abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 februari 2014 @ 15:35:21 #217
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_137050672
quote:
De kans dat je dat overkomt is natuurlijk wel een stuk groter wanneer je het gas loslaat en daarmee de indruk wekt dat je ruimte maakt.
(normale quote functie doet t ff niet...)

Nope; daarvan was geen sprake; want ik ging nog steeds minimaal 120 op dat moment; ik was al vlakbij en moest echt in de rem toen hij t flikte. w.s. gewoon eentje die niet op zat te letten; of gewoon een achterlijke aso.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  zondag 23 februari 2014 @ 15:40:36 #218
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_137050851
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 14:25 schreef dick_laurent het volgende:
Net, op de A2, een of andere malloot in een amerikaanse stationwagon, die echt tot op 5 centimeter naderde op een auto voor hem, terwijl er nog plenty ruimte was op de banen daarnaast... maar nee meneer weigerde even op te schuiven om in te halen. Vervolgens gaat de auto voor hem dus naar rechts, haalt ie in, en gooit hij hem zelf ook naar rechts en remt vrijwel meteen flink af! Gevolg, de auto's achter hem (waaronder ik) moesten echt allemaal flink op de rem. Fucking levensgevaarlijke malloot was dat zeg.
Zo idioot kom je ze gelukkig zelden tegen.
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_137054974
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:01 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Okay..

Nee die kans is niet veel groter, de vrachtwagen rijdt 80, de automobilist rijdt 130, hij laat zijn gas al los maar rijdt waarschijnlijk nog steeds met een groter verschil dan 30km/h langs die vrachtwagen.

Die snelheid minderen is puur omdat hij genoeg speelruimte wilt overhouden om te remmen aangezien hij weet dat veel mensen in het verkeer deze achterlijke gevaarlijke fout maken.
Ik betwijfel het, en ben het dan ook met Tijn eens.

Ten 1e rijdt de vrachtwagen naar alle waarschijnlijkheid geen 80, omdat deze nog moet gaan invoegen. Vrachtwagens gebruiken vaak de gehele invoegstrook om op snelheid te komen. Zeker in combinatie met een trailer.

Daarnaast zoeken 'dat soort type' automobilisten altijd naar een gaatje wat krap genoeg is om de auto er tussen te gooien. Door gas los te laten creer je deze situatie juist, namelijk; het gat tussen jou en je voorligger welke groter wordt. Dit trigger verkeershufters om die auto er tussen te gooien.

Overigens vind ik de keuze van Descendent geen verkeerde. Veiligheid voor alles. Helaas maakt een hufter gebruik van het anticiperende vermogen van hem. Ik ben wel van mening dat hij door gas los laten deze hufter wel in de kaart speelt.
  zondag 23 februari 2014 @ 17:33:57 #220
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137055554
Ik vind ook niet dat Descendent het verkeerd heeft gedaan, het is verreweg het veiligst om even het gas los te laten en daarmee mogelijk een ongeluk te voorkomen. Maar ik denk wel dat je daarmee juist het gaatje creëert waar een verkeersaso induikt, terwijl-ie dat niet had gedaan als je het gas er gewoon stevig op had gehouden.
  zondag 23 februari 2014 @ 17:35:16 #221
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_137055622
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2014 17:33 schreef Tijn het volgende:
Ik vind ook niet dat Descendent het verkeerd heeft gedaan, het is verreweg het veiligst om even het gas los te laten en daarmee mogelijk een ongeluk te voorkomen. Maar ik denk wel dat je daarmee juist het gaatje creëert waar een verkeersaso induikt, terwijl-ie dat niet had gedaan als je het gas er gewoon stevig op had gehouden.
Weet niet of het verstandig is om dat te gaan testen :)
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_137056536
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 17:35 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Weet niet of het verstandig is om dat te gaan testen :)
Wel enorm kut..
Toen ik met een vriend van mij naar Belgie - westvleteren - ging om bier te halen en hij terug reed werd hij vol afgesneden ergens in zuid nederland...

Dat is ook gewoon enorm klote... Als je in een ongeluk komt met een auto van een ander.
Rustig aan.
  Moderator zondag 23 februari 2014 @ 18:07:59 #223
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_137057225
Als vrachtwagens invoegen ga ik gewoon een baantje naar links, doe ik niet moeilijk over
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_137081056
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 18:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als vrachtwagens invoegen ga ik gewoon een baantje naar links, doe ik niet moeilijk over
Als het nodig is ja, maar niet standaard
pi_137081837
vanochtend weer een blinde bestelbusrijder. Want als je niks in je achteruitspiegel kunt zien, bestaan de mensen achter je ook niet terwijl je met 30KM/pu onder de max op de linkerbaan doortuft terwijl er rechts genoeg ruimte is voor een vliegdekschip.
pi_137084354
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 09:47 schreef totalvamp het volgende:
vanochtend weer een blinde bestelbusrijder. Want als je niks in je achteruitspiegel kunt zien, bestaan de mensen achter je ook niet terwijl je met 30KM/pu onder de max op de linkerbaan doortuft terwijl er rechts genoeg ruimte is voor een vliegdekschip.
Ik snap niet dat je moeilijk doet om rechts inhalen in die gevallen eigenlijk.
Rustig aan.
  Moderator maandag 24 februari 2014 @ 11:37:58 #227
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_137084542
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:31 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik snap niet dat je moeilijk doet om rechts inhalen in die gevallen eigenlijk.
Kweenie, misschien is het omdat ik nog maar kort mijn rijbewijs heb en dus nog een beetje een 'schijterd' ben.... maar ik vind dat echt niet relaxt, iemand rechts inhalen. Doe dat ook gewoon niet.

Ben dan echt bang dat ie hem naar rechts gooit zonder te kijken precies op het moment dat ik er naast zit....zal je net hebben!
Heb dit ook ooit eens op de fiets gehad toen ik een sloom rijdend wijf van rechts ging inhalen die veel te ver links op het fietspad fietste. En ja hoor, precies op het moment dat ik inhaal gooit mevrouw de fiets vol naar rechts.... gevolg, ik lig op mijn smoel met een kapotte knie.
pi_137084584
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:37 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Kweenie, misschien is het omdat ik nog maar kort mijn rijbewijs heb en dus nog een beetje een 'schijterd' ben.... maar ik vind dat echt niet relaxt, iemand rechts inhalen. Doe dat ook gewoon niet.

Ben dan echt bang dat ie hem naar rechts gooit zonder te kijken precies op het moment dat ik er naast zit....zal je net hebben!
Heb dit ook ooit eens op de fiets gehad toen ik een sloom rijdend wijf van rechts ging inhalen die veel te ver links op het fietspad fietste. En ja hoor, precies op het moment dat ik inhaal gooit mevrouw de fiets vol naar rechts.... gevolg, ik lig op mijn smoel met een kapotte knie.
Tjah vervelend...
Op de snelweg heb je gelukkig wel genoeg tijd om te anticiperen door te remmen in dat soort gevallen, tenzij iemand natuurlijk aan zijn stuurrukt dan ist een ander verhaal.
Rustig aan.
pi_137084702
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:39 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Tjah vervelend...
Op de snelweg heb je gelukkig wel genoeg tijd om te anticiperen door te remmen in dat soort gevallen, tenzij iemand natuurlijk aan zijn stuurrukt dan ist een ander verhaal.
Ik had de kans wel er rechts voorbij te gaan, maar hij zwabberde al aardig over de weg. Ik neem dan liever niet het risico da hij ineens zijn auto ervoor gooit (al een x eerder gehad met iemand).

Uiteindelijk maar terug geschakeld en even flink herrie met de motor maken zodat ie toch nog opzij ging.
  Moderator maandag 24 februari 2014 @ 11:45:59 #230
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_137084764
quote:

[..]

Tjah vervelend...
Hmm, naja als ik op de snelweg zie hoe sommige mensen rijden, zigzaggend overal doorheen knallen, rechts inhalend etc, dan denk ik echt van, anticiperen is een mooi woord... maar als iemand gewoon zonder te kijken zijn auto naar rechts gooit (en ja, genoeg die dat doen) dan ben je echnie op tijd weg hoor.
Dus ja dan speel ik gewoon op safe... ik wil liever schadevrije jaren gaan opbouwen :Y
pi_137085105
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:45 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Hmm, naja als ik op de snelweg zie hoe sommige mensen rijden, zigzaggend overal doorheen knallen, rechts inhalend etc, dan denk ik echt van, anticiperen is een mooi woord... maar als iemand gewoon zonder te kijken zijn auto naar rechts gooit (en ja, genoeg die dat doen) dan ben je echnie op tijd weg hoor.
Dus ja dan speel ik gewoon op safe... ik wil liever schadevrije jaren gaan opbouwen :Y
Kost het jou schadevrije jaren dan als iemand zonder te kijken zijn auto naar rechts gooit? Lijkt me niet.
Rustig aan.
  FOK!fotograaf maandag 24 februari 2014 @ 12:00:18 #232
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137085222
quote:
Alsnog, als ik vol op de rem moet gaan staan (echt richting noodstop) om een aanrijding met iemand die naar links komt te voorkomen, vind ik niet dat ik nou echt voldoende tijd heb gekregen. Ik heb hem al eens een keer rechts ernaast gezet terwijl ik in de rem hing. Kon er niet voorbij, maar kon hem ook niet zonder schade in de ruimte achter deze debiel het verschil beremmen (ik had 70 op de teller staan toen ik ernaast zat, kwam van 135 teller (is 127 GPS) waar 130 toegestaan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_137085310
Zaterdagavond een of andere mafkees die een halve meter achter me ging hangen en me vervolgens kwam inhalen op een smal straatje binnen de bebouwde kom. 8)7
Flesje bier
pi_137085687
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:00 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Alsnog, als ik vol op de rem moet gaan staan (echt richting noodstop) om een aanrijding met iemand die naar links komt te voorkomen, vind ik niet dat ik nou echt voldoende tijd heb gekregen. Ik heb hem al eens een keer rechts ernaast gezet terwijl ik in de rem hing. Kon er niet voorbij, maar kon hem ook niet zonder schade in de ruimte achter deze debiel het verschil beremmen (ik had 70 op de teller staan toen ik ernaast zat, kwam van 135 teller (is 127 GPS) waar 130 toegestaan.
Dat is gewoon zo fucking naar dat er dit soort figuren op de weg rijden.

Ik had het laatst overigens ook een keer, reed ik als laatste een tunnel in van 1km lang, aan het einde van de tunnel wou ik inhalen en had blijkbaar onbewust al de conclusie getrokken dat er niemand achter me zat (doordat er in mijlen niemand te zien was in de spiegel dus eerder) maargoed als ik van baantje wissel kijk ik altijd nog extra in mijn spiegel / gelukkig.

Schrok me wel dood, die auto was daar echt uit het niets. (wss reed die 150 ofzo waar je 80 mag)
Rustig aan.
  FOK!fotograaf maandag 24 februari 2014 @ 12:20:44 #235
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137086089
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:11 schreef kingtoppie het volgende:
Dat is gewoon zo fucking naar dat er dit soort figuren op de weg rijden.

Ik heb het al eens verteld, in Duitsland nog een stapje erger meegemaakt. 150-160 rijden, Hollander komt met 70 tussen 2 vrachtwagens vandaan, op de rem en toeter erbij, braketest krijgen. De heeft de rest van de tijd dat ik achter hem zat dus naar grootlicht gekeken. }:| :r
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_137086243
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:20 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik heb het al eens verteld, in Duitsland nog een stapje erger meegemaakt. 150-160 rijden, Hollander komt met 70 tussen 2 vrachtwagens vandaan, op de rem en toeter erbij, braketest krijgen. De heeft de rest van de tijd dat ik achter hem zat dus naar grootlicht gekeken. }:| :r
Mjoah, 1x meegemaakt dit, rij al aardig wat uur mee int verkeer.. Dit was echt een rare situatie wat dat betreft, maar in duitsland mag je wat dat betreft helemaal opletten ja
Rustig aan.
pi_137086469
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:56 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Kost het jou schadevrije jaren dan als iemand zonder te kijken zijn auto naar rechts gooit? Lijkt me niet.
Op het moment dat je op de snelweg van opzij wordt geramd is het eerst waar je aan denkt, je schadevrije jaren?
pi_137086510
quote:
10s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

Op het moment dat je op de snelweg van opzij wordt geramd is het eerst waar je aan denkt, je schadevrije jaren?
Jij niet dan? :P
Rustig aan.
pi_137086683
quote:
10s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:31 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Jij niet dan? :P
Mwah... je moet wel je prioriteiten stellen
pi_137133843
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:37 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik zou je geen 'schijterd' willen noemen. Schijnbaar ben je op de hoogte van wat rechts inhalen zo gevaarlijk maakt.

Ik heb zelf nog een papiertje gehaald, maar als ik incidenteel een automobilist rechts passeer ben ik erg op mijn hoede. Simpelweg omdat ik weet wat de gevaren zijn. Uiterst rechts houden, de automobilist in de gaten houden en de manier waarop de auto rijdt.

Dat zijn dingen waaraan je kan aflezen wat iemand 'gaat doen'.

quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:56 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

De afweging is denk ik snel gemaakt. Of wat later op de bestemming aankomen of;

- Schadeformulieren invullen
- Schade aan auto
- Tijdsverlies
- Indien oude wagen, doorrijden met schade. Repareren loont niet
- Indien nieuwe wagen, schade laten repareren, eigen risico kwijt
- Stel he, dat wegens gebrek aan getuigverklaringen en vertekend schadebeeld hij als schuldige eruit komt? Weg schadevrije jaren, premie omhoog.
- Administratieve rompslomp

Als ik Dick_Laurent kan inschatten op basis van zijn posts, lijkt het mij een erg verstandige kerel. Weinig kans dat hij bovenstaande riskeert, met eventueel nog persoonlijk letsel.
pi_137139413
Tip: jullie moeten allemaal maar wat rustiger in het verkeer worden, en wat meer ontspannen weg gaan. Dat iemand een fout maakt is niet goed, maar hoe jullie er mee om gaan is ook niet echt lekker.
pi_137140422
Snappen mensen nou echt niet dat inhalen op de CC met de snelheid waar je van de rechterbaan komt best irritant is!
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
pi_137166054
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:13 schreef Travel. het volgende:
Tip: jullie moeten allemaal maar wat rustiger in het verkeer worden, en wat meer ontspannen weg gaan. Dat iemand een fout maakt is niet goed, maar hoe jullie er mee om gaan is ook niet echt lekker.
Lekker generaliserend weer. ;)
Ik ben in de auto de rust zelve, maar sommige mensen... :') Laatst al bijna een Saxotje op de achterkant van de bus, omdat ik in een 30-zone zachtjes afremde omdat er 2 fietsers voor me reden.(en ja, remlichten doen het, maar ik hoorde toen ik afremde opeens een claxon wel erg dicht achter de bus..) en vanochtend: bij de lokale supermarkt heb je een strookje waar men vaak parkeert. Hier kunnen met gemak 3 normaal formaat auto's achter elkaar staan. Vanochtend stonden er echter 2 panda's zo geparkeerd dat ik in het ruimste stuk mijn Ibiza er net niet mooi tussen kon krijgen, aan de voorkant van de voorste Fiat was nog 1.5 meter ruimte over voor de stoep, achter de achterste Fiat nog 3.5 meter en tussen de beide Fiat's nog c.a 4meter. Uiteraard stond de rest van de parkeerplaats helemaal vol.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_137166219
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 17:23 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Lekker generaliserend weer. ;)
Ik ben in de auto de rust zelve, maar sommige mensen... :') Laatst al bijna een Saxotje op de achterkant van de bus, omdat ik in een 30-zone zachtjes afremde omdat er 2 fietsers voor me reden.(en ja, remlichten doen het, maar ik hoorde toen ik afremde opeens een claxon wel erg dicht achter de bus..) en vanochtend: bij de lokale supermarkt heb je een strookje waar men vaak parkeert. Hier kunnen met gemak 3 normaal formaat auto's achter elkaar staan. Vanochtend stonden er echter 2 panda's zo geparkeerd dat ik in het ruimste stuk mijn Ibiza er net niet mooi tussen kon krijgen, aan de voorkant van de voorste Fiat was nog 1.5 meter ruimte over voor de stoep, achter de achterste Fiat nog 3.5 meter en tussen de beide Fiat's nog c.a 4meter. Uiteraard stond de rest van de parkeerplaats helemaal vol.
Dubbel parkeren gewoon toch. :o
Supermarkt ben je zo uit en al komt het door asocialiteit van een ander dan mag die gerust 5 minuten wachten.
Tjah 30min is wat veel maar 5min lijkt mij een degelijke straf als dat zo uitkomt.
Rustig aan.
pi_137167663
quote:
13s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:02 schreef Gezicht het volgende:
Zaterdagavond een of andere mafkees die een halve meter achter me ging hangen en me vervolgens kwam inhalen op een smal straatje binnen de bebouwde kom. 8)7
Blijkbaar reed je dan ook niet echt door.
pindazakje
pi_137167687
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2014 18:13 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Blijkbaar reed je dan ook niet echt door.
Jawel hoor. Was een of andere Pool in zo'n oud afgeragd busje die, nadat 'ie me had ingehaald doorstoof naar 50 en sneller binnen de bebouwde kom.
Flesje bier
  FOK!fotograaf donderdag 27 februari 2014 @ 12:55:33 #247
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137195626
quote:
13s.gif Op woensdag 26 februari 2014 18:13 schreef Gezicht het volgende:

[..]

nadat 'ie me had ingehaald doorstoof naar 50
Het is je bekend dat de maximale snelheid in de bebouwde kom nominaal 50 km/h bedraagt en kan worden opgeschroefd naar 70 voor stroomwegen? Of reed je in een 30 zone (die er dan hopelijk niet voor niets ligt)? Een blijvende irritatie van mij: 30 zones die worden neergeplempt zonder enige vorm van gevaarzetting, maar puur als remmende maatregel.
The summer is magic!

pi_137212525
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:33 schreef leroytje het volgende:
Snappen mensen nou echt niet dat inhalen op de CC met de snelheid waar je van de rechterbaan komt best irritant is!
Zo reed ik gisteravond ook, maar heb niemand gezien die achter me kroop. t Scheelt misschien wel dat de cc op 170 stond....
  donderdag 27 februari 2014 @ 21:12:01 #249
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_137215996
Ik begin me steeds meer te ergeren aan mensen zonder CC in combinatie met linksrijden. Voeg je achter een auto op de tweede strook om een vrachtwagen in te halen, daarna voeg je terug naar de rechterstrook die voor minstens 500 meter leeg is, en dan blijft die auto voor je op de tweede strook rijden terwijl z'n snelheid terugzakt van 105 op de teller (100 km/h toegestaan) naar 95 op de teller. Krijg je weer het dilemma wel of niet rechts inhalen. VOEG DAN VERDOMME TERUG EN RIJ CONSTANT! }:|
pi_137222692
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 21:12 schreef BigSmurf het volgende:
Ik begin me steeds meer te ergeren aan mensen zonder CC in combinatie met linksrijden. Voeg je achter een auto op de tweede strook om een vrachtwagen in te halen, daarna voeg je terug naar de rechterstrook die voor minstens 500 meter leeg is, en dan blijft die auto voor je op de tweede strook rijden terwijl z'n snelheid terugzakt van 105 op de teller (100 km/h toegestaan) naar 95 op de teller. Krijg je weer het dilemma wel of niet rechts inhalen. VOEG DAN VERDOMME TERUG EN RIJ CONSTANT! }:|
Amen!
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_137225818
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 21:33 schreef leroytje het volgende:
len op de CC met de snelheid waar je van de rechterbaan komt best irritant is!
Want?
Rustig aan.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 02:15:10 #252
409345 Antilopen
We rollen liever.
pi_137227928
Wat ook ontzettend fijne medeweggebruikers zijn, zijn die lui die hun voet niet fatsoenlijk op één plek kunnen houden.

Gisterenmiddag op de A12, ik heb 110 op de cruise-control (waar 100 is toegestaan, een Prius is erg optimistisch over zijn snelheid) - kom achter een BMW die ietsje langzamer rijdt. Ik schuif rustig een baantje op, zodra ik naast hem zit - geeft ie licht gas waardoor ie weer wegkruipt. Dit gebeurde een keer of drie. Nadat ik hem eindelijk had ingehaald kwam ik een volgende BMW tegen die eenzelfde geintje tot tweemaal toe uithaalde.

Nu viel het qua drukte wel mee, maar ik heb ook al een aantal keer gehad dat dit gebeurd terwijl er een rij auto's achter je aankomt (bij 120), en degene naast je in ene het licht ziet en er vandoor gaat.

Volgens mij is het allemaal niet gigantisch lastig, als ik sneller wil gaan terwijl iemand mij aan het inhalen is. Wacht ik tot ie weer voor me zit om vervolgens te versnellen. Zorgt ervoor dat het niet zo'n gigantische bende wordt op de weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')