Ja, je groeit er in, maar pfff, ik moest wel even slikken van het bedrag dat we dit jaar moeten aftikken voor twee weken camping. Het verschil is wel enorm!quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat kan de eerste vier jaar van het ouderschap ook nog wel, "daar groei je in"![]()
Thanks, ik ga de genoemde zaken de komende tijd extra waarderen!![]()
ja, en dan dus met die buitenspeellaarzen naar binnen rennen omdat 'zonodigplassuhmamma'quote:Op woensdag 5 februari 2014 15:16 schreef Clubsoda het volgende:
Bij ons op het kdv dragen alle kindjes regenbroeken bij het buitenspelenEn hij heeft buitenspeellaarzen, die ik direct bij de deur uitdoe. Ik moet alleen niet vergeten zijn wanten uit te kloppen.
Hangen. De stad in lopen, koffie drinken hier, wijntje daar, hapje zus, oestertje zo. Doen wat in je kop opkomt op het moment dat het komt.quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:31 schreef Stormqueen het volgende:
Zo, even deze opgesnord. Ik zat me namelijk op de fiets vanmorgen te bedenken dat ondanks dat het ouderschap het allermooiste is wat je kan overkomen etc (zoals ik hier iig lees) er ook dingen zijn die je waarschijnlijk nooit meer kunt doen of nooit meer op dezelfde manier kunt doen zodra je kinderen hebt. Dus lieve ouders van FOK, zeg mij, wat zijn de dingen die ik nog zeker moet doen voordat ik mijn DNA vermenigvuldig? (en zonder daar een waarde-oordeel aan te hangen van "zodra je kinderen hebt maakt dat niks meer uit en is alles anders" want dat besef ik me wel).
Ik ben dus benieuwd naar de "grab it while it lasts" van het pre-ouderschap!
Ik dus nietquote:Op woensdag 5 februari 2014 15:37 schreef Clubsoda het volgende:
(maar ook zonder dat stofzuig ik al elke dag, en als ik thuis ben vaak zelfs twee keer)
Dat. 100%quote:Op maandag 20 januari 2014 23:19 schreef Cantare het volgende:
Moois:
Die geweldige kinderen, dat die "van ons" zijn, dat blijft iets waar ik me over kan verwonderen.
Het plezier en geluk dat ik aan mijn kinderen beleef.
De interactie tussen mijn twee kinderen.
Het gemak van heb hebben van mijn eerste (of één) kind.
Dat ik geen serieus slaaptekort heb (gehad).
De voldoening die het moederschap me geeft.Wat ik niet had kunnen voorzien:
De slopende moeheid tijdens de zwangerschap.
Dat het hebben van twee kinderen van een totaal andere orde is dan het hebben van één.
Het gezeul als je ergens heen gaat.
De irritatie als je ene kind de ander de hersenen inslaat.
Naar nieuws over kinderen niet meer trekken.
Hoe bepalend het welbevinden van je kroost is voor jezelf.
Dit is zo waar ja.quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:13 schreef miss_sly het volgende:
Dat van die griep, wat buuf eerder al zei, dat is zo waar.
S en ik hebben samen de griep, maar voor ziek ben ik eerst moeder en zorg ik voor S. Pas daarna zou er wat ruimte kunnen zijn voor me om ook ziek te zijn. Die ruimte is dan ook weer erg beperkt, want S doet niets liever dan tegen me aan geplakt zitten. Dus in plaats van in mijn bed blijven liggen, of fijn op de bank liggen, zit ik de hele dag in een hoekje van de bank met een gloeiend heet meisje tegen me aan geplakt.
Dus mocht je nog een griep krijgen voor het zover is, geniet er van dat je gewoon ziek kunt zijn
Damn, ik neem mijn dochter al sinds ze geboren is mee naar de kroeg. Niet 's nachts natuurlijk maar wel overdag. We gaan allebei nog uit (zowel apart als met elkaar) en gaan allebei eens per jaar op vakantie zonder partner en kinderen (dus met vrienden). Ook samen nog vaak weekendjes weg, naar Londen bijvoorbeeld. Ik zou er niet aan moeten denken om elke avond als een zak aardappelen op de bank te moeten zitten.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:54 schreef hoas het volgende:
[..]
Dat kan niet want ik vind dat je als ouder ten alle tijden verantwoordelijk bent voor je kinderen, maar misschien leggen wij de lat wel te hoog.
Enkele voorbeelden
Partner is thuis voor de kinderen
Niet drinken waar ze bij zijn.
Grappig om dit nu te lezen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:13 schreef miss_sly het volgende:
Dat van die griep, wat buuf eerder al zei, dat is zo waar.
S en ik hebben samen de griep, maar voor ziek ben ik eerst moeder en zorg ik voor S. Pas daarna zou er wat ruimte kunnen zijn voor me om ook ziek te zijn. Die ruimte is dan ook weer erg beperkt, want S doet niets liever dan tegen me aan geplakt zitten. Dus in plaats van in mijn bed blijven liggen, of fijn op de bank liggen, zit ik de hele dag in een hoekje van de bank met een gloeiend heet meisje tegen me aan geplakt.
Dus mocht je nog een griep krijgen voor het zover is, geniet er van dat je gewoon ziek kunt zijn
Goede kick. Briljant topic.quote:Op zondag 8 februari 2015 21:12 schreef Heliotrope het volgende:
Ik vond dit zo'n leuk topic dat ik het weer teruglas, dus up! Benieuwd naar de bijdragen van de verse moeders.
+1quote:Op zondag 8 februari 2015 21:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Trots op "rare" dingen.
- true! Ik ben heel trots omdat saar n tandje heeft (nu 2) terwijl ze daar 0,0 iets voor hoefde te doen
Nou he. De eerste maanden had ik daar best vaak gedachtes over, waar ik dan koude rillingen van kreeg. Dat is nu gelukkig een stuk minder.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dit wordt een heel onsamenhangende post..
De geboorte van mijn zoon heeft me kwetsbaar gemaakt, omdat ik nu het besef heb dat ik door het allermooiste mee te maken wat me ooit kon overkomen, ik ook ooit het allervreselijkste mee kan maken - hem verliezen.
Dit heb ik ook ja. Mijn man en ik willen graag met z'n tweeën een weekendje naar Londen. Eigenlijk zou vliegen handig zijn maar stel je voor dat we neerstorten, beiden dan dus. Dan heeft Eva in 1 klap geen papa en geen mama meerquote:Op maandag 9 februari 2015 13:28 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Nou he. De eerste maanden had ik daar best vaak gedachtes over, waar ik dan koude rillingen van kreeg. Dat is nu gelukkig een stuk minder.
Maar mijn eigen sterfelijkheid is ook ineens een ding geworden. Vroeger kon ik prima met het idee van doodgaan leven. Als ik er morgen ineens niet meer zou zijn, tja, so be it. Aantal mensen zal een tijdje verdrietig zijn, maar daar komen ze wel weer overheen. Als ik nu hoor van ernstige ziektes en denk aan doodgaan, dan denk ik alleen maar: dat kan en mag echt niet gebeuren. Ik kan I echt niet achterlaten. Zij mag niet moederloos worden. Dat maakt dat ik ineens een stuk 'banger' ben voor zulke zaken.
Pfoeh die gedachten heb ik ook gehad het eerste half jaar. Maar ik zag complete CSI situaties voor me, zoals ledikant vol bloed, Yur en ik vermoord etc. De enige die nog af en toe terugkomt is dat wij vermoord worden en T. huilend van de honger in zijn ledikant staatquote:Op maandag 9 februari 2015 13:40 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Dit heb ik ook ja. Mijn man en ik willen graag met z'n tweeën een weekendje naar Londen. Eigenlijk zou vliegen handig zijn maar stel je voor dat we neerstorten, beiden dan dus. Dan heeft Eva in 1 klap geen papa en geen mama meer![]()
En inderdaad, de gedachte dat we haar kwijt raken kunnen me echt heel verdrietig maken.
Nou...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 10:44 schreef Cantare het volgende:
Ik vind 2 kinderen 3 keer zo druk maar ook 3 keer zo geweldig. Ben benieuwd wat de 3e zometeen allemaal weer gaat veranderen.
Deze mag vast nog een keer omhoogquote:Op zondag 8 februari 2015 21:12 schreef Heliotrope het volgende:
Ik vond dit zo'n leuk topic dat ik het weer teruglas, dus up! Benieuwd naar de bijdragen van de verse moeders.
Hier hetzelfde, ik vond school ook stom. Te weinig uitdaging en veel stomme klasgenoten (Inc pesten/ buitensluiten).quote:Op zondag 4 december 2016 16:51 schreef livelink het volgende:
Wat mij eigenlijk heel zwaar valt aan het hebben van kinderen is dat je je eigen schooltijd bijna weer opnieuw moet doen.
Ik vond school vroeger echt niet leuk. Ik was ook zo blij dat ik helemaal klaar was met school. En nu zit ik er weer mee. Helpen met huiswerk maken (veel!!!!), gesprekken met docenten, stress van alle leuk bedoelde (maar helemaal niet leuke) uitjes en feesten.
En ik vind het weer net zo erg als toen ik het zelf moest ondergaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |