quote:There is some industrial percussion that would have sounded dated in 2000, and there is Tom Morello’s guitar solo, which could have been cribbed from some third-tier 80s power ballad.
quote:On “Heaven’s Wall” the gospel choir overwhelms the song completely
quote:It’s a quietly powerful moment, but you just know he’s going to do something to ruin it. And sure enough the song builds to a manufactured climax full of corny drum loops and gloppy strings.
Het album is leuk bedoeld, en ik neem het Bruce niet kwalijk. Maar het is gewoon slecht. Hij probeert jong en vernieuwend over te komen, maar hij komt per ongeluk over als een soort bejaarde Bon Jovi met een gitarist die niet bij zijn muziek past.quote:Morello is simply the most obvious of many elements on High Hopes that just don’t work.
Rolling Stone geeft elke rock-dino minstens een 9, soms zelfs een 10. Wrecking Ball (hoewel dat best een prima album was) kreeg bv een 10quote:
quote:Op maandag 13 januari 2014 21:54 schreef DO2 het volgende:
Nu ja, ik moest gewoon even aan jou denken.
Ja ik ook. Van zijn laatste albums kon ik Wrecking Ball nog wel een beetje waarderen, en daar was hij lekker weer de boze Bruce. Maar verder...Die akoestische albums zijn fantastisch, Nebraska, Tom Joad, Devils & Dust. Die komen lekker zwartgallig over (ik neem aan dat je dat bedoelt).quote:Op maandag 13 januari 2014 21:57 schreef DO2 het volgende:
Ik kan sowieso niet zoveel met Bruce. Hoewel ie wel briljante albums heeft gemaakt, natuurlijk.
Ik vind 'm toch op z'n best wanneer ie lekker zwartgallig is. En dat is ie al een tijdje niet meer, geloof ik.
Ik heb DO2 zijn opmerking geinterpreteerd als "donkere" muziek, over de problemen op de wereld en waar hij wat depressiever klinkt. Dat is zijn mooiste muziek, want wat hij ook doet, hoe pessimistisch het ook is, er klinkt altijd hoop uit.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:02 schreef Felagund het volgende:
Bruce is toch nooit echt zwartgallig?
Ik heb het nieuwe album nog niet geluisterd, ook nog niet echt de behoefte aan.
Ja, exact. Nebraska blijft mijn favoriet.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb DO2 zijn opmerking geinterpreteerd als "donkere" muziek, over de problemen op de wereld en waar hij wat depressiever klinkt. Dat is zijn mooiste muziek, want wat hij ook doet, hoe pessimistisch het ook is, er klinkt altijd hoop uit.
En Mile End, O.U., Seconds, Your Sister's Clothes, Sheffield Sex City etcquote:Op maandag 13 januari 2014 19:55 schreef methodmich het volgende:
[..]
Mooi rijtje inderdaad. Al mis je dan supersong Razzmatazz, maar vooruit. Al zit die volgens mij nog wel in bepaalde uitvoeringen van His 'n' Hers als bonustrack.
Nebraska is ook één van mijn favorieten. Maar ik merk steeds minder vaak naar zijn albums luister en liever een live-album op zet.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:06 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ja, exact. Nebraska blijft mijn favoriet.
De laatste keer dat ik integraal een Bruce album op heb gezet. was denk ik 5 jaar geledenquote:Op maandag 13 januari 2014 22:09 schreef Felagund het volgende:
Bruce is nu volgens mij echt een familieman. Niet echt bevorderlijk voor de kwaliteit van zijn muziek.
[..]
Nebraska is ook één van mijn favorieten. Maar ik merk steeds minder vaak naar zijn albums luister en liever een live-album op zet.
Racing In The Streetquote:Op maandag 13 januari 2014 22:12 schreef DO2 het volgende:
Ik vind het bij Bruce altijd een beetje storend wanneer ie alle registers schaamteloos opengooit.
Die constante muur van geluid trek ik niet zo goed.
Doe mij maar de ingetogen, naakte en beschouwende nummers van 'm.
Live 1975-1985 blijft nog zijn beste album, ook alle goede studio-albums komen uit die periode.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:12 schreef Norrage het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik integraal een Bruce album op heb gezet. was denk ik 5 jaar geledenOp Nebraska en Tom Joad na (en natuurlijk het uitchecken van de nieuwe albums)
Live bootlegs ftw![]()
Mjah. Ergens klopt dat wel, maar die uitvoeringen zijn daar allemaal best standaard, en het is vooral een best-of (en er staat nauwelijks WIESS op). Bootlegs als Passaic of Winterland is het beste wat er van de man bestaat, maar qua officiele releases kan niks aan Hammersmith tippen.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Live 1975-1985 blijft nog zijn beste album, ook alle goede studio-albums komen uit die periode.
Het kan nog hoor...Waar we tot 2000 elk jaar hoopten dat ie weer met de Estreet band bij elkaar zou komen, hoop ik er nu eigenlijk op dat hij ze weer eens dumpt, voor een solo-album of 2. Of zo'n briljante sessie opneemt als met de Seeger sessions.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:22 schreef DO2 het volgende:
Maar zoiets zal ie dus wel nooit meer maken... En da's toch zonde:
Dat was ook mijn eerste associatie. En verder lijkt het ook wel erg veel op Rats. Misschien te veel.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:48 schreef Felagund het volgende:
Leipzig (nieuwe single van Balthazar) doet me weer erg aan AM denken.
Die is wel aardig, ja. Ik moet die film trouwens ook nog steeds zien.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:26 schreef Norrage het volgende:
En zo'n nummer als dit, is toch wel het beste "nieuwe" nummer dat ie de laatste 5 jaar heeft gemaakt:
Als ik een lijst zou maken waarvan ik nog nooit had of heb gehoord, dan wel wat ik nooit heb willen horen, was ik allang met pek en veren weggejaagd gok ik.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:38 schreef MCH het volgende:
Jarvis Cocker niet kennen. Kun je ook voor een specifiek topic een banaanvraag doen?
Ik vind van die drie met afstand Different Class ´t tofst.quote:Op zondag 12 januari 2014 13:59 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Thanks! En Jarvis Cocker is een held ja. Dat wordt deze zondagmiddag spenderen aan Pulp te ontdekkenMet name het drieluik His 'n' Hers, Different Class en This is Hardcore
Die violiste is wel leukquote:Op maandag 13 januari 2014 22:29 schreef Norrage het volgende:
Om even een bruggetje te slaan: eigenlijk is balthazar net als Bruce. op album zijn ze behoorlijk goed, maar live zijn ze fantastisch
Ze zijn live echt hard gegroeid op korte periode. Bij het eerste album was het een tof concert en ik was blij dat ik het zag, maar het concert dat ik vlak na de release van het tweede album zag was zo ontzettend goed, dat had ik voor geen geld in de wereld willen missen. Meer interactie met het publiek, beter op elkaar ingespeeld en ook gewoon een hele goede setlist.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:29 schreef Norrage het volgende:
Om even een bruggetje te slaan: eigenlijk is balthazar net als Bruce. op album zijn ze behoorlijk goed, maar live zijn ze fantastisch
Lijkt me van niet. Zijn niet echt figuren zoals Sid Vicious of zoquote:Op maandag 13 januari 2014 22:58 schreef MCH het volgende:
Ik vind ze wel braaf, zouden ze ook drugs gebruiken on tour?
Eens. Alleen al door Stress: The Extinction Agenda.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hey ranja, afgelopen week is 1994 uitgeroepen tot beste muziekjaar ooit (nrc meen ik)
Kun je je daarin vinden?
Het jaar dat Kurt Cobain aan zijn einde kwamquote:Op maandag 13 januari 2014 23:07 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Eens. Alleen al door Stress: The Extinction Agenda.
Heb niks met Kurt Cobain, maar des te meer met alle fantastische Hip-Hop albums uit dat jaar.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het jaar dat Kurt Cobain aan zijn einde kwam
Kan je dit soort muziek waarderen eigenlijk?quote:Op maandag 13 januari 2014 23:12 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Heb niks met Kurt Cobain, maar des te meer met alle fantastische Hip-Hop albums uit dat jaar.
Nas - Illmatic
Organized Konfusion - Stress: The Extinction Agenda
Digable Planets - Blowout Comb
Outkast - Southernplayacadillacisticmuzik
O.C. - Word...Life
Gravediggaz - 6 Feet Deep
Jeru the Damaja - The Sun Rises in the East
Gang Starr - Hard to Earn
Allemaal legendarische albums. En dit is slechts een deel.
Klinkt best relaxed.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:20 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Kan je dit soort muziek waarderen eigenlijk?
En ik zie in 1994 ook toffe albums staanBlur, Suede, Soundgarden en Nirvana
Ja, want de rest ken ik immers nietquote:Op maandag 13 januari 2014 23:22 schreef MCH het volgende:
Is het tof om alles wat uit 1994 komt en mainstream is geworden nu vet te vinden of zo?
New age muziekquote:Op maandag 13 januari 2014 23:21 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Klinkt best relaxed.
Vooral instrumentaal tof, zang is iets minder, had subtieler gemogen. welk genre is het? Ben geen kenner van electronica.
Oja daar zou ik nog eens aan beginnen, wou beginnen met Enya.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
New age muziekJa, de zang is zo zo. maar bij andere nummers is dat een stuk minder opvallend.
Vond 2012 juist het slechtste Hip-Hop jaar dat ik bewust meegemaakt heb, terwijl 2008-2010 echt fantastisch waren.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alleen de rapalbums redden dat jaar. En Alt-J en Blaudzun misschien, maar meer niet.
Das ook zeker vet. Ben helaas nog niet zo in het genre thuis, dus ken verder nog weinig meer namenquote:Op maandag 13 januari 2014 23:24 schreef Kerftminister het volgende:
Oja daar zou ik nog eens aan beginnen, wou beginnen met Enya.
Been there, done that.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:18 schreef Norrage het volgende:
Als er maar geen voetbal TT komt straks, die persoon krijgt een ban.
Nee hoor, ik was destijds al groot fan.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:22 schreef MCH het volgende:
Is het tof om alles wat uit 1994 komt en mainstream is geworden nu vet te vinden of zo?
Nee want ik vind Notorious B.I.G. niks. Verder beetje vreemde opmerking.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:22 schreef MCH het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |