Dat. Precies. Op die week wintersport na dan, zonder kind op vakantie gaan leek me vooraf al niksquote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:20 schreef miss_sly het volgende:
Ik dacht voorheen altijd dat ik een hele relaxte, gemakkelijke mama zou worden, die haar kind gemakkelijk uit logeren zou doen en die graag wel een flink aantal uren zou willen blijven werken. En mijn vriend en ik zouden zeer zeker ook heel veel leuke dingen samen blijven doen, uitgaan, uit eten, weekendje weg, misschien wel een weekje wintersport?
Ja, dus nietIk ben het liefste daar waar zij is. Of kom er toch weer thuis om te slapen, zodat ik haar de volgende dag, of liever nog in de nacht als ze bij ons komt liggen, weer kan zien en voelen en ruiken
Ik wil zo min mogelijk missen van wat zij in haar leven meemaakt.
Ik heb niet het gevoel dat ik er iets aan mis. Ja, soms zou ik iets wel willen, maar niet zo graag dat ik haar ervoor wil missen.
Ik vind mezelf ook relaxt en gemakkelijk, maar daar denken andere mensen anders overquote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:59 schreef Mineola het volgende:
[..]
Dat. Precies. Op die week wintersport na dan, zonder kind op vakantie gaan leek me vooraf al niks
Maar relaxed en makkelijk ben ik wel. Maar mét hem.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:48 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb dat nog steeds. Ook met die grote bullen nog. Dat je in die puber nog de peuter ziet die hij ooit was maar ook de volwassene die hij gaat worden. Mooi man.
Weet je, ik ben reuzetrots op alles wat ze leert, op welk moment ze het ook leert. Die ontwikkeling van baby tot nu kleuter is al zo geweldig. Wat interesseert het mij nou of ze snel of langzaam is? Ik vind het geweldig dat ze ontwikkelt en groot wordt. Het maakt ook dat ik uitkijk naar de toekomst, waar ze weer groter wordt en weer andere dingen leert. Een schoolkind met een onderbouwde mening over dingen, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zou dat ook doenik doe dat namelijk ook heel erg bij mezelf, tot in het extreme
Ach, dat compenseert dan mijn vriendin weer die dagelijks wel iets weet te vinden waar haar kind veeeeeel beter in is dan andere kinderen en daardoor weer een moment heeft om over andere kindertjes te klagen.
Dat is ook zo'n mooi cliché dat voor mij waarheid blijkt te zijnquote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:06 schreef miss_sly het volgende:
Ze worden alleen maar leuker hoe groter ze worden
O ja, dat snap ik niet. Sowieso, andere kindjes afbranden? Why?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:08 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb ook totaal geen moeite met trotse oudersIk kan me heel goed voorstellen dat dat het beste is van de hele wereld, zo'n eigen kind.
Ik heb wèl een beetje moeite met ouders die zo trots zijn op hun eigen spruit dat ze daardoor andere kindertjes af gaan zitten branden
zodat je nog eens extra kan benadrukken hoe lief / goed die van jou wel niet is denk ik. Alleen zeggen "mijn Pietje loopt al zo goed" klinkt wellicht minder imposant dan "Alle kindjes van zijn leeftijd lopen zo slecht, maar Pietje loopt veel beter!"quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O ja, dat snap ik niet. Sowieso, andere kindjes afbranden? Why?
Ja, dat zal misschien wel zo werken bij sommige mensen. Jammer vind ik dat.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zodat je nog eens extra kan benadrukken hoe lief / goed die van jou wel niet is denk ik. Alleen zeggen "mijn Pietje loopt al zo goed" klinkt wellicht minder imposant dan "Alle kindjes van zijn leeftijd lopen zo slecht, maar Pietje loopt veel beter!"
Ja, die is er nietquote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:16 schreef Stormqueen het volgende:
True. Maar goed, dit is een beetje afdwalen, sorry. Bring on tha wisdom
hehehe, dat je er circusaapjes van maakt die leuke kunstjes doen voor het publiek, dat ideequote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:16 schreef Brighteyes het volgende:
Ook zonder afbranden kunnen trotse ouders heeeeeeeel irritant zijn hoor.
Ik heb een vriend die zo heel erg de 'perfect dad' uit gaat lopen hangen als ze bij ons zijn om zo te etaleren hoe goed hij, en zijn dochters uiteraard, het wel niet doen.
En ja, heel leuk hoor, ik was ook apetrots op het eerste woordje van mijn kind, maar ik kon tenminste nog wel inzien dat dat voor ons heel bijzonder was, maar voor een ander al een heel stuk minder.
Continue ook je kind van die dingen vragen om dan zo met het antwoord te laten zien hoe knap ze wel niet is. 'Ehm A... in welke straat wonen wij ook al weer?' etc. etc. Pffffff...
Dat idd, en het grappige is dat ik dat idd ook blijf zien nu hij volwassen is, maar ik ben wel blij dat ik mijn peuter ongegeneerd het allerliefste kindje van de hele wereld mag noemen, ook waar de oudste bij isquote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:48 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb dat nog steeds. Ook met die grote bullen nog. Dat je in die puber nog de peuter ziet die hij ooit was maar ook de volwassene die hij gaat worden. Mooi man.
Jaquote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:30 schreef L-E het volgende:
Grootste mythe die andere ouders mij wel eens vertelden: Poep van je eigen kind stinkt niet.
Guess again.![]()
+1quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:30 schreef L-E het volgende:
Grootste mythe die andere ouders mij wel eens vertelden: Poep van je eigen kind stinkt niet.
Guess again.![]()
True!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:30 schreef L-E het volgende:
Guess again.![]()
Nee, ik bedoel meer, dat het zo normaal was dat ze er was. Natuurlijk hoorde ze daar in dat kamertje, natuurlijk werd ze opgenomen in het ritme, allemaal zo vanzelfsprekend.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:12 schreef Suikertante het volgende:
Oh, dat vind ik juist een mythe. Ik weet nog precies hoe het was. En dat was ookDat herinnerde ik me ook vaak. Ik vond het niet per se veel leuker geworden in de eerste weken na de bevalling. Toch had ik de ervaring toen al niet willen missen. En nu ik F heb leren kennen wil ik natuurlijk helemaal niet meer terug
Vlak de vaders niet uit.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:14 schreef Suikertante het volgende:
Dat heb ik wel anders ervaren. Ik herinner het me alsof ik elke minuut verbaasd was, alles ging onhandig. Nee, ik moest echt even inkomen.
Nog een mythe: alle moeders ervaren hetzelfde
Oh check! Er zijn er maar een paar die ik kan hebben idd. Die van mezelf, m'n neefje en nichtje en verder opzouten. Ben geen kindervriend, wil ik niet zijn ook.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:22 schreef Sjeen het volgende:
Ook een mythe wat mij betreft, dat je als je zelf een kind hebt je ineens wel tegen dreinen, zeuren, drukke kinderen en jankers zou kunnen... Misschien moet je daar meer dan een kind voor hebben, dat weet ik dan weer niet.
nope, of nou ja, misschien meer dan drie dan. Want bij mij is het nog niet gelukt.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:22 schreef Sjeen het volgende:
Ook een mythe wat mij betreft, dat je als je zelf een kind hebt je ineens wel tegen dreinen, zeuren, drukke kinderen en jankers zou kunnen... Misschien moet je daar meer dan een kind voor hebben, dat weet ik dan weer niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |