abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 14:20:33 #61
5428 crew  miss_sly
pi_135758609
Ik dacht voorheen altijd dat ik een hele relaxte, gemakkelijke mama zou worden, die haar kind gemakkelijk uit logeren zou doen en die graag wel een flink aantal uren zou willen blijven werken. En mijn vriend en ik zouden zeer zeker ook heel veel leuke dingen samen blijven doen, uitgaan, uit eten, weekendje weg, misschien wel een weekje wintersport?

Ja, dus niet :D Ik ben het liefste daar waar zij is. Of kom er toch weer thuis om te slapen, zodat ik haar de volgende dag, of liever nog in de nacht als ze bij ons komt liggen, weer kan zien en voelen en ruiken O+ Ik wil zo min mogelijk missen van wat zij in haar leven meemaakt.

Ik heb niet het gevoel dat ik er iets aan mis. Ja, soms zou ik iets wel willen, maar niet zo graag dat ik haar ervoor wil missen. Gelukkig wil ze zelf ook niet zonder ons, want dat loslaten zou dan toch moeten, natuurlijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:24:56 #62
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_135758777
Wat mij verbaast is het oergevoel wat loskomt als je voor je kind opkomt.

en dat beschermende dit is mijn kind blijf er vanaf.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_135760007
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:20 schreef miss_sly het volgende:
Ik dacht voorheen altijd dat ik een hele relaxte, gemakkelijke mama zou worden, die haar kind gemakkelijk uit logeren zou doen en die graag wel een flink aantal uren zou willen blijven werken. En mijn vriend en ik zouden zeer zeker ook heel veel leuke dingen samen blijven doen, uitgaan, uit eten, weekendje weg, misschien wel een weekje wintersport?

Ja, dus niet :D Ik ben het liefste daar waar zij is. Of kom er toch weer thuis om te slapen, zodat ik haar de volgende dag, of liever nog in de nacht als ze bij ons komt liggen, weer kan zien en voelen en ruiken O+ Ik wil zo min mogelijk missen van wat zij in haar leven meemaakt.

Ik heb niet het gevoel dat ik er iets aan mis. Ja, soms zou ik iets wel willen, maar niet zo graag dat ik haar ervoor wil missen.

Dat. Precies. Op die week wintersport na dan, zonder kind op vakantie gaan leek me vooraf al niks :D

Maar relaxed en makkelijk ben ik wel. Maar mét hem.
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 15:03:02 #64
5428 crew  miss_sly
pi_135760132
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:59 schreef Mineola het volgende:

[..]

Dat. Precies. Op die week wintersport na dan, zonder kind op vakantie gaan leek me vooraf al niks :D

Maar relaxed en makkelijk ben ik wel. Maar mét hem.
Ik vind mezelf ook relaxt en gemakkelijk, maar daar denken andere mensen anders over ;)
Wat me dan overigens weer voor geen meter boeit.
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 15:03:21 #65
5428 crew  miss_sly
pi_135760145
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:48 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb dat nog steeds. Ook met die grote bullen nog. Dat je in die puber nog de peuter ziet die hij ooit was maar ook de volwassene die hij gaat worden. Mooi man.
O+
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 15:06:38 #66
5428 crew  miss_sly
pi_135760248
quote:
99s.gif Op maandag 20 januari 2014 15:12 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik zou dat ook doen :') ik doe dat namelijk ook heel erg bij mezelf, tot in het extreme :')
Ach, dat compenseert dan mijn vriendin weer die dagelijks wel iets weet te vinden waar haar kind veeeeeel beter in is dan andere kinderen en daardoor weer een moment heeft om over andere kindertjes te klagen. O+
Weet je, ik ben reuzetrots op alles wat ze leert, op welk moment ze het ook leert. Die ontwikkeling van baby tot nu kleuter is al zo geweldig. Wat interesseert het mij nou of ze snel of langzaam is? Ik vind het geweldig dat ze ontwikkelt en groot wordt. Het maakt ook dat ik uitkijk naar de toekomst, waar ze weer groter wordt en weer andere dingen leert. Een schoolkind met een onderbouwde mening over dingen, bijvoorbeeld.

En waar ik zo ontzettend graag een baby wilde en me afvroeg of ik het wel leuk zou vinden als die baby groter is, zo geniet ik telkens een beetje meer juist. Ze worden alleen maar leuker hoe groter ze worden, al kon ik me daar in het begin niets bij voorstellen.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:08:33 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_135760319
ik heb ook totaal geen moeite met trotse ouders O+ Ik kan me heel goed voorstellen dat dat het beste is van de hele wereld, zo'n eigen kind.
Ik heb wèl een beetje moeite met ouders die zo trots zijn op hun eigen spruit dat ze daardoor andere kindertjes af gaan zitten branden :@
disclaimer
pi_135760377
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:06 schreef miss_sly het volgende:
Ze worden alleen maar leuker hoe groter ze worden
Dat is ook zo'n mooi cliché dat voor mij waarheid blijkt te zijn :D
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 15:11:37 #69
5428 crew  miss_sly
pi_135760447
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:08 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb ook totaal geen moeite met trotse ouders O+ Ik kan me heel goed voorstellen dat dat het beste is van de hele wereld, zo'n eigen kind.
Ik heb wèl een beetje moeite met ouders die zo trots zijn op hun eigen spruit dat ze daardoor andere kindertjes af gaan zitten branden :@
O ja, dat snap ik niet. Sowieso, andere kindjes afbranden? Why?
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:12:54 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_135760502
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O ja, dat snap ik niet. Sowieso, andere kindjes afbranden? Why?
zodat je nog eens extra kan benadrukken hoe lief / goed die van jou wel niet is denk ik. Alleen zeggen "mijn Pietje loopt al zo goed" klinkt wellicht minder imposant dan "Alle kindjes van zijn leeftijd lopen zo slecht, maar Pietje loopt veel beter!"
disclaimer
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 15:14:40 #71
5428 crew  miss_sly
pi_135760580
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:12 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

zodat je nog eens extra kan benadrukken hoe lief / goed die van jou wel niet is denk ik. Alleen zeggen "mijn Pietje loopt al zo goed" klinkt wellicht minder imposant dan "Alle kindjes van zijn leeftijd lopen zo slecht, maar Pietje loopt veel beter!"
Ja, dat zal misschien wel zo werken bij sommige mensen. Jammer vind ik dat.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:16:06 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_135760628
True. Maar goed, dit is een beetje afdwalen, sorry. Bring on tha wisdom :Y)
disclaimer
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:16:24 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135760637
Ook zonder afbranden kunnen trotse ouders heeeeeeeel irritant zijn hoor. :Y
Ik heb een vriend die zo heel erg de 'perfect dad' uit gaat lopen hangen als ze bij ons zijn om zo te etaleren hoe goed hij, en zijn dochters uiteraard, het wel niet doen.

En ja, heel leuk hoor, ik was ook apetrots op het eerste woordje van mijn kind, maar ik kon tenminste nog wel inzien dat dat voor ons heel bijzonder was, maar voor een ander al een heel stuk minder. :Y

Continue ook je kind van die dingen vragen om dan zo met het antwoord te laten zien hoe knap ze wel niet is. 'Ehm A... in welke straat wonen wij ook al weer?' etc. etc. Pffffff...
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 15:16:28 #74
5428 crew  miss_sly
pi_135760639
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:16 schreef Stormqueen het volgende:
True. Maar goed, dit is een beetje afdwalen, sorry. Bring on tha wisdom :Y)
Ja, die is er niet :D
  Moderator dinsdag 21 januari 2014 @ 15:18:40 #75
5428 crew  miss_sly
pi_135760729
O, over eerste woordjes: ik was zo blij, gelukkig en trots toen ze 'mama' zei O+ *O*

Nu zou ik wel eens willen dat ze dat woordje nooit had leren zeggen. Er zijn echt van die dagen dat ze letterlijk iedere zin/vraag begint met "mama,.....". Stapelgek word ik er soms van.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:18:58 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_135760742
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:16 schreef Brighteyes het volgende:
Ook zonder afbranden kunnen trotse ouders heeeeeeeel irritant zijn hoor. :Y
Ik heb een vriend die zo heel erg de 'perfect dad' uit gaat lopen hangen als ze bij ons zijn om zo te etaleren hoe goed hij, en zijn dochters uiteraard, het wel niet doen.

En ja, heel leuk hoor, ik was ook apetrots op het eerste woordje van mijn kind, maar ik kon tenminste nog wel inzien dat dat voor ons heel bijzonder was, maar voor een ander al een heel stuk minder. :Y

Continue ook je kind van die dingen vragen om dan zo met het antwoord te laten zien hoe knap ze wel niet is. 'Ehm A... in welke straat wonen wij ook al weer?' etc. etc. Pffffff...
hehehe, dat je er circusaapjes van maakt die leuke kunstjes doen voor het publiek, dat idee :')
disclaimer
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:20:04 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_135760785
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:48 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb dat nog steeds. Ook met die grote bullen nog. Dat je in die puber nog de peuter ziet die hij ooit was maar ook de volwassene die hij gaat worden. Mooi man.
Dat idd, en het grappige is dat ik dat idd ook blijf zien nu hij volwassen is, maar ik ben wel blij dat ik mijn peuter ongegeneerd het allerliefste kindje van de hele wereld mag noemen, ook waar de oudste bij is :D

Overigens is het ook mooi om te zien dat ik 2 zo compleet verschillende kinderen heb, en alles wat ik van het moederschap van B al wist, is met Soneal eigenlijk weer anders :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_135761258
Grootste mythe die andere ouders mij wel eens vertelden: Poep van je eigen kind stinkt niet.

Guess again. :') :r
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:33:52 #79
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135761431
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:30 schreef L-E het volgende:
Grootste mythe die andere ouders mij wel eens vertelden: Poep van je eigen kind stinkt niet.

Ja :D Van die mensen die heel zemelig "da's toch éigen he" zeggen :')
pi_135761740
quote:

+1

En ik denk nog wel eens terug aan de tijd dat hij alleen melk kreeg :D
Doe mij die luiers maar :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_135762667
quote:

True!
Maar, poep van een ander kind dan de jouwe stinkt wel veul erger :X :r
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_135762957
Ik weet niet of het onder iets moois of onder een mythe valt (dat laatste in ieder geval niet) maar dat je vantevoren dus op geen enkele manier kunt inschatten hoe je leven gaat veranderen en wat de impact van de komst van een baby is. Niet dat ik het groter wil maken dan het is maar je kunt het je gewoon niet voorstellen. Hoe alles verandert.

Net zoals ik me 24 uur na de geboorte al niet meer kon voorstellen dat ze er ooit niet was geweest. Wat eigenlijk weer heel tegenstrijdig is met wat hier boven staat bedenk ik me nu :D.
pi_135763072
Oh, dat vind ik juist een mythe. Ik weet nog precies hoe het was. En dat was ook O+ Dat herinnerde ik me ook vaak. Ik vond het niet per se veel leuker geworden in de eerste weken na de bevalling, maar ook niet stommer hoor! Ik had de hele ervaring toen al niet willen missen. En nu ik F heb leren kennen wil ik natuurlijk helemaal niet meer terug ;)
pi_135763120
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:12 schreef Suikertante het volgende:
Oh, dat vind ik juist een mythe. Ik weet nog precies hoe het was. En dat was ook O+ Dat herinnerde ik me ook vaak. Ik vond het niet per se veel leuker geworden in de eerste weken na de bevalling. Toch had ik de ervaring toen al niet willen missen. En nu ik F heb leren kennen wil ik natuurlijk helemaal niet meer terug ;)
Nee, ik bedoel meer, dat het zo normaal was dat ze er was. Natuurlijk hoorde ze daar in dat kamertje, natuurlijk werd ze opgenomen in het ritme, allemaal zo vanzelfsprekend.
pi_135763192
Dat heb ik wel anders ervaren. Ik herinner het me alsof ik elke minuut verbaasd was, alles ging onhandig. Nee, ik moest echt even inkomen.

Nog een mythe: alle moeders ervaren hetzelfde :+
pi_135763211
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:14 schreef Suikertante het volgende:
Dat heb ik wel anders ervaren. Ik herinner het me alsof ik elke minuut verbaasd was, alles ging onhandig. Nee, ik moest echt even inkomen.

Nog een mythe: alle moeders ervaren hetzelfde :+
Vlak de vaders niet uit. :P.
pi_135763265
Mijn vrouw zal dit ongetwijfeld ook anders ervaren hebben, maar dat komt dan meer door de PPD die er na de bevalling bovenop kwam.

Voor mezelf kan ik niet anders dan zeggen dat ik het gewoon heel logisch vond dat ze er was, gelijk al. Vanaf het moment dat ik d'r beet had in het ziekenhuis.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 21 januari 2014 @ 16:22:55 #88
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_135763500
Ook een mythe wat mij betreft, dat je als je zelf een kind hebt je ineens wel tegen dreinen, zeuren, drukke kinderen en jankers zou kunnen... Misschien moet je daar meer dan een kind voor hebben, dat weet ik dan weer niet.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_135763561
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:22 schreef Sjeen het volgende:
Ook een mythe wat mij betreft, dat je als je zelf een kind hebt je ineens wel tegen dreinen, zeuren, drukke kinderen en jankers zou kunnen... Misschien moet je daar meer dan een kind voor hebben, dat weet ik dan weer niet.
Oh check! Er zijn er maar een paar die ik kan hebben idd. Die van mezelf, m'n neefje en nichtje en verder opzouten. Ben geen kindervriend, wil ik niet zijn ook.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 16:41:03 #90
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135764338
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:22 schreef Sjeen het volgende:
nope, of nou ja, misschien meer dan drie dan. Want bij mij is het nog niet gelukt.

Ik vind de meeste kinderen gewoon niet zo leuk. :@

[ Bericht 0% gewijzigd door debuurvrouw op 21-01-2014 17:16:58 ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')