abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136176761
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 15:18 schreef Atreidez het volgende:
Massa kampioen :D Dan zou ik Alonso ze gezicht wel willen zien..
vandaag wel snelste :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_136177771
Jerez 28-31/01
1 Magnussen (McLaren-Mercedes), 1:23.276 (162 laps)
2 Massa (Williams-Mercedes), 1:23.700 (133 laps)
3 Hamilton (Mercedes), 1:23.952 (121 laps)
4 Button (McLaren-Mercedes), 1:24.165 (83 laps)
5 Räikkönen (Ferrari), 1:24.812 (78 laps)
6 Bottas (Williams-Mercedes), 1:25.344 (42 laps)
7 Alonso (Ferrari), 1:25.495 (173 laps)
8 Rosberg (Mercedes), 1:25.588 (188 laps)
9 Hülkenberg (Force India-Mercedes), 1:26.096 (17 laps)
10 Pérez (Force India-Mercedes), 1:28.376 (48 laps)
11 Juncadella (Force India-Mercedes), 1:29.457 (81 laps), testrijder
12 Vergne (Toro Rosso-Renault), 1:29.915 (45 laps)
13 Sutil (Sauber-Ferrari), 1:30.161 (103 laps)
14 Bianchi (Marussia-Ferrari), 1:32.222 (25 laps)
15 Gutiérrez (Sauber-Ferrari), 1:33.270 (60 laps)
16 Ericsson (Caterham-Renault), 1:37.975 (12 laps)
17 Vettel (Red Bull-Renault), 1:38.320 (11 laps)
18 Kobayashi (Caterham-Renault), 1:43.193 (54 laps)
19 Kvyat (Toro Rosso-Renault), 1:44.016 (9 laps)
20 Ricciardo (Red Bull-Renault), 1:45.374 (10 laps)
21 Frijns (Caterham-Renault, no time (10 laps), testrijder
22 Chilton (Marussia-Ferrari), no time (5 laps)

Mercedes - 309 laps (1.368,252km - Hamilton 121, Rosberg 188)
Ferrari - 251 laps (1.111,428km - Räikkönen 78, Alonso 173)
McLaren - 245 laps (1.084,860km - Button 83, Magnussen 162)
Williams - 175 laps (774,900km - Bottas 42, Massa 133)
Sauber - 163 laps (721,764km - Gutiérrez 60, Sutil 103)
Force India - 146 laps (646,488km - Pérez 48, Hülkenberg 17, Juncadella 81)
Caterham - 76 laps (336,528km - Ericsson 12, Frijns 10, Kobayashi 54)
Toro Rosso - 54 laps (239,112km - Vergne 45, Kvyat 9)
Marussia - 30 laps (132,840km - Chilton 5, Bianchi 25)
Red Bull - 21 laps (92,988km - Vettel 11, Ricciardo 10)
Total: 1470 laps, 6.509,160km

Mercedes - 875 laps (3.874,500km - Mercedes, McLaren, Force India, Williams)
Ferrari - 444 laps (1.966,032km - Ferrari, Sauber, Marussia)
Renault - 151 laps (668,628km - Red Bull, Caterham, Toro Rosso)

19-22/02 Bahrein.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 18:34:38 #253
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_136178179
Voorbarig als ik ben zeg ik dat een Mercedes-motor het WK gaat winnen.....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_136178203
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 17:47 schreef Joene het volgende:

[..]

vandaag wel snelste :D
quote:
Final day timesheets
1 Felipe Massa (Williams) 1:28.2
2 Fernando Alonso (Ferrari) 1:29.1
3 Daniel Juncadella (Force India) 1:29.4
4 Kevin Magnussen (McLaren) 1:30.8
5 Lewis Hamilton (Mercedes) 1:30.8
6 Jules Bianchi (Marussia) 1:32.2
7 Adrian Sutil (Sauber) 1:36.5
8 Nico Rosberg (Mercedes) 1:36.9
9 Kamui Kobayashi (Caterham) 1:43.1
10 Daniil Kvyat (Toro Rosso) 1:44.0
11 Daniel Ricciardo (Red Bull) 1:45.3
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 januari 2014 @ 18:35:56 #255
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_136178214
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 18:34 schreef Sinister-D- het volgende:
Voorbarig als ik ben zeg ik dat een Mercedes-motor het WK gaat winnen.....
Met Massa achter het stuur, zou ik echt fantastisch vinden :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_136178298
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 18:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Met Massa achter het stuur, zou ik echt fantastisch vinden :D
en williams de constructeurstitel, dat zou geweldig zijn _O_
blablablablablablablablablablablablablabla
  vrijdag 31 januari 2014 @ 18:39:28 #257
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_136178333
De combi Mclaren-Mercedes als WK zou ik anders ook wel gaaf vinden, als afscheidscadeau zeg maar.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_136178343
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 18:38 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

en williams de constructeurstitel, dat zou geweldig zijn _O_
Sowieso als Williams weer aan top komt zou dat geweldig zijn _O_
pi_136179461
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 18:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Met Massa achter het stuur, zou ik echt fantastisch vinden :D
Massa heeft in 2008 al aangetoond een tweede coureur te zijn, ik vind het erg voorbarig om te denken dat Williams meedoet om de titel. Valt gewoon weinig van te zeggen. Maar Alonso heeft als het zo doorgaat in ieder geval geen moeite met Vettel.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 januari 2014 @ 19:16:28 #260
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_136179692
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:10 schreef Nober het volgende:

[..]

Massa heeft in 2008 al aangetoond een tweede coureur te zijn, ik vind het erg voorbarig om te denken dat Williams meedoet om de titel. Valt gewoon weinig van te zeggen. Maar Alonso heeft als het zo doorgaat in ieder geval geen moeite met Vettel.
Een vice-wk is tweede coureur?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_136180252
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een vice-wk is tweede coureur?
Ja, net als Fisichella, Barrichello, Coulthard, Irvine...
pi_136180264
En het gezeik over de neuzen gaat verder:
http://www.racer.com/f1-f(...)fety/article/331948/

Straks kunnen alle teams ook nog eens hun neuzen gaan aanpassen, lekker kosten besparen zo.. :')
pi_136187789
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:30 schreef Nober het volgende:

[..]

Ja, net als Fisichella, Barrichello, Coulthard, Irvine...
het was niet echt massa's fout he dat hij 2e werd .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_136191875
Wat ik mij afvraag: Zou Lotus al van de Renault problemen hebben geweten (als 'partner' zoals ze zichzelf noemen.) en daarom de eerste test hebben overgeslagen?
pi_136193462
En een persbericht van Renault:

quote:
on the first run day, we had problems with a sub-system within the Energy Store that did not directly concern either the battery nor the operation of the battery – it is an electronic part that was in the same housing as the Energy Store.
We subsequently had problems with turbocharger and boost control systems with knock-on effects on the associated engine management systems, subsequently provoking mechanical failures.

We believed our initial configuration was a robust start point for track use but it has not proved to be the case. We have done substantial dyno running in a similar configuration with few issues. We now know that the differences between dyno and car are bigger than we expected, with the consequence that our initial impressions were incomplete and imperfect.

We recognize that when the cars have run, they are not running at an acceptable level. We are a long way from the type of operation we had planned and prepared for – largely as a result of the workarounds we have implemented – but all the information is useful. In dealing with the issues we have moved further away from the configuration we were comfortable with, which has resulted in the relatively slow times. We absolutely expect to have a more definitive solution in place for the next session in Bahrain.

Several problems are common to all, as the power unit is the same specification in all the cars except for relatively minor installations differences. Some problems are particular to one installation environment, but it is our responsibility to deal with all of them.

The homologation deadline is the end of February. Change is not forbidden, but subject to the sporting regulations and we should not get so hung up on this date.

The step we must take to reach an acceptable level of in-car performance is bigger than we would have liked.
Bron

Het klinkt mij heel erg in de oren dat ze bij Renault gewoon hebben zitten prutsen, dus het vingertje van Vettel kan wel eens een aardig tijdje achterwege blijven.

-Edit-

En nog een artikel van de site die ik eerder plaatste, met een update van de laatste testdag: http://thejudge13.com/201(...)es-in-milton-keynes/ Staat ook nog wat in over de problemen bij Renault.

[ Bericht 6% gewijzigd door ElmarO op 01-02-2014 00:03:37 ]
  zaterdag 1 februari 2014 @ 00:21:42 #266
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_136194248
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:30 schreef Ferry_76 het volgende:
En het gezeik over de neuzen gaat verder:
http://www.racer.com/f1-f(...)fety/article/331948/

Straks kunnen alle teams ook nog eens hun neuzen gaan aanpassen, lekker kosten besparen zo.. :')
Ondanks dat ik de neuzen afgrijselijk vind... vind ik niet dat ze dat nu opeens kunnen maken...
Omdat hele auto's er rond zijn ontworpen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_136194260
Ik zag net een filmpje van Nigel in die ouwe A1GP auto.

Dat klonk beter dan wat ik van de turbo's tot nu toe gehoord heb.

;( :'( ;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 1 februari 2014 @ 00:27:23 #268
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_136194473
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 00:21 schreef Geralt het volgende:
Ik zag net een filmpje van Nigel in die ouwe A1GP auto.

Dat klonk beter dan wat ik van de turbo's tot nu toe gehoord heb.

;( :'( ;(
Het geluid van een F1 wagen komt nooit tot zn recht in een filmpje...
Soms op tv wanneer Ronald zn waffel hield kon je t horen maar dan ook nog niet echt.
De A1 vond ik niet echt in de buurt komen van een F1 auto.

Toegegeven ik heb de nieuwe natuurlijk ook niet in t echt gehoord maar denk niet dat de A1 dat overtreft. Alhoewel die natuurlijk wel een uitlaat hadden uitgekozen voor 't geluid.
Qua bruut motorgeluid uit de subklasses was de Renault WorldSeries auto :) altijd wel een mooie.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_136194547
Ik pak dit jaar sowieso Spa even mee ter plekke, maar toch mis ik nu al de V8's qua geluid.

En hoewel die best tof klonken mistte ik destijds ook de V10's en de V12's.

Het moet verdomme meer en beter en harder en niet minder en zuiniger en goedkoper }:|
Het is de F1; dat moet een hoop lawaai zijn en benzine slurpen en slecht voor het milieu godverdomme.

:(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_136194594
Overigens genoeg filmpjes waar een F1 geluid wel degelijk tot zn recht komt.

Dat dat niet de filmpjes zijn van wat je op TV ziet klopt, maar genoeg filmpjes waarbij je het rauwe echte F1 geluid prima hoort :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_136194618
Die WSR wagens klonken harder en bruter dan de RBR waar ze toen ook demo's mee gaven!
pi_136198863
En wat te denken van die voetbal klasse ? Dikke V12's zeg :D


Een imo kansloos format voor een autosportklasse, maar volgens mij heb ik wel wat gemist van geluid en actie op de baan. -O-
pi_136198983
Zo klonk de Mclaren uit 1988, toch zo goed als hetzelfde als die van dit jaar volgens mij.


Wat mij bijna nog het meest tegenstaat van F1 anno nu, is dat ze allemaal met zo goed als dezelfde motoren rijden.
V6, V8, V10 en V12 door elkaar dat is het mooist. En bij alles past wel een filosofie, waardoor verschillende fabrikanten wat anders zien als meest ideaal. Nu is het in dat opzicht al een eenheidsklasse geworden, ook met bijvoorbeeld de vooraf vastgestelde versnellingsbakverhoudingen.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 10:24:28 #274
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_136199116
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 10:13 schreef Marks het volgende:
Zo klonk de Mclaren uit 1988, toch zo goed als hetzelfde als die van dit jaar volgens mij.


Wat mij bijna nog het meest tegenstaat van F1 anno nu, is dat ze allemaal met zo goed als dezelfde motoren rijden.
V6, V8, V10 en V12 door elkaar dat is het mooist. En bij alles past wel een filosofie, waardoor verschillende fabrikanten wat anders zien als meest ideaal. Nu is het in dat opzicht al een eenheidsklasse geworden, ook met bijvoorbeeld de vooraf vastgestelde versnellingsbakverhoudingen.
Die regels zijn er gekomen om genoeg F1 teams op de been te kunnen houden.
Anders waren er nog maar een stuk of 5 teams geweest. Er zijn al jaren geweest dat de grid niet vol te krijgen was.
Wie dit leest is gek
  zaterdag 1 februari 2014 @ 12:43:26 #275
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136202329
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 10:06 schreef Meike26 het volgende:
En wat te denken van die voetbal klasse ? Dikke V12's zeg :D


Een imo kansloos format voor een autosportklasse, maar volgens mij heb ik wel wat gemist van geluid en actie op de baan. -O-
Eigenlijk vind ik het geluid veels te scherp. De huidige V6 met turbo klinkt wat zwaarder en op 1 of andere manier wat krachtiger.
Ligt er ook heel erg aan hoe het in het echt klinkt :D :D
The line is a dot to you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')