 
		 
			 
			
			
			Vannacht waren ze gewoon bezig bij Stedum. En het liep nog flink uit ook.quote:Op zaterdag 21 december 2013 12:11 schreef b2py het volgende:
Laten we iets vieren. Een werkzaamheden loos weekend!
[ afbeelding ]
 
			 
			
			
			De rode inkt was op?quote:Op zaterdag 21 december 2013 12:11 schreef b2py het volgende:
Laten we iets vieren. Een werkzaamheden loos weekend!
[ afbeelding ]
 
			 
			
			
			Kan je niet terug kijken bij treinbewegingen ?quote:Op zaterdag 21 december 2013 11:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Sandite is inderdaad SGM of twee locs met een platte wagen.
Geen idee wat die DM'90 hier deed, en nu ik uit het raam kijk, zie ik hem ook niet staan.
 
			 
			
			
			Precies. Zal wel tanken zijn geweest dan. Ik meen dat er geen tankspoortje is op Onnen. Er kwam vannacht ook een 6400 loc in de weg staan om te tanken. Ik kon er toen niet langs en besloot maar om een bakkie te doen met een collega.quote:Op zaterdag 21 december 2013 15:06 schreef b2py het volgende:
Sandite is alweer voorbij sinds 2 december overigens dus dat zal het niet zijn.
 
			 
			
			
			Onnen is dichterbij Groningen natuurlijkquote:Op zaterdag 21 december 2013 15:43 schreef b2py het volgende:
Waarom helemaal in Groningen tanken als het ook in Zwolle kan vraag ik me dan af..

 
											 
			 
			
			
			Afgelopen nacht waren er werkzaamheden tussen Delfzijl en Groningen. Zag vanochtend vroeg op TT staan dat ze uitliepen en dat er daardoor tot ergens in de ochtend geen treinen reden, zoals ziggy al melddequote:Op zaterdag 21 december 2013 12:11 schreef b2py het volgende:
Laten we iets vieren. Een werkzaamheden loos weekend!
[ afbeelding ]
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Dat er nog spoedig meer mogen volgen in deze treinserie, 2x een viertje is echt te krap in de spitsdienst.quote:Op zaterdag 21 december 2013 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
Er rijdt momenteel een DDZ-zesje in de 1900 (Den Haag - Venlo). De eerste in reizigersdienst
 
			 
			
			
			Zag hem vanmiddag voorbij scheuren toen ik bij m'n ouwelui was.quote:Op zaterdag 21 december 2013 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
Er rijdt momenteel een DDZ-zesje in de 1900 (Den Haag - Venlo). De eerste in reizigersdienst
 
			 
			
			
			Het is een korte-termijnoplossing. NS wil nu geen nieuwe rijtuigen kopen omdat ze over 8 jaar met nieuwe treinstellen willen gaan rijden. ICRm kan, na een opknapbeurt, nog wel even mee tot die tijd, is het idee.quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
Waar ik mij over verbaas: De NS koopt nieuwe locs, maar ik vraag me dan af waarom ze er ook niet even wat nieuwe rijtuigen bij kopen. Dat oogt ook even wat beter dan die afgetrapte zooi die er nu rijdt, lijkt me.
En dat afgetrapt zal wel met een hoofdletter A zijn, want in 2010 o.i.d. zat ik in een Benelux-ICRm en die zag er toen al totaal uitgeleefd uit.
 
			 
			
			
			Dan moet je het wel onderhouden...quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:23 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het is een korte-termijnoplossing. NS wil nu geen nieuwe rijtuigen kopen omdat ze over 8 jaar met nieuwe treinstellen willen gaan rijden. ICRm kan, na een opknapbeurt, nog wel even mee tot die tijd, is het idee.
 
			 
			
			
			Dat inderdaad. Anders wordt het wel een hele dure opknapbeurt.quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan moet je het wel onderhouden...
 
			 
			
			
			Interieurtje swappen gaat wel, maar het probleem is dat er geen plaatwerk meer is om het aan vast te schroeven.quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:42 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Anders wordt het wel een hele dure opknapbeurt.
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Inmiddels in reizigersdienst gespot:quote:Op zaterdag 21 december 2013 17:07 schreef James1988 het volgende:
Eindelijk een einde aan de soap: EBA heeft een typetoelating afgegeven voor de Velaro D.
 
											 
			 
			
			
			 Wat is er nou eigenlijk heel erg anders aan? Hij gaat toch ook 300 kmh? Interieur?
 Wat is er nou eigenlijk heel erg anders aan? Hij gaat toch ook 300 kmh? Interieur?  
											 
			 
			
			
			Jammer dat NS die niet aan OVTijden meegeeft. Daar staat nog steeds gewoon DDZ 4. Misschien dat je toeleverende systemen DDZ 6 nog niet kennen?quote:Op zaterdag 21 december 2013 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
Er rijdt momenteel een DDZ-zesje in de 1900 (Den Haag - Venlo). De eerste in reizigersdienst
 
			 
			
			
			Het interieur is inderdaad anders: alleen nog Groίraum, meekijken met de machinist is niet meer mogelijk. De grote veranderingen zitten in de technologie, die is zo'n 10 jaar jonger dan in de ICE 3 en komt nu volledig uit de stal van Siemens. Bij de ICE 3 werd er nog veel geleverd door ADtranz (nu Bombardier).quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi dingWat is er nou eigenlijk heel erg anders aan? Hij gaat toch ook 300 kmh? Interieur?
 
			 
			
			
			AnsaldoBreda heeft daar vast een oplossing voor. Zij onderhouden als ik het goed heb nauwe banden met de fabrikant van ducttape en tie-wraps.quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Interieurtje swappen gaat wel, maar het probleem is dat er geen plaatwerk meer is om het aan vast te schroeven.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			ze zijn ook erg goed in de productie van veel deelseriesquote:Op zaterdag 21 december 2013 21:39 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
AnsaldoBreda heeft daar vast een oplossing voor. Zij onderhouden als ik het goed heb nauwe banden met de fabrikant van ducttape en tie-wraps.
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			82% korting op de steam edition idd. Actie loopt nog 18 uur geloof ik.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:59 schreef Duvel het volgende:
Bij Steam is Train Simulator 2014 nu erg in de aanbieding.
 
			 
			
			
			Ik heb 'm gekocht voor HS1 en die Duitse route. Zelfs dan is € 7,55 niet duur.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:20 schreef b2py het volgende:
[..]
82% korting op de steam edition idd. Actie loopt nog 18 uur geloof ik.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Volgens diezelfde pagina zal de Velaro D in eerste instantie tussen Keulen en Frankfurt te vinden zijn.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:00 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Inmiddels in reizigersdienst gespot:
[ afbeelding ]
via Lokfόhrer-Facebookpagina.
Ik denk dat je de Rιgio2N bedoelt, a.k.a. de OMNEO van Bombardier? Ik vind dat eigenlijk maar een rare trein, alsof hij niet weet wat hij nou wil zijn... dubbeldekker of enkeldeks.quote:Zat vandaag trouwens nog in het Franse Rail Passion te bladeren en daar stonden wat interieurfoto's van die 2N Rιgional dubbeldekker (of zo iets); dat zag er goed uit eigenlijk.
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Hebben ze hier wel es wat te klagen als er een trein uitvalt...quote:
 
											 
			 
			
			
			Fraai, mooi met dat ronde idee.quote:Op zaterdag 21 december 2013 23:33 schreef James1988 het volgende:
Voor NS zou hij er zo uit kunnen zien:
[ afbeelding ]
Bron plaatje: een of andere Tsjech
 
			 
			
			
			En laag.quote:Op zondag 22 december 2013 05:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind het er vooral heel krap uitzien
 
			 
			
			
			Goed verhaal. Jammer van die Heineken op het laatst. Misschien toch een AH Togo bouwen naast de AH Congo?quote:
 
											 
			 
			
			
			Jullie waren gisteravond niet heel vroeg terug in Rotterdam, wel met goed veel lawaai door Gouda gegaan!quote:Op zondag 22 december 2013 00:10 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
DGEG 38 2267 + SSN-Kerstrit
Vandaag ging de Stoom Stichting Nederland op pad van Rotterdam naar Essen met opstaphaltes te Gouda en Utrecht voor de kerstmarkt te Essen.
In Emmerich werd van locomotief gewisseld, en omdat ik vanaf Emmerich een vrije dienst had, heb ik in overleg met de betrokkenen heb ik besloten om van Emmerich op eigen gelegenheid verder te rijden naar Empel-Rees, en vanaf daar weer verder naar Essen.
In Empel-Rees komt de stoomtrein nog met een gave stoompluim langs, maar nog voordat Oberhausen bereikt was, had de lok al een technisch probleem. De stoomlok heeft Essen met de reizigers bereikt, maar de retourrit uit Essen is met een dieselloc gereden.
 
			 
			
			
			Veel plezier!quote:Op zondag 22 december 2013 11:48 schreef MCH het volgende:
Eerste Kerstdag negen uur in (stop)treinen naar Dresden.
 
   
											 
			 
			
			
			twitter:NS_online twitterde op zondag 22-12-2013 om 11:44:16Gouda-Gouda Goverwelle: van circa 12:05-12:35 uur geen treinen vanwege herstelwerkzaamheden. http://t.co/axyyfHaEPO reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op zondag 22-12-2013 om 11:57:35Aanpassing tijden: Gouda-Gouda Goverwelle: van circa 12:35-13:05 uur geen treinen vanwege herstelwerkzaamheden. http://t.co/axyyfHaEPO reageer retweet
Wat zijn ze aan het doen op de Admiraal Helfrichlaan?twitter:NS_online twitterde op zondag 22-12-2013 om 12:22:09Gouda-Gouda Goverwelle: herstelwerkzaamheden tot nader order uitgesteld, treinen vooralsnog volgens plan. http://t.co/axyyfHaEPO reageer retweet
 
			 
			
			
			Welke route reis je? Uit mijn hoofd vind ik niet voor de hand liggen maar zeker weten doe ik het niet.quote:Op zondag 22 december 2013 11:56 schreef MCH het volgende:
Weet iemand of ik bij Leipzig dan ook door/langs die nieuwe tunnels en stations kom?
 
			 
			
			
			aankomst Rotterdam stipt, -20 vertrokkenquote:Op zondag 22 december 2013 11:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jullie waren gisteravond niet heel vroeg terug in Rotterdam, wel met goed veel lawaai door Gouda gegaan!

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |