Daar ben ik het dan ook wel weer aardig mee eensquote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
MvN snapt er anders niet al te veel van
Dolf Jansen
Dolfquote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
MvN snapt er anders niet al te veel van
Dolf Jansen
Ook maar even aangezetquote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:21 schreef Norrage het volgende:
Ik ga de hele avond Amnesiac luisteren
Deze man begrijpt. Life in a Glasshouse is mijn favoriet van Amnesiac denk ik. Al vind ik True Love Waits eigenlijk mooier dan alle 11 nummers op Amnesiac. En Hunting Bears maakt het album net wat minder briljant, wat een rotzooi-interludequote:
Die is inderdaad irritantquote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Deze man begrijpt. Life in a Glasshouse is mijn favoriet van Amnesiac denk ik. Al vind ik True Love Waits eigenlijk mooier dan alle 11 nummers op Amnesiac. En Hunting Bears maakt het album net wat minder briljant, wat een rotzooi-interlude
I Could Live In Hope wat mij betreft toch wel gewoon.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:03 schreef kciR het volgende:
Ik ontdek net Low (al bestaan ze natuurlijk al eventjes). Wat is een goed album om mee te beginnen?
Soms gaat iets nieuws ontdekken zo onverwacht. Ik was vandaag sinds lange tijd weer eens in de platenzaak. Daar heb ik oa Palo Santo van Shearwater gekocht. Keek ik even op hun site, zag ik dat ze een split 7" hebben gemaakt met Low. Op kant A hun cover van Frank Ocean en op de andere kant dus Low (met een cover van Rihanna).. En vanaf daar duik ik nu een beetje in Low (al zou die cover wel niet helemaal representatief zijn)
Staat nu op!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
I Could Live In Hope wat mij betreft toch wel gewoon.
Deze manquote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:17 schreef BoerBert het volgende:
Haten op Hunting Bears.
True Love Waits.
Kinetic
Zeker. En die akoestische live versie van spinning plates_O_quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:18 schreef Tchock het volgende:
De b-sides uit die periode zijn trouwens stuk voor stuk geweldig. Vooral Life In a Glass House (Full Length), Fog, Amazing Sounds, Kinetic en True Love Waits
Hele album is gewoon goudquote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind Pyramid Song en I Might Be Wrong vooral ook erg sterk. Knives Out ook.
Leuk! Heeft ook mn eindlijstje gehaald. Staan best goede nummers op.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:30 schreef Vatta het volgende:
Wat vinden we van het album van kindvrouwtje Lorde?
Beter dan verwacht, maar dat hitje van haar verveelt wel snel.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:37 schreef kciR het volgende:
[..]
Leuk! Heeft ook mn eindlijstje gehaald. Staan best goede nummers op.
Maar hier bevalt hij volgens mij niet echt..
Things We Lost In the Fire is, denk ik, een goede tweede. Is een beetje een combinatie van de slowcore en de meer pop-achtige songs.quote:
Godverdomme, ik las Lordi.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:30 schreef Vatta het volgende:
Wat vinden we van het album van kindvrouwtje Lorde?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind Low eigenlijk maar best saai altijd, zeker live om een of andere reden...Dat nieuwste album was nog wel aardig, daar gebeurde tenminste iets op. De beste plaat van ze vind ik nog die In the Fishtank samenwerking met Dirty Threequote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:07 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Things We Lost In the Fire is, denk ik, een goede tweede. Is een beetje een combinatie van de slowcore en de meer pop-achtige songs.
Overigens: Low.![]()
Slowcore is saai.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:11 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind Low eigenlijk maar best saai altijd, zeker live om een of andere reden...Dat nieuwste album was nog wel aardig, daar gebeurde tenminste iets op. De beste plaat van ze vind ik nog die In the Fishtank samenwerking met Dirty Three
Natuurlijkquote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:09 schreef Norrage het volgende:
Of is In Rainbows toch beter dan Amnesiac
Wat een albums toch
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Deze man begrijpt. Life in a Glasshouse is mijn favoriet van Amnesiac denk ik. Al vind ik True Love Waits eigenlijk mooier dan alle 11 nummers op Amnesiac. En Hunting Bears maakt het album net wat minder briljant, wat een rotzooi-interlude
Het is allemaal beter dan OK Computer.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:09 schreef Norrage het volgende:
Of is In Rainbows toch beter dan Amnesiac
Wat een albums toch
Dat sowiesoquote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is allemaal beter dan OK Computer.
quote:
alles is beter dan ok computerquote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fixedquote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Amnesiac OK Computer is met afstand het beste album van Radiohead.
Sinds wanneer heeft Radiohead een nummer van Bob Dylan gecoverd?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
OK Computer heeft 4 nummers die echt bijzonder zijn en dat zijn Paranoid Android wat een beetje teveel het magnum opus is, en het prachtige Exit Music, Let Down en Lucky.
Karma Police is van het niveau High and Dry, Fitter Happier is grappig maar niet super, Electioneering was op geen enkele andere plaat als bijzonder aangemerkt. No Surprises is enorm zeikerig, maar heeft nog wel wat in die zeikerigheid. The Tourist doet me helemaal niets.
Airbag en Subterranean Homesick Blues zijn an sich nog wel sterk maar doen me tegenwoordig ook weer niet zoveel meer. Ik vind The Bends en Hail to the Thief niet veel beter dan OK Computer, maar Kid A, Amnesiac en In Rainbows zijn dat echt wel.
Ik ben net wakker. Godverdommequote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
Sinds wanneer heeft Radiohead een nummer van Bob Dylan gecoverd?
Vind bij OK computer vooral fitter happier een afknapper. Daarnaast heb ik er misschien teveel achter elkaar naar geluisterd.
Dit ja. Eventueel 1 en 2 verwisselen, maar hier kan ik wel mee levenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:57 schreef Xrenity het volgende:
1. In Rainbows
2. Kid A
3. De andere albums in willekeurige volgorde
4. The Bends
999. Pablo Honey
Serieus? Ik vind In Rainbows net enorm toegankelijk, de ideale "instapplaat" voor mensen die nog niet zo bekend zijn met Radiohead.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:46 schreef Beregd het volgende:
dat in rainbows vond ik toch vooral moeilijkdoenerij. de vorige drie waren wel erg puik
OK Computer is op zich niet het beste, maar in de tijdsgeest toen het album uitkwam toch wel behoorlijk geniaal.
Climbing Up The Walls is mijn OK Computer prijsnummerquote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
OK Computer heeft 4 nummers die echt bijzonder zijn en dat zijn Paranoid Android wat een beetje teveel het magnum opus is, en het prachtige Exit Music, Let Down en Lucky.
Karma Police is van het niveau High and Dry maar dan met een geniaal outro, Fitter Happier is grappig maar niet super, Electioneering was op geen enkele andere plaat als bijzonder aangemerkt. No Surprises is enorm zeikerig, maar heeft nog wel wat in die zeikerigheid. The Tourist doet me helemaal niets.
Airbag en Subterranean Homesick Alien () zijn an sich nog wel sterk maar doen me tegenwoordig ook weer niet zoveel meer. Ik vind The Bends en Hail to the Thief niet veel beter dan OK Computer, maar Kid A, Amnesiac en In Rainbows zijn dat echt wel.
Inderdaad. Met In Rainbows (en vervolgens HTTT) heb ik ook eindelijk Radiohead leren waarderen, na jaren van indie/alternative-haatquote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:52 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Serieus? Ik vind In Rainbows net enorm toegankelijk, de ideale "instapplaat" voor mensen die nog niet zo bekend zijn met Radiohead.
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De mijne is bijna gespiegeld(ok met Pablo dan wel achter OK en The Bends)
Ik vind Creep toch gewoon een geweldig nummer hoorquote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:15 schreef Maxerazzi het volgende:
Behalve deze track vind ik Pablo Honey geen reet aan.
Idd. Niks mis mee.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:15 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind Creep toch gewoon een geweldig nummer hoor
Anyone Can Play Guitar kan er ook wel mee door.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:15 schreef Norrage het volgende:
Nu ben je gewoon mild door Ireen haar 500quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:16 schreef ranja het volgende:
[..]
Anyone Can Play Guitar kan er ook wel mee door.
Dat wel natuurlijkquote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nu ben je gewoon mild door Ireen haar 500
Praat niet zo stom, RR,quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
OK Computer is met afstand het beste album van Radiohead.
Enige juiste antwoordquote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:57 schreef Xrenity het volgende:
1. In Rainbows
2. Kid A
3. De andere albums in willekeurige volgorde
4. The Bends
999. Pablo Honey
Eens.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:15 schreef Maxerazzi het volgende:
Behalve deze track vind ik Pablo Honey geen reet aan.
Ik vind het gewoon geen goed (of laat ik maar zeggen: geen leuk) album, en heb dat nooit gevonden, ook toen ik nog geen hipster was.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik vind het eerder naar om te haten op een album puur omdat het de bekendste is.
Vuige hipsters.
Waar is Tchock?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:55 schreef Maxerazzi het volgende:
Ho ho, RR en BB, stop hatin' en versmelt tot liefdevolle R&B, bitte.
Wat zeg jij hier wijze dingen!quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Eigenlijk is het ook gewoon zo dat de albums na OK Computer heel anders zijn. Qua stijl enzo. Dus het kan heel goed dat de ene liever OK Computer heeft en de ander meer van Kid A is.
[ afbeelding ]
Hier.quote:
Eens.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
OK Computer is met afstand het beste album van Radiohead.
Zeer oneens.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
No Surprises is enorm zeikerig
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:15 schreef Norrage het volgende:
[..]
Eens.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:15 schreef Norrage het volgende:
HTTT is wel een vervelend album. STaan geweldige nummers op (There There), maar het springt van de hak op de tak en er zitten echt irritante nummers tussen. Misschien nog wel hun meest experimentele album, waar ze veel dingen op uit hebben geprobeerd.
Ha. Als Radiohead 1 zeikerig nummer heeft is het wel Karma Police. Al doe ik daarmee een hoop van hun nummers te kort, ze hebben best wel veel zeikerige nummers eigenlijkquote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:11 schreef Tchock het volgende:
Bitch puh-lease. Afschuwelijk zeurnummer.
Ik kan me hier heel goed in vinden.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:25 schreef SuperfastJellyfish het volgende:
En mijn lijstje:
1/2. OK Computer/In Rainbows (op het moment kan ik echt niet kiezen, heb ze ook regelmatig van plek verwisseld de afgelopen jaren)
3. Amnesiac
4. The Bends
5. Kid A
6. Hail to the Thief
7. King of Limbs
8. Pablo Honey
Creep vind ik wel met afstand het grootste zevernummer op Pablo Honey.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:24 schreef ranja het volgende:
[..]
Ha. Als Radiohead 1 zeikerig nummer heeft is het wel Karma Police. Al doe ik daarmee een hoop van hun nummers te kort, ze hebben best wel veel zeikerige nummers eigenlijk
Ik zou eerder zeggen dat als je Creep niks vind dat je het niet zeikerig genoeg vindt
Ik ook wel. Of misschien gewoon te vaak gehoord. Maar had het al vrij snel gezien met dat nummer.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Creep vind ik wel met afstand het grootste zevernummer op Pablo Honey.
Sowieso een heel vlak album, al zijn een aantal nummers wel heel lekker. You, How Do You, Anyone Can Play Guitar, Blow Outquote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik ook wel. Of misschien gewoon te vaak gehoord. Maar had het al vrij snel gezien met dat nummer.
Ja, My Iron Lung komt het dichtste bij de madchester/shoegaze sound maar is ook duidelijk verder geevolueerd.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Pablo Honey is, ook al lijkt er niet zoveel tijd tussen te zitten met The Bends, toch ook nog van een andere 'indie-generatie.' De generatie waarbij het nog de trend was om zo stil en ongeïnteresseerd mogelijk op het podium te staan. En om zoveel mogelijk herrie te maken met je gitaar. Beetje de mix van de nadagen van madchester en shoegaze. Pabo Honey moet je ook een beetje in die context meegekregen hebben misschien.
The Bends is al echt van de britpopperiode.
Grappig, ik wilde Blur ook net noemen als gelijkwaardig iets. Bij Leisure is het ook een andere band. Bij Modern life..begint de britpop van Blur. Velen zien Leisure dan ook als een minder album, maar het is gewoon een andere band. En bij Blur, 13 en Think tank was het natuurlijk wéér een andere band. En niet iedereen kan daarmee omgaan.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, My Iron Lung komt het dichtste bij de madchester/shoegaze sound maar is ook duidelijk verder geevolueerd.
Grappig genoeg merk ik bij Blur een hoger niveau op hun eerste albums maar een minder hoog niveau toen die Britpopperiode er kwam.
Al heeft Radiohead meer de sound van de Pixies en Blur meer de echte madchestersound op hun eerste plaat, en is Blur aan het einde der tijden meer in de rocksferen gebleven en Radiohead expirimenteerde met veel meer andere stijlen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Grappig, ik wilde Blur ook net noemen als gelijkwaardig iets. Leisure is ook een andere band. Bij Modern life..begint de britpop van Blur. Velen zien Leisure dan ook als een minder album, maar het is gewoon een andere band. En bij Blur, 13 en Think tank was het natuurlijk wéér een andere band. En niet iedereen kan daarmee omgaan.
Nja echt rock is het natuurlijk niet, vind het wel lastiger te plaatsen dan Radiohead die je gewoon alle hoeken van de kamer laten zien.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nou, 13 is toch een behoorlijk experimenteel album. Zeker geen rockalbum.
Think tank ook niet bepaald.
Ik ben toch wat blijven blijven hangen in de eerste fasequote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Sowieso veranderde de indiestijl heel snel in de jaren 90. Ook qua uiterlijk van de indiehipster.
In een paar jaar van kisten en voornamelijk grijs/zwarte kleding naar Doc Martens en houthakkersblouse naar broeken met zakken aan de zijkant en legerjassen naar Pumasneakers, cordbroek en retro trainingsjack naar hele baggy skatekleding.
PROOOOVE YOURSELLLLLFFF *taadadadadaaddadadaaaaa*quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
IIIIIII'M NOT A VEGETABLE
I WILL NOT CONTROOOOL MYYSELF
Pablo Honey hoort bij de weinig albums die ik (m.u.v. Stop Listening) helemaal kan meezingen qua tekst en bereikquote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:18 schreef Norrage het volgende:
Ik kan nooit wat meezingen
Ik onthoud teksten nooitzelfs van nummers die ik 500x gehoord heb niet
You start shouting?quote:
Ik kan uit 1994 alleen Ill Communication en Hot Boxing blind opnoemenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hey ranja, afgelopen week is 1994 uitgeroepen tot beste muziekjaar ooit (nrc meen ik)
Kun je je daarin vinden?
gebaseerd op welke andere albums dan die van Springsteen en Pink Floyd?quote:
Ik las dat ook, maar ik durf er niet echt iets over te zeggen. Heb helemaal niet zo veel 1994-muziek in mijn library:quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hey ranja, afgelopen week is 1994 uitgeroepen tot beste muziekjaar ooit (nrc meen ik)
Kun je je daarin vinden?
Opnamen van albums zijn ook vaak van het jaar ervoor.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:24 schreef Tchock het volgende:
En Unplugged in New York vind ik valsspelen want dat concert was in '93.
Maar een album heeft pas een publiek als het uitkomt. Een liveconcert vindt plaats als het plaatsvindt, opgenomen en gefilmd wordt. Niet in 1994 als de CD uitkomt of in 2007 als de DVD uitkomt.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Opnamen van albums zijn ook vaak van het jaar ervoor.
Bijna niemand heeft dat MTV concert in 1993 gezien. MTV zond hem pas in januari/februari 1994 uit.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar een album heeft pas een publiek als het uitkomt. Een liveconcert vindt plaats als het plaatsvindt, opgenomen en gefilmd wordt. Niet in 1994 als de CD uitkomt of in 2007 als de DVD uitkomt.
Portisheadquote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik las dat ook, maar ik durf er niet echt iets over te zeggen. Heb helemaal niet zo veel 1994-muziek in mijn library:
Blur - Parklife
Bush - Sixteen Stone (rotalbum)
Buckley - Grace (oké, een van mijn favorieten)
Nas - Illmatic (niet mijn genre)
NIN - Downward Spiral
Offspring - Smash
Radiohead - Itch en My Iron Lung
Soundgarden - Superunknown
Dat was 't.
Maar voor het eerst in 1993 (op 16 december om precies te zijn). Dus vind ik het echt kolder te doen alsof dat uit 1994 komt.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Bijna niemand heeft dat MTV concert in 1993 gezien. MTV zond hem pas in januari/februari 1994 uit.
Moet ik nu wel even goed nadenken, maar mijn top #2 albums allertijden zijn wel van 1975 jaquote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
gebaseerd op welke andere albums dan die van Springsteen en Pink Floyd?
Opgenomen ja, niet uitgezonden. Het is ook niet een concert dat later op cd is verschenen, het is een tv-sessie waar toevallig publiek bij mocht.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar voor het eerst in 1993 (op 16 december om precies te zijn). Dus vind ik het echt kolder te doen alsof dat uit 1994 komt.
Wel uitgezonden. Het concert vond plaats 18 november 1993 en werd voor het eerst uitgezonden op 16 december 1993.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Opgenomen ja, niet uitgezonden. Het is ook niet een concert dat later op cd is verschenen, het is een tv-sessie waar toevallig publiek bij mocht.
Misschien heeft de NRC inderdaad wel gelijkquote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:32 schreef Maxerazzi het volgende:
Pavement - Crooked Rain, Crooked Rain is ook uit '94, meen ik.
En Let Love In van Nick Cave & the Bad Seeds.
Ah, klein hiaat in mijn herinnering dan. dacht dat het concert van 16 december was.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wel uitgezonden. Het concert vond plaats 18 november 1993 en werd voor het eerst uitgezonden op 16 december 1993.
Meest vertegenwoordigde jaar in mijn album top 10 inderdaad.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:35 schreef Norrage het volgende:
[..]
Misschien heeft de NRC inderdaad wel gelijk
quote:Het ligt heel simpel.
"The sound in your head", de muzikale vorming van een persoon, heeft plaats ergens tussen de leeftijd van15 tot 20 jaar. De personen die omstreeks 1994 muzikaal gevormd zijn, zijn nu tussen de 35 en de 40 en maken de dienst uit.
In 2034 is 2014 het beste muziekjaar ooit.
Ja, is wel een briljant jaar inderdaad, Als ik puur naar m'n album top 100 kijk zou 1992 nog hoger scoren, maar 94 mag ook.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Kun je je daarin vinden?
Daar ben ik het echt mee oneens. Het is altijd veel makkelijker om te haten op muziek van vandaag dan de 'klassiekers' van vroeger, maar dat wil niet zeggen dat er nu niets gemaakt wordt. Whatever People Say I Am, bijvoorbeeld, of In Rainbows, Untrue van Burial, Sam's Town van de Killers, Gorillaz' Demon Days, ik kan echt een hele tijd doorgaan. Allemaal extreem bekende albums die over veertig jaar nog steeds geluisterd wordenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dat lijkt me dan weer sterk. Dan moet 2014 wel heel veel meer zijn best gaan doen dan zijn voorgangers.
Want een classic album is er de laatste pak-m-beet 8 jaar niet gemaakt.
verreweg het slechtste volgens mijquote:
Door al die kitsch kregen we punk, zeker?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:00 schreef ranja het volgende:
[..]
verreweg het slechtste volgens mijkan echt bijna niks goeds uit dat jaar (of de 4 jaren daarvoor) opnoemen...
Arctic Monkeys had ik als laatste in gedachten idd. Bon Iver gaat het ook niet worden denk ik, of Elbow. Misschien dat de Kanye Wests het wel halen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daar ben ik het echt mee oneens. Het is altijd veel makkelijker om te haten op muziek van vandaag dan de 'klassiekers' van vroeger, maar dat wil niet zeggen dat er nu niets gemaakt wordt. Whatever People Say I Am, bijvoorbeeld, of In Rainbows, Untrue van Burial, Sam's Town van de Killers, Gorillaz' Demon Days, ik kan echt een hele tijd doorgaan. Allemaal extreem bekende albums die over veertig jaar nog steeds geluisterd worden
elk jaar is er veel meer bagger dan moois gemaaktquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:00 schreef Tchock het volgende:
En sommige mensen - geen persoonlijke aanval - lijken te vergeten dat er in de jaren '60-'80 ook ongelofelijk veel poep werd gemaakt. De hele hitlijst was bagger, zoals dat nu ook zo is.
2003 is Chutes too Narrow, Absolution, HTTT, Deep Cuts, Think Tank en de debuut-EP van Arcade Fire. Allemaal solide albums, maar om het nou een legendarisch jaar te noemen...quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:00 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
iemand beweerde een keer dat er pauzes van 12 jaar tussen de beste muziekjaren zat.
1967-1979-1991-2003 en dan dus weer 2015.
De 1e 4 zijn inderdaad erg fijn,alleen kan ik me 2003 dan weer niet als geweldig herinneren.
For Emma, Forever Ago gaat het denk ik ook wel redden.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Arctic Monkeys had ik als laatste in gedachten idd. Bon Iver gaat het ook niet worden denk ik, of Elbow. Misschien dat de Kanye Wests het wel halen.
Verrek.quote:Demon days is natuurlijk alweer van 2005.
Bon Iver heeft even aan de top 2000 mogen ruiken dankzij Birdy maar dit jaar was hij er al weer uit (Birdy niet).quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Arctic Monkeys had ik als laatste in gedachten idd. Bon Iver gaat het ook niet worden denk ik, of Elbow.
Bon Iver is geen hij maar gewoon een band toch?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:03 schreef ranja het volgende:
[..]
Bon Iver heeft even aan de top 2000 mogen ruiken dankzij Birdy maar dit jaar was hij er al weer uit (Birdy niet).
Twijfelachtig. Debuut is geheel solo opgenomen dus toen was het een hij maar inmiddels niet meer neequote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bon Iver is geen hij maar gewoon een band toch?
Ja, geweldig toch.,.. 1976/77 punk, weg met al die rockdinosaurussen en tijd voor anarchie.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Door al die kitsch kregen we punk, zeker?
Bon Iver is geen hij meer?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:04 schreef Tchock het volgende:
Twijfelachtig. Debuut is geheel solo opgenomen dus toen was het een hij maar inmiddels niet meer nee
Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik prima Pink Floyd en de Sex Pistols na elkaar kan draaienquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:05 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, geweldig toch.,.. 1976/77 punk, weg met al die rockdinosaurussen en tijd voor anarchie.
En dus werden in 1978 de hitparades gedomineerd door Grease en Saturday Night Fever (en het smurfenlied)
En 12 jaar later nog eens op herhaling met de Reynolds Girlsquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:05 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, geweldig toch.,.. 1976/77 punk, weg met al die rockdinosaurussen en tijd voor anarchie.
Justin Vernon & the Bon Ivers had als naam misschien iets beter de verhoudingen weergegeven, ja.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Twijfelachtig. Debuut is geheel solo opgenomen dus toen was het een hij maar inmiddels niet meer nee
In 1977 was dat zo'n beetje een doodzonde volgens mij (ik was toen 8 dus had van geen van beide een idee wie het waren)quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik prima Pink Floyd en de Sex Pistols na elkaar kan draaien
Justin Vernon is de zanger idd.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bon Iver is geen hij maar gewoon een band toch?
Kijk, dat was nog eens een statement.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
En 12 jaar later nog eens op herhaling met de Reynolds Girls
Vrijdag geen idee wat ik gezien heb, misschien Senser/Afghan Whigsquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik moet zeggen dat ik Lowlands 1994 ook nog steeds de beste editie vind. Veel namen zullen geen belletje doen rinkelen, maar dit was nog echt van niet meer weten waar je nu toch heen moet, terwijl je later toch eerder moest zoeken naar iets wat een beetje leuk is.
Jeff Buckley 13:00 - 13:40quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik moet zeggen dat ik Lowlands 1994 ook nog steeds de beste editie vind. Veel namen zullen geen belletje doen rinkelen, maar dit was nog echt van niet meer weten waar je nu toch heen moet, terwijl je later toch eerder moest zoeken naar iets wat een beetje leuk is.
http://cdn.lowlove.nl/wp-(...)LL94_prog.jpg?cf0543
2009 vind ik denk ik het beste jaar van deze eeuwquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:20 schreef Tchock het volgende:
2009: (wat is er opmerkelijk weinig fatsoenlijke muziek gemaakt in 2009)
Welke albums dan? Uit mijn persoonlijke favorieten xx, Humbug, Band of Skulls, Customs, Editors, Moby, Kasabian, Moderat, Moss, Muse, Nosaj Thing, Invaders Must Die (potentiële klassieker), De Staat, Them Crooked Vultures, White Lies en Vulcano Choir. Maar dan heb je ook wel alles gehad wat ik noemenswaardig vondquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:21 schreef ranja het volgende:
[..]
2009 vind ik denk ik het beste jaar van deze eeuw
Ahh, nee, net een topjaarquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:20 schreef Tchock het volgende:
wat is er opmerkelijk weinig fatsoenlijke muziek gemaakt in 2009
Goed dat de gemiddelde Lowlandsganger nog in zijn bed ligt als de muziek bezig is.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk niet dat het huidige Lowlandspubliek nog zoiets (jazzcore) trekt. Die rennend gillend weg.![]()
OH JA Goed dat je het zegt: Hospice wil ik al tijden nog luisteren.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:25 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ahh, nee, net een topjaarMet Animal Collective - Merriweather Post Pavilion, The Antlers - Hospice en Noah and the Whale - The First Days Of Spring drie albums die zomaar in mijn top tien aller tijden kunnen.
van de bekendere oa Them Crooked Vultures, 1e Drive Like Maria, 2e Lily Allen, 1e Coeur de Pirate, 1e The Dead Weather, verder nog 1e album van The Gathering na Anneke, beste albums van Queen Adreena, Olivia Ruiz, Metric... allemaal top 100 allertijden waardigquote:
The XXquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:20 schreef Tchock het volgende:
Als ik naar Metacritic en mijn eigen verzonnen expertise kijk zijn de klassiekers:
2007:
From Here We Go Sublime - The Field
Untrue - Burial
In Rainbows - Radiohead
2008:
For Emma, Forever Ago - Bon Iver
2009: (wat is er opmerkelijk weinig fatsoenlijke muziek gemaakt in 2009)
xx - The xx
2010:
BDTF - Kanye West
Suburbs - Arcade Fire
2011: kutjaar
2012 en 2013 kan ik nog niet echt zeggen.
Doen. Je moet van dat soort muziek houden maar het is echt een topalbum. Toevallig vandaag nog gedraaid, het blijft zo intens. Een van de meest treurige albums ook wel die ik kenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
OH JA Goed dat je het zegt: Hospice wil ik al tijden nog luisteren.
Jij hebt het over fatsoenlijke albums, ik over beste albums, geen van beide had het over klassiekersquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:22 schreef Tchock het volgende:
Zitten niet echt klassiekers bij ben in bang.
Daarom is het juist zo leuk.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:29 schreef ranja het volgende:
[..]
Jij hebt het over fatsoenlijke albums, ik over beste albums, geen van beide had het over klassiekers
Daar ga ik me toch niet aan wagen om voorspellingen over te doen... alsof iemand in 1970 wist dat Velvet Underground & Nico in 2010 zo'n status zou hebben
Welke plaat heeft Radiohead in 2008 uitgebracht?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:30 schreef Norrage het volgende:
Voor mij is het trouwens 2008![]()
Portugal the Man, Radiohead, Portishead, Peter Adams, Laura Marling, Elbow, Gaslight Anthem, Damien jurado, Oasis, Coldplay (een goede Coldplay)..holy shit, 2008
The Antlersquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:27 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Doen. Je moet van dat soort muziek houden maar het is echt een topalbum. Toevallig vandaag nog gedraaid, het blijft zo intens. Een van de meest treurige albums ook wel die ik ken
In Rainbows toch?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:31 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Welke plaat heeft Radiohead in 2008 uitgebracht?
hm....In Rainbows staat bij mij als 2008 getaggedquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:31 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Welke plaat heeft Radiohead in 2008 uitgebracht?
Victims Family is tofquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk niet dat het huidige Lowlandspubliek nog zoiets (jazzcore) trekt. Die rennend gillend weg.![]()
Ook 2007.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:33 schreef Norrage het volgende:
En dé Bon Iver is natuurlijk ook 2008
Ook nietquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:33 schreef Norrage het volgende:
En dé Bon Iver is natuurlijk ook 2008
quote:
Ik vind The XX wel een prima sfeer hebben eigenlijkquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:27 schreef Norrage het volgende:
[..]
The XX![]()
Verder eens met je lijstje.
2007 dan maarquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Achteraf dus best een kutjaar
2011 is wel een van mijn favoriete jaren allertijden. Maar vooral door wat Nederlandse albums.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:35 schreef Tchock het volgende:
Maar ik schrik echt van 2011. Bijna alle topalbums bij Metacritic zijn reïssues en er zit echt niets tussen wat ik me nog kan herinneren
[ afbeelding ]
In mijn eigen itunes wel een hoop goede muziek, trouwens.Maar niets echt indrukwekkends
Wat dan? Ik heb echt niet zo heel veel. Overigens wel het jaar met de meeste nummers in mijn library (1007).quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:37 schreef Norrage het volgende:
[..]
2011 is wel een van mijn favoriete jaren allertijden. Maar vooral door wat Nederlandse albums.
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:38 schreef Norrage het volgende:
Vooral 2012 was echt uitermate kut. Slechtste jaar van deze eeuw.
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:38 schreef ranja het volgende:
[..]
aardig, maar niet geweldig. 2012 was vele malen beter gemiddeld
Ik was er op aan het wachten.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:38 schreef Norrage het volgende:
Hehequote:
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:39 schreef Arn0 het volgende:
Ik was er op aan het wachten.
* Arn0 streept "2012 was het slechtste jaar ooit" van de Norrage bingokaart
* Norrage streept "ranja heeft de tegenovergestelde mening van het halve forum" van de ranja bingokaartquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:38 schreef ranja het volgende:
[..]
aardig, maar niet geweldig. 2012 was vele malen beter gemiddeld
Alleen de rapalbums redden dat jaar. En Alt-J en Blaudzun misschien, maar meer niet.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:38 schreef Norrage het volgende:
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:39 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Jammer.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:40 schreef Norrage het volgende:
[..]
* Norrage streept "ranja heeft de tegenovergestelde mening van het halve forum" van de ranja bingokaart
Welke staan nog meer op de kaart?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:39 schreef Arn0 het volgende:
[..]
ranja streept 'norrage denkt dat zijn mening die van het halve forum' nah laat maarquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:40 schreef Norrage het volgende:
* Norrage streept "ranja heeft de tegenovergestelde mening van het halve forum" van de ranja bingokaart
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:42 schreef ranja het volgende:
[..]
ranja streept 'norrage denkt dat zijn mening die van het halve forum' nah laat maar
Tame Impala voor Blaudzun stop de tijd.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alleen de rapalbums redden dat jaar. En Alt-J en Blaudzun misschien, maar meer niet.
Saai hoorquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:45 schreef ranja het volgende:
2012
Jezabels, 2:54, Best Coast, Soko, Space Siren, Yori Swart, Amy MacDonald, Olivia Ruiz, Aimee Mann en nog veel meer
Wie?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:45 schreef ranja het volgende:
2012
Jezabels, 2:54, Best Coast, Soko, Space Siren, Yori Swart, Amy MacDonald, Olivia Ruiz, Aimee Mann en nog veel meer
Dat moet toch wel de saaiste, veiligste muziek zijn die ik kenquote:
Ik vermoed 1991 dan. Maar zeker weet ik het nietquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:48 schreef Norrage het volgende:
Ja. Eigenlijk is de beste maatstaaf voor beste jaar, hoeveel albums staan er van in je top 100En dan wint 1975 toch wel bij mij. 3 albums in totaal, maar 3 albums in de top 5
![]()
Kan prima op de zondagochtend maar ook gewoon nu hoorquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:48 schreef Tchock het volgende:
Dat moet toch wel de saaiste, veiligste muziek zijn die ik kenMijn ouders zetten dat vaak zondags bij het gezamenlijke ontbijt aan.
Sorry, ik word echt echt een beetje onpasselijk van. Het is zó zoet en tegelijk zó veilig.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:50 schreef ranja het volgende:
[..]
Kan prima op de zondagochtend maar ook gewoon nu hoor
Aimee is nog wel het leukste album uit dat rijtje. Aime heeft sowieso paar geweldig albums gemaakt. Vooral de Magnolia soundtrackquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat moet toch wel de saaiste, veiligste muziek zijn die ik kenMijn ouders zetten dat vaak zondags bij het gezamenlijke ontbijt aan.
Aimee Mann en nieuw in 1 zin... is het weer 1994?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Aimee Mann is een beetje de nieuwe OK Go, maar dan zonder leuke clips
Bij mij wel iigquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vermoed 1991 dan. Maar zeker weet ik het niet
Ik dacht dat ze pas sinds deze eeuw actief wasquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:53 schreef ranja het volgende:
[..]
Aimee Mann en nieuw in 1 zin... is het weer 1994?
Ze had midden jaren 80 al hits met haar band 'til tuesdayquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze pas sinds deze eeuw actief was
1985quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik dacht dat ze pas sinds deze eeuw actief was
nou hits... ze was wel eens op de radioquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ze had midden jaren 80 al hits met haar band 'til tuesday
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:56 schreef ranja het volgende:
[..]
1985
[..]
nou hits... ze was wel eens op de radiook in de VS waren het wel hits denk ik
Oh 'til tuesday vind ik wel leuk.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ze had midden jaren 80 al hits met haar band 'til tuesday
Vanwaar deze opmerking?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Straks gaan we zeggen dat Madonna een act in de marge was.
D'r eerste deed weinigquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Straks gaan we zeggen dat Madonna een act in de marge was.
Kloptquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nee, in nederland werd het niks idd. Maar niet dat ze solo echt grijsgedraaid wordt op de radio
Als 'til tuesday als een band met hits wordt beschreven.. tsjaquote:
N00rragiedoo?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De 1e van Madonna deed weinig? Hij veranderde water in wijn en voedde met enkele broden en vissen duizenden mensen.
Dat is dat album van R.E.M.? Nog nooit van gehoord.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:35 schreef Tchock het volgende:
Maar ik schrik echt van 2011. Bijna alle topalbums bij Metacritic zijn reïssues en er zit echt niets tussen wat ik me nog kan herinneren
[ afbeelding ]
In mijn eigen itunes wel een hoop goede muziek, trouwens.Maar niets echt indrukwekkends
Dit vind ik ook een matig album en is ook een reissue. Volgens mij is alleen die van Machine Head werkelijk uit 2011quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is dat album van R.E.M.? Nog nooit van gehoord.
Ik ook nietquote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is dat album van R.E.M.? Nog nooit van gehoord.
2008 was echt een topjaar ja, met ook nog Elbow (staat er toch al bij), het album van mijn avatar en het debuut van Vampire Weekend. Volgens mij zijn veel van mijn meest geluisterde albums uit 2008.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:30 schreef Norrage het volgende:
Voor mij is het trouwens 2008![]()
Portugal the Man, Radiohead, Portishead, Peter Adams, Laura Marling, Elbow, Gaslight Anthem, Damien jurado, Oasis, Coldplay (een goede Coldplay)..holy shit, 2008
Dit is wel een ontzettend lekker nummertje van die plaat:quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit vind ik ook een matig album en is ook een reissue. Volgens mij is alleen die van Machine Head werkelijk uit 2011
Ik vind hem samen met Out of Time, Document en New Adventures het beste van REM.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Life Rich Pageant vind ik het minste album uit de goede periode van R.E.M., zelfs iets minder dan Out of Time.
Reckoning, Document en Automatic (konden ze EH maar van die plaat gooien) eigenlijkquote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik vind hem samen met Out of Time en New Adventures het beste van REM.
?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:10 schreef Maxerazzi het volgende:
Even tussendoor: verhuur Ruiz schijnt rond te zijn. Weet niet of ik daar zo blij mee ben, qua beleid dan.
Ah, dan ga ik even verhuizen naar het daarvoor bestemde topic en even rantenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:10 schreef Maxerazzi het volgende:
Even tussendoor: verhuur Ruiz schijnt rond te zijn. Weet niet of ik daar zo blij mee ben, qua beleid dan.
De voetballer neem ik aan.quote:
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Lekker man, verdediging zo lek als een mandje en dan een aanvaller halen.
Brands. Wat een genot die man.
Ik zit 25 januari toch weer vrolijk in de kou te kijken hoe ze het gaan verneuken tegen Dickie. En daar betaal je dan 445 euro voor. Had ik ook alle albums van Radiohead voor kunnen kopenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Lekker man, verdediging zo lek als een mandje en dan een aanvaller halen.
Brands. Wat een genot die man.
Tering, da's niet niks. Ik betaalde voor Vak T volgens mij op 't eind rond de 230. Welk vak zit je?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zit 25 januari toch weer vrolijk in de kou te kijken hoe ze het gaan verneuken tegen Dickie. En daar betaal je dan 445 euro voor. Had ik ook alle albums van Radiohead voor kunnen kopen
Snelwandelen en curlingquote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:17 schreef Norrage het volgende:
Als echte indie-hipsters dat we zijn, zouden we alleen maar naar sporten als LaCross moeten kijken ofzo....
PR, dus dat is ook wel weer een van de duurstequote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:16 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Tering, da's niet niks. Ik betaalde voor Vak T volgens mij op 't eind rond de 230. Welk vak zit je?
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |