Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is de duivel. Zie je die ogen? Ze stralen gewoon "Hihihihihih ik ga zometeen in een weiland de geest geven en alle reizigers 4 uur in de kou laten staan, mwehehehehehe" uit.
Ik ben er een paar maanden terug een middagje geweest, ik heb daar toen op het station zitten lunchen. Best een leuk gebouw, maar je komt de perrons niet op zonder geldig vervoerbewijs (er staan poortjes).
Het spoor in Groot Brittani is qua infrastructuur een groot drama. Er zijn ook weinig ongelijkvloerse aansluitingen en er zijn veel wisselstraten die zo verwrongen in elkaar zitten dat het Oostelijk eiland bij Amsterdam CS prachtig mooi is.
Op woensdag 18 december 2013 23:40 schreef Mr_Klaasje het volgende: Het spoor in Groot Brittani is qua infrastructuur een groot drama. Er zijn ook weinig ongelijkvloerse aansluitingen en er zijn veel wisselstraten die zo verwrongen in elkaar zitten dat het Oostelijk eiland bij Amsterdam CS prachtig mooi is.
Eens, het spoor in Engeland is heel apart, maar dat geeft het ook wel zo z'n charme.
Network Rail heeft z'n medewerking toegezegd aan een groot project van de Great Central Railway, om twee losse delen van museale spoorlijnen te verbinden d.m.v. een brug over de Midlands Main Line heen. Meer info: http://www.gcrailway.co.uk/unify/
Op woensdag 18 december 2013 23:39 schreef James1988 het volgende: Ik ben er een paar maanden terug een middagje geweest, ik heb daar toen op het station zitten lunchen. Best een leuk gebouw, maar je komt de perrons niet op zonder geldig vervoerbewijs (er staan poortjes).
Vandaag eens even zitten prutsen met het sporenplan van Zwolle. Nu:
Mijn idee: Zwolle Rangeer (linksonder) moet ook nog verbouwd worden tot reizigersopstel en -serviceplek, maar dat is niet heel bijzonder Er wordt dus zowel linkerspoor als rechterspoor over de brug gereden, op die manier kun je de stoptreinen en de IC's alle vier binnen 3 minuten binnen laten komen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Mijn idee: [ afbeelding ] Zwolle Rangeer (linksonder) moet ook nog verbouwd worden tot reizigersopstel en -serviceplek, maar dat is niet heel bijzonder Er wordt dus zowel linkerspoor als rechterspoor over de brug gereden, op die manier kun je de stoptreinen en de IC's alle vier binnen 3 minuten binnen laten komen
ziet er best aardig uit, alleen ik mis het keerspoor voor de stopper uit Leeuwarden nog. Dat kan alleen als er tailtracking ingevoerd wordt voor de stoppers uit Utrecht en Amsterdam
ziet er best aardig uit, alleen ik mis het keerspoor voor de stopper uit Leeuwarden nog. Dat kan alleen als er tailtracking ingevoerd wordt voor de stoppers uit Utrecht en Amsterdam
De stopper uit Leeuwarden gaat in Meppel combineren met de stopper uit Groningen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 19 december 2013 00:36 schreef dennistd het volgende: Een tailtrack hoeft niet perse een kopspoor te zijn. En een kopspoor niet altijd een tailtrack: [ code verwijderd ]
Mijn idee: [ afbeelding ] Zwolle Rangeer (linksonder) moet ook nog verbouwd worden tot reizigersopstel en -serviceplek, maar dat is niet heel bijzonder Er wordt dus zowel linkerspoor als rechterspoor over de brug gereden, op die manier kun je de stoptreinen en de IC's alle vier binnen 3 minuten binnen laten komen
Je mag niet structureel links rijden op de brug. Veiligheid enzo.
Dat er twee treinen tegelijk Gilze-Rijen binnenrollen zie ik wel vaker. Dat ze allebei uit de richting Breda komen niet.
(Badslippertrein rechterspoor, IC Zwolle linkerspoor, om net buiten het station even te wachten en alsnog naar rechts door te steken).
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Mijn idee: [ afbeelding ] Zwolle Rangeer (linksonder) moet ook nog verbouwd worden tot reizigersopstel en -serviceplek, maar dat is niet heel bijzonder Er wordt dus zowel linkerspoor als rechterspoor over de brug gereden, op die manier kun je de stoptreinen en de IC's alle vier binnen 3 minuten binnen laten komen
Dubbel in/uitrijden lijkt me veel te vertragingsgevoelig. Bij vertraging van een inkomende trein vertraag je direct de uitgaande treinen, en dat komt volgens mij regelmatig voor.
"Plan uw reis kort voor vertrek, want de werkzaamheden kunnen nog wijzigen" aldus NS. Daarom toont het lijstje met werkzaamheden op NS.nl slechts voor de korte termijn werkzaamheden. Groot was mijn verbazing toen een OBIS-scherm me zojuist wist te informeren over werkzaamheden in maart en april...
edit: zojuist het OBIS-scherm opnieuw zien opstarten. Ik kan je melden dat het een gewone PC is, dat er een gigabit ethernet-ding in zit, en dat er een of andere Linux/FreeBSD-achtige distro in zit. Ik kan het niet goed lezen, want die schermen zijn ondersteboven gemonteerd
Op donderdag 19 december 2013 09:40 schreef James1988 het volgende: "Plan uw reis kort voor vertrek, want de werkzaamheden kunnen nog wijzigen" aldus NS. Daarom toont het lijstje met werkzaamheden op NS.nl slechts voor de korte termijn werkzaamheden. Groot was mijn verbazing toen een OBIS-scherm me zojuist wist te informeren over werkzaamheden in maart en april...
edit: zojuist het OBIS-scherm opnieuw zien opstarten. Ik kan je melden dat het een gewone PC is, dat er een gigabit ethernet-ding in zit, en dat er een of andere Linux/FreeBSD-achtige distro in zit. Ik kan het niet goed lezen, want die schermen zijn ondersteboven gemonteerd
Klinkt als een tof hobby-projectje!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Hoi, leuk topic om te volgen zo van een afstand maar heeft iemand hier ervaring met het reizen per trein naar Hinterglemm Oostenrijk? ( wil rond oud&nieuw een maatje opzoeken daar )
Op donderdag 19 december 2013 11:19 schreef kurk_droog het volgende: Hoi, leuk topic om te volgen zo van een afstand maar heeft iemand hier ervaring met het reizen per trein naar Hinterglemm Oostenrijk? ( wil rond oud&nieuw een maatje opzoeken daar )
Op donderdag 19 december 2013 11:19 schreef kurk_droog het volgende: Hoi, leuk topic om te volgen zo van een afstand maar heeft iemand hier ervaring met het reizen per trein naar Hinterglemm Oostenrijk? ( wil rond oud&nieuw een maatje opzoeken daar )
Op donderdag 19 december 2013 10:50 schreef Darkwing_Duck het volgende: Fles zou je toch een spoorboekje en een Playboy voor me kunnen meenemen naar Sauerland? Ik ben ze afgelopen weekend vergeten...
Ja, met overstaps van 7, 6 en 6 minuten. Met koffers. Op gigastations. Als alle treinen perfect op tijd rijden. Okee.
Ik zeg toch ook niet dat het een ideale route is?
edit: Het lijkt erop dat het laatste stuk van de reis - de bus naar Hinterglemm - ook meteen voor de meeste ellende zorgt. Als ik een route plan naar Zell am See krijg ik treinen met veel gunstigere overstaptijden (tot 30 minuten). Dan moet je alleen nog in Hinterglemm zien te komen, taxi?
[ Bericht 22% gewijzigd door James1988 op 19-12-2013 11:50:38 ]
Maar voor de historie en als naslagwerk wel handig (stel je nou voor dat je je over 20 jaar afvraagt welke treinen er vertrokken van station Etten-Leur tussen 18u en 19u op een zondagavond)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Godverdegodver, er is weer eens iets kapot tussen Utrecht en Woerden dus de helft van de ic's is geschrapt. Zul je zien dat de enige treinen die nog rijden, de korte enkeldekkers zijn.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op donderdag 19 december 2013 12:17 schreef James1988 het volgende: De MerwedeLingelijn ligt plat omdat er een huis pal naast het spoor gesloopt moet worden en hierbij asbest vrij kan komen.
Op donderdag 19 december 2013 12:17 schreef James1988 het volgende: De MerwedeLingelijn ligt plat omdat er een huis pal naast het spoor gesloopt moet worden en hierbij asbest vrij kan komen.
Je mag een huis niet slopen voordat je de asbesthoudende materialen hebt verwijderd. Dus al met al ligt die lijn plat terwijl dat niet hoeft. Waaaant bij het saneren van asbesthoudend materiaal mag er geen stofje in de buitenlucht komen. Dat moet in een luchtdichte containment gebeuren.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! yvonne Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
Op donderdag 19 december 2013 12:17 schreef James1988 het volgende: De MerwedeLingelijn ligt plat omdat er een huis pal naast het spoor gesloopt moet worden en hierbij asbest vrij kan komen.
Klopt niet helemaal: er is een tijd terug een brand in de buurt van het spoor geweest waarbij flink wat asbest vrijgekomen is. Dat is grotendeels opgeruimd, maar ook tussen het spoor ligt nog van die troep. En om dat op te ruimen moet het treinverkeer stilgelegd worden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Klopt niet helemaal: er is een tijd terug een brand in de buurt van het spoor geweest waarbij flink wat asbest vrijgekomen is. Dat is grotendeels opgeruimd, maar ook tussen het spoor ligt nog van die troep. En om dat op te ruimen moet het treinverkeer stilgelegd worden.
Klopt niet helemaal: er is een tijd terug een brand in de buurt van het spoor geweest waarbij flink wat asbest vrijgekomen is. Dat is grotendeels opgeruimd, maar ook tussen het spoor ligt nog van die troep. En om dat op te ruimen moet het treinverkeer stilgelegd worden.
ALS het een veiligheidsrisico heet gaat het om losse vezels. En als er de afgelopen dagen wel gewoon twee of vier treinen per uur per richting overheen geweest zijn is alles inmiddels allang verwaaid.
Oftewel: Onzin. Weer eens lekker reizigertje pesten onder het mom van "veiligheid". Sabotage dus. Of totale hersenloosheid, dat kan ook prima natuurlijk.
Op donderdag 19 december 2013 12:27 schreef Dr_Flash het volgende: Oftewel: Onzin. Weer eens lekker reizigertje pesten onder het mom van "veiligheid". Sabotage dus. Of totale hersenloosheid, dat kan ook prima natuurlijk.
Ergo, zet een paar bouwlampen aan en doe het 's nachts.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
ProRail en NS deden te weinig om in Leiden Centraal doorglijdende treinen te voorkomen Gladde en vervuilde sporen en glijgevoelige treinen zijn de oorzaak geweest voor zes treinbotsingen in de periode oktober 2008 – april 2012 op het station Leiden Centraal met treinen van NS Reizigers. De reeks botsingen met overeenkomende karakteristieken was voor de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) aanleiding de oorzaken ervan en het functioneren van de veiligheidszorgsystemen van de betrokken partijen te onderzoeken. De inspectie stelt vast dat ProRail en NS Reizigers in deze periode te weinig hebben gedaan om dergelijke botsingen te voorkomen.
In deze periode waren in totaal zes treinaanrijdingen, waarvan drie met een stootjuk en drie met een stilstaande trein. Alle botsingen op n na vonden plaats op hetzelfde spoor bij station Leiden Centraal. In alle gevallen bleven de gevolgen beperkt tot incidenteel enkele lichtgewonden en materile schade. Na de zesde treinbotsing en onderzoek van de inspectie namen NS en ProRail passende maatregelen.
De ILT concludeert in haar onderzoek dat spoorbeheerder ProRail te weinig heeft gedaan om de gladheid op de betreffende sporen in Leiden zoveel als mogelijk tegen te gaan. En NS Reizigers heeft tijdens de incidenten onvoldoende lering getrokken uit eerdere glijincidenten met hetzelfde type treinmaterieel. Ook hebben beide organisaties te weinig regie gevoerd op het beheersen van de problematiek en het nakomen van afspraken om het doorglijden tegen te gaan. Dat geldt zowel voor afspraken binnen de organisaties als tussen NS Reizigers en ProRail.
De ILT verwacht met name van NS Reizigers maatregelen, boven op die reeds zijn genomen, om toekomstige vergelijkbare overtredingen te voorkomen, specifiek waar het glijgedrag van het betrokken materieel betreft. ProRail heeft inmiddels voldoende actie ondernomen, zo heeft de inspectie vastgesteld.
Op donderdag 19 december 2013 13:18 schreef Monopoly het volgende: Na de zesde treinbotsing en onderzoek van de inspectie namen NS en ProRail passende maatregelen.
Passende maatregelen. Of toch niet?
quote:
De ILT verwacht met name van NS Reizigers maatregelen, boven op die reeds zijn genomen, om toekomstige vergelijkbare overtredingen te voorkomen, specifiek waar het glijgedrag van het betrokken materieel betreft. ProRail heeft inmiddels voldoende actie ondernomen, zo heeft de inspectie vastgesteld.
Raar verhaal. Met dat totaal dysfunctionele rode vlak op de voorpagina. Een hoop witte pagina's die geen doel dienen. Een amateuristisch opgegoogeld tekeningetje van een ijsberg. Een printscreentje van Sporenplan.nl. En "ICM - Intercitymaterieel, roepnaam "Koploper" "
Serieus, een trein die een roepnaam heeft? ziet er klungelig uit.
Raar verhaal. Met dat totaal dysfunctionele rode vlak op de voorpagina. Een hoop witte pagina's die geen doel dienen. Een amateuristisch opgegoogeld tekeningetje van een ijsberg. Een printscreentje van Sporenplan.nl. En "ICM - Intercitymaterieel, roepnaam "Koploper" "
Serieus, een trein die een roepnaam heeft? ziet er klungelig uit.
Het rode vlak en de witte pagina's zijn onderdeel van de Rijkshuisstijl. Het rode vlak hoort eigenlijk de onderste helft van de pagina, van rand-tot-rand te vullen. Door de margins bij het maken van de PDF is dat mislukt. De rode kleur hoort bij de kleindochter (Inspectie Leefomgeving en Transport) in de afzenderstructuur. Andere dochters (o.a. Ministerie van Financin en Ministerie van Infrastructuur en Milieu) en kleindochters gebruiken andere kleuren.
Het rode vlak en de witte pagina's zijn onderdeel van de Rijkshuisstijl. Het rode vlak hoort eigenlijk de onderste helft van de pagina, van rand-tot-rand te vullen. Door de margins bij het maken van de PDF is dat mislukt. De rode kleur hoort bij de kleindochter (Inspectie Leefomgeving en Transport) in de afzenderstructuur. Andere dochters (o.a. Ministerie van Financin en Ministerie van Infrastructuur en Milieu) en kleindochters gebruiken andere kleuren.
Op donderdag 19 december 2013 10:50 schreef Darkwing_Duck het volgende: Fles zou je toch een spoorboekje en een Playboy voor me kunnen meenemen naar Sauerland? Ik ben ze afgelopen weekend vergeten...
Mini-spoorboekje heb ik. Het echte komt schijnbaar pas in januari uit. Playboy zag ik zo gauw niet liggen.
Gister hebben veel treinen bij Arriva al versterkt gereden, maar er reden alsnog losse stellen rond. De allerlaatste rit Leeuwarden -> Groningen reed (aldus de machinist die ik goed ken) met 2x GTW 2/6 (dus 6 bakken GTW totaal). Vrij druk zei hij al, maar op al zijn ritten richting Leeuwarden (hij zit op standplaats Groningen) was het versterkt.
Op donderdag 19 december 2013 16:33 schreef greavy het volgende: Gister hebben veel treinen bij Arriva al versterkt gereden, maar er reden alsnog losse stellen rond. De allerlaatste rit Leeuwarden -> Groningen reed (aldus de machinist die ik goed ken) met 2x GTW 2/6 (dus 6 bakken GTW totaal). Vrij druk zei hij al, maar op al zijn ritten richting Leeuwarden (hij zit op standplaats Groningen) was het versterkt.
ovtijden geeft niets versterkts aan, al zal er wel wat gereden hebben
Op donderdag 19 december 2013 16:22 schreef Peterselieman het volgende: Arriva had rond Leeuwarden gisteravond te maken met uitpuilende treinen. Serious Request een beetje onderschat?
De NS in ieder geval niet, want die reed keurig volgens afspraak met zes bakken, vaak dubbele stellen en zelfs een extra trein ingelegd
Ik durf te betwijfelen of ovtijden wel de juiste informatie kan tonen van de privaat vervoerder. Want staan die gegevens ook accuraat in InfoPlus DVS (wat weer van NSR is)?
Op de MerwedeLingeLijn klopt de inzet van materieel in ieder geval niet, als je naar de "inzet" kijkt op ovtijden.
Op donderdag 19 december 2013 16:44 schreef greavy het volgende: Ik durf te betwijfelen of ovtijden wel de juiste informatie kan tonen van de privaat vervoerder. Want staan die gegevens ook accuraat in InfoPlus DVS (wat weer van NSR is)?
Op de MerwedeLingeLijn klopt de inzet van materieel in ieder geval niet, als je naar de "inzet" kijkt op ovtijden.
ik denk dan dat het er staat zoals het bij de NS bekend planmatig zou moeten zijn
Station Grubbenvorst-Greenport (wat een naam) aan de Maaslijn komt er binnen enkele jaren aan. De Gemeente Horst aan de Maas heeft in maart reeds een half miljoen toegezoegd. Daarnaast is er ook geld vanuit de provincie Limburg, mits de provincie Noord-Brabant en de stadsregio Arnhem-Nijmegen ook een bijdrage doen.
Volgens NMBS in een overleg met de provincie Limburg wordt er sinds december 2013 tussen Maastricht en Luik met Breaks gereden, klopt dat? In december 2014 zou deze trein Maastricht - Luik overigens verder gaan rijden naar Tongeren, Bilzen en Hasselt. Daarnaast is het de ambitie van o.a. de provincie Limburg om een halfuursdienst uit te gaan voeren op deze verbinding, de ene trein snel, de andere langzaam. Hiervoor moet het huidige aantal reizigers van 2000 per dag nog wel verder omhoog voor de kostendekkingsgraad.
Interessant, uit het document blijkt dat station Eijsden wel tot het hoofdrailnet behoort (wat hier voor NS wordt uitgevoerd door NMBS,) maar dat er geen bedieningsplicht geldt voor dit station.
Ja, zoals al aangehaald hier rijden ze sinds zondag 15 december met Breaks.
Die rit straks door naar Hasselt slaat helemaal alles, want die gaat er anderhalf uur over doen. Met de bus ben je sneller (en goedkoper). 3 voor een enkele rit met de bus. Doe je een uur over.
Wat een rommel op Rotterdam Centraal. Er blijven lege Sprinters binnenkomen en we hebben al ruim +10. Oh we vertrekken nu wel. Volgens de app zitten we al in Zwijndrecht .
Op donderdag 19 december 2013 16:58 schreef Hinder het volgende: Wat een rommel op Rotterdam Centraal. Er blijven lege Sprinters binnenkomen en we hebben al ruim +10. Oh we vertrekken nu wel. Volgens de app zitten we al in Zwijndrecht .
Fijn h, die oude sprinters daar in de Sprinters? Sinds DRGL2014 is het al n en al bagger, veel vertraging, veel te korte treinen enzo. SGM2 of SGM3 in de spits los gaat echt niet werken. Zelfs SGM5 (waar normaal SLT10 reed) is het niet fijn
Fijn h, die oude sprinters daar in de Sprinters? Sinds DRGL2014 is het al n en al bagger, veel vertraging, veel te korte treinen enzo. SGM2 of SGM3 in de spits los gaat echt niet werken. Zelfs SGM5 (waar normaal SLT10 reed) is het niet fijn
Ja ik hoor ook veel klachten over SGM, hopelijk draaien ze dat snel terug. Hoor ook veel mensen over Den Haag Venlo over het mengelmoesje wat daar nu rijdt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ja ik hoor ook veel klachten over SGM, hopelijk draaien ze dat snel terug. Hoor ook veel mensen over Den Haag Venlo over het mengelmoesje wat daar nu rijdt.
In die Sprinters rijdt nog steeds een VIRM4. En het SLT8 en SLT10 hebben ze ook maar niet weggehaald.
De IC Den Haag - Venlo rijdt nu een paar dagen met DDZ8, ICM6/7 of ICR9. VIRM haast niet kunnen vinden. Maar DDZ8 is zelfs in de drukke spitsritten op een deel van het traject echt tekort, reed voorheen zelfs VIRM10 ...
Klopt niet helemaal: er is een tijd terug een brand in de buurt van het spoor geweest waarbij flink wat asbest vrijgekomen is. Dat is grotendeels opgeruimd, maar ook tussen het spoor ligt nog van die troep. En om dat op te ruimen moet het treinverkeer stilgelegd worden.
Vreemd. Eerder dit jaar is er bij Krommenie-Assendelft het treinverkeer direct stilgelegd nadat geconstateerd werd dat er asbest in de sporen lag. Wellicht aanpassing in reglementen maar ik kan me dat nauwelijks voorstellen..
Ja het is nu staan hier voor de mensen die vanaf Blaak instapten. Op Rotterdam Centraal moesten we ineens naar spoor 9, waar een sprinter vanuit Dordt aan kwam rijden. Vervolgens kwamen er nog een aantal leeg aan of moest men eruit. Ergens storing oid? De displays gaven alles behalve correcte info weer.
Iemand een idee waarom de politie het traject Naarden-Bussum - Hilversum eruit heeft gegooid? Ik ga nu met de Pimpel over de Hanzelijn. Dat mag dan een first zijn, maar zorgt wel voor vertraging en een extra overstap om in Apeldoorn te komen.
Op donderdag 19 december 2013 17:23 schreef WhiteJoker het volgende: Iemand een idee waarom de politie het traject Naarden-Bussum - Hilversum eruit heeft gegooid? Ik ga nu met de Pimpel over de Hanzelijn. Dat mag dan een first zijn, maar zorgt wel voor vertraging en een extra overstap om in Apeldoorn te komen.
Heb nog Mini Spoorboekje 2014 over. Kan het meenemen 18 januari a.s. indien interesse. Geen kosten; ik deel ze 'bij bosjes' uit, maar deze raak ik niet kwijt. Verder nog bordspel Ticket to Ride Europe voor iemand die het spel wl begrijpt
Op donderdag 19 december 2013 12:05 schreef Duvel het volgende: Godverdegodver, er is weer eens iets kapot tussen Utrecht en Woerden dus de helft van de ic's is geschrapt. Zul je zien dat de enige treinen die nog rijden, de korte enkeldekkers zijn.
Mocht je het nog willen weten, wissel 1067A/B te Harmelen Aansluiting had een Ten Onrechte Bezet Spoor (TOBS) melding.
Op donderdag 19 december 2013 16:33 schreef greavy het volgende: Gister hebben veel treinen bij Arriva al versterkt gereden, maar er reden alsnog losse stellen rond. De allerlaatste rit Leeuwarden -> Groningen reed (aldus de machinist die ik goed ken) met 2x GTW 2/6 (dus 6 bakken GTW totaal). Vrij druk zei hij al, maar op al zijn ritten richting Leeuwarden (hij zit op standplaats Groningen) was het versterkt.
2/6 is een tweetje, dus 2 x 2/6 is 4 bakken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Laatste stoppertje uut Fryslan naar Grunn City. Was het druk? Mwwwwwoahhhh. Re-de-lijk Twee 3-tjes goed vol. #serieuusriekwesttweeduizendderttien #gezellig
Vreemd. Eerder dit jaar is er bij Krommenie-Assendelft het treinverkeer direct stilgelegd nadat geconstateerd werd dat er asbest in de sporen lag. Wellicht aanpassing in reglementen maar ik kan me dat nauwelijks voorstellen..
hoe constateer je zoiets eigenlijk? Ik bedoel, er waren geen baanwerkers aanwezig anders was het treinverkeer al stilgelegd. En een machinist die met 140 langsraast constateert ook geen asbestvezels in het spoor.
hoe constateer je zoiets eigenlijk? Ik bedoel, er waren geen baanwerkers aanwezig anders was het treinverkeer al stilgelegd. En een machinist die met 140 langsraast constateert ook geen asbestvezels in het spoor.
Je mag als baanwerker over het schouwpad lopen. Ik heb geen idee hoe zoiets geconstateerd wordt. Waarschijnlijk komt uit metingen van de brandweer naar voren dat er asbest is vrijgekomen. Dan wordt eens gedacht dat het misschien in het spoor is terecht gekomen. Vervolgens een inspectie doen en dan constateren, ja het ligt er. Alles opheffen en reinigen die handel.
Een keerpuntreiniging zou al wonderen doen, ik stapte net in Den Haag HS in... op de vloer lagen gebruikte zakdoeken en plastic wikkels, op sommige stoelen zaten bijzonder ranzig uitziende plekken.
Op donderdag 19 december 2013 19:13 schreef James1988 het volgende: Een keerpuntreiniging zou al wonderen doen, ik stapte net in Den Haag HS in... op de vloer lagen gebruikte zakdoeken en plastic wikkels, op sommige stoelen zaten bijzonder ranzig uitziende plekken.
Gewoon onderdeel van het plan. Mensen de trein uit jagen. Hardleerse types zoals James1988 hou je blijkbaar toch
Op donderdag 19 december 2013 19:13 schreef James1988 het volgende: Een keerpuntreiniging zou al wonderen doen, ik stapte net in Den Haag HS in... op de vloer lagen gebruikte zakdoeken en plastic wikkels, op sommige stoelen zaten bijzonder ranzig uitziende plekken.
Op HS is geen keerpuntreiniging, ik weet niet of die trein nog een retourtje Binckhorst maakt?
Omstreeks 12.30 IC Enkhuizen - Amf (-Deventer misschien) met 2x VIRM-IV en dan om 16.39 naar Enkhuizen vanaf A'dam CS weer 2x VIRM-IV
Al is dat misschien toch wel net te veel, je kan dan beter VIRM-VI inzetten of vooral ervoor zorgen dat mensen veel beter verspreid staan over het perron bij CS zodat ze allemaal wel een zitplaats hebben als er 2x ICM-III of IV komt voorrijden. Dus ben ik benieuwd of er al een evaluatie is geweest van dat project bij Den Bosch met LED-lichten.
Normaal gesproken wordt hij "gereinigd" op de Binckhorst. Daar loopt de lok ook om.
Dat was bij mijn trein denk ik niet het geval. Hij stond om 18:30 langs het perron, met alleen noodverlichting aan. De boel was ook al behoorlijk afgekoeld. Rond 18:40 ging de verlichting en verwarming aan...
edit: Sinds de nieuwe dienstregeling keert ie op HS, waar er meestal 3 mensen van Treinschoon aan het puinruimen gaan
verder een oud vuil ding ja
Oh, een soort van CSU, maar dan iets ander bedrijf? Ik reis tegenwoordig bijna wekelijks met de Benelux van- en naar Belgi, maar de zittingen zien er inderdaad niet meer uit
Oh, een soort van CSU, maar dan iets ander bedrijf? Ik reis tegenwoordig bijna wekelijks met de Benelux van- en naar Belgi, maar de zittingen zien er inderdaad niet meer uit
Bij een reiniging gaat er meestal geen doekje over de stoelen....
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Bij een reiniging gaat er meestal geen doekje over de stoelen....
Er zou zo en nu dan wel een grondige reiniging mogen (lees: moeten) gebeuren, bij ieder treinstel. Blijkbaar gaat het mis met de onderhoudsomplopen met Benelux
Een kleine miljard moet de komende jaren gestoken worden in spoorinnovatie. Doel is meer mensen en goederen de trein in te krijgen, aldus transportcommissaris Siim Kallas. Met het programma Shift2Rail wil de Europese Commissie zwaar inzetten op onderzoek en innovatie in de railsector. Momenteel gaat slechts 10 procent van alle vracht over het spoor en slechts 6 procent van de passagiers. Dat moet omhoog.
Daartoe heeft de Commissie besloten het eigen budget voor de periode 2014-2020 te verdrievoudigen van 155 miljoen naar 450 miljoen. De spoorsector zelf moet daar dan 470 miljoen bijleggen waardoor bijna een miljard gespendeerd kan worden aan onderzoek en innovatie. “Als we meer passagiers en vracht willen op het spoor, dan moet de sector betere diensten leveren en een aantrekkelijke keuze worden voor meer klanten. Om dat te laten gebeuren, moet de spoorsector innoveren. Deze publiek-private samenwerking is een belangrijke doorbraak. Deze zal zorgen voor innovatie om de kosten te verlagen, de capaciteit te vergroten en te zorgen voor betrouwbaarder frequente verbindingen”, aldus Kallas.
Levensduurkosten Het programma is vooral gericht op een verregaande reductie van de kosten. Zo wil de Commissie de levensduurkosten van de infrastructuur halveren. De capaciteit moet verdubbelen en de betrouwbaarheid moet 50 procent hoger liggen. Op het gebied van de infrastructuur gaat het om de levering en aanleg van betrouwbaar spoor van hoge kwaliteit. Daarbij horen ook zaken als vermindering van spoorlawaai en ontwikkeling van intelligent onderhoud. Dit naast de beoogde kostenreductie bij aanleg en onderhoud. Daa rnaast zullen betere en intelligentere verkeersmanagement- en controlesystemen ontwikkeld moeten worden. Dat is nodig om de gewenste verdubbeling van de capaciteit te bereiken.
Uit gesprekken met de spoorsector weet Kallas dat de publiek-private samenwerking en de financile bijdrage van de private sector haalbaar zijn. Het Zweedse Trafikverket, dat zowel weg- als spoorinfra doet, en het Engelse Network Rail hebben al geld toegezegd. Inclusief bijdragen van treinenbouwers is al minstens 270 miljoen binnen.
in de laatste weken waren toch juist veel verbeteringen bereikt?
Verbeteringen maken een systeem niet meteen betrouwbaar. Je wilt een bepaalt betrouwbaarheidspercentage halen tegen redelijke kosten. De kosten kunnen kwadratisch stijgen ten opzichte van de kosten. Dan wordt het al snel veel te duur. Ik vermoed dat de kosten te hoog zijn opgelopen en daardoor de proef beindigd is.
Verbeteringen maken een systeem niet meteen betrouwbaar. Je wilt een bepaalt betrouwbaarheidspercentage halen tegen redelijke kosten. De kosten kunnen kwadratisch stijgen ten opzichte van de kosten. Dan wordt het al snel veel te duur. Ik vermoed dat de kosten te hoog zijn opgelopen en daardoor de proef beindigd is.
klopt, maar toch denk ik dat ze nog meer hadden kunnen leren als de proef iets langer geduurd had. Je moet een middel vinden om op de perrons aan de reizigers te laten weten hoe lang een trein is, de machinist moet vervolgens op de ideale plaats gaan halteren en je moet de spreiding op de perrons goed zien te krijgen.
klopt, maar toch denk ik dat ze nog meer hadden kunnen leren als de proef iets langer geduurd had. Je moet een middel vinden om op de perrons aan de reizigers te laten weten hoe lang een trein is, de machinist moet vervolgens op de ideale plaats gaan halteren en je moet de spreiding op de perrons goed zien te krijgen.
Op al die punten valt nog veel winst te boeken
Dat kan wel op een vele malen goedkopere manier. Weergeven op de TBP's.Tussen letterbord x en y bijvoorbeeld. Komen die dingen toch nog van pas
Voor de notoire zwartrijder maakt het natuurlijk niet uit. De goedbedoelende reiziger die net in de trein erachter komt geen kaartje gekocht te hebben maakt het wel uit of je hem schoffeert of niet.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op donderdag 19 december 2013 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende: Ach, de controleurs waren redelijk verbaast dat ik niet in discussie ging, mijn ID kaart zo afgaf, en doorging met Tetris...
Op donderdag 19 december 2013 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende: Ach, de controleurs waren redelijk verbaast dat ik niet in discussie ging, mijn ID kaart zo afgaf, en doorging met Tetris...
Nee, ik kreeg korting omdat ik wel een vervoersbewijs had, maar die niet geldig was...
Echt iedereen gaat in discussie met die paswerkers, dat moet je niet doen, bek houden, id kaart afgeven (Succes want ze schrijven altijd mn voornaam als achternaam op en dan vragen ze bij mijn achternaam of dat mn geboorteplaats is ) en je uiterst vriendelijk gedragen ("Prettige Dienst Jean-Louis-Michel" (Want naambordje)) Die koppen
Op donderdag 19 december 2013 16:48 schreef Bitlord het volgende: Station Grubbenvorst-Greenport (wat een naam) aan de Maaslijn komt er binnen enkele jaren aan. De Gemeente Horst aan de Maas heeft in maart reeds een half miljoen toegezoegd. Daarnaast is er ook geld vanuit de provincie Limburg, mits de provincie Noord-Brabant en de stadsregio Arnhem-Nijmegen ook een bijdrage doen. Bron
Dan wordt het ook tijd voor een sneltrein Intercity op de Maaslijn. Het wordt onderhand een metro met die bergen stations voor elk gaat tussen Venlo en Nijmegen.
Op donderdag 19 december 2013 23:55 schreef Darkwing_Duck het volgende: Maargoed, niemand die dus blijkbaar ziet dat dat ding voor mij nog nooit uitgeschreven had mogen worden... Ik zet mn geld in op James...
Ik zie een wazige onderbelichte foto waar ik met veel pijn en moeite kan uithalen dat je op de RER een boete hebt gekregen van 30, maar ik zou niet weten waarom die nooit uitgeschreven had mogen worden hoor
De Noorse Spoorwegen (Norges Statsbaner AS) heeft NedTrain opdracht gegeven voor de mid-life revisie van 20 Class 73 treinen. NedTrain heeft de opdracht verkregen na een Europese aanbesteding in concurrentie met zes Europese bedrijven. Het betreft o.a. een modernisering van het in- en exterieur en het installeren van een nieuw reizigersinformatiesysteem.
De treinen zijn in 1999 en 2000 geleverd door AdTranz (nu Bombardier) en worden door de Noorse Spoorwegen o.a. ingezet op de trajecten tussen Oslo en Trontheim, Bergen, Stavanger, en naar het Zweedse Gteborg. Het zijn kantelbaktreinen met een topsnelheid van 210 km/uur.
Na een intensief offertetraject van enkele maanden, waarbij het Noorse spoorwegbedrijf onder meer een audit op de productie- en engineeringsafdelingen heeft uitgevoerd, is de keuze op NedTrain gevallen. De Noorse Spoorwegen toonde zich onder de indruk van de moderne productiefaciliteiten in Haarlem en de logistieke planning.
De treinen zullen per spoor via Zweden, Denemarken en Duitsland naar Haarlem vervoerd worden, waar ze gebroken en van hun draaistellen gehaald worden. De eerste Class 73 zal in april 2014 binnenkomen. De PTO staat voor het najaar gepland en in de serieproductie in 2015. Zo kan de eerste trein getest worden onder winterse omstandigheden.
Het project omvat ongeveer 100 manjaar werk. Deze opdracht is een fantastische stap voor NedTrain op de externe markt.
Op donderdag 19 december 2013 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende: Ach, de controleurs waren redelijk verbaast dat ik niet in discussie ging, mijn ID kaart zo afgaf, en doorging met Tetris...
Op donderdag 19 december 2013 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende: Ach, de controleurs waren redelijk verbaast dat ik niet in discussie ging, mijn ID kaart zo afgaf, en doorging met Tetris...
Je hebt ook van die stakkers die gewoon de boete in gepast geld in een envelopje bij zich hebben en by design nooit betalen
Mooi dagje gehad. Mocht voor het eerst richting de Friese hoofdstad. Sneltrein heen, sneltrein terug. 6 bakken, heerlijk Daarna met 3 bakken naar Winschoten en combineren, met 8 bakken terug. Slagje Delfzijl Veendam met 8 bakken om de voetbalsupporters mee te nemen van de verloren wedstrijd tegen NEC. Trein meurde naderhand naar rook en schraal bier. Die heb ik maar op het rangeerterrein gezet voor een interne reiniging Daarna nog een slagje Veendam met 2 bakken. Lekker rustig
Tijd voor een biertje, morgen en overmorgen nachtdienst
Zeker Kreeg van een collega al te horen dat het 140 blazen geen zin heeft vanuit Groningen, want dan sta je op Buitenpost lang te wachten, en daarna loop je bij Veenwouden voor de rode.
Vertrok wel met +3 omdat de stopper uit Leeuwarden iets vertraagd was. Dus toen wel even wezen blazen, maar vertrok keurig op tijd uit Buitenpost. Kwam +1 aan op Leeuwarden, vond ik niet verkeerd voor de eerste rit
Je hebt ook van die stakkers die gewoon de boete in gepast geld in een envelopje bij zich hebben en by design nooit betalen
dat deed ik toen ik studeerde ook. In die tijd werd je ongeveer 1 op de 6 keer dat ik dat traject reed gecontroleerd dus dat viel een stuk goedkoper uit. Alleen geen envelopje dan maar acceptgiro...
Mocht je het nog willen weten, wissel 1067A/B te Harmelen Aansluiting had een Ten Onrechte Bezet Spoor (TOBS) melding.
Helder. Mede dankzij het voor laten gaan van een reeds vertraagde Sprinter in Gouda, kwam de ic Utrecht - Rotterdam 18 minuten te laat aan op zijn bestemming.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 20 december 2013 00:04 schreef James1988 het volgende: aanbesteding in concurrentie met zes Europese bedrijven. Het betreft o.a. een modernisering van het
Goed voor Nedtrain!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik zie een wazige onderbelichte foto waar ik met veel pijn en moeite kan uithalen dat je op de RER een boete hebt gekregen van 30, maar ik zou niet weten waarom die nooit uitgeschreven had mogen worden hoor
Hij is uitgeschreven in de trein ter hoogte van Val D'europe. Ik heb een abbonement daar...
Zeker Kreeg van een collega al te horen dat het 140 blazen geen zin heeft vanuit Groningen, want dan sta je op Buitenpost lang te wachten, en daarna loop je bij Veenwouden voor de rode.
Vertrok wel met +3 omdat de stopper uit Leeuwarden iets vertraagd was. Dus toen wel even wezen blazen, maar vertrok keurig op tijd uit Buitenpost. Kwam +1 aan op Leeuwarden, vond ik niet verkeerd voor de eerste rit
Gewoon 140 blazen, is juist tof en zeker als je het normaal niet zo vaak kan doen. Ik doe het nog wel eens met een losse 1700; dan weet ik dat ik een paar seinen verderop voor rood kom te staan maar dan draai ik toch ff dat wiel op 100% Ferrari
is er een beveiliging als je harder gaat dan de maximale baanvaksnelheid? in groningen is de maximaal toegestane snelheid 140, wat als je dat zou doen op een stuk waar 130 de max is
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Gewoon 140 blazen, is juist tof en zeker als je het normaal niet zo vaak kan doen. Ik doe het nog wel eens met een losse 1700; dan weet ik dat ik een paar seinen verderop voor rood kom te staan maar dan draai ik toch ff dat wiel op 100% Ferrari
Is een losse 1700 niet beperkt tot 100 of 120km/h in verband met de beperkte remcapaciteit als losse loc?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 20 december 2013 10:31 schreef spectrumanalyser het volgende: is er een beveiliging als je harder gaat dan de maximale baanvaksnelheid? in groningen is de maximaal toegestane snelheid 140, wat als je dat zou doen op een stuk waar 130 de max is
ATB-EG kent een aantal snelheidstrappen:
40 km/u, 60 km/u, 80 km/u, 130 km/u en 140 km/u (was maximale materieelsnelheid). Op baanvakken met 130 als maximumsnelheid zal ATB je niet harder laten rijden dan 130, maar op een baanvak met 100 als Vmax kun je alsnog doorstomen naar 130.
Op vrijdag 20 december 2013 10:31 schreef spectrumanalyser het volgende: is er een beveiliging als je harder gaat dan de maximale baanvaksnelheid? in groningen is de maximaal toegestane snelheid 140, wat als je dat zou doen op een stuk waar 130 de max is
Dan grijpt de ATB in. Maar als er ATB-EG ligt en je rijdt 130km/h waar je 100km/h mag gebeurt er niets, ATB-EG kent alleen de stappen 40-60-80-130-groen(140)
edit:wat james dus ook zegt
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Volgens mij zag ik 10 minuten geleden de Kameel het NSM verlaten, kan dat?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Weten jullie hoe moeilijk de NS doet met spoordeelwinkel treintickets? Ik ga namenlijk begin januari vanaf Maastricht naar Schiphol, en zag dat er in die periode een aanbieding was voor goedkoop kaartje naar Amsterdam centraal.
Nu zit ik er aan te denken om gewoon vanaf Amsterdam Amstel (want vanaf daar ga ik de verkeerde kant op) een los kaartje amstel--> schiphol te kopen.
Het was een beetje rood met groen en rook dat de hoek omging, geen duidelijke waarneming.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 20 december 2013 12:38 schreef Basekid_NZ het volgende: Weten jullie hoe moeilijk de NS doet met spoordeelwinkel treintickets? Ik ga namenlijk begin januari vanaf Maastricht naar Schiphol, en zag dat er in die periode een aanbieding was voor goedkoop kaartje naar Amsterdam centraal.
Nu zit ik er aan te denken om gewoon vanaf Amsterdam Amstel (want vanaf daar ga ik de verkeerde kant op) een los kaartje amstel--> schiphol te kopen.
Zouden ze daar moeilijk over doen?
In principe zou je vanaf Utrecht een gewoon kaartje moeten kopen. Op Amstel kom je namelijk niet als je naar Schiphol gaat, en die naar Centraal stopt niet op Bijlmer Arena. Je zou er voor kunnen kiezen om gewoon via Centraal te reizen, of door je als domme reiziger voor te doen die in de verkeerde trein gestapt is (Amsterdam Zuid is toch ook Amsterdam? ). Moet je alleen nog een kaartje Zuid-Schiphol kopen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Gewoon 140 blazen, is juist tof en zeker als je het normaal niet zo vaak kan doen. Ik doe het nog wel eens met een losse 1700; dan weet ik dat ik een paar seinen verderop voor rood kom te staan maar dan draai ik toch ff dat wiel op 100% Ferrari
Losse loc rijden, dat is het mooiste wat er is
quote:
Op vrijdag 20 december 2013 10:31 schreef spectrumanalyser het volgende: is er een beveiliging als je harder gaat dan de maximale baanvaksnelheid? in groningen is de maximaal toegestane snelheid 140, wat als je dat zou doen op een stuk waar 130 de max is
Op de noordelijke lijntjes rijden wij veelal op ATB NG, die werkt met 'treden' van 10 km/h Als ik ergens 140km/h mag, dan geeft 'ie ook 140km/h aan.
Als ik op een (bediend) rood sein af rij, dan mag ik er maar met 15km/h naar toe. Dan staat de ATB-NG op 0, en heb ik rode streepjes die mij middels een remcurve (remdwang) terug dwingen naar 15km/h. Als ik door een rood sein heen moet (aanwijzing STS) dan kan ik een knop bedienen vlak voor het sein op mijn bedieningspaneel, en dan kan ik er door heen. Een rood P-sein staat ingesteld op 30 km/h
Op vrijdag 20 december 2013 10:41 schreef Viezze het volgende: Waarom stopt de sneltrein eigenlijk in Buitenpost? Tegentrein? Want voor die 6000 inwoners hoef je het ook niet te doen
In elk geval niet vanwege een tegentrein, want het ligt halverwege het tweesporige deel.
Ik gok toch forenzen enzo, ik weet niet hoeveel aanvoer er is via de streekbussen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Toch stapt er altijd wel aardig wat volk in en uit op Buitenpost. Er waren zelfs plannen om de sneltreinen om-en-om te laten stoppen. De ene sneltrein stoppen op Buitenpost, de volgende op Veenwouden. En die vanuit Leeuwarden vertrekt op dezelfde manier, maar dan net omgekeerd. Dus elk station (Buitenpost & Veenwouden) heeft om het half uur een sneltrein die er halteert.
Op vrijdag 20 december 2013 13:16 schreef Monopoly het volgende: Toch stapt er altijd wel aardig wat volk in en uit op Buitenpost. Er waren zelfs plannen om de sneltreinen om-en-om te laten stoppen. De ene sneltrein stoppen op Buitenpost, de volgende op Veenwouden. En die vanuit Leeuwarden vertrekt op dezelfde manier, maar dan net omgekeerd. Dus elk station (Buitenpost & Veenwouden) heeft om het half uur een sneltrein die er halteert.
Maar dat zijn/waren nog plannen.
vanaf 2017 het geval. Veenwouden is ook niet zonder reden gekozen. Ook daar is genoeg achterland die een stop kan rechtvaardigen.
In principe zou je vanaf Utrecht een gewoon kaartje moeten kopen. Op Amstel kom je namelijk niet als je naar Schiphol gaat, en die naar Centraal stopt niet op Bijlmer Arena. Je zou er voor kunnen kiezen om gewoon via Centraal te reizen, of door je als domme reiziger voor te doen die in de verkeerde trein gestapt is (Amsterdam Zuid is toch ook Amsterdam? ). Moet je alleen nog een kaartje Zuid-Schiphol kopen
Amsterdam Amstel kom je doorheen als je vanaf Maastricht naar Amsterdam reist, Ik zie het probleem niet als je voor laatste stukje Amstel - > Schiphol een enkeltje koopt, of even incheckt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
NS online @NS_online 8m Sittard-Heerlen: politie heeft het treinverkeer stilgelegd na een geweldsincident in een Sprinter bij Schinnen. http://bit.ly/NSinfo #Sn
In de categorie erg fijn in een trein.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Amsterdam Amstel kom je doorheen als je vanaf Maastricht naar Amsterdam reist, Ik zie het probleem niet als je voor laatste stukje Amstel - > Schiphol een enkeltje koopt, of even incheckt.
Alleen kom je van Amstel niet op Schiphol, dan kan je beter doorrijden naar Centraal en dan los kaartje Centraal - Schiphol met de sprinter of IC Vlissingen of zelfs de fyra. Of je kiest ervoor om een metrokaartje te kopen (3,20 ) En dan naar Zuid en daarna kaartje Zuid - Schiphol
Ik hoorde van een Duitse kennis dat er rond 2022 begonnen wordt om Mnster - Enschede te elektrificeren. In Enschede zou geen wisselbare spanning komen: T/m station Enschede zou de trein in 2027 onder 15kV kunnen rijden ...
Highlights Unieke reis die je eens in je leven maakt
Bezoek het Kremlin, slaap in een Mongoolse Ger en beklim de Chinese muur, allemaal in 1 reis
Kies uit ticket-only, een 16-daagse budgetreis of voor wat meer comfort met de 17-daagse reis
Je mag zelf stops toevoegen of naar keuze ergens langer overnachten
Ervaar de Moeder Aller Treinreizen
op basis van eigen vervoer naar de Transsiberi Express; boek je vervoer pas zodra je reis is bevestigd. Voor de reis heb je een paspoort nodig dat minimaal nog 6 maanden geldig is. Een visum is verplicht voor reizen in Rusland, China en Mongoli. Deze kan je laten verzorgen door Mevo Reizen, of zelf aanvragen bij het consulaat. Zorg zelf voor geldige reisdocumenten.
Die 549 is ticket-only (als je de tickets zelf boekt is het echt aanzienlijk goedkoper...). Daarbovenop krijg je nog visa en uitnodigingen, minstens 250 extra. En dan nog de overnachtingen en het eten. Over de aanreis naar Moskou wordt ook nog eens in alle talen gezwegen.
Kortom; klinkt leuk, maar een echte aanbieding is het niet.
Op vrijdag 20 december 2013 19:54 schreef Sandrvich het volgende: Die 549 is ticket-only (als je de tickets zelf boekt is het echt aanzienlijk goedkoper...). Daarbovenop krijg je nog visa en uitnodigingen, minstens 250 extra. En dan nog de overnachtingen en het eten. Over de aanreis naar Moskou wordt ook nog eens in alle talen gezwegen.
Kortom; klinkt leuk, maar een echte aanbieding is het niet.
En een ticket vanuit Peking naar huis raison de 500 is ook niet inbegrepen
Vanavond nachtdienst. Beetje rangeren enzo. Al wel te vroeg wakker geworden vandaag door buren die veels te vroeg met betonboren aan de slag gingen. Wel matig. Wel weer zin in. Toch al een paar weken terug nachtdiensten gehad.
Op vrijdag 20 december 2013 20:37 schreef Monopoly het volgende: Vanavond nachtdienst. Beetje rangeren enzo. Al wel te vroeg wakker geworden vandaag door buren die veels te vroeg met betonboren aan de slag gingen. Wel matig. Wel weer zin in. Toch al een paar weken terug nachtdiensten gehad.
Oordopjes op maat laten maken? (En dan maar hopen dat je niet door de wekker slaapt..)
Oordopjes op maat laten maken? (En dan maar hopen dat je niet door de wekker slaapt..)
Mwoah, meestal word ik wakker, en val daarna nog wel in slaap. Het is niet dat ik zo moe ben dat ik niet alert ben Maar nog een paar maandjes wachten en dan samenwonen met het vrouwtje, dat is beter dan een studentenkamer
Mwoah, meestal word ik wakker, en val daarna nog wel in slaap. Het is niet dat ik zo moe ben dat ik niet alert ben Maar nog een paar maandjes wachten en dan samenwonen met het vrouwtje, dat is beter dan een studentenkamer
Samenwonen.. dan ben je de eerste maanden ook nachten wakker
Gaat de dodemansknop zijn nut vast wel bewijzen om je scherp te houden
Hehehehe Hij zit er niets voor niets Vind het altijd wel bijzonder als ik bij een collega zit om te passagieren/wegleren ofzo. Sommige die wachten echt tot 'ie piept, voor ze hem omhoog halen en weer intrappen.
Ik vind dat zelf zo verschrikkelijk irritant Ik heb het niet eens meer in de gaten maar volgens mij trap ik hem automatisch om de 15 seconden in ofzo
Hehehehe Hij zit er niets voor niets Vind het altijd wel bijzonder als ik bij een collega zit om te passagieren/wegleren ofzo. Sommige die wachten echt tot 'ie piept, voor ze hem omhoog halen en weer intrappen.
Ik vind dat zelf zo verschrikkelijk irritant Ik heb het niet eens meer in de gaten maar volgens mij trap ik hem automatisch om de 15 seconden in ofzo
Trap je in de auto ook elke 15 seconden op de rem straks...
Trap je in de auto ook elke 15 seconden op de rem straks...
Zat in mijn opleiding in het goederen bij een collega in de auto, wij hadden de meester aan de telefoon van wie we de trein gingen overnemen in Amsterdam. Hoorde je daar de dodeman, ik trapte automatisch met mijn voet De bestuurder gelukkig niet, anders hadden we een pittige aanrijding gehad
Zat in mijn opleiding in het goederen bij een collega in de auto, wij hadden de meester aan de telefoon van wie we de trein gingen overnemen in Amsterdam. Hoorde je daar de dodeman, ik trapte automatisch met mijn voet De bestuurder gelukkig niet, anders hadden we een pittige aanrijding gehad
Ik kom de komende tijd maar niet in omgeving Groningen en Ede-Wageningen...
Ik kom de komende tijd maar niet in omgeving Groningen en Ede-Wageningen...
, ik rijd nog geen auto, maak je niet druk
Vanavond trouwens DM'90 gespot op Groningen. Ik vertrok om 0.33 naar Veendam en om 0.35 bij Groningen Europapark zag ik in de verte een wel hele vreemde VIRM aan komen zetten Hij glom wel mooi, zag er goed uit. Ik denk dat hij uit Onnen kwam, maar ik heb hem hier op het rangeerterrein niet meer gezien vannacht.
Ik dacht eerst dat het een sandite trein was, maar dat doet men toch vooral met sgm (met Hoofddorp op de koersborden) ?
Vanavond trouwens DM'90 gespot op Groningen. Ik vertrok om 0.33 naar Veendam en om 0.35 bij Groningen Europapark zag ik in de verte een wel hele vreemde VIRM aan komen zetten Hij glom wel mooi, zag er goed uit. Ik denk dat hij uit Onnen kwam, maar ik heb hem hier op het rangeerterrein niet meer gezien vannacht.
Ik dacht eerst dat het een sandite trein was, maar dat doet men toch vooral met sgm (met Hoofddorp op de koersborden) ?
Sandite is inderdaad SGM of twee locs met een platte wagen.
Geen idee wat die DM'90 hier deed, en nu ik uit het raam kijk, zie ik hem ook niet staan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op zaterdag 21 december 2013 15:06 schreef b2py het volgende: Sandite is alweer voorbij sinds 2 december overigens dus dat zal het niet zijn.
Precies. Zal wel tanken zijn geweest dan. Ik meen dat er geen tankspoortje is op Onnen. Er kwam vannacht ook een 6400 loc in de weg staan om te tanken. Ik kon er toen niet langs en besloot maar om een bakkie te doen met een collega.
Afgelopen nacht waren er werkzaamheden tussen Delfzijl en Groningen. Zag vanochtend vroeg op TT staan dat ze uitliepen en dat er daardoor tot ergens in de ochtend geen treinen reden, zoals ziggy al meldde
Waar ik mij over verbaas: De NS koopt nieuwe locs, maar ik vraag me dan af waarom ze er ook niet even wat nieuwe rijtuigen bij kopen. Dat oogt ook even wat beter dan die afgetrapte zooi die er nu rijdt, lijkt me.
En dat afgetrapt zal wel met een hoofdletter A zijn, want in 2010 o.i.d. zat ik in een Benelux-ICRm en die zag er toen al totaal uitgeleefd uit.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Zag hem vanmiddag voorbij scheuren toen ik bij m'n ouwelui was.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende: We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
Op zaterdag 21 december 2013 19:14 schreef Kentekenplaat het volgende: Waar ik mij over verbaas: De NS koopt nieuwe locs, maar ik vraag me dan af waarom ze er ook niet even wat nieuwe rijtuigen bij kopen. Dat oogt ook even wat beter dan die afgetrapte zooi die er nu rijdt, lijkt me.
En dat afgetrapt zal wel met een hoofdletter A zijn, want in 2010 o.i.d. zat ik in een Benelux-ICRm en die zag er toen al totaal uitgeleefd uit.
Het is een korte-termijnoplossing. NS wil nu geen nieuwe rijtuigen kopen omdat ze over 8 jaar met nieuwe treinstellen willen gaan rijden. ICRm kan, na een opknapbeurt, nog wel even mee tot die tijd, is het idee.
Het is een korte-termijnoplossing. NS wil nu geen nieuwe rijtuigen kopen omdat ze over 8 jaar met nieuwe treinstellen willen gaan rijden. ICRm kan, na een opknapbeurt, nog wel even mee tot die tijd, is het idee.
Dan moet je het wel onderhouden...
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Inmiddels in reizigersdienst gespot: via Lokfhrer-Facebookpagina.
Zat vandaag trouwens nog in het Franse Rail Passion te bladeren en daar stonden wat interieurfoto's van die 2N Rgional dubbeldekker (of zo iets); dat zag er goed uit eigenlijk.
Op zaterdag 21 december 2013 20:18 schreef Dr_Flash het volgende: Mooi ding Wat is er nou eigenlijk heel erg anders aan? Hij gaat toch ook 300 kmh? Interieur?
Het interieur is inderdaad anders: alleen nog Groraum, meekijken met de machinist is niet meer mogelijk. De grote veranderingen zitten in de technologie, die is zo'n 10 jaar jonger dan in de ICE 3 en komt nu volledig uit de stal van Siemens. Bij de ICE 3 werd er nog veel geleverd door ADtranz (nu Bombardier).
Nee klopt. Ik had hem vorig jaar gekocht voor 5 en kreeg eerder dit jaar gratis update naar 2014. Toen steam editie upgraden gekocht en inmiddels wat meer addons.
Inmiddels in reizigersdienst gespot: [ afbeelding ] via Lokfhrer-Facebookpagina.
Volgens diezelfde pagina zal de Velaro D in eerste instantie tussen Keulen en Frankfurt te vinden zijn.
quote:
Zat vandaag trouwens nog in het Franse Rail Passion te bladeren en daar stonden wat interieurfoto's van die 2N Rgional dubbeldekker (of zo iets); dat zag er goed uit eigenlijk.
Ik denk dat je de Rgio2N bedoelt, a.k.a. de OMNEO van Bombardier? Ik vind dat eigenlijk maar een rare trein, alsof hij niet weet wat hij nou wil zijn... dubbeldekker of enkeldeks.
DGEG 38 2267 + SSN-Kerstrit Vandaag ging de Stoom Stichting Nederland op pad van Rotterdam naar Essen met opstaphaltes te Gouda en Utrecht voor de kerstmarkt te Essen. In Emmerich werd van locomotief gewisseld, en omdat ik vanaf Emmerich een vrije dienst had, heb ik in overleg met de betrokkenen heb ik besloten om van Emmerich op eigen gelegenheid verder te rijden naar Empel-Rees, en vanaf daar weer verder naar Essen. In Empel-Rees komt de stoomtrein nog met een gave stoompluim langs, maar nog voordat Oberhausen bereikt was, had de lok al een technisch probleem. De stoomlok heeft Essen met de reizigers bereikt, maar de retourrit uit Essen is met een dieselloc gereden.
Op zondag 22 december 2013 00:10 schreef greavy het volgende: [ link | afbeelding ] DGEG 38 2267 + SSN-Kerstrit Vandaag ging de Stoom Stichting Nederland op pad van Rotterdam naar Essen met opstaphaltes te Gouda en Utrecht voor de kerstmarkt te Essen. In Emmerich werd van locomotief gewisseld, en omdat ik vanaf Emmerich een vrije dienst had, heb ik in overleg met de betrokkenen heb ik besloten om van Emmerich op eigen gelegenheid verder te rijden naar Empel-Rees, en vanaf daar weer verder naar Essen. In Empel-Rees komt de stoomtrein nog met een gave stoompluim langs, maar nog voordat Oberhausen bereikt was, had de lok al een technisch probleem. De stoomlok heeft Essen met de reizigers bereikt, maar de retourrit uit Essen is met een dieselloc gereden.
Jullie waren gisteravond niet heel vroeg terug in Rotterdam, wel met goed veel lawaai door Gouda gegaan!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 22 december 2013 11:56 schreef MCH het volgende: Weet iemand of ik bij Leipzig dan ook door/langs die nieuwe tunnels en stations kom?
Welke route reis je? Uit mijn hoofd vind ik niet voor de hand liggen maar zeker weten doe ik het niet.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...