SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Spees_Eend op 22-01-2014 15:41:08 ]
Idem hier! Ik heb bij de 20 weken echo echt gehuild, en zeker twee weken een soort van 'rouw' doorgemaakt omdat ik er nooit over had nagedacht dat het kindje in mijn buik ook een jongen zou kunnen zijn.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:25 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik had toen wij het geslacht te weten kwamen ook wel even een 'oh....' moment. Vooral omdat ik het ook niet echt voor me zag vanwege alleen meisjes in de omgeving en tussen zussen opgegroeid. Maar ik ben daar zo op teruggekomen! Ik zou me nu geen dochter meer voor kunnen stellen,
Kun je uitleggen waarom?quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:10 schreef Bleie het volgende:
Phaidra noemde nog: 'het maakt niet uit wat het is, als het maar gezond is'. Die is voor mij toch maar ten dele waar. Ja, ik ben ontzettend dankbaar dat ik twee gezonde kinderen heb, en ik hou van beide zielsveel, maar eigenlijk had ik toch best graag twee meisjes gewild, ipv een jongen en een meisje. Als het twee jongens waren geweest, was ik daar denk ik opdrecht verdrietig over geweest.
Mijn hart maakte een sprongetje bij 'de jongens'quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:25 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik had toen wij het geslacht te weten kwamen ook wel even een 'oh....' moment. Vooral omdat ik het ook niet echt voor me zag vanwege alleen meisjes in de omgeving en tussen zussen opgegroeid. Maar ik ben daar zo op teruggekomen! Ik zou me nu geen dochter meer voor kunnen stellen, al zou ik het nog steeds wel heel tof vinden als we die ooit nog eentje zouden krijgen. Maar echt een voorkeur heb ik niet meer. 3 zonen... het idee!
"de jongens"
!
Ja, inderdaad! Precies datquote:Op woensdag 22 januari 2014 17:08 schreef debuurvrouw het volgende:
Bizar hè, hoe zo'n kind het beste en het slechtste in je naar boven kan halen. Zo ervaar ik dat tenminste.
Maar soms moet je ook enorm wennen aan het geslacht van je voorkeur.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:57 schreef Bleie het volgende:
Ik probeer in elk geval om redelijk onherkenbaar te zijn, maar of dat helemaal lukt... Het is in elk geval een enorm taboe. Maar echt, ik ben dol op mn mannetje, en ik zou nu ook niet meer anders willen, maar ik heb er gewoon enorm aan moeten wennen. Weet niet goed waarom. Ik heb mezelf altijd gezien als moeder van dochters.
Precies dit!!quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:10 schreef Bleie het volgende:
Minder mooi: het slaapgebrek. Sinds ik zwanger werd van mijn eerste (die nu 4,5 jaar oud is) slaap ik slecht. De eerste twee jaar sliep ik vaak maar een paar uur per nacht, nu haal ik meestal wel 6 of 7 uur. Maar dat is wel structureel te weinig, en daardoor heb ik vaak weinig energie overdag. Zeker omdat ik een baan heb die vrij veel van me vergt. Dan kan ik van m'n kinderen niet altijd even veel hebben.
Herkenbaar alleen is het nu al 2jr en 4mndquote:Op woensdag 22 januari 2014 16:08 schreef Cwen het volgende:
Tegelijkertijd hakt de fysieke en mentale impact van de zwangerschap en geboorte er heel erg in en dat had ik niet zo kunnen inschatten van te voren. Ik heb nu al een jaar lang bijna continue pijn en dat is nu na haar geboorte niet verbeterd, integendeel: naast bekken zijn nu ook rug en polsen overbelast en kan ik nog heel erg weinig op een dag. Dat ik zoveel heb moeten inleveren, valt me heel zwaar. Ook het slaapgebrek speelt mee en omdat ook ik nog geen 2 uur achter elkaar slaap 's nachts, knapt mijn lijf ook nauwelijks op.
Dat heeft geestelijk impact en dat vind ik moeilijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee sorry. En ik heb zelf ook wat rondgezocht, maar heb niks kunnen terugvinden.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:45 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh is dat zo?Ik heb sinds mijn 18e eens in de paar jaar last van BPPD en sinds de geboorte veel vaker, bijna continu. In heftigheid variërend. Ik had het nóóit daaraan gelinkt! Weet jij misschien nog de bron?
Referentiekader! Klinkt mij ook als veel in de oren, maar als je pas echt lekker functioneert op 8 uur slaap heb je geen fuck aan die wetenschap hequote:Op woensdag 22 januari 2014 22:29 schreef Luigi het volgende:
Ik vind 6-7 uur slaap niet echt iets om over te mopperen trouwens. Hoewel ieders behoeftes anders zijn uiteraard. Moet er zelf ook structureel om 5:45 uit en lig er nu ook nog niet in
.
Mijn man functioneert prima op 5-6 uur slaap terwijl ik met 6-7 uur toch echt niet uitgeslapen voelquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:31 schreef L-E het volgende:
[..]
Referentiekader! Klinkt mij ook als veel in de oren, maar als je pas echt lekker functioneert op 8 uur slaap heb je geen fuck aan die wetenschap he
Die 1 a 2 uurtjes (structureel) toen ze nog echt een baby was ging ik wel helemaal kapot op hoor. Men O men hoe ik dat ooit volgehouden heb. Echt tandvlees werk was dat.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:31 schreef bitterend het volgende:
Luigi, je zegt het zelf, andere mensen andere behoeften toch
Uitgeslapen voel ik me al 7 jaar niet meerquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:32 schreef bitterend het volgende:
[..]
Mijn man functioneert prima op 5-6 uur slaap terwijl ik met 6-7 uur toch echt niet uitgeslapen voel
Ik heb een hele goede band met mijn schoonmoeder, die heeft maar 1 zoon. Maar dat komt ook een groot deel omdat zijzelf ook heel betrokken is bij alles wat ik doe. Ze is echt geïnteresseerd als ik wat vertel. En dat scheelt een hoop. We ondernemen ook veel samen, zonder man/zoonlief. Het moet natuurlijk wel klikken, maar ook zo niet, dan kan je een heel eind komen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:11 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Nee sorry. En ik heb zelf ook wat rondgezocht, maar heb niks kunnen terugvinden.
Ik weet ook echt niet meer waar ik het gelezen heb jaren terug, maar ik vond het allemaal logisch en op mezelf te betrekken, dus heb het maar voor waarheid aangenomen destijds.
Hier dus ook 3 jongens![]()
![]()
![]()
En er gaat nooit nooit, echt nooit een meisje komen hier in huis. Dat is een feit.
En hoe gek ik ook op mijn kinderen ben, soms kan ik als ik 's nachts lig te malen weleens verdrietig worden om het feit dat ik nooit zal weten hoe het is om een dochter te hebben. Een mini-me, die ik roze rokjes kan aantrekken, die ik blij kan maken met mijn nagellakjes, 1001 sieraden en dozen vol Barbie's die bij mijn ouders op zolder liggen... Van die banale dingen als samen keuvelen over verliefdheden, emoties en haarstijlen.
En wat als ik later schoondochters krijg? Die me maar een vervelende en bemoeizuchtige heks vinden en me liever zien gaan dan komen? Me gaan buitensluiten en het meer dan genoeg vinden dat ik 1x per maand mijn kleinkinderen ga zien?
En natuurlijk zijn er ook vrouwen die dikke mik met hun schoonmoeder zijn. Maar in de meeste gevallen sta je toch op de 2e plek, haar eigen moeder komt eerst. Volkomen logisch, dat is bij mezelf ook zo![]()
Maar goed, normaal gesproken maak ik me daar niet zo druk om. En 's nachts lijkt alles altijd enger dan het is![]()
Maar het diep verscholen stiekeme verdriet dat er nooit een dochter gaat zijn.... Daar moet ik maar mee leven. En dat paarse babyjurkje dat ik 7 jaar geleden gekocht heb blijf ik bewaren. Ooit zal het vast nog van pas komen, dat weet ik zeker.
Ik snap je echt helemaal. Bij ons is het dan nog niet helemaal zeker of er nooit een meisje gaat komen (nu twee jongens en aan t proberen voor nog een kindje), maar voor mijn gevoel is de kans veeeeel groter dat de volgende weer een jongen wordt. En als ik daar aan denk, dan lijkt het me aan de ene kant erg leuk, 3 knulletjes, maar aan de andere kant weet ik zeker dat ik het altijd jammer zou vinden om nooit te weten hoe het is om een dochter te hebben. Nooit een meisjesnaam uitzoeken, meisjeskleertjes kopen... en verder alles wat jij al zegt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:11 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Hier dus ook 3 jongens![]()
![]()
![]()
En er gaat nooit nooit, echt nooit een meisje komen hier in huis. Dat is een feit.
En hoe gek ik ook op mijn kinderen ben, soms kan ik als ik 's nachts lig te malen weleens verdrietig worden om het feit dat ik nooit zal weten hoe het is om een dochter te hebben. Een mini-me, die ik roze rokjes kan aantrekken, die ik blij kan maken met mijn nagellakjes, 1001 sieraden en dozen vol Barbie's die bij mijn ouders op zolder liggen... Van die banale dingen als samen keuvelen over verliefdheden, emoties en haarstijlen.
En wat als ik later schoondochters krijg? Die me maar een vervelende en bemoeizuchtige heks vinden en me liever zien gaan dan komen? Me gaan buitensluiten en het meer dan genoeg vinden dat ik 1x per maand mijn kleinkinderen ga zien?
En natuurlijk zijn er ook vrouwen die dikke mik met hun schoonmoeder zijn. Maar in de meeste gevallen sta je toch op de 2e plek, haar eigen moeder komt eerst. Volkomen logisch, dat is bij mezelf ook zo![]()
Dit precies dit.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:24 schreef L-E het volgende:
Nagellakjes en roze rokjes zijn juist mijn schrikbeeld
Iemand zei iets over je achillespees, dat is zooo waar. Ik ben sinds ik moeder ben zo krachtig, maar tegelijkertijd zo kwetsbaar geworden. Je kan echt mijn dag verpesten door mijn kind verdrietig te maken. Dat hij uit school komt en vertelt dat Pietje niet meer met hem wilde spelen en lelijke dingen tegen hem zei en je je moet inhouden om Pietje neer te halen, al roepende JE BENT ZELF EEN SUKKEL PIETJE terwijl je zijn schooltas in de sloot smijt, dan weet je: deze liefde gaat diep jonguh
Ik dacht vroeger echt dat ik het prima deed op weinig slaap, dikke duh... als dat betekent dat je door de weeks tot laat aan het msn-en bent, maar dan vervolgens wel tot half 8 in bed kan blijven liggen en er in het weekend niet voor 11 uur uit komt... dan is dat prima te handelen ja.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:29 schreef Luigi het volgende:
Ik vind 6-7 uur slaap niet echt iets om over te mopperen trouwens. Hoewel ieders behoeftes anders zijn uiteraard. Moet er zelf ook structureel om 5:45 uit en lig er nu ook nog niet in
.
Hier ook inderdaad. Een tijdje slecht slapen red ik nog wel maar als het aan blijft houden word ik echt ontzettend labiel. Dan huil ik om alles en heb ik vreselijk hoofdpijn.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik dacht vroeger echt dat ik het prima deed op weinig slaap, dikke duh... als dat betekent dat je door de weeks tot laat aan het msn-en bent, maar dan vervolgens wel tot half 8 in bed kan blijven liggen en er in het weekend niet voor 11 uur uit komt... dan is dat prima te handelen ja.
Nu weet ik beter en heb ik 0,0 reserve vwb slaap en kan raak ik serieus (bijna) depressief als ik te lang achter elkaar te weinig slaap. Ik heb minimaal 4-5 dagen in de week minimaal 7 uur slaap nodig anders gaat het echt mis.
Dat had ik echt nooit van mezelf verwacht, maar slaap is bij mij de sleutel tot een goede of een slechte dag.
En dat is leuk kan ik je vertellen! Heel blij hem wakker gaan maken, goedemorgen schatje van me!quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:37 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nouja. Ooit wordt ze een luie puber. Die tot 12 uur wil slapen. En dan pak ik d'r terug.
Ik ga gewoon standaard op zondagochtend lange familiewandelingen in het bos inplannen ofzo. Om 8 uur. Met matchende regenjassen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:14 schreef erodome het volgende:
[..]
En dat is leuk kan ik je vertellen! Heel blij hem wakker gaan maken, goedemorgen schatje van me!
Die wanhopige kreun en de vraag is het echt al tijd is best grappig
quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:36 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik ga gewoon standaard op zondagochtend lange familiewandelingen in het bos inplannen ofzo. Om 8 uur. Met matchende regenjassen..
Hij mag wel uitslapen van mij als dat gewoon kan, ga hem er niet expres mee plagen zo. Hou zelf ook wel van een beetje uitslapen, dus ben allang blij dat dat weer gewoon kan soms. Helaas blijft het bij soms, want nu heeft hij een sport waardoor hij in het weekend toch weer vroeg op moetquote:Op donderdag 23 januari 2014 11:59 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga dat niet doen. Ik vond het namelijk zelf ook heel erg verschrikkelijk dat mijn moeder op zondagochtend 'gezellig met z'n allen' wilde ontbijten omdat dat de rest van de week niet kon. En dat ontbijt kon dan niet om 11 uur beginnen, maar uiterlijk 9 uur zaten we aan het ontbijt, omdat mijn jongere broer en zus dan al lang wakker waren en honger hadden.
Ik ben van plan om me te proberen te blijven herinneren hoe ik me voelde en gedroeg vroeger
ik zeg altijd maar zo, van een appelboom vallen geen perenquote:Op donderdag 23 januari 2014 12:10 schreef Cantare het volgende:
Wij ontbijten trouwens wel samen in het weekend, maar niet voor 9 uur. Gelukkig zijn onze kids uitslapers.![]()
Ik moet er echt niet aan denken om een kind te hebben dat om half 7 het huis al door stuitert.
quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik zeg altijd maar zo, van een appelboom vallen geen peren
Mythe.quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
potver! Ik had net aandelen Human Nature genomen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:11 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik was ook niet heel erg serieus he.
Spreekt het voor me als ik eigenlijk niet weet wat dat is?quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:18 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
potver! Ik had net aandelen Human Nature genomen.
ja! Dat is het kledingmerk van de ANWB. Voor de regenjassen. En windjacks. His and hers.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:20 schreef Luigi het volgende:
[..]
Spreekt het voor me als ik eigenlijk niet weet wat dat is?.
Ohquote:Op donderdag 23 januari 2014 13:23 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja! Dat is het kledingmerk van de ANWB. Voor de regenjassen. En windjacks. His and hers.
Ik was in zoverre serieus, dat ik echt hoop niet te vergeten hoe ik zelf was. In heel veel dingen. Het is zo gemakkelijk vergeten en er wordt zo gemakkelijk in de plaats van de ouders gestapt en dan weet men ineens niet meer hoe het is om kind te zijn (van allerlei leeftijden).quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:11 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik was ook niet heel erg serieus he.
Ach de generatie waar ik mee opgegroeid ben heeft me al zo in de steek gelaten qua visie en ontwikkeling, daar maak ik me geen illusies over meer. Hoop er alleen idd zelf niet in te trappen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik was in zoverre serieus, dat ik echt hoop niet te vergeten hoe ik zelf was. In heel veel dingen. Het is zo gemakkelijk vergeten en er wordt zo gemakkelijk in de plaats van de ouders gestapt en dan weet men ineens niet meer hoe het is om kind te zijn (van allerlei leeftijden).
het is voor mij dé reden om ze lekker te stimuleren om vooral uit te slapen, en niet te vragen om om 9 uur aan het ontbijt te zitten. Ik moest dat ook, zelfs als ik op stap was geweest. Want anders was het zonde van je dag. Ik voel nog de woede en machteloosheid die ik toen voelde nu ik het opschrijf. Want ik stond doordeweek alleen op om 6.30 omdat mijn moeder 'niemand een plezier deed met haar ochtendhumeur' en ik moest dus wél aantreden. Én vrolijk zijn ook nog.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik was in zoverre serieus, dat ik echt hoop niet te vergeten hoe ik zelf was. In heel veel dingen. Het is zo gemakkelijk vergeten en er wordt zo gemakkelijk in de plaats van de ouders gestapt en dan weet men ineens niet meer hoe het is om kind te zijn (van allerlei leeftijden).
Bij ons is het dus juist omgekeerd: juist omdat we doordeweeks dat soort dingen niet kunnen doen, gebeurt het wel in het weekend. En dan is er weinig moeten meer aan, dan is het gewoon leuk.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:38 schreef miss_sly het volgende:
Wij staan doordeweeks eigenlijk gewoon altijd met drieën tegelijk op. We ontbijten dan min of meer samen (want er moet ook gedoucht worden en aangekleed en trommeltjes gemaakt en zo) en vertrekken zo'n beetje tegelijk. In het weekend hoeft het nou juist niet, mag ze haar boterham ook wel regelmatig op de bank eten en een filmpje kijken, bijvoorbeeld. Het weekend is meer om te genieten van het feit dat er een stuk minder moet. Nu nog, inderdaad, wie weet wat er nog aan sport komt, maar nu ben ik de enige die op zaterdagochtend op tijd in de sportschool wil zijn
quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
quote:[b]Op donderdag 23 januari 2014 12:43 schreef Fee-nix
Ook grappig: mijn ouders noemden mij vroeger vaak per ongeluk bij de naam van een van mijn zusjes. Toen dacht ik: 'zucht, kunnen jullie nou niet eens drie namen onthouden' *rolls eyes...
En nu doe ik het zelf ook. Twee kinderen en dan toch zo vaak per ongeluk de verkeerde naam roepen. Herkenbaar anyone?
Oja idd! Dat ze standaard 3 keer de foute naam zeiden en als laatste de goeiequote:Op donderdag 23 januari 2014 12:43 schreef Fee-nix het volgende:
Ook grappig: mijn ouders noemden mij vroeger vaak per ongeluk bij de naam van een van mijn zusjes. Toen dacht ik: 'zucht, kunnen jullie nou niet eens drie namen onthouden' *rolls eyes...
En nu doe ik het zelf ook. Twee kinderen en dan toch zo vaak per ongeluk de verkeerde naam roepen. Herkenbaar anyone?
quote:Op maandag 20 januari 2014 14:25 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
[..]
Wat ik mooi vind aan het ouderschap is om de ontwikkeling van mijn kindje te zien. Het is absurd hoe snel ze dingen leren. Vroeg ik me een paar jaar geleden oprecht af of het nou écht zo boeiend is dat je kindje omrolt of dat ze voor het eerst zwaaien, nu voel ik diezelfde grote trots en is het echt bijzonder. Ik vond het in de eerste dagen zo mooi om te ontdekken dat hij álles had wat hoorde. Ik was echt onder de indruk van zijn sleutelbeentjes (), want zelfs dié had ik zelf in mijn buik gemaakt!
Wat ik mooi vind is de blijdschap als ik naar zijn kamertje kom en hij krijgt een lach van oor tot oor als hij mijn gezicht ziet. Handjes uitgestoken. Als hij met papa beneden is en ik de trap af kom, en ik hoor hem al 'mama! mama!' roepen voor ik er ben. Geldt andersom ook voor papa. Ik vind het mooi als hij verdrietig is, dat ik hem kan troosten en dat ik hem dan weer vrolijk kan maken. Ik vind het mooi om naar hem te kijken als hij bezig is. Ik vind het mooi om iets te hebben wat ineens zo belangrijk is.
Ik vind het mooi om dingen van mijzelf en van mijn vriend in hem te herkennen.
quote:
[ Bericht 16% gewijzigd door Spees_Eend op 23-01-2014 15:16:30 ]
quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:11 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Wen er maar vast aan. Over een jaar moet je om alles huilen..
Volgens mij vanaf het moment dat ik zwanger ben heb ik standaard uien onder mijn ogen zittenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
en die video is idd om te huilen![]()
Tja, dat vind ik een hele lastige, ik probeer ook echt niet te vergeten hoe het was als kind, toch betrap ik me vaker dan me lief is op een uitspraak of gedachtes die zo uit de mond/het hoofd van 1 mijn ouders kon komenquote:Op donderdag 23 januari 2014 13:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, ik heb dat sinds ik voor de klas sta. Toen werd ik er ook ineens mee geconfronteerd dat ik stiekem toch best veel van mijn ouders had overgenomen. Ook heel veel niet trouwens.quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, dat vind ik een hele lastige, ik probeer ook echt niet te vergeten hoe het was als kind, toch betrap ik me vaker dan me lief is op een uitspraak of gedachtes die zo uit de mond/het hoofd van 1 mijn ouders kon komen![]()
Nu heb ik altijd fijne ouders gehad, dus troost ik me maar met die gedachte
Ik heb dan niet eens 2 kinderen, maar ik heb het soms zelfs met de namen van kind en kattenquote:Op donderdag 23 januari 2014 12:43 schreef Fee-nix het volgende:
Hier wisselen de jongens elkaar af met vroeg wakker worden. Om en om hebben ze periodes dat ze ineens heel vroeg wakker zijn en periodes dat ze op een fijn tijdstip (07.15) wakker worden
. Helaas zitten ze dus bijna nooit tegelijk in een periode van 'uitslapen'
![]()
. En dat terwijl S als baby echt gigantisch kon uitslapen. Ik had goede hoop voor hem, haha.
Ja dat snap ik. Daar zou ik me ook heel erg aan kunnen ergeren. Gelukkig deden mijn ouders dat niet. Maar ik ken mezelf, ik was dan echt heel erg dwars geweest. Want dat ben ik nog steeds als men wat aan mij vraagt of zegt waar ik het niet mee eens ben. Mijn moeder is er wel een die haar mening er echt altijd in moet gooien. Zo van hey en dit zeg ik ervan, en daar moet je het mee doen. Daar kan ik ook erg dwars van worden.quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:21 schreef debuurvrouw het volgende:
Voor mij zat het probleem meer in het feit dat ik wél van alles moest en dat ze zelf niet volgens die regels leefden. Zelf wel uitslapen doordeweek maar van mij dan aanwezigheid eisen.
Ik probeer dus wel om niet dingen te vragen en dan niet zelf het goede voorbeeld te geven.
En wij eten eigenlijk altijd samen 's avonds dat scheelt ook. Nu ontbijt iedereen zodra ze beneden komen op zondag. Later, als iedereen uitslaapt komt er misschien wel een gezamelijk ontbijt. Mocht daar behoefte aan zijn
Wij voeden toch erg op uit het idee dat onze kinderen ménsen zijn, met eigen behoeftes en meningen.
Het grappige is wel dat wij echt direct weer voor de tv zitten te eten als ze uit logeren is ofzo.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Vroeger was ontbijt altijd een boterham voor de tv, lunch altijd aan tafel, net als avondeten.
En nu eten wij vaak voor de tv, maar zodra er kinderen zijn die met de pot mee eten gaan we weer aan tafel eten, en de tv uit!
Jij bent toch ongeveer zo oud als ik (26)quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:41 schreef Risu het volgende:
Nu ik erover nadenk weet ik niet eens zeker of er 's ochtends uberhaubt wel tekenfilms waren. Maar iig stond bij ons altijd het nieuws aan. Ik snapte daar niks van, want dat was helemaal niet interessant toch, wat er aan de andere kant van de wereld gebeurde. Dat is zooo ver. Maar toen ik ouder werd merkte ik wel dat het af en toe best belangrijk is om zulke dingen te weten. Al was het alleen maar om mee te kunnen praten met discussies op school. 'Erg he van die aarbeving daarendaar' en dan erbij gaan staan
Oh, was het maar waar. Ik ben al 29 ondertussen. (Heb de beruchte bevolkingsonderzoekbrief net binnen)quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Jij bent toch ongeveer zo oud als ik (26)
Ik keek naar dommel en calimero en de snorkels enz in de ochtend..
Ja, wij ook! Toch doen we het niet omdat het hoort, maar ik vind het met drieen aan tafel ook echt gezelliger en fijner. Met tweeen is dat minder belangrijk of zo, ik weet niet wat dat is.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:39 schreef Luigi het volgende:
[..]
Het grappige is wel dat wij echt direct weer voor de tv zitten te eten als ze uit logeren is ofzo.. Dus het is kennelijk echt iets wat we doen omdat het zo hoort enzo.
Zijn er meer ouders die dit zo ervaren? Ik heb er nu 1 en twijfel erg of er een tweede komt.. Zwanger worden, zwanger zijn was geen probleem. Maar ik zie bij vriendinnen die wel een tweede hebben, dat hun leven heel erg om de kinderen gaat draaien. Is dat zo? Of zie ik beren op de weg die er niet zijn?quote:Op maandag 20 januari 2014 23:19 schreef Cantare het volgende:
Moois:
Die geweldige kinderen, dat die "van ons" zijn, dat blijft iets waar ik me over kan verwonderen.
Het plezier en geluk dat ik aan mijn kinderen beleef.
De interactie tussen mijn twee kinderen.
Het gemak van heb hebben van mijn eerste (of één) kind.
Dat ik geen serieus slaaptekort heb (gehad).
De voldoening die het moederschap me geeft.Wat ik niet had kunnen voorzien:
De slopende moeheid tijdens de zwangerschap.
Dat het hebben van twee kinderen van een totaal andere orde is dan het hebben van één.
Het gezeul als je ergens heen gaat.
De irritatie als je ene kind de ander de hersenen inslaat.
Naar nieuws over kinderen niet meer trekken.
Hoe bepalend het welbevinden van je kroost is voor jezelf.
Nou moet je verder niet teveel naar anderen kijken denk ik, en vooral doen wat je zelf goed lijkt, maar ik zie dat wel zo bij ons in de omgeving ja. Wij 'hebben dr 1' en ouders waar eerst nog makkelijk mee af te spreken viel enzo hebben na de komst van de 2 echt helemaal nergens meer tijd voor lijkt het... was ons al bij heel veel kenissen opgevallen. Persoonlijk ben ik wel blij met de balans van een 1-kind gezin.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:06 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Zijn er meer ouders die dit zo ervaren? Ik heb er nu 1 en twijfel erg of er een tweede komt.. Zwanger worden, zwanger zijn was geen probleem. Maar ik zie bij vriendinnen die wel een tweede hebben, dat hun leven heel erg om de kinderen gaat draaien. Is dat zo? Of zie ik beren op de weg die er niet zijn?
Ik probeer het de kinderen ook mee te geven. Ik keek het journaal altijd dagelijks maar tegenwoordig neem ik er de tijd niet voor. Ik lees nu.nl en lees op fok.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:41 schreef Risu het volgende:
Nu ik erover nadenk weet ik niet eens zeker of er 's ochtends uberhaubt wel tekenfilms waren. Maar iig stond bij ons altijd het nieuws aan. Ik snapte daar niks van, want dat was helemaal niet interessant toch, wat er aan de andere kant van de wereld gebeurde. Dat is zooo ver. Maar toen ik ouder werd merkte ik wel dat het af en toe best belangrijk is om zulke dingen te weten. Al was het alleen maar om mee te kunnen praten met discussies op school. 'Erg he van die aarbeving daarendaar' en dan erbij gaan staan
1 kind plus 1 kind is meer dan het dubbele van die eerste, als u begrijpt wat ik bedoel. De interactie tussen de kinderen, maar ook wisselende slaapjes, hapjes luiertjes gedoetjes. Maar vooral dat ik veel meer het gevoel had dat we veel meer een gezin waren met eigen besognes enzo. De drang om met anderen mee te doen was gewoon minder. Van 2 naar 3 ging echt veel makkelijker.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:06 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Zijn er meer ouders die dit zo ervaren? Ik heb er nu 1 en twijfel erg of er een tweede komt.. Zwanger worden, zwanger zijn was geen probleem. Maar ik zie bij vriendinnen die wel een tweede hebben, dat hun leven heel erg om de kinderen gaat draaien. Is dat zo? Of zie ik beren op de weg die er niet zijn?
Ik ben het voorwaar eens met je eensquote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:03 schreef Luigi het volgende:
Dat vind ik (let op, mening he!) toch altijd zo'n rare reden... 'ja, dan zijn ze in ieder geval niet alleen...'. Dat is gebaseerd op zo veel aannames dat ik niet zou weten waar te beginnen. En alsof ze later geen partner, eigen familie, vrienden, etc hebben. Ik heb ook een zusje, die zie ik af en toe, prima, goede band verder maar of ik er heel veel aan 'heb' in die zin... kweenie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |