Probeer eens je gas los te laten, een gat met de vrachtwagen te laten vallen en als je een gaatje ziet aan komen, alvast te versnellen en er zo tussen te schuiven.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:18 schreef dick_laurent het volgende:
Als ik achter n vrachtauto 'vastzit' wacht ik gewoon geduldig tot er een gaatje is dat groot genoeg is en dan ga ik.... en ik geef altijd richting en kijk over mn schouder voordat ik daadwerkelijk opschuif.
Ja, daar werd door mijn instructeur ook echt heel erg op gehamerd tijdens mijn rijlessen, dat ik in MIJN baan moest blijven als ik een bocht maakte en nooit zonder te kijken mocht opschuiven (ik heb het in mijn begin rijlessen namelijk een aantal keer gedaanquote:Op donderdag 20 februari 2014 11:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik neem aan dat je wel heel hard op de toeter hebt gedrukt?
Ik zie het nogal regelmatig voorkomen bij de afrit van de snelweg bij Deventer. Onderaan kom je bij een stoplicht met 1 baan linksaf (richting Zutphen) en 2 banen rechtsaf (richting Deventer). Die 2 komen vervolgens uit op drie banen, waarvan de rechter meteen het industriegebied op draait.
Probleem: de lijnen op de weg dwingen je als je rechts voorgesorteerd staat ook rechts uit te komen. Sta je op de linkerbaan voor het stoplicht kun je op 1 van de linker twee banen uit komen. Maar hoe vaak het wel niet voorkomt dat mensen toch *in* de bocht menen van de rechter baan toch op de middelste uit te moeten komen zonder naast zich te kijken...
Die belijning is alweer een paar maanden geleden grotendeels vervangen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:47 schreef Mano_ het volgende:
Dat is op knooppunt/'rotonde' Leenderheide vaak ook zo'n lol, mede door de weggesleten belijning en de vele rijstroken. Vaak zie je mensen twijfelen, zoeken en plotseling opschuiven.
Laat hem het eendjesarrest eens lezen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:21 schreef silenthill het volgende:
Zijn antwoord:"Natuurlijk wel" altijd remmen voor dieren. Die auto had makkelijk kunnen remmen.
Als je vanaf het zuiden komt valt het nog aardig tegen, zeker met regen. Mensen die er regelmatig komen zullen er geen problemen mee hebben, maar je herkent vaak gelijk de mensen die er voor het eerst overheen gaan.quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:35 schreef Daeron het volgende:
[..]
Die belijning is alweer een paar maanden geleden grotendeels vervangen.
Alhoewel ik praktisch pertinent tegen invoeghulp (naar links vliegen met 90 omdat er iemand op de invoegstrook rijdt en die nog maar 2 km heeft om in te voegen) en dergelijke ben, is dit een zeer terechte klacht. Zeer irritant. Heeft overigens als gevolg dat veel mensen nu dus tussen 2 vrachtwagens niet meer naar rechts gaan.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:18 schreef k_man het volgende:
Op zich allemaal prima, maar schuif dan even op naar strook twee als je ziet dat we een vrachtwagen naderen. Dan kunnen we beide lekker op de cc doortuffen en rij je mij niet klem achter die vrachtwagen.
Ongeluk gemaakt met andermans auto?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 02:34 schreef Roadtrip het volgende:
Ok wauw. Die geleende fiesta ligt nu half op zijn kant in de bosjes in het zwarte woud.
Ik vind dat ook een irritatie. Echt heel erg. Huilen gewoon eigenlijk.
Of juist andersom: iemand anders heeft een ongeluk gemaakt met jouw auto?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ongeluk gemaakt met andermans auto?
Dat doe ik dus standaard. Ik rijd met een koekblik en sommige mensen weigeren te geloven dat die gewoon 130 km/uur gaat. Rijd je lekker op de snelweg, duikt er zo'n malloot met 80 km/uur voor je. Mag ik boven op de rem. Voeg dan achter mij in...quote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Alhoewel ik praktisch pertinent tegen invoeghulp (naar links vliegen met 90 omdat er iemand op de invoegstrook rijdt en die nog maar 2 km heeft om in te voegen) en dergelijke ben, is dit een zeer terechte klacht. Zeer irritant. Heeft overigens als gevolg dat veel mensen nu dus tussen 2 vrachtwagens niet meer naar rechts gaan.
Oh god ja klopt echt verschrikkelijk. Maar gelukkig geen hele erge schade. Er was iets mis met de bumper en dat geeft de adac gerepareerd. En de spiegel was ingeklapt.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ongeluk gemaakt met andermans auto?
*bied glaasje water aan*quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:16 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Oh god ja klopt echt verschrikkelijk. Maar gelukkig geen hele erge schade. Er was iets mis met de bumper en dat geeft de adac gerepareerd. En de spiegel was ingeklapt.
Maar echt even drama. Het is ook echt dan ligt je auto in de berm, in een bos in the middle of nowhere op een modder paadje. Later bleek er ook nog een ravijn naast te zijn.
Dus eerst eindeloos gelopen naar een grote kruising, toen op de adac gewacht, vervolgens verdwaald geraakt, hem gevonden, weg laten slepen dat ik moest sturen en gassen, en dus betalen.
Nu moet ik alleen de modder overal op en in de auto weghalen. En duimen dat er geen krassen zijn van de bosjes.
Maar ik heb zo'n geluk gehad...
Haha in mijn KLB topic. Extra foto's kan ik sturen wanneer ik thuis ben. Ik ben nu aan het ramen.quote:
Hem kennende niet, want hij heeft geen eigen auto.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:14 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Of juist andersom: iemand anders heeft een ongeluk gemaakt met jouw auto?
Remmen+claxon+grootlicht of gewoon via de invoegstrook er alsnog voorbij (ja, dus naar rechts uitwijken). Maar geloof mij, ik zit veel in zwaardere auto's en daar doen ze het ook gewoon bij hoor. Zelfs gehad met een Defender in offroad setting, een IQ die hem ervoor slingerde. Ter info, mijn bumper zat zo'n beetje op de hoogte van zijn hoofd...quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:16 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat doe ik dus standaard. Ik rijd met een koekblik en sommige mensen weigeren te geloven dat die gewoon 130 km/uur gaat. Rijd je lekker op de snelweg, duikt er zo'n malloot met 80 km/uur voor je. Mag ik boven op de rem. Voeg dan achter mij in...
Ah, het ligt dus niet aan de auto, maar aan de medeweggebruikers. Dank voor de opheldering.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hem kennende niet, want hij heeft geen eigen auto.
[..]
Remmen+claxon+grootlicht of gewoon via de invoegstrook er alsnog voorbij (ja, dus naar rechts uitwijken). Maar geloof mij, ik zit veel in zwaardere auto's en daar doen ze het ook gewoon bij hoor. Zelfs gehad met een Defender in offroad setting, een IQ die hem ervoor slingerde. Ter info, mijn bumper zat zo'n beetje op de hoogte van zijn hoofd...
Het hangt ook heel erg af van de invoegstrook he. Bij een lange heb je inderdaad voldoende tijd om gewoon minimaal 100 te rijden tegen de tijd dat je moet invoegen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:16 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat doe ik dus standaard. Ik rijd met een koekblik en sommige mensen weigeren te geloven dat die gewoon 130 km/uur gaat. Rijd je lekker op de snelweg, duikt er zo'n malloot met 80 km/uur voor je. Mag ik boven op de rem. Voeg dan achter mij in...
Meeste Defenders rijden alleen niet in offroad setting. Met dat ding reden we ook op het strand enzoquote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:43 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ah, het ligt dus niet aan de auto, maar aan de medeweggebruikers. Dank voor de opheldering.
En ja, ik weet hoe een defender eruit ziet.
Neehoor, de meeste mensen komen toch bij het eerste blokje naar links.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:43 schreef dick_laurent het volgende:
Het hangt ook heel erg af van de invoegstrook he. Bij een lange heb je inderdaad voldoende tijd om gewoon minimaal 100 te rijden tegen de tijd dat je moet invoegen.
Bij voorkeur met minder dan 100 km/uur.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Neehoor, de meeste mensen komen toch bij het eerste blokje naar links.![]()
En beginnen met groot licht te seinen als je achter ze rijdt met invoegen en hem wel intrapt en ze via de invoegstrook voorbij gaat.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:46 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Bij voorkeur met minder dan 100 km/uur.
Wat vind jij tig duizend toeren? Het is, zeker met een wat warmere motor, helemaal niet erg om richting 4000 a 5000 toeren te gaan, uitgaande van een benzine auto.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:48 schreef CherryLips het volgende:
Lekker met tig duizend toeren invoegen daar![]()
Dat kan mijn 1.0 liter-motertje niet. 160 is haalbaar, maar boven de 80 zit er niet echt meer porrie in...quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En beginnen met groot licht te seinen als je achter ze rijdt met invoegen en hem wel intrapt en ze via de invoegstrook voorbij gaat.
Ik heb dan echt het idee dat m'n auto ontploft of opstijgtquote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat vind jij tig duizend toeren? Het is, zeker met een wat warmere motor, helemaal niet erg om richting 4000 a 5000 toeren te gaan, uitgaande van een benzine auto.
Ik doe dat alleen als het rustig is en er niemand achter mij zit, dan zie ik niet in waarom ik de hele invoegstrook moet gebruiken.... als het druk is doe ik dat uiteraard niet.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
Neehoor, de meeste mensen komen toch bij het eerste blokje naar links.![]()
Sja, Amsterdam bezoek ik bij voorkeur met het OV.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik doe dat alleen als het rustig is en er niemand achter mij zit, dan zie ik niet in waarom ik de hele invoegstrook moet gebruiken.... als het druk is doe ik dat uiteraard niet.
Maar goed, gister ging ik mijn mams effe opzoeken in Amsterdam, de eerste keer dat ik daarheen reed. Jeez, dan merk je wel dat ze op de snelweg naar a'dam echt maar wat doen. Lekker rechts inhalen, auto's die bij je gaan bumperkleven ONDANKS dat je al op de meest rechterbaan rijdt.... auto's die je gewoon rustig aan het inhalen bent (links uiteraard) die dan opeens zoiets hebben van "ohnee ik wil niet ingehaald worden" en dan als een idioot gaan versnellen.... echt.... why?
Ik redde het met een 1100tje wel. Nu is het met een 1800 supercharger natuurlijk wel iets makkelijker, waar ik met een 1100tje nipt 120 doe (nu weegt dat karretje ook niet zoveel), rijd ik met dat ding ergens tegen de 180 a 200 (best leuk om te doen als je zo'n 60 pruttelaar voor je hebt die bij het eerste blokje naar links gaat, terugschakelen en doortrekken).quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:49 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat kan mijn 1.0 liter-motertje niet. 160 is haalbaar, maar boven de 80 zit er niet echt meer porrie in...
A2? Overigens is rechts inhalen ook iets wat ik enigzins regelmatig doe. Achterlijk gedoe met mensen die niet rechts inhalen en 20 km onder de limiet blijven.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:50 schreef dick_laurent het volgende:
Maar goed, gister ging ik mijn mams effe opzoeken in Amsterdam, de eerste keer dat ik daarheen reed. Jeez, dan merk je wel dat ze op de snelweg naar a'dam echt maar wat doen.
Foei, ga je schamen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
A2? Overigens is rechts inhalen ook iets wat ik enigzins regelmatig doe. Achterlijk gedoe met mensen die niet rechts inhalen en 20 km onder de limiet blijven.
Ik spreek dan ook liever over voorbij rijden dan over inhalen... Ga een beetje 2 rijstroken opschuiven voor een middenbaanterrorist.quote:
Het is dus niet zo dat ik mensen die net ingehaald hebben meteen rechts voorbij steekquote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:04 schreef dick_laurent het volgende:
Rechts inhalen vind ik niet echt tof... Het is dat ik altijd even naar rechts kijk voordat ik weer een baan naar rechts opschuif, maar ik durf te wedden dat er genoeg leute zijn die dat niet doen en dan is het boem.
Ze moesten je rijbewijs door de versnipperaar halen. Dit kan echt niet. Dat een ander dom/asociaal/lomp doet, wil niet zeggen dat jij hem/haar moet corrigeren. Dat hebben we uitbesteed aan de politie.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het is dus niet zo dat ik mensen die net ingehaald hebben meteen rechts voorbij steekMaar als ik bijv. op de A9 tussen Haarlem en Alkmaar op de spitsstrook rijd en dan rijdt er nog volk op het midden, terwijl de spitsstrook leeg is, ga ik niet helemaal van strook 3 naar strook 1 om vervolgens weer terug te gaan naar 3 (nouja, soms wel, strak voor en achterlangs).
Die hebben het te druk met in een busje langs de snelweg zitten en mensen die 124 rijden waar je 120 mag op de foto te zetten.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:09 schreef Buurpoes het volgende:
Dat hebben we uitbesteed aan de politie.
Ahja, je kan het zo blijven doen....totdat het een keer flink mis gaat.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Die hebben het te druk met in een busje langs de snelweg zitten en mensen die 124 rijden waar je 120 mag op de foto te zetten.Ik corrigeer trouwens niet, ik ben gewoon te lui om op te schuiven.
Je snapt me niet chef, jij hangt neem ik aan niet kilometers op de middelste rijstrook terwijl rechts leeg is? Mensen waar ik het over heb doen dat dus wel.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ahja, je kan het zo blijven doen....totdat het een keer flink mis gaat.
Ik vind het vooral gewoon klote omdat ik als beginnend automobilist gewoon niet zo hard ga omdat ik:
A - dat niet relaxt vind, zeker niet in mijn auto die gewoon boven de 120 begint te trillen als een parkinson patient.
B - vaak gewoon druk aan het kijken ben naar de borden om mijn weg fatsoenlijk te kunnen vinden.
Dus ja, als mensen zich dan aan me ergeren omdat ik niet overal met 140 doorheen raas.... so be it
Kijk, daar zit het probleem al. Hele volkstammen snappen niet dat een groen pijltje betekend dat de spitsstrook open is.quote:
Of ze vinden de spitsstrook te smal. ENG!! Huuuuuuu!!!quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:33 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Kijk, daar zit het probleem al. Hele volkstammen snappen niet dat een groen pijltje betekend dat de spitsstrook open is.
Mja, heb gister best een poosje op de middelste strook gereden, maar toen was ik ook (zij het langzaam) mensen aan het inhalen. Ik vind het soms moeilijk kiezen van wanneer ga ik nu weer naar rechts want soms dan ga je te snel weer naar rechts en dan zit je weer vast achter een of andere huismoeder die 90 rijdt.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je snapt me niet chef, jij hangt neem ik aan niet kilometers op de middelste rijstrook terwijl rechts leeg is? Mensen waar ik het over heb doen dat dus wel.
Bij drie stroken kun je best 'even' in t midden blijven hangen (niet te lang) bij 2 stroken is het asociaal, dan moet je het risico maar nemen dat je achter een bejaarde terecht komt.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mja, heb gister best een poosje op de middelste strook gereden, maar toen was ik ook (zij het langzaam) mensen aan het inhalen. Ik vind het soms moeilijk kiezen van wanneer ga ik nu weer naar rechts want soms dan ga je te snel weer naar rechts en dan zit je weer vast achter een of andere huismoeder die 90 rijdt.
Gedoe
Als je onder de maximumsnelheid rijdt is het echt asociaal om helemaal links te blijven rijden. Trek dan op of sluit rechts aan.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mja, heb gister best een poosje op de middelste strook gereden, maar toen was ik ook (zij het langzaam) mensen aan het inhalen. Ik vind het soms moeilijk kiezen van wanneer ga ik nu weer naar rechts want soms dan ga je te snel weer naar rechts en dan zit je weer vast achter een of andere huismoeder die 90 rijdt.
Gedoe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |