Niet alleen de motoren zijn een onzekeren factor, de voorvleugel is er volgens mij ook een.quote:Op woensdag 29 januari 2014 23:04 schreef 4-elements het volgende:
Ik heb wel zin in het nieuwe seizoen. Zoveel verschillende oplossingen, lang geleden dat je écht verschillen aan de wagens zag. En dan de onzekere factor van de motoren. Er gaat gegarandeerd veel ploffen. Bring it on
Je mist weinigquote:Op donderdag 30 januari 2014 06:29 schreef Geralt het volgende:
Ik ben benieuwd of Renault de problemen op heeft kunnen lossen voor vandaag.
Jammer dat ik niks kan volgen overdag ivm werk.
Die ploegendiensten hadden ook wel een voordeel.
Maargoed, vanaf nu weer elke race live kunnen kijken is beter dan de races niet live kunnen kijken en het testen wel.
Hij mag in ieder geval gewoon instappen vandaag, dat scheeltquote:Op donderdag 30 januari 2014 08:04 schreef IkWilbert het volgende:
To Frijns or not to Frijns...
Hopelijk wat actie vandaag
ik moet altijd zo lachen om jou comments op allesquote:Op donderdag 30 januari 2014 09:08 schreef Meike26 het volgende:
Leuk voor Frijns, maar een domme beslissing. Die auto moet als eerste begrepen en gereden worden door de racecoureurs.
Die software zal wel door Microsoft geschreven zijn dan.quote:Op donderdag 30 januari 2014 09:18 schreef caspervc het volgende:
Software problemen, tijdens het inrijden van de pit...
Stalkerquote:Op donderdag 30 januari 2014 09:12 schreef Joene het volgende:
[..]
ik moet altijd zo lachen om jou comments op alles![]()
Nee maar je hebt altijd zo leuk je mening klaar.quote:
Idd.... puur en alleen op basis hiervan snap ik Guido's keuzequote:Op donderdag 30 januari 2014 10:07 schreef SimtekF1 het volgende:
Ooh wat een gedrocht is het toch ook die Caterham.
Groene markering dus inters toch?quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:24 schreef caspervc het volgende:
[..]
Wat een raar profiel op die banden? inters?
sorryquote:
Programmatuur van Microsoft zit al een paar jaar in elke F1-wagenquote:Op donderdag 30 januari 2014 09:33 schreef LuckyLuQ het volgende:
[..]
Die software zal wel door Microsoft geschreven zijn dan.
Hij is wel de snelste van de 3 vermoed ikquote:Op donderdag 30 januari 2014 09:08 schreef Meike26 het volgende:
Leuk voor Frijns, maar een domme beslissing. Die auto moet als eerste begrepen en gereden worden door de racecoureurs.
Daarom doet mercedes het nu ook gewoon goed , niet focussen op snelheid maar op betrouwbaarheid , rondjes rijden to the max.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:01 schreef Meike26 het volgende:
Ja, dat misschien wel, maar snelheid bij tests datzegt niets, dat weet iedereen toch wel. Zowel Koba als Magnussen moeten die auto leren begrijpen of ze hangen straks in Melbourne helemaal achteraan. Elke ronde die je eerder en meer kantesten is er 1.
Opzich ben je best irritantquote:Op donderdag 30 januari 2014 10:46 schreef Meike26 het volgende:
Niets persoonlijks![]()
Al reed VDG een heel jaar F1, iedereen blijft hem Guido noemen. Elke keer komt het dan wel weer naar boven "Het is Giedoooo"
Nu wilde ik gewoon een keer de erste zijn, alleen al om Joene te irriteren
Dat is 1 kant van de zaak maar er zijn ook coureurs die betere feedback geven zodat de auto er beter voor staat (geen idee of dat in het geval van Frijns zo is).quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:01 schreef Meike26 het volgende:
Ja, dat misschien wel, maar snelheid bij tests datzegt niets, dat weet iedereen toch wel. Zowel Koba als Magnussen moeten die auto leren begrijpen of ze hangen straks in Melbourne helemaal achteraan. Elke ronde die je eerder en meer kantesten is er 1.
Misschien is dat ook wel Meike26quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:05 schreef Joene het volgende:
[..]
Opzich ben je best irritantmaar niet zo irritant als dat kutwijf op f1racing met dr facebook commentaren op elke nieuwspost.
Vind ik ook vreemd.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:01 schreef Meike26 het volgende:
Ja, dat misschien wel, maar snelheid bij tests datzegt niets, dat weet iedereen toch wel. Zowel Koba als Magnussen moeten die auto leren begrijpen of ze hangen straks in Melbourne helemaal achteraan. Elke ronde die je eerder en meer kantesten is er 1.
Ja wie weet.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:06 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Misschien is dat ook wel Meike26
Wie weet heeft Frijns wel afgedwongen elke test een dag te mogen rijden.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:01 schreef Meike26 het volgende:
Ja, dat misschien wel, maar snelheid bij tests datzegt niets, dat weet iedereen toch wel. Zowel Koba als Magnussen moeten die auto leren begrijpen of ze hangen straks in Melbourne helemaal achteraan. Elke ronde die je eerder en meer kantesten is er 1.
Nou het RIJDEN kan frijns imo juist prima doen , ipv de racedrivers het gaat om kilometers maken.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:13 schreef Meike26 het volgende:
Best arrogant om te zeggen (wat ik helemaal niet ben), maar ik heb hierin gewoon gelijk. Soms kan ik er naast zitten met een mening of visie, maar met zulke regelwijzigingen moet je de racecoureurs (zeker ook met nieuwe line-up) zoveel mogelijk rondes geven. Imo maakt het niet uit hoe technisch onderlegd Frijns wel niet is, erst moet die auto rijden en coureur a en b zich thuisvoelen in de auto.
DAN pas komt het finetunen en mag Frijns van mij elke test en vrijdag rijden. Dit is tijdverspilling.
Beter.quote:
Je draaft een beetje door nuquote:Op donderdag 30 januari 2014 11:13 schreef Meike26 het volgende:
Best arrogant om te zeggen (wat ik helemaal niet ben), maar ik heb hierin gewoon gelijk. Soms kan ik er naast zitten met een mening of visie, maar met zulke regelwijzigingen moet je de racecoureurs (zeker ook met nieuwe line-up) zoveel mogelijk rondes geven. Imo maakt het niet uit hoe technisch onderlegd Frijns wel niet is, erst moet die auto rijden en coureur a en b zich thuisvoelen in de auto.
DAN pas komt het finetunen en mag Frijns van mij elke test en vrijdag rijden. Dit is tijdverspilling.
Ik ben van mening dat het niet boeit wie er rijdt , ze willen namelijk gewoon data verzamelen over verbruik , slijtage , systemen etc. Als je op een dag als vandaag namelijk 100 ronden weet te rijden heb je info voor meer dan een grandprix afstand . Daarmee kunnen ze terug naar de fabriek komende week en 14 dagen lang dingen verandereen om vervolgens 9 dagen te testen in Bahrein van die 9 dagen zal ongetwijfeld het grootste deel worden gereden door die kut jap en zweed.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:24 schreef Meike26 het volgende:
Waarom dan?
Deze eerste testdagen zijn er toch juist voor om de auto te leren begrijpen, de eerste kinderziektes eruit en meters maken? Dan kan je dit toch veel beter samen met je racecoureurs doen? Natuurlijk hebben ze data nodig, Frijns zal daar ook heus wel een rolletje in spelen, maar imo hadden koba en ericson nu moeten rijden, juist ook door de gemiste 1e dag.
De input van Frijns is denk ik dan nog van groter belang in Bahrein dan dat hij hier kan geven ?
Frijns kan technische problemen natuurlijk ook opmerken, net zoals Ericsson en Kobayashi dat kunnen. Het heeft weinig zin om die twee aan een ophanging te laten wennen die voor de volgende test toch weer veranderd wordt. Wat dat betreft is het dus belangrijker dat de coureur in de auto wat zinnigs te melden heeft, dan of ie in Melbourne aan de start staat. Kobayashi en Ericsson kunnen nu wat rust nemen, praten met de engineers en kijken naar de telemetrie terwijl het binnenkomt. Daar is ook genoeg uit te leren, bijvoorbeeld waar zij zelf nog verbetering kunnen halen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:24 schreef Meike26 het volgende:
Waarom dan?
Deze eerste testdagen zijn er toch juist voor om de auto te leren begrijpen, de eerste kinderziektes eruit en meters maken? Dan kan je dit toch veel beter samen met je racecoureurs doen? Natuurlijk hebben ze data nodig, Frijns zal daar ook heus wel een rolletje in spelen, maar imo hadden koba en ericson nu moeten rijden, juist ook door de gemiste 1e dag.
De input van Frijns is denk ik dan nog van groter belang in Bahrein dan dat hij hier kan geven ?
Hier zit ook wel een kern van waarheid in ja...quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:30 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Frijns kan technische problemen natuurlijk ook opmerken, net zoals Ericsson en Kobayashi dat kunnen. Het heeft weinig zin om die twee aan een ophanging te laten wennen die voor de volgende test toch weer veranderd wordt. Wat dat betreft is het dus belangrijker dat de coureur in de auto wat zinnigs te melden heeft, dan of ie in Melbourne aan de start staat. Kobayashi en Ericsson kunnen nu wat rust nemen, praten met de engineers en kijken naar de telemetrie terwijl het binnenkomt. Daar is ook genoeg uit te leren, bijvoorbeeld waar zij zelf nog verbetering kunnen halen.
Maak je niet druk, daar is een forum voorquote:Op donderdag 30 januari 2014 11:34 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Hier zit ook wel een kern van waarheid in ja...
Grappig is net dat ik met Joene in DM nog heb gezegd dat het soms irritant is dat ik mijn meningen als feiten weet te drukken, maar dat ik soms ook wel weer ander gelijk moet geven. En zie hier....
*gaat snel wat anders doen*
quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:04 schreef Joene het volgende:
[..]
Daarom doet mercedes het nu ook gewoon goed , niet focussen op snelheid maar op betrouwbaarheid , rondjes rijden to the max.
twitter:WilliamsF1Team twitterde op woensdag 29-01-2014 om 15:23:37It's all system &reliability checks before we focus more on performance in Bahrain. Before we can have a quick car we need a reliable one! reageer retweet
Kijkquote:Op donderdag 30 januari 2014 11:44 schreef Syntix het volgende:
[..]twitter:WilliamsF1Team twitterde op woensdag 29-01-2014 om 15:23:37It's all system &reliability checks before we focus more on performance in Bahrain. Before we can have a quick car we need a reliable one! reageer retweet
Maar ze hebben Newey, dat scheelt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:18 schreef sasquatsch het volgende:
Red Bull zou de ERS te weinig koelen, waardoor die brandjes ontstaan. Dat is niet in een dag te fixen.
DIe kan ook geen ijzer met handen breken, dus ik verwacht pas een oplossing bij de volgende test in Bahrein.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:20 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar ze hebben Newey, dat scheelt.
ze zaten de afgelopen jaren al op het randje qua koeling, waardoor zeker bij Webber alles nog al eens te heet werdquote:Op donderdag 30 januari 2014 12:18 schreef sasquatsch het volgende:
Red Bull zou de ERS te weinig koelen, waardoor die brandjes ontstaan. Dat is niet in een dag te fixen.
Ik las dat Caterham dat Renault probleem niet had, omdat zij het systeem anders packagen dan Toro Rosso en Red Bull.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:32 schreef Nober het volgende:
Heeft Williams dit zien aankomen en was dat de reden om voor Mercedes te gaan?
Zou wel leuk zijn, Q1: Vettel, Ricciardo, Vergne, Kvyat, Kobayashi, Ericsson out.
twitter:bgarloff twitterde op donderdag 30-01-2014 om 12:32:12New Statement about Schumacher... http://t.co/4Bz5xINhQH reageer retweet
Ferrari volgt niemand dus.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:02 schreef Nober het volgende:
In de trant van Button die Hamilton niet volgt op twitter...
Ferrari en Marussia volgen Force India niet.
Ferrari, McLaren en Caterham volgen Sauber niet.
Ferrari, McLaren en Caterham volgen Red Bull niet.
Ferrari volgt Marussia niet.
Ferrari volgt Williams niet.
Ferrari en Caterham volgen McLaren niet.
Ferrari en Caterham volgen Toro Rosso niet.
Ferrari en Caterham volgen Lotus niet.
Ferrari en McLaren volgen Caterham niet.
Red Bull en Caterham volgen Ferrari niet.
@MercedesAMGF1quote:
een ninja-editquote:Op donderdag 30 januari 2014 13:02 schreef Nober het volgende:
In de trant van Button die Hamilton niet volgt op twitter...
Ferrari en Marussia volgen Force India niet.
Ferrari, McLaren en Caterham volgen Sauber niet.
Ferrari, McLaren en Caterham volgen Red Bull niet.
Ferrari volgt Marussia niet.
Ferrari volgt Williams niet.
Ferrari en Caterham volgen McLaren niet.
Ferrari en Caterham volgen Toro Rosso niet.
Ferrari en Caterham volgen Lotus niet.
Ferrari en Caterham volgen Mercedes niet.
Ferrari en McLaren volgen Caterham niet.
Red Bull en Caterham volgen Ferrari niet.
Wordt niet door Ferrari gevolgd.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
https://twitter.com/MercedesAMGF1
Ach, met Mol kan het niveau van de verslaggeving wel eens stijgen. Plus, je krijgt er races in HD voor terug net als een pitlane-kanaal en een onboard-kanaal. Ook laten ze alle vrije trainingen zien, daar heb ik dan wel 15 euro voor over.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:13 schreef Breaker.Faker het volgende:
weet iemand of Sport1met een aanbieding net als voirge jaar 3 maanden voor 5 euro per maand.
Ik zit zelf erg te twijfelen of ik een Sport1 abbonement ga nemen. Zeker omdat de formule1 de laatste jaar minder is geworden. Zeker met de v6 turbo en bij de laaste race dubbele punten uit te keren.
Als Sport1 met een aanbeiding komt wil ik dit zeker proberen. Maar ik blijf 15 per maand wat Sport1 normaal kost veel geld vinden.
Heb ik een deel van de races gedaan, beviel prima als de lag niet te groot was.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:26 schreef Fiorano het volgende:
RTL Deutschland hier. Een een streampje voor het commentaar denk ik.
Vanaf deze hoek lijkt het me dat de vorm van de voorkant prima geschikt is om een pitspoes op te draperen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:19 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Cruijff ook weer de baan op.
De Ferrari, Mercedes en McLaren zijn prima te doen... de rest isquote:Op donderdag 30 januari 2014 13:33 schreef Karstman het volgende:
[..]
Vanaf deze hoek lijkt het me dat de vorm van de voorkant prima geschikt is om een pitspoes op te draperen.
Niet haten op de Williams FW36.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:36 schreef nils7 het volgende:
[..]
De Ferrari, Mercedes en McLaren zijn prima te doen... de rest is
Zitten er ook rijders in dat filmpje die vol gas langskomen? Komt allemaal meer over als een uitloopronde ofzoquote:
alleen Alonso op het eind van het filmpje geeft wat gasquote:Op donderdag 30 januari 2014 14:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zitten er ook rijders in dat filmpje die vol gas langskomen? Komt allemaal meer over als een uitloopronde ofzo
McLaren volgt mij zelfsquote:Op donderdag 30 januari 2014 13:02 schreef Nober het volgende:
In de trant van Button die Hamilton niet volgt op twitter...
Ferrari en Marussia volgen Force India niet.
Ferrari, McLaren en Caterham volgen Sauber niet.
Ferrari, McLaren en Caterham volgen Red Bull niet.
Ferrari volgt Marussia niet.
Ferrari volgt Williams niet.
Ferrari en Caterham volgen McLaren niet.
Ferrari en Caterham volgen Toro Rosso niet.
Ferrari en Caterham volgen Lotus niet.
Ferrari en Caterham volgen Mercedes niet.
Ferrari en McLaren volgen Caterham niet.
Red Bull en Caterham volgen Ferrari niet.
quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
alleen Alonso op het eind van het filmpje geeft wat gas
Eens, wat wit erbij kan geen kwaad. Al is dat blauw van Williams wel zo gruwelijk nicequote:Op donderdag 30 januari 2014 14:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ziet er een beetje saai uit in 1 kleur
Williams is toch wel een team waarvan je altijd hoopt dat ze het (weer) goed gaan doenquote:Op donderdag 30 januari 2014 14:12 schreef Syntix het volgende:
[..]
Eens, wat wit erbij kan geen kwaad. Al is dat blauw van Williams wel zo gruwelijk niceEr komen uiteraard nog wel wat sponsors bij.
Ik las dat ze tijdens deze testen sowieso niet boven de 13000 toeren komen. Betrouwbaarheid voor alles.quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zitten er ook rijders in dat filmpje die vol gas langskomen? Komt allemaal meer over als een uitloopronde ofzo
Zelf vindt ik het super dat Olav Mol terug komt en zeker op locatie. Daar hoor je mij niet klagen. Het is meer wat de formule1 de laatste jaren te bieden heeft dat is gewoon minder. Ik kan in 2013 geen spannende race noemen behalve Silverstone met de banden die ontplofde als dit er niet was geweest was dit ook een saaie race geweest. Ik ben bang dat in 2014 dit ook gaat worden. Het heeft ook mee te maken dat Olav Mol geen commentaar gaf maar die irritant Ronald van Dam die alleen dingen ging herhaling wat iedereen of dat hij verkeerde dingen zie zoals dat DRS meer pk gaf en natuurlijk dat hij totaal niet op de race letten.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:22 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ach, met Mol kan het niveau van de verslaggeving wel eens stijgen. Plus, je krijgt er races in HD voor terug net als een pitlane-kanaal en een onboard-kanaal. Ook laten ze alle vrije trainingen zien, daar heb ik dan wel 15 euro voor over.
En als je het echt niks vind of te duur, je kan na een maandje gewoon weer opzeggen.
Vindt dat blauw juist mooi. Doet me denken aan Ligier/Prost. Prachtige blauwe auto's.quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ziet er een beetje saai uit in 1 kleur
Hypocriete mensenquote:Op donderdag 30 januari 2014 14:22 schreef Bluurgh het volgende:
Blijft toch grappig om te lezen, een paar jaar geleden werd Olav door zo ongeveer iedereen uitgekotst. Nu lees ik vooral positieve reacties over z'n terugkeer.
Heb 'm gelukkig al jaren niet meer gehoord. Kijk liever naar de BBC. Zat me teveel te ergeren aan zijn fouten. Na zoveel jaren commentaar geven wist hij de auto's nog steeds niet uit elkaar te houden en hij kan slecht een race 'lezen'. Totaal geen inzicht in strategie.quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:22 schreef Bluurgh het volgende:
Blijft toch grappig om te lezen, een paar jaar geleden werd Olav door zo ongeveer iedereen uitgekotst. Nu lees ik vooral positieve reacties over z'n terugkeer.
Nou dat doen ze op de BBC niet veel beterquote:Op donderdag 30 januari 2014 14:26 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Heb 'm gelukkig al jaren niet meer gehoord. Kijk liever naar de BBC. Zat me teveel te ergeren aan zijn fouten. Na zoveel jaren commentaar geven wist hij de auto's nog steeds niet uit elkaar te houden en hij kan slecht een race 'lezen'. Totaal geen inzicht in strategie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |