Niet alleen de motoren zijn een onzekeren factor, de voorvleugel is er volgens mij ook een.quote:Op woensdag 29 januari 2014 23:04 schreef 4-elements het volgende:
Ik heb wel zin in het nieuwe seizoen. Zoveel verschillende oplossingen, lang geleden dat je écht verschillen aan de wagens zag. En dan de onzekere factor van de motoren. Er gaat gegarandeerd veel ploffen. Bring it on
Je mist weinigquote:Op donderdag 30 januari 2014 06:29 schreef Geralt het volgende:
Ik ben benieuwd of Renault de problemen op heeft kunnen lossen voor vandaag.
Jammer dat ik niks kan volgen overdag ivm werk.
Die ploegendiensten hadden ook wel een voordeel.
Maargoed, vanaf nu weer elke race live kunnen kijken is beter dan de races niet live kunnen kijken en het testen wel.
Hij mag in ieder geval gewoon instappen vandaag, dat scheeltquote:Op donderdag 30 januari 2014 08:04 schreef IkWilbert het volgende:
To Frijns or not to Frijns...
Hopelijk wat actie vandaag
ik moet altijd zo lachen om jou comments op allesquote:Op donderdag 30 januari 2014 09:08 schreef Meike26 het volgende:
Leuk voor Frijns, maar een domme beslissing. Die auto moet als eerste begrepen en gereden worden door de racecoureurs.
Die software zal wel door Microsoft geschreven zijn dan.quote:Op donderdag 30 januari 2014 09:18 schreef caspervc het volgende:
Software problemen, tijdens het inrijden van de pit...
Stalkerquote:Op donderdag 30 januari 2014 09:12 schreef Joene het volgende:
[..]
ik moet altijd zo lachen om jou comments op alles![]()
Nee maar je hebt altijd zo leuk je mening klaar.quote:
Idd.... puur en alleen op basis hiervan snap ik Guido's keuzequote:Op donderdag 30 januari 2014 10:07 schreef SimtekF1 het volgende:
Ooh wat een gedrocht is het toch ook die Caterham.
Groene markering dus inters toch?quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:24 schreef caspervc het volgende:
[..]
Wat een raar profiel op die banden? inters?
sorryquote:
Programmatuur van Microsoft zit al een paar jaar in elke F1-wagenquote:Op donderdag 30 januari 2014 09:33 schreef LuckyLuQ het volgende:
[..]
Die software zal wel door Microsoft geschreven zijn dan.
Hij is wel de snelste van de 3 vermoed ikquote:Op donderdag 30 januari 2014 09:08 schreef Meike26 het volgende:
Leuk voor Frijns, maar een domme beslissing. Die auto moet als eerste begrepen en gereden worden door de racecoureurs.
Daarom doet mercedes het nu ook gewoon goed , niet focussen op snelheid maar op betrouwbaarheid , rondjes rijden to the max.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:01 schreef Meike26 het volgende:
Ja, dat misschien wel, maar snelheid bij tests datzegt niets, dat weet iedereen toch wel. Zowel Koba als Magnussen moeten die auto leren begrijpen of ze hangen straks in Melbourne helemaal achteraan. Elke ronde die je eerder en meer kantesten is er 1.
Opzich ben je best irritantquote:Op donderdag 30 januari 2014 10:46 schreef Meike26 het volgende:
Niets persoonlijks![]()
Al reed VDG een heel jaar F1, iedereen blijft hem Guido noemen. Elke keer komt het dan wel weer naar boven "Het is Giedoooo"
Nu wilde ik gewoon een keer de erste zijn, alleen al om Joene te irriteren
Dat is 1 kant van de zaak maar er zijn ook coureurs die betere feedback geven zodat de auto er beter voor staat (geen idee of dat in het geval van Frijns zo is).quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:01 schreef Meike26 het volgende:
Ja, dat misschien wel, maar snelheid bij tests datzegt niets, dat weet iedereen toch wel. Zowel Koba als Magnussen moeten die auto leren begrijpen of ze hangen straks in Melbourne helemaal achteraan. Elke ronde die je eerder en meer kantesten is er 1.
Misschien is dat ook wel Meike26quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:05 schreef Joene het volgende:
[..]
Opzich ben je best irritantmaar niet zo irritant als dat kutwijf op f1racing met dr facebook commentaren op elke nieuwspost.
Vind ik ook vreemd.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:01 schreef Meike26 het volgende:
Ja, dat misschien wel, maar snelheid bij tests datzegt niets, dat weet iedereen toch wel. Zowel Koba als Magnussen moeten die auto leren begrijpen of ze hangen straks in Melbourne helemaal achteraan. Elke ronde die je eerder en meer kantesten is er 1.
Ja wie weet.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:06 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Misschien is dat ook wel Meike26
Wie weet heeft Frijns wel afgedwongen elke test een dag te mogen rijden.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:01 schreef Meike26 het volgende:
Ja, dat misschien wel, maar snelheid bij tests datzegt niets, dat weet iedereen toch wel. Zowel Koba als Magnussen moeten die auto leren begrijpen of ze hangen straks in Melbourne helemaal achteraan. Elke ronde die je eerder en meer kantesten is er 1.
Nou het RIJDEN kan frijns imo juist prima doen , ipv de racedrivers het gaat om kilometers maken.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:13 schreef Meike26 het volgende:
Best arrogant om te zeggen (wat ik helemaal niet ben), maar ik heb hierin gewoon gelijk. Soms kan ik er naast zitten met een mening of visie, maar met zulke regelwijzigingen moet je de racecoureurs (zeker ook met nieuwe line-up) zoveel mogelijk rondes geven. Imo maakt het niet uit hoe technisch onderlegd Frijns wel niet is, erst moet die auto rijden en coureur a en b zich thuisvoelen in de auto.
DAN pas komt het finetunen en mag Frijns van mij elke test en vrijdag rijden. Dit is tijdverspilling.
Beter.quote:
Je draaft een beetje door nuquote:Op donderdag 30 januari 2014 11:13 schreef Meike26 het volgende:
Best arrogant om te zeggen (wat ik helemaal niet ben), maar ik heb hierin gewoon gelijk. Soms kan ik er naast zitten met een mening of visie, maar met zulke regelwijzigingen moet je de racecoureurs (zeker ook met nieuwe line-up) zoveel mogelijk rondes geven. Imo maakt het niet uit hoe technisch onderlegd Frijns wel niet is, erst moet die auto rijden en coureur a en b zich thuisvoelen in de auto.
DAN pas komt het finetunen en mag Frijns van mij elke test en vrijdag rijden. Dit is tijdverspilling.
Ik ben van mening dat het niet boeit wie er rijdt , ze willen namelijk gewoon data verzamelen over verbruik , slijtage , systemen etc. Als je op een dag als vandaag namelijk 100 ronden weet te rijden heb je info voor meer dan een grandprix afstand . Daarmee kunnen ze terug naar de fabriek komende week en 14 dagen lang dingen verandereen om vervolgens 9 dagen te testen in Bahrein van die 9 dagen zal ongetwijfeld het grootste deel worden gereden door die kut jap en zweed.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:24 schreef Meike26 het volgende:
Waarom dan?
Deze eerste testdagen zijn er toch juist voor om de auto te leren begrijpen, de eerste kinderziektes eruit en meters maken? Dan kan je dit toch veel beter samen met je racecoureurs doen? Natuurlijk hebben ze data nodig, Frijns zal daar ook heus wel een rolletje in spelen, maar imo hadden koba en ericson nu moeten rijden, juist ook door de gemiste 1e dag.
De input van Frijns is denk ik dan nog van groter belang in Bahrein dan dat hij hier kan geven ?
Frijns kan technische problemen natuurlijk ook opmerken, net zoals Ericsson en Kobayashi dat kunnen. Het heeft weinig zin om die twee aan een ophanging te laten wennen die voor de volgende test toch weer veranderd wordt. Wat dat betreft is het dus belangrijker dat de coureur in de auto wat zinnigs te melden heeft, dan of ie in Melbourne aan de start staat. Kobayashi en Ericsson kunnen nu wat rust nemen, praten met de engineers en kijken naar de telemetrie terwijl het binnenkomt. Daar is ook genoeg uit te leren, bijvoorbeeld waar zij zelf nog verbetering kunnen halen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:24 schreef Meike26 het volgende:
Waarom dan?
Deze eerste testdagen zijn er toch juist voor om de auto te leren begrijpen, de eerste kinderziektes eruit en meters maken? Dan kan je dit toch veel beter samen met je racecoureurs doen? Natuurlijk hebben ze data nodig, Frijns zal daar ook heus wel een rolletje in spelen, maar imo hadden koba en ericson nu moeten rijden, juist ook door de gemiste 1e dag.
De input van Frijns is denk ik dan nog van groter belang in Bahrein dan dat hij hier kan geven ?
Hier zit ook wel een kern van waarheid in ja...quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:30 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Frijns kan technische problemen natuurlijk ook opmerken, net zoals Ericsson en Kobayashi dat kunnen. Het heeft weinig zin om die twee aan een ophanging te laten wennen die voor de volgende test toch weer veranderd wordt. Wat dat betreft is het dus belangrijker dat de coureur in de auto wat zinnigs te melden heeft, dan of ie in Melbourne aan de start staat. Kobayashi en Ericsson kunnen nu wat rust nemen, praten met de engineers en kijken naar de telemetrie terwijl het binnenkomt. Daar is ook genoeg uit te leren, bijvoorbeeld waar zij zelf nog verbetering kunnen halen.
Maak je niet druk, daar is een forum voorquote:Op donderdag 30 januari 2014 11:34 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Hier zit ook wel een kern van waarheid in ja...
Grappig is net dat ik met Joene in DM nog heb gezegd dat het soms irritant is dat ik mijn meningen als feiten weet te drukken, maar dat ik soms ook wel weer ander gelijk moet geven. En zie hier....
*gaat snel wat anders doen*
quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:04 schreef Joene het volgende:
[..]
Daarom doet mercedes het nu ook gewoon goed , niet focussen op snelheid maar op betrouwbaarheid , rondjes rijden to the max.
twitter:WilliamsF1Team twitterde op woensdag 29-01-2014 om 15:23:37It's all system &reliability checks before we focus more on performance in Bahrain. Before we can have a quick car we need a reliable one! reageer retweet
Kijkquote:Op donderdag 30 januari 2014 11:44 schreef Syntix het volgende:
[..]twitter:WilliamsF1Team twitterde op woensdag 29-01-2014 om 15:23:37It's all system &reliability checks before we focus more on performance in Bahrain. Before we can have a quick car we need a reliable one! reageer retweet
Maar ze hebben Newey, dat scheelt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:18 schreef sasquatsch het volgende:
Red Bull zou de ERS te weinig koelen, waardoor die brandjes ontstaan. Dat is niet in een dag te fixen.
DIe kan ook geen ijzer met handen breken, dus ik verwacht pas een oplossing bij de volgende test in Bahrein.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:20 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar ze hebben Newey, dat scheelt.
ze zaten de afgelopen jaren al op het randje qua koeling, waardoor zeker bij Webber alles nog al eens te heet werdquote:Op donderdag 30 januari 2014 12:18 schreef sasquatsch het volgende:
Red Bull zou de ERS te weinig koelen, waardoor die brandjes ontstaan. Dat is niet in een dag te fixen.
Ik las dat Caterham dat Renault probleem niet had, omdat zij het systeem anders packagen dan Toro Rosso en Red Bull.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:32 schreef Nober het volgende:
Heeft Williams dit zien aankomen en was dat de reden om voor Mercedes te gaan?
Zou wel leuk zijn, Q1: Vettel, Ricciardo, Vergne, Kvyat, Kobayashi, Ericsson out.
twitter:bgarloff twitterde op donderdag 30-01-2014 om 12:32:12New Statement about Schumacher... http://t.co/4Bz5xINhQH reageer retweet
Ferrari volgt niemand dus.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:02 schreef Nober het volgende:
In de trant van Button die Hamilton niet volgt op twitter...
Ferrari en Marussia volgen Force India niet.
Ferrari, McLaren en Caterham volgen Sauber niet.
Ferrari, McLaren en Caterham volgen Red Bull niet.
Ferrari volgt Marussia niet.
Ferrari volgt Williams niet.
Ferrari en Caterham volgen McLaren niet.
Ferrari en Caterham volgen Toro Rosso niet.
Ferrari en Caterham volgen Lotus niet.
Ferrari en McLaren volgen Caterham niet.
Red Bull en Caterham volgen Ferrari niet.
@MercedesAMGF1quote:
een ninja-editquote:Op donderdag 30 januari 2014 13:02 schreef Nober het volgende:
In de trant van Button die Hamilton niet volgt op twitter...
Ferrari en Marussia volgen Force India niet.
Ferrari, McLaren en Caterham volgen Sauber niet.
Ferrari, McLaren en Caterham volgen Red Bull niet.
Ferrari volgt Marussia niet.
Ferrari volgt Williams niet.
Ferrari en Caterham volgen McLaren niet.
Ferrari en Caterham volgen Toro Rosso niet.
Ferrari en Caterham volgen Lotus niet.
Ferrari en Caterham volgen Mercedes niet.
Ferrari en McLaren volgen Caterham niet.
Red Bull en Caterham volgen Ferrari niet.
Wordt niet door Ferrari gevolgd.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
https://twitter.com/MercedesAMGF1
Ach, met Mol kan het niveau van de verslaggeving wel eens stijgen. Plus, je krijgt er races in HD voor terug net als een pitlane-kanaal en een onboard-kanaal. Ook laten ze alle vrije trainingen zien, daar heb ik dan wel 15 euro voor over.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:13 schreef Breaker.Faker het volgende:
weet iemand of Sport1met een aanbieding net als voirge jaar 3 maanden voor 5 euro per maand.
Ik zit zelf erg te twijfelen of ik een Sport1 abbonement ga nemen. Zeker omdat de formule1 de laatste jaar minder is geworden. Zeker met de v6 turbo en bij de laaste race dubbele punten uit te keren.
Als Sport1 met een aanbeiding komt wil ik dit zeker proberen. Maar ik blijf 15 per maand wat Sport1 normaal kost veel geld vinden.
Heb ik een deel van de races gedaan, beviel prima als de lag niet te groot was.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:26 schreef Fiorano het volgende:
RTL Deutschland hier. Een een streampje voor het commentaar denk ik.
Vanaf deze hoek lijkt het me dat de vorm van de voorkant prima geschikt is om een pitspoes op te draperen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:19 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Cruijff ook weer de baan op.
De Ferrari, Mercedes en McLaren zijn prima te doen... de rest isquote:Op donderdag 30 januari 2014 13:33 schreef Karstman het volgende:
[..]
Vanaf deze hoek lijkt het me dat de vorm van de voorkant prima geschikt is om een pitspoes op te draperen.
Niet haten op de Williams FW36.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:36 schreef nils7 het volgende:
[..]
De Ferrari, Mercedes en McLaren zijn prima te doen... de rest is
Zitten er ook rijders in dat filmpje die vol gas langskomen? Komt allemaal meer over als een uitloopronde ofzoquote:
alleen Alonso op het eind van het filmpje geeft wat gasquote:Op donderdag 30 januari 2014 14:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zitten er ook rijders in dat filmpje die vol gas langskomen? Komt allemaal meer over als een uitloopronde ofzo
McLaren volgt mij zelfsquote:Op donderdag 30 januari 2014 13:02 schreef Nober het volgende:
In de trant van Button die Hamilton niet volgt op twitter...
Ferrari en Marussia volgen Force India niet.
Ferrari, McLaren en Caterham volgen Sauber niet.
Ferrari, McLaren en Caterham volgen Red Bull niet.
Ferrari volgt Marussia niet.
Ferrari volgt Williams niet.
Ferrari en Caterham volgen McLaren niet.
Ferrari en Caterham volgen Toro Rosso niet.
Ferrari en Caterham volgen Lotus niet.
Ferrari en Caterham volgen Mercedes niet.
Ferrari en McLaren volgen Caterham niet.
Red Bull en Caterham volgen Ferrari niet.
quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
alleen Alonso op het eind van het filmpje geeft wat gas
Eens, wat wit erbij kan geen kwaad. Al is dat blauw van Williams wel zo gruwelijk nicequote:Op donderdag 30 januari 2014 14:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ziet er een beetje saai uit in 1 kleur
Williams is toch wel een team waarvan je altijd hoopt dat ze het (weer) goed gaan doenquote:Op donderdag 30 januari 2014 14:12 schreef Syntix het volgende:
[..]
Eens, wat wit erbij kan geen kwaad. Al is dat blauw van Williams wel zo gruwelijk niceEr komen uiteraard nog wel wat sponsors bij.
Ik las dat ze tijdens deze testen sowieso niet boven de 13000 toeren komen. Betrouwbaarheid voor alles.quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zitten er ook rijders in dat filmpje die vol gas langskomen? Komt allemaal meer over als een uitloopronde ofzo
Zelf vindt ik het super dat Olav Mol terug komt en zeker op locatie. Daar hoor je mij niet klagen. Het is meer wat de formule1 de laatste jaren te bieden heeft dat is gewoon minder. Ik kan in 2013 geen spannende race noemen behalve Silverstone met de banden die ontplofde als dit er niet was geweest was dit ook een saaie race geweest. Ik ben bang dat in 2014 dit ook gaat worden. Het heeft ook mee te maken dat Olav Mol geen commentaar gaf maar die irritant Ronald van Dam die alleen dingen ging herhaling wat iedereen of dat hij verkeerde dingen zie zoals dat DRS meer pk gaf en natuurlijk dat hij totaal niet op de race letten.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:22 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ach, met Mol kan het niveau van de verslaggeving wel eens stijgen. Plus, je krijgt er races in HD voor terug net als een pitlane-kanaal en een onboard-kanaal. Ook laten ze alle vrije trainingen zien, daar heb ik dan wel 15 euro voor over.
En als je het echt niks vind of te duur, je kan na een maandje gewoon weer opzeggen.
Vindt dat blauw juist mooi. Doet me denken aan Ligier/Prost. Prachtige blauwe auto's.quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ziet er een beetje saai uit in 1 kleur
Hypocriete mensenquote:Op donderdag 30 januari 2014 14:22 schreef Bluurgh het volgende:
Blijft toch grappig om te lezen, een paar jaar geleden werd Olav door zo ongeveer iedereen uitgekotst. Nu lees ik vooral positieve reacties over z'n terugkeer.
Heb 'm gelukkig al jaren niet meer gehoord. Kijk liever naar de BBC. Zat me teveel te ergeren aan zijn fouten. Na zoveel jaren commentaar geven wist hij de auto's nog steeds niet uit elkaar te houden en hij kan slecht een race 'lezen'. Totaal geen inzicht in strategie.quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:22 schreef Bluurgh het volgende:
Blijft toch grappig om te lezen, een paar jaar geleden werd Olav door zo ongeveer iedereen uitgekotst. Nu lees ik vooral positieve reacties over z'n terugkeer.
Nou dat doen ze op de BBC niet veel beterquote:Op donderdag 30 januari 2014 14:26 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Heb 'm gelukkig al jaren niet meer gehoord. Kijk liever naar de BBC. Zat me teveel te ergeren aan zijn fouten. Na zoveel jaren commentaar geven wist hij de auto's nog steeds niet uit elkaar te houden en hij kan slecht een race 'lezen'. Totaal geen inzicht in strategie.
Ongeveer hetzelfde als dit geluid:quote:
Daar is het randprogramma wel een stuk beter dan bij Sport1, dat commentaar van Mol is maar een kleine verbetering voorzoverquote:Op donderdag 30 januari 2014 14:27 schreef Joene het volgende:
[..]
Nou dat doen ze op de BBC niet veel beter
Mwah vind het bij de BBC soms wel erg afdwalen. En nogal langdradig.quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daar is het randprogramma wel een stuk beter dan bij Sport1, dat commentaar van Mol is maar een kleine verbetering voorzover
Klopt . Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar sky , maar gezien ik geen schotel hebquote:Op donderdag 30 januari 2014 14:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daar is het randprogramma wel een stuk beter dan bij Sport1, dat commentaar van Mol is maar een kleine verbetering voorzover
Leek wel alsof er een SC op de baan was, erg sloom.quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:34 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ongeveer hetzelfde als dit geluid:
Dus niet janken, klinken prima. Plus het is een test dus volgas zullen ze nog niet gaan.
Onboard camera's werden pas sinds 1985 tijdens races gebruikt geloof ik, daarvoor was het vooral tijdens tests en rustig gereden rondjes tijdens trainingen zoals hier. Zou me niks verbazen als ze gewoon met ducttape aan de auto werden gebonden onder het mom van "beter ga je niet te hard, want dan valt ie er af"quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:39 schreef Nober het volgende:
[..]
Leek wel alsof er een SC op de baan was, erg sloom.
Chilton heeft zijn overal aan (volgens Autosport.com), dus ze verwachten elk moment dat die naar buiten komt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:44 schreef Meike26 het volgende:
Is er eigenlijk al nieuws over Marussia? Volgens mij gaat het daar ook niet helemaal goed. 3e dag en nog steeds niets van team vernomen. Zullen de sponsers blij mee zijn.:{ Lekker vooruitzicht..
Dees dan:quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:39 schreef Nober het volgende:
[..]
Leek wel alsof er een SC op de baan was, erg sloom.
De sponsor moeten het niet hebben van de test, exposure tijdens de race vinden ze iets belangrijker. Een sponsor van een achterhoede team moet het toch hebben van inhaal acties en crashesquote:Op donderdag 30 januari 2014 14:44 schreef Meike26 het volgende:
Is er eigenlijk al nieuws over Marussia? Volgens mij gaat het daar ook niet helemaal goed. 3e dag en nog steeds niets van team vernomen. Zullen de sponsers blij mee zijn.:{ Lekker vooruitzicht..
Gaston Mazzacane?quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:47 schreef flipsen het volgende:
Ik vond Olav Mol altijd erg goed te pruimen, vooral met Kalff als pitreporter in the early days. Maar goed, woon al jaren in Argentinië en kijk F1 via Fox Sports (Spaans). Moet zeggen dat dat bijzonder goed wordt gedaan door 3 heren (en vaak ook Spaanse interviews in de pits met rijders). Enige jammere is dat ze altijd "simultaan" vertalen als rijders in het Engels spreken, rete-irritant. En sommige ex-coureurs schuiven wel eens aan en zitten dan altijd door de board-radio heen te blaten, ook kut. Wel alle races live
twitter:paolofilise twitterde op donderdag 30-01-2014 om 14:36:13#F1Jerez Red Bull problem is a packaging problem. Battery and ERS elements are too close to heat sources and suffer quick overheating reageer retweet
Wat mij betreft stellen ze een aparte schakelpook verplicht. Niks geen flippers meer.quote:
Ik dacht even, Hé die ziet er normaal uit. Helaas....quote:
Ik vind hem er niet echt aerodynamisch uitdagend uitzien. Geen dubbele airintake boven de coureur, voorvleugel ziet er standaard uit ed. Ik hoop dat ze nog een pakket krijgen bij de volgende test oid.quote:
Hij lijkt wel heel basic ja, alsof ze gewoon een piemelneus op de auto van vorig jaar hebben geplakt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:11 schreef MoriniStylr het volgende:
[..]
Ik vind hem er niet echt aerodynamisch uitdagend uitzien. Geen dubbele airintake boven de coureur, voorvleugel ziet er standaard uit ed. Ik hoop dat ze nog een pakket krijgen bij de volgende test oid.
Die wagen moet sowieso begrepen worden.quote:Op donderdag 30 januari 2014 09:08 schreef Meike26 het volgende:
Leuk voor Frijns, maar een domme beslissing. Die auto moet als eerste begrepen en gereden worden door de racecoureurs.
twitter:adamcooperf1 twitterde op donderdag 30-01-2014 om 15:25:39Red Bull has stopped for the day after 3 laps, and no time, for @danielricciardo. Horner and Newey have left the track reageer retweet
Terug naar de tekentafelquote:Op donderdag 30 januari 2014 15:29 schreef Joene het volgende:
ik denk dat ze morgen ook niet gaan rijden ,het probleem van die accu die te dicht bij de motor ligt los je niet in een nacht op ?
als ze het warmteprobleem oplossen verwacht ik dat ze weer meedoen om de zeges.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:34 schreef Ermanon het volgende:
Zou RBR dan werkelijk niet voorin meedoen?
Lijkt me sterk, zullen nog wel terug komen tijdens de volgende tests.
Genoeg resources daar om er wat aan te doen maar dit was uiteraard niet geplandquote:Op donderdag 30 januari 2014 15:34 schreef Ermanon het volgende:
Zou RBR dan werkelijk niet voorin meedoen?
Lijkt me sterk, zullen nog wel terug komen tijdens de volgende tests.
Ik wacht rustig de komende weken af wat de tests doen. Daarna neem ik denk ik abonnement voor maandje en daarna kijk ik opnieuw. Zit er wat spanning in dan hou ik hem als het tegenvalt schrap ik hem weer.quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:16 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Zelf vindt ik het super dat Olav Mol terug komt en zeker op locatie. Daar hoor je mij niet klagen. Het is meer wat de formule1 de laatste jaren te bieden heeft dat is gewoon minder. Ik kan in 2013 geen spannende race noemen behalve Silverstone met de banden die ontplofde als dit er niet was geweest was dit ook een saaie race geweest. Ik ben bang dat in 2014 dit ook gaat worden. Het heeft ook mee te maken dat Olav Mol geen commentaar gaf maar die irritant Ronald van Dam die alleen dingen ging herhaling wat iedereen of dat hij verkeerde dingen zie zoals dat DRS meer pk gaf en natuurlijk dat hij totaal niet op de race letten.
Maar bij Sport1 krijg je ook Motogp erbj en gp2 en gp3 dus dan is het wel weer intersant om Sport1 te nemen.
twitter:f1fanaticlive twitterde op donderdag 30-01-2014 om 15:48:08Sutil's taken the front wing off the Sauber: #F1 http://t.co/Z4Ce4hVVsU reageer retweet
Stiekem vind ik die livery van die Lola dinges wel erg gaafquote:Op donderdag 30 januari 2014 15:49 schreef Bluurgh het volgende:
Het schijnt dat Marussia een oude auto heeft aangepast voor komend seizoen.
[ afbeelding ]
Ik heb geen tekening die de indeling daar laat zien maar dat ze een probleem hebben is duidelijk. Doet me erg denken aan de tijd dat Newey nog bij Mclaren werkte. Echter, het grote voordeel lijkt mij dat het onderhuids is, dus aerodynamica kan gewoon blijven zoals het is. Misschien dat de gewichtsverdeling hierdoor nog licht verandert.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:34 schreef Ermanon het volgende:
Zou RBR dan werkelijk niet voorin meedoen?
Lijkt me sterk, zullen nog wel terug komen tijdens de volgende tests.
Zo jammer dat deze auto waanzinnig is geflopt, mooie livery was dat. Toen zagen wagens er echt gaaf uit.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:49 schreef Bluurgh het volgende:
Het schijnt dat Marussia een oude auto heeft aangepast voor komend seizoen.
[ afbeelding ]
Van Sutil? Die schijnt een crash gehad te hebben. Weet niet of de vleugel daardoor of daarvoor is afgebroken.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:15 schreef Kw4Kje het volgende:
Nog een waarbij de voorvleugel is afgebroken?
ja. Lijkt erop dat bij de vering aan de achterzijde iets afgebroken is, waarna hij uiteindelijk met een spin tot stilstand kwam. Hierbij is de voorvleugel afgebroken.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:17 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Van Sutil? Die schijnt een crash gehad te hebben. Weet niet of de vleugel daardoor of daarvoor is afgebroken.
Wut?quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:35 schreef Nober het volgende:
Magnussen nu al de snelste rondetijd, zijn tijdperk in de F1 is aangebroken, word weer saai de komende jaren.
Dat hebben ze wel, dat ze weinig hebben kunnen rijden tot nu toe is een ander verhaalquote:Op donderdag 30 januari 2014 17:16 schreef nils7 het volgende:
Straks gaan de Renault teams mauwen dat ze niet hebben kunnen testen etc.
De tweede keer niet eens het einde van de pitstraat gehaald..quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:59 schreef Kw4Kje het volgende:
Torro Rosso al 2 keer achter elkaar stil gevallen.
Tja, lijkt bij RBR toch vooral te komen door een koelingsprobleem van zichzelf. Vraag mij af in hoeverre dat aan Renault ligt....quote:Op donderdag 30 januari 2014 17:16 schreef nils7 het volgende:
Straks gaan de Renault teams mauwen dat ze niet hebben kunnen testen etc.
Zoals voorspeldquote:Op donderdag 30 januari 2014 14:22 schreef Bluurgh het volgende:
Blijft toch grappig om te lezen, een paar jaar geleden werd Olav door zo ongeveer iedereen uitgekotst. Nu lees ik vooral positieve reacties over z'n terugkeer.
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 17:19 schreef JohnB52 het volgende:
Iedereen blij dat Olav weg is zo te horen?
Ben benieuwd naar jullie commentaar na de eerste vrije training :-)
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 18:18 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik kijk zelf bijna nooit meer met Nederlands commentaar, maar ik denk ook dat dat best nog eens tegen kan vallen inderdaad.
http://www.formule1.nl/ni(...)s-drama-duurt-voort/quote:Gisteren meldde Renault, dat behalve Red Bull Racing ook Caterham en Toro Rosso van motoren voorziet, dat het een probleem heeft met de energieopslag in de nieuwe motor. Inmiddels komen er almaar meer geluiden uit de paddock dat de motorenfabrikant helemaal niet blij is met een aantal van de elektronische onderdelen die door Red Bull zelf zijn ontwikkeld.
Voor Robin Frijns was dat een tegenvaller in zijn debuut voor Caterham. Tien rondjes reed de Limburger, maar daar zat geen een vliegende ronde bij. Na een of maximaal twee rondjes werd de groene bolide door het team uit voorzorg naar binnengehaald. Langs het circuit was duidelijk te horen dat de Caterham, net als de Toro Rosso, allesbehalve lekker loopt. Het knalde en knetterde op de zeldzame momenten dat Frijns of Toro Rosso-coureur Jean-Eric Vergne eens voorbijkwamen.
Aah, F1 humortwitter:F1Times twitterde op donderdag 30-01-2014 om 17:47:32How many laps did you do today Daniel? #F1 http://t.co/5SH07Ruqqe
reageer retweet
Fixedquote:Op donderdag 30 januari 2014 16:35 schreef Nober het volgende:
Magnussen nu al de snelste rondetijd, zijn tijdperk in de F1 is aangebroken, blijft saai de komende jaren.
edit: Bevestigd door RBR zelf nu.....twitter:F1Times twitterde op donderdag 30-01-2014 om 18:19:39Ricciardo: "Adrian has gone back to the drawing board definitely. There is only so much they can do at the track." #F1 reageer retweet
twitter:redbullracing twitterde op donderdag 30-01-2014 om 18:44:18Adrians gone back to the factory to work out the next best step. These guys know how to win. Shell be right! http://t.co/zRih9gQQoN reageer retweet
Wat is dat met Engelsen die Spaanse plaatsnamen raar uitspreken Eyebifa bijv en in dit filmpje Heref...quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:19 schreef rockstah het volgende:
Voor wie hem nog niet gezien had. Uitgebreid item over de nieuwe PU's, en aan het einde toont hij nog even zijn walging over het feit dat er nu een "Europeaan" aan het roer bij mclaren staat, heerlijk.
sowieso zijn dat erg weinig toeren en dan klinken al die motoren alsof ze aan het overlijden zijnquote:
Leuk is dat bij Newey dat "drawing board" ook letterlijk zo is.quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:30 schreef Sinister-D- het volgende:
twitter:F1Times twitterde op donderdag 30-01-2014 om 18:19:39Ricciardo: "Adrian has gone back to the drawing board definitely. There is only so much they can do at the track." #F1 reageer retweet
Aerodynamisch gezien ziet het er idd zeer standaard uit. Maar de airintake is toch ook wel bijzonder gevormd, geen openingen om de wagen te tillen bij panne of een crash. En er zit een splitter in, zowel horizontaal en een verticale bij het onderste gedeelte.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:11 schreef MoriniStylr het volgende:
[..]
Ik vind hem er niet echt aerodynamisch uitdagend uitzien. Geen dubbele airintake boven de coureur, voorvleugel ziet er standaard uit ed. Ik hoop dat ze nog een pakket krijgen bij de volgende test oid.
Buiten dat vind ik de Marussia er beter uitzien dan de Caterham. Die ziet er veel bonkiger uit, de Marussia lijkt dan toch wat gestroomlijnder.quote:Op donderdag 30 januari 2014 19:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Aerodynamisch gezien ziet het er idd zeer standaard uit. Maar de airintake is toch ook wel bijzonder gevormd, geen openingen om de wagen te tillen bij panne of een crash. En er zit een splitter in, zowel horizontaal en een verticale bij het onderste gedeelte.
[ afbeelding ]
Het doet me denken aan 20 jaar geleden ja.quote:Op donderdag 30 januari 2014 19:51 schreef Sinister-D- het volgende:
idd, ik had daarnet nog even verbaasd gekeken hoe ''lomp'' dat die wagen gebouwd is.
De voorvleugel ziet er nog enigszins complex uit, maat ik vraag me af hoe ze dezer dagen nog sidepods zo recht naar onder kunnen lopenAlsof er een radiateur van een DAF insteekt
![]()
Hier heel goed te zien, maar het zal z'n nut wel hebben bij hun ontwerp....
[ afbeelding ]
Yup, al begin je je met al die Renault ellende af te vragen in hoeverre het nodig was om de motor+ERS te koelen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 19:51 schreef Sinister-D- het volgende:
idd, ik had daarnet nog even verbaasd gekeken hoe ''lomp'' dat die wagen gebouwd is.
De voorvleugel ziet er nog enigszins complex uit, maat ik vraag me af hoe ze dezer dagen nog sidepods zo recht naar onder kunnen lopenAlsof er een radiateur van een DAF insteekt
![]()
Hier heel goed te zien, maar het zal z'n nut wel hebben bij hun ontwerp....
[ afbeelding ]
Red Bull is gewoon al begonnen met het sparen van banden.quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:30 schreef Sinister-D- het volgende:
edit: Bevestigd door RBR zelf nu.....twitter:F1Times twitterde op donderdag 30-01-2014 om 18:19:39Ricciardo: "Adrian has gone back to the drawing board definitely. There is only so much they can do at the track." #F1 reageer retweet
twitter:redbullracing twitterde op donderdag 30-01-2014 om 18:44:18Adrians gone back to the factory to work out the next best step. These guys know how to win. Shell be right! http://t.co/zRih9gQQoN reageer retweet
Nog even teruggekeken en die loopt maar op 2 cilinders ofzo. Ga je dit jaar wel vaker zien dat er her en der cilinders uitgeschakeld worden. Is prima te regelen door die cilinder even geen brandstof te geven. Je hebt nu directe injectie namelijk.quote:
En Caterham heeft daar wel de ruimte voor gekozen in het hun bodywork. Itt RBR welke wel een erg compacte ruimte heeft. Al heeft RBR een meer bollere airbox, en vraag ik me af wat daar dan weer de bedoeling van zou moeten zijn......quote:Op donderdag 30 januari 2014 19:57 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Yup, al begin je je met al die Renault ellende af te vragen in hoeverre het nodig was om de motor+ERS te koelen.
En volgens mij heeft de Caterham in vergelijking met de andere Renault teams nog best aardig wat getimede ronden kunnen afleggen. Al is dat nou ook niet heel moeilijk.quote:Op donderdag 30 januari 2014 20:16 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En Caterham heeft daar wel de ruimte voor gekozen in het hun bodywork. Itt RBR welke wel een erg compacte ruimte heeft. Al heeft RBR een meer bollere airbox, en vraag ik me af wat daar dan weer de bedoeling van zou moeten zijn......
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Ferrari en Mercedes' teams hebben dan al een meer normalere vorm, dus denk ik toch dat zij minder warmte problemen/ontwikkeling hebben.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is allemaal voor het testen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 20:27 schreef Tieske89 het volgende:
Kan Ferrari die antenne bovenop eraf halen?!?!
Lijken wel van die op afstand bestuurbare autootjes...
bij mijn weten geen sponsorquote:Op donderdag 30 januari 2014 20:39 schreef Geralt het volgende:
Is er overigens al bekend of er een grote titelsponsor op die MP4-29 komt te staan straks? Hij is wel erg kaal zo.
Cool. Mooi zilver is niet lelijk. Mooier zilver dan die Mercs in elk gevalquote:Op donderdag 30 januari 2014 20:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij mijn weten geen sponsor
Meerdere meldingen dat de blockers op de ophanging van Mclaren legaal zijn verklaard door de FIA....twitter:andrewbensonf1 twitterde op donderdag 30-01-2014 om 20:27:44FIA considers controversial McLaren wishbones legal - suspension exempt from moveable aero device rule & it's clearly primarily suspension reageer retweet
Toch handig, een wijnflessenhouder aan je sidepod?quote:Op donderdag 30 januari 2014 20:32 schreef darkshadow16 het volgende:
[..]
Dat is allemaal voor het testen.
Zit er tijdens het racen niet meer op.
Of denk je dat Ferrari met dat rek aan de zijkant gaat rijden?
De neus van de Lotus ook las ik zojuist.quote:Op donderdag 30 januari 2014 20:44 schreef Sinister-D- het volgende:
Meerdere meldingen dat de blockers op de ophanging van Mclaren legaal zijn verklaard door de FIA....twitter:andrewbensonf1 twitterde op donderdag 30-01-2014 om 20:27:44FIA considers controversial McLaren wishbones legal - suspension exempt from moveable aero device rule & it's clearly primarily suspension reageer retweet
Als ik de regels zo lees mag het geen aerodynamisch profiel hebben wat neerwaartse druk creëert, en mag het een maximale lengte/breedte verhouding hebben van 3.5:1; er staat niets over in dat het niet 90 graden gekanteld mag worden...quote:Op donderdag 30 januari 2014 20:44 schreef Sinister-D- het volgende:
Meerdere meldingen dat de blockers op de ophanging van Mclaren legaal zijn verklaard door de FIA....twitter:andrewbensonf1 twitterde op donderdag 30-01-2014 om 20:27:44FIA considers controversial McLaren wishbones legal - suspension exempt from moveable aero device rule & it's clearly primarily suspension reageer retweet
Zoals ik gisteren zelf ook al aanhaalde in het vorig topicquote:Op donderdag 30 januari 2014 20:53 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Als ik de regels zo lees mag het geen aerodynamisch profiel hebben wat neerwaartse druk creëert, en mag het een maximale lengte/breedte verhouding hebben van 3.5:1; er staat niets over in dat het niet 90 graden gekanteld mag worden...
quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Edit: om het even te verduidelijken. Puch/pullrods en stuurstangen mogen een iet wat aerodynamische vorm hebben. Maar de vorm moet dusdanig gemaakt zijn dat de ze geen neerwaartse druk generen. Doen ze dat wel, dan zijn het dus beweegbare aero onderdelen.
Maar het blijft wel vaag dat de onderdelen zelf geen aerodynamische functie hebben (Integendeel zelfs!) maar de combinatie van de vloer en de twee bewegende ophangingsdelen wél.quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Zoals ik gisteren zelf ook al aanhaalde in het vorig topic![]()
Alleen had ik niet zo uitgebreid de regeltjes erop nagelezen
Ik denk dat een aantal concurrenten wel andere zaken aan hun hoofd hebben dan platte ophangingsdelen op het moment..quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:24 schreef Sinister-D- het volgende:
Mclaren heeft nu weer zoiets heel leuks in handen, maar ik ga ervan uit dat er al ontwerpers mee bezig zijn bij andere teams sinds gistermorgen [ afbeelding ]
Nog steeds geen mediatraining gehadquote:Robin Frijns heeft zijn eerste werkdag als reserve bij het team van Caterham erop zitten. Veel heeft de 22-jarige Nederlander niet voor het team kunnen betekenen. Door problemen met de elektronica kon hij maar tien ronden afleggen over het circuit van Jerez de la Frontera.
"Dat was een beetje irritant”, zegt Frijns, die uiteindelijk geen tijd op de klokken kon brengen, tegen GPUpdate.net. "Je wil natuurlijk veel rijden en een beetje laten zien wat je kan. Maar dat is natuurlijk niet de insteek van deze testdag. Het doel was om zoveel mogelijk kilometers te rijden en goede feedback te geven over de wagen. Dat laatste heb ik wel kunnen doen. Ondanks dat ik alleen maar de pits uit en in ben gereden, kan ik natuurlijk nog wel aan het team uitleggen wat er allemaal met de auto gebeurt en aangeven waar de problemen zouden kunnen liggen. Dat is erg belangrijke informatie voor het team, aangezien zij moeite had om te bepalen waar de problemen precies zaten.”
"Het plan was eigenlijk om met de harde banden te gaan testen”, vervolgde de Limburger. "We hebben hier twee harde compounds, één specifiek voor Jerez en één die gedurende het hele seizoen gebruikt zal worden. Verder wilden we met flow-vis gaan rijden en kijken hoe de auto zich zou stabiliseren. Maar dat is er allemaal niet van gekomen.”
Aan het begin van de dag moest Frijns tot twee keer toe door zijn monteurs worden opgehaald, nadat hij na een ronde aan het begin van de pitstraat was stilgevallen. "Of onze problemen vergelijkbaar zijn met die bij Red Bull, weet ik niet. Ik kan alleen maar aan het team doorgeven wat ik in de auto voel. Het heeft iets te maken met de elektronica en al die andere dingen die om de motor heen zitten. Dat werkt allemaal nog niet fatsoenlijk. Ik hoop dat Renault alles morgen in orde kan hebben, zodat wij wat meer over onze auto te weten kunnen komen.”
Mij ook, toen ze nog The Fifth Driver als naam hadden.quote:
Doornbos uit mijn hoofd Jordan RB en Minardi.quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:59 schreef Nober het volgende:
Is Frijns de eerste Nederlander sinds Verstappen die voor drie verschillende teams reed? (Al waren het tests)
[..]
Mij ook, toen ze nog The Fifth Driver als naam hadden.
Wacht nog maar even. RBR is in staat om in korte tijd heel snel te ontwikkelen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:43 schreef Meike26 het volgende:
Fijn dat ze de ophanging van McLaren hebben goedgekeurd. En RBR in de problemen. En Williams lekker op dreef. Ik had dit halverwege 2013 niet gedacht, met alle vooroordelen over deze regelwijzigingen...
Ik heb er zin inBinnenkort eens bellen met Sport1 om te vragen of ze weer zo'n actie gaan doen ? :-)
Newey staat wel een beetje bekend om onbetrouwbare wagens, dus hopelijk dit seizoen eensquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:12 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Wacht nog maar even. RBR is in staat om in korte tijd heel snel te ontwikkelen.
Albers officieel ook. Minardi, Midland en Spyker. Die laatste zijn in de praktijk natuurlijk maar 1 team geweest.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:06 schreef Beach het volgende:
[..]
Doornbos uit mijn hoofd Jordan RB en Minardi.
Als de geruchten die ik lees over de Renault-motor waar zijn hebben ze daar een veel groter probleem, samen met de andere Renault teams. Dus Williams kan weleens een hele goede beslissing hebben gemaakt door voor Mercedes te gaan.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:24 schreef kepler het volgende:
[..]
Newey staat wel een beetje bekend om onbetrouwbare wagens, dus hopelijk dit seizoen eens
Ik heb begrepen dat de Red Bull problemen schijnt te hebben met de koeling/integratie van de Renault, dus dat probleem ligt misschien iets dieperquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:28 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Als de geruchten die ik lees over de Renault-motor waar zijn hebben ze daar een veel groter probleem, samen met de andere Renault teams. Dus Williams kan weleens een hele goede beslissing hebben gemaakt door voor Mercedes te gaan.
-Edit-
Voor de geïnteresseerden: http://thejudge13.com/2014/01/30/f1-testing-jerez-day-3/
De koeling schijnt meer een Red Bull specifiek probleem te zijn. De andere Renault teams zitten meer met de motor zelf in hun maag, om het maar zo te zeggen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:30 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat de Red Bull problemen schijnt te hebben met de koeling/integratie van de Renault, dus dat probleem ligt misschien iets dieper
rbquote:Op donderdag 30 januari 2014 20:36 schreef Geralt het volgende:
Red Bull
Godver wat heb ik zin in Melbourne
Ik bedoelde meerquote:
Als dat verhaal klopt, dan hebben de Renault teams serieuze problemen zeg!quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:28 schreef ElmarO het volgende:
Voor de geïnteresseerden: http://thejudge13.com/2014/01/30/f1-testing-jerez-day-3/
Primaquote:Op donderdag 30 januari 2014 22:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik bedoelde meerdat RB aan het kutten is eigenlijk
Dat komt nog, als bekend word gemaakt dat het dolfinarium hoofdsponsor van mclaren wordquote:Op donderdag 30 januari 2014 23:15 schreef exile79 het volgende:
Dat nou niemand heeft bedacht om een dolfijn op de neus te verven.
Werkt altijd goed, die regelwijzigingen om dominantie tegen te gaan. Altijd goed voor de sport.quote:Op donderdag 30 januari 2014 23:19 schreef Syntix het volgende:
[..]
PrimaDie dominantie van hun mag dit jaar wel eens aangepakt worden.
Het gerucht gaat dat het Sony wordt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 23:21 schreef Tromso het volgende:
[..]
Dat komt nog, als bekend word gemaakt dat het dolfinarium hoofdsponsor van mclaren word
twitter:loose_wheel_nut twitterde op dinsdag 28-01-2014 om 21:08:51The new @McLarenF1 looks a lot like... #F1 http://t.co/a0GF6ZrIQk reageer retweet
Ik volg Fellali nietquote:Op donderdag 30 januari 2014 13:02 schreef Nober het volgende:
In de trant van Button die Hamilton niet volgt op twitter...
Ferrari en Marussia volgen Force India niet.
Ferrari, McLaren en Caterham volgen Sauber niet.
Ferrari, McLaren en Caterham volgen Red Bull niet.
Ferrari volgt Marussia niet.
Ferrari volgt Williams niet.
Ferrari en Caterham volgen McLaren niet.
Ferrari en Caterham volgen Toro Rosso niet.
Ferrari en Caterham volgen Lotus niet.
Ferrari en Caterham volgen Mercedes niet.
Ferrari en McLaren volgen Caterham niet.
Red Bull en Caterham volgen Ferrari niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Godver!quote:Op donderdag 30 januari 2014 23:15 schreef exile79 het volgende:
Dat nou niemand heeft bedacht om een dolfijn op de neus te verven.
Pinokkioquote:Op donderdag 30 januari 2014 23:15 schreef exile79 het volgende:
Dat nou niemand heeft bedacht om een dolfijn op de neus te verven.
reactie 279 in het vorige topic, #139 pagina 6.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 08:13 schreef HerrFritz het volgende:
Ik vind die lamel achterophanging van McLaren echt geweldig, heeft iemand daar toevallig een uitleg over gevonden ergens ??
Nieuwe McLaren houdt gemoederen bezigquote:Op vrijdag 31 januari 2014 08:13 schreef HerrFritz het volgende:
Ik vind die lamel achterophanging van McLaren echt geweldig, heeft iemand daar toevallig een uitleg over gevonden ergens ??
ze gaan onderweg even pacman spelen?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:59 schreef LWD-Godius het volgende:
Hier STR met het nieuwe schermpje op het stuur:
[ afbeelding ]
Is het al goed gekeurd?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:31 schreef Joene het volgende:
Als het goed werkt heeft in barcelona de halve grid het.
Het is niet afgekeurdquote:
Is natuurlijk krom overgenomen, maar zij boodschap lijkt me helderquote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:46 schreef MoriniStylr het volgende:
Zijn argument wat betreft brandstofverbruik is wel belabberd. Als je minder brandstof wil verbruiken neem dan een kleinere motorhome.
Zo, ff een koelgat geMcGyvertquote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:59 schreef Kw4Kje het volgende:
Ze kunnen er weer tegenaan bij Red Bull
[ afbeelding ]
Snaken natuurlijk!quote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze gaan onderweg even pacman spelen?
De voortekenen voorspellen helemaal niks , behalve dat de renault aangedreven auto's issue's hebben. Tijden is helemaal niets maar dan ook niets uit af te leiden tot eventueel dag 8/9 in Bahrein , of eigenlijk fp1 in melbourne.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 12:21 schreef alwaysonhold het volgende:
Al met al leuk dat het met Red Bull niet zo goed gaat, wat zie ik Vettel graag falen dit jaar en er echt voor knokken in plaats van in cruise control winnen.
De voortekenen voorspellen een gevecht in de eerste races tussen Mercedes en McLaren, met Ferrari als buitenstaander. Nog 7 weekjes![]()
Jammer dat die sponsoring van Platform Computing en Siemens niet andersom staan, lijkt wel zo'n afvoer van een centrifuge...quote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:59 schreef Kw4Kje het volgende:
Ze kunnen er weer tegenaan bij Red Bull
[ afbeelding ]
Dit dus. Bahrein zul je mss iets meer weten, maar nog genoeg (kleine) aanpassingen daarna denk ik.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 12:44 schreef Joene het volgende:
[..]
De voortekenen voorspellen helemaal niks , behalve dat de renault aangedreven auto's issue's hebben. Tijden is helemaal niets maar dan ook niets uit af te leiden tot eventueel dag 8/9 in Bahrein , of eigenlijk fp1 in melbourne.
Dit is Williams geen Red Bull.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:59 schreef Kw4Kje het volgende:
Ze kunnen er weer tegenaan bij Red Bull
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:13 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Dit is Williams geen Red Bull.
Kom weer goed van pas eendentape.
Baai baai zwaai zwaaitwitter:redbullracing twitterde op vrijdag 31-01-2014 om 13:37:19We've finished testing for the day. All focus now shifts to Bahrain. Full update to come shortly. http://t.co/af07fb4ccu reageer retweet
Ja, vanmorgen wel weet niet hoe het nu is.quote:
Ja mooi hequote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:23 schreef Peterselieman het volgende:
Kobayashi heeft nu in zijn uppie met zijn 53 rondjes al meer ronden gereden dan de Renault-teams in de afgelopen dagen gezamenlijk afgelegd hebben
Gaat een beetje lastig in een Caterham-Renault.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:23 schreef Peterselieman het volgende:
Kobayashi heeft nu in zijn uppie met zijn 53 rondjes al meer ronden gereden dan de Renault-teams in de afgelopen dagen gezamenlijk afgelegd hebben
Ik vind het ook leuker als ze meedoen om de strijd hoor , maar het is nu eenmaal een feit dat ze nu de zaken niet voorelkaar hebben.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:35 schreef opreis het volgende:
Ik snap de RB bash hier niet zo, niet dat het nu al vast staat dat ze niet alsnog kampioen worden, is het toch zonde dat er een team dat mee doet om de winst. Ik vond het echt jammer dat mclaren vorig jaar niet mee kon doen want daardoor werd de concurrentie in de top. Dan heb ik liever een seizoen als 2012 waar er 7 of 8 teams een race hadden kunnen winnen.
Dat zou natuurlijk de ultieme wraak zijn maar Kimi nog een keer WK bij Ferrari zou volgens mij net zo'n gezicht opleveren.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:18 schreef Atreidez het volgende:
Massa kampioenDan zou ik Alonso ze gezicht wel willen zien..
Dat lijkt me voor hem erger, als Massa met Williams WK wordt hebben ze een betere autoquote:Op vrijdag 31 januari 2014 16:46 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk de ultieme wraak zijn maar Kimi nog een keer WK bij Ferrari zou volgens mij net zo'n gezicht opleveren.
McLaren heeft er zelf voor gekozen om vorig jaar niet heel erg actief mee te doen, hebben ze ook gezegd vorig jaar.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:35 schreef opreis het volgende:
Ik snap de RB bash hier niet zo, niet dat het nu al vast staat dat ze niet alsnog kampioen worden, is het toch zonde dat er een team dat mee doet om de winst. Ik vond het echt jammer dat mclaren vorig jaar niet mee kon doen want daardoor werd de concurrentie in de top minder. Dan heb ik liever een seizoen als 2012 waar er 7 of 8 teams een race hadden kunnen winnen.
quote:Op vrijdag 31 januari 2014 16:58 schreef SiGNe het volgende:
[..]
McLaren heeft er zelf voor gekozen om vorig jaar niet heel erg actief mee te doen, hebben ze ook gezegd vorig jaar.
Ze hebben het jaar ingezet om alvast de wagen van 2014 te ontwikkelen en zijn daarbij met erg innovatieve ideeën gekomen, zie de achterwiel-ophanging.
Het is nu nog maar de eerste test en voorlopig zijn ze nog niet klaar met het door-ontwikkelen van de wagen maar voorlopig staan ze er goed voor, beter dan de meeste anderen in elk geval.
Schijnt naar Ferrari te gaantwitter:f1enigma twitterde op vrijdag 31-01-2014 om 11:14:44I understand that McLaren and their head of aero Marcin Budkowski parted company http://t.co/B5liY1YbAS reageer retweet
En die van RBR is naar McLaren gegaan begrijp ik uit dat artikel, stoelendansje dus.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 17:01 schreef Tarado het volgende:
[..]Schijnt naar Ferrari te gaantwitter:f1enigma twitterde op vrijdag 31-01-2014 om 11:14:44I understand that McLaren and their head of aero Marcin Budkowski parted company http://t.co/B5liY1YbAS reageer retweet
vandaag wel snelstequote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:18 schreef Atreidez het volgende:
Massa kampioenDan zou ik Alonso ze gezicht wel willen zien..
quote:
quote:Final day timesheets
1 Felipe Massa (Williams) 1:28.2
2 Fernando Alonso (Ferrari) 1:29.1
3 Daniel Juncadella (Force India) 1:29.4
4 Kevin Magnussen (McLaren) 1:30.8
5 Lewis Hamilton (Mercedes) 1:30.8
6 Jules Bianchi (Marussia) 1:32.2
7 Adrian Sutil (Sauber) 1:36.5
8 Nico Rosberg (Mercedes) 1:36.9
9 Kamui Kobayashi (Caterham) 1:43.1
10 Daniil Kvyat (Toro Rosso) 1:44.0
11 Daniel Ricciardo (Red Bull) 1:45.3
Met Massa achter het stuur, zou ik echt fantastisch vindenquote:Op vrijdag 31 januari 2014 18:34 schreef Sinister-D- het volgende:
Voorbarig als ik ben zeg ik dat een Mercedes-motor het WK gaat winnen.....
en williams de constructeurstitel, dat zou geweldig zijnquote:Op vrijdag 31 januari 2014 18:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met Massa achter het stuur, zou ik echt fantastisch vinden
Sowieso als Williams weer aan top komt zou dat geweldig zijnquote:Op vrijdag 31 januari 2014 18:38 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
en williams de constructeurstitel, dat zou geweldig zijn
Massa heeft in 2008 al aangetoond een tweede coureur te zijn, ik vind het erg voorbarig om te denken dat Williams meedoet om de titel. Valt gewoon weinig van te zeggen. Maar Alonso heeft als het zo doorgaat in ieder geval geen moeite met Vettel.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 18:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met Massa achter het stuur, zou ik echt fantastisch vinden
Een vice-wk is tweede coureur?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Massa heeft in 2008 al aangetoond een tweede coureur te zijn, ik vind het erg voorbarig om te denken dat Williams meedoet om de titel. Valt gewoon weinig van te zeggen. Maar Alonso heeft als het zo doorgaat in ieder geval geen moeite met Vettel.
het was niet echt massa's fout he dat hij 2e werd .quote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:30 schreef Nober het volgende:
[..]
Ja, net als Fisichella, Barrichello, Coulthard, Irvine...
Bronquote:on the first run day, we had problems with a sub-system within the Energy Store that did not directly concern either the battery nor the operation of the battery – it is an electronic part that was in the same housing as the Energy Store.
We subsequently had problems with turbocharger and boost control systems with knock-on effects on the associated engine management systems, subsequently provoking mechanical failures.
We believed our initial configuration was a robust start point for track use but it has not proved to be the case. We have done substantial dyno running in a similar configuration with few issues. We now know that the differences between dyno and car are bigger than we expected, with the consequence that our initial impressions were incomplete and imperfect.
We recognize that when the cars have run, they are not running at an acceptable level. We are a long way from the type of operation we had planned and prepared for – largely as a result of the workarounds we have implemented – but all the information is useful. In dealing with the issues we have moved further away from the configuration we were comfortable with, which has resulted in the relatively slow times. We absolutely expect to have a more definitive solution in place for the next session in Bahrain.
Several problems are common to all, as the power unit is the same specification in all the cars except for relatively minor installations differences. Some problems are particular to one installation environment, but it is our responsibility to deal with all of them.
The homologation deadline is the end of February. Change is not forbidden, but subject to the sporting regulations and we should not get so hung up on this date.
The step we must take to reach an acceptable level of in-car performance is bigger than we would have liked.
Ondanks dat ik de neuzen afgrijselijk vind... vind ik niet dat ze dat nu opeens kunnen maken...quote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:30 schreef Ferry_76 het volgende:
En het gezeik over de neuzen gaat verder:
http://www.racer.com/f1-f(...)fety/article/331948/
Straks kunnen alle teams ook nog eens hun neuzen gaan aanpassen, lekker kosten besparen zo..
Het geluid van een F1 wagen komt nooit tot zn recht in een filmpje...quote:Op zaterdag 1 februari 2014 00:21 schreef Geralt het volgende:
Ik zag net een filmpje van Nigel in die ouwe A1GP auto.
Dat klonk beter dan wat ik van de turbo's tot nu toe gehoord heb.![]()
![]()
Die regels zijn er gekomen om genoeg F1 teams op de been te kunnen houden.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 10:13 schreef Marks het volgende:
Zo klonk de Mclaren uit 1988, toch zo goed als hetzelfde als die van dit jaar volgens mij.
Wat mij bijna nog het meest tegenstaat van F1 anno nu, is dat ze allemaal met zo goed als dezelfde motoren rijden.
V6, V8, V10 en V12 door elkaar dat is het mooist. En bij alles past wel een filosofie, waardoor verschillende fabrikanten wat anders zien als meest ideaal. Nu is het in dat opzicht al een eenheidsklasse geworden, ook met bijvoorbeeld de vooraf vastgestelde versnellingsbakverhoudingen.
Eigenlijk vind ik het geluid veels te scherp. De huidige V6 met turbo klinkt wat zwaarder en op 1 of andere manier wat krachtiger.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 10:06 schreef Meike26 het volgende:
En wat te denken van die voetbal klasse ? Dikke V12's zeg
Een imo kansloos format voor een autosportklasse, maar volgens mij heb ik wel wat gemist van geluid en actie op de baan.
idd, nieuwe regels voor volgend jaar!quote:Op zaterdag 1 februari 2014 00:29 schreef Geralt het volgende:
Ik pak dit jaar sowieso Spa even mee ter plekke, maar toch mis ik nu al de V8's qua geluid.
En hoewel die best tof klonken mistte ik destijds ook de V10's en de V12's.
Het moet verdomme meer en beter en harder en niet minder en zuiniger en goedkoper
Het is de F1; dat moet een hoop lawaai zijn en benzine slurpen en slecht voor het milieu godverdomme.
Laatste gerucht wat als positief zijnde naar buiten werd gebracht was dat ie met zijn ogen geknipperd zou hebben.quote:
quote:Ross Brawn is 'definitief met pensioen'. Dat heeft de Engelsman, die eind 2013 zijn functie als teambaas van Mercedes neerlegde, zelf verklaard.
Brawn deed deze aankondiging opvallend genoeg toen hij de opening verzorgde van een vis-evenement in Schotland. "Maar het is echt geen grap" benadrukt hij nu in gesprek met The Telegraph. "Ik ga definitief met pensioen."
"Ik ga het komende jaar lekker vissen, en daarna zie ik wel wat de toekomst me brengt", vervolgt de 59-jarige Brawn. "Ik heb geen plannen gemaakt en verheug me op wat het leven in petto voor me heeft."
Successen met Schumacher
Brawn begon zijn loopbaan in de Formule 1 in 1976 bij Williams en werkte in zijn beginjaren ook nog voor Haas en Arrows. Eind jaren '80 ruilde hij de Formule 1 in voor de endurace-racerij, maar in 1991 keerde hij terug om bij Benetton aan de slag te gaan, waar de successen al snel zouden volgen.
Met Brawn als technisch directeur won Michael Schumacher in 1994 en 1995 bij Benetton zijn eerste twee kampioenschappen, waarbij het team er in '95 met de constructeurstitel een dubbel van maakte. Toen Schumacher daarna naar Ferrari vertrok, volgde Brawn eind 1996.
Bij Ferrari bleven titels in de eerste jaren uit, maar vanaf 2000 verzamelde Schumacher vijf rijderstitels op rij, terwijl Ferrari - met Brawn wederom in de rol van technisch directeur - zelfs zes opeenvolgende constructeurstitels pakte.
Brawn GP
Brawn verliet de Scuderia eind 2006 om een sabbatical te nemen. Eind 2007 dook hij weer op, dit keer als teambaas van Honda. Met de Japanse stal wist Brawn echter geen successen te boeken, waarop Honda eind 2008 de stekker er uit trok.
Wat op de genadeklap voor de renstal leek, zou echter Brawns finest hour worden: hij kocht het team op, doopte het om tot Brawn GP en wist in 2009 zowel de rijderstitel (met Jenson Button) als de constructeurstitel te winnen.
Mercedes
Naar aanleiding van het succes van Brawn GP kocht Mercedes de renstal om er een fabrieksteam van te maken. In de eerste Mercedes-jaren vielen de resultaten echter tegen. Brawn, die was aangebleven als teambaas, kreeg er eind 2012 daarom enkele collega's bij: Toto Wolff en Niki Lauda, die op hun beurt een reeks (technische) kopstukken binnenhaalden.
Mercedes reorganiseerde het team - iets waar ook Brawn al druk mee bezig was geweest - en kondigde aan af te willen van de structuur met één teambaas als eindverantwoordelijke. Voor Brawn - die juist de eindverantwoordelijkheid wilde hebben - was dat het teken om zijn biezen te pakken, ondanks dat 2013 een stuk beter was verlopen.
Mocht Mercedes zich komend seizoen tot titelkandidaat ontpoppen, zoals voorzichtig wordt gespeculeerd, dan is Brawn er dus niet meer bij om de vruchten van zijn werk te plukken. Brawn had naar verluidt wel degelijk de mogelijkheid in de Formule 1 te blijven, want hij werd bij veel teams als mogelijke versterking genoemd, maar heeft er dus voor gekozen 'definitief met pensioen te gaan'.
Bron
Ook mooi eerbetoon een de vader van Button (John), die is pas overleden en heeft in de hele F1 carrière van Jenson slechts 1 race gemist.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 18:39 schreef Sinister-D- het volgende:
De combi Mclaren-Mercedes als WK zou ik anders ook wel gaaf vinden, als afscheidscadeau zeg maar.
Of hij gaat volgend jaar voor Honda-McLaren werken, werkt ie ook weer samen met Button.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 19:27 schreef wimderon het volgende:
Die koopt over 2 jaar wel weer een team waarmee hij kampioen wordt en daarna met 100 miljoen winst doorverkoopt.
Net na zijn hoogtepunt? dat is ook alweer een tijdje terug, wel leuk voor hem dat hij goed heeft kunnen cashen nadat hij toch niet geheel vrijwillig Brawn GP startte.quote:Op zondag 2 februari 2014 10:58 schreef Meike26 het volgende:
Of hij gaat gewoon echt met pensioen![]()
Je moet toch een keer stoppen, Brawn is een Engelsman, weet heel goed wat hij wil en heeft wel vaker geklaagd dat hij zijn kinderen en kleinkinderen niet zag opgroeien. Nu kan hij voor eens en eeuwig de toffe opa zijn die succesvol was in de F1, eigen renstal... een opa met spannende verhalen![]()
Vind het een moedig besluit en hoop dat hij zich vergist hierin, maar toch wel respect voor deze man die stopt net na zijn hoogtepunt.
De succesvolste renstal allertijden gok ik... 1 seizoen mee gedaan en WK gewordenquote:Op zondag 2 februari 2014 10:58 schreef Meike26 het volgende:
Of hij gaat gewoon echt met pensioen![]()
Je moet toch een keer stoppen, Brawn is een Engelsman, weet heel goed wat hij wil en heeft wel vaker geklaagd dat hij zijn kinderen en kleinkinderen niet zag opgroeien. Nu kan hij voor eens en eeuwig de toffe opa zijn die succesvol was in de F1, eigen renstal... een opa met spannende verhalen![]()
Vind het een moedig besluit en hoop dat hij zich vergist hierin, maar toch wel respect voor deze man die stopt net na zijn hoogtepunt.
Godzijdank!quote:Op zondag 2 februari 2014 20:20 schreef Breaker.Faker het volgende:
Net als vorig jaar zal Ronald van Dam vanuit Amsterdam commentaar geven bij de vrije training, maar Olav Mol is dit seizoen op locatie aanwezig voor het commentaar bij de kwalificatie en de race. Tevens zal hij drie kwartier voor de race, deze op locatie voorbeschouwen.
Gratis? Of hebben ze weer zo'n actie voor 5 euro per maand?quote:Op zondag 2 februari 2014 20:20 schreef Breaker.Faker het volgende:
De eerste ronde van de Formule 1 kalender van 2014, de Grote Prijs van Australië, is van 14 tot en met 16 maart exclusief te zien op Sport1. Net als vorig jaar zullen zowel de drie vrije trainingen, de kwalificatie training en de race rechtstreeks te zien zijn. Nieuw is de terugkeer van Olav Mol als commentator.
Net als vorig jaar zal Ronald van Dam vanuit Amsterdam commentaar geven bij de vrije training, maar Olav Mol is dit seizoen op locatie aanwezig voor het commentaar bij de kwalificatie en de race. Tevens zal hij drie kwartier voor de race, deze op locatie voorbeschouwen.
Vettel stond vorig jaar op pole in Melbourne, maar het was uiteindelijk Räikkönen die dank zij een goede bandenmanagement won. Dit jaar zullen het vooral de nieuwe V6 motoren, en niet de banden zijn, die het verschil zullen maken.
Er zijn in Australië geen GP2 en GP3 races, die beginnen respectievelijk in april en mei.
Programmering
Vrijdag 14 maart
02:30-04:00 Eerste vrije training
06:30-08:00 Tweede vrije training
Zaterdag 15 maart
04:00-05:00 Derde vrije training
07:00-08:00 Kwalificatie
Zondag 16 maart
06:15-07:00 Voorbeschouwing
07:00-09:00 Race
Ik gok van niet, vorig jaar waren ze nog nieuw op de markt en moesten ze klanten lokken.quote:Op zondag 2 februari 2014 23:17 schreef kepler het volgende:
[..]
Gratis? Of hebben ze weer zo'n actie voor 5 euro per maand?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |