Dat komt nog, als bekend word gemaakt dat het dolfinarium hoofdsponsor van mclaren wordquote:Op donderdag 30 januari 2014 23:15 schreef exile79 het volgende:
Dat nou niemand heeft bedacht om een dolfijn op de neus te verven.
Werkt altijd goed, die regelwijzigingen om dominantie tegen te gaan. Altijd goed voor de sport.quote:Op donderdag 30 januari 2014 23:19 schreef Syntix het volgende:
[..]
PrimaDie dominantie van hun mag dit jaar wel eens aangepakt worden.
Het gerucht gaat dat het Sony wordt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 23:21 schreef Tromso het volgende:
[..]
Dat komt nog, als bekend word gemaakt dat het dolfinarium hoofdsponsor van mclaren word
twitter:loose_wheel_nut twitterde op dinsdag 28-01-2014 om 21:08:51The new @McLarenF1 looks a lot like... #F1 http://t.co/a0GF6ZrIQk reageer retweet
Ik volg Fellali nietquote:Op donderdag 30 januari 2014 13:02 schreef Nober het volgende:
In de trant van Button die Hamilton niet volgt op twitter...
Ferrari en Marussia volgen Force India niet.
Ferrari, McLaren en Caterham volgen Sauber niet.
Ferrari, McLaren en Caterham volgen Red Bull niet.
Ferrari volgt Marussia niet.
Ferrari volgt Williams niet.
Ferrari en Caterham volgen McLaren niet.
Ferrari en Caterham volgen Toro Rosso niet.
Ferrari en Caterham volgen Lotus niet.
Ferrari en Caterham volgen Mercedes niet.
Ferrari en McLaren volgen Caterham niet.
Red Bull en Caterham volgen Ferrari niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Godver!quote:Op donderdag 30 januari 2014 23:15 schreef exile79 het volgende:
Dat nou niemand heeft bedacht om een dolfijn op de neus te verven.
Pinokkioquote:Op donderdag 30 januari 2014 23:15 schreef exile79 het volgende:
Dat nou niemand heeft bedacht om een dolfijn op de neus te verven.
reactie 279 in het vorige topic, #139 pagina 6.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 08:13 schreef HerrFritz het volgende:
Ik vind die lamel achterophanging van McLaren echt geweldig, heeft iemand daar toevallig een uitleg over gevonden ergens ??
Nieuwe McLaren houdt gemoederen bezigquote:Op vrijdag 31 januari 2014 08:13 schreef HerrFritz het volgende:
Ik vind die lamel achterophanging van McLaren echt geweldig, heeft iemand daar toevallig een uitleg over gevonden ergens ??
ze gaan onderweg even pacman spelen?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:59 schreef LWD-Godius het volgende:
Hier STR met het nieuwe schermpje op het stuur:
[ afbeelding ]
Is het al goed gekeurd?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:31 schreef Joene het volgende:
Als het goed werkt heeft in barcelona de halve grid het.
Het is niet afgekeurdquote:
Is natuurlijk krom overgenomen, maar zij boodschap lijkt me helderquote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:46 schreef MoriniStylr het volgende:
Zijn argument wat betreft brandstofverbruik is wel belabberd. Als je minder brandstof wil verbruiken neem dan een kleinere motorhome.
Zo, ff een koelgat geMcGyvertquote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:59 schreef Kw4Kje het volgende:
Ze kunnen er weer tegenaan bij Red Bull
[ afbeelding ]
Snaken natuurlijk!quote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze gaan onderweg even pacman spelen?
De voortekenen voorspellen helemaal niks , behalve dat de renault aangedreven auto's issue's hebben. Tijden is helemaal niets maar dan ook niets uit af te leiden tot eventueel dag 8/9 in Bahrein , of eigenlijk fp1 in melbourne.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 12:21 schreef alwaysonhold het volgende:
Al met al leuk dat het met Red Bull niet zo goed gaat, wat zie ik Vettel graag falen dit jaar en er echt voor knokken in plaats van in cruise control winnen.
De voortekenen voorspellen een gevecht in de eerste races tussen Mercedes en McLaren, met Ferrari als buitenstaander. Nog 7 weekjes![]()
Jammer dat die sponsoring van Platform Computing en Siemens niet andersom staan, lijkt wel zo'n afvoer van een centrifuge...quote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:59 schreef Kw4Kje het volgende:
Ze kunnen er weer tegenaan bij Red Bull
[ afbeelding ]
Dit dus. Bahrein zul je mss iets meer weten, maar nog genoeg (kleine) aanpassingen daarna denk ik.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 12:44 schreef Joene het volgende:
[..]
De voortekenen voorspellen helemaal niks , behalve dat de renault aangedreven auto's issue's hebben. Tijden is helemaal niets maar dan ook niets uit af te leiden tot eventueel dag 8/9 in Bahrein , of eigenlijk fp1 in melbourne.
Dit is Williams geen Red Bull.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:59 schreef Kw4Kje het volgende:
Ze kunnen er weer tegenaan bij Red Bull
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:13 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Dit is Williams geen Red Bull.
Kom weer goed van pas eendentape.
Baai baai zwaai zwaaitwitter:redbullracing twitterde op vrijdag 31-01-2014 om 13:37:19We've finished testing for the day. All focus now shifts to Bahrain. Full update to come shortly. http://t.co/af07fb4ccu reageer retweet
Ja, vanmorgen wel weet niet hoe het nu is.quote:
Ja mooi hequote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:23 schreef Peterselieman het volgende:
Kobayashi heeft nu in zijn uppie met zijn 53 rondjes al meer ronden gereden dan de Renault-teams in de afgelopen dagen gezamenlijk afgelegd hebben
Gaat een beetje lastig in een Caterham-Renault.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:23 schreef Peterselieman het volgende:
Kobayashi heeft nu in zijn uppie met zijn 53 rondjes al meer ronden gereden dan de Renault-teams in de afgelopen dagen gezamenlijk afgelegd hebben
Ik vind het ook leuker als ze meedoen om de strijd hoor , maar het is nu eenmaal een feit dat ze nu de zaken niet voorelkaar hebben.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:35 schreef opreis het volgende:
Ik snap de RB bash hier niet zo, niet dat het nu al vast staat dat ze niet alsnog kampioen worden, is het toch zonde dat er een team dat mee doet om de winst. Ik vond het echt jammer dat mclaren vorig jaar niet mee kon doen want daardoor werd de concurrentie in de top. Dan heb ik liever een seizoen als 2012 waar er 7 of 8 teams een race hadden kunnen winnen.
Dat zou natuurlijk de ultieme wraak zijn maar Kimi nog een keer WK bij Ferrari zou volgens mij net zo'n gezicht opleveren.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:18 schreef Atreidez het volgende:
Massa kampioenDan zou ik Alonso ze gezicht wel willen zien..
Dat lijkt me voor hem erger, als Massa met Williams WK wordt hebben ze een betere autoquote:Op vrijdag 31 januari 2014 16:46 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk de ultieme wraak zijn maar Kimi nog een keer WK bij Ferrari zou volgens mij net zo'n gezicht opleveren.
McLaren heeft er zelf voor gekozen om vorig jaar niet heel erg actief mee te doen, hebben ze ook gezegd vorig jaar.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:35 schreef opreis het volgende:
Ik snap de RB bash hier niet zo, niet dat het nu al vast staat dat ze niet alsnog kampioen worden, is het toch zonde dat er een team dat mee doet om de winst. Ik vond het echt jammer dat mclaren vorig jaar niet mee kon doen want daardoor werd de concurrentie in de top minder. Dan heb ik liever een seizoen als 2012 waar er 7 of 8 teams een race hadden kunnen winnen.
quote:Op vrijdag 31 januari 2014 16:58 schreef SiGNe het volgende:
[..]
McLaren heeft er zelf voor gekozen om vorig jaar niet heel erg actief mee te doen, hebben ze ook gezegd vorig jaar.
Ze hebben het jaar ingezet om alvast de wagen van 2014 te ontwikkelen en zijn daarbij met erg innovatieve ideeën gekomen, zie de achterwiel-ophanging.
Het is nu nog maar de eerste test en voorlopig zijn ze nog niet klaar met het door-ontwikkelen van de wagen maar voorlopig staan ze er goed voor, beter dan de meeste anderen in elk geval.
Schijnt naar Ferrari te gaantwitter:f1enigma twitterde op vrijdag 31-01-2014 om 11:14:44I understand that McLaren and their head of aero Marcin Budkowski parted company http://t.co/B5liY1YbAS reageer retweet
En die van RBR is naar McLaren gegaan begrijp ik uit dat artikel, stoelendansje dus.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 17:01 schreef Tarado het volgende:
[..]Schijnt naar Ferrari te gaantwitter:f1enigma twitterde op vrijdag 31-01-2014 om 11:14:44I understand that McLaren and their head of aero Marcin Budkowski parted company http://t.co/B5liY1YbAS reageer retweet
vandaag wel snelstequote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:18 schreef Atreidez het volgende:
Massa kampioenDan zou ik Alonso ze gezicht wel willen zien..
quote:
quote:Final day timesheets
1 Felipe Massa (Williams) 1:28.2
2 Fernando Alonso (Ferrari) 1:29.1
3 Daniel Juncadella (Force India) 1:29.4
4 Kevin Magnussen (McLaren) 1:30.8
5 Lewis Hamilton (Mercedes) 1:30.8
6 Jules Bianchi (Marussia) 1:32.2
7 Adrian Sutil (Sauber) 1:36.5
8 Nico Rosberg (Mercedes) 1:36.9
9 Kamui Kobayashi (Caterham) 1:43.1
10 Daniil Kvyat (Toro Rosso) 1:44.0
11 Daniel Ricciardo (Red Bull) 1:45.3
Met Massa achter het stuur, zou ik echt fantastisch vindenquote:Op vrijdag 31 januari 2014 18:34 schreef Sinister-D- het volgende:
Voorbarig als ik ben zeg ik dat een Mercedes-motor het WK gaat winnen.....
en williams de constructeurstitel, dat zou geweldig zijnquote:Op vrijdag 31 januari 2014 18:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met Massa achter het stuur, zou ik echt fantastisch vinden
Sowieso als Williams weer aan top komt zou dat geweldig zijnquote:Op vrijdag 31 januari 2014 18:38 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
en williams de constructeurstitel, dat zou geweldig zijn
Massa heeft in 2008 al aangetoond een tweede coureur te zijn, ik vind het erg voorbarig om te denken dat Williams meedoet om de titel. Valt gewoon weinig van te zeggen. Maar Alonso heeft als het zo doorgaat in ieder geval geen moeite met Vettel.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 18:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met Massa achter het stuur, zou ik echt fantastisch vinden
Een vice-wk is tweede coureur?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Massa heeft in 2008 al aangetoond een tweede coureur te zijn, ik vind het erg voorbarig om te denken dat Williams meedoet om de titel. Valt gewoon weinig van te zeggen. Maar Alonso heeft als het zo doorgaat in ieder geval geen moeite met Vettel.
het was niet echt massa's fout he dat hij 2e werd .quote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:30 schreef Nober het volgende:
[..]
Ja, net als Fisichella, Barrichello, Coulthard, Irvine...
Bronquote:on the first run day, we had problems with a sub-system within the Energy Store that did not directly concern either the battery nor the operation of the battery – it is an electronic part that was in the same housing as the Energy Store.
We subsequently had problems with turbocharger and boost control systems with knock-on effects on the associated engine management systems, subsequently provoking mechanical failures.
We believed our initial configuration was a robust start point for track use but it has not proved to be the case. We have done substantial dyno running in a similar configuration with few issues. We now know that the differences between dyno and car are bigger than we expected, with the consequence that our initial impressions were incomplete and imperfect.
We recognize that when the cars have run, they are not running at an acceptable level. We are a long way from the type of operation we had planned and prepared for – largely as a result of the workarounds we have implemented – but all the information is useful. In dealing with the issues we have moved further away from the configuration we were comfortable with, which has resulted in the relatively slow times. We absolutely expect to have a more definitive solution in place for the next session in Bahrain.
Several problems are common to all, as the power unit is the same specification in all the cars except for relatively minor installations differences. Some problems are particular to one installation environment, but it is our responsibility to deal with all of them.
The homologation deadline is the end of February. Change is not forbidden, but subject to the sporting regulations and we should not get so hung up on this date.
The step we must take to reach an acceptable level of in-car performance is bigger than we would have liked.
Ondanks dat ik de neuzen afgrijselijk vind... vind ik niet dat ze dat nu opeens kunnen maken...quote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:30 schreef Ferry_76 het volgende:
En het gezeik over de neuzen gaat verder:
http://www.racer.com/f1-f(...)fety/article/331948/
Straks kunnen alle teams ook nog eens hun neuzen gaan aanpassen, lekker kosten besparen zo..
Het geluid van een F1 wagen komt nooit tot zn recht in een filmpje...quote:Op zaterdag 1 februari 2014 00:21 schreef Geralt het volgende:
Ik zag net een filmpje van Nigel in die ouwe A1GP auto.
Dat klonk beter dan wat ik van de turbo's tot nu toe gehoord heb.![]()
![]()
Die regels zijn er gekomen om genoeg F1 teams op de been te kunnen houden.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 10:13 schreef Marks het volgende:
Zo klonk de Mclaren uit 1988, toch zo goed als hetzelfde als die van dit jaar volgens mij.
Wat mij bijna nog het meest tegenstaat van F1 anno nu, is dat ze allemaal met zo goed als dezelfde motoren rijden.
V6, V8, V10 en V12 door elkaar dat is het mooist. En bij alles past wel een filosofie, waardoor verschillende fabrikanten wat anders zien als meest ideaal. Nu is het in dat opzicht al een eenheidsklasse geworden, ook met bijvoorbeeld de vooraf vastgestelde versnellingsbakverhoudingen.
Eigenlijk vind ik het geluid veels te scherp. De huidige V6 met turbo klinkt wat zwaarder en op 1 of andere manier wat krachtiger.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 10:06 schreef Meike26 het volgende:
En wat te denken van die voetbal klasse ? Dikke V12's zeg
Een imo kansloos format voor een autosportklasse, maar volgens mij heb ik wel wat gemist van geluid en actie op de baan.
idd, nieuwe regels voor volgend jaar!quote:Op zaterdag 1 februari 2014 00:29 schreef Geralt het volgende:
Ik pak dit jaar sowieso Spa even mee ter plekke, maar toch mis ik nu al de V8's qua geluid.
En hoewel die best tof klonken mistte ik destijds ook de V10's en de V12's.
Het moet verdomme meer en beter en harder en niet minder en zuiniger en goedkoper
Het is de F1; dat moet een hoop lawaai zijn en benzine slurpen en slecht voor het milieu godverdomme.
Laatste gerucht wat als positief zijnde naar buiten werd gebracht was dat ie met zijn ogen geknipperd zou hebben.quote:
quote:Ross Brawn is 'definitief met pensioen'. Dat heeft de Engelsman, die eind 2013 zijn functie als teambaas van Mercedes neerlegde, zelf verklaard.
Brawn deed deze aankondiging opvallend genoeg toen hij de opening verzorgde van een vis-evenement in Schotland. "Maar het is echt geen grap" benadrukt hij nu in gesprek met The Telegraph. "Ik ga definitief met pensioen."
"Ik ga het komende jaar lekker vissen, en daarna zie ik wel wat de toekomst me brengt", vervolgt de 59-jarige Brawn. "Ik heb geen plannen gemaakt en verheug me op wat het leven in petto voor me heeft."
Successen met Schumacher
Brawn begon zijn loopbaan in de Formule 1 in 1976 bij Williams en werkte in zijn beginjaren ook nog voor Haas en Arrows. Eind jaren '80 ruilde hij de Formule 1 in voor de endurace-racerij, maar in 1991 keerde hij terug om bij Benetton aan de slag te gaan, waar de successen al snel zouden volgen.
Met Brawn als technisch directeur won Michael Schumacher in 1994 en 1995 bij Benetton zijn eerste twee kampioenschappen, waarbij het team er in '95 met de constructeurstitel een dubbel van maakte. Toen Schumacher daarna naar Ferrari vertrok, volgde Brawn eind 1996.
Bij Ferrari bleven titels in de eerste jaren uit, maar vanaf 2000 verzamelde Schumacher vijf rijderstitels op rij, terwijl Ferrari - met Brawn wederom in de rol van technisch directeur - zelfs zes opeenvolgende constructeurstitels pakte.
Brawn GP
Brawn verliet de Scuderia eind 2006 om een sabbatical te nemen. Eind 2007 dook hij weer op, dit keer als teambaas van Honda. Met de Japanse stal wist Brawn echter geen successen te boeken, waarop Honda eind 2008 de stekker er uit trok.
Wat op de genadeklap voor de renstal leek, zou echter Brawns finest hour worden: hij kocht het team op, doopte het om tot Brawn GP en wist in 2009 zowel de rijderstitel (met Jenson Button) als de constructeurstitel te winnen.
Mercedes
Naar aanleiding van het succes van Brawn GP kocht Mercedes de renstal om er een fabrieksteam van te maken. In de eerste Mercedes-jaren vielen de resultaten echter tegen. Brawn, die was aangebleven als teambaas, kreeg er eind 2012 daarom enkele collega's bij: Toto Wolff en Niki Lauda, die op hun beurt een reeks (technische) kopstukken binnenhaalden.
Mercedes reorganiseerde het team - iets waar ook Brawn al druk mee bezig was geweest - en kondigde aan af te willen van de structuur met één teambaas als eindverantwoordelijke. Voor Brawn - die juist de eindverantwoordelijkheid wilde hebben - was dat het teken om zijn biezen te pakken, ondanks dat 2013 een stuk beter was verlopen.
Mocht Mercedes zich komend seizoen tot titelkandidaat ontpoppen, zoals voorzichtig wordt gespeculeerd, dan is Brawn er dus niet meer bij om de vruchten van zijn werk te plukken. Brawn had naar verluidt wel degelijk de mogelijkheid in de Formule 1 te blijven, want hij werd bij veel teams als mogelijke versterking genoemd, maar heeft er dus voor gekozen 'definitief met pensioen te gaan'.
Bron
Ook mooi eerbetoon een de vader van Button (John), die is pas overleden en heeft in de hele F1 carrière van Jenson slechts 1 race gemist.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 18:39 schreef Sinister-D- het volgende:
De combi Mclaren-Mercedes als WK zou ik anders ook wel gaaf vinden, als afscheidscadeau zeg maar.
Of hij gaat volgend jaar voor Honda-McLaren werken, werkt ie ook weer samen met Button.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 19:27 schreef wimderon het volgende:
Die koopt over 2 jaar wel weer een team waarmee hij kampioen wordt en daarna met 100 miljoen winst doorverkoopt.
Net na zijn hoogtepunt? dat is ook alweer een tijdje terug, wel leuk voor hem dat hij goed heeft kunnen cashen nadat hij toch niet geheel vrijwillig Brawn GP startte.quote:Op zondag 2 februari 2014 10:58 schreef Meike26 het volgende:
Of hij gaat gewoon echt met pensioen![]()
Je moet toch een keer stoppen, Brawn is een Engelsman, weet heel goed wat hij wil en heeft wel vaker geklaagd dat hij zijn kinderen en kleinkinderen niet zag opgroeien. Nu kan hij voor eens en eeuwig de toffe opa zijn die succesvol was in de F1, eigen renstal... een opa met spannende verhalen![]()
Vind het een moedig besluit en hoop dat hij zich vergist hierin, maar toch wel respect voor deze man die stopt net na zijn hoogtepunt.
De succesvolste renstal allertijden gok ik... 1 seizoen mee gedaan en WK gewordenquote:Op zondag 2 februari 2014 10:58 schreef Meike26 het volgende:
Of hij gaat gewoon echt met pensioen![]()
Je moet toch een keer stoppen, Brawn is een Engelsman, weet heel goed wat hij wil en heeft wel vaker geklaagd dat hij zijn kinderen en kleinkinderen niet zag opgroeien. Nu kan hij voor eens en eeuwig de toffe opa zijn die succesvol was in de F1, eigen renstal... een opa met spannende verhalen![]()
Vind het een moedig besluit en hoop dat hij zich vergist hierin, maar toch wel respect voor deze man die stopt net na zijn hoogtepunt.
Godzijdank!quote:Op zondag 2 februari 2014 20:20 schreef Breaker.Faker het volgende:
Net als vorig jaar zal Ronald van Dam vanuit Amsterdam commentaar geven bij de vrije training, maar Olav Mol is dit seizoen op locatie aanwezig voor het commentaar bij de kwalificatie en de race. Tevens zal hij drie kwartier voor de race, deze op locatie voorbeschouwen.
Gratis? Of hebben ze weer zo'n actie voor 5 euro per maand?quote:Op zondag 2 februari 2014 20:20 schreef Breaker.Faker het volgende:
De eerste ronde van de Formule 1 kalender van 2014, de Grote Prijs van Australië, is van 14 tot en met 16 maart exclusief te zien op Sport1. Net als vorig jaar zullen zowel de drie vrije trainingen, de kwalificatie training en de race rechtstreeks te zien zijn. Nieuw is de terugkeer van Olav Mol als commentator.
Net als vorig jaar zal Ronald van Dam vanuit Amsterdam commentaar geven bij de vrije training, maar Olav Mol is dit seizoen op locatie aanwezig voor het commentaar bij de kwalificatie en de race. Tevens zal hij drie kwartier voor de race, deze op locatie voorbeschouwen.
Vettel stond vorig jaar op pole in Melbourne, maar het was uiteindelijk Räikkönen die dank zij een goede bandenmanagement won. Dit jaar zullen het vooral de nieuwe V6 motoren, en niet de banden zijn, die het verschil zullen maken.
Er zijn in Australië geen GP2 en GP3 races, die beginnen respectievelijk in april en mei.
Programmering
Vrijdag 14 maart
02:30-04:00 Eerste vrije training
06:30-08:00 Tweede vrije training
Zaterdag 15 maart
04:00-05:00 Derde vrije training
07:00-08:00 Kwalificatie
Zondag 16 maart
06:15-07:00 Voorbeschouwing
07:00-09:00 Race
Ik gok van niet, vorig jaar waren ze nog nieuw op de markt en moesten ze klanten lokken.quote:Op zondag 2 februari 2014 23:17 schreef kepler het volgende:
[..]
Gratis? Of hebben ze weer zo'n actie voor 5 euro per maand?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |