Ja, tijdens het schrijven voor die albums schreef Yorke zinnen en woorden die hij mooi vond op papier en trok ze dan blind uit een hoedquote:Op woensdag 15 januari 2014 20:20 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
O is dat echt zo? Dat is best cool, dat wist ik niet.
Er is alleen niet bekend welke tracks dat zijn, wat wel iets zegt over het normale niveau van de lyricsquote:Op woensdag 15 januari 2014 20:26 schreef Kerftminister het volgende:
Haha dat heeft dan wel weer humor vind ik, iig origineel.
quote:Thom: "There's one track where I didn't write the melody, all I did was talk into a mike and Johnny played the melody. So it's like a vo-coded thing, where the keyboard's singing and all I'm doing is mouthing words that I'm picking out of a hat."
Q: "Is that the title track, 'Kid A' itself?"
Thom: (Ignores the question) "And then there was quite a lot of not really what you call songwriting in the sense of sitting in a room with an acoustic guitar and plucking at your heartstrings. It was much more about editing, getting a bunch of stuff together, throwing a bunch of stuff onto a computer, onto the tape machine and making it coherent afterwards, like you'd edit a film or something. But actually fundamentally what you're ending up with is still songs."
quote:We are excited to announce further additions to the 2014 ATP Iceland line up today in the shape of:
Kurt Vile & The Violators (performing Thursday July 10th)
Swans (performing Thursday July 10th)
Fuck Buttons (performing Friday July 11th)
The Haxan Cloak (performing Friday July 11th)
Forest Swords (performing Saturday July 12th)
Eaux (performing Saturday July 12th)
These are added to our extremely popular first announcement of Portishead, Interpol, Sóley, For a Minor Reflection, Samaris, Low Roar, and Mammút.
Well donequote:Op woensdag 15 januari 2014 21:06 schreef Maxerazzi het volgende:
What. The. Fuck. Zie dan de line-up van All Tommorrow's Parties in IJsland groeien. Beste impulsaankoop ever.
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:06 schreef Maxerazzi het volgende:
What. The. Fuck. Zie dan de line-up van All Tommorrow's Parties in IJsland groeien. Beste impulsaankoop ever.
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Fuck Buttons ben je ook fan van toch? En Forest Swords? Zou je niet ook gewoon gaan.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:46 schreef DO2 het volgende:
Kolere...
Ze... hebben... zelfs... The... Haxan... Cloak...
Ja, is echt waanzinnig, hé!quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:53 schreef Beregd het volgende:
die nieuwe van kevin drew isin Kevins favoriete thema
(beste nr van dark was the nightà
Potverdomme, Norrage, deze post stond nog nota bene boven je aan 't eind van 't vorige topic.quote:
quote:Op woensdag 15 januari 2014 10:55 schreef Maxerazzi het volgende:
Kevin Drew van Broken Social Scene komt met een nieuwe plaat in maart. Eerste track is best tof gruwelijk:
https://soundcloud.com/artsandcrafts/kevin-drew-good-sex/
Wel erg veel dezelfde namen als BKS vorig jaarquote:Op woensdag 15 januari 2014 21:06 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
I know, en daar ben ik best wel blij mee, omdat ik toen niet in Nederland was. Daar had ik toentertijd nogal de pee in, dus dit komt mij erg goed uit.quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wel erg veel dezelfde namen als BKS vorig jaar
http://tunein.com/radio/Flux-Forward-p345804/quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:39 schreef DeMessias het volgende:
Welke radiozenders brengen leuke indiemuziek?
http://tunein.com die hier te beluisteren zijn.
Voor de 8e keer in 10 jaar las ik ergens, of niet?quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:03 schreef Maxerazzi het volgende:
Wat een durf van Werchter, het festival afsluiten met Kings of Leon. Dit noem ik nog 's programmeren met ballen.
Zeuren over line-ups en vooral als KoL komt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:03 schreef Maxerazzi het volgende:
Wat een durf van Werchter, het festival afsluiten met Kings of Leon. Dit noem ik nog 's programmeren met ballen.
Ik heb jaren geluisterd naar Soma FM, 'indiepop rocks', maar dat is niet meer wat het was. Thuis staat nu altijd BBC radio 6 aan, wat een fantastisch station is. Soms wat er wat veel gepraat maar als dat van bijvoorbeeld Jarvis Cocker is (elke zondag) dan is daar helemaal niks mis mee.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:39 schreef DeMessias het volgende:
Welke radiozenders brengen leuke indiemuziek?
http://tunein.com die hier te beluisteren zijn.
http://www.setlist.fm/search?query=kings+of+leon+werchterquote:Op donderdag 16 januari 2014 14:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Voor de 8e keer in 10 jaar las ik ergens, of niet?
Het spijt me, maar ik heb moeite met het ontcijferen van deze opmerking. Wat bedoel je precies?quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:04 schreef MCH het volgende:
[..]
Zeuren over line-ups en vooral als KoL komt.
Dit was 't enige goede nummer op die plaat:quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:04 schreef BoerBert het volgende:
Al vond ik het eerder vorig jaar een rare keuze dan nu. Nu hebben ze nog een redelijk nieuw album.
Volgens mij is MCH, zoals gewoonlijk, aan het zeuren over dat wij aan het zeuren zijn.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:07 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
http://www.setlist.fm/search?query=kings+of+leon+werchter
[..]
Het spijt me, maar ik heb moeite met het ontcijferen van deze opmerking. Wat bedoel je precies?
6e keer in 8 jaar.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Voor de 8e keer in 10 jaar las ik ergens, of niet?
Die zou ik liever zien dan Kings of Leon, ook al is het ook kut natuurlijkquote:Op donderdag 16 januari 2014 14:19 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Dat is waar, als je All Time Low daar neerzet lukt dat ook, en dat kost minder.
SomaFM indie pop rocks! staat nu op.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:06 schreef Z het volgende:
[..]
Ik heb jaren geluisterd naar Soma FM, 'indiepop rocks', maar dat is niet meer wat het was. Thuis staat nu altijd BBC radio 6 aan, wat een fantastisch station is. Soms wat er wat veel gepraat maar als dat van bijvoorbeeld Jarvis Cocker is (elke zondag) dan is daar helemaal niks mis mee.
Ze hebben zo nu en dan nog best wel sterke songs, vind ik. Zoiets bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:25 schreef Norrage het volgende:
Ik heb nog nooit een plaat van KoL geluisterd, alleen die ene single Sex On Fire.
Verder wel een topavond gehad toen. Godverdomme.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:24 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik heb KoL in 2008 nog op Werchter gezien. Dat was weinig verheffend, nee.
Toen stond Radiohead er ook. Wat een setlist zag ik netquote:Op donderdag 16 januari 2014 14:24 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik heb KoL in 2008 nog op Werchter gezien. Dat was weinig verheffend, nee.
Vorig jaar begonnen ze leuk met een aantal oude nummers, maar dat hield al snel op. Toen kwamen de gezapige singles van de laatste twee albums weerquote:Op donderdag 16 januari 2014 14:25 schreef Felagund het volgende:
Ik zou ze nog wel een keer willen zien, al was het maar omdat ik ze vroeger leuk vond.
Ja, Sigur Rós en Radiohead op één avond. Beter krijg je 't bijna niet.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Verder wel een topavond gehad toen. Godverdomme.
Portishead en Sigur Rós op een avond.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:28 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ja, Sigur Rós en Radiohead op één avond. Beter krijg je 't bijna niet.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Portishead en Sigur Rós op een avond.
Agree to disagree, ik ga dan toch 100% voor de eerste combo.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Portishead en Sigur Rós op een avond.
Dat zijn wel de 2 beste dag-lineups die ik binnen de Benelux heb gezien sinds ik dat actief volgquote:
Haten is zo gemakkelijk.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:12 schreef Norrage het volgende:
[..]
Volgens mij is MCH, zoals gewoonlijk, aan het zeuren over dat wij aan het zeuren zijn.
Ja, Gandhi, anders leg je nou 's even uit wat je bedoelt, in plaats van volstrekt onduidelijke one-liners.quote:
Waarom heb jij trouwens een Strassenbahnlogo als UI?quote:
quote:
Ik denk dat hij vindt dat we in herhaling vallen, en wij dat alleen maar doen omdat dat het hip is om op KoL en op PP/RW te haten.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:33 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ja, Gandhi, anders leg je nou 's even uit wat je bedoelt, in plaats van volstrekt onduidelijke one-liners.
Ik vind dat mensen over het algemeen een beetje vaak in herhaling vallen. Maar in dezen Werchter ook wel hoor.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik denk dat hij vindt dat we in herhaling vallen, en wij dat alleen maar doen omdat dat het hip is om op KoL en op PP/RW te haten.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:38 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik vind dat mensen over het algemeen een beetje vaak in herhaling vallen. Maar in dezen Werchter ook wel hoor.
Poeh.....moet ik eigenlijk even mijn playlist van thuis raadplegen. En die heb ik hier niet. Je mist iig wel het een en ander geloof ik.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:38 schreef Felagund het volgende:
Iemand nog tips voor mijn Nu-Jazz lijstje? Polar Bear moet er sowieso nog bij zie ik. (Al weet ik niet of dat strikt gezien Nu-Jazz is).
Nu-Jazz, a playlist by chris_gamgee on Spotify
Overigens niet mijn droom line up ofzo, maar ik denk in retrospect wel 1 van de sterkste festivaldagen die ik meegemaakt heb qua bands die later groot werden.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Radiohead, Guided By Voices, Green Day, Foo Fighters en Beck op 1 avond.
Tegenwoordig wss niet meer echt betaalbaar.
Ik zou hier mijn bed niet voor uit komen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Overigens niet mijn droom line up ofzo, maar ik denk in retrospect wel 1 van de sterkste festivaldagen die ik meegemaakt heb qua bands die later groot werden.
Ik voor jouw droom line up ook niet, dus schroom nietquote:Op donderdag 16 januari 2014 15:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zou hier mijn bed niet voor uit komen.
Nouja, das ook weer niet waar..
Is het weer wat goedkoper he, marktprincipe alles.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik voor jouw droom line up ook niet, dus schroom niet
quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Naja, ik zou de Jeugd nog meepikken en me dan bezatten. Wat Guided By Voices wss allang gedaan heeft, vandaar dat ik die ook maar laat schieten.
Maximo Park is echt razend kut geworden. Franz Ferdinand kan nog steeds nog wel, maar niet van harte.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:27 schreef Z het volgende:
2005 lowlands op 1 avond Arcade Fire, Art Brut, Futureheads, Maxïmo Park was ook aardig memorabel. En was op dezelfde avond ook nog Franz Ferdinand geloof ik. Toen konden Maxïmo Park en Franz Ferdinand nog overigens
Je haalt nu 2 dagen door elkaarquote:Op donderdag 16 januari 2014 15:27 schreef Z het volgende:
2005 lowlands op 1 avond Arcade Fire, Art Brut, Futureheads, Maxïmo Park was ook aardig memorabel. En was op dezelfde avond ook nog Franz Ferdinand geloof ik. Toen konden Maxïmo Park en Franz Ferdinand nog overigens
Het was de drank. Kan jij ergens een blokkenschema vinden?quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Je haalt nu 2 dagen door elkaar
Ja, eeuwig zonde. Nu is het echt niets meer. Eigenlijk vooral omdat ze van het hoekige afgestapt zijn denk ik.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:31 schreef Maxerazzi het volgende:
Maxïmo Park is toch wel zonde qua aftakeling. Met die eerste twee platen ontstegen ze toentertijd voor mij zonder twijfel die stortvloed aan britpop-bandjes.
Ik vond er eigenlijk niet zoveel aanquote:Op donderdag 16 januari 2014 15:53 schreef Z het volgende:
Art Brut was inderdaad een last minute wijziging geloof ik. Dat was toch ook een echt leuke band.
Hype weet ik niet, maar is wel een bekende naam toch?quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:26 schreef Norrage het volgende:
Leuk. Ierse folk-rock:
Geen idee dat dit bekend is, 1.5 miljoen views alHeb ik een hype gemist?
Ja, maar met 1.5 miljoen views ben je niet indie meerquote:Op donderdag 16 januari 2014 17:23 schreef ranja het volgende:
[..]
Hype weet ik niet, maar is wel een bekende naam toch?
Maar 1.5 miljoen views in bijna een half jaar tijd is ook ook weer niet zo bijzonder.
Ik moest lachen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:33 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ja, Gandhi, anders leg je nou 's even uit wat je bedoelt, in plaats van volstrekt onduidelijke one-liners.
ach, dat geldt voor 90% van de bands in dit topicquote:Op donderdag 16 januari 2014 17:30 schreef Norrage het volgende:
Ja, maar met 1.5 miljoen views ben je niet indie meerIk had nog nooit van zijn naam gehoord iig.
Ik nu ookquote:
Meestal hebben we het toch over vrij bekende bands?quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:36 schreef ranja het volgende:
[..]
ach, dat geldt voor 90% van de bands in dit topic
Ssst. Niet de illusie verpesten. Dit topic is net een goochelaarsact, als je het doek optilt is het verpest.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Meestal hebben we het toch over vrij bekende bands?
bedoelt hij niet, dat 90% van de bands niet indie zijn? of is de definitie gewoon indie = onbekend?quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Of dat 90% van de bands 1,5 miljoen plays halen op Youtube?quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
bedoelt hij niet, dat 90% van de bands niet indie zijn?
Ja, preciesquote:Op donderdag 16 januari 2014 17:39 schreef Felagund het volgende:
quote:Ja, maar met 1.5 miljoen views ben je niet indie meer
quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:45 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Kapitein, wat zie je?
- Oh god. Er komt een discussie over de definitie van indie aan
Er stond nog een tweede zin achter.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:44 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, precies
ik reageerde dus op
[..]
Ja, maar daar ging mijn opmerking niet overquote:Op donderdag 16 januari 2014 17:47 schreef Felagund het volgende:
Er stond nog een tweede zin achter.
Ik heb deze week hun eerste nog eens geluisterd en toen mij verbaasd waarom ik die niet vaker heb geluisterd. Ik ben wel benieuwd naar hun nieuwe album.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:47 schreef ranja het volgende:
Overigens net op de luisterpaal Warpaint beluisterd (ja die hebben ook 2 miljoen views op youtube).
Eigenlijk niet veel anders dan hun eerste, in die zin dat ik na een kwartier wel zin heb in wat anders.
Dat was mij dus onduidelijk.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:48 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, maar daar ging mijn opmerking niet over
Ja, maar Warpaint is wel altijd een gigantische hype geweest. Weet niet waaromquote:Op donderdag 16 januari 2014 17:47 schreef ranja het volgende:
Overigens net op de luisterpaal Warpaint beluisterd (ja die hebben ook 2 miljoen views op youtube).
Eigenlijk niet veel anders dan hun eerste, in die zin dat ik na een kwartier wel zin heb in wat anders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Ook nu weer trouwens."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
dus geen Kanye en Kings of Leonquote:Op donderdag 16 januari 2014 17:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Volgens de OP moeten we geen discussie voeren over wat 'indie' is, maar moeten we het wel over obscure bandjes hebben. Dus geen Major Label-artiesten
Yeezus is wel zo slecht en obscuur en losbandig en hipsterig dat we het in dit topic wel mogen bespreken.quote:
zo obscuur dat-ie in elke categorie in elke jaarlijst zo'n beetje wonquote:Op donderdag 16 januari 2014 17:52 schreef Norrage het volgende:
Yeezus is wel zo slecht en obscuur en losbandig en hipsterig dat we het in dit topic wel mogen bespreken.
Luisterpaal dusquote:Op donderdag 16 januari 2014 17:48 schreef Felagund het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar hun nieuwe album.
Muziek is hipster, als het obscuur is. Maar als meerdere mensen het obscure leuk gaan vinden, is het niet meer hipster.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:53 schreef ranja het volgende:
[..]
zo obscuur dat-ie in elke categorie in elke jaarlijst zo'n beetje won
en hipster en obscuur is toch een beetje tegenstrijdig, toch?
Het is hipster om indie muziek leuk te vinden, toch? Tenminste, wij worden altijd voor hipster uitgescholden door mensen die er geen verstand van hebbenquote:
Het is wel weer dezelfde sound.. dat is wel jammer. Het doet me daarom ook minder.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:47 schreef ranja het volgende:
quote:
Ik gebruik o.a. om die reden geen spotify. Vind het een erg vervelend programma. Laat mij mijn bibliotheek maar zelf beherenquote:Op donderdag 16 januari 2014 18:23 schreef MCH het volgende:
[..]![]()
Ik heb vandaag voor het eerst Spotify geluisterd maar klopt het dat er totaal geen peil op valt te trekken wat er van een band beschikbaar is? Ik zocht op dEUS en ik wou twee van hun betere albums luisteren (Pocket Revolution en Vantage Point) maar die staan er dus niet op.
Vaak valt er juist wel een peil op te trekkenquote:Op donderdag 16 januari 2014 18:23 schreef MCH het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst Spotify geluisterd maar klopt het dat er totaal geen peil op valt te trekken wat er van een band beschikbaar is? Ik zocht op dEUS en ik wou twee van hun betere albums luisteren (Pocket Revolution en Vantage Point) maar die staan er dus niet op.
Bedankt ranja voor de uitleg. Als ik zo de wiki van dEUS lees lijkt dat nog te kloppen ook.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:30 schreef ranja het volgende:
[..]
Vaak valt er juist wel een peil op te trekkenDe albums die niet beschikbaar zijn zitten waarschijnlijk bij een ander label dan degene die wel beschikbaar zijn.
twitter:EddieArgos twitterde op vrijdag 10-01-2014 om 16:15:10ART BRUT HAVE not BEEN NOMINATED FOR A BRIT AWARD! reageer retweet
Zag ze laatst in Rotown, geweldige gasten. Heb de ballen uit me'n broek gelachen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:35 schreef MCH het volgende:
twitter:EddieArgos twitterde op vrijdag 10-01-2014 om 16:15:10ART BRUT HAVE not BEEN NOMINATED FOR A BRIT AWARD! reageer retweet
Vooral kut bij Sufjan Stevensquote:Op donderdag 16 januari 2014 18:30 schreef ranja het volgende:
[..]
Vaak valt er juist wel een peil op te trekkenDe albums die niet beschikbaar zijn zitten waarschijnlijk bij een ander label dan degene die wel beschikbaar zijn.
Fixed.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 01:31 schreef Slobeend het volgende:
Ásgeir is live erg sterk. Nýfallið regn![]()
Klinkt wel aardig ja, maar niet super origineel. Gelukkig (zoals je ook in de review meldt) alles instrumentaal.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 11:49 schreef Norrage het volgende:
Omdat niemand mijn plug van Monomyth bleek op te pakken, moeten jullie maar de recensie lezen![]()
http://pat-sounds.blogspo(...)h-monomyth-2014.html
Met het beste nummer. Gaat dat luisteren
Yo Tchock,quote:
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:09 schreef MCH het volgende:
[..]
Yo Tchock,
Ik ben er even op gaan letten en er staat al zeker een half etmaal niks over Liam, Oasis, Noel of Beady Eye op de frontpage van NME. Vond het verder wel een goeie hoor!
Daarnaast:quote:De hyperbool is de stijlfiguur van overdrijving. Het tegenovergestelde is een parabool. Er zijn verschillende redenen om een hyperbool te gebruiken, meestal is het om iets sterk uit te drukken. Maar ook variatie in schrijfstijl en humor kunnen redenen zijn om de hyperbool te gebruiken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hyperbool_(stijlfiguur)
quote:
Gast, ga er niet zo serieus op in. De NME houdt van overdrijven en ik vond het op zich wel grappig wat Tchock zei. Toen ging ik het even bijhouden en had hij nog gelijk ook.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:17 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
[..]
Daarnaast:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Who: Beck Details: 'Morning Phase', February. What to expect: Described by the Beck as being part of a "California tradition", his first LP since 2008 was recorded in part by Jack White and pays homage to the sepia-hued 60s sounds of The Byrds and Neil Young. A second new album is also said to be recorded, scheduled for release in late 2014.
Read more at http://www.nme.com/photos(...)#GOaidbqjoiMTzw3v.99
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:19 schreef Felagund het volgende:
Beck zou twee nieuwe albums uitbrengen dit jaar, volgens NME:
[..]
Joh, trek 't je niet aan. Verder ook niets serieus aan mijn reactie, volgens mij precies wat jij doet: plagerijtje.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:18 schreef MCH het volgende:
[..]
Gast, ga er niet zo serieus op in. De NME houdt van overdrijven en ik vond het op zich wel grappig wat Tchock zei. Toen ging ik het even bijhouden en had hij nog gelijk ook.
En ik mag nog wel zo graag 'hap, hap, hap' zeggen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:24 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Joh, trek 't je niet aan. Verder ook niets serieus aan mijn reactie, volgens mij precies wat jij doet: plagerijtje.
Godverdomme.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:36 schreef MCH het volgende:
Als pikstraf maar even m'n usericoon aangepast.
Ik kom dan niet verder dan het repertoire van Dream Theaterquote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:49 schreef BoerBert het volgende:
Ik luister de laatste tijd nogal regelmatig naar
Lang nummer, maar wel genieten.
De vraag: Wat vindt Ú het beste nummer dat langer is dan 15 minuten?
Dit is wel een pareltje jaquote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:49 schreef BoerBert het volgende:
Schaam je inderdaad. Dream Theaterquote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik kom dan niet verder dan het repertoire van Dream Theater
Echoes/SOYCD van Pink Floyd, of Chameleon van Herbie Hancock.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:49 schreef BoerBert het volgende:
10-15 ken ik genoeg.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
Schaam je inderdaad. Dream Theater![]()
Ik heb geen idee, het meeste is geloof ik niet langer dan 15 minutenzal ik voornamelijk op jazz uitkomen. Of nummers van net 12 minuten ofzo
Ohja.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
10-15 ken ik genoeg.
De eerste 2 albums met LaBrie () zijn echt wel goed en tot aan 2000 was het wel een ok band.
Daarna drama.
Pink Floyds langere nummers vind ik over het algemeen mwah overigens.
Ik wilde het niet te makkelijk maken door 10 minuten te zeggenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
Schaam je inderdaad. Dream Theater![]()
Ik heb geen idee, het meeste is geloof ik niet langer dan 15 minutenzal ik voornamelijk op jazz uitkomen. Of nummers van net 12 minuten ofzo
Ja Shine on you crazy diamond zijn dan weer 2 nummers van net niet 15 minuten in mijn beleving. Echoes en Atom Heart vind ik minder.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ohja.
Shine on you crazy diamond natuurlijk
En Echoes
En Dogs
Maar dat komt meer omdat het een niet zo interessant nummer is.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:58 schreef BoerBert het volgende:
Supersymmetry van AF voelt als 20 minuten.
PF album coversquote:
Dat bedoel ikquote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar dat komt meer omdat het een niet zo interessant nummer is.
Ik dacht dat 3 minuten al lang zou zijn voor jouquote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Om het nog enigszins indie te houden, qua 15:00+:
Jimmy Eat World - Goodbye Sky Harbor.
Ja, is ook zo, maar deze heeft toch watquote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik dacht dat 3 minuten al lang zou zijn voor jou
Ohja, dat is natuurlijk eigenlijk 1 nummer. Ik heb hem in delen. Zo is met het Godspeed ook trouwens, die hebben natuurlijk ook eigenlijk lange nummers maar die heb ik ook in opgesplitste versies.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:04 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
En natuurlijk 45:11 van LCD Soundsystem
Was ook één nummer. De platenmaatschappij heeft er toentertijd 3 nummers van gemaakt om de cd nog enigszins commercieel rendabel te maken. In ieder geval, dat is mij ooit verteld.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Op mijn cd zijn de 1e 3 nummers van Talk Talk's Spirit of Eden ook 1 nummer.
Ja, maar dat zijn geen officiele versies. Als we echt live-versies meetellen is dat inderdaad de beste. Maar Hammersmith is wel een officiele releasequote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:06 schreef Immerdebestebob het volgende:
De langste versie van New York Serenade is ook lang genoeg. Norrage was toch Bruce-adapt?
ohja Tubular Bells natuurlijkquote:
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:12 schreef Felagund het volgende:
We gaan wel allemaal netjes de geposte linkjes luisteren toch?
Opethquote:
Spreek je morgenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:15 schreef Norrage het volgende:
Ik ben de geposte videos aan het luisteren. Ik ben nog steeds bij de eerste
Helemaal onderaan:quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:09 schreef MCH het volgende:
[..]
Yo Tchock,
Ik ben er even op gaan letten en er staat al zeker een half etmaal niks over Liam, Oasis, Noel of Beady Eye op de frontpage van NME. Vond het verder wel een goeie hoor!
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:18 schreef Maxerazzi het volgende:
Eeuwige zonde natuurlijk dat deze rockopera niet door is gevoerd tot ver in de twintig minuten:
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Helemaal onderaan:
[ afbeelding ]
Er staat ALTIJD iets van de broertjes op de frontpage van NME.
Hehe, nou ik heb op ctrl+f gezocht op die woorden en bij mij staat ie er niet tussen. Hence, volgens mij google je teveel op Oasis en past NME haar website aan naar jouw zoekvoorkeuren en muzieksmaak.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Helemaal onderaan:
[ afbeelding ]
Er staat ALTIJD iets van de broertjes op de frontpage van NME.
Dit was inderdaad Random mode dus toeval. Maar geef toe dat ze prima een eigen rubriek hadden kunnen hebben op noelme.com.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:29 schreef MCH het volgende:
[..]
Hehe, nou ik heb op ctrl+f gezocht op die woorden en bij mij staat ie er niet tussen. Hence, volgens mij google je teveel op Oasis en past NME haar website aan naar jouw zoekvoorkeuren en muzieksmaak.
Velvet Underground - Sister Rayquote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:49 schreef BoerBert het volgende:
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:29 schreef MCH het volgende:
[..]
Hehe, nou ik heb op ctrl+f gezocht op die woorden en bij mij staat ie er niet tussen. Hence, volgens mij google je teveel op Oasis en past NME haar website aan naar jouw zoekvoorkeuren en muzieksmaak.
The Tain van ze is wel lang genoeg. Is ook geen onaardig nummerquote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:15 schreef Immerdebestebob het volgende:
Deze is wel een stukje te kort, maar toch een van mijn favoriete lange nummers
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:49 schreef BoerBert het volgende:
Live is was die nog veel beterquote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:45 schreef kciR het volgende:
Sonic Youth - The Diamond Sea (dit nummer stond ook op Destroyed Rooms uit 2006, een album met wat B-kantjes, en was mijn eerst SY plaat en tevens eye opener. Dit was rond de tijd dat ik mij voor muziek begon te interesseren. Ik weet nog dat ik die eindeloze distortion gitaren geweldig vond)
Ja die van PTM wilde ik eingelijk samen met Cobra van MMJ posten. Twee top EPsquote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:45 schreef kciR het volgende:
Nummers langer dan 15min in mijn muziekbibliotheek zijn voor 80% postrock. Maar daar zitten zeker wat parels tussen. Godspeed uiteraard, maar die is al genoemd..
Mono - Yearning (hoogwaardige Japanse post rock)
Sonic Youth - The Diamond Sea (dit nummer stond ook op Destroyed Rooms uit 2006, een album met wat B-kantjes, en was mijn eerst SY plaat en tevens eye opener. Dit was rond de tijd dat ik mij voor muziek begon te interesseren. Ik weet nog dat ik die eindeloze distortion gitaren geweldig vond)
Portugal. The Man - It's Complicated Being A Wizard
Drie nummers, maar je bent toch weer een dik uur verder, voor ze allemaal voorbij zijn..
Colour Haze is ook wel heel vet met de langere nummersquote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:50 schreef ranja het volgende:
En ja, ik heb ook nog wel wat meer in m'n collectie van Godspeed en Mono (japan) (postrock), The Machine en Colour Haze (stoner/psychrock) en Toner Low (drone)
Van die lekkere ram-plaatjesquote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Colour Haze is ook wel heel vet met de langere nummers
Boris heeft ook wel leuke langere nummers nog.
Voor dit topic lijkt me eerder nummers onder de 2 minuten interessant dan heb je ook zin om al die youtube linkjes te checken bij nummers van langer dan 15 minuten heb ik dat wat minder.
Zeker, maar dan zou ik ook zeker The Machine eens proberen als je die nog niet kentquote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
klinkt goed.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:07 schreef ranja het volgende:
[..]
Zeker, maar dan zou ik ook zeker The Machine eens proberen als je die nog niet kent
Traumahelikopter lijkt me ook leukquote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:36 schreef kciR het volgende:
28 april staat Shearwater in de Bitterzoet
Staan sowieso wel leuke dingen geprogrammeerd de komende maanden; Stephen Malkmus, We Are Scientists, Jezables, Head and the Heart..
Ik huiver altijd een beetje bij Bitterzoet, het staat daar altijd zo stampensvol..neemt de hele concert-beleving weg....quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:36 schreef kciR het volgende:
28 april staat Shearwater in de Bitterzoet
Staan sowieso wel leuke dingen geprogrammeerd de komende maanden; Stephen Malkmus, We Are Scientists, Jezables, Head and the Heart..
Oh dat klinkt wel erg goed, maar ik kan dus niet...quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:26 schreef Norrage het volgende:
Morgen Liminanas in EKKO, lijkt me leuk
alles van half-handed cloud, die hebben bijna enkel zulke nummersquote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Boris heeft ook wel leuke langere nummers nog.
Voor dit topic lijkt me eerder nummers onder de 2 minuten interessant dan heb je ook zin om al die youtube linkjes te checken bij nummers van langer dan 15 minuten heb ik dat wat minder.
Erg lekker dit!quote:
Was live ook erg goed donderdag. Staan met z'n zevenen(!) op het podium en overwegend blankquote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:03 schreef kciR het volgende:
Jungle (is hier al meermaals geplugd) is toch wel echt heerlijke muziek!
Allemaal blank ja?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:10 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Was live ook erg goed donderdag. Staan met z'n zevenen(!) op het podium en overwegend blank
Vorig jaar op 3 festivals gezien, erg leuk inderdaadquote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:43 schreef Immerdebestebob het volgende:
Traumahelikopter lijkt me ook leuk
Ja, heel fijn ja. De Peace van 2014quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:03 schreef kciR het volgende:
Jungle (is hier al meermaals geplugd) is toch wel echt heerlijke muziek!
Was dat niet Jungle by Night?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:10 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Was live ook erg goed donderdag. Staan met z'n zevenen(!) op het podium en overwegend blank
Inclusief tegenvallend album? Peace schijnt dit jaar weer met een nieuw album te komen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:06 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, heel fijn ja. De Peace van 2014
Voorlopig kan ik er nog niks over zeggenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
Inclusief tegenvallend album? Peace schijnt dit jaar weer met een nieuw album te komen.
Ik vind het begin goed, totdat het refrein begintquote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:42 schreef Norrage het volgende:
En die nieuwe Warpaint is maar irritant zeg. Zeker dat singletje, Love To Diewat een vreselijk nummer. De rest van het album is wel lekker veelzijdig
Weer een post met een typische Norrage-tegenstelling.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:42 schreef Norrage het volgende:
En die nieuwe Warpaint is maar irritant zeg. Zeker dat singletje, Love To Diewat een vreselijk nummer. De rest van het album is wel lekker veelzijdig
Mwah, die veelzijdigheid redt het album nietquote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Weer een post met een typische Norrage-tegenstelling.
Hehe, dat zou je bijna denken. Maar nee, het was echt Jungle.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Was dat niet Jungle by Night?
Per mood waar je in bentquote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:23 schreef Zocalo het volgende:
Indie raad nodig: ik zit met een probleem. Ik heb nu Deezer (soort Spotify, als je het niet kent) en wil playlists maken. Voorheen had ik ook een grote centrale playlist voor als ik niet wist wat ik wilde, en maar een beetje ging shufflen.
Hier kan een playlist echter maar max 400 nummers bevatten, en nu weet ik niet hoe ik de playlists wil inrichten. Per genre? Artiest? Alfabetisch? Wat vinden jullie zelf handig?
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:10 schreef BoerBert het volgende:
Ik gebruik wel Spotify maar niet mobiel.
Inderdaad, en andersomquote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:03 schreef Norrage het volgende:
Spotifygebruiken voor de muziek die je niet kunt vinden in winkel of torrents
Er is meer op internet te vinden dan op Spotify staat, daar durf ik wel wat voor te verwedden.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:03 schreef Norrage het volgende:
Spotifygebruiken voor de muziek die je niet kunt vinden in winkel of torrents
Ja maar daar gaat het niet omquote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er is meer op internet te vinden dan op Spotify staat, daar durf ik wel wat voor te verwedden.
Hmm, oké. Ik kan in elk geval via mijn normale internetbronnen + soulseek vrijwel alles vinden wat ik zoek. Het komt echt heel zelden voor dat er iets niet is, en dan heb ik nog een vriend die toegang heeft tot veel meer muziek dan ik.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:09 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja maar daar gaat het niet ombij mij gaat het iig niet op de andere kant op
Waar zoek je online? edit: Wacht DM dat maar want het is vast weer banbaar.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:12 schreef Norrage het volgende:
Ik kan van bv allemaal obscure Nederlandse bandjes echt geen downloads vinden. Of andere artiesten die misschien bij 100 mensen bekend zijn. Maar spotify heeft die bijna altijd
Pff van allesquote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waar zoek je online? edit: Wacht DM dat maar want het is vast weer banbaar.
Ach als je alles wilt vinden, heb je ook youtube nogquote:Op zondag 19 januari 2014 00:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Je hebt natuurlijk ook altijd nog Grooveshark, waar veel op te vinden is dat niet op Spotify of Deezer staat.
Alleen de kwaliteit kan soms wat minder zijn.
Het is vergelijkbaar, aangezien Grooveshark ook door 'het publiek' ingevoerd wordt.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ach als je alles wilt vinden, heb je ook youtube nog
Soundcloud. Ook fijne, en heel wat overzichtelijkere , sitequote:Op zondag 19 januari 2014 00:22 schreef Felagund het volgende:
Je hebt ook nog die streamingsdienst waarbij je bij elke seconde een mening kan invoeren (Je ziet dan bij een liedje bij bepaalde stukken één of meerdere userfoto's staan). Iemand een idee hoe deze dienst ook alweer heet?
En je hebt nog hypemachine, maar dat is niet zo groot, meer om enkele liedjes te vinden die veel op blogs worden genoemd.
alleen die schijtreclame altijd, de laatste tijd weet zelfs het vaagste filmpje ervanquote:Op zondag 19 januari 2014 00:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ach als je alles wilt vinden, heb je ook youtube nog
Dat we het nog mogen meemaken! Norrage eindelijk gevallen voor Daryll-Ann!quote:Op zondag 19 januari 2014 00:12 schreef Norrage het volgende:
Daryll-ann was net, ik geef het toe, ook wel heel vet
Tsja, live is natuurlijk vaak anders dan studioquote:Op zondag 19 januari 2014 12:45 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat we het nog mogen meemaken! Norrage eindelijk gevallen voor Daryll-Ann!
Die postte ik nog eergisteren, mij erover verbazend dit bijna 2 miljoen views heeft op youtube, en dat ik dus een hype gemist hadquote:Op zondag 19 januari 2014 11:31 schreef kciR het volgende:
Ik zat gisteren wat playlisten op Spotify te beluistern. Kwam ik Hozier tegen. Klinkt erg goed. Singer songwriter met een soulvolle stem, met een vleugje blues en jazz. Zal dit jaar wel met een debuut album komen.
Oh, ik heb die post dan helemaal gemist.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:43 schreef Norrage het volgende:
[..]
Die postte ik nog eergisteren, mij erover verbazend dit bijna 2 miljoen views heeft op youtube, en dat ik dus een hype gemist had
Haha. Het kan soms niet vaak genoeg genoemd wordenquote:Op zondag 19 januari 2014 15:25 schreef kciR het volgende:
[..]
Oh, ik heb die post dan helemaal gemist.
Hij heeft het volgens 3voor12 ook goed gedaan op ESNS lees ik net.
Sja, geproduceerd door Kanye hèquote:Op zondag 19 januari 2014 15:22 schreef Norrage het volgende:
Die Common - Be tip was trouwens een goede
Kan je nagaan, het studiowerk is nóg beter!quote:Op zondag 19 januari 2014 14:43 schreef Norrage het volgende:
[..]
Tsja, live is natuurlijk vaak anders dan studio
Nouquote:Op zondag 19 januari 2014 17:21 schreef methodmich het volgende:
[..]
Kan je nagaan, het studiowerk is nóg beter!
Hmm late reactie, maar Aumgn van Can dan. Omdat Voodoo Chile van Jimi Hendrix en Flood II van Boris net te kort zijn.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:49 schreef BoerBert het volgende:
Vrijwel alles niet uit Europa is niet op Spotify te vinden. Luister veel Japanse en Koreaanse muziek, maar dat staat er maar weinig op.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:12 schreef Norrage het volgende:
Ik kan van bv allemaal obscure Nederlandse bandjes echt geen downloads vinden. Of andere artiesten die misschien bij 100 mensen bekend zijn. Maar spotify heeft die bijna altijd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |