abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136677454
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:35 schreef Turbomuis het volgende:
Ik werd daarstraks bijna van m'n sokken gereden op een zebrapad. Door een leswagen met de instructeur achter het stuur....
Misschien was het wel een leerling zonder instructeur?
Ook instructeurs hebben wel eens pauze hoor.
  Moderator donderdag 13 februari 2014 @ 20:10:22 #110
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136677568
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:07 schreef vannelle het volgende:

[..]

Misschien was het wel een leerling zonder instructeur?
Ook instructeurs hebben wel eens pauze hoor.
Haha je mag toch echt niet zonder je instructeur rijden als je aan het lessen bent toch :P
pi_136677684
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:10 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Haha je mag toch echt niet zonder je instructeur rijden als je aan het lessen bent toch :P
Nee, tuurlijk niet. Was een grapje. ;)
pi_136681479
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:16 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Goed bezig. Zo te zien loont het wel om voet bij stuk te houden.
Ik denk dat ik minder sterk in m'n schoenen zou hebben gestaan met 4 dreigende figuren om me heen.
Bedankt voor je compliment. Ik wil verder niet als psycholoog of wat dan ook over komen. Ik besef me ook terdege dat je niet gevraagd hebt om mijn 'advies' maar wil toch het volgende mededelen zonder het te laten verstranden in offtopic geneuzel.

Besef goed wat je waard bent en waar je voor staat. Toen er 4 schreeuwende turken voor me stonden heb ik geen moment getwijfeld aan mijn gelijk. Ik was zelfverzekerd en straalde dit uit. Dit staat gelijk aan rust.

Ik heb ze uit laten tieren zonder hen te onderbreken. Ik keek ze alleen aan, en liet het tot mij doordringen. Hierna gaf ik aan hoe ik er over dacht, en gaf aan dat het verstandig was om mee te werken. Zo geschiedde.
Puur door zelfvertrouwen, rust en uitstraling. Dit heeft iedereen in zich, zolang je maar vertrouwt op jezelf.
  FOK!fotograaf vrijdag 14 februari 2014 @ 00:23:50 #113
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136689788
Ik rijd wat rustiger vanwege het feit dat het de eerste kilometers zijn van een gereviseerde kop, nieuwe koppakking en dergelijke. Continue 100-110 dus... Verbaas me over het feit dat ik nog steeds best veel mensen inhaal (op een 130 weg) met naar mijn gevoel ook grotere snelheidsverschillen dan vrachtwagens...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_136716938
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:35 schreef Turbomuis het volgende:
Ik werd daarstraks bijna van m'n sokken gereden op een zebrapad. Door een leswagen met de instructeur achter het stuur....
Ik schrok mij laatst dood in het donker toen er een bijna onzichtbare man (door zijn donkere kleding) overstak bij een zebrapad zonder te kijken, ik zag hem verdomme veel te laat en schrok mij 300x de pleuris, voorang mag je best nemen maar niet als je daarmee zelfmoord pleegt svp.

En ja mijn fout verder dat ik hem niet zag.
Rustig aan.
pi_136727228
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:03 schreef Alt-tab het volgende:
Een gruwelijke irratie die is omgevormd tot hoongelach.

Een paar maanden terug had ik een ongeluk. De details zal ik achterwege laten.

Ik stapte kwaad uit, en liep richting de auto die deel uitmaakte van het ongeval om de bestuurder de huid vol te schelden. Deze man stapte uit en gedroeg zich aggresief naar mij toe, en pakte zijn telefoon. Op het moment van bellen was het mij niet duidelijk wat er aan de hand was. 'Verzekeringspapieren zouden gebracht worden' zei hij. Na gebrabbel in het Turks, stonden er 15 minuten later 4 gasten die mij zaten te bedreigen / intimideren.

Ik hield voet bij stuk, en beiden hebben wij het schadeformulier ingevuld en ondertekend.

Nu 4 maanden later, heb ik een brief ontvangen van mijn verzekeraar waarin zij aangeven dat de aansprakelijkheid bij de tegenpartij ligt.

Het eigen risico, alsmede het totale schadebedrag van 5000 euro, is op mijn rekening gestort. Maar dat is niet alles. Wegens mijn All Risk verzekering is de schade gerepareerd zonder dat het mij een cent heeft gekost, want eigen risico terug.

Onder de eindstreep heb ik dus 5000 verdiend, en dat allemaal wegens een te opgefokte bestuurder. Ik heb in de stress gezeten, en baalde nogal, maar nu heb ik alleen maar een big smile.

Mijn auto is weer als vanouds, de zijne daarentegen is economisch total loss. Optisch geen cent meer waard. Hele passagierszijde beschadigd :D
Jouw allrisk-verzekering heeft dus de schade vergoed, en de verzekering van de tegenpartij heeft het schadebedrag op jouw rekening overgemaakt, begrijp ik dat goed? Dan zou ik het maar apart houden, want dat komt je verzekering nog wel terughalen.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_136743136
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 08:59 schreef FransDeens het volgende:

[..]

Jouw allrisk-verzekering heeft dus de schade vergoed, en de verzekering van de tegenpartij heeft het schadebedrag op jouw rekening overgemaakt, begrijp ik dat goed? Dan zou ik het maar apart houden, want dat komt je verzekering nog wel terughalen.
Bijna goed :)

Mijn verzekeraar heeft de schade vergoed en de verzekeraar van de tegenpartij heeft het schadebedrag overgemaakt naar mijn verzekeraar, welke het vervolgens op mijn rekening heeft gestort.

Voordat dit gebeurde, en de aansprakelijkheid nog niet was vastgesteld belde iemand van mijn verzekeraar met aanvullende vragen over het ongeval, Ook gaf ze aan dat als onderzoek uitwees dat ik niet aansprakelijk ben ik recht heb op het volgende;

- Eigen risico terug
- Volledige vergoeding schade autoherstelbedrijf
- Volledig schadebedrag op rekening
- Behoud schadevrije jaren
- Behoud premie

Ik vond het maar een vreemd verhaal, maar dit is ook nog eens schriftelijk bevestigd. Aangezien ik afgezien van dit ongeval geen ervaring heb met schade-afhandeling heb ik het hier maar bij gelaten.

Lijkt mij namelijk dat ik OF mijn eigen risico kwijt ben en kan kiezen tussen kostenvrije reparatie OF behoud Eigen risico en accepteren van het geldbedrag, dit is een beetje dubbelop, maar je hoort mij niet klagen :P

Om ook on-topic te blijven mijn recente irritaties;

1. Mensen die in smalle zijstraten stilstaan en kleppen met een voorbijganger waardoor de boel geblokkeerd is. Vriendelijk vragen of je er langs mag wordt beantwoord met minachting. Heel bijzonder.
2. Mensen die anderen voorrang geven waar zij dit niet hebben (Fietsers, overstekende voetgangers). Je verwacht dit totaal niet. Nu is het autorijden 1 grote onverwachtse gebeurtenis en hou ik gelukkig genoeg afstand, maar leuk is het niet.
pi_136743567
....maar het is natuurlijk wel duidelijk dat deze manier niet de bedoeling is. Bofkont.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_136743654
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:07 schreef vannelle het volgende:

[..]

Misschien was het wel een leerling zonder instructeur?
Ook instructeurs hebben wel eens pauze hoor.
Laaaaat maaaarr :')

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2014 17:56:18 ]
pi_136745014
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 17:51 schreef FransDeens het volgende:
....maar het is natuurlijk wel duidelijk dat deze manier niet de bedoeling is. Bofkont.
Misschien moeten we het daar maar op houden ja ;)
pi_136761951
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:03 schreef Alt-tab het volgende:
Het eigen risico, alsmede het totale schadebedrag van 5000 euro, is op mijn rekening gestort. Maar dat is niet alles. Wegens mijn All Risk verzekering is de schade gerepareerd zonder dat het mij een cent heeft gekost, want eigen risico terug.

Onder de eindstreep heb ik dus 5000 verdiend, en dat allemaal wegens een te opgefokte bestuurder. Ik heb in de stress gezeten, en baalde nogal, maar nu heb ik alleen maar een big smile.
Zoals een ander ook al aanhaalde: Houd die 5000euro maar apart.
Wat hier had moeten gebeuren, is dat jouw verzekering de reparatie voorschiet. Nadat duidelijk is wat de kosten zijn geweest, gaan ze dit verhalen op de verzekering van de tegenpartij (die was immers veroorzaker).
Hier is een foutje gemaakt, en is de vergoeding op jouw rekening terecht gekomen Die vergoeding had immers bij jouw verzekering gestort moeten worden. Door een foutje is dat verkeerd gegaan, kan gebeuren.
Maar jouw verzekering komt er heus nog wel achter dat de centen bij jou zijn gestort. Ik heb dit 15jaar geleden ook eens gehad, ging toen wel om minder geld(fl1000,-). Mijn verzekering stuurde een keurige brief waar het in werd uitgelegd, en ik kon kiezen of ik alles ineens wilde betalen, of in termijnen. Rentevrij.........

Maar je zou eens geluk kunnen hebben, dat wil ik zeker niet uitsluiten. Als zowel bij jouw als bij de verzekering van de tegenpartij slaapkoppen zitten te boekhouden, dan kon je nog eens boffen. Maar ga er maar van uit dat 5000euro niet "even" ergens wegvalt.
pi_136764623
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:03 schreef Alt-tab het volgende:
Een gruwelijke irratie die is omgevormd tot hoongelach.

Een paar maanden terug had ik een ongeluk. De details zal ik achterwege laten.

Ik stapte kwaad uit, en liep richting de auto die deel uitmaakte van het ongeval om de bestuurder de huid vol te schelden.
Je bent nog erger dan de veroorzaker, Niks om trots op te zijn
pi_136775522
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 09:18 schreef eRKa het volgende:

[..]

Zoals een ander ook al aanhaalde: Houd die 5000euro maar apart.
Wat hier had moeten gebeuren, is dat jouw verzekering de reparatie voorschiet. Nadat duidelijk is wat de kosten zijn geweest, gaan ze dit verhalen op de verzekering van de tegenpartij (die was immers veroorzaker).
Hier is een foutje gemaakt, en is de vergoeding op jouw rekening terecht gekomen Die vergoeding had immers bij jouw verzekering gestort moeten worden. Door een foutje is dat verkeerd gegaan, kan gebeuren.
Maar jouw verzekering komt er heus nog wel achter dat de centen bij jou zijn gestort. Ik heb dit 15jaar geleden ook eens gehad, ging toen wel om minder geld(fl1000,-). Mijn verzekering stuurde een keurige brief waar het in werd uitgelegd, en ik kon kiezen of ik alles ineens wilde betalen, of in termijnen. Rentevrij.........

Maar je zou eens geluk kunnen hebben, dat wil ik zeker niet uitsluiten. Als zowel bij jouw als bij de verzekering van de tegenpartij slaapkoppen zitten te boekhouden, dan kon je nog eens boffen. Maar ga er maar van uit dat 5000euro niet "even" ergens wegvalt.
Ben sowieso niet van plan om het uit te geven, staat al op de spaarrekening, maar bang dat het teruggevorderd wordt, ben ik niet.

Immers heeft mijn eigen verzekering aangegeven waar ik recht op heb indien niet aansprakelijk. Zowel mondeling als schriftelijk. Dat lijstje was als volgt;

- Eigen risico terug
- Volledige vergoeding schade autoherstelbedrijf
- Volledig schadebedrag op rekening
- Behoud schadevrije jaren
- Behoud premie

quote:
9s.gif Op zondag 16 februari 2014 11:31 schreef Travel. het volgende:

[..]

Je bent nog erger dan de veroorzaker, Niks om trots op te zijn
Ah de tegenpartij :W

Meer woorden ga ik hier niet aan vuil maken
pi_136775591
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 16:13 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Ben sowieso niet van plan om het uit te geven, staat al op de spaarrekening, maar bang dat het teruggevorderd wordt, ben ik niet.

Immers heeft mijn eigen verzekering aangegeven waar ik recht op heb indien niet aansprakelijk. Zowel mondeling als schriftelijk. Dat lijstje was als volgt;

- Eigen risico terug
- Volledige vergoeding schade autoherstelbedrijf
- Volledig schadebedrag op rekening
- Behoud schadevrije jaren
- Behoud premie

[..]

Ah de tegenpartij :W

Meer woorden ga ik hier niet aan vuil maken
Oké. Heb het nooit zo met mensen die agressief zijn in het verkeer, sorry
En ook nog de boel oplicht. Voorbeeldburger.
  zondag 16 februari 2014 @ 21:52:12 #124
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_136791896
Waarom kunnen mensen op een N-weg met inhaalverbod nou nooit eens normaal 80 (of 100) rijden, maar altijd net 75.... en waarom gaan ze remmen op de meest debiele momenten zoals bijv wanneer er een flauwe bocht aankomt?? :{
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  zondag 16 februari 2014 @ 21:58:46 #125
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_136792310
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2014 21:52 schreef Descendent het volgende:
Waarom kunnen mensen op een N-weg met inhaalverbod nou nooit eens normaal 80 (of 100) rijden, maar altijd net 75.... en waarom gaan ze remmen op de meest debiele momenten zoals bijv wanneer er een flauwe bocht aankomt?? :{
Omdat mensen alleen aan zichzelf denken.

En sommige mensen zijn gewoon bang om te autorijden.
pi_136792405
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2014 21:52 schreef Descendent het volgende:
Waarom kunnen mensen op een N-weg met inhaalverbod nou nooit eens normaal 80 (of 100) rijden, maar altijd net 75.... en waarom gaan ze remmen op de meest debiele momenten zoals bijv wanneer er een flauwe bocht aankomt?? :{
80 op de teller is vaak 75 int echt, ik weet niet of je daar op doelt?
Ik zet em altijd op 90 op de teller, geloof dat de auto dan ook het zuinigste rijdt dusja...
Rustig aan.
pi_136794097
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 22:00 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

80 op de teller is vaak 75 int echt, ik weet niet of je daar op doelt?
Ik zet em altijd op 90 op de teller, geloof dat de auto dan ook het zuinigste rijdt dusja...
90 op de teller is ook prima.

Maar wanneer de hele weg vol zit is er altijd een kans dat één iemand langzaam rijdt. Soms kunnen ze er ook niks aan doen met bouw of land verkeer. Maar het houdt al het verkeer op.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_136794304
Trouwens nog steeds de kosten aan de pomp. Ik rij voor ¤300 per maand prive aan diesel. Het is gewoon pijnlijk dat dat poef in uitlaatgassen verdwijnt.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_136794722
Tja, bouw/landverkeer. Ook die mensen doen hun werk. Alleen is het vaak in de drukke tijden dat ze op de rijbaan gaan veuren, das lastig idd.
En dan de redenering om 90 te gaan rijden waar je 80 mag, onzin. Hou dan 85 aan, weet je zeker dat je safe bent met het overige verkeer. Ik hou met de auto gewoon 85 aan en dan komt er weer zo'n josti die meent 90 als maatstaaf te nemen. Heb ik weer zo'n kofferbak kruipert achter mij terwijl ik netjes probeer te doen met het koekblik.
Met de motort scheur ik dan wel door met wat inhaalacties om van diegene af te komen, maar met een motort wil je niet eens aan de snelheid houden. Das zelfmoord tussen al die koekblikkerts :')
pi_136798313
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2014 22:41 schreef Gummiebeer het volgende:
Tja, bouw/landverkeer. Ook die mensen doen hun werk. Alleen is het vaak in de drukke tijden dat ze op de rijbaan gaan veuren, das lastig idd.
En dan de redenering om 90 te gaan rijden waar je 80 mag, onzin. Hou dan 85 aan, weet je zeker dat je safe bent met het overige verkeer. Ik hou met de auto gewoon 85 aan en dan komt er weer zo'n josti die meent 90 als maatstaaf te nemen. Heb ik weer zo'n kofferbak kruipert achter mij terwijl ik netjes probeer te doen met het koekblik.
Met de motort scheur ik dan wel door met wat inhaalacties om van diegene af te komen, maar met een motort wil je niet eens aan de snelheid houden. Das zelfmoord tussen al die koekblikkerts :')
Ja inderdaad. Ze doen ook gewoon hun werk. Ze hebben al het recht daar te rijden. Anders komt ons eten ook gewoon niet in de supermarkt.

Maar ik vind eigenlijk wel dat je significant harder dan 80 op dat soort wegen moet rijden. Ik rij meestal 20km/u harder dan het snelheidslimiet daar. Dus 100 op 80 wegen en 120 op 100 wegen. Dat is goed voor de doorstroming. En snelheidscamera's zie je ook ver van te voren aankomen. Bovendien smartphones _O_

Wel debiel trouwens dat mensen bumperkleven op motoren. :( Ik houd met een motorrijder echt zoveel mogelijk afstand. 4 seconden wanneer dat kan. Wanneer je een ongeluk maakt, rij je niet iemand zijn bumper eraf, maar iemand zijn ruggengraat eruit.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
  Moderator maandag 17 februari 2014 @ 00:00:10 #131
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_136798538
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 23:54 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Ze doen ook gewoon hun werk. Ze hebben al het recht daar te rijden. Anders komt ons eten ook gewoon niet in de supermarkt.

Maar ik vind eigenlijk wel dat je significant harder dan 80 op dat soort wegen moet rijden. Ik rij meestal 20km/u harder dan het snelheidslimiet daar. Dus 100 op 80 wegen en 120 op 100 wegen. Dat is goed voor de doorstroming. En snelheidscamera's zie je ook ver van te voren aankomen. Bovendien smartphones _O_

Wel debiel trouwens dat mensen bumperkleven op motoren. :( Ik houd met een motorrijder echt zoveel mogelijk afstand. 4 seconden wanneer dat kan. Wanneer je een ongeluk maakt, rij je niet iemand zijn bumper eraf, maar iemand zijn ruggengraat eruit.
Wacht je moet harder rijden volgens jou??
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_136798706
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 00:00 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Wacht je moet harder rijden volgens jou??
Qua verkeersdoorstroming is het heel logisch. Als je 80 rijd ben je een bottleneck voor die mensen die 90 willen rijden en voor de mensen die 100 willen.. Als je 100 rijdt ben je alleen een bottleneck voor mensen die harden dan 100 willen.

Zie het als water wat stroomt. Met één opstopping hou je al het achterliggende water achter. Door geen opstopping te vormen kan al het achterliggende verkeer soepeler doorstromen.

Als er meerdere banen zijn is het een ander verhaal. Maar dan alsnog moet je geen 120 op de linkerbaan rijden. Die is er alleen voor mensen die harder dan het snelheidslimiet gaan. En zowiezo nooit links hangen wanneer er achter je mensen rijden en er rechts ruimte is.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
  maandag 17 februari 2014 @ 00:09:38 #133
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_136798814
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 00:05 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Qua verkeersdoorstroming is het heel logisch. Als je 80 rijd ben je een bottleneck voor die mensen die 90 willen rijden en voor de mensen die 100 willen.. Als je 100 rijdt ben je alleen een bottleneck voor mensen die harden dan 100 willen.

Zie het als water wat stroomt. Met één opstopping hou je al het achterliggende water achter. Door geen opstopping te vormen kan al het achterliggende verkeer soepeler doorstromen.
Om het effe in jouw visie te houden; die vrachtwagens gaan nergens heen, dus in jouw wildwaterbaan krijg je grote kolken rond vrachtverkeer.

Grotere snelheidsverschillen tussen verkeer onderling zijn risico verhogend, dus als je het over veiligheid wilt hebben zou de max eerder naar beneden als naar boven moeten als je tevens ook de doorstroming wilt verbeteren, Dan weet je meteen waarom de Vmax omlaag gaat naar 100 op wegvakken waar een spitsstrook open is.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_136798888
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2014 00:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Om het effe in jouw visie te houden; die vrachtwagens gaan nergens heen, dus in jouw wildwaterbaan krijg je grote kolken rond vrachtverkeer.

Grotere snelheidsverschillen tussen verkeer onderling zijn risico verhogend, dus als je het over veiligheid wilt hebben zou de max eerder naar beneden als naar boven moeten als je de ddoorstroming wilt verbeteren, Dan weet je meteen waarom de Vmax omlaag gaat naar 100 op wegvakken waar een spitsstrook open is.
Kak met die vrachtwagens heb je wel een punt. Dat verklaart waarom ik altijd achter vrachtwagens / langzaam rijdend verkeer eindig. Waarom ben ik te debiel op die manier te denken? :')

Je hebt trouwens wel gelijk dat de snelheidsverschillen op die provinciale wegen ontzettend gevaarlijk zijn. Veel van de dodelijke ongelukken gebeuren er. Veel meer dan op bijvoorbeeld de snelweg. Het erge is, als iemand anders verkeerd inhaalt, ben jij fucked.

Maar de doorstroming is op de autobahn veel groter dan in Nederland. Ondanks snelheidsverschillen. Die helpen daar juist de doorstroming. Onze wegen zijn gewoon heel druk en zitten tegen hun capaciteit. Dat scheelt ook qua doorstroming. In the middle of nowhere in Duitsland kan je veel beter doorrijden dan hier.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
  maandag 17 februari 2014 @ 00:23:26 #135
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_136799197
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 00:05 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Qua verkeersdoorstroming is het heel logisch. Als je 80 rijd ben je een bottleneck voor die mensen die 90 willen rijden en voor de mensen die 100 willen.. Als je 100 rijdt ben je alleen een bottleneck voor mensen die harden dan 100 willen.
Lekker belangrijk of je een "bottleneck" bent voor mensen die harder willen dan de snelheidslimiet.
pi_136802446
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2014 21:52 schreef Descendent het volgende:
Waarom kunnen mensen op een N-weg met inhaalverbod nou nooit eens normaal 80 (of 100) rijden, maar altijd net 75.... en waarom gaan ze remmen op de meest debiele momenten zoals bijv wanneer er een flauwe bocht aankomt?? :{
Misschien rijden ze daar omdat ze geen behoefte hebben aan hardrijden op de snelweg?
Ik rijd daar wel eens als ik zoveel tegenwind verwacht dat de 18PK van de eend niet voldoende snelheid kan maken om op de snelweg fatsoenlijk mee te komen.
pi_136834114
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 00:12 schreef Roadtrip het volgende:

In the middle of nowhere in Duitsland kan je veel beter doorrijden dan hier.
Zo heel verwonderlijk is het niet dat je in the middle of nowhere in Duitsland beter kunt doorrijden dan in de randstad in Nederland.
pi_136836561
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 23:53 schreef Light het volgende:

[..]

Zo heel verwonderlijk is het niet dat je in the middle of nowhere in Duitsland beter kunt doorrijden dan in de randstad in Nederland.
Als je dit stukje in dezelfde post niet had weggeknipt, had je mijn zinnen niet uit context geplaatst, en kan je duidelijker zien wat ik bedoelde.
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 00:12 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Onze wegen zijn gewoon heel druk en zitten tegen hun capaciteit. Dat scheelt ook qua doorstroming.
Mijn punt is dat snelheidsverschillen ook voor een betere doorstroming kunnen zorgen in situaties waar er weinig verkeer is. Zoals in de middle of nowhere in Duitsland.

Echt waarom moet iedereen flamen en dingen uit verband trekken? :(
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_136839922
Omdat je veel te aanwezig bent.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_136841331
Ik rij op een weg waar je 50 mag. Dus dat doe ik ook. Ik zie verderop iemand van een oprit komen van een of ander bedrijf. Hij ziet mij en stopt, al had hij ervoor gekund. Hij ziet mij naderen met 50, ik ga ervan uit dat hij nu wel blijft wachten want nu kan het niet meer. Nee, hij rijdt toch ineens weg en ik ga vol in de ankers.
Wat :')
Tap tap tap
pi_136841835
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 02:16 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Als je dit stukje in dezelfde post niet had weggeknipt, had je mijn zinnen niet uit context geplaatst, en kan je duidelijker zien wat ik bedoelde.

[..]

Mijn punt is dat snelheidsverschillen ook voor een betere doorstroming kunnen zorgen in situaties waar er weinig verkeer is. Zoals in de middle of nowhere in Duitsland.

Echt waarom moet iedereen flamen en dingen uit verband trekken? :(
Kerel je komt uit 1994, je komt net kijken op de weg. Sneller rijden betekent geen snellere doorstroming. Kom later nog maar eens terug.
pi_136841901
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:04 schreef CherryLips het volgende:
Ik rij op een weg waar je 50 mag. Dus dat doe ik ook. Ik zie verderop iemand van een oprit komen van een of ander bedrijf. Hij ziet mij en stopt, al had hij ervoor gekund. Hij ziet mij naderen met 50, ik ga ervan uit dat hij nu wel blijft wachten want nu kan het niet meer. Nee, hij rijdt toch ineens weg en ik ga vol in de ankers.
Wat :')
Heb je heel toevallig van die lensprojectiekoplampen? Ik ben eens voor een Opel Vectra met lenskoplampen de weg opgedraaid omdat het net leek alsof zijn knipperlicht aanstond door oranje schitteringen in de koplampen. Ik had dus (onterecht) het idee dat hij bij mij de afslag in zou draaien. :@.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_136842996
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Heb je heel toevallig van die lensprojectiekoplampen? Ik ben eens voor een Opel Vectra met lenskoplampen de weg opgedraaid omdat het net leek alsof zijn knipperlicht aanstond door oranje schitteringen in de koplampen. Ik had dus (onterecht) het idee dat hij bij mij de afslag in zou draaien. :@.
Ook een keer meegemaakt inderdaad bij een rotonde, waarom maken ze "vooruitgang" op gebieden die dingen juist erger maken voor iedereen behalve de bestuurder.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2014 11:52:57 ]
pi_136876888
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:22 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Kerel je komt uit 1994, je komt net kijken op de weg. Sneller rijden betekent geen snellere doorstroming. Kom later nog maar eens terug.
Dat. En (grote) snelheidsverschillen betekenen al helemaal geen betere doorstroming.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')