abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136792405
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2014 21:52 schreef Descendent het volgende:
Waarom kunnen mensen op een N-weg met inhaalverbod nou nooit eens normaal 80 (of 100) rijden, maar altijd net 75.... en waarom gaan ze remmen op de meest debiele momenten zoals bijv wanneer er een flauwe bocht aankomt?? :{
80 op de teller is vaak 75 int echt, ik weet niet of je daar op doelt?
Ik zet em altijd op 90 op de teller, geloof dat de auto dan ook het zuinigste rijdt dusja...
Rustig aan.
pi_136794097
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 22:00 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

80 op de teller is vaak 75 int echt, ik weet niet of je daar op doelt?
Ik zet em altijd op 90 op de teller, geloof dat de auto dan ook het zuinigste rijdt dusja...
90 op de teller is ook prima.

Maar wanneer de hele weg vol zit is er altijd een kans dat één iemand langzaam rijdt. Soms kunnen ze er ook niks aan doen met bouw of land verkeer. Maar het houdt al het verkeer op.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_136794304
Trouwens nog steeds de kosten aan de pomp. Ik rij voor ¤300 per maand prive aan diesel. Het is gewoon pijnlijk dat dat poef in uitlaatgassen verdwijnt.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_136794722
Tja, bouw/landverkeer. Ook die mensen doen hun werk. Alleen is het vaak in de drukke tijden dat ze op de rijbaan gaan veuren, das lastig idd.
En dan de redenering om 90 te gaan rijden waar je 80 mag, onzin. Hou dan 85 aan, weet je zeker dat je safe bent met het overige verkeer. Ik hou met de auto gewoon 85 aan en dan komt er weer zo'n josti die meent 90 als maatstaaf te nemen. Heb ik weer zo'n kofferbak kruipert achter mij terwijl ik netjes probeer te doen met het koekblik.
Met de motort scheur ik dan wel door met wat inhaalacties om van diegene af te komen, maar met een motort wil je niet eens aan de snelheid houden. Das zelfmoord tussen al die koekblikkerts :')
pi_136798313
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2014 22:41 schreef Gummiebeer het volgende:
Tja, bouw/landverkeer. Ook die mensen doen hun werk. Alleen is het vaak in de drukke tijden dat ze op de rijbaan gaan veuren, das lastig idd.
En dan de redenering om 90 te gaan rijden waar je 80 mag, onzin. Hou dan 85 aan, weet je zeker dat je safe bent met het overige verkeer. Ik hou met de auto gewoon 85 aan en dan komt er weer zo'n josti die meent 90 als maatstaaf te nemen. Heb ik weer zo'n kofferbak kruipert achter mij terwijl ik netjes probeer te doen met het koekblik.
Met de motort scheur ik dan wel door met wat inhaalacties om van diegene af te komen, maar met een motort wil je niet eens aan de snelheid houden. Das zelfmoord tussen al die koekblikkerts :')
Ja inderdaad. Ze doen ook gewoon hun werk. Ze hebben al het recht daar te rijden. Anders komt ons eten ook gewoon niet in de supermarkt.

Maar ik vind eigenlijk wel dat je significant harder dan 80 op dat soort wegen moet rijden. Ik rij meestal 20km/u harder dan het snelheidslimiet daar. Dus 100 op 80 wegen en 120 op 100 wegen. Dat is goed voor de doorstroming. En snelheidscamera's zie je ook ver van te voren aankomen. Bovendien smartphones _O_

Wel debiel trouwens dat mensen bumperkleven op motoren. :( Ik houd met een motorrijder echt zoveel mogelijk afstand. 4 seconden wanneer dat kan. Wanneer je een ongeluk maakt, rij je niet iemand zijn bumper eraf, maar iemand zijn ruggengraat eruit.
  Moderator maandag 17 februari 2014 @ 00:00:10 #131
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_136798538
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 23:54 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Ze doen ook gewoon hun werk. Ze hebben al het recht daar te rijden. Anders komt ons eten ook gewoon niet in de supermarkt.

Maar ik vind eigenlijk wel dat je significant harder dan 80 op dat soort wegen moet rijden. Ik rij meestal 20km/u harder dan het snelheidslimiet daar. Dus 100 op 80 wegen en 120 op 100 wegen. Dat is goed voor de doorstroming. En snelheidscamera's zie je ook ver van te voren aankomen. Bovendien smartphones _O_

Wel debiel trouwens dat mensen bumperkleven op motoren. :( Ik houd met een motorrijder echt zoveel mogelijk afstand. 4 seconden wanneer dat kan. Wanneer je een ongeluk maakt, rij je niet iemand zijn bumper eraf, maar iemand zijn ruggengraat eruit.
Wacht je moet harder rijden volgens jou??
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_136798706
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 00:00 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Wacht je moet harder rijden volgens jou??
Qua verkeersdoorstroming is het heel logisch. Als je 80 rijd ben je een bottleneck voor die mensen die 90 willen rijden en voor de mensen die 100 willen.. Als je 100 rijdt ben je alleen een bottleneck voor mensen die harden dan 100 willen.

Zie het als water wat stroomt. Met één opstopping hou je al het achterliggende water achter. Door geen opstopping te vormen kan al het achterliggende verkeer soepeler doorstromen.

Als er meerdere banen zijn is het een ander verhaal. Maar dan alsnog moet je geen 120 op de linkerbaan rijden. Die is er alleen voor mensen die harder dan het snelheidslimiet gaan. En zowiezo nooit links hangen wanneer er achter je mensen rijden en er rechts ruimte is.
  maandag 17 februari 2014 @ 00:09:38 #133
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_136798814
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 00:05 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Qua verkeersdoorstroming is het heel logisch. Als je 80 rijd ben je een bottleneck voor die mensen die 90 willen rijden en voor de mensen die 100 willen.. Als je 100 rijdt ben je alleen een bottleneck voor mensen die harden dan 100 willen.

Zie het als water wat stroomt. Met één opstopping hou je al het achterliggende water achter. Door geen opstopping te vormen kan al het achterliggende verkeer soepeler doorstromen.
Om het effe in jouw visie te houden; die vrachtwagens gaan nergens heen, dus in jouw wildwaterbaan krijg je grote kolken rond vrachtverkeer.

Grotere snelheidsverschillen tussen verkeer onderling zijn risico verhogend, dus als je het over veiligheid wilt hebben zou de max eerder naar beneden als naar boven moeten als je tevens ook de doorstroming wilt verbeteren, Dan weet je meteen waarom de Vmax omlaag gaat naar 100 op wegvakken waar een spitsstrook open is.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_136798888
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2014 00:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Om het effe in jouw visie te houden; die vrachtwagens gaan nergens heen, dus in jouw wildwaterbaan krijg je grote kolken rond vrachtverkeer.

Grotere snelheidsverschillen tussen verkeer onderling zijn risico verhogend, dus als je het over veiligheid wilt hebben zou de max eerder naar beneden als naar boven moeten als je de ddoorstroming wilt verbeteren, Dan weet je meteen waarom de Vmax omlaag gaat naar 100 op wegvakken waar een spitsstrook open is.
Kak met die vrachtwagens heb je wel een punt. Dat verklaart waarom ik altijd achter vrachtwagens / langzaam rijdend verkeer eindig. Waarom ben ik te debiel op die manier te denken? :')

Je hebt trouwens wel gelijk dat de snelheidsverschillen op die provinciale wegen ontzettend gevaarlijk zijn. Veel van de dodelijke ongelukken gebeuren er. Veel meer dan op bijvoorbeeld de snelweg. Het erge is, als iemand anders verkeerd inhaalt, ben jij fucked.

Maar de doorstroming is op de autobahn veel groter dan in Nederland. Ondanks snelheidsverschillen. Die helpen daar juist de doorstroming. Onze wegen zijn gewoon heel druk en zitten tegen hun capaciteit. Dat scheelt ook qua doorstroming. In the middle of nowhere in Duitsland kan je veel beter doorrijden dan hier.
  maandag 17 februari 2014 @ 00:23:26 #135
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_136799197
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 00:05 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Lekker belangrijk of je een "bottleneck" bent voor mensen die harder willen dan de snelheidslimiet.
pi_136802446
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2014 21:52 schreef Descendent het volgende:
Waarom kunnen mensen op een N-weg met inhaalverbod nou nooit eens normaal 80 (of 100) rijden, maar altijd net 75.... en waarom gaan ze remmen op de meest debiele momenten zoals bijv wanneer er een flauwe bocht aankomt?? :{
Misschien rijden ze daar omdat ze geen behoefte hebben aan hardrijden op de snelweg?
Ik rijd daar wel eens als ik zoveel tegenwind verwacht dat de 18PK van de eend niet voldoende snelheid kan maken om op de snelweg fatsoenlijk mee te komen.
pi_136834114
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 00:12 schreef Roadtrip het volgende:

In the middle of nowhere in Duitsland kan je veel beter doorrijden dan hier.
Zo heel verwonderlijk is het niet dat je in the middle of nowhere in Duitsland beter kunt doorrijden dan in de randstad in Nederland.
pi_136836561
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 23:53 schreef Light het volgende:

[..]

Zo heel verwonderlijk is het niet dat je in the middle of nowhere in Duitsland beter kunt doorrijden dan in de randstad in Nederland.
Als je dit stukje in dezelfde post niet had weggeknipt, had je mijn zinnen niet uit context geplaatst, en kan je duidelijker zien wat ik bedoelde.
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 00:12 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Onze wegen zijn gewoon heel druk en zitten tegen hun capaciteit. Dat scheelt ook qua doorstroming.
Mijn punt is dat snelheidsverschillen ook voor een betere doorstroming kunnen zorgen in situaties waar er weinig verkeer is. Zoals in de middle of nowhere in Duitsland.

Echt waarom moet iedereen flamen en dingen uit verband trekken? :(
pi_136839922
Omdat je veel te aanwezig bent.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_136841331
Ik rij op een weg waar je 50 mag. Dus dat doe ik ook. Ik zie verderop iemand van een oprit komen van een of ander bedrijf. Hij ziet mij en stopt, al had hij ervoor gekund. Hij ziet mij naderen met 50, ik ga ervan uit dat hij nu wel blijft wachten want nu kan het niet meer. Nee, hij rijdt toch ineens weg en ik ga vol in de ankers.
Wat :')
Tap tap tap
pi_136841835
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 02:16 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Als je dit stukje in dezelfde post niet had weggeknipt, had je mijn zinnen niet uit context geplaatst, en kan je duidelijker zien wat ik bedoelde.

[..]

Mijn punt is dat snelheidsverschillen ook voor een betere doorstroming kunnen zorgen in situaties waar er weinig verkeer is. Zoals in de middle of nowhere in Duitsland.

Echt waarom moet iedereen flamen en dingen uit verband trekken? :(
Kerel je komt uit 1994, je komt net kijken op de weg. Sneller rijden betekent geen snellere doorstroming. Kom later nog maar eens terug.
pi_136841901
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:04 schreef CherryLips het volgende:
Ik rij op een weg waar je 50 mag. Dus dat doe ik ook. Ik zie verderop iemand van een oprit komen van een of ander bedrijf. Hij ziet mij en stopt, al had hij ervoor gekund. Hij ziet mij naderen met 50, ik ga ervan uit dat hij nu wel blijft wachten want nu kan het niet meer. Nee, hij rijdt toch ineens weg en ik ga vol in de ankers.
Wat :')
Heb je heel toevallig van die lensprojectiekoplampen? Ik ben eens voor een Opel Vectra met lenskoplampen de weg opgedraaid omdat het net leek alsof zijn knipperlicht aanstond door oranje schitteringen in de koplampen. Ik had dus (onterecht) het idee dat hij bij mij de afslag in zou draaien. :@.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_136842996
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Heb je heel toevallig van die lensprojectiekoplampen? Ik ben eens voor een Opel Vectra met lenskoplampen de weg opgedraaid omdat het net leek alsof zijn knipperlicht aanstond door oranje schitteringen in de koplampen. Ik had dus (onterecht) het idee dat hij bij mij de afslag in zou draaien. :@.
Ook een keer meegemaakt inderdaad bij een rotonde, waarom maken ze "vooruitgang" op gebieden die dingen juist erger maken voor iedereen behalve de bestuurder.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2014 11:52:57 ]
pi_136876888
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:22 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Kerel je komt uit 1994, je komt net kijken op de weg. Sneller rijden betekent geen snellere doorstroming. Kom later nog maar eens terug.
Dat. En (grote) snelheidsverschillen betekenen al helemaal geen betere doorstroming.
  woensdag 19 februari 2014 @ 16:57:10 #145
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_136897144
Vandaag een verrassende move van een invoegend persoon, die zijn rijbewijs zeker niet waard is. Wie moet er nu voorrang verlenen bij invoegen en/of zijdelings verplaatsen? Het blijft lastig, gelukkig niemand geraakt bij het ontwijken van deze voorrang nemende actie 8)7 Ik snap wel dat er af en toe van die 'onverklaarbare' aanrijdingen ontstaan op de snelweg, als dit soort mensen meedoen met het spelletje.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_136897306
Vanochtend was het weer raak...

Met drie auto's achter een vrachtwagen invoegen op de snelweg. Linkerbaan was bezet, dus we moesten met zijn drieën even achter de vrachtwagen blijven hangen. Goed, de linkerbaan was weer vrij en de auto achter ons begint met inhalen. Toen hij voorbij was, ging ik ook naar links om snel in te halen, maar blijkbaar wilde die malloot voor ons in zijn Ford Ka eerst, dus gooide hij zonder te kijken zijn kut koekblik snel naar links terwijl wij er al bijna naast reden.

En dan agressief reageren vanuit zijn raampje :')

Zulke mongolen moeten ze direct het rijbewijs afpakken.
pi_136897557
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 17:02 schreef Saekerhett het volgende:
Vanochtend was het weer raak...

Met drie auto's achter een vrachtwagen invoegen op de snelweg. Linkerbaan was bezet, dus we moesten met zijn drieën even achter de vrachtwagen blijven hangen. Goed, de linkerbaan was weer vrij en de auto achter ons begint met inhalen. Toen hij voorbij was, ging ik ook naar links om snel in te halen, maar blijkbaar wilde die malloot voor ons in zijn Ford Ka eerst, dus gooide hij zonder te kijken zijn kut koekblik snel naar links terwijl wij er al bijna naast reden.

En dan agressief reageren vanuit zijn raampje :')

Zulke mongolen moeten ze direct het rijbewijs afpakken.
Ik vind het aso om diegene voor je niet voor te laten. Je bent immers alledrie aan het wachten. Zelfde als mensen die bij het invoegen het liefst nog over het puntstuk meteen naar links knallen, terwijl degene ervoor, die het netjes doet, dan mogelijk klemgereden wordt.

Voorbeeldje: A58 naar A16 richting Antwerpen. Soms zit je daar achter een vrachtwagen bij het invoegen. Dan ben je dus de lul. Als me dat gebeurt hou ik gewoon flink afstand tot de vrachtwagen, zodat ik gewoon hard kan invoegen en voor de mensen achter me kom (bij gebrek aan een snelle auto ;)). Anders heb je altijd van die mongolen achter je die meteen opschuiven naar links en jou dichtrijden.
pi_136899514
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 17:09 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Ik vind het aso om diegene voor je niet voor te laten. Je bent immers alledrie aan het wachten. Zelfde als mensen die bij het invoegen het liefst nog over het puntstuk meteen naar links knallen, terwijl degene ervoor, die het netjes doet, dan mogelijk klemgereden wordt.

Voorbeeldje: A58 naar A16 richting Antwerpen. Soms zit je daar achter een vrachtwagen bij het invoegen. Dan ben je dus de lul. Als me dat gebeurt hou ik gewoon flink afstand tot de vrachtwagen, zodat ik gewoon hard kan invoegen en voor de mensen achter me kom (bij gebrek aan een snelle auto ;)). Anders heb je altijd van die mongolen achter je die meteen opschuiven naar links en jou dichtrijden.
Mja, als je het heel simpel bekijkt, heeft de achterste auto als eerste de ruimte om een baan op te schuiven.... ;)
Dit account is niet meer in gebruik.
  woensdag 19 februari 2014 @ 18:25:22 #149
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_136899741
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 18:16 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Mja, als je het heel simpel bekijkt, heeft de achterste auto als eerste de ruimte om een baan op te schuiven.... ;)
Maar dat is wel heel simpel inderdaad. Want iedereen kan wel bedenken dat die andere auto's ook willen gaan inhalen.
pi_136899761
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 18:25 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Maar dat is wel heel simpel inderdaad. Want iedereen kan wel bedenken dat die andere auto's ook willen gaan inhalen.
Nou je weet nooit of die auto niet liever achter de vrachtwagen blijft plakken ipv in te halen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')