SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Spees_Eend op 22-01-2014 15:41:08 ]
Idem hier! Ik heb bij de 20 weken echo echt gehuild, en zeker twee weken een soort van 'rouw' doorgemaakt omdat ik er nooit over had nagedacht dat het kindje in mijn buik ook een jongen zou kunnen zijn.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:25 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik had toen wij het geslacht te weten kwamen ook wel even een 'oh....' moment. Vooral omdat ik het ook niet echt voor me zag vanwege alleen meisjes in de omgeving en tussen zussen opgegroeid. Maar ik ben daar zo op teruggekomen! Ik zou me nu geen dochter meer voor kunnen stellen,
Kun je uitleggen waarom?quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:10 schreef Bleie het volgende:
Phaidra noemde nog: 'het maakt niet uit wat het is, als het maar gezond is'. Die is voor mij toch maar ten dele waar. Ja, ik ben ontzettend dankbaar dat ik twee gezonde kinderen heb, en ik hou van beide zielsveel, maar eigenlijk had ik toch best graag twee meisjes gewild, ipv een jongen en een meisje. Als het twee jongens waren geweest, was ik daar denk ik opdrecht verdrietig over geweest.
Mijn hart maakte een sprongetje bij 'de jongens'quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:25 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik had toen wij het geslacht te weten kwamen ook wel even een 'oh....' moment. Vooral omdat ik het ook niet echt voor me zag vanwege alleen meisjes in de omgeving en tussen zussen opgegroeid. Maar ik ben daar zo op teruggekomen! Ik zou me nu geen dochter meer voor kunnen stellen, al zou ik het nog steeds wel heel tof vinden als we die ooit nog eentje zouden krijgen. Maar echt een voorkeur heb ik niet meer. 3 zonen... het idee!
"de jongens"
!
Ja, inderdaad! Precies datquote:Op woensdag 22 januari 2014 17:08 schreef debuurvrouw het volgende:
Bizar hè, hoe zo'n kind het beste en het slechtste in je naar boven kan halen. Zo ervaar ik dat tenminste.
Maar soms moet je ook enorm wennen aan het geslacht van je voorkeur.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:57 schreef Bleie het volgende:
Ik probeer in elk geval om redelijk onherkenbaar te zijn, maar of dat helemaal lukt... Het is in elk geval een enorm taboe. Maar echt, ik ben dol op mn mannetje, en ik zou nu ook niet meer anders willen, maar ik heb er gewoon enorm aan moeten wennen. Weet niet goed waarom. Ik heb mezelf altijd gezien als moeder van dochters.
Precies dit!!quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:10 schreef Bleie het volgende:
Minder mooi: het slaapgebrek. Sinds ik zwanger werd van mijn eerste (die nu 4,5 jaar oud is) slaap ik slecht. De eerste twee jaar sliep ik vaak maar een paar uur per nacht, nu haal ik meestal wel 6 of 7 uur. Maar dat is wel structureel te weinig, en daardoor heb ik vaak weinig energie overdag. Zeker omdat ik een baan heb die vrij veel van me vergt. Dan kan ik van m'n kinderen niet altijd even veel hebben.
Herkenbaar alleen is het nu al 2jr en 4mndquote:Op woensdag 22 januari 2014 16:08 schreef Cwen het volgende:
Tegelijkertijd hakt de fysieke en mentale impact van de zwangerschap en geboorte er heel erg in en dat had ik niet zo kunnen inschatten van te voren. Ik heb nu al een jaar lang bijna continue pijn en dat is nu na haar geboorte niet verbeterd, integendeel: naast bekken zijn nu ook rug en polsen overbelast en kan ik nog heel erg weinig op een dag. Dat ik zoveel heb moeten inleveren, valt me heel zwaar. Ook het slaapgebrek speelt mee en omdat ook ik nog geen 2 uur achter elkaar slaap 's nachts, knapt mijn lijf ook nauwelijks op.
Dat heeft geestelijk impact en dat vind ik moeilijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee sorry. En ik heb zelf ook wat rondgezocht, maar heb niks kunnen terugvinden.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:45 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh is dat zo?Ik heb sinds mijn 18e eens in de paar jaar last van BPPD en sinds de geboorte veel vaker, bijna continu. In heftigheid variërend. Ik had het nóóit daaraan gelinkt! Weet jij misschien nog de bron?
Referentiekader! Klinkt mij ook als veel in de oren, maar als je pas echt lekker functioneert op 8 uur slaap heb je geen fuck aan die wetenschap hequote:Op woensdag 22 januari 2014 22:29 schreef Luigi het volgende:
Ik vind 6-7 uur slaap niet echt iets om over te mopperen trouwens. Hoewel ieders behoeftes anders zijn uiteraard. Moet er zelf ook structureel om 5:45 uit en lig er nu ook nog niet in
.
Mijn man functioneert prima op 5-6 uur slaap terwijl ik met 6-7 uur toch echt niet uitgeslapen voelquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:31 schreef L-E het volgende:
[..]
Referentiekader! Klinkt mij ook als veel in de oren, maar als je pas echt lekker functioneert op 8 uur slaap heb je geen fuck aan die wetenschap he
Die 1 a 2 uurtjes (structureel) toen ze nog echt een baby was ging ik wel helemaal kapot op hoor. Men O men hoe ik dat ooit volgehouden heb. Echt tandvlees werk was dat.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:31 schreef bitterend het volgende:
Luigi, je zegt het zelf, andere mensen andere behoeften toch
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |