vandaag wel snelstequote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:18 schreef Atreidez het volgende:
Massa kampioen Dan zou ik Alonso ze gezicht wel willen zien..
quote:
quote:Final day timesheets
1 Felipe Massa (Williams) 1:28.2
2 Fernando Alonso (Ferrari) 1:29.1
3 Daniel Juncadella (Force India) 1:29.4
4 Kevin Magnussen (McLaren) 1:30.8
5 Lewis Hamilton (Mercedes) 1:30.8
6 Jules Bianchi (Marussia) 1:32.2
7 Adrian Sutil (Sauber) 1:36.5
8 Nico Rosberg (Mercedes) 1:36.9
9 Kamui Kobayashi (Caterham) 1:43.1
10 Daniil Kvyat (Toro Rosso) 1:44.0
11 Daniel Ricciardo (Red Bull) 1:45.3
Met Massa achter het stuur, zou ik echt fantastisch vindenquote:Op vrijdag 31 januari 2014 18:34 schreef Sinister-D- het volgende:
Voorbarig als ik ben zeg ik dat een Mercedes-motor het WK gaat winnen.....
en williams de constructeurstitel, dat zou geweldig zijnquote:Op vrijdag 31 januari 2014 18:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met Massa achter het stuur, zou ik echt fantastisch vinden
Sowieso als Williams weer aan top komt zou dat geweldig zijnquote:Op vrijdag 31 januari 2014 18:38 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
en williams de constructeurstitel, dat zou geweldig zijn
Massa heeft in 2008 al aangetoond een tweede coureur te zijn, ik vind het erg voorbarig om te denken dat Williams meedoet om de titel. Valt gewoon weinig van te zeggen. Maar Alonso heeft als het zo doorgaat in ieder geval geen moeite met Vettel.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 18:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met Massa achter het stuur, zou ik echt fantastisch vinden
Een vice-wk is tweede coureur?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Massa heeft in 2008 al aangetoond een tweede coureur te zijn, ik vind het erg voorbarig om te denken dat Williams meedoet om de titel. Valt gewoon weinig van te zeggen. Maar Alonso heeft als het zo doorgaat in ieder geval geen moeite met Vettel.
Ja, net als Fisichella, Barrichello, Coulthard, Irvine...quote:
het was niet echt massa's fout he dat hij 2e werd .quote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:30 schreef Nober het volgende:
[..]
Ja, net als Fisichella, Barrichello, Coulthard, Irvine...
Bronquote:on the first run day, we had problems with a sub-system within the Energy Store that did not directly concern either the battery nor the operation of the battery – it is an electronic part that was in the same housing as the Energy Store.
We subsequently had problems with turbocharger and boost control systems with knock-on effects on the associated engine management systems, subsequently provoking mechanical failures.
We believed our initial configuration was a robust start point for track use but it has not proved to be the case. We have done substantial dyno running in a similar configuration with few issues. We now know that the differences between dyno and car are bigger than we expected, with the consequence that our initial impressions were incomplete and imperfect.
We recognize that when the cars have run, they are not running at an acceptable level. We are a long way from the type of operation we had planned and prepared for – largely as a result of the workarounds we have implemented – but all the information is useful. In dealing with the issues we have moved further away from the configuration we were comfortable with, which has resulted in the relatively slow times. We absolutely expect to have a more definitive solution in place for the next session in Bahrain.
Several problems are common to all, as the power unit is the same specification in all the cars except for relatively minor installations differences. Some problems are particular to one installation environment, but it is our responsibility to deal with all of them.
The homologation deadline is the end of February. Change is not forbidden, but subject to the sporting regulations and we should not get so hung up on this date.
The step we must take to reach an acceptable level of in-car performance is bigger than we would have liked.
Ondanks dat ik de neuzen afgrijselijk vind... vind ik niet dat ze dat nu opeens kunnen maken...quote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:30 schreef Ferry_76 het volgende:
En het gezeik over de neuzen gaat verder:
http://www.racer.com/f1-f(...)fety/article/331948/
Straks kunnen alle teams ook nog eens hun neuzen gaan aanpassen, lekker kosten besparen zo..
Het geluid van een F1 wagen komt nooit tot zn recht in een filmpje...quote:Op zaterdag 1 februari 2014 00:21 schreef Geralt het volgende:
Ik zag net een filmpje van Nigel in die ouwe A1GP auto.
Dat klonk beter dan wat ik van de turbo's tot nu toe gehoord heb.
Die regels zijn er gekomen om genoeg F1 teams op de been te kunnen houden.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 10:13 schreef Marks het volgende:
Zo klonk de Mclaren uit 1988, toch zo goed als hetzelfde als die van dit jaar volgens mij.
Wat mij bijna nog het meest tegenstaat van F1 anno nu, is dat ze allemaal met zo goed als dezelfde motoren rijden.
V6, V8, V10 en V12 door elkaar dat is het mooist. En bij alles past wel een filosofie, waardoor verschillende fabrikanten wat anders zien als meest ideaal. Nu is het in dat opzicht al een eenheidsklasse geworden, ook met bijvoorbeeld de vooraf vastgestelde versnellingsbakverhoudingen.
Eigenlijk vind ik het geluid veels te scherp. De huidige V6 met turbo klinkt wat zwaarder en op 1 of andere manier wat krachtiger.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 10:06 schreef Meike26 het volgende:
En wat te denken van die voetbal klasse ? Dikke V12's zeg
Een imo kansloos format voor een autosportklasse, maar volgens mij heb ik wel wat gemist van geluid en actie op de baan.
idd, nieuwe regels voor volgend jaar!quote:Op zaterdag 1 februari 2014 00:29 schreef Geralt het volgende:
Ik pak dit jaar sowieso Spa even mee ter plekke, maar toch mis ik nu al de V8's qua geluid.
En hoewel die best tof klonken mistte ik destijds ook de V10's en de V12's.
Het moet verdomme meer en beter en harder en niet minder en zuiniger en goedkoper
Het is de F1; dat moet een hoop lawaai zijn en benzine slurpen en slecht voor het milieu godverdomme.
Laatste gerucht wat als positief zijnde naar buiten werd gebracht was dat ie met zijn ogen geknipperd zou hebben.quote:
quote:Ross Brawn is 'definitief met pensioen'. Dat heeft de Engelsman, die eind 2013 zijn functie als teambaas van Mercedes neerlegde, zelf verklaard.
Brawn deed deze aankondiging opvallend genoeg toen hij de opening verzorgde van een vis-evenement in Schotland. "Maar het is echt geen grap" benadrukt hij nu in gesprek met The Telegraph. "Ik ga definitief met pensioen."
"Ik ga het komende jaar lekker vissen, en daarna zie ik wel wat de toekomst me brengt", vervolgt de 59-jarige Brawn. "Ik heb geen plannen gemaakt en verheug me op wat het leven in petto voor me heeft."
Successen met Schumacher
Brawn begon zijn loopbaan in de Formule 1 in 1976 bij Williams en werkte in zijn beginjaren ook nog voor Haas en Arrows. Eind jaren '80 ruilde hij de Formule 1 in voor de endurace-racerij, maar in 1991 keerde hij terug om bij Benetton aan de slag te gaan, waar de successen al snel zouden volgen.
Met Brawn als technisch directeur won Michael Schumacher in 1994 en 1995 bij Benetton zijn eerste twee kampioenschappen, waarbij het team er in '95 met de constructeurstitel een dubbel van maakte. Toen Schumacher daarna naar Ferrari vertrok, volgde Brawn eind 1996.
Bij Ferrari bleven titels in de eerste jaren uit, maar vanaf 2000 verzamelde Schumacher vijf rijderstitels op rij, terwijl Ferrari - met Brawn wederom in de rol van technisch directeur - zelfs zes opeenvolgende constructeurstitels pakte.
Brawn GP
Brawn verliet de Scuderia eind 2006 om een sabbatical te nemen. Eind 2007 dook hij weer op, dit keer als teambaas van Honda. Met de Japanse stal wist Brawn echter geen successen te boeken, waarop Honda eind 2008 de stekker er uit trok.
Wat op de genadeklap voor de renstal leek, zou echter Brawns finest hour worden: hij kocht het team op, doopte het om tot Brawn GP en wist in 2009 zowel de rijderstitel (met Jenson Button) als de constructeurstitel te winnen.
Mercedes
Naar aanleiding van het succes van Brawn GP kocht Mercedes de renstal om er een fabrieksteam van te maken. In de eerste Mercedes-jaren vielen de resultaten echter tegen. Brawn, die was aangebleven als teambaas, kreeg er eind 2012 daarom enkele collega's bij: Toto Wolff en Niki Lauda, die op hun beurt een reeks (technische) kopstukken binnenhaalden.
Mercedes reorganiseerde het team - iets waar ook Brawn al druk mee bezig was geweest - en kondigde aan af te willen van de structuur met één teambaas als eindverantwoordelijke. Voor Brawn - die juist de eindverantwoordelijkheid wilde hebben - was dat het teken om zijn biezen te pakken, ondanks dat 2013 een stuk beter was verlopen.
Mocht Mercedes zich komend seizoen tot titelkandidaat ontpoppen, zoals voorzichtig wordt gespeculeerd, dan is Brawn er dus niet meer bij om de vruchten van zijn werk te plukken. Brawn had naar verluidt wel degelijk de mogelijkheid in de Formule 1 te blijven, want hij werd bij veel teams als mogelijke versterking genoemd, maar heeft er dus voor gekozen 'definitief met pensioen te gaan'.
Bron
Ook mooi eerbetoon een de vader van Button (John), die is pas overleden en heeft in de hele F1 carrière van Jenson slechts 1 race gemist.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 18:39 schreef Sinister-D- het volgende:
De combi Mclaren-Mercedes als WK zou ik anders ook wel gaaf vinden, als afscheidscadeau zeg maar.
Of hij gaat volgend jaar voor Honda-McLaren werken, werkt ie ook weer samen met Button.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 19:27 schreef wimderon het volgende:
Die koopt over 2 jaar wel weer een team waarmee hij kampioen wordt en daarna met 100 miljoen winst doorverkoopt.
Net na zijn hoogtepunt? dat is ook alweer een tijdje terug, wel leuk voor hem dat hij goed heeft kunnen cashen nadat hij toch niet geheel vrijwillig Brawn GP startte.quote:Op zondag 2 februari 2014 10:58 schreef Meike26 het volgende:
Of hij gaat gewoon echt met pensioen
Je moet toch een keer stoppen, Brawn is een Engelsman, weet heel goed wat hij wil en heeft wel vaker geklaagd dat hij zijn kinderen en kleinkinderen niet zag opgroeien. Nu kan hij voor eens en eeuwig de toffe opa zijn die succesvol was in de F1, eigen renstal... een opa met spannende verhalen
Vind het een moedig besluit en hoop dat hij zich vergist hierin, maar toch wel respect voor deze man die stopt net na zijn hoogtepunt.
De succesvolste renstal allertijden gok ik... 1 seizoen mee gedaan en WK gewordenquote:Op zondag 2 februari 2014 10:58 schreef Meike26 het volgende:
Of hij gaat gewoon echt met pensioen
Je moet toch een keer stoppen, Brawn is een Engelsman, weet heel goed wat hij wil en heeft wel vaker geklaagd dat hij zijn kinderen en kleinkinderen niet zag opgroeien. Nu kan hij voor eens en eeuwig de toffe opa zijn die succesvol was in de F1, eigen renstal... een opa met spannende verhalen
Vind het een moedig besluit en hoop dat hij zich vergist hierin, maar toch wel respect voor deze man die stopt net na zijn hoogtepunt.
Godzijdank!quote:Op zondag 2 februari 2014 20:20 schreef Breaker.Faker het volgende:
Net als vorig jaar zal Ronald van Dam vanuit Amsterdam commentaar geven bij de vrije training, maar Olav Mol is dit seizoen op locatie aanwezig voor het commentaar bij de kwalificatie en de race. Tevens zal hij drie kwartier voor de race, deze op locatie voorbeschouwen.
Gratis? Of hebben ze weer zo'n actie voor 5 euro per maand?quote:Op zondag 2 februari 2014 20:20 schreef Breaker.Faker het volgende:
De eerste ronde van de Formule 1 kalender van 2014, de Grote Prijs van Australië, is van 14 tot en met 16 maart exclusief te zien op Sport1. Net als vorig jaar zullen zowel de drie vrije trainingen, de kwalificatie training en de race rechtstreeks te zien zijn. Nieuw is de terugkeer van Olav Mol als commentator.
Net als vorig jaar zal Ronald van Dam vanuit Amsterdam commentaar geven bij de vrije training, maar Olav Mol is dit seizoen op locatie aanwezig voor het commentaar bij de kwalificatie en de race. Tevens zal hij drie kwartier voor de race, deze op locatie voorbeschouwen.
Vettel stond vorig jaar op pole in Melbourne, maar het was uiteindelijk Räikkönen die dank zij een goede bandenmanagement won. Dit jaar zullen het vooral de nieuwe V6 motoren, en niet de banden zijn, die het verschil zullen maken.
Er zijn in Australië geen GP2 en GP3 races, die beginnen respectievelijk in april en mei.
Programmering
Vrijdag 14 maart
02:30-04:00 Eerste vrije training
06:30-08:00 Tweede vrije training
Zaterdag 15 maart
04:00-05:00 Derde vrije training
07:00-08:00 Kwalificatie
Zondag 16 maart
06:15-07:00 Voorbeschouwing
07:00-09:00 Race
Ik gok van niet, vorig jaar waren ze nog nieuw op de markt en moesten ze klanten lokken.quote:Op zondag 2 februari 2014 23:17 schreef kepler het volgende:
[..]
Gratis? Of hebben ze weer zo'n actie voor 5 euro per maand?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |