Nja echt rock is het natuurlijk niet, vind het wel lastiger te plaatsen dan Radiohead die je gewoon alle hoeken van de kamer laten zien.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nou, 13 is toch een behoorlijk experimenteel album. Zeker geen rockalbum.
Think tank ook niet bepaald.
Ik ben toch wat blijven blijven hangen in de eerste fasequote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Sowieso veranderde de indiestijl heel snel in de jaren 90. Ook qua uiterlijk van de indiehipster.
In een paar jaar van kisten en voornamelijk grijs/zwarte kleding naar Doc Martens en houthakkersblouse naar broeken met zakken aan de zijkant en legerjassen naar Pumasneakers, cordbroek en retro trainingsjack naar hele baggy skatekleding.
PROOOOVE YOURSELLLLLFFF *taadadadadaaddadadaaaaa*quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
IIIIIII'M NOT A VEGETABLE
I WILL NOT CONTROOOOL MYYSELF
Pablo Honey hoort bij de weinig albums die ik (m.u.v. Stop Listening) helemaal kan meezingen qua tekst en bereikquote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:18 schreef Norrage het volgende:
Ik kan nooit wat meezingen
Ik onthoud teksten nooitzelfs van nummers die ik 500x gehoord heb niet
You start shouting?quote:
Ik kan uit 1994 alleen Ill Communication en Hot Boxing blind opnoemenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hey ranja, afgelopen week is 1994 uitgeroepen tot beste muziekjaar ooit (nrc meen ik)
Kun je je daarin vinden?
gebaseerd op welke andere albums dan die van Springsteen en Pink Floyd?quote:
Ik las dat ook, maar ik durf er niet echt iets over te zeggen. Heb helemaal niet zo veel 1994-muziek in mijn library:quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hey ranja, afgelopen week is 1994 uitgeroepen tot beste muziekjaar ooit (nrc meen ik)
Kun je je daarin vinden?
Opnamen van albums zijn ook vaak van het jaar ervoor.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:24 schreef Tchock het volgende:
En Unplugged in New York vind ik valsspelen want dat concert was in '93.
Maar een album heeft pas een publiek als het uitkomt. Een liveconcert vindt plaats als het plaatsvindt, opgenomen en gefilmd wordt. Niet in 1994 als de CD uitkomt of in 2007 als de DVD uitkomt.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Opnamen van albums zijn ook vaak van het jaar ervoor.
Bijna niemand heeft dat MTV concert in 1993 gezien. MTV zond hem pas in januari/februari 1994 uit.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar een album heeft pas een publiek als het uitkomt. Een liveconcert vindt plaats als het plaatsvindt, opgenomen en gefilmd wordt. Niet in 1994 als de CD uitkomt of in 2007 als de DVD uitkomt.
Portisheadquote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik las dat ook, maar ik durf er niet echt iets over te zeggen. Heb helemaal niet zo veel 1994-muziek in mijn library:
Blur - Parklife
Bush - Sixteen Stone (rotalbum)
Buckley - Grace (oké, een van mijn favorieten)
Nas - Illmatic (niet mijn genre)
NIN - Downward Spiral
Offspring - Smash
Radiohead - Itch en My Iron Lung
Soundgarden - Superunknown
Dat was 't.
Maar voor het eerst in 1993 (op 16 december om precies te zijn). Dus vind ik het echt kolder te doen alsof dat uit 1994 komt.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Bijna niemand heeft dat MTV concert in 1993 gezien. MTV zond hem pas in januari/februari 1994 uit.
Moet ik nu wel even goed nadenken, maar mijn top #2 albums allertijden zijn wel van 1975 jaquote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
gebaseerd op welke andere albums dan die van Springsteen en Pink Floyd?
Opgenomen ja, niet uitgezonden. Het is ook niet een concert dat later op cd is verschenen, het is een tv-sessie waar toevallig publiek bij mocht.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar voor het eerst in 1993 (op 16 december om precies te zijn). Dus vind ik het echt kolder te doen alsof dat uit 1994 komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |