abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 januari 2014 @ 12:43:32 #151
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_135845005
Hier wisselen de jongens elkaar af met vroeg wakker worden. Om en om hebben ze periodes dat ze ineens heel vroeg wakker zijn en periodes dat ze op een fijn tijdstip (07.15 *O* ) wakker worden :). Helaas zitten ze dus bijna nooit tegelijk in een periode van 'uitslapen' :( :P. En dat terwijl S als baby echt gigantisch kon uitslapen. Ik had goede hoop voor hem, haha.

Ook grappig: mijn ouders noemden mij vroeger vaak per ongeluk bij de naam van een van mijn zusjes. Toen dacht ik: 'zucht, kunnen jullie nou niet eens drie namen onthouden' *rolls eyes...
En nu doe ik het zelf ook |:( . Twee kinderen en dan toch zo vaak per ongeluk de verkeerde naam roepen. Herkenbaar anyone?
pi_135845898
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:59 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga dat niet doen.
Ik was ook niet heel erg serieus he ;).
  donderdag 23 januari 2014 @ 13:18:51 #153
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135846213
quote:
12s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:11 schreef Luigi het volgende:

[..]

potver! Ik had net aandelen Human Nature genomen. -O-
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_135846296
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:18 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

potver! Ik had net aandelen Human Nature genomen. -O-
Spreekt het voor me als ik eigenlijk niet weet wat dat is? :@.
  donderdag 23 januari 2014 @ 13:23:20 #155
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135846396
quote:
11s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:20 schreef Luigi het volgende:

[..]

Spreekt het voor me als ik eigenlijk niet weet wat dat is? :@.
ja! Dat is het kledingmerk van de ANWB. Voor de regenjassen. En windjacks. His and hers.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_135846435
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:23 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ja! Dat is het kledingmerk van de ANWB. Voor de regenjassen. En windjacks. His and hers.
Oh :D. Ik moet dan altijd zo aan Vrienden voor het Leven denken, met die vader en moeder :D :').

Slightly offtopic though.
pi_135846463
quote:
12s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:11 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik was in zoverre serieus, dat ik echt hoop niet te vergeten hoe ik zelf was. In heel veel dingen. Het is zo gemakkelijk vergeten en er wordt zo gemakkelijk in de plaats van de ouders gestapt en dan weet men ineens niet meer hoe het is om kind te zijn (van allerlei leeftijden).
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_135846544
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik was in zoverre serieus, dat ik echt hoop niet te vergeten hoe ik zelf was. In heel veel dingen. Het is zo gemakkelijk vergeten en er wordt zo gemakkelijk in de plaats van de ouders gestapt en dan weet men ineens niet meer hoe het is om kind te zijn (van allerlei leeftijden).
Ach de generatie waar ik mee opgegroeid ben heeft me al zo in de steek gelaten qua visie en ontwikkeling, daar maak ik me geen illusies over meer. Hoop er alleen idd zelf niet in te trappen.
  donderdag 23 januari 2014 @ 13:32:59 #159
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135846802
quote:

[..]

het is voor mij dé reden om ze lekker te stimuleren om vooral uit te slapen, en niet te vragen om om 9 uur aan het ontbijt te zitten. Ik moest dat ook, zelfs als ik op stap was geweest. Want anders was het zonde van je dag. Ik voel nog de woede en machteloosheid die ik toen voelde nu ik het opschrijf. Want ik stond doordeweek alleen op om 6.30 omdat mijn moeder 'niemand een plezier deed met haar ochtendhumeur' en ik moest dus wél aantreden. Én vrolijk zijn ook nog.

Nou ja, ik ben dus op met de jongens doordeweek, ontbijt dan met ze en in het weekend doet iedereen waar ie zin in heeft. :D nou ja, meestal moet er gesport worden. :')

Maar ik snap je gevoel helemaal en voedt ook echt vanuit dat gevoel op.
pi_135846911
Wij proberen op zondag altijd wel samen uitgebreid te lunchen, met broodjes en eitjes en lekkere dingen, dat gebeurt 9 vd 10 keer wel. Vind ze ook altijd erg leuk gelukkig! Doordeweeks ontbijten we zelden samen aangezien de vertrektijden niet echt matchen.

En uitslapen kan ik alleen maar aanmoedigen :P.
pi_135847035
Wij staan doordeweeks eigenlijk gewoon altijd met drieën tegelijk op. We ontbijten dan min of meer samen (want er moet ook gedoucht worden en aangekleed en trommeltjes gemaakt en zo) en vertrekken zo'n beetje tegelijk. In het weekend hoeft het nou juist niet, mag ze haar boterham ook wel regelmatig op de bank eten en een filmpje kijken, bijvoorbeeld. Het weekend is meer om te genieten van het feit dat er een stuk minder moet. Nu nog, inderdaad, wie weet wat er nog aan sport komt, maar nu ben ik de enige die op zaterdagochtend op tijd in de sportschool wil zijn ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_135847105
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:38 schreef miss_sly het volgende:
Wij staan doordeweeks eigenlijk gewoon altijd met drieën tegelijk op. We ontbijten dan min of meer samen (want er moet ook gedoucht worden en aangekleed en trommeltjes gemaakt en zo) en vertrekken zo'n beetje tegelijk. In het weekend hoeft het nou juist niet, mag ze haar boterham ook wel regelmatig op de bank eten en een filmpje kijken, bijvoorbeeld. Het weekend is meer om te genieten van het feit dat er een stuk minder moet. Nu nog, inderdaad, wie weet wat er nog aan sport komt, maar nu ben ik de enige die op zaterdagochtend op tijd in de sportschool wil zijn ;)
Bij ons is het dus juist omgekeerd: juist omdat we doordeweeks dat soort dingen niet kunnen doen, gebeurt het wel in het weekend. En dan is er weinig moeten meer aan, dan is het gewoon leuk. ;).
  donderdag 23 januari 2014 @ 13:49:05 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135847444
F. en ik ontbijten beiden onderweg of op ons werk, dus in de ochtend ontbijten de jongens samen terwijl idd de broodtrommeltjes ed. doen. Op de dagen dat F. ze weg brengt ben ik dan al onderweg naar mijn werk trws.

In het weekend ontbijten we ook nooit samen omdat de één op de ene dag uit slaapt, en de ander op de andere dag. :@
Lunchen doen we wel regelmatig samen, maar ontbijten dus eig. nooit. Ook niet met zijn drietjes dan bijv in het weekend. De heren ontbijten vaak vroeg, Oscar maakt meestal zelf een boterham klaar als het hem 'te lang' duurt voor een van ons beneden komt (dus rond een uur of 7), en ik eet liever dus wat later.
  donderdag 23 januari 2014 @ 14:36:47 #164
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135849571
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:12 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik zeg altijd maar zo, van een appelboom vallen geen peren :7
;( ;( ;( ;( ;( ;( if only.... ;( ;( ;( ;( ;(
pi_135850333
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 23 januari 2014 12:43 schreef Fee-nix
Ook grappig: mijn ouders noemden mij vroeger vaak per ongeluk bij de naam van een van mijn zusjes. Toen dacht ik: 'zucht, kunnen jullie nou niet eens drie namen onthouden' *rolls eyes...
En nu doe ik het zelf ook |:( . Twee kinderen en dan toch zo vaak per ongeluk de verkeerde naam roepen. Herkenbaar anyone?
:Y
  donderdag 23 januari 2014 @ 15:00:09 #166
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135850409
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:43 schreef Fee-nix het volgende:

Oja idd! Dat ze standaard 3 keer de foute naam zeiden en als laatste de goeie :D . En nu noem ik S regelmatig per ongeluk de naam van mijn zusje, die heet zoals de volslanke vrouw van Evert in Gooische Vrouwen :')
  donderdag 23 januari 2014 @ 15:03:29 #167
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_135850515
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:25 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

[..]

Wat ik mooi vind aan het ouderschap is om de ontwikkeling van mijn kindje te zien. Het is absurd hoe snel ze dingen leren. Vroeg ik me een paar jaar geleden oprecht af of het nou écht zo boeiend is dat je kindje omrolt of dat ze voor het eerst zwaaien, nu voel ik diezelfde grote trots en is het echt bijzonder. Ik vond het in de eerste dagen zo mooi om te ontdekken dat hij álles had wat hoorde. Ik was echt onder de indruk van zijn sleutelbeentjes ( :+ ), want zelfs dié had ik zelf in mijn buik gemaakt!

Wat ik mooi vind is de blijdschap als ik naar zijn kamertje kom en hij krijgt een lach van oor tot oor als hij mijn gezicht ziet. Handjes uitgestoken. Als hij met papa beneden is en ik de trap af kom, en ik hoor hem al 'mama! mama!' roepen voor ik er ben. Geldt andersom ook voor papa. Ik vind het mooi als hij verdrietig is, dat ik hem kan troosten en dat ik hem dan weer vrolijk kan maken. Ik vind het mooi om naar hem te kijken als hij bezig is. Ik vind het mooi om iets te hebben wat ineens zo belangrijk is.

Ik vind het mooi om dingen van mijzelf en van mijn vriend in hem te herkennen.

O+ ok ik moest huilen O+ :'( O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 23 januari 2014 @ 15:11:20 #168
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135850881
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:03 schreef Chanty het volgende:

[..]

O+ ok ik moest huilen O+ :'( O+
O+

Wen er maar vast aan. Over een jaar moet je om alles huilen. :7 .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 16% gewijzigd door Spees_Eend op 23-01-2014 15:16:30 ]
pi_135851483
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:11 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

O+

Wen er maar vast aan. Over een jaar moet je om alles huilen. :7 .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij vanaf het moment dat ik zwanger ben heb ik standaard uien onder mijn ogen zitten }:|

en die video is idd om te huilen :')
pi_135852861
quote:

[..]

Tja, dat vind ik een hele lastige, ik probeer ook echt niet te vergeten hoe het was als kind, toch betrap ik me vaker dan me lief is op een uitspraak of gedachtes die zo uit de mond/het hoofd van 1 mijn ouders kon komen :')

Nu heb ik altijd fijne ouders gehad, dus troost ik me maar met die gedachte ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_135853835
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Tja, dat vind ik een hele lastige, ik probeer ook echt niet te vergeten hoe het was als kind, toch betrap ik me vaker dan me lief is op een uitspraak of gedachtes die zo uit de mond/het hoofd van 1 mijn ouders kon komen :')

Nu heb ik altijd fijne ouders gehad, dus troost ik me maar met die gedachte ;)
Ja, ik heb dat sinds ik voor de klas sta. Toen werd ik er ook ineens mee geconfronteerd dat ik stiekem toch best veel van mijn ouders had overgenomen. Ook heel veel niet trouwens.

Als ouder/opvoeder val je toch terug op bepaalde normen en waarden die je van huis uit hebt meegekregen. En iedere ouder/opvoeder hoort zichzelf dingen zeggen waarvan ie denkt 'He, zeg ik dat??'. Dat hoort er gewoon bij, volgens mij. Het hoort een beetje bij de rol die je hebt om bepaalde dingen te zeggen, hoe cliché het ook is.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_135856608
Dingen die ik vroeger bij mijn zus onzin vond:

- Kind naar het KDV brengen als je zelf een dagje vrij bent

- Als ouders in het weekend om de beurt een ochtend uitslapen, terwijl de ander opstaat met kind

Nu: guilty :') Maar het is gewoon soms zo fijn en/of nodig!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135856687
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:43 schreef Fee-nix het volgende:
Hier wisselen de jongens elkaar af met vroeg wakker worden. Om en om hebben ze periodes dat ze ineens heel vroeg wakker zijn en periodes dat ze op een fijn tijdstip (07.15 *O* ) wakker worden :). Helaas zitten ze dus bijna nooit tegelijk in een periode van 'uitslapen' :( :P. En dat terwijl S als baby echt gigantisch kon uitslapen. Ik had goede hoop voor hem, haha.

Ik heb dan niet eens 2 kinderen, maar ik heb het soms zelfs met de namen van kind en katten _O- :@
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:30:45 #174
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_135857954
Phaidra :D.

Maar gelukkig ben ik niet de enige ;).
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:40:45 #175
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135858338
Oh, dat met die namen. :X ik roep ook het hele rijtje aan. Inclusief mijn zus en man. Dat is echt stom, dat ik iets tegen zoon zeg met daarbij de naam van mijn zus? :?

Maar ja. Ik vond het ook zo stom vroeger. Blijkbaar heeft het iets te maken met een vol hoofd.
pi_135862863
Over emo gesproken: mijn jongste is bijna jarig, en de oudste had vandaag op de bso een verjaardagskroon voor hem geknutseld. Had ze helemaal zelf bedacht. O+ O+ O+ Moest echt even slikken.
pi_135863841
Tof topic!
pi_135863988
Ik vind het interessant om te lezen, ook wat jullie schrijven over dat gedwongen samen ontbijten enzo. Als ik dat zo lees, neem ik me ook voor om dat nooit te doen.

Tegelijkertijd herinner ik me juist nog goed hoe mijn ouders ons eigenlijk altijd volledig vrij lieten in die dingen. (Er was weinig verplicht, weinig nutteloze regels enzo, behalve dan de taken die we in huis hadden; die moesten natuurlijk wel gebeuren.) En ook hoe gezellig ik het bij anderen vond als er dan die avond spelletjesavond of televisieavond voor het gezin was. Dus het kan ook een gemis (groot woord hoor, zo erg was het niet) zijn juist weer als je ouders niet zo van dat soort opgelegde/ afgesproken momenten zijn.
pi_135865049
Ik moest vroeger ook 'gedwongen' vroeg ontbijten op zondag (en tot mijn 18e daarna ook mee naar de kerk). De maaltijden werden in ons (nogal grote) gezin altijd zo veel mogelijk gezamenlijk gedaan. Ik heb daar eigenlijk nooit moeite mee gehad, ik vond het eerlijk gezegd gezellig. Verder was iedereen altijd hard aan het werk en druk en de maaltijden waren de momenten dat we konden praten, (heftig) discussiëren, met elkaar lachen. O+ . Soms had ik daar ook even helemaal geen zin in, maar toch vond ik het vanzelfsprekend om te doen en ik heb nooit de behoefte gehad om daar tegen in opstand te komen.
Dus ik zie daar eigenlijk weinig kwaad in, het is ook wel mooi omdat het een soort structuur geeft en de vanzelfsprekendheid van elkaar op gezette tijden spreken en dingen met elkaar delen en kan me voorstellen dat ik dat ook ga doen. Wel in mindere mate, dat wel.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_135865386
Denk dat het ontbijt meer het tijstip is voor veel pubers.. :P Wij ontbeten ook altijd samen op zondagochtend. Zit je daar half slapend aan tafel, lekker sjaggo want het is voor jou, -de puber- veel te vroeg en iedereen maar gezellig doen... En trek in eten had je echt nog niet. blegh. Hier doen we dus ook niet aan met zn allen ontbijten op de vrije dag.. Vind savonds aan tafel eten wel belangrijk. Dat gebeurde bij ons dan weer vaak niet... elke avond op de bank met t bord op schoot vind ik niet echt gezellig. Is voor een enkele keer leuk (met name voor de kinderen ;) ) maar ik zit met mn warme prak liever aan tafel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')