeld geeft zonder echt langdurig verblind te worden. Deze werkt bij mij prettiger dan een nachtbril omdat deze net ietsjes meer blauw licht tegen houd (zit zoals bij nachtbrillen ook een lichte gelige gloed in de glazen). Ik heb een chronische oogonsteking en zonder auto kan ik niet maar mijn werk. Ik rij dankzij Xenon liever niet als het donker is.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  woensdag 5 februari 2014 @ 18:25:17 #31
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_136370371
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 18:21 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ik heb meerdere brillen geprobeerd (stuk of 10), meerdere zonnebrillen en nachtbrillen. Huidige zonnebril gebruik ik tijdens het rijden als het donker is omdat dit het beste beeld geeft zonder echt langdurig verblind te worden. Deze werkt bij mij prettiger dan een nachtbril omdat deze net ietsjes meer blauw licht tegen houd (zit zoals bij nachtbrillen ook een lichte gelige gloed in de glazen). Ik heb een chronische oogonsteking en zonder auto kan ik niet maar mijn werk. Ik rij dankzij Xenon liever niet als het donker is.
Dan is die oogontsteking toch de schuldige en niet die xenon? Ja, het is hinderlijk, en ja, je wordt weleens verblind, maar als dat ervoor zorgt dat je tijdelijk niks meer ziet, dan vraag ik me af of je wel achter het stuur moet kruipen tussen zonsondergang en zonsopkomst. Noodzakelijk voor je werk of niet.
pi_136370401
In de avond van rijstrook wisselen is ook kut. Als ik over mijn schouder kijk dan wordt ik verblind en kan ik niet goed afstand inschatten :D
Irene is bae <3
pi_136370424
quote:
11s.gif Op woensdag 5 februari 2014 18:25 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dan is die oogontsteking toch de schuldige en niet die xenon? Ja, het is hinderlijk, en ja, je wordt weleens verblind, maar als dat ervoor zorgt dat je tijdelijk niks meer ziet, dan vraag ik me af of je wel achter het stuur moet kruipen tussen zonsondergang en zonsopkomst.
Oogonsteking helpt mee maar daar zit ik al heel mijn leven mee. Is het handig om niet te kunnen werken? Die lampen worden alleen maar feller en feller terwijl je genoeg ziet als je in stedelijk gebied je stadslicht aan hebt.
  FOK!fotograaf woensdag 5 februari 2014 @ 18:27:54 #34
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136370456
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 18:26 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Oogonsteking helpt mee maar daar zit ik al heel mijn leven mee. Is het handig om niet te kunnen werken? Die lampen worden alleen maar feller en feller terwijl je genoeg ziet als je in stedelijk gebied je stadslicht aan hebt.
Met stadslicht zie je niets.
The summer is magic!

pi_136370498
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 18:27 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Met stadslicht zie je niets.
Wat moet je zien? Overal staan van die palen met die lampen er in die alles al voor je verlichten. Ik heb het getest op een N weg in een buitengebied zonder lantaarnpalen en met stadslicht zag ik goed genoeg om te kunnen rijden met 80/90
  woensdag 5 februari 2014 @ 18:29:21 #36
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_136370502
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 18:26 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Oogonsteking helpt mee maar daar zit ik al heel mijn leven mee. Is het handig om niet te kunnen werken?
Handig niet, maar wel veiliger voor je medeweggebruiker. :X
pi_136370515
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 18:29 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Handig niet, maar wel veiliger voor je mede-automobilist. :X
Als iedereen met normale lampen aan gaat rijden heb ik nergens last van. Ik heb alleen last van aso's met xenon lampen.
  woensdag 5 februari 2014 @ 18:33:34 #38
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_136370639
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 18:29 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Als iedereen met normale lampen aan gaat rijden heb ik nergens last van. Ik heb alleen last van aso's met xenon lampen.
Waarom ben je een aso met xenon? Vaak is een verkeerde afstelling meer onwetendheid dan asocialiteit, en heb je er hooguit heel even last van in een bepaalde hoek. Dat jij door je lichamelijke klacht daar meer last van hebt maakt mensen met xenon niet direct aso, maar jou als automobilist wel een groter dan gemiddeld "gevaar" voor je medeweggebruikers.
  FOK!fotograaf woensdag 5 februari 2014 @ 18:35:30 #39
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136370697
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 18:29 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Xenon zijn normale lampen.
The summer is magic!

pi_136371166
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 18:33 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Waarom ben je een aso met xenon? Vaak is een verkeerde afstelling meer onwetendheid dan asocialiteit, en heb je er hooguit heel even last van in een bepaalde hoek. Dat jij door je lichamelijke klacht daar meer last van hebt maakt mensen met xenon niet direct aso, maar jou als automobilist wel een groter dan gemiddeld "gevaar" voor je medeweggebruikers.
Omdat ik verre van de enige ben die hier door verblind word. Als je weet hoe vaak ik mensen hoor vloeken over auto's (voornamelijk die nieuwe Audi's, BMW's en Mercedessen) met Xenon lampen, betekent dat het in de regel niet goed zit. Dat heel even last hebben is al verkeerd. Als jij in je auto rijd en ik tik je heel even aan van achteren word je er ook niet vrolijk van. Als je met Xenon aan gaat rijden ben je asociaal want dan verblind je mensen constant "even".
pi_136371261
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 18:35 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Xenon zijn normale lampen.
Normale lampen heten Halogeen.

pi_136372502
Hmm vind het xenon licht van de auto's waar het niet vanuit de fabriek in zit vele malen erger.
Heeft een of andere beunhaas het er in gebouwd maar totaal niet afgesteld.
pi_136372775
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 19:12 schreef Martijn93 het volgende:
Hmm vind het xenon licht van de auto's waar het niet vanuit de fabriek in zit vele malen erger.
Heeft een of andere beunhaas het er in gebouwd maar totaal niet afgesteld.
Je hebt helemaal gelijk Martinus
Irene is bae <3
pi_136375552
Ik gebruik voortaan gewoon mijn mist achterlicht bij klevers, meestal nemen ze dan wat afstand. Met de wederom verhoogde boetes weiger ik nog langer te hard te rijden en zeker niet voor een of andere kampert die achter me aan zit te jagen
GGGG
pi_136375805
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:08 schreef einszweiachtung het volgende:
Ik gebruik voortaan gewoon mijn mist achterlicht bij klevers, meestal nemen ze dan wat afstand. Met de wederom verhoogde boetes weiger ik nog langer te hard te rijden en zeker niet voor een of andere kampert die achter me aan zit te jagen
Daar heb ik ook wel eens aan gedacht, maar ik kan helaas niet m'n mistachterlicht aan zetten zonder eerst mistvoorlicht aan te doen ;(
  FOK!fotograaf woensdag 5 februari 2014 @ 20:13:49 #46
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136375820
Waarom gaat niemand gewoon door met wat ie aan het doen was, zijn eigen snelheid blijven rijden en er niet op reageren?
The summer is magic!

woensdag 5 februari 2014 @ 20:21:31 #47
12221 Tijn