Kon geen betere bedenkenquote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:42 schreef Arn0 het volgende:
Ik had een Pat-Sounds topictitel verwacht
Held van de jaren 90 vpro radioquote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:29 schreef Moody het volgende:
Ed Kuepper
Nooit van die vent gehoord, maar klinkt niet verkeerd.
Helaas nietquote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:40 schreef ranja het volgende:
[..]
Held van de jaren 90 vpro radio
en deze ken je misschien wel?
Lekker hoorquote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:44 schreef ranja het volgende:
Dat weet ik dan weer nietmaar ze komen wel beide uit Australië (het werelddeel dan) dus heel moeilijk moet dat ook weer niet zijn.
Ik heb trouwens alleen het 1e Aints album, ook in de 90s was ik al niet zo van de mannelijke singer/songwritersAints lekker noise
Be Forest, leuk inderdaad.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 21:21 schreef ranja het volgende:
Be Forest komt met een nieuw album. Klinkt toch al een stuk interessanter dan Warpaint.
quote:Op zaterdag 1 februari 2014 00:02 schreef Maxerazzi het volgende:
Burial heeft sinds vandaag een gezicht:
[ afbeelding ]
O, die gaat hier eens op dan. No Love Lost heb ik grijsgedraaid toentertijd. The Rifles en Maxïmo Park waren zonder twijfel mijn twee favoriete bandjes van de britpop-stroming.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 12:14 schreef Zocalo het volgende:
Ik zie nu dat The Rifles ook een nieuw album hebben. Vroeger was dat best een leuk bandje.
Eerste keer Bitterzoet? Jij?quote:Op zondag 2 februari 2014 16:19 schreef Grobbel het volgende:
Vanavond Stephen Malkmus & The Jicks in Bitterzoet.Meteen ook eerste keer Bitterzoet voor ons. Wat is jullie ervaring qua aanvang van het concert? Op de site staat 20u, maar hoe laat begint de hoofdact daar over het algemeen?
Dat mis ik dan mooi. Heb ik nergens aangekondigd gezien. Bitterzoet is ok. Het kan er bloedheet worden en het is wat klein.quote:
Broken Bells.quote:Op zondag 2 februari 2014 20:33 schreef Kerftminister het volgende:
Nou, eens wat dingen van 2014 aan het binnenhalen. Wat zijn de echte aanraders? Echt bijna alles is ongelooflijk laag gerate op RYM dus daar schiet ik niks mee op. Ga nieuwe Beck zo proberen en zit nu aan ceo - Wonderland, die begint wel leuk iig.
Broken Bells. En ik geniet momenteel van de nieuwe Valentin Stip maar die is nog niet uit geloof ik dus weet niet of je 'm kan vinden.quote:Op zondag 2 februari 2014 20:33 schreef Kerftminister het volgende:
Nou, eens wat dingen van 2014 aan het binnenhalen. Wat zijn de echte aanraders? Echt bijna alles is ongelooflijk laag gerate op RYM dus daar schiet ik niks mee op. Ga nieuwe Beck zo proberen en zit nu aan ceo - Wonderland, die begint wel leuk iig.
Ik schrok wel even ja. Ben niet echt een filmkijker maar ik vond hem er wel uitspringen vaak als ik keek. In The Master was hij geweldig.quote:Op zondag 2 februari 2014 20:50 schreef Maxerazzi het volgende:
Godver, één van de beste acteurs van deze tijd is er tussenuit gepiept.![]()
Philip Seymour Hoffman dood gevonden in appartement
quote:
Broken Bells had ik al gehad, had niet echt replay value vond ik, maar daar hadden we het in het vorige topic al over. Beck heb ik nu opstaan, is wel aardig, maar dan luister ik liever naar Odelay ofzo.quote:Op zondag 2 februari 2014 20:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Broken Bells. En ik geniet momenteel van de nieuwe Valentin Stip maar die is nog niet uit geloof ik dus weet niet of je 'm kan vinden.
Valentin Stip is van het Darkside label. Tchock komt daar permanent op klaar. En ik ook.quote:Op zondag 2 februari 2014 21:29 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
[..]
Broken Bells had ik al gehad, had niet echt replay value vond ik, maar daar hadden we het in het vorige topic al over. Beck heb ik nu opstaan, is wel aardig, maar dan luister ik liever naar Odelay ofzo.
Silver Mt. Zion zal ik eens opzoeken, Valentin Stip ken ik niet verder?
Hmm maar dan is het dus waarschijnlijk niets voor mij aangezien ik niet zo van de elektronica ben.quote:Op zondag 2 februari 2014 21:30 schreef Norrage het volgende:
[..]
Valentin Stip is van het Darkside label. Tchock komt daar permanent op klaar. En ik ook.
Notwist nooit geprobeerd, zal ik wel even doen. Nederlandse bandjes vind ik meestal niet echt boven de middelmaat uitkomen, is dat met Apneu wel?quote:Op zondag 2 februari 2014 21:35 schreef Norrage het volgende:
Mijn favoriet van 2014 is vooralsnog The Notwist. Weet niet of je dat waardeert? ooit die andere albums geluisterd?
Enne, wat nederlandse bandjes vind je misschien leuk met hun 2014 releases. Zoals Apneu ofzo?
Oh ik moest er vooral aan denken, omdat je om 2014 dingen vroeg. Die beviel me wel. Album van 20 minuten knallen. Taymir is bijvoorbeeld ook leuk, Nederlandse britpop.quote:Op zondag 2 februari 2014 21:37 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Notwist nooit geprobeerd, zal ik wel even doen. Nederlandse bandjes vind ik meestal niet echt boven de middelmaat uitkomen, is dat met Apneu wel?
Zal die Apneu plaat wel eens proberen.quote:Op zondag 2 februari 2014 21:40 schreef Norrage het volgende:
[..]
Oh ik moest er vooral aan denken, omdat je om 2014 dingen vroeg. Die beviel me wel. Album van 20 minuten knallen. Taymir is bijvoorbeeld ook leuk, Nederlandse britpop.
Schuldig.quote:Op zondag 2 februari 2014 21:30 schreef Norrage het volgende:
[..]
Valentin Stip is van het Darkside label. Tchock komt daar permanent op klaar. En ik ook.
Wat snap je niet? Werkt als een tiet hier.quote:Op zondag 2 februari 2014 21:46 schreef Norrage het volgende:
Jammer dat die site van other-people zo volstrekt onoverzichtelijk is...ik houd er niks van bij, en heb ook niet kunnen vinden waar ik nou lid kan worden
Gewoon weinig informatie, onoverzichtelijk. Zo zijn er 2 abos, eentje van 5 euro per maand, en 1 van 50 euro per jaar...en ik snap echt niet wat het verschil is. En dan als ik moet betalen, moet dat via paypal, wat ik niet heb. Al dat soort dingenquote:Op zondag 2 februari 2014 21:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat snap je niet? Werkt als een tiet hier.
Voor ¤5 per maand krijg je elke week een issue, een maand lang. Voor ¤50 krijg je een jaar lang elke week een issue, 52 stuks totaal. Issues kun je downloaden en per mail naar een vriend versturen. Tevens krijg je met beide abo's toegang tot het archief waar alle releases van Other People en Clown & Sunset in staan, en met het jaarabo mag je daar ook onbeperkt uit downloaden.quote:Op zondag 2 februari 2014 21:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
Gewoon weinig informatie, onoverzichtelijk. Zo zijn er 2 abos, eentje van 5 euro per maand, en 1 van 50 euro per jaar...en ik snap echt niet wat het verschil is.
Omdat ik je totaal niet ken verderquote:Op zondag 2 februari 2014 21:55 schreef Norrage het volgende:
Ok, ik snapte dat zenden naar vrienden niet en zo...waarom heb jij niet alles naar mij gezonden dan?
quote:Op zondag 2 februari 2014 21:56 schreef Tchock het volgende:
Oh waar ik euro zei bedoel ik steeds dollar.
[..]
Omdat ik je totaal niet ken verder
Het meeste komt op spotify etc inderdaad. Maar je hebt wel heel erg veel artiesten die supervet zijn. Valentin Stip is er een vanquote:Op zondag 2 februari 2014 21:58 schreef Xrenity het volgende:
Maar zijn die issue's de moeite waard? Dat is elke week gewoon een artiest van z'n label? Kunnen die er wat van?
Die mixjes van Nico staan natuurlijk ook gewoon op soundcloud
Squarepusherquote:Op zondag 2 februari 2014 22:00 schreef Kerftminister het volgende:
Nou, maar eens iets elektronisch proberen dan.
Squarepusher - Hard Normal Daddy. Die cover van dat album doet me denken aan zo'n video van zo'n elektronisch hitje jaren geleden.
De ene keer is het toffer dan de andere keer.quote:Op zondag 2 februari 2014 21:58 schreef Xrenity het volgende:
Maar zijn die issue's de moeite waard? Dat is elke week gewoon een artiest van z'n label? Kunnen die er wat van?
Die mixjes van Nico staan natuurlijk ook gewoon op soundcloud
quote:Op zondag 2 februari 2014 21:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het meeste komt op spotify etc inderdaad. Maar je hebt wel heel erg veel artiesten die supervet zijn. Valentin Stip is er een vanEn het is fijn om alles gewoon lokaal te hebben en niet met die stream sites
Ik heb mijn abo genomen nu
Jaar natuurlijk.quote:
Klinkt wel goed, en ben eigenlijk ook wel een beetje gay voor Jaarquote:Op zondag 2 februari 2014 22:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
De ene keer is het toffer dan de andere keer.Varieert echt enorm, wat ik ook wel snap. Tot nu toe in 24 issues vijf volledige albums, een live show, vier mixes, drie EP's, een compilatie-album en ongeveer 10 losse nummers. Hoogtepunt is een volledig album vóór de release date (bijvoorbeeld die van Darkside) en het dieptepunt was met oud en nieuw een vijf minuten lange opname van vier gasten die lawaai maakten met ballonnen
![]()
Begint lekker ja. Kan alleen niet uitstaan dat ik niet meer weet uit welke video die poppetjes komen.quote:Op zondag 2 februari 2014 22:02 schreef Norrage het volgende:
[..]
Squarepusher![]()
Dat moet jij wel kunnen waarderenSoort Fusion jazz met elektronica vermengd. Fantastisch! Moet ik ook weer eens luisteren, tijdje geledne.
Ik ben er nog niet doorheen. GEzeik met dat paypalquote:Op zondag 2 februari 2014 22:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nu kun je ook alle vorige issues nog downloaden toch?
Wacht even met betalen.quote:Op zondag 2 februari 2014 22:08 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet doorheen. GEzeik met dat paypal
Dat is zo'n 5 cent per minuut.quote:Op zondag 2 februari 2014 22:04 schreef Tchock het volgende:
10,1 uur muziek nu in 24 weken dus dat is 25 minuten per week gemiddeld.
Nee...het moet via paypal :/ Ik kan geen alternatieven vinden. En met bankrekening gaat ook niet natuurlijk op amerikaanse site.quote:Op zondag 2 februari 2014 22:17 schreef Felagund het volgende:
Dank gebruik je toch gewoon je bankrekening? En kun je niet rechtstreeks met je credit card betalen?
Ik bedoel paypal met bankrekening.quote:Op zondag 2 februari 2014 22:18 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee...het moet via paypal :/ Ik kan geen alternatieven vinden. En met bankrekening gaat ook niet natuurlijk op amerikaanse site.
Dat begrijp ik, maar nee...ze vragen om een creditcard via een paypal account.quote:Op zondag 2 februari 2014 22:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik bedoel paypal met bankrekening.
Da's meteen z'n beste. Naast Music is Rotted One Note.quote:Op zondag 2 februari 2014 22:00 schreef Kerftminister het volgende:
Nou, maar eens iets elektronisch proberen dan.
Squarepusher - Hard Normal Daddy. Die cover van dat album doet me denken aan zo'n video van zo'n elektronisch hitje jaren geleden.
Ja. Zonde.quote:Op zondag 2 februari 2014 20:50 schreef Maxerazzi het volgende:
Godver, één van de beste acteurs van deze tijd is er tussenuit gepiept.![]()
Philip Seymour Hoffman dood gevonden in appartement
Ja, Doolittle > Surfer Rosaquote:Op zondag 2 februari 2014 23:43 schreef Norrage het volgende:
Ik ben weer eens Doolittle aan het luisteren. Ik was eigenlijk enkel een fan van Surfer Rosa, maar het is toch wel heel goed hoor![]()
![]()
Mooie aan Pixies vind ik dat de muziek duidelijk imperfect is, maar je toch er telkens opnieuw naar blijft luisteren omdat het zo catchy is.quote:Op zondag 2 februari 2014 23:43 schreef Norrage het volgende:
Ik ben weer eens Doolittle aan het luisteren. Ik was eigenlijk enkel een fan van Surfer Rosa, maar het is toch wel heel goed hoor![]()
![]()
quote:Op zondag 2 februari 2014 23:46 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, Doolittle > Surfer RosaHet beste zijn de live-opnames uit die tijd, gewoon bijna alle tracks van beide albums live. En ook best uniek, de setlist was in alfabetische volgorde.
quote:Op zondag 2 februari 2014 23:46 schreef Arn0 het volgende:
[..]
En ook best uniek, de setlist was in alfabetische volgorde.
Nog nooit van deze artiest gehoord, klinkt best goed.quote:Op maandag 3 februari 2014 09:36 schreef Maxerazzi het volgende:
Is een nieuwe release. De singles waren al prachtig, maar dit maakt me wel héél benieuwd!
quote:Op maandag 3 februari 2014 10:17 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Nog nooit van deze artiest gehoord, klinkt best goed.
Red House Painters, doet dat ook geen belletje rinkelen?quote:Op maandag 3 februari 2014 10:17 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Nog nooit van deze artiest gehoord, klinkt best goed.
Idd een lekkere single, ben benieuwd naar de rest.quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:39 schreef DO2 het volgende:
Ik leer net ( - met dank aan Z - ) dat er een nieuw album aankomt van Cloud Nothings.
Eerste nummer is al bekend, en klinkt alvast erg lekker:
quote:Op maandag 3 februari 2014 11:40 schreef DeMessias het volgende:
De nieuwe Bombay Bicycle Club is vandaag ook uit.
quote:Op maandag 3 februari 2014 14:06 schreef DeMessias het volgende:
Nog geen review op pat-sounds van BBC, die site is wel niet zo actueel
1 recensie max per dag he, anders blijven we bezigquote:Op maandag 3 februari 2014 14:06 schreef DeMessias het volgende:
Nog geen review op pat-sounds van BBC, die site is wel niet zo actueel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Ik moest lachenquote:Op maandag 3 februari 2014 12:38 schreef DeMessias het volgende:
Hipsters, leef je uit http://techcrunch.com/2014/01/30/forgotify-only-plays-spotify-songs-that-no-one-has-ever-played-before/
quote:Spotify isn’t necessarily known for setting the bar to entry very high, so a number of these tunes sound like amateur covers of a KidzBop cover that was, itself, based on a rough recollection of a song given by someone who’d heard it once, years ago.
Ik heb gelijk een briljante vertolking van Bach op het orgel van de grote Zwitserse componist en organist Lionel Roggquote:
Wel fantastischquote:
Zindabad Enbadhu Kodi, a song by M. Muthu and Isaimurasu Nagore E.M.Haniffa on Spotify.quote:Op maandag 3 februari 2014 12:38 schreef DeMessias het volgende:
Hipsters, leef je uit http://techcrunch.com/2014/01/30/forgotify-only-plays-spotify-songs-that-no-one-has-ever-played-before/
Waarom zou je überhaupt naar die nummers gaan luisteren? Er is vast een reden waarom ze nooit zijn geluisterd.quote:
Omdat het cool is of zo? Geen idee. In elk geval zal er weinig fatsoenlijks tussen zitten, vooral covers van amateurs en incidenteel misschien een bekender nummer van een verzamel-album of zo.quote:Op maandag 3 februari 2014 14:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Waarom zou je überhaupt naar die nummers gaan luisteren? Er is vast een reden waarom ze nooit zijn geluisterd.
Is wel leuk toch. Gewoon lekker doorklikken tot je iets acceptabels tegen komt. Klassieke stuk wat ik luisterde was best goed in ieder geval.quote:Op maandag 3 februari 2014 14:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat het cool is of zo? Geen idee. In elk geval zal er weinig fatsoenlijks tussen zitten, vooral covers van amateurs en incidenteel misschien een bekender nummer van een verzamel-album of zo.
Haha, zo even vijf nummers luisterenquote:Op maandag 3 februari 2014 14:47 schreef Arn0 het volgende:
http://www.hpdetijd.nl/20(...)el-geld-met-spotify/
Dit is ook wel best briljant bedacht.
Het ‘beste’ album dat Matt vooralsnog maakte, moet wel zijn How to ask a girl to the prom. Op dit album (in een 5-cd-box…) staat vijfhonderd keer hetzelfde lied, met de eenvoudige tekst ‘…. will you go to prom with me’. Vijfhonderd keer zong Farley het lied in met steeds een andere meisjes naam aan het begin van de zin.quote:Op maandag 3 februari 2014 14:47 schreef Arn0 het volgende:
http://www.hpdetijd.nl/20(...)el-geld-met-spotify/
Dit is ook wel best briljant bedacht.
Gejat concept ook nog eensquote:Op maandag 3 februari 2014 15:12 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Het ‘beste’ album dat Matt vooralsnog maakte, moet wel zijn How to ask a girl to the prom. Op dit album (in een 5-cd-box…) staat vijfhonderd keer hetzelfde lied, met de eenvoudige tekst ‘…. will you go to prom with me’. Vijfhonderd keer zong Farley het lied in met steeds een andere meisjes naam aan het begin van de zin.
Ik vind van wel. Douglas Dare en Jose Gonzalez kun je dan ook nog meepakken.quote:Op maandag 3 februari 2014 13:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
35 euro voor My Brightest Diamond en Olafur Arnalds.
Is het dat waard?
Hey, die ken ik welquote:Op maandag 3 februari 2014 17:47 schreef methodmich het volgende:
Mochten er nog liefhebbers van Arab Strap (of Aidan Moffat / Malcolm Middleton solo) zijn, doe dan snel mee aan het Top 5 van de dag topic.
Toch wel een echte ouderwetse indieband, zou je zeggen.
Boeit me niet zoveel meer sinds de zangeres weg is.quote:Op maandag 3 februari 2014 18:17 schreef Felagund het volgende:
Er schijnt ook een nieuwe Sleepy Sun te zijn.
Ik had juist heel veel klassiek. Verder een aantal dingen uit de jaren 50 en wat obscuren jaren 80 meukquote:Op maandag 3 februari 2014 18:22 schreef Kerftminister het volgende:
Nou heb er alweer genoeg van, grotendeels van die Thaise en Indiase meuk.
quote:Op maandag 3 februari 2014 10:29 schreef Norrage het volgende:
[..]ga je schamen en al zijn albums terugluisteren, en dan vooral Ghost of the Great Highway!
Pitchfork schiet te hulp http://pitchfork.com/thepitch/232-6-essential-mark-kozelek-releases/quote:Op maandag 3 februari 2014 10:42 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Red House Painters, doet dat ook geen belletje rinkelen?
Meer een soort Nederlandse The Doors. Goede band trouwens, zeker livequote:Op maandag 3 februari 2014 19:45 schreef Kerftminister het volgende:
Dat Birth of Joy was nog niet eens heel verkeerd bij DWDD, eens albumpje van proberen. Zal wel een mindere versie van Uncle Acid/Qotsa zijn, mja.
Openingsnummer is echt vetquote:Op maandag 3 februari 2014 19:45 schreef Kerftminister het volgende:
Dat Birth of Joy was nog niet eens heel verkeerd bij DWDD, eens albumpje van proberen. Zal wel een mindere versie van Uncle Acid/Qotsa zijn, mja.
Is dat positief of negatief w.b. JR?quote:Op maandag 3 februari 2014 19:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Meer een soort Nederlandse The Doors. Goede band trouwens, zeker live
Jett Rebel was ook geniaal trouwens
100% positief. Ontzettende held. We moeten meer van dat soort figuren hebben in de Nederlandse pop-scene!quote:Op maandag 3 februari 2014 19:56 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Openingsnummer is echt vet
[..]
Is dat positief of negatief w.b. JR?
Hmm hoopte op iets anders.quote:Op maandag 3 februari 2014 19:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Meer een soort Nederlandse The Doors. Goede band trouwens, zeker live
Jett Rebel was ook geniaal trouwens
Live gezien, was waardeloosquote:Op maandag 3 februari 2014 19:45 schreef Kerftminister het volgende:
Nou ja, dan heb ik iig weer een lagere rating erbij, kan ik mooi alles normaliseren.quote:
Ja, ik heb eerlijk gezegd alleen van horen zeggenquote:
Hij is echt letterlijk een Nederlandse Prince. En ontken maar eens dat Prince een baas isquote:Op maandag 3 februari 2014 19:57 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hmm hoopte op iets anders.
Die Jett Rebel had ik niet eens geluisterd, een vent met lippenstift op kan ik niet serieus nemen.
Ja, het is iets van TCV denk ik. Eens zoeken welke.quote:Op maandag 3 februari 2014 20:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
Het einde van How It Goes doet me aan iets van Qotsa denken. Weet jij welk nummer ik bedoel, Kerf?
Zal hem na dit album even luisteren.quote:Op maandag 3 februari 2014 20:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
Het einde van How It Goes doet me aan iets van Qotsa denken. Weet jij welk nummer ik bedoel, Kerf?
Prince heeft alleen al veel meer uitstraling.quote:Op maandag 3 februari 2014 20:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, ik heb eerlijk gezegd alleen van horen zeggen
Kan me voorstellen dat het wel vet is, niet dus?
[..]
Hij is echt letterlijk een Nederlandse Prince. En ontken maar eens dat Prince een baas isJett gaat een grote worden dit jaar, ga daar maar van uit. Volgende week de hele week op 3fm trouwens als gast-zanger, of zoiets. Dat zal hem wel geen windeieren leggen... (niet dat dat positief is hoor, maar wel goede gast om door te breken itt al die kut singer-songwriters)
Natuurlijk is hij geen Prince, of heeft ie zijn uitstraling niet. Maar wie wel?quote:Op maandag 3 februari 2014 20:04 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Zal hem na dit album even luisteren.
[..]
Prince heeft alleen al veel meer uitstraling.
Nee, misschien als ik in een goede stemming ben dat ik hem een kans geef maar mijn eerste indruk was niet positief.
Haha die is best wel gejat ja.quote:Op maandag 3 februari 2014 20:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
KUT ik had hem netquote:Op maandag 3 februari 2014 20:08 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Haha die is best wel gejat ja.
Fan he.quote:
Hallo, alsof ik geen fan benquote:Op maandag 3 februari 2014 20:09 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Fan he.
Ofja fan, dat klinkt altijd zo sbs6 achtig.
Ja watquote:
Ik had de hype al voorspeldquote:Op maandag 3 februari 2014 20:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, ik heb eerlijk gezegd alleen van horen zeggen
Kan me voorstellen dat het wel vet is, niet dus?
[..]
Hij is echt letterlijk een Nederlandse Prince. En ontken maar eens dat Prince een baas isJett gaat een grote worden dit jaar, ga daar maar van uit. Volgende week de hele week op 3fm trouwens als gast-zanger, of zoiets. Dat zal hem wel geen windeieren leggen... (niet dat dat positief is hoor, maar wel goede gast om door te breken itt al die kut singer-songwriters)
quote:
Bedankt, herenquote:Op maandag 3 februari 2014 20:09 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Fan he.
Ofja fan, dat klinkt altijd zo sbs6 achtig.
Wat kut zeg.quote:Op maandag 3 februari 2014 20:41 schreef Tchock het volgende:
De nieuwe... *tromgeroffel* KLAXONS
https://soundcloud.com/klaxons/there-is-no-other-time
Ik zal het wrs wel weer kunnen waarderenquote:Op maandag 3 februari 2014 20:47 schreef Tchock het volgende:
Tering, toen ik postte had ik hem nog niet zelf geluisterd, maar wat slechtDit is ook niet Klaxons-slecht, het is gewoon pure poep. Die beat, de zang, de synths.
Ik ben in shock
Ik betwijfel het ten zeerstequote:Op maandag 3 februari 2014 20:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik zal het wrs wel weer kunnen waarderen
Klinkt als Nine Inch Nails.quote:Op maandag 3 februari 2014 20:46 schreef Immerdebestebob het volgende:
Dat hele Birth of Joy is bij elkaar gejatWaar ken ik Grow ook al weer van?
quote:Op maandag 3 februari 2014 20:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik betwijfel het ten zeersteLuisteren! Dan ga ik bedenken wat Grow moet voorstellen.
The Doors kan best losgaan hoorquote:Op maandag 3 februari 2014 20:54 schreef Kerftminister het volgende:
Norrage zegt trouwens dat dit op The Doors lijkt, maar wist niet dat die zo heavy waren, mja ken dan ook alleen maar Light My Fire van The Doors.
There's your problem.quote:Op maandag 3 februari 2014 20:54 schreef Kerftminister het volgende:
Norrage zegt trouwens dat dit op The Doors lijkt, maar wist niet dat die zo heavy waren, mja ken dan ook alleen maar Light My Fire van The Doors.
quote:
Sowieso veel meer gitaar georienteerd. The Doors hebben dan een gitarist, maar je hoort 'm zelden een hoofdrol spelen. Dus eigenlijk waren The Doors gewoon de Keane van de late jaren '60.quote:Op maandag 3 februari 2014 20:57 schreef Felagund het volgende:
Birth of Joy is veel rauwer als The Doors.
Ja nam automatisch aan dat het een beetje dezelfde stijl zou zijn.quote:
Keane hebben nog best wel wat leuke nummers, is hip om op ze te haten en natuurlijk is het allemaal niet hoogstaand, maar Nothing in My Way zing ik gewoon lekker hard mee.quote:Op maandag 3 februari 2014 20:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Sowieso veel meer gitaar georienteerd. The Doors hebben dan een gitarist, maar je hoort 'm zelden een hoofdrol spelen. Dus eigenlijk waren The Doors gewoon de Keane van de late jaren '60.
Dit is toch veel en veel slechter dan het door jou verachte Young the Giant album en dan hun vorige volgens velen lelijke album 'Surfing the Void'.quote:Op maandag 3 februari 2014 20:54 schreef Norrage het volgende:
Ik ben het ook aan het luisteren, niet erg goed nee
Ik dacht dat Keane Kane was, dus snapte de haat altijd welquote:Op maandag 3 februari 2014 21:00 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Keane hebben nog best wel wat leuke nummers, is hip om op ze te haten en natuurlijk is het allemaal niet hoogstaand, maar Nothing in My Way zing ik gewoon lekker hard mee.
Kane is de Nederlandse Nickelback, aldus mijn collega. Treffende vergelijking.quote:Op maandag 3 februari 2014 21:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik dacht dat Keane Kane was, dus snapte de haat altijd wel
Mijn vader hield er van, daardoor ken ik het.quote:Op maandag 3 februari 2014 21:06 schreef Tchock het volgende:
Keane is niet heel slecht, het is gewoon aan één stuk door hetzelfde. Je kunt echt elke track inwisselen voor een ander. Bovendien vind ik het persoonlijk ook nog zeikmuziek ook, dat terzijde.
Kane ken ik qua muziek nauwelijks. In elk geval nooit iets van gehoord wat boeiend genoeg was om meer te gaan luisteren.
Bon Jovi is de Amerikaanse GBTTZ.quote:Op maandag 3 februari 2014 21:03 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Kane is de Nederlandse Nickelback, aldus mijn collega. Treffende vergelijking.
Elk lied klinkt hetzelfde.
Geen idee, maar het klinkt er wel naarquote:Op maandag 3 februari 2014 21:05 schreef Felagund het volgende:
Gebruikt Birth of Joy wel een Hammond orgel?
GBTTZ probeert tegenwoordig vooral de nederlandse Jesus and Mary Chain te zijn.quote:Op maandag 3 februari 2014 21:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bon Jovi is de Amerikaanse GBTTZ.
Erlend Oye is leukquote:Op maandag 3 februari 2014 20:59 schreef DO2 het volgende:
Kan iemand me vertellen of er nog iets interessants tussenstaat op Motel Mozaique?
Ik kom niet veel verder dan Wild Beasts en Kurt Vile,.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Ik weet wel dat het niet veel hipsterder wordt dan Johnny Flynn. Wordt nota bene door Alt-J in hun lyrics genoemd.quote:
Ohja, Daryll Ann natuurlijk. Zelfs Gehenna vond het leukquote:Op maandag 3 februari 2014 21:14 schreef DO2 het volgende:
Ok. Daar kan ik al wat mee. Dank, Norrage.
Euh... Ja, dat klinkt echt als iets wat ik wel kan waarderen...quote:Op maandag 3 februari 2014 21:14 schreef Norrage het volgende:
En Clean pete staan er ook. Dat vind jij denk ik echt fantastisch. Twee Nederlandse zangeressen die kut-teksten zingen, op een akoestische gitaar tokkelen en er nog een viooltje tegenaan gooien
Best een toffe artiest. Heeft nog dingen gedaan met Laura Marling geloof ik (qua muziek).quote:Op maandag 3 februari 2014 21:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet wel dat het niet veel hipsterder wordt dan Johnny Flynn. Wordt nota bene door Alt-J in hun lyrics genoemd.
Ik had er nog maar een spoiler ingegooid, anders zou je nog denken dat ik jou verkeerd inschatquote:Op maandag 3 februari 2014 21:15 schreef DO2 het volgende:
[..]
Euh... Ja, dat klinkt echt als iets wat ik wel kan waarderen....
ja, hebben ze een nummertje gemaakt?quote:Op maandag 3 februari 2014 21:15 schreef Norrage het volgende:
[..]
Best een toffe artiest. Heeft nog dingen gedaan met Laura Marling geloof ik (qua muziek).
Een creatief kindje geschapen samen?quote:Op maandag 3 februari 2014 21:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
ja, hebben ze een nummertje gemaakt?
Duidelijk.quote:Op maandag 3 februari 2014 21:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik had er nog maar een spoiler ingegooid, anders zou je nog denken dat ik jou verkeerd inschat
Asgeir en Moddyquote:Op maandag 3 februari 2014 20:59 schreef DO2 het volgende:
Kan iemand me vertellen of er nog iets interessants tussenstaat op Motel Mozaique?
Laura is wel van de nummertjes met haar mannelijke collega's .quote:Op maandag 3 februari 2014 21:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een creatief kindje geschapen samen?
Ooit eens een album van geluisterd, maar dat was lastig volhouden, erg eentonig en de opnamekwaliteit was kut, vraag me nog steeds af of ik niet een verkeerde had.quote:Op maandag 3 februari 2014 21:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Omar Souleyman zijn ook goed te doen.
quote:Op maandag 3 februari 2014 21:14 schreef Norrage het volgende:
En Clean pete staan er ook. Dat vind jij denk ik echt fantastisch. Twee Nederlandse zangeressen die kut-teksten zingen, op een akoestische gitaar tokkelen en er nog een viooltje tegenaan gooienZojuist overtroffen door KlaxonsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Goede tweede dus.
Ik heb een vriend die alleen maar van dat soort folk en country luistert maar ik vind er zelf weinig aan.quote:Op maandag 3 februari 2014 21:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Laura is wel van de nummertjes met haar mannelijke collega's .
Johnny Flynn vind ik (in mijn herinnering) niks aan. Angel Olsen haar nieuwe album kan best leuk worden:
twitter:kthabit twitterde op maandag 03-02-2014 om 20:47:08R.I.P. Klaxons. https://t.co/Kbn9rh6nx2 #doodpaard reageer retweet
Da's toch geen folk of country, joh?quote:Op maandag 3 februari 2014 21:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb een vriend die alleen maar van dat soort folk en country luistert maar ik vind er zelf weinig aan.
Ik had alles verwacht, maar dit....quote:Op maandag 3 februari 2014 21:22 schreef Norrage het volgende:
Haha. Jullie zijn niet de enigen:twitter:kthabit twitterde op maandag 03-02-2014 om 20:47:08R.I.P. Klaxons. https://t.co/Kbn9rh6nx2 #doodpaard reageer retweet
Het is pas definitief afgeschreven als er P4K of P-S er een vernietigende review over heeft geschreven.quote:Op maandag 3 februari 2014 21:22 schreef Norrage het volgende:
Haha. Jullie zijn niet de enigen:twitter:kthabit twitterde op maandag 03-02-2014 om 20:47:08R.I.P. Klaxons. https://t.co/Kbn9rh6nx2 #doodpaard reageer retweet
En super-sympathieke gast. Echt een podium-beest. Heerlijke muziekquote:Op maandag 3 februari 2014 21:29 schreef DO2 het volgende:
Erlend Oye klinkt ook niet onaardig, trouwens. Denk dat ik me daar wel 2 dagen kan vermaken.
Ja, het is heel saai, heel zoetsappig. Een soort Noorse Clean Pete....maar in zijn genre is het wel goed.quote:Op maandag 3 februari 2014 21:31 schreef Kerftminister het volgende:
Kings of Convenience heb ik een keer een album van geluisterd maar dat was echt de definitie van saaiheid.
Mjah, verkeerde woord. Gewoon aardige ventquote:Op maandag 3 februari 2014 21:32 schreef DO2 het volgende:
[..]
Dat weet ie dan goed te verbergen:
[ afbeelding ]
Vind het wel leukquote:Op maandag 3 februari 2014 21:31 schreef Kerftminister het volgende:
Kings of Convenience heb ik een keer een album van geluisterd maar dat was echt de definitie van saaiheid.
Die. En mocht het passen, dan zou Hauschka wellicht ook nog de moeite waard zijn.quote:Op maandag 3 februari 2014 21:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ásgeir en Moddi
Geen dank.
Moet wel zeggen dat ik volgens de algemene opinie de minste plaat had geluisterd, Declarance of Dependence ofzo, kwam er via Last.fm op.quote:Op maandag 3 februari 2014 21:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, het is heel saai, heel zoetsappig. Een soort Noorse Clean Pete....maar in zijn genre is het wel goed.
Girls in Hawaii mag je niet missen. Geweldig album vorig jaar.quote:Op maandag 3 februari 2014 20:59 schreef DO2 het volgende:
Jajajaja.quote:
Ja, ze zingen ook op elkaars albums en Johnny Flynn's debuut album heet.. A Larum. Een anagram van Laura M. Flynn's zus zong dan weer vroeger in Mumford & Sons waar ook Laura Marling ooit in zong en uiteraard met de frontman samen was, net zoals ze met Noah and the Whale samenwerkte en ook met die frontman samen was, wat dan weer resulteerde in break-up albums van beide artiesten.quote:Op maandag 3 februari 2014 21:15 schreef Norrage het volgende:
[..]
Best een toffe artiest. Heeft nog dingen gedaan met Laura Marling geloof ik (qua muziek).
Toch niet officieel nee, maar wat er achter de schermen op die wilde folktours gebeurt, wil ik niet weten.quote:Op maandag 3 februari 2014 21:43 schreef Norrage het volgende:
Maar Johnny heeft het nooit met Laura gedaan?
Ja! Ik hoorde dit nummer eerst zonder dat ik wist wat het was en dacht in eerste instantie aan iets als Burial ofzo.quote:Op maandag 3 februari 2014 22:08 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Fijn dit. Die komen met een album dit jaar?
Welk album?quote:Op maandag 3 februari 2014 22:45 schreef Kerftminister het volgende:
Nou maar een reviewtje van de plaat geplaatst op RYM
This album is the result of throwing your cd-player off a building, shitting in the place where the disc needs to be put and then playing the whole thing underwater. But before that, you connect it to a half burned audiosystem and you pop your eardrums with chopsticks. This is the result, based on a real life experience.
Zo, luister het nu ook. Wat fijn zegquote:
holy fucking shitquote:
Dezelfde die het groene licht gaf aan Klaxonsquote:Op maandag 3 februari 2014 22:58 schreef Kerftminister het volgende:
Vraag me af welke platenbaas dit luistert en zegt: nou dat klinkt wel goed hoor, prima album.
Denk dat ze gesponsord zijn, kan niet anders.quote:Op maandag 3 februari 2014 23:02 schreef DO2 het volgende:
Hij krijgt een 9. Ze vinden het een briljante plaat:
http://www.heavyblogishea(...)ll-that-we-have-now/
Sowieso is dat album echt enorm sterk, voor een wat popperig Hip-Hop album al helemaal.quote:
Dat is nog niet zeker, maar ze gaan wel touren.quote:Op maandag 3 februari 2014 23:08 schreef DO2 het volgende:
Ja, fantastisch album. Komen Big Boi en Andre3000 niet weer samen voor een nieuw album?
Zoiets dacht ik gelezen te hebben.
Dit is volgens mij gewoon gay-metal. Simpelweg nu-metal dat nog verder geevolueerd is. Als je er elektronische gein mee gaat uithalen krijg je dit.quote:Op maandag 3 februari 2014 22:58 schreef DO2 het volgende:
Maar ze beheersen wel de instrumentjes. Dat moet gezegd.
Mja... Ik heb er iig helemaal niks mee.quote:Op maandag 3 februari 2014 23:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dit is volgens mij gewoon gay-metal. Simpelweg nu-metal dat nog verder geevolueerd is. Als je er elektronische gein mee gaat uithalen krijg je dit.
In de stijl van Sea Change, toch?quote:Op maandag 3 februari 2014 23:11 schreef Norrage het volgende:
Mensen. Die nieuwe Beck is toch gewoonweg prachtig.
Ja, maar...toch anders. Beter. Veelzijdiger. Veel meer afwisseling in instrumenten. Beck klinkt echt bezetenquote:
Ik zet dan het halve album weer op.quote:Op maandag 3 februari 2014 23:11 schreef DO2 het volgende:
Ik kan Shutterbugg nooit 1 keer luisteren. Gaat altijd minimaal 1x op repeat.
Meh gaf hem een 7tje, vond het niet bijzonder genoeg om vaker te luisteren. Beetje als bij Broken Bells, goede plaat, maar geen wauwfactor, springt ook niks uit.quote:Op maandag 3 februari 2014 23:11 schreef Norrage het volgende:
Dat is wel het probleem met Sea Change, inderdaad. Te zoetsappig.quote:Op maandag 3 februari 2014 23:15 schreef Norrage het volgende:
Het is vooral minder zeurderig. Sea Change was zo zeurderig met al die violen en zoetsappige teksten.
Ik vind Perfect World van Broken Bells simpelwegquote:Op maandag 3 februari 2014 23:16 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik zet dan het halve album weer op.
Fo Yo Sorrows, Shine Blockas, Daddy Fat Sax, Follow Us, You Aint No DJ.
[..]
Meh gaf hem een 7tje, vond het niet bijzonder genoeg om vaker te luisteren. Beetje als bij Broken Bells, goede plaat, maar geen wauwfactor, springt ook niks uit.
Voor de helft troep, maar staan ook wel lekkere nummers op hoorquote:Op maandag 3 februari 2014 23:17 schreef Immerdebestebob het volgende:
Enjoy Your Rabbit van Sufjan is ook echt heel naar zeg
Dat ben ik met je eens ja. Maar als geheel niet door te komen. Je merkt dat Sufjan geniaal is, maar het klinkt vaak voor geen flikker.quote:Op maandag 3 februari 2014 23:18 schreef Norrage het volgende:
[..]
Voor de helft troep, maar staan ook wel lekkere nummers op hoor
quote:Op maandag 3 februari 2014 23:11 schreef Norrage het volgende:
I won't be long is ook mooi hoor. Of staat die er niet op?quote:Op maandag 3 februari 2014 23:31 schreef Norrage het volgende:
De eerste helft van Beck is echt schitterend. Die single Blue Moon is echt fantastisch, beste van 2014 voor nu. Maar het 2e deel van het album, met uitzondering van de afsluister, is het toch niet helemaal. Maar er zit echt heel erg veel in...dit heeft nog heel veel luisterbeurten nodig, vrees ik
Staat niet op de kaartquote:Op maandag 3 februari 2014 23:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
I won't be long is ook mooi hoor. Of staat die er niet op?
geen idee, heb me niet zoveel verdiept in alle Beck heisaquote:Op maandag 3 februari 2014 23:41 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Gewoon een random single of komt ie op het tweede album?
Tja, zijn zoveel klassiekers in de wereld.quote:Op maandag 3 februari 2014 23:39 schreef DO2 het volgende:
Oh, kijk nou, Kerft heeft een klassiekertje ontdekt.
Zal wel op het tweede album komen, denk ik.quote:Op maandag 3 februari 2014 23:41 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Gewoon een random single of komt ie op het tweede album?
Ken je Entertainment van Gang of Four al? Sluit daar wel mooi op aan.quote:Op maandag 3 februari 2014 23:43 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja, zijn zoveel klassiekers in de wereld.
Mooi juist om die dingen rustig een voor een tegen te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |