Ik vind dat wel handig. Nog een inhaalstrook om het trage verkeer in te halenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:33 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Kijk, daar zit het probleem al. Hele volkstammen snappen niet dat een groen pijltje betekend dat de spitsstrook open is.
Anticiperennnquote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mja, heb gister best een poosje op de middelste strook gereden, maar toen was ik ook (zij het langzaam) mensen aan het inhalen. Ik vind het soms moeilijk kiezen van wanneer ga ik nu weer naar rechts want soms dan ga je te snel weer naar rechts en dan zit je weer vast achter een of andere huismoeder die 90 rijdt.
Gedoe
Vrijdagmiddag rond 17:00 stond er een motoragent te posten tussen Zuid en Centrum. (Ik vond het verkeer al verdacht truttig rijden, dus een hoop mensen hadden hem al gespot). Vliegt er ineens een koekwaus in een ouwe Opel op het laatste moment -dus over het verdrijvingsvlak en nét voor het begin van de vangrail langs- van de meest linkse derde baan naar de afslag Centrum. Autootje bleef nog net rechtop staan, zo abrupt ging het.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 22:38 schreef swollywood het volgende:
Vanavond werd ik ingehaald door 2 motoragenten op de A28 bij Zwolle-Centrum. Bij afslag Zwolle-Zuid gingen ze er af, ik moest er daar ook af.
Bij de verkeerslichten bleef er eentje netjes staan wachten voor het rode licht, maar de andere ging door rood en al spookrijdend het verkeersplein over om aan de andere kant de oprit terug richting Centrum te nemen...
Morgen eens de beelden op mijn dashcam terugkijken om te kijken of het nog een beetje te zien is in het donker.
Agenten hoeven niet perse hun zwaailichten aan te hebben om door rood en te hard te rijden. Zijn genoeg gevallen dat ze naar een melding rijden zonder opvallende verlichting en geluiden. Bijvoorbeel als ze naar een inbraak gaan waar de inbrekers nog in het pand zijn. Dan willen ze ze liever niet wegjagen maar op heterdaad kunnen betrappen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 22:38 schreef swollywood het volgende:
Vanavond werd ik ingehaald door 2 motoragenten op de A28 bij Zwolle-Centrum. Bij afslag Zwolle-Zuid gingen ze er af, ik moest er daar ook af.
Bij de verkeerslichten bleef er eentje netjes staan wachten voor het rode licht, maar de andere ging door rood en al spookrijdend het verkeersplein over om aan de andere kant de oprit terug richting Centrum te nemen...
Morgen eens de beelden op mijn dashcam terugkijken om te kijken of het nog een beetje te zien is in het donker.
Mss was die agent een andere auto op aan het wachten die wat belangrijker was om aan te houden dan die brokkenpiloot. Best kans dat hij het kenteken doorgegeven heeft aan zijn collega's en dat die gast alsnog ergens anders staande gehouden is.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:46 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Vrijdagmiddag rond 17:00 stond er een motoragent te posten tussen Zuid en Centrum. (Ik vond het verkeer al verdacht truttig rijden, dus een hoop mensen hadden hem al gespot). Vliegt er ineens een koekwaus in een ouwe Opel op het laatste moment -dus over het verdrijvingsvlak en nét voor het begin van de vangrail langs- van de meest linkse derde baan naar de afslag Centrum. Autootje bleef nog net rechtop staan, zo abrupt ging het.
Twee rijbanen aan auto's met een hartverzakking op de rem omdat zo'n gek zich liever te pletter rijdt dan om zijn afslag te missenHet raarste was dat de motoragent gewoon bleef staan posten en hem rustig nakeek. Zitten toch een paar mooie boetes in voor de staatskas én je kunt een echte gek van de weg halen dacht ik zo, echt eer van je werk.
Weet ikquote:Op zondag 23 februari 2014 10:18 schreef Daeron het volgende:
Mss was die agent een andere auto op aan het wachten die wat belangrijker was om aan te houden dan die brokkenpiloot. Best kans dat hij het kenteken doorgegeven heeft aan zijn collega's en dat die gast alsnog ergens anders staande gehouden is.
Het is niet altijd even duidelijk maar agenten denken meestal wél na over wat ze doen en hoe ze zich gedragen op straat.
Blijkbaar stond hij daar dus op iets écht spannends te wachten.quote:Op zondag 23 februari 2014 11:43 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Weet ikIk hoef echt geen A-team-taferelen met een wilde achtervolging, zwaailichten en een gewelddadige arrestatie als zichtbare culminatie, maar dit stond alleen nogal droog: achterlijk weggedrag bij uitstek voor de neus een handhaver en er gebeurt niks zichtbaars.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Dook-ie er niet juist voor omdat jij het gas los liet?quote:Op zondag 23 februari 2014 10:57 schreef Descendent het volgende:
Gistermiddag op de a 28.
Soms heb je al zo'n voorgevoel; en dat was maar goed ook.
Ik rijd met 130 op de snelweg; zie dat er een invoegstrook aankomt met daarop een vrachtwagen en daarachter wat auto's; waaronder een Meneer in een Golf.
Ik ga vanwege voorgevoel van de cc af en laat t gas al los; en ja hoor; de meneer in de Golf trekt iets sneller op dan de waggel en gooit m zo vlak voor mij op de linkerbaan.....![]()
(mijn nieuwe remschijven zijn getetst kortom...
Ws niet; mensen doen dat gewoon. Als je een vrachtwagen nadert waar auto's achter rijden kun je er gewoon op wáchten dat minstens één van die knakkers hem voor je neus naar links keilt.. dat heet anticiperen.quote:Op zondag 23 februari 2014 12:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dook-ie er niet juist voor omdat jij het gas los liet?
De kans dat je dat overkomt is natuurlijk wel een stuk groter wanneer je het gas loslaat en daarmee de indruk wekt dat je ruimte maakt.quote:Op zondag 23 februari 2014 12:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ws niet; mensen doen dat gewoon. Als je een vrachtwagen nadert waar auto's achter rijden kun je er gewoon op wáchten dat minstens één van die knakkers hem voor je neus naar links keilt.. dat heet anticiperen.
Okay..quote:Op zondag 23 februari 2014 12:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
De kans dat je dat overkomt is natuurlijk wel een stuk groter wanneer je het gas loslaat en daarmee de indruk wekt dat je ruimte maakt.
(normale quote functie doet t ff niet...)quote:De kans dat je dat overkomt is natuurlijk wel een stuk groter wanneer je het gas loslaat en daarmee de indruk wekt dat je ruimte maakt.
Zo idioot kom je ze gelukkig zelden tegen.quote:Op zondag 23 februari 2014 14:25 schreef dick_laurent het volgende:
Net, op de A2, een of andere malloot in een amerikaanse stationwagon, die echt tot op 5 centimeter naderde op een auto voor hem, terwijl er nog plenty ruimte was op de banen daarnaast... maar nee meneer weigerde even op te schuiven om in te halen. Vervolgens gaat de auto voor hem dus naar rechts, haalt ie in, en gooit hij hem zelf ook naar rechts en remt vrijwel meteen flink af! Gevolg, de auto's achter hem (waaronder ik) moesten echt allemaal flink op de rem. Fucking levensgevaarlijke malloot was dat zeg.
Ik betwijfel het, en ben het dan ook met Tijn eens.quote:Op zondag 23 februari 2014 13:01 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Okay..
Nee die kans is niet veel groter, de vrachtwagen rijdt 80, de automobilist rijdt 130, hij laat zijn gas al los maar rijdt waarschijnlijk nog steeds met een groter verschil dan 30km/h langs die vrachtwagen.
Die snelheid minderen is puur omdat hij genoeg speelruimte wilt overhouden om te remmen aangezien hij weet dat veel mensen in het verkeer deze achterlijke gevaarlijke fout maken.
Weet niet of het verstandig is om dat te gaan testenquote:Op zondag 23 februari 2014 17:33 schreef Tijn het volgende:
Ik vind ook niet dat Descendent het verkeerd heeft gedaan, het is verreweg het veiligst om even het gas los te laten en daarmee mogelijk een ongeluk te voorkomen. Maar ik denk wel dat je daarmee juist het gaatje creëert waar een verkeersaso induikt, terwijl-ie dat niet had gedaan als je het gas er gewoon stevig op had gehouden.
Wel enorm kut..quote:Op zondag 23 februari 2014 17:35 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Weet niet of het verstandig is om dat te gaan testen
Als het nodig is ja, maar niet standaardquote:Op zondag 23 februari 2014 18:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als vrachtwagens invoegen ga ik gewoon een baantje naar links, doe ik niet moeilijk over
Ik snap niet dat je moeilijk doet om rechts inhalen in die gevallen eigenlijk.quote:Op maandag 24 februari 2014 09:47 schreef totalvamp het volgende:
vanochtend weer een blinde bestelbusrijder. Want als je niks in je achteruitspiegel kunt zien, bestaan de mensen achter je ook niet terwijl je met 30KM/pu onder de max op de linkerbaan doortuft terwijl er rechts genoeg ruimte is voor een vliegdekschip.
Kweenie, misschien is het omdat ik nog maar kort mijn rijbewijs heb en dus nog een beetje een 'schijterd' ben.... maar ik vind dat echt niet relaxt, iemand rechts inhalen. Doe dat ook gewoon niet.quote:Op maandag 24 februari 2014 11:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je moeilijk doet om rechts inhalen in die gevallen eigenlijk.
Tjah vervelend...quote:Op maandag 24 februari 2014 11:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kweenie, misschien is het omdat ik nog maar kort mijn rijbewijs heb en dus nog een beetje een 'schijterd' ben.... maar ik vind dat echt niet relaxt, iemand rechts inhalen. Doe dat ook gewoon niet.
Ben dan echt bang dat ie hem naar rechts gooit zonder te kijken precies op het moment dat ik er naast zit....zal je net hebben!
Heb dit ook ooit eens op de fiets gehad toen ik een sloom rijdend wijf van rechts ging inhalen die veel te ver links op het fietspad fietste. En ja hoor, precies op het moment dat ik inhaal gooit mevrouw de fiets vol naar rechts.... gevolg, ik lig op mijn smoel met een kapotte knie.
Ik had de kans wel er rechts voorbij te gaan, maar hij zwabberde al aardig over de weg. Ik neem dan liever niet het risico da hij ineens zijn auto ervoor gooit (al een x eerder gehad met iemand).quote:Op maandag 24 februari 2014 11:39 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tjah vervelend...
Op de snelweg heb je gelukkig wel genoeg tijd om te anticiperen door te remmen in dat soort gevallen, tenzij iemand natuurlijk aan zijn stuurrukt dan ist een ander verhaal.
Hmm, naja als ik op de snelweg zie hoe sommige mensen rijden, zigzaggend overal doorheen knallen, rechts inhalend etc, dan denk ik echt van, anticiperen is een mooi woord... maar als iemand gewoon zonder te kijken zijn auto naar rechts gooit (en ja, genoeg die dat doen) dan ben je echnie op tijd weg hoor.quote:Op maandag 24 februari 2014 11:39 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tjah vervelend...
Op de snelweg heb je gelukkig wel genoeg tijd om te anticiperen door te remmen in dat soort gevallen, tenzij iemand natuurlijk aan zijn stuurrukt dan ist een ander verhaal.
Kost het jou schadevrije jaren dan als iemand zonder te kijken zijn auto naar rechts gooit? Lijkt me niet.quote:Op maandag 24 februari 2014 11:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hmm, naja als ik op de snelweg zie hoe sommige mensen rijden, zigzaggend overal doorheen knallen, rechts inhalend etc, dan denk ik echt van, anticiperen is een mooi woord... maar als iemand gewoon zonder te kijken zijn auto naar rechts gooit (en ja, genoeg die dat doen) dan ben je echnie op tijd weg hoor.
Dus ja dan speel ik gewoon op safe... ik wil liever schadevrije jaren gaan opbouwen
Alsnog, als ik vol op de rem moet gaan staan (echt richting noodstop) om een aanrijding met iemand die naar links komt te voorkomen, vind ik niet dat ik nou echt voldoende tijd heb gekregen. Ik heb hem al eens een keer rechts ernaast gezet terwijl ik in de rem hing. Kon er niet voorbij, maar kon hem ook niet zonder schade in de ruimte achter deze debiel het verschil beremmen (ik had 70 op de teller staan toen ik ernaast zat, kwam van 135 teller (is 127 GPS) waar 130 toegestaan.quote:Op maandag 24 februari 2014 11:39 schreef kingtoppie het volgende:
Dat is gewoon zo fucking naar dat er dit soort figuren op de weg rijden.quote:Op maandag 24 februari 2014 12:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Alsnog, als ik vol op de rem moet gaan staan (echt richting noodstop) om een aanrijding met iemand die naar links komt te voorkomen, vind ik niet dat ik nou echt voldoende tijd heb gekregen. Ik heb hem al eens een keer rechts ernaast gezet terwijl ik in de rem hing. Kon er niet voorbij, maar kon hem ook niet zonder schade in de ruimte achter deze debiel het verschil beremmen (ik had 70 op de teller staan toen ik ernaast zat, kwam van 135 teller (is 127 GPS) waar 130 toegestaan.
Ik heb het al eens verteld, in Duitsland nog een stapje erger meegemaakt. 150-160 rijden, Hollander komt met 70 tussen 2 vrachtwagens vandaan, op de rem en toeter erbij, braketest krijgen. De heeft de rest van de tijd dat ik achter hem zat dus naar grootlicht gekeken.quote:Op maandag 24 februari 2014 12:11 schreef kingtoppie het volgende:
Dat is gewoon zo fucking naar dat er dit soort figuren op de weg rijden.
Mjoah, 1x meegemaakt dit, rij al aardig wat uur mee int verkeer.. Dit was echt een rare situatie wat dat betreft, maar in duitsland mag je wat dat betreft helemaal opletten jaquote:Op maandag 24 februari 2014 12:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb het al eens verteld, in Duitsland nog een stapje erger meegemaakt. 150-160 rijden, Hollander komt met 70 tussen 2 vrachtwagens vandaan, op de rem en toeter erbij, braketest krijgen. De heeft de rest van de tijd dat ik achter hem zat dus naar grootlicht gekeken.![]()
Op het moment dat je op de snelweg van opzij wordt geramd is het eerst waar je aan denkt, je schadevrije jaren?quote:Op maandag 24 februari 2014 11:56 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Kost het jou schadevrije jaren dan als iemand zonder te kijken zijn auto naar rechts gooit? Lijkt me niet.
Jij niet dan?quote:Op maandag 24 februari 2014 12:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Op het moment dat je op de snelweg van opzij wordt geramd is het eerst waar je aan denkt, je schadevrije jaren?
Ik zou je geen 'schijterd' willen noemen. Schijnbaar ben je op de hoogte van wat rechts inhalen zo gevaarlijk maakt.quote:Op maandag 24 februari 2014 11:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kweenie, misschien is het omdat ik nog maar kort mijn rijbewijs heb en dus nog een beetje een 'schijterd' ben.... maar ik vind dat echt niet relaxt, iemand rechts inhalen. Doe dat ook gewoon niet.
Ben dan echt bang dat ie hem naar rechts gooit zonder te kijken precies op het moment dat ik er naast zit....zal je net hebben!
Heb dit ook ooit eens op de fiets gehad toen ik een sloom rijdend wijf van rechts ging inhalen die veel te ver links op het fietspad fietste. En ja hoor, precies op het moment dat ik inhaal gooit mevrouw de fiets vol naar rechts.... gevolg, ik lig op mijn smoel met een kapotte knie.
De afweging is denk ik snel gemaakt. Of wat later op de bestemming aankomen of;quote:Op maandag 24 februari 2014 11:56 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Kost het jou schadevrije jaren dan als iemand zonder te kijken zijn auto naar rechts gooit? Lijkt me niet.
Lekker generaliserend weer.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:13 schreef Travel. het volgende:
Tip: jullie moeten allemaal maar wat rustiger in het verkeer worden, en wat meer ontspannen weg gaan. Dat iemand een fout maakt is niet goed, maar hoe jullie er mee om gaan is ook niet echt lekker.
Dubbel parkeren gewoon toch.quote:Op woensdag 26 februari 2014 17:23 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Lekker generaliserend weer.![]()
Ik ben in de auto de rust zelve, maar sommige mensen...Laatst al bijna een Saxotje op de achterkant van de bus, omdat ik in een 30-zone zachtjes afremde omdat er 2 fietsers voor me reden.(en ja, remlichten doen het, maar ik hoorde toen ik afremde opeens een claxon wel erg dicht achter de bus..) en vanochtend: bij de lokale supermarkt heb je een strookje waar men vaak parkeert. Hier kunnen met gemak 3 normaal formaat auto's achter elkaar staan. Vanochtend stonden er echter 2 panda's zo geparkeerd dat ik in het ruimste stuk mijn Ibiza er net niet mooi tussen kon krijgen, aan de voorkant van de voorste Fiat was nog 1.5 meter ruimte over voor de stoep, achter de achterste Fiat nog 3.5 meter en tussen de beide Fiat's nog c.a 4meter. Uiteraard stond de rest van de parkeerplaats helemaal vol.
Blijkbaar reed je dan ook niet echt door.quote:Op maandag 24 februari 2014 12:02 schreef Gezicht het volgende:
Zaterdagavond een of andere mafkees die een halve meter achter me ging hangen en me vervolgens kwam inhalen op een smal straatje binnen de bebouwde kom.
Jawel hoor. Was een of andere Pool in zo'n oud afgeragd busje die, nadat 'ie me had ingehaald doorstoof naar 50 en sneller binnen de bebouwde kom.quote:Op woensdag 26 februari 2014 18:13 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Blijkbaar reed je dan ook niet echt door.
Het is je bekend dat de maximale snelheid in de bebouwde kom nominaal 50 km/h bedraagt en kan worden opgeschroefd naar 70 voor stroomwegen? Of reed je in een 30 zone (die er dan hopelijk niet voor niets ligt)? Een blijvende irritatie van mij: 30 zones die worden neergeplempt zonder enige vorm van gevaarzetting, maar puur als remmende maatregel.quote:Op woensdag 26 februari 2014 18:13 schreef Gezicht het volgende:
[..]
nadat 'ie me had ingehaald doorstoof naar 50
Zo reed ik gisteravond ook, maar heb niemand gezien die achter me kroop. t Scheelt misschien wel dat de cc op 170 stond....quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:33 schreef leroytje het volgende:
Snappen mensen nou echt niet dat inhalen op de CC met de snelheid waar je van de rechterbaan komt best irritant is!
Amen!quote:Op donderdag 27 februari 2014 21:12 schreef BigSmurf het volgende:
Ik begin me steeds meer te ergeren aan mensen zonder CC in combinatie met linksrijden. Voeg je achter een auto op de tweede strook om een vrachtwagen in te halen, daarna voeg je terug naar de rechterstrook die voor minstens 500 meter leeg is, en dan blijft die auto voor je op de tweede strook rijden terwijl z'n snelheid terugzakt van 105 op de teller (100 km/h toegestaan) naar 95 op de teller. Krijg je weer het dilemma wel of niet rechts inhalen. VOEG DAN VERDOMME TERUG EN RIJ CONSTANT!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |