Misschien was het wel een leerling zonder instructeur?quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:35 schreef Turbomuis het volgende:
Ik werd daarstraks bijna van m'n sokken gereden op een zebrapad. Door een leswagen met de instructeur achter het stuur....
Haha je mag toch echt niet zonder je instructeur rijden als je aan het lessen bent tochquote:Op donderdag 13 februari 2014 20:07 schreef vannelle het volgende:
[..]
Misschien was het wel een leerling zonder instructeur?
Ook instructeurs hebben wel eens pauze hoor.
Nee, tuurlijk niet. Was een grapje.quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha je mag toch echt niet zonder je instructeur rijden als je aan het lessen bent toch
Bedankt voor je compliment. Ik wil verder niet als psycholoog of wat dan ook over komen. Ik besef me ook terdege dat je niet gevraagd hebt om mijn 'advies' maar wil toch het volgende mededelen zonder het te laten verstranden in offtopic geneuzel.quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:16 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Goed bezig. Zo te zien loont het wel om voet bij stuk te houden.
Ik denk dat ik minder sterk in m'n schoenen zou hebben gestaan met 4 dreigende figuren om me heen.
Ik schrok mij laatst dood in het donker toen er een bijna onzichtbare man (door zijn donkere kleding) overstak bij een zebrapad zonder te kijken, ik zag hem verdomme veel te laat en schrok mij 300x de pleuris, voorang mag je best nemen maar niet als je daarmee zelfmoord pleegt svp.quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:35 schreef Turbomuis het volgende:
Ik werd daarstraks bijna van m'n sokken gereden op een zebrapad. Door een leswagen met de instructeur achter het stuur....
Jouw allrisk-verzekering heeft dus de schade vergoed, en de verzekering van de tegenpartij heeft het schadebedrag op jouw rekening overgemaakt, begrijp ik dat goed? Dan zou ik het maar apart houden, want dat komt je verzekering nog wel terughalen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:03 schreef Alt-tab het volgende:
Een gruwelijke irratie die is omgevormd tot hoongelach.
Een paar maanden terug had ik een ongeluk. De details zal ik achterwege laten.
Ik stapte kwaad uit, en liep richting de auto die deel uitmaakte van het ongeval om de bestuurder de huid vol te schelden. Deze man stapte uit en gedroeg zich aggresief naar mij toe, en pakte zijn telefoon. Op het moment van bellen was het mij niet duidelijk wat er aan de hand was. 'Verzekeringspapieren zouden gebracht worden' zei hij. Na gebrabbel in het Turks, stonden er 15 minuten later 4 gasten die mij zaten te bedreigen / intimideren.
Ik hield voet bij stuk, en beiden hebben wij het schadeformulier ingevuld en ondertekend.
Nu 4 maanden later, heb ik een brief ontvangen van mijn verzekeraar waarin zij aangeven dat de aansprakelijkheid bij de tegenpartij ligt.
Het eigen risico, alsmede het totale schadebedrag van 5000 euro, is op mijn rekening gestort. Maar dat is niet alles. Wegens mijn All Risk verzekering is de schade gerepareerd zonder dat het mij een cent heeft gekost, want eigen risico terug.
Onder de eindstreep heb ik dus 5000 verdiend, en dat allemaal wegens een te opgefokte bestuurder. Ik heb in de stress gezeten, en baalde nogal, maar nu heb ik alleen maar een big smile.
Mijn auto is weer als vanouds, de zijne daarentegen is economisch total loss. Optisch geen cent meer waard. Hele passagierszijde beschadigd
Bijna goedquote:Op zaterdag 15 februari 2014 08:59 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Jouw allrisk-verzekering heeft dus de schade vergoed, en de verzekering van de tegenpartij heeft het schadebedrag op jouw rekening overgemaakt, begrijp ik dat goed? Dan zou ik het maar apart houden, want dat komt je verzekering nog wel terughalen.
Laaaaat maaaarrquote:Op donderdag 13 februari 2014 20:07 schreef vannelle het volgende:
[..]
Misschien was het wel een leerling zonder instructeur?
Ook instructeurs hebben wel eens pauze hoor.
Misschien moeten we het daar maar op houden jaquote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:51 schreef FransDeens het volgende:
....maar het is natuurlijk wel duidelijk dat deze manier niet de bedoeling is. Bofkont.
Zoals een ander ook al aanhaalde: Houd die 5000euro maar apart.quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:03 schreef Alt-tab het volgende:
Het eigen risico, alsmede het totale schadebedrag van 5000 euro, is op mijn rekening gestort. Maar dat is niet alles. Wegens mijn All Risk verzekering is de schade gerepareerd zonder dat het mij een cent heeft gekost, want eigen risico terug.
Onder de eindstreep heb ik dus 5000 verdiend, en dat allemaal wegens een te opgefokte bestuurder. Ik heb in de stress gezeten, en baalde nogal, maar nu heb ik alleen maar een big smile.
Je bent nog erger dan de veroorzaker, Niks om trots op te zijnquote:Op donderdag 13 februari 2014 19:03 schreef Alt-tab het volgende:
Een gruwelijke irratie die is omgevormd tot hoongelach.
Een paar maanden terug had ik een ongeluk. De details zal ik achterwege laten.
Ik stapte kwaad uit, en liep richting de auto die deel uitmaakte van het ongeval om de bestuurder de huid vol te schelden.
Ben sowieso niet van plan om het uit te geven, staat al op de spaarrekening, maar bang dat het teruggevorderd wordt, ben ik niet.quote:Op zondag 16 februari 2014 09:18 schreef eRKa het volgende:
[..]
Zoals een ander ook al aanhaalde: Houd die 5000euro maar apart.
Wat hier had moeten gebeuren, is dat jouw verzekering de reparatie voorschiet. Nadat duidelijk is wat de kosten zijn geweest, gaan ze dit verhalen op de verzekering van de tegenpartij (die was immers veroorzaker).
Hier is een foutje gemaakt, en is de vergoeding op jouw rekening terecht gekomen Die vergoeding had immers bij jouw verzekering gestort moeten worden. Door een foutje is dat verkeerd gegaan, kan gebeuren.
Maar jouw verzekering komt er heus nog wel achter dat de centen bij jou zijn gestort. Ik heb dit 15jaar geleden ook eens gehad, ging toen wel om minder geld(fl1000,-). Mijn verzekering stuurde een keurige brief waar het in werd uitgelegd, en ik kon kiezen of ik alles ineens wilde betalen, of in termijnen. Rentevrij.........
Maar je zou eens geluk kunnen hebben, dat wil ik zeker niet uitsluiten. Als zowel bij jouw als bij de verzekering van de tegenpartij slaapkoppen zitten te boekhouden, dan kon je nog eens boffen. Maar ga er maar van uit dat 5000euro niet "even" ergens wegvalt.
Ah de tegenpartijquote:Op zondag 16 februari 2014 11:31 schreef Travel. het volgende:
[..]
Je bent nog erger dan de veroorzaker, Niks om trots op te zijn
Oké. Heb het nooit zo met mensen die agressief zijn in het verkeer, sorryquote:Op zondag 16 februari 2014 16:13 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Ben sowieso niet van plan om het uit te geven, staat al op de spaarrekening, maar bang dat het teruggevorderd wordt, ben ik niet.
Immers heeft mijn eigen verzekering aangegeven waar ik recht op heb indien niet aansprakelijk. Zowel mondeling als schriftelijk. Dat lijstje was als volgt;
- Eigen risico terug
- Volledige vergoeding schade autoherstelbedrijf
- Volledig schadebedrag op rekening
- Behoud schadevrije jaren
- Behoud premie
[..]
Ah de tegenpartij![]()
Meer woorden ga ik hier niet aan vuil maken
Omdat mensen alleen aan zichzelf denken.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:52 schreef Descendent het volgende:
Waarom kunnen mensen op een N-weg met inhaalverbod nou nooit eens normaal 80 (of 100) rijden, maar altijd net 75.... en waarom gaan ze remmen op de meest debiele momenten zoals bijv wanneer er een flauwe bocht aankomt??
80 op de teller is vaak 75 int echt, ik weet niet of je daar op doelt?quote:Op zondag 16 februari 2014 21:52 schreef Descendent het volgende:
Waarom kunnen mensen op een N-weg met inhaalverbod nou nooit eens normaal 80 (of 100) rijden, maar altijd net 75.... en waarom gaan ze remmen op de meest debiele momenten zoals bijv wanneer er een flauwe bocht aankomt??
90 op de teller is ook prima.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:00 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
80 op de teller is vaak 75 int echt, ik weet niet of je daar op doelt?
Ik zet em altijd op 90 op de teller, geloof dat de auto dan ook het zuinigste rijdt dusja...
Ja inderdaad. Ze doen ook gewoon hun werk. Ze hebben al het recht daar te rijden. Anders komt ons eten ook gewoon niet in de supermarkt.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:41 schreef Gummiebeer het volgende:
Tja, bouw/landverkeer. Ook die mensen doen hun werk. Alleen is het vaak in de drukke tijden dat ze op de rijbaan gaan veuren, das lastig idd.
En dan de redenering om 90 te gaan rijden waar je 80 mag, onzin. Hou dan 85 aan, weet je zeker dat je safe bent met het overige verkeer. Ik hou met de auto gewoon 85 aan en dan komt er weer zo'n josti die meent 90 als maatstaaf te nemen. Heb ik weer zo'n kofferbak kruipert achter mij terwijl ik netjes probeer te doen met het koekblik.
Met de motort scheur ik dan wel door met wat inhaalacties om van diegene af te komen, maar met een motort wil je niet eens aan de snelheid houden. Das zelfmoord tussen al die koekblikkerts
Wacht je moet harder rijden volgens jou??quote:Op zondag 16 februari 2014 23:54 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Ze doen ook gewoon hun werk. Ze hebben al het recht daar te rijden. Anders komt ons eten ook gewoon niet in de supermarkt.
Maar ik vind eigenlijk wel dat je significant harder dan 80 op dat soort wegen moet rijden. Ik rij meestal 20km/u harder dan het snelheidslimiet daar. Dus 100 op 80 wegen en 120 op 100 wegen. Dat is goed voor de doorstroming. En snelheidscamera's zie je ook ver van te voren aankomen. Bovendien smartphones![]()
Wel debiel trouwens dat mensen bumperkleven op motoren.Ik houd met een motorrijder echt zoveel mogelijk afstand. 4 seconden wanneer dat kan. Wanneer je een ongeluk maakt, rij je niet iemand zijn bumper eraf, maar iemand zijn ruggengraat eruit.
Qua verkeersdoorstroming is het heel logisch. Als je 80 rijd ben je een bottleneck voor die mensen die 90 willen rijden en voor de mensen die 100 willen.. Als je 100 rijdt ben je alleen een bottleneck voor mensen die harden dan 100 willen.quote:Op maandag 17 februari 2014 00:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wacht je moet harder rijden volgens jou??
Om het effe in jouw visie te houden; die vrachtwagens gaan nergens heen, dus in jouw wildwaterbaan krijg je grote kolken rond vrachtverkeer.quote:Op maandag 17 februari 2014 00:05 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Qua verkeersdoorstroming is het heel logisch. Als je 80 rijd ben je een bottleneck voor die mensen die 90 willen rijden en voor de mensen die 100 willen.. Als je 100 rijdt ben je alleen een bottleneck voor mensen die harden dan 100 willen.
Zie het als water wat stroomt. Met één opstopping hou je al het achterliggende water achter. Door geen opstopping te vormen kan al het achterliggende verkeer soepeler doorstromen.
Kak met die vrachtwagens heb je wel een punt. Dat verklaart waarom ik altijd achter vrachtwagens / langzaam rijdend verkeer eindig. Waarom ben ik te debiel op die manier te denken?quote:Op maandag 17 februari 2014 00:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Om het effe in jouw visie te houden; die vrachtwagens gaan nergens heen, dus in jouw wildwaterbaan krijg je grote kolken rond vrachtverkeer.
Grotere snelheidsverschillen tussen verkeer onderling zijn risico verhogend, dus als je het over veiligheid wilt hebben zou de max eerder naar beneden als naar boven moeten als je de ddoorstroming wilt verbeteren, Dan weet je meteen waarom de Vmax omlaag gaat naar 100 op wegvakken waar een spitsstrook open is.
Lekker belangrijk of je een "bottleneck" bent voor mensen die harder willen dan de snelheidslimiet.quote:Op maandag 17 februari 2014 00:05 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Qua verkeersdoorstroming is het heel logisch. Als je 80 rijd ben je een bottleneck voor die mensen die 90 willen rijden en voor de mensen die 100 willen.. Als je 100 rijdt ben je alleen een bottleneck voor mensen die harden dan 100 willen.
Misschien rijden ze daar omdat ze geen behoefte hebben aan hardrijden op de snelweg?quote:Op zondag 16 februari 2014 21:52 schreef Descendent het volgende:
Zo heel verwonderlijk is het niet dat je in the middle of nowhere in Duitsland beter kunt doorrijden dan in de randstad in Nederland.quote:Op maandag 17 februari 2014 00:12 schreef Roadtrip het volgende:
In the middle of nowhere in Duitsland kan je veel beter doorrijden dan hier.
Als je dit stukje in dezelfde post niet had weggeknipt, had je mijn zinnen niet uit context geplaatst, en kan je duidelijker zien wat ik bedoelde.quote:Op maandag 17 februari 2014 23:53 schreef Light het volgende:
[..]
Zo heel verwonderlijk is het niet dat je in the middle of nowhere in Duitsland beter kunt doorrijden dan in de randstad in Nederland.
Mijn punt is dat snelheidsverschillen ook voor een betere doorstroming kunnen zorgen in situaties waar er weinig verkeer is. Zoals in de middle of nowhere in Duitsland.quote:Op maandag 17 februari 2014 00:12 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Onze wegen zijn gewoon heel druk en zitten tegen hun capaciteit. Dat scheelt ook qua doorstroming.
Kerel je komt uit 1994, je komt net kijken op de weg. Sneller rijden betekent geen snellere doorstroming. Kom later nog maar eens terug.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 02:16 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Als je dit stukje in dezelfde post niet had weggeknipt, had je mijn zinnen niet uit context geplaatst, en kan je duidelijker zien wat ik bedoelde.
[..]
Mijn punt is dat snelheidsverschillen ook voor een betere doorstroming kunnen zorgen in situaties waar er weinig verkeer is. Zoals in de middle of nowhere in Duitsland.
Echt waarom moet iedereen flamen en dingen uit verband trekken?
Heb je heel toevallig van die lensprojectiekoplampen? Ik ben eens voor een Opel Vectra met lenskoplampen de weg opgedraaid omdat het net leek alsof zijn knipperlicht aanstond door oranje schitteringen in de koplampen. Ik had dus (onterecht) het idee dat hij bij mij de afslag in zou draaien.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:04 schreef CherryLips het volgende:
Ik rij op een weg waar je 50 mag. Dus dat doe ik ook. Ik zie verderop iemand van een oprit komen van een of ander bedrijf. Hij ziet mij en stopt, al had hij ervoor gekund. Hij ziet mij naderen met 50, ik ga ervan uit dat hij nu wel blijft wachten want nu kan het niet meer. Nee, hij rijdt toch ineens weg en ik ga vol in de ankers.
Wat
Ook een keer meegemaakt inderdaad bij een rotonde, waarom maken ze "vooruitgang" op gebieden die dingen juist erger maken voor iedereen behalve de bestuurder.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Heb je heel toevallig van die lensprojectiekoplampen? Ik ben eens voor een Opel Vectra met lenskoplampen de weg opgedraaid omdat het net leek alsof zijn knipperlicht aanstond door oranje schitteringen in de koplampen. Ik had dus (onterecht) het idee dat hij bij mij de afslag in zou draaien..
Dat. En (grote) snelheidsverschillen betekenen al helemaal geen betere doorstroming.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:22 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Kerel je komt uit 1994, je komt net kijken op de weg. Sneller rijden betekent geen snellere doorstroming. Kom later nog maar eens terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |