Hoe oud zijn ze?quote:Op maandag 20 januari 2014 13:42 schreef hoas het volgende:
Tja ik ga er geen doekjesom winden, wij hebben er 3 en als ik het over moest doen kwam er geen een meer.
10,16,19 allemaal schatten van kinderen alleen bepalen ze wel je leven voor pakweg 22 jaar de vrijheid is dan totaal wegquote:
Misschien tijd voor een andere definitie van vrijheid?quote:Op maandag 20 januari 2014 13:48 schreef hoas het volgende:
[..]
10,16,19 allemaal schatten van kinderen alleen bepalen ze wel je leven voor pakweg 22 jaar de vrijheid is dan totaal weg
Dat kan niet want ik vind dat je als ouder ten alle tijden verantwoordelijk bent voor je kinderen, maar misschien leggen wij de lat wel te hoog.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:50 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Misschien tijd voor een andere definitie van vrijheid?
ja, ze bepalen wel een groot deel van mijn leven maar dat hoort er bij. Mijn leven voordat ik kinderen kreeg ervaar ik als vrij leeg als ik eerlijk ben.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:48 schreef hoas het volgende:
[..]
10,16,19 allemaal schatten van kinderen alleen bepalen ze wel je leven voor pakweg 22 jaar de vrijheid is dan totaal weg
Dat bedoel ik, ik vind drinken van alcohol of uitjes op andere tijden plannen geen beperking van mijn vrijheid. Ik vind vrijheid keuzes maken was ik belangrijk vind. Vrijheid is je mening kunnen uitten. Ik ben op mijn werk verantwoordelijk voor mijn patienten, maar toch geniet ik van de vrijheid die ik in mijn beroep hebt omdat ik het vorm kan geven hoe ik het wil. En met kinderen net zo, kies je eigen weg.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:54 schreef hoas het volgende:
[..]
Dat kan niet want ik vind dat je als ouder ten alle tijden verantwoordelijk bent voor je kinderen, maar misschien leggen wij de lat wel te hoog.
Enkele voorbeelden
Partner is thuis voor de kinderen
Niet drinken waar ze bij zijn.
quote:Op maandag 20 januari 2014 13:35 schreef debuurvrouw het volgende:
Naar aanleiding van een discussie over cliché's in het "wachten op" topic peilde ik een behoefte naar een topic met de naakte waarheid.
Wat ik mooi vind aan het ouderschap is om de ontwikkeling van mijn kindje te zien. Het is absurd hoe snel ze dingen leren. Vroeg ik me een paar jaar geleden oprecht af of het nou écht zo boeiend is dat je kindje omrolt of dat ze voor het eerst zwaaien, nu voel ik diezelfde grote trots en is het echt bijzonder. Ik vond het in de eerste dagen zo mooi om te ontdekken dat hij álles had wat hoorde. Ik was echt onder de indruk van zijn sleutelbeentjes (quote:Wat is er mooi aan ouderschap en wat viel er tegen.
Er zijn heel veel clichés waar. Het gaat zo enorm snel allemaal. Je krijgt er zoveel voor terug (quote:Zijn er cliché's die erg waar bleken? wat viel je mee? houdt je leven op te bestaan met de komst van een kind, uitslapen passee? geen etentjes meer? geen vakanties op de bonnefooi naar het buitenland?
Ik vind het niet erg, ik heb veruit het meeste er graag voor over. Dat is iets anders dan het niet altijd superleuk vinden. Want ik baal ook wel eens als ik ergens mee naar toe zou willen en oppas niet mogelijk is (komt zelden voor overigens). Ik vind ook dat je de balen mag hebben van gebroken nachten. Of als je een dag hebt waarop je kind niks wil. Dat is menselijk. Als je er niet van baalt, helemaal fijn en yay good for you!quote:of is dat eigenlijk helemaal niet erg? of mág je het niet erg vinden omdat je tenslotte dat zo gewenste kind hebt?
heel herkenbaar. Ik moest zó wennen aan mijn oudste. Echt heel erg. tot de gedachte: zou ik 'm missen als ze hem nu weghalen?quote:Op maandag 20 januari 2014 14:25 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
[..]
Wat tegenviel was ook een deel van de eerste periode. Tot een week of 7-8. Ik vond het keizwaar om 's avonds urenlang een baby te hebben die huilde. En om overdag geen kant meer op te kunnen. Daar had ik me zwaar op verkeken. En het viel mij tegen dat ik niet vanaf de eerste seconde het gevoel had dat ik zielsveel van hem hield en het idee had dat hij er altijd al was geweest. Want dat hoorde ik zo vaak. Ik heb me wel afgevraagd of dat normaal was of dat ik dat 'moedergen' misschien miste. Maar dat groeide allemaal heel snel en nu kan ik niet eens omschrijven hoeveel ik van hem hou. En de nachten, dat vond ik ook tegenvallen. Maar dat is inmiddels gelukkig al maanden niet meer aan de orde.
En deze. Vooral het tweede deel. superherkenbaar. En dat gevoel dat ik echt nooit verwacht had. Dat enorm niet rationele Leeuwinnenmoeder en kom niet aan mijn kind gevoel.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:26 schreef Fee-nix het volgende:
dat ik echt een lichamelijke reactie zou hebben op het gehuil van m'n kind(eren). Een heel raar gevoel, een soort van elektrische schok in m'n hoofd en buik. En het gevoel dat ik pas weer rust heb als m'n kind tevreden is. (Ik weet niet of ik hierdoor een heel rare uitzondering ben)
En wat ik niet kon weten:
dat mijn oudste kind een 'bijzonder' kind is, die een heel eigen pad volgt qua ontwikkeling. En de uitdagingen/moeilijkheden/twijfels over jezelf/eenzaamheid/frustratie/moeder-leeuwin-gevoelens die dat met zich meebrengt.
Ja ook hier herkenbaar idd, niet meteen een overweldigend moeder liefde gevoel. Mijn enige gedachte na de bevalling+ks was: ik wil slapen. En of mijn kind dan bij me op de kamer zou liggen of niet, interesseerde me werkelijk nietquote:Op maandag 20 januari 2014 14:35 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
heel herkenbaar. Ik moest zó wennen aan mijn oudste. Echt heel erg. tot de gedachte: zou ik 'm missen als ze hem nu weghalen?En daar voelde ik me dan ook weer heel erg schuldig over. En daarnaast heel sterk het gevoel: AFBLIJVEN! DIT IS VAN MIJ! Hoe tegenstrijdig wil je het hebben.
De allesoverheersendtergende moeheid van het begin. Dat je je kapot ligt te vervelen in je verlof en dan tóch kapot begint aan die kraamweek. Zo oneerlijk vond ik dat van de natuur.
[..]
En dat ik mijzelf echt met liefde op plek 100 zet als het met de jongens maar goed gaat. Nooit gedacht dat ik zou kunnen denken: neh, laat die uitverkoopschoenen maar zitten.
Ik zou dat ook doenquote:Op maandag 20 januari 2014 15:10 schreef debuurvrouw het volgende:
De andere kant op is ook niet fijn hoor Fee-nix. mijnese zijn aardig voorlijk en ik voel altijd de drang om het af te zwakken. "ja, hij schrijft zijn naam maar fietst nog niet zonder zijwieltjes hoor" heel stom eigenlijk.
Het slaat nergens op, ieder kind ontwikkelt zich op zijn eigen tempo. Maar toch ligt het heel gevoelig en heb ik toch wel afgeleerd om er iets over te vertellen.
En eigenlijk heel stom want ik ben supertrots op mijn jongens. Ze doen het toch maar even. Maar ik ben sowieso trots want het zijn leuke, rustige, humoristische, zorgzame en bijdehandte mannen-in-wording.
oh fuck.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zou dat ook doenik doe dat namelijk ook heel erg bij mezelf, tot in het extreme
Ach, dat compenseert dan mijn vriendin weer die dagelijks wel iets weet te vinden waar haar kind veeeeeel beter in is dan andere kinderen en daardoor weer een moment heeft om over andere kindertjes te klagen.
quote:Op maandag 20 januari 2014 13:42 schreef hoas het volgende:
Tja ik ga er geen doekjesom winden, wij hebben er 3 en als ik het over moest doen kwam er geen een meer.
Ja, maar iedereen is anders in die dingen, dat blijkt wel weer als ik alle verhalen lees.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:14 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
oh fuck.en ik baar natuurlijk weer kinderen die net mensen zijn.
Mijn man heeft die neiging heel erg en ik word er helemaal gek van...quote:Op maandag 20 januari 2014 15:18 schreef Fee-nix het volgende:
Klopt, buuf. De andere kant op ken ik het ook. Mijn jongste is weer heel snel met alles. En ik merk ook dat me dan soms inderdaad in hou met vertellen over 'wat hij nu weer deed/zei'. Daarom, dat hele vergelijken is zo nutteloos.
Ik ben ook heel trots op allebei mijn jongens. En dan niet omdat ze iets 'op tijd' of sneller dan 'normaal' onder de knie hebben. Gewoon om wie ze zijn en op wat ze hebben geleerd in hun eigen tempo, op hun eigen manier.
Oh ja als familieleden dan bij elke scheet zeggen hoe fantastisch hij wel niet is. Allergisch ben ik ervoor.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:30 schreef Skoap het volgende:
[..]
Mijn man heeft die neiging heel erg en ik word er helemaal gek van...
Dat "opschepperige" gedrag. Hij vindt oei ik groei helemaal geweldig, vooral als Luc al dingen kan die pas bij de volgende sprong horenHeel vermoeiend.
Nou snap ik hoor. Als vrouw zijnde heb je toch maar weinig in je leven als je geen kinderen hebt. Maar gelukkig is de jongste al 10. Nog een paar jaartjes!quote:Op maandag 20 januari 2014 15:30 schreef hoas het volgende:
[..]
Tja ik ben dan ook een man he, en aangezien er hier alleen mutsen zitten.
quote:Op maandag 20 januari 2014 15:39 schreef Gulara het volgende:
[..]
Nou snap ik hoor. Als vrouw zijnde heb je toch maar weinig in je leven als je geen kinderen hebt. Maar gelukkig is de jongste al 10. Nog een paar jaartjes!
Heb ik jullie op de zg zwartste dag van het jaar toch nog aan het lachen gekregen, fijne dag nog.quote:
Ooh is het de derde maandag van januari!quote:Op maandag 20 januari 2014 15:46 schreef hoas het volgende:
[..]
Heb ik jullie op de zg zwartste dag van het jaar toch nog aan het lachen gekregen, fijne dag nog.
O, dit ja. Heel herkenbaar.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:30 schreef _Bar_ het volgende:
en wat ik moeilijk vind,
zwaarder dan ik voor ogen had
dat we telkens zo voor ons kind moeten opkomen
de weg die we nu volgen nog vol vraagtekens zit.
Ik vind het zo tof dat je dit open en eerlijk durft uit te sprekenquote:Op maandag 20 januari 2014 18:42 schreef geppie het volgende:
Wat mij nogal tegenviel dat ik ons kind niet gelijk het allermooiste kind op aarde vond, sterker nog...ik vond haar (zeker de eerste paar maanden) écht godsgruwelijk lelijk!
Ik vind het tof dat je dat zegt... er werd namelijk best raar op gereageerd door mijn naaste omgeving (het is namelijk ook niet iets wat je van de daken schreeuwt) waardoor ik helemaal aan mezelf/mijn gevoelens tov mijn baby ging twijfelenquote:Op maandag 20 januari 2014 21:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik vind het zo tof dat je dit open en eerlijk durft uit te spreken
Ik vind sowieso dat er best wat meer aandacht mag zijn.voor de andere kant, de kant waarbij je niet gelijk dat moedergevoel hebt, Ik hoop dat ik het in augustus wel heb maar als het niet zo is dan hoop ik dat ik mezelf dan geen monster voel...quote:Op maandag 20 januari 2014 21:10 schreef geppie het volgende:
[..]
Ik vind het tof dat je dat zegt... er werd namelijk best raar op gereageerd door mijn naaste omgeving (het is namelijk ook niet iets wat je van de daken schreeuwt) waardoor ik helemaal aan mezelf/mijn gevoelens tov mijn baby ging twijfelen![]()
Sowieso viel het kwartje dat ik moeder was pas na een maand of vijf. Ik stond toen te roken op het balkon en toen dacht ik opeens: "Gvd, ik ben gewoon iemands moeder!'.
Ik vond het eerst best 'vreemd'/'nieuw'quote:Op maandag 20 januari 2014 21:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik vind sowieso dat er best wat meer aandacht mag zijn.voor de andere kant, de kant waarbij je niet gelijk dat moedergevoel hebt, Ik hoop dat ik het in augustus wel heb maar als het niet zo is dan hoop ik dat ik mezelf dan geen monster voel...
Hier hetzelfde hoor, ik wil iemand anders niet met onze kleine opzadelen omdat wij zo nodig weg willen. Vind het jammer dat we niet zomaar meer maar de bios kunnen, maar ik heb het er direct voor over. Als we weg moeten (ouderavond e.d.) dan heb ik er, gek genoeg, geen problemen mee om iemand in te schakelen.quote:Op maandag 20 januari 2014 20:11 schreef L-E het volgende:
Mijn sociale leven ligt overigens echt compleet op zijn gat sinds de laatste baby. Ik las dat iemand zei dat mensen zichzelf beperken, dat is imo ten dele waar. Je baby overal mee naartoe nemen is soms gewoon geen optie, niet elke baby trekt dat, en dan kies je voor het welzijn van je kind. Dat gaat boven ons sociale leven. Wij vinden het verder niet erg, want huismussen, en onze tijd komt later wel weer, maar als mensen zeggen dat hun sociale leven nog steeds erg sprankelend is herken ik ons daar echt heel erg niet in.
Wat rot dat ze zo reageerden...quote:Op maandag 20 januari 2014 21:10 schreef geppie het volgende:
[..]
Ik vind het tof dat je dat zegt... er werd namelijk best raar op gereageerd door mijn naaste omgeving (het is namelijk ook niet iets wat je van de daken schreeuwt) waardoor ik helemaal aan mezelf/mijn gevoelens tov mijn baby ging twijfelen![]()
Sowieso viel het kwartje dat ik moeder was pas na een maand of vijf. Ik stond toen te roken op het balkon en toen dacht ik opeens: "Gvd, ik ben gewoon iemands moeder!'.
en dat het zo snel gaat.quote:Op maandag 20 januari 2014 23:08 schreef Sjeen het volgende:
Het gevoel als je je dochter glunderend van trots een medaille in ontvangst ziet nemen omdat ze net samen met haar volleybalteam de poule gewonnen heeft, onbeschrijfelijk
Het cliché kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen is overigens nog best waar. En dat had ik me eigenlijk helemaal niet zo gerealiseerd voor ik zwanger werd.
Ja, onze oudste kunnen we echt overal mee naartoe nemen. Als baby al. Maar de jongste is snel overprikkeld en raakt heel erg overstuur bij te veel lawaai, we kunnen hem echt niet mee nemen naar een simpele familieverjaardag. Helaas.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 08:06 schreef ohnee het volgende:
[..]
En L_E, je hebt wel gelijk hoor, ik heb makkelijke kinderen die rustig 3!! uur blijven zitten in een restaurant.Daar hebben wij echt mazzel mee.
Dat. Precies. Op die week wintersport na dan, zonder kind op vakantie gaan leek me vooraf al niksquote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:20 schreef miss_sly het volgende:
Ik dacht voorheen altijd dat ik een hele relaxte, gemakkelijke mama zou worden, die haar kind gemakkelijk uit logeren zou doen en die graag wel een flink aantal uren zou willen blijven werken. En mijn vriend en ik zouden zeer zeker ook heel veel leuke dingen samen blijven doen, uitgaan, uit eten, weekendje weg, misschien wel een weekje wintersport?
Ja, dus nietIk ben het liefste daar waar zij is. Of kom er toch weer thuis om te slapen, zodat ik haar de volgende dag, of liever nog in de nacht als ze bij ons komt liggen, weer kan zien en voelen en ruiken
Ik wil zo min mogelijk missen van wat zij in haar leven meemaakt.
Ik heb niet het gevoel dat ik er iets aan mis. Ja, soms zou ik iets wel willen, maar niet zo graag dat ik haar ervoor wil missen.
Ik vind mezelf ook relaxt en gemakkelijk, maar daar denken andere mensen anders overquote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:59 schreef Mineola het volgende:
[..]
Dat. Precies. Op die week wintersport na dan, zonder kind op vakantie gaan leek me vooraf al niks
Maar relaxed en makkelijk ben ik wel. Maar mét hem.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:48 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb dat nog steeds. Ook met die grote bullen nog. Dat je in die puber nog de peuter ziet die hij ooit was maar ook de volwassene die hij gaat worden. Mooi man.
Weet je, ik ben reuzetrots op alles wat ze leert, op welk moment ze het ook leert. Die ontwikkeling van baby tot nu kleuter is al zo geweldig. Wat interesseert het mij nou of ze snel of langzaam is? Ik vind het geweldig dat ze ontwikkelt en groot wordt. Het maakt ook dat ik uitkijk naar de toekomst, waar ze weer groter wordt en weer andere dingen leert. Een schoolkind met een onderbouwde mening over dingen, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zou dat ook doenik doe dat namelijk ook heel erg bij mezelf, tot in het extreme
Ach, dat compenseert dan mijn vriendin weer die dagelijks wel iets weet te vinden waar haar kind veeeeeel beter in is dan andere kinderen en daardoor weer een moment heeft om over andere kindertjes te klagen.
Dat is ook zo'n mooi cliché dat voor mij waarheid blijkt te zijnquote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:06 schreef miss_sly het volgende:
Ze worden alleen maar leuker hoe groter ze worden
O ja, dat snap ik niet. Sowieso, andere kindjes afbranden? Why?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:08 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb ook totaal geen moeite met trotse oudersIk kan me heel goed voorstellen dat dat het beste is van de hele wereld, zo'n eigen kind.
Ik heb wèl een beetje moeite met ouders die zo trots zijn op hun eigen spruit dat ze daardoor andere kindertjes af gaan zitten branden
zodat je nog eens extra kan benadrukken hoe lief / goed die van jou wel niet is denk ik. Alleen zeggen "mijn Pietje loopt al zo goed" klinkt wellicht minder imposant dan "Alle kindjes van zijn leeftijd lopen zo slecht, maar Pietje loopt veel beter!"quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O ja, dat snap ik niet. Sowieso, andere kindjes afbranden? Why?
Ja, dat zal misschien wel zo werken bij sommige mensen. Jammer vind ik dat.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zodat je nog eens extra kan benadrukken hoe lief / goed die van jou wel niet is denk ik. Alleen zeggen "mijn Pietje loopt al zo goed" klinkt wellicht minder imposant dan "Alle kindjes van zijn leeftijd lopen zo slecht, maar Pietje loopt veel beter!"
Ja, die is er nietquote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:16 schreef Stormqueen het volgende:
True. Maar goed, dit is een beetje afdwalen, sorry. Bring on tha wisdom
hehehe, dat je er circusaapjes van maakt die leuke kunstjes doen voor het publiek, dat ideequote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:16 schreef Brighteyes het volgende:
Ook zonder afbranden kunnen trotse ouders heeeeeeeel irritant zijn hoor.
Ik heb een vriend die zo heel erg de 'perfect dad' uit gaat lopen hangen als ze bij ons zijn om zo te etaleren hoe goed hij, en zijn dochters uiteraard, het wel niet doen.
En ja, heel leuk hoor, ik was ook apetrots op het eerste woordje van mijn kind, maar ik kon tenminste nog wel inzien dat dat voor ons heel bijzonder was, maar voor een ander al een heel stuk minder.
Continue ook je kind van die dingen vragen om dan zo met het antwoord te laten zien hoe knap ze wel niet is. 'Ehm A... in welke straat wonen wij ook al weer?' etc. etc. Pffffff...
Dat idd, en het grappige is dat ik dat idd ook blijf zien nu hij volwassen is, maar ik ben wel blij dat ik mijn peuter ongegeneerd het allerliefste kindje van de hele wereld mag noemen, ook waar de oudste bij isquote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:48 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb dat nog steeds. Ook met die grote bullen nog. Dat je in die puber nog de peuter ziet die hij ooit was maar ook de volwassene die hij gaat worden. Mooi man.
Jaquote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:30 schreef L-E het volgende:
Grootste mythe die andere ouders mij wel eens vertelden: Poep van je eigen kind stinkt niet.
Guess again.![]()
+1quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:30 schreef L-E het volgende:
Grootste mythe die andere ouders mij wel eens vertelden: Poep van je eigen kind stinkt niet.
Guess again.![]()
True!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:30 schreef L-E het volgende:
Guess again.![]()
Nee, ik bedoel meer, dat het zo normaal was dat ze er was. Natuurlijk hoorde ze daar in dat kamertje, natuurlijk werd ze opgenomen in het ritme, allemaal zo vanzelfsprekend.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:12 schreef Suikertante het volgende:
Oh, dat vind ik juist een mythe. Ik weet nog precies hoe het was. En dat was ookDat herinnerde ik me ook vaak. Ik vond het niet per se veel leuker geworden in de eerste weken na de bevalling. Toch had ik de ervaring toen al niet willen missen. En nu ik F heb leren kennen wil ik natuurlijk helemaal niet meer terug
Vlak de vaders niet uit.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:14 schreef Suikertante het volgende:
Dat heb ik wel anders ervaren. Ik herinner het me alsof ik elke minuut verbaasd was, alles ging onhandig. Nee, ik moest echt even inkomen.
Nog een mythe: alle moeders ervaren hetzelfde
Oh check! Er zijn er maar een paar die ik kan hebben idd. Die van mezelf, m'n neefje en nichtje en verder opzouten. Ben geen kindervriend, wil ik niet zijn ook.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:22 schreef Sjeen het volgende:
Ook een mythe wat mij betreft, dat je als je zelf een kind hebt je ineens wel tegen dreinen, zeuren, drukke kinderen en jankers zou kunnen... Misschien moet je daar meer dan een kind voor hebben, dat weet ik dan weer niet.
nope, of nou ja, misschien meer dan drie dan. Want bij mij is het nog niet gelukt.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:22 schreef Sjeen het volgende:
Ook een mythe wat mij betreft, dat je als je zelf een kind hebt je ineens wel tegen dreinen, zeuren, drukke kinderen en jankers zou kunnen... Misschien moet je daar meer dan een kind voor hebben, dat weet ik dan weer niet.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:22 schreef Sjeen het volgende:
Oh, 3 helpt ook niet? Twee ook nietquote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:41 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nope, of nou ja, misschien dan drie dan. Want bij mij is het nog niet gelukt.
Ik vind de meeste kinderen gewoon niet zo leuk.
Oh is dat zo?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:32 schreef Kersjes het volgende:
Ik heb ooit ergens gelezen dat er tijdens de zwangerschap iets voorgoed verandert met je evenwichtsorgaan.
Dat is dus de reden dat een ritje kermisattractie voor sommige moeders ineens een flink stuk spannender wordt.
Die was hiervoor gelukkig al stukquote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:32 schreef Kersjes het volgende:
Ik heb ooit ergens gelezen dat er tijdens de zwangerschap iets voorgoed verandert met je evenwichtsorgaan.
Dat is dus de reden dat een ritje kermisattractie voor sommige moeders ineens een flink stuk spannender wordt.
Ik ook, ik ook! Ik wist echt niet wat ik moest met mijn dochter, ik klungelde maar wat aan en als ze tevreden was dan wist ik dat het was geluktquote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:14 schreef Suikertante het volgende:
Dat heb ik wel anders ervaren. Ik herinner het me alsof ik elke minuut verbaasd was, alles ging onhandig. Nee, ik moest echt even inkomen.
Nog een mythe: alle moeders ervaren hetzelfde
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Spees_Eend op 22-01-2014 15:41:08 ]
Idem hier! Ik heb bij de 20 weken echo echt gehuild, en zeker twee weken een soort van 'rouw' doorgemaakt omdat ik er nooit over had nagedacht dat het kindje in mijn buik ook een jongen zou kunnen zijn.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:25 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik had toen wij het geslacht te weten kwamen ook wel even een 'oh....' moment. Vooral omdat ik het ook niet echt voor me zag vanwege alleen meisjes in de omgeving en tussen zussen opgegroeid. Maar ik ben daar zo op teruggekomen! Ik zou me nu geen dochter meer voor kunnen stellen,
Kun je uitleggen waarom?quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:10 schreef Bleie het volgende:
Phaidra noemde nog: 'het maakt niet uit wat het is, als het maar gezond is'. Die is voor mij toch maar ten dele waar. Ja, ik ben ontzettend dankbaar dat ik twee gezonde kinderen heb, en ik hou van beide zielsveel, maar eigenlijk had ik toch best graag twee meisjes gewild, ipv een jongen en een meisje. Als het twee jongens waren geweest, was ik daar denk ik opdrecht verdrietig over geweest.
Mijn hart maakte een sprongetje bij 'de jongens'quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:25 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik had toen wij het geslacht te weten kwamen ook wel even een 'oh....' moment. Vooral omdat ik het ook niet echt voor me zag vanwege alleen meisjes in de omgeving en tussen zussen opgegroeid. Maar ik ben daar zo op teruggekomen! Ik zou me nu geen dochter meer voor kunnen stellen, al zou ik het nog steeds wel heel tof vinden als we die ooit nog eentje zouden krijgen. Maar echt een voorkeur heb ik niet meer. 3 zonen... het idee!
"de jongens"
!
Ja, inderdaad! Precies datquote:Op woensdag 22 januari 2014 17:08 schreef debuurvrouw het volgende:
Bizar hè, hoe zo'n kind het beste en het slechtste in je naar boven kan halen. Zo ervaar ik dat tenminste.
Maar soms moet je ook enorm wennen aan het geslacht van je voorkeur.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:57 schreef Bleie het volgende:
Ik probeer in elk geval om redelijk onherkenbaar te zijn, maar of dat helemaal lukt... Het is in elk geval een enorm taboe. Maar echt, ik ben dol op mn mannetje, en ik zou nu ook niet meer anders willen, maar ik heb er gewoon enorm aan moeten wennen. Weet niet goed waarom. Ik heb mezelf altijd gezien als moeder van dochters.
Precies dit!!quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:10 schreef Bleie het volgende:
Minder mooi: het slaapgebrek. Sinds ik zwanger werd van mijn eerste (die nu 4,5 jaar oud is) slaap ik slecht. De eerste twee jaar sliep ik vaak maar een paar uur per nacht, nu haal ik meestal wel 6 of 7 uur. Maar dat is wel structureel te weinig, en daardoor heb ik vaak weinig energie overdag. Zeker omdat ik een baan heb die vrij veel van me vergt. Dan kan ik van m'n kinderen niet altijd even veel hebben.
Herkenbaar alleen is het nu al 2jr en 4mndquote:Op woensdag 22 januari 2014 16:08 schreef Cwen het volgende:
Tegelijkertijd hakt de fysieke en mentale impact van de zwangerschap en geboorte er heel erg in en dat had ik niet zo kunnen inschatten van te voren. Ik heb nu al een jaar lang bijna continue pijn en dat is nu na haar geboorte niet verbeterd, integendeel: naast bekken zijn nu ook rug en polsen overbelast en kan ik nog heel erg weinig op een dag. Dat ik zoveel heb moeten inleveren, valt me heel zwaar. Ook het slaapgebrek speelt mee en omdat ook ik nog geen 2 uur achter elkaar slaap 's nachts, knapt mijn lijf ook nauwelijks op.
Dat heeft geestelijk impact en dat vind ik moeilijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee sorry. En ik heb zelf ook wat rondgezocht, maar heb niks kunnen terugvinden.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:45 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh is dat zo?Ik heb sinds mijn 18e eens in de paar jaar last van BPPD en sinds de geboorte veel vaker, bijna continu. In heftigheid variërend. Ik had het nóóit daaraan gelinkt! Weet jij misschien nog de bron?
Referentiekader! Klinkt mij ook als veel in de oren, maar als je pas echt lekker functioneert op 8 uur slaap heb je geen fuck aan die wetenschap hequote:Op woensdag 22 januari 2014 22:29 schreef Luigi het volgende:
Ik vind 6-7 uur slaap niet echt iets om over te mopperen trouwens. Hoewel ieders behoeftes anders zijn uiteraard. Moet er zelf ook structureel om 5:45 uit en lig er nu ook nog niet in
.
Mijn man functioneert prima op 5-6 uur slaap terwijl ik met 6-7 uur toch echt niet uitgeslapen voelquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:31 schreef L-E het volgende:
[..]
Referentiekader! Klinkt mij ook als veel in de oren, maar als je pas echt lekker functioneert op 8 uur slaap heb je geen fuck aan die wetenschap he
Die 1 a 2 uurtjes (structureel) toen ze nog echt een baby was ging ik wel helemaal kapot op hoor. Men O men hoe ik dat ooit volgehouden heb. Echt tandvlees werk was dat.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:31 schreef bitterend het volgende:
Luigi, je zegt het zelf, andere mensen andere behoeften toch
Uitgeslapen voel ik me al 7 jaar niet meerquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:32 schreef bitterend het volgende:
[..]
Mijn man functioneert prima op 5-6 uur slaap terwijl ik met 6-7 uur toch echt niet uitgeslapen voel
Ik heb een hele goede band met mijn schoonmoeder, die heeft maar 1 zoon. Maar dat komt ook een groot deel omdat zijzelf ook heel betrokken is bij alles wat ik doe. Ze is echt geïnteresseerd als ik wat vertel. En dat scheelt een hoop. We ondernemen ook veel samen, zonder man/zoonlief. Het moet natuurlijk wel klikken, maar ook zo niet, dan kan je een heel eind komen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:11 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Nee sorry. En ik heb zelf ook wat rondgezocht, maar heb niks kunnen terugvinden.
Ik weet ook echt niet meer waar ik het gelezen heb jaren terug, maar ik vond het allemaal logisch en op mezelf te betrekken, dus heb het maar voor waarheid aangenomen destijds.
Hier dus ook 3 jongens![]()
![]()
![]()
En er gaat nooit nooit, echt nooit een meisje komen hier in huis. Dat is een feit.
En hoe gek ik ook op mijn kinderen ben, soms kan ik als ik 's nachts lig te malen weleens verdrietig worden om het feit dat ik nooit zal weten hoe het is om een dochter te hebben. Een mini-me, die ik roze rokjes kan aantrekken, die ik blij kan maken met mijn nagellakjes, 1001 sieraden en dozen vol Barbie's die bij mijn ouders op zolder liggen... Van die banale dingen als samen keuvelen over verliefdheden, emoties en haarstijlen.
En wat als ik later schoondochters krijg? Die me maar een vervelende en bemoeizuchtige heks vinden en me liever zien gaan dan komen? Me gaan buitensluiten en het meer dan genoeg vinden dat ik 1x per maand mijn kleinkinderen ga zien?
En natuurlijk zijn er ook vrouwen die dikke mik met hun schoonmoeder zijn. Maar in de meeste gevallen sta je toch op de 2e plek, haar eigen moeder komt eerst. Volkomen logisch, dat is bij mezelf ook zo![]()
Maar goed, normaal gesproken maak ik me daar niet zo druk om. En 's nachts lijkt alles altijd enger dan het is![]()
Maar het diep verscholen stiekeme verdriet dat er nooit een dochter gaat zijn.... Daar moet ik maar mee leven. En dat paarse babyjurkje dat ik 7 jaar geleden gekocht heb blijf ik bewaren. Ooit zal het vast nog van pas komen, dat weet ik zeker.
Ik snap je echt helemaal. Bij ons is het dan nog niet helemaal zeker of er nooit een meisje gaat komen (nu twee jongens en aan t proberen voor nog een kindje), maar voor mijn gevoel is de kans veeeeel groter dat de volgende weer een jongen wordt. En als ik daar aan denk, dan lijkt het me aan de ene kant erg leuk, 3 knulletjes, maar aan de andere kant weet ik zeker dat ik het altijd jammer zou vinden om nooit te weten hoe het is om een dochter te hebben. Nooit een meisjesnaam uitzoeken, meisjeskleertjes kopen... en verder alles wat jij al zegt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:11 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Hier dus ook 3 jongens![]()
![]()
![]()
En er gaat nooit nooit, echt nooit een meisje komen hier in huis. Dat is een feit.
En hoe gek ik ook op mijn kinderen ben, soms kan ik als ik 's nachts lig te malen weleens verdrietig worden om het feit dat ik nooit zal weten hoe het is om een dochter te hebben. Een mini-me, die ik roze rokjes kan aantrekken, die ik blij kan maken met mijn nagellakjes, 1001 sieraden en dozen vol Barbie's die bij mijn ouders op zolder liggen... Van die banale dingen als samen keuvelen over verliefdheden, emoties en haarstijlen.
En wat als ik later schoondochters krijg? Die me maar een vervelende en bemoeizuchtige heks vinden en me liever zien gaan dan komen? Me gaan buitensluiten en het meer dan genoeg vinden dat ik 1x per maand mijn kleinkinderen ga zien?
En natuurlijk zijn er ook vrouwen die dikke mik met hun schoonmoeder zijn. Maar in de meeste gevallen sta je toch op de 2e plek, haar eigen moeder komt eerst. Volkomen logisch, dat is bij mezelf ook zo![]()
Dit precies dit.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:24 schreef L-E het volgende:
Nagellakjes en roze rokjes zijn juist mijn schrikbeeld
Iemand zei iets over je achillespees, dat is zooo waar. Ik ben sinds ik moeder ben zo krachtig, maar tegelijkertijd zo kwetsbaar geworden. Je kan echt mijn dag verpesten door mijn kind verdrietig te maken. Dat hij uit school komt en vertelt dat Pietje niet meer met hem wilde spelen en lelijke dingen tegen hem zei en je je moet inhouden om Pietje neer te halen, al roepende JE BENT ZELF EEN SUKKEL PIETJE terwijl je zijn schooltas in de sloot smijt, dan weet je: deze liefde gaat diep jonguh
Ik dacht vroeger echt dat ik het prima deed op weinig slaap, dikke duh... als dat betekent dat je door de weeks tot laat aan het msn-en bent, maar dan vervolgens wel tot half 8 in bed kan blijven liggen en er in het weekend niet voor 11 uur uit komt... dan is dat prima te handelen ja.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:29 schreef Luigi het volgende:
Ik vind 6-7 uur slaap niet echt iets om over te mopperen trouwens. Hoewel ieders behoeftes anders zijn uiteraard. Moet er zelf ook structureel om 5:45 uit en lig er nu ook nog niet in
.
Hier ook inderdaad. Een tijdje slecht slapen red ik nog wel maar als het aan blijft houden word ik echt ontzettend labiel. Dan huil ik om alles en heb ik vreselijk hoofdpijn.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik dacht vroeger echt dat ik het prima deed op weinig slaap, dikke duh... als dat betekent dat je door de weeks tot laat aan het msn-en bent, maar dan vervolgens wel tot half 8 in bed kan blijven liggen en er in het weekend niet voor 11 uur uit komt... dan is dat prima te handelen ja.
Nu weet ik beter en heb ik 0,0 reserve vwb slaap en kan raak ik serieus (bijna) depressief als ik te lang achter elkaar te weinig slaap. Ik heb minimaal 4-5 dagen in de week minimaal 7 uur slaap nodig anders gaat het echt mis.
Dat had ik echt nooit van mezelf verwacht, maar slaap is bij mij de sleutel tot een goede of een slechte dag.
En dat is leuk kan ik je vertellen! Heel blij hem wakker gaan maken, goedemorgen schatje van me!quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:37 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nouja. Ooit wordt ze een luie puber. Die tot 12 uur wil slapen. En dan pak ik d'r terug.
Ik ga gewoon standaard op zondagochtend lange familiewandelingen in het bos inplannen ofzo. Om 8 uur. Met matchende regenjassen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:14 schreef erodome het volgende:
[..]
En dat is leuk kan ik je vertellen! Heel blij hem wakker gaan maken, goedemorgen schatje van me!
Die wanhopige kreun en de vraag is het echt al tijd is best grappig
quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:36 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik ga gewoon standaard op zondagochtend lange familiewandelingen in het bos inplannen ofzo. Om 8 uur. Met matchende regenjassen..
Hij mag wel uitslapen van mij als dat gewoon kan, ga hem er niet expres mee plagen zo. Hou zelf ook wel van een beetje uitslapen, dus ben allang blij dat dat weer gewoon kan soms. Helaas blijft het bij soms, want nu heeft hij een sport waardoor hij in het weekend toch weer vroeg op moetquote:Op donderdag 23 januari 2014 11:59 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga dat niet doen. Ik vond het namelijk zelf ook heel erg verschrikkelijk dat mijn moeder op zondagochtend 'gezellig met z'n allen' wilde ontbijten omdat dat de rest van de week niet kon. En dat ontbijt kon dan niet om 11 uur beginnen, maar uiterlijk 9 uur zaten we aan het ontbijt, omdat mijn jongere broer en zus dan al lang wakker waren en honger hadden.
Ik ben van plan om me te proberen te blijven herinneren hoe ik me voelde en gedroeg vroeger
ik zeg altijd maar zo, van een appelboom vallen geen perenquote:Op donderdag 23 januari 2014 12:10 schreef Cantare het volgende:
Wij ontbijten trouwens wel samen in het weekend, maar niet voor 9 uur. Gelukkig zijn onze kids uitslapers.![]()
Ik moet er echt niet aan denken om een kind te hebben dat om half 7 het huis al door stuitert.
quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik zeg altijd maar zo, van een appelboom vallen geen peren
Mythe.quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
potver! Ik had net aandelen Human Nature genomen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:11 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik was ook niet heel erg serieus he.
Spreekt het voor me als ik eigenlijk niet weet wat dat is?quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:18 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
potver! Ik had net aandelen Human Nature genomen.
ja! Dat is het kledingmerk van de ANWB. Voor de regenjassen. En windjacks. His and hers.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:20 schreef Luigi het volgende:
[..]
Spreekt het voor me als ik eigenlijk niet weet wat dat is?.
Ohquote:Op donderdag 23 januari 2014 13:23 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja! Dat is het kledingmerk van de ANWB. Voor de regenjassen. En windjacks. His and hers.
Ik was in zoverre serieus, dat ik echt hoop niet te vergeten hoe ik zelf was. In heel veel dingen. Het is zo gemakkelijk vergeten en er wordt zo gemakkelijk in de plaats van de ouders gestapt en dan weet men ineens niet meer hoe het is om kind te zijn (van allerlei leeftijden).quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:11 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik was ook niet heel erg serieus he.
Ach de generatie waar ik mee opgegroeid ben heeft me al zo in de steek gelaten qua visie en ontwikkeling, daar maak ik me geen illusies over meer. Hoop er alleen idd zelf niet in te trappen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik was in zoverre serieus, dat ik echt hoop niet te vergeten hoe ik zelf was. In heel veel dingen. Het is zo gemakkelijk vergeten en er wordt zo gemakkelijk in de plaats van de ouders gestapt en dan weet men ineens niet meer hoe het is om kind te zijn (van allerlei leeftijden).
het is voor mij dé reden om ze lekker te stimuleren om vooral uit te slapen, en niet te vragen om om 9 uur aan het ontbijt te zitten. Ik moest dat ook, zelfs als ik op stap was geweest. Want anders was het zonde van je dag. Ik voel nog de woede en machteloosheid die ik toen voelde nu ik het opschrijf. Want ik stond doordeweek alleen op om 6.30 omdat mijn moeder 'niemand een plezier deed met haar ochtendhumeur' en ik moest dus wél aantreden. Én vrolijk zijn ook nog.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik was in zoverre serieus, dat ik echt hoop niet te vergeten hoe ik zelf was. In heel veel dingen. Het is zo gemakkelijk vergeten en er wordt zo gemakkelijk in de plaats van de ouders gestapt en dan weet men ineens niet meer hoe het is om kind te zijn (van allerlei leeftijden).
Bij ons is het dus juist omgekeerd: juist omdat we doordeweeks dat soort dingen niet kunnen doen, gebeurt het wel in het weekend. En dan is er weinig moeten meer aan, dan is het gewoon leuk.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:38 schreef miss_sly het volgende:
Wij staan doordeweeks eigenlijk gewoon altijd met drieën tegelijk op. We ontbijten dan min of meer samen (want er moet ook gedoucht worden en aangekleed en trommeltjes gemaakt en zo) en vertrekken zo'n beetje tegelijk. In het weekend hoeft het nou juist niet, mag ze haar boterham ook wel regelmatig op de bank eten en een filmpje kijken, bijvoorbeeld. Het weekend is meer om te genieten van het feit dat er een stuk minder moet. Nu nog, inderdaad, wie weet wat er nog aan sport komt, maar nu ben ik de enige die op zaterdagochtend op tijd in de sportschool wil zijn
quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
quote:[b]Op donderdag 23 januari 2014 12:43 schreef Fee-nix
Ook grappig: mijn ouders noemden mij vroeger vaak per ongeluk bij de naam van een van mijn zusjes. Toen dacht ik: 'zucht, kunnen jullie nou niet eens drie namen onthouden' *rolls eyes...
En nu doe ik het zelf ook. Twee kinderen en dan toch zo vaak per ongeluk de verkeerde naam roepen. Herkenbaar anyone?
Oja idd! Dat ze standaard 3 keer de foute naam zeiden en als laatste de goeiequote:Op donderdag 23 januari 2014 12:43 schreef Fee-nix het volgende:
Ook grappig: mijn ouders noemden mij vroeger vaak per ongeluk bij de naam van een van mijn zusjes. Toen dacht ik: 'zucht, kunnen jullie nou niet eens drie namen onthouden' *rolls eyes...
En nu doe ik het zelf ook. Twee kinderen en dan toch zo vaak per ongeluk de verkeerde naam roepen. Herkenbaar anyone?
quote:Op maandag 20 januari 2014 14:25 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
[..]
Wat ik mooi vind aan het ouderschap is om de ontwikkeling van mijn kindje te zien. Het is absurd hoe snel ze dingen leren. Vroeg ik me een paar jaar geleden oprecht af of het nou écht zo boeiend is dat je kindje omrolt of dat ze voor het eerst zwaaien, nu voel ik diezelfde grote trots en is het echt bijzonder. Ik vond het in de eerste dagen zo mooi om te ontdekken dat hij álles had wat hoorde. Ik was echt onder de indruk van zijn sleutelbeentjes (), want zelfs dié had ik zelf in mijn buik gemaakt!
Wat ik mooi vind is de blijdschap als ik naar zijn kamertje kom en hij krijgt een lach van oor tot oor als hij mijn gezicht ziet. Handjes uitgestoken. Als hij met papa beneden is en ik de trap af kom, en ik hoor hem al 'mama! mama!' roepen voor ik er ben. Geldt andersom ook voor papa. Ik vind het mooi als hij verdrietig is, dat ik hem kan troosten en dat ik hem dan weer vrolijk kan maken. Ik vind het mooi om naar hem te kijken als hij bezig is. Ik vind het mooi om iets te hebben wat ineens zo belangrijk is.
Ik vind het mooi om dingen van mijzelf en van mijn vriend in hem te herkennen.
quote:
[ Bericht 16% gewijzigd door Spees_Eend op 23-01-2014 15:16:30 ]
quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:11 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Wen er maar vast aan. Over een jaar moet je om alles huilen..
Volgens mij vanaf het moment dat ik zwanger ben heb ik standaard uien onder mijn ogen zittenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
en die video is idd om te huilen![]()
Tja, dat vind ik een hele lastige, ik probeer ook echt niet te vergeten hoe het was als kind, toch betrap ik me vaker dan me lief is op een uitspraak of gedachtes die zo uit de mond/het hoofd van 1 mijn ouders kon komenquote:Op donderdag 23 januari 2014 13:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, ik heb dat sinds ik voor de klas sta. Toen werd ik er ook ineens mee geconfronteerd dat ik stiekem toch best veel van mijn ouders had overgenomen. Ook heel veel niet trouwens.quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, dat vind ik een hele lastige, ik probeer ook echt niet te vergeten hoe het was als kind, toch betrap ik me vaker dan me lief is op een uitspraak of gedachtes die zo uit de mond/het hoofd van 1 mijn ouders kon komen![]()
Nu heb ik altijd fijne ouders gehad, dus troost ik me maar met die gedachte
Ik heb dan niet eens 2 kinderen, maar ik heb het soms zelfs met de namen van kind en kattenquote:Op donderdag 23 januari 2014 12:43 schreef Fee-nix het volgende:
Hier wisselen de jongens elkaar af met vroeg wakker worden. Om en om hebben ze periodes dat ze ineens heel vroeg wakker zijn en periodes dat ze op een fijn tijdstip (07.15) wakker worden
. Helaas zitten ze dus bijna nooit tegelijk in een periode van 'uitslapen'
![]()
. En dat terwijl S als baby echt gigantisch kon uitslapen. Ik had goede hoop voor hem, haha.
Ja dat snap ik. Daar zou ik me ook heel erg aan kunnen ergeren. Gelukkig deden mijn ouders dat niet. Maar ik ken mezelf, ik was dan echt heel erg dwars geweest. Want dat ben ik nog steeds als men wat aan mij vraagt of zegt waar ik het niet mee eens ben. Mijn moeder is er wel een die haar mening er echt altijd in moet gooien. Zo van hey en dit zeg ik ervan, en daar moet je het mee doen. Daar kan ik ook erg dwars van worden.quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:21 schreef debuurvrouw het volgende:
Voor mij zat het probleem meer in het feit dat ik wél van alles moest en dat ze zelf niet volgens die regels leefden. Zelf wel uitslapen doordeweek maar van mij dan aanwezigheid eisen.
Ik probeer dus wel om niet dingen te vragen en dan niet zelf het goede voorbeeld te geven.
En wij eten eigenlijk altijd samen 's avonds dat scheelt ook. Nu ontbijt iedereen zodra ze beneden komen op zondag. Later, als iedereen uitslaapt komt er misschien wel een gezamelijk ontbijt. Mocht daar behoefte aan zijn
Wij voeden toch erg op uit het idee dat onze kinderen ménsen zijn, met eigen behoeftes en meningen.
Het grappige is wel dat wij echt direct weer voor de tv zitten te eten als ze uit logeren is ofzo.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Vroeger was ontbijt altijd een boterham voor de tv, lunch altijd aan tafel, net als avondeten.
En nu eten wij vaak voor de tv, maar zodra er kinderen zijn die met de pot mee eten gaan we weer aan tafel eten, en de tv uit!
Jij bent toch ongeveer zo oud als ik (26)quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:41 schreef Risu het volgende:
Nu ik erover nadenk weet ik niet eens zeker of er 's ochtends uberhaubt wel tekenfilms waren. Maar iig stond bij ons altijd het nieuws aan. Ik snapte daar niks van, want dat was helemaal niet interessant toch, wat er aan de andere kant van de wereld gebeurde. Dat is zooo ver. Maar toen ik ouder werd merkte ik wel dat het af en toe best belangrijk is om zulke dingen te weten. Al was het alleen maar om mee te kunnen praten met discussies op school. 'Erg he van die aarbeving daarendaar' en dan erbij gaan staan
Oh, was het maar waar. Ik ben al 29 ondertussen. (Heb de beruchte bevolkingsonderzoekbrief net binnen)quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Jij bent toch ongeveer zo oud als ik (26)
Ik keek naar dommel en calimero en de snorkels enz in de ochtend..
Ja, wij ook! Toch doen we het niet omdat het hoort, maar ik vind het met drieen aan tafel ook echt gezelliger en fijner. Met tweeen is dat minder belangrijk of zo, ik weet niet wat dat is.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:39 schreef Luigi het volgende:
[..]
Het grappige is wel dat wij echt direct weer voor de tv zitten te eten als ze uit logeren is ofzo.. Dus het is kennelijk echt iets wat we doen omdat het zo hoort enzo.
Zijn er meer ouders die dit zo ervaren? Ik heb er nu 1 en twijfel erg of er een tweede komt.. Zwanger worden, zwanger zijn was geen probleem. Maar ik zie bij vriendinnen die wel een tweede hebben, dat hun leven heel erg om de kinderen gaat draaien. Is dat zo? Of zie ik beren op de weg die er niet zijn?quote:Op maandag 20 januari 2014 23:19 schreef Cantare het volgende:
Moois:
Die geweldige kinderen, dat die "van ons" zijn, dat blijft iets waar ik me over kan verwonderen.
Het plezier en geluk dat ik aan mijn kinderen beleef.
De interactie tussen mijn twee kinderen.
Het gemak van heb hebben van mijn eerste (of één) kind.
Dat ik geen serieus slaaptekort heb (gehad).
De voldoening die het moederschap me geeft.Wat ik niet had kunnen voorzien:
De slopende moeheid tijdens de zwangerschap.
Dat het hebben van twee kinderen van een totaal andere orde is dan het hebben van één.
Het gezeul als je ergens heen gaat.
De irritatie als je ene kind de ander de hersenen inslaat.
Naar nieuws over kinderen niet meer trekken.
Hoe bepalend het welbevinden van je kroost is voor jezelf.
Nou moet je verder niet teveel naar anderen kijken denk ik, en vooral doen wat je zelf goed lijkt, maar ik zie dat wel zo bij ons in de omgeving ja. Wij 'hebben dr 1' en ouders waar eerst nog makkelijk mee af te spreken viel enzo hebben na de komst van de 2 echt helemaal nergens meer tijd voor lijkt het... was ons al bij heel veel kenissen opgevallen. Persoonlijk ben ik wel blij met de balans van een 1-kind gezin.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:06 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Zijn er meer ouders die dit zo ervaren? Ik heb er nu 1 en twijfel erg of er een tweede komt.. Zwanger worden, zwanger zijn was geen probleem. Maar ik zie bij vriendinnen die wel een tweede hebben, dat hun leven heel erg om de kinderen gaat draaien. Is dat zo? Of zie ik beren op de weg die er niet zijn?
Ik probeer het de kinderen ook mee te geven. Ik keek het journaal altijd dagelijks maar tegenwoordig neem ik er de tijd niet voor. Ik lees nu.nl en lees op fok.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:41 schreef Risu het volgende:
Nu ik erover nadenk weet ik niet eens zeker of er 's ochtends uberhaubt wel tekenfilms waren. Maar iig stond bij ons altijd het nieuws aan. Ik snapte daar niks van, want dat was helemaal niet interessant toch, wat er aan de andere kant van de wereld gebeurde. Dat is zooo ver. Maar toen ik ouder werd merkte ik wel dat het af en toe best belangrijk is om zulke dingen te weten. Al was het alleen maar om mee te kunnen praten met discussies op school. 'Erg he van die aarbeving daarendaar' en dan erbij gaan staan
1 kind plus 1 kind is meer dan het dubbele van die eerste, als u begrijpt wat ik bedoel. De interactie tussen de kinderen, maar ook wisselende slaapjes, hapjes luiertjes gedoetjes. Maar vooral dat ik veel meer het gevoel had dat we veel meer een gezin waren met eigen besognes enzo. De drang om met anderen mee te doen was gewoon minder. Van 2 naar 3 ging echt veel makkelijker.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:06 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Zijn er meer ouders die dit zo ervaren? Ik heb er nu 1 en twijfel erg of er een tweede komt.. Zwanger worden, zwanger zijn was geen probleem. Maar ik zie bij vriendinnen die wel een tweede hebben, dat hun leven heel erg om de kinderen gaat draaien. Is dat zo? Of zie ik beren op de weg die er niet zijn?
Ik ben het voorwaar eens met je eensquote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:03 schreef Luigi het volgende:
Dat vind ik (let op, mening he!) toch altijd zo'n rare reden... 'ja, dan zijn ze in ieder geval niet alleen...'. Dat is gebaseerd op zo veel aannames dat ik niet zou weten waar te beginnen. En alsof ze later geen partner, eigen familie, vrienden, etc hebben. Ik heb ook een zusje, die zie ik af en toe, prima, goede band verder maar of ik er heel veel aan 'heb' in die zin... kweenie.
Dat speelt misschien hier ook mee. Mijn broer en ik hebben elkaar echt de tent uit gevochten - altijd ruzie. En mijn man heeft gewoon niks met zijn zus. Die twee hebben altijd apart gespeeld en zoeken elkaar ook nu niet op. Overigens is het tussen mij en mijn broer goedgekomen hoor, we zien elkaar nu redelijk vaak en dat is altijd supergezellig.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het voorwaar eens met je eens
Ik snap zeer zeker wel dat mensen graag meer kinderen hebben, dat had ik zelf ook graag gehad als dat had gekund, maar dan alleen maar omdat ik ze wil, niet omdat ze iets aan elkaar zouden kunnen hebben. Kan wel, hoeft niet, en misschien kunnen ze elkaar niet luchten of zien.
Daarom zeg ik: meer kinderen als JIJ dat wil, doen, maar niet voor het kind dat je al hebt.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:21 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat speelt misschien hier ook mee. Mijn broer en ik hebben elkaar echt de tent uit gevochten - altijd ruzie. En mijn man heeft gewoon niks met zijn zus. Die twee hebben altijd apart gespeeld en zoeken elkaar ook nu niet op. Overigens is het tussen mij en mijn broer goedgekomen hoor, we zien elkaar nu redelijk vaak en dat is altijd supergezellig.
Ja, die kwam hier ook nog wel eens voorbij ja. Lastig soms. Vooral voor mijn vrouw, mannen zijn daar wat makkelijker in denk ik. Tegenwoordig wil ze vooral een grote (oudere) zus en dat is gewoon onmogelijk, dus dat scheeltquote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:26 schreef miss_sly het volgende:
Hoewel ik het wel even moeilijk vond hoor, toen mijn dochter afgelopen week dicht tegen me aan kroop in bed en in mijn oor fluisterde: "mama, ik wil zo graag een klein broertje of zusje!"
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:28 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, die kwam hier ook nog wel eens voorbij ja. Lastig soms. Vooral voor mijn vrouw, mannen zijn daar wat makkelijker in denk ik. Tegenwoordig wil ze vooral een grote (oudere) zus en dat is gewoon onmogelijk, dus dat scheelt
Ik heb óók drie kinderen. Dat heeft een gróte impact op ons leven. Maar om nou te zeggen dat ik er achteraf gezien niet aan had moeten beginnen, dat gaat me te ver.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:42 schreef hoas het volgende:
Je hebt op zich wel gelijk hoor, maar ik ben wel hecht met mijn familie en weet nu dus wat ik mis zou zijn gelopen als ik ze niet had leren kennen. En misschien kunnen mn kinders elkaar niet luchten later, sja dat is dan heel jammer,maar ik kan niet alles beheersen in t leven. Ben iig erg blij met mijn 2 kinderen. En hoop dat zij ook blij zijn met elkaar. (nu en later)quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:03 schreef Luigi het volgende:
Dat vind ik (let op, mening he!) toch altijd zo'n rare reden... 'ja, dan zijn ze in ieder geval niet alleen...'. Dat is gebaseerd op zo veel aannames dat ik niet zou weten waar te beginnen. En alsof ze later geen partner, eigen familie, vrienden, etc hebben. Ik heb ook een zusje, die zie ik af en toe, prima, goede band verder maar of ik er heel veel aan 'heb' in die zin... kweenie.
dit is precies wat ik ook zeg toch? Ik vind ook dat ze niet met elkaar op hoeven schieten. Vrienden kan je zelf kiezen, familie niet.wel verwacht ik dat ze beschaafd met elkaar omgaan.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het voorwaar eens met je eens
Ik snap zeer zeker wel dat mensen graag meer kinderen hebben, dat had ik zelf ook graag gehad als dat had gekund, maar dan alleen maar omdat ik ze wil, niet omdat ze iets aan elkaar zouden kunnen hebben. Kan wel, hoeft niet, en misschien kunnen ze elkaar niet luchten of zien.
"dat ze dan straks elkaar hebben" vind ik persoonlijk iets anders dan "ik wil meer kinderen, wat ze ook van elkaar vinden". Want dat elkaar hebben kan ook een groot nadeel zijn, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:27 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
dit is precies wat ik ook zeg toch? Ik vind ook dat ze niet met elkaar op hoeven schieten. Vrienden kan je zelf kiezen, familie niet.wel verwacht ik dat ze beschaafd met elkaar omgaan.
En met elkaar nog bedoel ik niet bij elkaar op de koffie op zondag maar een gezamelijk verleden. Iemand die weet hoe het was, die je ouders kende zoals jij ze kende dat idee. En dan hoeven ze elkaar nooit meer te zien, de wetenschap is al mooi. Vind ik.
Dat mag!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:27 schreef debuurvrouw het volgende:
de wetenschap is al mooi. Vind ik.
ik kan me hier eigenlijk ook wel in vindenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:03 schreef Luigi het volgende:
dat!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:44 schreef livelink het volgende:
Wat ik mooi vond/vindt is om alles weer eens opnieuw te kunnen ervaren in de ogen van je kind. Dingen die voor mij al zo normaal zijn geworden, maar die ik door de ogen van de kinderen weer als bijzonder ga zien.
Wat ik echt zwaar vind is de enorme verantwoordelijkheid. Ik maak me druk en zorgen over de grote wereldproblemen, waarbij ik vroeger nog wel vaak dacht: "na mij de zondvloed".
En mijn emoties worden uitvergroot. Ik heb nog nooit van iemand zoveel gehouden als van mijn kinderen, maar het zijn ook de kinderen die bij mij de grootste wanhoop en verdriet kunnen veroorzaken. Ik verlang nog wel eens terug naar mijn gelijkmatige leven zonder grote zorgen en met een hoop vrijheid.
Vanochtend hadden we zo'n moment en ik moest aan deze post van jou denken! Het was zo leuk, Silvijn had ontdekt dat er een klank kwam als hij twee glazen tegen elkaar tikte. Hij zat met rode wangen en wijd opengesperde ogen keer op keer te 'proosten' met die twee glazen en steeds te schaterlachen om het geluid. Ik was er echt een beetje ontroerd door, zoiets gewoons dat voor hem compleet nieuw en prachtig was, waar wij nóóit bij stilstaanquote:Op woensdag 22 januari 2014 11:19 schreef Phaidra het volgende:
De wereld opnieuw kunnen bekijken door zijn ogen. Eigenlijk ook wel een cliché, hè? Maar ik vind het echt prachtig als hij met open mond naar de kerstboom met lichtjes kijkt of helemaal enthousiast wordt van een vogeltje in de tuin. De kleinste details vallen hem op, terwijl ik daar zo overheen gekeken zou hebben.
x 2quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:22 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
1 kind plus 1 kind is meer dan het dubbele van die eerste, als u begrijpt wat ik bedoel. De interactie tussen de kinderen, maar ook wisselende slaapjes, hapjes luiertjes gedoetjes. Maar vooral dat ik veel meer het gevoel had dat we veel meer een gezin waren met eigen besognes enzo. De drang om met anderen mee te doen was gewoon minder. Van 2 naar 3 ging echt veel makkelijker.
Maar ik had het voor geen goud willen missen. Voor mij hebben die broers echt een meerwaarde. Daar heb ik allemaal onrationele projectiegevoelens bij maar toch.
Die jongens samen op de bank hangend. Of wanneer ze elkaar helpen, het liefst tegen mij. hoe ze slap kunnen liggen van het lachen, hoe ze elkaar in vertrouwen nemen.
En ja, het is echt een geluk want ik ken ook zat mensen die helemaal die band niet hebben met hun familie. Boven alles ben ik toch blij dat ze dan straks elkaar hebben. (nogmaals, dit komt voort uit mijn eigen "bagage" maar is wel echt heel belangrijk voor me. ook al zien ze elkaar nooit meer, dat ze wel met z'n 3en zijn.)
Dat vind ik ook zo mooi, al die ontdekkingen, dingen die voor ons zo vanzelfsprekend zijn samen met je kind weer vol verwondering ontdekkenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 07:46 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Vanochtend hadden we zo'n moment en ik moest aan deze post van jou denken! Het was zo leuk, Silvijn had ontdekt dat er een klank kwam als hij twee glazen tegen elkaar tikte. Hij zat met rode wangen en wijd opengesperde ogen keer op keer te 'proosten' met die twee glazen en steeds te schaterlachen om het geluid. Ik was er echt een beetje ontroerd door, zoiets gewoons dat voor hem compleet nieuw en prachtig was, waar wij nóóit bij stilstaan.
Ik kom uit een gezin van 5 en heb de voor- en nadelen duidelijk ondervonden. Er is wat mij betreft wel een groot voordeel en dat is dat nu mijn ouders bejaard zijn we met z'n allen een oogje in het zeil kunnen houden en het met elkaar kunnen hebben over onze zorgen soms. Ik zie vrienden van me die enig kind zijn met ook ouder wordende ouders daar soms wel behoorlijk mee worstelen omdat die ouders dan volledig gaan leunen op dat ene kind. Dat is zwaar. Maar ja, daarbij is het ook van belang hoe ouders daarmee zelf omgaan, natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
"dat ze dan straks elkaar hebben" vind ik persoonlijk iets anders dan "ik wil meer kinderen, wat ze ook van elkaar vinden". Want dat elkaar hebben kan ook een groot nadeel zijn, bijvoorbeeld.
Ja, daar ben ik me ook wel van bewust. Je kunt ook weer onderlinge spanningen krijgen omdat de een meer doet dan de ander, etc. Nu hebben wij ook geregeld spanningen hoor. Maar op het moment dat het nodig is, zijn we er allemaal.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:14 schreef Pvoesss het volgende:
Maar dat komt niet door het formaat van het gezin dat het bij jullie zo gaat.
Dat heeft te maken met hoe jullie zijn.
Ik heb het overigens als enorm gemis ervaren dat ik geen broers of zussen heb. :
Dat was voor mij wel een beetje 1 van de dingen die mee werkte bij het krijgen van de 2e.
Off topic: mijn moeder komt ook uit een gezin van 5 en er is er maar 1 die alle shit op mag knappen. Al 13 jaar langquote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:46 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ik kom uit een gezin van 5 en heb de voor- en nadelen duidelijk ondervonden. Er is wat mij betreft wel een groot voordeel en dat is dat nu mijn ouders bejaard zijn we met z'n allen een oogje in het zeil kunnen houden en het met elkaar kunnen hebben over onze zorgen soms. Ik zie vrienden van me die enig kind zijn met ook ouder wordende ouders daar soms wel behoorlijk mee worstelen omdat die ouders dan volledig gaan leunen op dat ene kind. Dat is zwaar. Maar ja, daarbij is het ook van belang hoe ouders daarmee zelf omgaan, natuurlijk.
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 07:46 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Vanochtend hadden we zo'n moment en ik moest aan deze post van jou denken! Het was zo leuk, Silvijn had ontdekt dat er een klank kwam als hij twee glazen tegen elkaar tikte. Hij zat met rode wangen en wijd opengesperde ogen keer op keer te 'proosten' met die twee glazen en steeds te schaterlachen om het geluid. Ik was er echt een beetje ontroerd door, zoiets gewoons dat voor hem compleet nieuw en prachtig was, waar wij nóóit bij stilstaan.
Dat kan de eerste vier jaar van het ouderschap ook nog wel, "daar groei je in"quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:38 schreef Luigi het volgende:
Op vakantie gaan buiten het hoogseizoen en zo een leuke 1000 euro besparen.
Deze idd!quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:38 schreef Luigi het volgende:
Op vakantie gaan buiten het hoogseizoen en zo een leuke 1000 euro besparen.
Behalve het borrelen dan he, dat had je eerder moeten bedenkenquote:Op woensdag 5 februari 2014 10:46 schreef BlueEyes het volgende:
Sq dank!
Ga me de komende weken nog even tegoed doen aan enkele van deze zaken![]()
Nu het nog kan...
Ohjah, ik wist dat er iets wasquote:Op woensdag 5 februari 2014 10:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Behalve het borrelen dan he, dat had je eerder moeten bedenken
het wordt wel iets beter nu. Maar eerder was het best eens dat er iemand op laarzen binnen kwam rennen 'wantikmoetzonodigplassuh' of met je zandbakbroek. Waarschijnlijk ligt dat aan mijn moederskills. (Ik vond weer terug naar buiten belangrijker dan een zandvrij huis door broek uit te doen enzo.)quote:Op woensdag 5 februari 2014 11:03 schreef Phaidra het volgende:
Stofzuigen doe ik nog steeds niet elke dag hoor! 1 kind vs 3 zal daarbij wel uitmaken uiteraard, maar even de ergste dingen weghalen met bezem / stoffer en blik gaat ook prima tussendoor.
/slechte huisvrouw
Dit precies. Maar dan in het te warme zwembad zitten zweten op zaterdag.quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:56 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh! Niet elke dag hoeven stofzuigen. Dat is ook genieten. En niet elke dag moeten wassen omdat anders mount washmore je huis over neemt.
Op zaterdagochtend gewoon zelf bedenken wat je gaat doen in plaats van om 8.00 in de zeikregen in Boerenkoolstronkeradeel langs de lijn van een sport te staan.
Dat! Of zonder dat kindlief begint te huilen als je net zit, indien wel in andere ruimte. Dat euh.. zit.. niet zo ontspannenquote:Op woensdag 5 februari 2014 11:37 schreef Phaidra het volgende:
Nog een belangrijke: alleen naar de wc kunnen, zonder jengelende dreumes aan je been.
Ja, je groeit er in, maar pfff, ik moest wel even slikken van het bedrag dat we dit jaar moeten aftikken voor twee weken camping. Het verschil is wel enorm!quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat kan de eerste vier jaar van het ouderschap ook nog wel, "daar groei je in"![]()
Thanks, ik ga de genoemde zaken de komende tijd extra waarderen!![]()
ja, en dan dus met die buitenspeellaarzen naar binnen rennen omdat 'zonodigplassuhmamma'quote:Op woensdag 5 februari 2014 15:16 schreef Clubsoda het volgende:
Bij ons op het kdv dragen alle kindjes regenbroeken bij het buitenspelenEn hij heeft buitenspeellaarzen, die ik direct bij de deur uitdoe. Ik moet alleen niet vergeten zijn wanten uit te kloppen.
Hangen. De stad in lopen, koffie drinken hier, wijntje daar, hapje zus, oestertje zo. Doen wat in je kop opkomt op het moment dat het komt.quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:31 schreef Stormqueen het volgende:
Zo, even deze opgesnord. Ik zat me namelijk op de fiets vanmorgen te bedenken dat ondanks dat het ouderschap het allermooiste is wat je kan overkomen etc (zoals ik hier iig lees) er ook dingen zijn die je waarschijnlijk nooit meer kunt doen of nooit meer op dezelfde manier kunt doen zodra je kinderen hebt. Dus lieve ouders van FOK, zeg mij, wat zijn de dingen die ik nog zeker moet doen voordat ik mijn DNA vermenigvuldig? (en zonder daar een waarde-oordeel aan te hangen van "zodra je kinderen hebt maakt dat niks meer uit en is alles anders" want dat besef ik me wel).
Ik ben dus benieuwd naar de "grab it while it lasts" van het pre-ouderschap!
Ik dus nietquote:Op woensdag 5 februari 2014 15:37 schreef Clubsoda het volgende:
(maar ook zonder dat stofzuig ik al elke dag, en als ik thuis ben vaak zelfs twee keer)
Dat. 100%quote:Op maandag 20 januari 2014 23:19 schreef Cantare het volgende:
Moois:
Die geweldige kinderen, dat die "van ons" zijn, dat blijft iets waar ik me over kan verwonderen.
Het plezier en geluk dat ik aan mijn kinderen beleef.
De interactie tussen mijn twee kinderen.
Het gemak van heb hebben van mijn eerste (of één) kind.
Dat ik geen serieus slaaptekort heb (gehad).
De voldoening die het moederschap me geeft.Wat ik niet had kunnen voorzien:
De slopende moeheid tijdens de zwangerschap.
Dat het hebben van twee kinderen van een totaal andere orde is dan het hebben van één.
Het gezeul als je ergens heen gaat.
De irritatie als je ene kind de ander de hersenen inslaat.
Naar nieuws over kinderen niet meer trekken.
Hoe bepalend het welbevinden van je kroost is voor jezelf.
Dit is zo waar ja.quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:13 schreef miss_sly het volgende:
Dat van die griep, wat buuf eerder al zei, dat is zo waar.
S en ik hebben samen de griep, maar voor ziek ben ik eerst moeder en zorg ik voor S. Pas daarna zou er wat ruimte kunnen zijn voor me om ook ziek te zijn. Die ruimte is dan ook weer erg beperkt, want S doet niets liever dan tegen me aan geplakt zitten. Dus in plaats van in mijn bed blijven liggen, of fijn op de bank liggen, zit ik de hele dag in een hoekje van de bank met een gloeiend heet meisje tegen me aan geplakt.
Dus mocht je nog een griep krijgen voor het zover is, geniet er van dat je gewoon ziek kunt zijn
Damn, ik neem mijn dochter al sinds ze geboren is mee naar de kroeg. Niet 's nachts natuurlijk maar wel overdag. We gaan allebei nog uit (zowel apart als met elkaar) en gaan allebei eens per jaar op vakantie zonder partner en kinderen (dus met vrienden). Ook samen nog vaak weekendjes weg, naar Londen bijvoorbeeld. Ik zou er niet aan moeten denken om elke avond als een zak aardappelen op de bank te moeten zitten.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:54 schreef hoas het volgende:
[..]
Dat kan niet want ik vind dat je als ouder ten alle tijden verantwoordelijk bent voor je kinderen, maar misschien leggen wij de lat wel te hoog.
Enkele voorbeelden
Partner is thuis voor de kinderen
Niet drinken waar ze bij zijn.
Grappig om dit nu te lezen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:13 schreef miss_sly het volgende:
Dat van die griep, wat buuf eerder al zei, dat is zo waar.
S en ik hebben samen de griep, maar voor ziek ben ik eerst moeder en zorg ik voor S. Pas daarna zou er wat ruimte kunnen zijn voor me om ook ziek te zijn. Die ruimte is dan ook weer erg beperkt, want S doet niets liever dan tegen me aan geplakt zitten. Dus in plaats van in mijn bed blijven liggen, of fijn op de bank liggen, zit ik de hele dag in een hoekje van de bank met een gloeiend heet meisje tegen me aan geplakt.
Dus mocht je nog een griep krijgen voor het zover is, geniet er van dat je gewoon ziek kunt zijn
Goede kick. Briljant topic.quote:Op zondag 8 februari 2015 21:12 schreef Heliotrope het volgende:
Ik vond dit zo'n leuk topic dat ik het weer teruglas, dus up! Benieuwd naar de bijdragen van de verse moeders.
+1quote:Op zondag 8 februari 2015 21:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Trots op "rare" dingen.
- true! Ik ben heel trots omdat saar n tandje heeft (nu 2) terwijl ze daar 0,0 iets voor hoefde te doen
Nou he. De eerste maanden had ik daar best vaak gedachtes over, waar ik dan koude rillingen van kreeg. Dat is nu gelukkig een stuk minder.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dit wordt een heel onsamenhangende post..
De geboorte van mijn zoon heeft me kwetsbaar gemaakt, omdat ik nu het besef heb dat ik door het allermooiste mee te maken wat me ooit kon overkomen, ik ook ooit het allervreselijkste mee kan maken - hem verliezen.
Dit heb ik ook ja. Mijn man en ik willen graag met z'n tweeën een weekendje naar Londen. Eigenlijk zou vliegen handig zijn maar stel je voor dat we neerstorten, beiden dan dus. Dan heeft Eva in 1 klap geen papa en geen mama meerquote:Op maandag 9 februari 2015 13:28 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Nou he. De eerste maanden had ik daar best vaak gedachtes over, waar ik dan koude rillingen van kreeg. Dat is nu gelukkig een stuk minder.
Maar mijn eigen sterfelijkheid is ook ineens een ding geworden. Vroeger kon ik prima met het idee van doodgaan leven. Als ik er morgen ineens niet meer zou zijn, tja, so be it. Aantal mensen zal een tijdje verdrietig zijn, maar daar komen ze wel weer overheen. Als ik nu hoor van ernstige ziektes en denk aan doodgaan, dan denk ik alleen maar: dat kan en mag echt niet gebeuren. Ik kan I echt niet achterlaten. Zij mag niet moederloos worden. Dat maakt dat ik ineens een stuk 'banger' ben voor zulke zaken.
Pfoeh die gedachten heb ik ook gehad het eerste half jaar. Maar ik zag complete CSI situaties voor me, zoals ledikant vol bloed, Yur en ik vermoord etc. De enige die nog af en toe terugkomt is dat wij vermoord worden en T. huilend van de honger in zijn ledikant staatquote:Op maandag 9 februari 2015 13:40 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Dit heb ik ook ja. Mijn man en ik willen graag met z'n tweeën een weekendje naar Londen. Eigenlijk zou vliegen handig zijn maar stel je voor dat we neerstorten, beiden dan dus. Dan heeft Eva in 1 klap geen papa en geen mama meer![]()
En inderdaad, de gedachte dat we haar kwijt raken kunnen me echt heel verdrietig maken.
Nou...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 10:44 schreef Cantare het volgende:
Ik vind 2 kinderen 3 keer zo druk maar ook 3 keer zo geweldig. Ben benieuwd wat de 3e zometeen allemaal weer gaat veranderen.
Deze mag vast nog een keer omhoogquote:Op zondag 8 februari 2015 21:12 schreef Heliotrope het volgende:
Ik vond dit zo'n leuk topic dat ik het weer teruglas, dus up! Benieuwd naar de bijdragen van de verse moeders.
Hier hetzelfde, ik vond school ook stom. Te weinig uitdaging en veel stomme klasgenoten (Inc pesten/ buitensluiten).quote:Op zondag 4 december 2016 16:51 schreef livelink het volgende:
Wat mij eigenlijk heel zwaar valt aan het hebben van kinderen is dat je je eigen schooltijd bijna weer opnieuw moet doen.
Ik vond school vroeger echt niet leuk. Ik was ook zo blij dat ik helemaal klaar was met school. En nu zit ik er weer mee. Helpen met huiswerk maken (veel!!!!), gesprekken met docenten, stress van alle leuk bedoelde (maar helemaal niet leuke) uitjes en feesten.
En ik vind het weer net zo erg als toen ik het zelf moest ondergaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |