Beste album ooit. Of tenminste het 8 na beste album ooit: MUZ / FOK! album top 100 allertijden 2013 #1quote:
Nu heb je Evil Indie Friendsquote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:22 schreef Norrage het volgende:
[..]
Beste album ooit. Of tenminste het 8 na beste album ooit: MUZ / FOK! album top 100 allertijden 2013 #1
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Eckte hipstersport
http://xtremeironing.com/
Olivia?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:10 schreef Maxerazzi het volgende:
Even tussendoor: verhuur Ruiz schijnt rond te zijn. Weet niet of ik daar zo blij mee ben, qua beleid dan.
Sowieso geniale band. Vast hoog geëindigd in mijn eindlijstquote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:25 schreef Norrage het volgende:
PTM heeft sowieso geniale TT albumtitels:
Indie: You Vultures!!
It's Complicated Being Indie
Censored Indie
Evil indie Friends
Indie Ghetto
Indie Mountain, Indie Cloud
The Indie Indie-hipster
Ik kan niet veel met lauwe Thee. (Wie noemt zijn kind nou Thé?).quote:
Ik vind die van Modest Mouse nog net iets leuker/origineler. Maar misschien zijn die van PTM wel meer geschikt als TT.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:25 schreef Norrage het volgende:
PTM heeft sowieso geniale TT albumtitels:
Indie: You Vultures!!
It's Complicated Being Indie
Censored Indie
Evil indie Friends
Indie Ghetto
Indie Mountain, Indie Cloud
The Indie Indie-hipster
Toch is dit een hele goede band:quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik kan niet veel met lauwe Thee. (Wie noemt zijn kind nou Thé?).
Dat bedoel ik ook meer. De titels zelf zijn niet zo heel boeiend. MM heeft trouwens ook hele fijne TT titels.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind die van Modest Mouse nog net iets leuker/origineler. Maar misschien zijn die van PTM wel meer geschikt als TT.
quote:
Totaal niet wat PSV nodig heeft, maar geweldige voetballerquote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:10 schreef Maxerazzi het volgende:
Even tussendoor: verhuur Ruiz schijnt rond te zijn. Weet niet of ik daar zo blij mee ben, qua beleid dan.
Ik zie nu pas dat het een Radiohead-TT is/was.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:18 schreef Norrage het volgende:
Dit topic gaat wel weer snel trouwens, dat was alweer een tijdje geleden. En dat zonder MoodyKennelijk inspireert een Radiohead TT
Alles beter dan Cardiff City, mijn waarde.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik schaam me diep. Zelfs hier ben ik niet veilig en wordt mijn liefde beschimpt
Het is wel terecht![]()
![]()
Daar zit wel een behoorlijke kern van waarheid in. Tan,quote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Alles beter dan Cardiff City, mijn waarde.
Ik doe al 'n tijdje aan olifantenpolo. Gaat best aardig:quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Eckte hipstersport
http://xtremeironing.com/
Thanks! En Jarvis Cocker is een held ja. Dat wordt deze zondagmiddag spenderen aan Pulp te ontdekkenquote:Op zondag 12 januari 2014 13:49 schreef takkfyrir het volgende:
Ik had stiekem nog nooit van Jarvis Cocker gehoord, maar als ik ´m zo google had dat eigenlijk wel gemoeten en ga ik ervan uit dat ie hier wel bekend is. In ieder geval is hij op het nummer Falling From The Sun te horen, met Marram en Margaret Bennett. Misschien dat iemand dat hier (ook) leuk vindt.
Ik zal mijn huiswerk eens gaan doen.quote:Op zondag 12 januari 2014 13:59 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Thanks! En Jarvis Cocker is een held ja. Dat wordt deze zondagmiddag spenderen aan Pulp te ontdekkenMet name het drieluik His 'n' Hers, Different Class en This is Hardcore
Oooooooeh. leuk. Die single was al vetquote:
quote:
quote:Door de zwaartekracht gaat de bloemtros naar beneden hangen. De vruchten willen naar boven blijven groeien (negatieve geotropie). Als de trossteel ondersteund wordt zodat de trossteel toch recht overeind blijft, blijven de vruchten gewoon recht. Er zijn diverse kleinere bananensoorten (waarvan de trossteel niet doorbuigt onder het gewicht van de vruchten) die zo van nature recht blijven. Het is dus niet genetisch bepaald en heeft ook niets met het 'groeien naar het licht' (positieve fototropie) te maken.
Mooi rijtje inderdaad. Al mis je dan supersong Razzmatazz, maar vooruit. Al zit die volgens mij nog wel in bepaalde uitvoeringen van His 'n' Hers als bonustrack.quote:Op zondag 12 januari 2014 13:59 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Thanks! En Jarvis Cocker is een held ja. Dat wordt deze zondagmiddag spenderen aan Pulp te ontdekkenMet name het drieluik His 'n' Hers, Different Class en This is Hardcore
Had het met 'High' van AM precies andersomquote:Op maandag 13 januari 2014 15:48 schreef Felagund het volgende:
Leipzig (nieuwe single van Balthazar) doet me weer erg aan AM denken.
Ben heel benieuwd!quote:Omar Rodriguez-Lopez - guitar, synths, strings
Teri Gender Bender - vocals, guitar
John Frusciante - guitar
Nicole Turley - drum machine, bass, synths, trumpets, backing vocals
Dante White-Aliano - guitar, synths
Laena Geronimo - bass, violin, trumpets
Terecht.Ik denk dat ik het een 3 had gegeven. Misschien een 3.5. De recensie klopt ook gewoon als een bus. Het gitaarwerk komt af en toe inderdaad gewoon over als een 80s powerballad.quote:
quote:There is some industrial percussion that would have sounded dated in 2000, and there is Tom Morello’s guitar solo, which could have been cribbed from some third-tier 80s power ballad.
quote:On “Heaven’s Wall” the gospel choir overwhelms the song completely
quote:It’s a quietly powerful moment, but you just know he’s going to do something to ruin it. And sure enough the song builds to a manufactured climax full of corny drum loops and gloppy strings.
Het album is leuk bedoeld, en ik neem het Bruce niet kwalijk. Maar het is gewoon slecht. Hij probeert jong en vernieuwend over te komen, maar hij komt per ongeluk over als een soort bejaarde Bon Jovi met een gitarist die niet bij zijn muziek past.quote:Morello is simply the most obvious of many elements on High Hopes that just don’t work.
Rolling Stone geeft elke rock-dino minstens een 9, soms zelfs een 10. Wrecking Ball (hoewel dat best een prima album was) kreeg bv een 10quote:
quote:Op maandag 13 januari 2014 21:54 schreef DO2 het volgende:
Nu ja, ik moest gewoon even aan jou denken.
Ja ik ook. Van zijn laatste albums kon ik Wrecking Ball nog wel een beetje waarderen, en daar was hij lekker weer de boze Bruce. Maar verder...Die akoestische albums zijn fantastisch, Nebraska, Tom Joad, Devils & Dust. Die komen lekker zwartgallig over (ik neem aan dat je dat bedoelt).quote:Op maandag 13 januari 2014 21:57 schreef DO2 het volgende:
Ik kan sowieso niet zoveel met Bruce. Hoewel ie wel briljante albums heeft gemaakt, natuurlijk.
Ik vind 'm toch op z'n best wanneer ie lekker zwartgallig is. En dat is ie al een tijdje niet meer, geloof ik.
Ik heb DO2 zijn opmerking geinterpreteerd als "donkere" muziek, over de problemen op de wereld en waar hij wat depressiever klinkt. Dat is zijn mooiste muziek, want wat hij ook doet, hoe pessimistisch het ook is, er klinkt altijd hoop uit.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:02 schreef Felagund het volgende:
Bruce is toch nooit echt zwartgallig?
Ik heb het nieuwe album nog niet geluisterd, ook nog niet echt de behoefte aan.
Ja, exact. Nebraska blijft mijn favoriet.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb DO2 zijn opmerking geinterpreteerd als "donkere" muziek, over de problemen op de wereld en waar hij wat depressiever klinkt. Dat is zijn mooiste muziek, want wat hij ook doet, hoe pessimistisch het ook is, er klinkt altijd hoop uit.
En Mile End, O.U., Seconds, Your Sister's Clothes, Sheffield Sex City etcquote:Op maandag 13 januari 2014 19:55 schreef methodmich het volgende:
[..]
Mooi rijtje inderdaad. Al mis je dan supersong Razzmatazz, maar vooruit. Al zit die volgens mij nog wel in bepaalde uitvoeringen van His 'n' Hers als bonustrack.
Nebraska is ook één van mijn favorieten. Maar ik merk steeds minder vaak naar zijn albums luister en liever een live-album op zet.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:06 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ja, exact. Nebraska blijft mijn favoriet.
De laatste keer dat ik integraal een Bruce album op heb gezet. was denk ik 5 jaar geledenquote:Op maandag 13 januari 2014 22:09 schreef Felagund het volgende:
Bruce is nu volgens mij echt een familieman. Niet echt bevorderlijk voor de kwaliteit van zijn muziek.
[..]
Nebraska is ook één van mijn favorieten. Maar ik merk steeds minder vaak naar zijn albums luister en liever een live-album op zet.
Racing In The Streetquote:Op maandag 13 januari 2014 22:12 schreef DO2 het volgende:
Ik vind het bij Bruce altijd een beetje storend wanneer ie alle registers schaamteloos opengooit.
Die constante muur van geluid trek ik niet zo goed.
Doe mij maar de ingetogen, naakte en beschouwende nummers van 'm.
Live 1975-1985 blijft nog zijn beste album, ook alle goede studio-albums komen uit die periode.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:12 schreef Norrage het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik integraal een Bruce album op heb gezet. was denk ik 5 jaar geledenOp Nebraska en Tom Joad na (en natuurlijk het uitchecken van de nieuwe albums)
Live bootlegs ftw![]()
Mjah. Ergens klopt dat wel, maar die uitvoeringen zijn daar allemaal best standaard, en het is vooral een best-of (en er staat nauwelijks WIESS op). Bootlegs als Passaic of Winterland is het beste wat er van de man bestaat, maar qua officiele releases kan niks aan Hammersmith tippen.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Live 1975-1985 blijft nog zijn beste album, ook alle goede studio-albums komen uit die periode.
Het kan nog hoor...Waar we tot 2000 elk jaar hoopten dat ie weer met de Estreet band bij elkaar zou komen, hoop ik er nu eigenlijk op dat hij ze weer eens dumpt, voor een solo-album of 2. Of zo'n briljante sessie opneemt als met de Seeger sessions.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:22 schreef DO2 het volgende:
Maar zoiets zal ie dus wel nooit meer maken... En da's toch zonde:
Dat was ook mijn eerste associatie. En verder lijkt het ook wel erg veel op Rats. Misschien te veel.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:48 schreef Felagund het volgende:
Leipzig (nieuwe single van Balthazar) doet me weer erg aan AM denken.
Die is wel aardig, ja. Ik moet die film trouwens ook nog steeds zien.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:26 schreef Norrage het volgende:
En zo'n nummer als dit, is toch wel het beste "nieuwe" nummer dat ie de laatste 5 jaar heeft gemaakt:
Als ik een lijst zou maken waarvan ik nog nooit had of heb gehoord, dan wel wat ik nooit heb willen horen, was ik allang met pek en veren weggejaagd gok ik.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:38 schreef MCH het volgende:
Jarvis Cocker niet kennen. Kun je ook voor een specifiek topic een banaanvraag doen?
Ik vind van die drie met afstand Different Class ´t tofst.quote:Op zondag 12 januari 2014 13:59 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Die violiste is wel leukquote:Op maandag 13 januari 2014 22:29 schreef Norrage het volgende:
Om even een bruggetje te slaan: eigenlijk is balthazar net als Bruce. op album zijn ze behoorlijk goed, maar live zijn ze fantastisch
Ze zijn live echt hard gegroeid op korte periode. Bij het eerste album was het een tof concert en ik was blij dat ik het zag, maar het concert dat ik vlak na de release van het tweede album zag was zo ontzettend goed, dat had ik voor geen geld in de wereld willen missen. Meer interactie met het publiek, beter op elkaar ingespeeld en ook gewoon een hele goede setlist.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:29 schreef Norrage het volgende:
Om even een bruggetje te slaan: eigenlijk is balthazar net als Bruce. op album zijn ze behoorlijk goed, maar live zijn ze fantastisch
Lijkt me van niet. Zijn niet echt figuren zoals Sid Vicious of zoquote:Op maandag 13 januari 2014 22:58 schreef MCH het volgende:
Ik vind ze wel braaf, zouden ze ook drugs gebruiken on tour?
Eens. Alleen al door Stress: The Extinction Agenda.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hey ranja, afgelopen week is 1994 uitgeroepen tot beste muziekjaar ooit (nrc meen ik)
Kun je je daarin vinden?
Het jaar dat Kurt Cobain aan zijn einde kwamquote:Op maandag 13 januari 2014 23:07 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Eens. Alleen al door Stress: The Extinction Agenda.
Heb niks met Kurt Cobain, maar des te meer met alle fantastische Hip-Hop albums uit dat jaar.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het jaar dat Kurt Cobain aan zijn einde kwam
Kan je dit soort muziek waarderen eigenlijk?quote:Op maandag 13 januari 2014 23:12 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Heb niks met Kurt Cobain, maar des te meer met alle fantastische Hip-Hop albums uit dat jaar.
Nas - Illmatic
Organized Konfusion - Stress: The Extinction Agenda
Digable Planets - Blowout Comb
Outkast - Southernplayacadillacisticmuzik
O.C. - Word...Life
Gravediggaz - 6 Feet Deep
Jeru the Damaja - The Sun Rises in the East
Gang Starr - Hard to Earn
Allemaal legendarische albums. En dit is slechts een deel.
Klinkt best relaxed.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:20 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Kan je dit soort muziek waarderen eigenlijk?
En ik zie in 1994 ook toffe albums staanBlur, Suede, Soundgarden en Nirvana
Ja, want de rest ken ik immers nietquote:Op maandag 13 januari 2014 23:22 schreef MCH het volgende:
Is het tof om alles wat uit 1994 komt en mainstream is geworden nu vet te vinden of zo?
New age muziekquote:Op maandag 13 januari 2014 23:21 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Klinkt best relaxed.
Vooral instrumentaal tof, zang is iets minder, had subtieler gemogen. welk genre is het? Ben geen kenner van electronica.
Oja daar zou ik nog eens aan beginnen, wou beginnen met Enya.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
New age muziekJa, de zang is zo zo. maar bij andere nummers is dat een stuk minder opvallend.
Vond 2012 juist het slechtste Hip-Hop jaar dat ik bewust meegemaakt heb, terwijl 2008-2010 echt fantastisch waren.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alleen de rapalbums redden dat jaar. En Alt-J en Blaudzun misschien, maar meer niet.
Das ook zeker vet. Ben helaas nog niet zo in het genre thuis, dus ken verder nog weinig meer namenquote:Op maandag 13 januari 2014 23:24 schreef Kerftminister het volgende:
Oja daar zou ik nog eens aan beginnen, wou beginnen met Enya.
Been there, done that.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:18 schreef Norrage het volgende:
Als er maar geen voetbal TT komt straks, die persoon krijgt een ban.
Nee hoor, ik was destijds al groot fan.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:22 schreef MCH het volgende:
Is het tof om alles wat uit 1994 komt en mainstream is geworden nu vet te vinden of zo?
Nee want ik vind Notorious B.I.G. niks. Verder beetje vreemde opmerking.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:22 schreef MCH het volgende:
Kan makkelijkquote:Op maandag 13 januari 2014 23:32 schreef MCH het volgende:
Hoe kun je nou Blur, Suede EN Soundgarden, Nirvana tegelijk tof vinden.
Ik zie de contradictie niet echtquote:Op maandag 13 januari 2014 23:32 schreef MCH het volgende:
Ik heb met geen van allen echt iets, dus kan mij best voorstellen dat er iemand is die ze allemaal leuk vindt.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:32 schreef MCH het volgende:
Noel Gallagher heeft nooit zijn waardering voor Nirvana onder stoelen of banken geschoven.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:32 schreef MCH het volgende:
Het embargo van het niet leuk vinden van mainstreammuziek door indiefans verdwijnt na ongeveer 3 1/3 jaar.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:22 schreef MCH het volgende:
"Nirvana had this song called 'I Hate Myself and I Want to Die', and I thought 'I'm not fucking having that. He's got everything I fucking want. He's in the most fucking critically acclaimed band in the world, he's got millions of dollars. Courtney Love, well he can have her, but he's got everything I want and he wants to fucking die? Fuck that, fuck the song and fuck him. You and me mate? We're gonna live forever!"quote:Op maandag 13 januari 2014 23:34 schreef tim. het volgende:
[..]
Noel Gallagher heeft nooit zijn waardering voor Nirvana onder stoelen of banken geschoven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 13 januari 2014 23:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het embargo van het niet leuk vinden van mainstreammuziek door indiefans verdwijnt na ongeveer 3 1/3 jaar.
Jemigquote:Op maandag 13 januari 2014 23:38 schreef Spezza19 het volgende:
Mja, sommige country artiesten hebben er wel over de 100
Ik vind Day & Age van de Killers nog steeds onwijs matig.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het embargo van het niet leuk vinden van mainstreammuziek door indiefans verdwijnt na ongeveer 3 1/3 jaar.
Ik zou Nirvana/Soundgarden bij elkaar plaatsen en Suede en Blur ook. Maar dat sluit nog steeds niet uit dat je ze alle vier leuk kan vinden.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:35 schreef DO2 het volgende:
Die bands zitten toch juist een beetje in dezelfde hoek?
Dus, dat was niet het beste optreden, maar wel het leukste?quote:Op maandag 13 januari 2014 22:52 schreef Norrage het volgende:
Ik heb Balthazar nu geloof ik 7x live gezien. De lijn qua rapportcijfers was ongeveer als volgt:
7, 7.5, 8, 8.5, 9, 9.5
Elke keer worden ze maar beter en beter. Al was de laatste keer dat ik ze zag, op BKS, wel weer ietsje minder. Maar dat lag toen ook een beetje aan het publiek en dat ik voor het eerst niet helemaal vooraan stond.
Ik zie niet hoe iemand die Suede en Blur leuk vindt ook die gare bands uit Amerika kan appreciëren.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zou Nirvana/Soundgarden bij elkaar plaatsen en Suede en Blur ook. Maar dat sluit nog steeds niet uit dat je ze alle vier leuk kan vinden.
Direct Hits is ook al een van de matigste albums van afgelopen jaar denk ikquote:Op maandag 13 januari 2014 23:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind Day & Age van de Killers nog steeds onwijs matig.
quote:Op maandag 13 januari 2014 23:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
Er bestaat gewoon een band met 96 studioalums
James Brown zal ook wel in de buurt komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/
Klinkt een beetje als alle Britpop is goed en alle uit Amerika bagger. Ik heb helemaal geen gevoel voor dat soort verschillen.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:41 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe iemand die Suede en Blur leuk vindt ook die gare bands uit Amerika kan appreciëren.
Smaken verschillen, maar om Nirvana en Soundgarden nou gaar te noemen…quote:Op maandag 13 januari 2014 23:41 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe iemand die Suede en Blur leuk vindt ook die gare bands uit Amerika kan appreciëren.
Ik begrijp echt niet waar je het over hebt, hoor.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:41 schreef MCH het volgende:
[..]
or8 m8quote:Op maandag 13 januari 2014 23:36 schreef MCH het volgende:
[..]
"Nirvana had this song called 'I Hate Myself and I Want to Die', and I thought 'I'm not fucking having that. He's got everything I fucking want. He's in the most fucking critically acclaimed band in the world, he's got millions of dollars. Courtney Love, well he can have her, but he's got everything I want and he wants to fucking die? Fuck that, fuck the song and fuck him. You and me mate? We're gonna live forever!"
Omdat Oasis een zeikband is.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:34 schreef MCH het volgende:
En waarom noemen jullie Definitely Maybe niet.
quote:Op maandag 13 januari 2014 23:40 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dus, dat was niet het beste optreden, maar wel het leukste?
Als je goed telt, kom ik met die cijfers maar tot 6 optredensquote:Op maandag 13 januari 2014 23:40 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dus, dat was niet het beste optreden, maar wel het leukste?
Dit is toch wel een erg tof nummer:quote:
Geldt niet voor alle albums natuurlijk.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind Day & Age van de Killers nog steeds onwijs matig.
Verdorie, Norrage, je kunt toch niet van me verwachten dat ik op een maandagavond ga tellen.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:48 schreef Norrage het volgende:
[..]
Als je goed telt, kom ik met die cijfers maar tot 6 optredensik ben jullie dit keer voor! Die 7e was weer een 8 geweest ofzo
Ik vind ze echt afschuwelijk. Hoe ze optreden, hoe ze praten over andere mensen, hoe ze praten over zichzelfquote:Op maandag 13 januari 2014 23:51 schreef Felagund het volgende:
En de broertjes moeten eens ophouden pseudo-arrogant te doen.
quote:Op maandag 13 januari 2014 23:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind ze echt afschuwelijk. Hoe ze optreden, hoe ze praten over andere mensen, hoe ze praten over zichzelfDe minst leuke mensen in de hele muziekbranche zijn het. Samen met die teringlijer van Live.
Punk ook.quote:
Ja, echt man. Toffe peer.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:54 schreef MCH het volgende:
[..]![]()
Liam is super man. Die is helemaal anders geworden nadat Oasis uit elkaar is.
Moet ik doorgaan? Je kunt hier een bibliotheek mee vullen man.quote:I couldn't give a f**k what that f***in clown gets up to. Have you seen when he bumped his head? (..) Put your head up so you know what you're doing! Smashed his head up: he's a f***ing idiot.
quote:Kevin Shields: 'Britpop was pushed by the government'
My Bloody Valentine leader raises possibility the mid-90s pop movement was part of an establishment conspiracy
Kevin Shields has raised the notion that Britpop was part of a government conspiracy. Speaking to the Guardian in an exclusive interview, to be published online later today and in the G2 Film&Music section tomorrow, the My Bloody Valentine leader reacted angrily to a mention of the Cool Britannia phenomenon.
"Britpop was massively pushed by the government," he said. "Someday it would be interesting to read all the MI5 files on Britpop. The wool was pulled right over everyone's eyes there."
In the early years of Tony Blair's premiership, Britpop luminaries such as Noel Gallagher and Damon Albarn were vocal supporters of the Labour government, and visited 10 Downing Street. Shields said he would only have attended "on condition we could play a song".
http://www.theguardian.co(...)pushed-by-government
Dit is gewoon grappig man. Dat je het ook nog serieus allemaal gaat zitten opzoeken als je zo'n hater bent.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, echt man. Toffe peer.
Liam Gallagher would rather 'shoot himself in the balls' than take Robbie Williams' advice
Liam Gallagher: 'Noel and Damon Albarn killed Britpop'
Over Kanye West:
[..]
Moet ik doorgaan? Je kunt hier een bibliotheek mee vullen man.
NME is zo lekker makkelijk om Gallagher-quotes vanaf te halen want die citeren ook daadwerkelijk elke scheet die de broertjes laten.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:04 schreef Spezza19 het volgende:
Je quote ook wel een fantastisch blad
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:04 schreef Maxerazzi het volgende:
Kevin Shields had 'r pas geleden zo'n leuke mening over.
[..]
Dat was een genotje jaquote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:04 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Volgens mij is Shields echt een geweldige vent. Die gast is compleet gestoordquote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:04 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:05 schreef MCH het volgende:
[..]
Dit is gewoon grappig man. Dat je het ook nog serieus allemaal gaat zitten opzoeken als je zo'n hater bent.
Dit.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Liam Gallagher is een josti, wel minder erg dan Noel.
Kanye!!!
Atzegod leest volgens mij mee. Die zit/zat Definitely Maybe van Oasis te luisteren.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoor je ook nog Oasis op de radio
Wat een prutdag.
Weer niet eensquote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:08 schreef MCH het volgende:
Ik vind Damon Albarn een kuttekop (niet omdat ik Liam zo tof vind) terwijl Blur zo vet is.
Heb ik m op ideeen gebracht vanmiddag denk ik.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:08 schreef Felagund het volgende:
[..]
Atzegod leest volgens mij mee. Die zit/zat Definitely Maybe van Oasis te luisteren.
Of gewoon heel erg slim, het is ook deels een marketing/imago kwestie.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:08 schreef Tchock het volgende:
Ik heb serieus nog nóóit de NME-site gezien zonder bericht over Oasis, Noel of Liam op de voorpagina. Die lui zijn echt gestoord.
Kamp Graham.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Weer niet eensAlbarn is echt een van mijn grote helden.
Damon is gewoon arrogant.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Weer niet eensAlbarn is echt een van mijn grote helden.
Die zou het natuurlijk ook wel waarderen als je z'n naam goed spelt.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
De eckte baas is natuurlijk Morrisey
Soundgarden heb ik ook niet zoveel mee, hoewel heb er wel een album van (en van die andere 3 bands ook).quote:Op maandag 13 januari 2014 23:32 schreef MCH het volgende:
Dit wel ja, hoewel Soundgarden voor mij ook maar de hitjes is.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:14 schreef Tchock het volgende:
Ik heb niet zo veel met Suede. Soundgarden wat meer, Blur en Nirvana groot fan van
Toch komt een van de beste britpop bands uit de VSquote:Op maandag 13 januari 2014 23:43 schreef Immerdebestebob het volgende:
Klinkt een beetje als alle Britpop is goed en alle uit Amerika bagger. Ik heb helemaal geen gevoel voor dat soort verschillen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:15 schreef ranja het volgende:
[..]
Toch komt een van de beste britpop bands uit de VSToch niet dat Vodafone album?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welk album van Wild Nothing? Ik ken alleen Gemini, volgens mij vond ik die vrij goed.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:09 schreef MCH het volgende:
Ik zit al dagenlang dat album van Wild Nothing op repeat te luisteren. Heerlijk.
[..]
Toch komt een van de beste britpop bands uit de VSMja, ze hebben 1 a 2 leuke albums… maar verder is het niet zo heel denderend…SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb ze tig keer live gezien als voorprogramma van Bowie toen...Dit account is niet meer in gebruik.
[..]
Toch komt een van de beste britpop bands uit de VSAls jij dat Britpop noemt noem ik het ShoegazeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ik zie jou er wel voor aan dat je eerst Gorillaz begon te diggen en daarna pas Blur ging luisteren.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:14 schreef Tchock het volgende:
Ik heb niet zo veel met Suede. Soundgarden wat meer, Blur en Nirvana groot fan van
Nee juist niet, vanwege die hits heb ik nooit zin gehad me te verdiepen in Soundgardenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit wel ja, hoewel Soundgarden voor mij ook maar de hitjes is.
Nocturne, uit 2012.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Welk album van Wild Nothing? Ik ken alleen Gemini, volgens mij vond ik die vrij goed.
Bohemian like you bedoel je?quote:
Thirteen tales of Urban Bohemia denk ik ja, met die hitquote:
Dat album, wat al een jaar eerder was dan die reclame, valt wat tegen inderdaad. De eerst 2 echter, geweldig.quote:
Ja wat ze daarvoor deden was wel beter, daarmee eens. Maar ik vind dat album ook nog goed te doen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:18 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat album, wat al een jaar eerder was dan die reclame, valt wat tegen inderdaad. De eerst 2 echter, geweldig.
Laatste 2 albums zijn niet echt boeiend nee. Ik heb ze wel 3x live gezien, niks mis mee.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:18 schreef MCH het volgende:
Die zijn het tegenwoordig een beetje verloren. Live schijnt het ook dramatisch te zijn, kan iemand dat confirmeren?
Toen gingen ze rare dingen doen inderdaad. Al vind ik zelfs Mission Control nog wel geinig.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:20 schreef ranja het volgende:
[..]
Laatste 2 albums zijn niet echt boeiend nee. Ik heb ze wel 3x live gezien, niks mis mee.
Ja, uiteraard. Toen ik 8 was werden 19/2000 en Clint Eastwood helemaal platgedraaid op de radio, dat is blijven plakken. Toen ik zelf meer muziek ging zoeken was Gorillaz een van de eerste albums die er bij kwam. Blur kende ik van Song 2, die werd toen volledig platgedraaid op MTV rond 2009(?) toen het ineens weer populair werd.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:16 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik zie jou er wel voor aan dat je eerst Gorillaz begon te diggen en daarna pas Blur ging luisteren.
Er is maar één album met de banaan.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:22 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Godverdomme, daar zeg je me wat, ja.
Iddquote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Er is maar één album met de banaan.
O, je bent twintig jaar. Dan kan je Oasis ook niet begrijpen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, uiteraard. Toen ik 8 was werden 19/2000 en Clint Eastwood helemaal platgedraaid op de radio, dat is blijven plakken. Toen ik zelf meer muziek ging zoeken was Gorillaz een van de eerste albums die er bij kwam. Blur kende ik van Song 2, die werd toen volledig platgedraaid op MTV rond 2009(?) toen het ineens weer populair werd.
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:23 schreef brooklyndodger het volgende:
Dit is zoveel beter dan de Warhols dus we kunnen stoppen met eindeloze discussies houden
Dit is hetzelfde als zeggen dat Oasis beter is dan Blur.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:23 schreef brooklyndodger het volgende:
Dit is zoveel beter dan de Warhols dus we kunnen stoppen met eindeloze discussies houden
Inderdaad. Pas als zure dertiger kun je die jankmuziek waarderen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:24 schreef MCH het volgende:
[..]
O, je bent twintig jaar. Dan kan je Oasis ook niet begrijpen.
Hah niet echt, Jonestown live zelfs als anton alles kapot maakt na 15 minuten zie ik nog liever dan oasisquote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit is hetzelfde als zeggen dat Oasis beter is dan Blur.
Hap hap hap.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Inderdaad. Pas als zure dertiger kun je die jankmuziek waarderen.
Ik vind Jonestown wel aardig hoor maar vroege Dandies hadden wel wat meer. Maar ja je mag ze natuurlijk niet allebei waarderenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:25 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Hah niet echt, Jonestown live zelfs als anton alles kapot maakt na 15 minuten zie ik nog liever dan oasis
Hah tuurlijk wel, ik vind de dandies(vroegere spul) ook erg tof alleen is dat latere werk vaak nog erger dan de later jonestown platen en dat zegt heel veel...quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind Jonestown wel aardig hoor maar vroege Dandies hadden wel wat meer. Maar ja je mag ze natuurlijk niet allebei waarderen
Allebei vernoemd naar dooie 60s figurenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:26 schreef MCH het volgende:
Kan iemand dat uitleggen tussen de Dandy Warhols en Jonestown?
Jij bent te jong om te begrijpen dat leeftijd er bij moet worden betrokken.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:25 schreef Tchock het volgende:
Dat vind ik zo'n zwaktebod, altijd maar leeftijd er bij te betrekken. Ik zeg toch ook niet dat jij oud bent voor de Killers of zo.
Spuit 11quote:
Maar is het een vete?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Allebei vernoemd naar dooie 60s figuren
Dig! (2004) - IMDbquote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:26 schreef MCH het volgende:
Kan iemand dat uitleggen tussen de Dandy Warhols en Jonestown?
Als je gewoon had doorgelezen, had je 't gewetenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:28 schreef ranja het volgende:
[..]
moest even denken welke band het ook weer was
toen was ik al zoekendequote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Als je gewoon had doorgelezen, had je 't geweten
Die heeft niet eens de moeite genomen om een lang verhaal in gebrekkig Engels te schrijven, over tante/opa/ander familielid met veel geld die helaas is gestorven.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:29 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik ben binnenkort zo rijk, dat ik Blur en Oasis wel kan opkopen.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:33 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Mijn 1e Oasisconcert was het weekend voordat Definitely Maybe uitkwam.
Lowlands dus, kun je je daar nog iets van herinneren?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:33 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Mijn 1e Oasisconcert was het weekend voordat Definitely Maybe uitkwam.
de sound was prima, maar we hadden toen een behoorlijke hekel aan die zeikstem van Liam.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:37 schreef MCH het volgende:
[..]
Lowlands dus, kun je je daar nog iets van herinneren?
Kies je 2 favorieten maar uit en DM ze me maarquote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:44 schreef Felagund het volgende:
Noobie, had nog een tip/ideetje voor het topic in je onderschrift.
Ja ik mocht niet Oasisquote:
Gaat over dit artikel van Atze de Vrieze:quote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:34 schreef Norrage het volgende:
https://twitter.com/aafke(...)041786834944/photo/1![]()
Ik las hetquote:
twitter:
Wat een vieze aandachtshoeren.twitter:caribouband twitterde op dinsdag 14-01-2014 om 14:15:36Can you guess what my last tweet was about? reageer retweet
Morgen op Facebook:quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:41 schreef Darkestrah het volgende:
twitter:Wat een vieze aandachtshoeren.twitter:caribouband twitterde op dinsdag 14-01-2014 om 14:15:36Can you guess what my last tweet was about? reageer retweet
Volgens P4K pas op 4 februari:quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:46 schreef Zocalo het volgende:
Het Broken Bells album zou toch vandaag uitkomen?
College Dropout is legendarisch. Late Registration en My Beautiful Dark Twisted Fantasy zijn ook zeker bovengemiddeld, maar niet super. De rest is niet bijzonder of gewoon slecht (Yeezus)quote:
"Dan wordt je beter."quote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:34 schreef Norrage het volgende:
https://twitter.com/aafke(...)041786834944/photo/1![]()
Hmm, dat vind ik dan juist weer de minste van de drie. Maar desondanks natuurlijk ook een prima plaat!quote:Op maandag 13 januari 2014 22:07 schreef Arn0 het volgende:
[..]
En Mile End, O.U., Seconds, Your Sister's Clothes, Sheffield Sex City etcZe hebben echt zoveel goede songs
Maar die drie albums zijn wel een goed startpunt, Different Class met name.
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
En die toetseniste is natuurlijk kapotlekker
Maar niet tijdens die keren dat ik ze zagquote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:50 schreef methodmich het volgende:
Ook echt een van de weinige - en misschien wel de enige - die op deze manier optreedt!
Dan was het meer zo?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:56 schreef ranja het volgende:
[..]
Maar niet tijdens die keren dat ik ze zag
Dat wijfie van die band van de oude bassist van dEUS deed het toch ook wel?!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:50 schreef methodmich het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ook echt een van de weinige - en misschien wel de enige - die op deze manier optreedt!
Je vriendin?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:40 schreef Kerftminister het volgende:
Gvd zet dat in een spoiler, zit net te scrollen terwijl iemand meekijkt.
Die hield wel haar bovenstukje aan volgens mij.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:24 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat wijfie van die band van de oude bassist van dEUS deed het toch ook wel?!
edit: Vive La Fete
[ afbeelding ]
Ze plakte op haar tepels ook wel eens een zwart kruis met tape.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:43 schreef methodmich het volgende:
[..]
Die hield wel haar bovenstukje aan volgens mij.
Ja, precies. Dat is toch nog een soort van netjes.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:43 schreef MCH het volgende:
[..]
Ze plakte op haar tepels ook wel eens een zwart kruis met tape.
Woest aantrekkelijk wijf met haar kreunende zang.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:44 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja, precies. Dat is toch nog een soort van netjes.
Ha, volgens mij kun je dan met meer dan de helft van wat in de 6 delen van 'zangeressen met gitaar(bands)' gepost is wel uit de voetenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:43 schreef Kerftminister het volgende:
Over meiden in bands gesproken, ik merk de laatste tijd dat ik wat catchy indie achtige rock met vrouwelijke vocalen erg fijn vind. Zou graag meer bands willen vinden in deze categorie, mja als je lijsten op RYM doorkijkt zie je door de bomen het bos niet meer. Moet lekker uptempo, catchy zijn met geen slaperige zang ofzo. Begeleiding liefste lekker wel met gitaren, dus geen electropop ofzo. Heb nog maar 2 bands in deze categorie gevonden die ik echt vet vind en zijn beiden Japans, voorbeeldjes van ze zodat je weet wat ik zoek.
Ahja da's waar ook, dat topic is er ook nog.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:57 schreef ranja het volgende:
[..]
Ha, volgens mij kun je dan met meer dan de helft van wat in de 6 delen van 'zangeressen met gitaar(bands)' gepost is wel uit de voeten
Spelen wel echt, dus vallen er zeker onder.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:02 schreef ranja het volgende:
Al klinkt Flip wel wat meer pop op zich.
Nooo! Dat was echt een beetje mijn bandje. Die volg ik zeker al een jaar of zeven.quote:
Ja, zag het ook.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:07 schreef WoD het volgende:
Nieuw Real Estate album in Maart dit jaar!
http://anunknownsound.com(...)te-talking-backwards
Meer uitzondering in beide gevallen. Wel de beste plaat.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:35 schreef Norrage het volgende:
Wat is Dig Out Your Soul toch een geniaal album. Nog zo'n reden dat 2008 een legendarische jaar is, en dat Oasis een legendarische band is.
eh en popbands spelen niet echtquote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:02 schreef Kerftminister het volgende:
Spelen wel echt, dus vallen er zeker onder.
Niet mee eens, 'Graduation' - wat 'de rest' is, die 808-meuk tel ik nooit mee - is een meesterwerk. Zeer innovatieve manier van samplen op paar tracks. 'Flashing Lights' wat mij betreft zijn magnum opus. Bijna foutloos, op de 2 clunkers in het midden ('Barry Bonds' en 'Drunk And Hot Girls', bohhhh) na. Zelfs mijn favoriete Kanye West-release. Zijn shows in die tijd ook ongekend. Nu is-ie 't kwijt. De HMH-show vorig jaar een van de slechtste die ik ooit zag. Zou alsnog dolgraag de niet 'watered-down' Yeezus-tour zien voordat hij naar Europa komt, maar ga 'em op een haar na missenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:33 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
College Dropout is legendarisch. Late Registration en My Beautiful Dark Twisted Fantasy zijn ook zeker bovengemiddeld, maar niet super. De rest is niet bijzonder of gewoon slecht (Yeezus)
Dat is juist het ding, dit is fenomenaal:quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:18 schreef DO2 het volgende:
Blood on the Leaves, New Slaves, Black Skinhead, Hold My Liquor en Bound 2 behoren allemaal tot z'n beste en meest innovatieve werk. Dus hij is helemaal niets verloren. Z'n werk wordt juist alleen maar interessanter.
Maar ik ga hier niet eens meer proberen het uit te leggen...
Niet te zeggen, hij was een revolutie in de hiphop begin jaren '00, 'The College Dropout' (2004) en 'Late Registration' (2005) een waar instituut, maar die platen zijn wel puur hiphop en niet te vergelijken met daarna, toen begon hij te experimenteren, wat uitmondde in wat hij nu doet. Begin bij het begin, moet ik adviseren...quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:45 schreef Felagund het volgende:
Ik ga er morgen toch maar aan beginnen, aan die Kanye. Tot nu toe vind ik er niet veel aan, maar dat is op basis van enkele nummers. Wil toch wel een album luisteren voordat ik hem definitief afschrijf.
Als ik één album van hem moet luisteren, welke raden jullie dan aan?
Naja, MBDTF is natuurlijk wat toegankelijk voor ons hipsters. Maar College Dropout is ook wel fijn.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:45 schreef Felagund het volgende:
Ik ga er morgen toch maar aan beginnen, aan die Kanye. Tot nu toe vind ik er niet veel aan, maar dat is op basis van enkele nummers. Wil toch wel een album luisteren voordat ik hem definitief afschrijf.
All of the lights, onwijs hipsterp, jaquote:Op woensdag 15 januari 2014 10:58 schreef Norrage het volgende:
[..]
Naja, MBDTF is natuurlijk wat toegankelijk voor ons hipsters. Maar College Dropout is ook wel fijn.
vind ik leukquote:Op woensdag 15 januari 2014 10:55 schreef Maxerazzi het volgende:
Kevin Drew van Broken Social Scene komt met een nieuwe plaat in maart. Eerste track is best tof gruwelijk:
https://soundcloud.com/artsandcrafts/kevin-drew-good-sex/
Ben geen fan van bound 2 maar Charlie Wilsonquote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:30 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Dat is juist het ding, dit is fenomenaal:
En de TV-optredens met 'New Slaves' en 'Black Skinhead' ook. Ik zou willen dat hij die kant op het podium meer liet zien, want die shit in de HMH was pathetisch:
Moet altijd glimlachen als ik een setlist check en er dan weer "with 34 minute rant on the outro" achter staat.
College Dropout, geen twijfel mogelijk. Dat is dé Kanye. Prachtige soulsamples, satirische ondertoon in het gehele album en echt hele mooie en voor die tijd nog revolutionaire productie. Ook het enige album waar Kanye bovengemiddelde raps verzorgt, wordt hij in de loop der jaren steeds slechter in met Yeezus als dieptepunt. Zou je soms zeggen dat hij gewoon aan woordenshuffle doet om zijn teksten te maken.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:45 schreef Felagund het volgende:
Eeeeennnnn we zijn weer terug bij Amnesiac.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:08 schreef Kerftminister het volgende:
Zou je soms zeggen dat hij gewoon aan woordenshuffle doet om zijn teksten te maken.
Ik maakte een grapje over het feit dat een deel van de lyrics van Kid A/Amnesiac ook met een woordenshuffle zijn gemaakt. Niet dat jij nu Radiohead moet gaan luisteren of zo.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:17 schreef Kerftminister het volgende:
Heb vast al wel eens gezegd dat Radiohead me niet ligt.
OK Computer én Kid A gehad en bevalt me helemaal niks beiden, dus zijn een hoop andere bands aan de beurt voordat ik er ook maar aan denk om terug te gaan naar Radiohead.
O is dat echt zo? Dat is best cool, dat wist ik niet.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik maakte een grapje over het feit dat een deel van de lyrics van Kid A/Amnesiac ook met een woordenshuffle zijn gemaakt. Niet dat jij nu Radiohead moet gaan luisteren of zo.
Helemaal eens over z'n debuut - niet geheel over álles wat daarna kwam - maar het ding is dat ik eigenlijk van mening ben dat je ook 'Late Registration' gelijk moet meenemen. Bottom line: niet beginnen bij de Auto-Tune-ellende.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:08 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
College Dropout, geen twijfel mogelijk. Dat is dé Kanye. Prachtige soulsamples, satirische ondertoon in het gehele album en echt hele mooie en voor die tijd nog revolutionaire productie. Ook het enige album waar Kanye bovengemiddelde raps verzorgt, wordt hij in de loop der jaren steeds slechter in met Yeezus als dieptepunt. Zou je soms zeggen dat hij gewoon aan woordenshuffle doet om zijn teksten te maken.
Late Registration is ook mooi ja, alleen net niet zo geniaal als zijn eerste.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:21 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Helemaal eens over z'n debuut - niet geheel over álles wat daarna kwam - maar het ding is dat ik eigenlijk van mening ben dat je ook 'Late Registration' gelijk moet meenemen. Bottom line: niet beginnen bij de Auto-Tune-ellende.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |