Vannacht waren ze gewoon bezig bij Stedum. En het liep nog flink uit ook.quote:Op zaterdag 21 december 2013 12:11 schreef b2py het volgende:
Laten we iets vieren. Een werkzaamheden loos weekend!
[ afbeelding ]
De rode inkt was op?quote:Op zaterdag 21 december 2013 12:11 schreef b2py het volgende:
Laten we iets vieren. Een werkzaamheden loos weekend!
[ afbeelding ]
Kan je niet terug kijken bij treinbewegingen ?quote:Op zaterdag 21 december 2013 11:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Sandite is inderdaad SGM of twee locs met een platte wagen.
Geen idee wat die DM'90 hier deed, en nu ik uit het raam kijk, zie ik hem ook niet staan.
Precies. Zal wel tanken zijn geweest dan. Ik meen dat er geen tankspoortje is op Onnen. Er kwam vannacht ook een 6400 loc in de weg staan om te tanken. Ik kon er toen niet langs en besloot maar om een bakkie te doen met een collega.quote:Op zaterdag 21 december 2013 15:06 schreef b2py het volgende:
Sandite is alweer voorbij sinds 2 december overigens dus dat zal het niet zijn.
Onnen is dichterbij Groningen natuurlijkquote:Op zaterdag 21 december 2013 15:43 schreef b2py het volgende:
Waarom helemaal in Groningen tanken als het ook in Zwolle kan vraag ik me dan af..
Afgelopen nacht waren er werkzaamheden tussen Delfzijl en Groningen. Zag vanochtend vroeg op TT staan dat ze uitliepen en dat er daardoor tot ergens in de ochtend geen treinen reden, zoals ziggy al melddequote:Op zaterdag 21 december 2013 12:11 schreef b2py het volgende:
Laten we iets vieren. Een werkzaamheden loos weekend!
[ afbeelding ]
Dat er nog spoedig meer mogen volgen in deze treinserie, 2x een viertje is echt te krap in de spitsdienst.quote:Op zaterdag 21 december 2013 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
Er rijdt momenteel een DDZ-zesje in de 1900 (Den Haag - Venlo). De eerste in reizigersdienst
Zag hem vanmiddag voorbij scheuren toen ik bij m'n ouwelui was.quote:Op zaterdag 21 december 2013 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
Er rijdt momenteel een DDZ-zesje in de 1900 (Den Haag - Venlo). De eerste in reizigersdienst
Het is een korte-termijnoplossing. NS wil nu geen nieuwe rijtuigen kopen omdat ze over 8 jaar met nieuwe treinstellen willen gaan rijden. ICRm kan, na een opknapbeurt, nog wel even mee tot die tijd, is het idee.quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
Waar ik mij over verbaas: De NS koopt nieuwe locs, maar ik vraag me dan af waarom ze er ook niet even wat nieuwe rijtuigen bij kopen. Dat oogt ook even wat beter dan die afgetrapte zooi die er nu rijdt, lijkt me.
En dat afgetrapt zal wel met een hoofdletter A zijn, want in 2010 o.i.d. zat ik in een Benelux-ICRm en die zag er toen al totaal uitgeleefd uit.
Dan moet je het wel onderhouden...quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:23 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het is een korte-termijnoplossing. NS wil nu geen nieuwe rijtuigen kopen omdat ze over 8 jaar met nieuwe treinstellen willen gaan rijden. ICRm kan, na een opknapbeurt, nog wel even mee tot die tijd, is het idee.
Dat inderdaad. Anders wordt het wel een hele dure opknapbeurt.quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan moet je het wel onderhouden...
Interieurtje swappen gaat wel, maar het probleem is dat er geen plaatwerk meer is om het aan vast te schroeven.quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:42 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Anders wordt het wel een hele dure opknapbeurt.
Inmiddels in reizigersdienst gespot:quote:Op zaterdag 21 december 2013 17:07 schreef James1988 het volgende:
Eindelijk een einde aan de soap: EBA heeft een typetoelating afgegeven voor de Velaro D.
Jammer dat NS die niet aan OVTijden meegeeft. Daar staat nog steeds gewoon DDZ 4. Misschien dat je toeleverende systemen DDZ 6 nog niet kennen?quote:Op zaterdag 21 december 2013 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
Er rijdt momenteel een DDZ-zesje in de 1900 (Den Haag - Venlo). De eerste in reizigersdienst
Het interieur is inderdaad anders: alleen nog Großraum, meekijken met de machinist is niet meer mogelijk. De grote veranderingen zitten in de technologie, die is zo'n 10 jaar jonger dan in de ICE 3 en komt nu volledig uit de stal van Siemens. Bij de ICE 3 werd er nog veel geleverd door ADtranz (nu Bombardier).quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi dingWat is er nou eigenlijk heel erg anders aan? Hij gaat toch ook 300 kmh? Interieur?
AnsaldoBreda heeft daar vast een oplossing voor. Zij onderhouden als ik het goed heb nauwe banden met de fabrikant van ducttape en tie-wraps.quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Interieurtje swappen gaat wel, maar het probleem is dat er geen plaatwerk meer is om het aan vast te schroeven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |