Want?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:33 schreef leroytje het volgende:
len op de CC met de snelheid waar je van de rechterbaan komt best irritant is!
30-zone uiteraard. Er stond trouwens 50 en sneller.quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het is je bekend dat de maximale snelheid in de bebouwde kom nominaal 50 km/h bedraagt en kan worden opgeschroefd naar 70 voor stroomwegen? Of reed je in een 30 zone (die er dan hopelijk niet voor niets ligt)? Een blijvende irritatie van mij: 30 zones die worden neergeplempt zonder enige vorm van gevaarzetting, maar puur als remmende maatregel.
Sowieso heeft iedere beetje moderne BMW toch gewoon CC?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 08:43 schreef Spezza19 het volgende:
Ik wil ook nooit ingehaald worden door een Prius in mijn BMW
Koop een integraalhelm.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:48 schreef Gummiebeer het volgende:
Automobilisten moeten eens aanleren om eerst in hun spiegel te kijken en dan pas hun voorruit schoon te sproeien. Als motorrijder is ruitenvloeistof niet echt fijn, gooi maar eens wat tegen je ogen aan.
Ik heb enkel integraal helmen, stukken veiliger dan zo'n pothelmpjequote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:14 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Koop een integraalhelm.
Overigens heb ik er op de scooter ook wel eens last van, maar vizier of bril houdt de zooi blijkbaar uit mijn ogen. Meurt wel.
Voor het gros van de automobilisten wel. Vizier dicht dus, probleem opgelost.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:21 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik heb enkel integraal helmen, stukken veiliger dan zo'n pothelmpje
Dan kun je zeggen, doe je vizier dicht, tja..Gewoon effe opletten is toch niet teveel gevraagd?
Dan zit het op m'n vizier. Lik jij het eraf?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:22 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Voor het gros van de automobilisten wel. Vizier dicht dus, probleem opgelost.
Je ziet dat toch wel optijd? Ik heb vrijwel altijd mijn vizier op tijd dicht als ik zie dat de auto voor me begint te sproeien.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:21 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik heb enkel integraal helmen, stukken veiliger dan zo'n pothelmpje
Dan kun je zeggen, doe je vizier dicht, tja..Gewoon effe opletten is toch niet teveel gevraagd?
Heb je geen handen? 1 veeg en je hebt weer zicht.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:23 schreef Anne het volgende:
[..]
Dan zit het op m'n vizier. Lik jij het eraf?
Toch zag ik het net te laat. Ik overweeg om ook een sproeikopje te plaatsen en dan gericht in open raampjes sproeienquote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:32 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je ziet dat toch wel optijd? Ik heb vrijwel altijd mijn vizier op tijd dicht als ik zie dat de auto voor me begint te sproeien.
Blijft kut natuurlijk. Wacht gewoon even een paar seconde daarmee.
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 15:41 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Heb je geen handen? 1 veeg en je hebt weer zicht.
Er moet al op zoveel gelet worden, doe gewoon je visier dicht, of hou afstand.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:48 schreef Gummiebeer het volgende:
Automobilisten moeten eens aanleren om eerst in hun spiegel te kijken en dan pas hun voorruit schoon te sproeien. Als motorrijder is ruitenvloeistof niet echt fijn, gooi maar eens wat tegen je ogen aan.
Denk dat de meeste automobilisten er niet eens bij stilstaan dat dit als ergernis ervaren kan worden.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:48 schreef Gummiebeer het volgende:
Automobilisten moeten eens aanleren om eerst in hun spiegel te kijken en dan pas hun voorruit schoon te sproeien. Als motorrijder is ruitenvloeistof niet echt fijn, gooi maar eens wat tegen je ogen aan.
Ja, inderdaadquote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:45 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Denk dat de meeste automobilisten er niet eens bij stilstaan dat dit als ergernis ervaren kan worden.
Over koplampen gesproken. Ik rijd bromfiets en soms ligt het fietspad aan de linkerkant van de weg (buiten de bebouwde kom). Kunnen automobilisten hun verlichting eens goed laten afstellen? Als je mijn helm goed ziet, ben je me aan het verblinden. En groot licht graag UIT bij tegenliggers.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:10 schreef PeuRac het volgende:
Het gros van de motorrijders zit toch bovenop de achterbumper, prima manier om ze afstand te laten nemen![]()
Heb daar zo'n hekel aan, dan rij je al door, gaat zo iemand alsnog op je bumper hangen. Ja ik weet dat je een kortere remweg hebt en dat je hoger zit en dus waarschijnlijk beter zicht. Maar dat maakt die schijt koplamp in mijn spiegel niet minder irritant
Dat doe ik wel altijd netjesquote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:15 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Over koplampen gesproken. Ik rijd bromfiets en soms ligt het fietspad aan de linkerkant van de weg (buiten de bebouwde kom). Kunnen automobilisten hun verlichting eens goed laten afstellen? Als je mijn helm goed ziet, ben je me aan het verblinden. En groot licht graag UIT bij tegenliggers.
Onmogelijk, koplampen staan altijd iets hoger aan de rechterkant in Nederland. Je kunt beter gaan klagen bij de wegbeheerder.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:15 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Over koplampen gesproken. Ik rijd bromfiets en soms ligt het fietspad aan de linkerkant van de weg (buiten de bebouwde kom). Kunnen automobilisten hun verlichting eens goed laten afstellen? Als je mijn helm goed ziet, ben je me aan het verblinden. En groot licht graag UIT bij tegenliggers.
Rechterkant en dat hoeft bij moderne auto's niet meer (van de laatste 5 jaar).quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Onmogelijk, koplampen staan altijd iets hoger aan de linkerkant in Nederland. Je kunt beter gaan klagen bij de wegbeheerder.
In Engeland moet je daarom met een Nederlandse auto stickers op je koplampen doen zodat je tegenliggers niet verblind.
Foutje van mij inderdaad.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:23 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Rechterkant en dat hoeft bij moderne auto's niet meer (van de laatste 5 jaar).
Ik schat dat het probleem bij 15% van de auto's aanwezig is. Die moeten wat eraan doen. Kan dat niet bij de APK erin?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Onmogelijk, koplampen staan altijd iets hoger aan de rechterkant in Nederland. Je kunt beter gaan klagen bij de wegbeheerder.
In Engeland moet je daarom met een Nederlandse auto stickers op je koplampen doen zodat je tegenliggers niet verblind.
Bij de APK moet de stand van de koplampen gecontroleerd wordenquote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:26 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik schat dat het probleem bij 15% van de auto's aanwezig is. Die moeten wat eraan doen. Kan dat niet bij de APK erin?
Ik vrees dat ik sinds kort bijdraag aan het probleem dat te hoog afgestelde koplampen heet.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:15 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Over koplampen gesproken. Ik rijd bromfiets en soms ligt het fietspad aan de linkerkant van de weg (buiten de bebouwde kom). Kunnen automobilisten hun verlichting eens goed laten afstellen? Als je mijn helm goed ziet, ben je me aan het verblinden. En groot licht graag UIT bij tegenliggers.
Waar woon je?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:37 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik sinds kort bijdraag aan het probleem dat te hoog afgestelde koplampen heet.
In de vorige auto van m'n vader hadden we altijd discussie over of de koplampen hoog of laag moesten, ik en m'n zus vonden laag omdat hoog niet nodig is en verblind, m'n vader zette ze altijd hoog om de volgende rede:
Hoog is de standaard stand hoe ze worden afgesteld. Als je veel bagage achterin de auto legt, gaat de auto iets naar achter hangen en kan je de lampen naar beneden bijstellen.
Klinkt wat mij betreft logisch, maar toch vind ik het nutteloos om ze hoog te zetten, behalve als je 's nachts op een lege snelweg zonder straatverlichting rijd, maar dan verblind je toch niemand.
Nou heeft m'n vader sinds kort een nieuwe leasebak, met xenon verlichting.. Niet te verstellen dus, en wmb staan ze echt heel hoog afgesteld.
Enige voordeel; de aankomende paar jaar geen discussie meer over de koplampen
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:10 schreef PeuRac het volgende:
Het gros van de motorrijders zit toch bovenop de achterbumper, prima manier om ze afstand te laten nemen![]()
Heb daar zo'n hekel aan, dan rij je al door, gaat zo iemand alsnog op je bumper hangen. Ja ik weet dat je een kortere remweg hebt en dat je hoger zit en dus waarschijnlijk beter zicht. Maar dat maakt die schijt koplamp in mijn spiegel niet minder irritant
Dat denk ik ook, ik zou niet weten waarom ze anders zo hoog kunnen gaan. M'n persoonlijke voorkeur is gewoon laag, ik rijd soms ook in de Nissan Micra van m'n moeder, en word daar al bijna verblind door iedereen die een grotere auto (alle auto's dus) dan ik rijd.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:55 schreef CherryLips het volgende:
Ja inderdaad, dat klopt gewoon wat hij zegt
Dat is het excuus wat veel motorrijders gebruiken he(!) dat is niet mijn mening.quote:
Eeuh, het klopt wel wat hij zegt hoor. De meeste auto's hebben 4 standen (0-1-2-3) waarbij 0 is voor weinig tot geen bagage en 1 tot 2 personen. Afhankelijk van de belading hoor je die tot 3 naar beneden te stellen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:46 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Waar woon je?
*zoekt hamer op*
Ik stel ze wel even bij. En ik zal gelijk t rijbewijs van je pa door de versnipperaar halen. Wat een oetlul zeg....
Xenon lampen dienen net als gewone lampen bij elke APK gecontroleerd en evt afgesteld te worden.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:06 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, ik zou niet weten waarom ze anders zo hoog kunnen gaan. M'n persoonlijke voorkeur is gewoon laag, ik rijd soms ook in de Nissan Micra van m'n moeder, en word daar al bijna verblind door iedereen die een grotere auto (alle auto's dus) dan ik rijd.
Ik vind het alleen zo jammer dat je xenon lampen niet kan verstellen.. En misschien staan ze niet zo heel hoog hoor, maar voor m'n gevoel staat ze gewoon hoger dan nodig. Vind het wel raar dat ze zo uit de fabriek komen rollen.
Ik neem aan dat ze voordat de koper de auto in handen krijgt de auto APK gekeurd word?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:09 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Xenon lampen dienen net als gewone lampen bij elke APK gecontroleerd en evt afgesteld te worden.
Precies, heb ze altijd op hoog staan. Op standje 3 zie je imho veel te weinig, standje 1 is mwah maar standje 0 zie je toch echt het meest, en dat zonder de tegenligger te verblinden.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:52 schreef Spezza19 het volgende:
Hoezo is hij een oetlul? Want het klopt wel. Standaard is "hoog" de juiste, zodat je ze kan bijstellen als je zwaar beladen bent.
Wat meteen een ergernis is mensen die hem niet omlaag zetten als ze zwaar beladen zijn
Nieuw? Nee dan wordt het in de fabriek afgesteld. Die afstelling is internationaal gelijk.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:10 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze voordat de koper de auto in handen krijgt de auto APK gekeurd word?
Dan zal het wel aan mij liggen en staan ze waarschijnlijk gewoon goed. Niet te veel koffers in de achterbak doen dusquote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:13 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Nieuw? Nee dan wordt het in de fabriek afgesteld. Die afstelling is internationaal gelijk.
Ik heb nog -1 dat is voor 2 personen voorin zonder bagagequote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:13 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Precies, heb ze altijd op hoog staan. Op standje 3 zie je imho veel te weinig, standje 2 is mwah maar standje 1 zie je toch echt het meest, en dat zonder de tegenligger te verblinden.
veel moderne auto's met xenon hebben het zo ingericht dat de lampen zichzelf stellen tijdens het starten van de auto.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:14 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Dan zal het wel aan mij liggen en staan ze waarschijnlijk gewoon goed. Niet te veel koffers in de achterbak doen dus
Alle auto's met (origineel) xenon hebben dat, is namelijk verplicht!quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:15 schreef Marco001 het volgende:
[..]
veel moderne auto's met xenon hebben het zo ingericht dat de lampen zichzelf stellen tijdens het starten van de auto.
Wat zie jij dan te weinig als je het op 3 hebt staan? Ik had de lampen altijd op 3 staan. Overal waar verlichting is zie ik al genoeg, en waar dat niet is, zette ik hem misschien op 2, maar meer was meestal niet nodig omdat je ook van andere auto's licht op de weg hebt. Pas als ik echt alleen ergens reed gingen de lampen soms nog wel op 0 of 1. Of groot licht.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:13 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Precies, heb ze altijd op hoog staan. Op standje 3 zie je imho veel te weinig, standje 1 is mwah maar standje 0 zie je toch echt het meest, en dat zonder de tegenligger te verblinden.
Misschien staan jouw lampen dan wel (veel) te hoog afgesteld. Want op standje 3 zie je als het goed is maar verrekte weining, tenzij je auto vol zit met bagage en personenen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:16 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Wat zie jij dan te weinig als je het op 3 hebt staan? Ik had de lampen altijd op 3 staan. Overal waar verlichting is zie ik al genoeg, en waar dat niet is, zette ik hem misschien op 2, maar meer was meestal niet nodig omdat je ook van andere auto's licht op de weg hebt. Pas als ik echt alleen ergens reed gingen de lampen soms nog wel op 0 of 1. Of groot licht.
Op standje 3 werd zo'n 6 meter voor de auto de weg verlicht.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:17 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Misschien staan jouw lampen dan wel (veel) te hoog afgesteld. Want op standje 3 zie je als het goed is maar verrekte weining, tenzij je auto vol zit met bagage en personenen.
Ja, dat hoort dus zo'n 15 meter te zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:18 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Op standje 3 werd zo'n 6 meter voor de auto de weg verlicht.
Wettelijk moet dit tussen de 15 en iets meer meter zitten?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:20 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ja, dat hoort dus zo'n 15 meter te zijn.
Ohja en mocht je 's nachts een ongeluk krijgen, dan zou zo'n afstelling een reden kunnen zijn om de schadevergoeding te beperken of schuld aan te wijzen. Het is namelijk een afstelling welke wettelijk zo bepaald is, die richtlijnen zijn niet verzonnen door autofabrikanten voor jou comfort. Want je beperkt je zicht serieus veel meer dan je je beseft. Zelfs in de stad op lage snelheid kan het net het verschil maken.
Kan ik me ook wel weer voorstellen. Moest ik destijds ik m'n Alfa had ook niets van hebben.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 08:43 schreef Spezza19 het volgende:
Ik wil ook nooit ingehaald worden door een Prius in mijn BMW
Tja, op standje 3 zie je hooguit 5, misschien met een beetje mazzel 10 meter ver. Voor mij is dat hier echt te weinig. (Rijd veel in de provincie Groningen op smalle, bochtige wegen zonder straatverlichting)quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:16 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Wat zie jij dan te weinig als je het op 3 hebt staan? Ik had de lampen altijd op 3 staan. Overal waar verlichting is zie ik al genoeg, en waar dat niet is, zette ik hem misschien op 2, maar meer was meestal niet nodig omdat je ook van andere auto's licht op de weg hebt. Pas als ik echt alleen ergens reed gingen de lampen soms nog wel op 0 of 1. Of groot licht.
Morgen moet ik om 9.45 in Utrecht zijn voor een sollicitatie. In totaal ga ik dus ruim 400km rijden, waarvan 75% snelweg. Ik ben benieuwd hoe vaak ik dat soort dingen mee zal maken...quote:Op zondag 2 maart 2014 17:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen die onnodig links rijden omdat er over 2 km een vrachtwagen rijdt. Ik heb er gisteravond ook weer een stel naar rechts geseind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |