abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134473174
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:48 schreef Bitlord het volgende:
Station Grubbenvorst-Greenport (wat een naam) aan de Maaslijn komt er binnen enkele jaren aan. De Gemeente Horst aan de Maas heeft in maart reeds een half miljoen toegezoegd. Daarnaast is er ook geld vanuit de provincie Limburg, mits de provincie Noord-Brabant en de stadsregio Arnhem-Nijmegen ook een bijdrage doen.
Bron
Dan wordt het ook tijd voor een sneltrein Intercity op de Maaslijn. Het wordt onderhand een metro met die bergen stations voor elk gaat tussen Venlo en Nijmegen.
  vrijdag 20 december 2013 @ 00:02:00 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134473253
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maargoed, niemand die dus blijkbaar ziet dat dat ding voor mij nog nooit uitgeschreven had mogen worden... Ik zet mn geld in op James...
Ik zie een wazige onderbelichte foto waar ik met veel pijn en moeite kan uithalen dat je op de RER een boete hebt gekregen van ¤ 30, maar ik zou niet weten waarom die nooit uitgeschreven had mogen worden hoor :?
  vrijdag 20 december 2013 @ 00:04:42 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134473360
Leuke win voor NedTrain (bericht is al iets ouder): Haarlem gaat 20 Noorse treinen van het type Bm 73 moderniseren.

quote:
OPDRACHT MODERNISERING NOORSE TREINEN VOOR NS

De Noorse Spoorwegen (Norges Statsbaner AS) heeft NedTrain opdracht gegeven voor de mid-life revisie van 20 Class 73 treinen. NedTrain heeft de opdracht verkregen na een Europese aanbesteding in concurrentie met zes Europese bedrijven. Het betreft o.a. een modernisering van het in- en exterieur en het installeren van een nieuw reizigersinformatiesysteem.

De treinen zijn in 1999 en 2000 geleverd door AdTranz (nu Bombardier) en worden door de Noorse Spoorwegen o.a. ingezet op de trajecten tussen Oslo en Trontheim, Bergen, Stavanger, en naar het Zweedse Göteborg. Het zijn kantelbaktreinen met een topsnelheid van 210 km/uur.

Na een intensief offertetraject van enkele maanden, waarbij het Noorse spoorwegbedrijf onder meer een audit op de productie- en engineeringsafdelingen heeft uitgevoerd, is de keuze op NedTrain gevallen. De Noorse Spoorwegen toonde zich onder de indruk van de moderne productiefaciliteiten in Haarlem en de logistieke planning.

De treinen zullen per spoor via Zweden, Denemarken en Duitsland naar Haarlem vervoerd worden, waar ze gebroken en van hun draaistellen gehaald worden. De eerste Class 73 zal in april 2014 binnenkomen. De PTO staat voor het najaar gepland en in de serieproductie in 2015. Zo kan de eerste trein getest worden onder winterse omstandigheden.

Het project omvat ongeveer 100 manjaar werk. Deze opdracht is een fantastische stap voor NedTrain op de externe markt.
pi_134474027
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ach, de controleurs waren redelijk verbaast dat ik niet in discussie ging, mijn ID kaart zo afgaf, en doorging met Tetris... :')
:D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134474721
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ach, de controleurs waren redelijk verbaast dat ik niet in discussie ging, mijn ID kaart zo afgaf, en doorging met Tetris... :')
Je hebt ook van die stakkers die gewoon de boete in gepast geld in een envelopje bij zich hebben en by design nooit betalen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 20 december 2013 @ 00:53:13 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134475154
Kennelijk is zwartrijden interessant genoeg...

Btilloy twitterde op donderdag 19-12-2013 om 14:08:43 100 millions de fraude par an dans les #transilien. L'équivalent de 10 nouveaux trains Franciliens. Stop. #sncf #Transilien reageer retweet
pi_134475254
Mooi dagje gehad.
Mocht voor het eerst richting de Friese hoofdstad. Sneltrein heen, sneltrein terug. 6 bakken, heerlijk :)
Daarna met 3 bakken naar Winschoten en combineren, met 8 bakken terug.
Slagje Delfzijl
Veendam met 8 bakken om de voetbalsupporters mee te nemen van de verloren wedstrijd tegen NEC.
Trein meurde naderhand naar rook en schraal bier. Die heb ik maar op het rangeerterrein gezet voor een interne reiniging :')
Daarna nog een slagje Veendam met 2 bakken. Lekker rustig :)

Tijd voor een biertje, morgen en overmorgen nachtdienst :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 december 2013 @ 01:11:42 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134475611
heerlijk he dat je met die sneltrein door kunt blazen :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_134475844
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2013 01:11 schreef Peterselieman het volgende:
heerlijk he dat je met die sneltrein door kunt blazen :)
Zeker _O_
Kreeg van een collega al te horen dat het 140 blazen geen zin heeft vanuit Groningen, want dan sta je op Buitenpost lang te wachten, en daarna loop je bij Veenwouden voor de rode.

Vertrok wel met +3 omdat de stopper uit Leeuwarden iets vertraagd was. Dus toen wel even wezen blazen, maar vertrok keurig op tijd uit Buitenpost. Kwam +1 aan op Leeuwarden, vond ik niet verkeerd voor de eerste rit :)
pi_134478451
140 blazen noemen :P
pi_134478612
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je hebt ook van die stakkers die gewoon de boete in gepast geld in een envelopje bij zich hebben en by design nooit betalen :')
dat deed ik toen ik studeerde ook. In die tijd werd je ongeveer 1 op de 6 keer dat ik dat traject reed gecontroleerd dus dat viel een stuk goedkoper uit. Alleen geen envelopje dan maar acceptgiro...
  vrijdag 20 december 2013 @ 07:37:12 #187
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_134478622
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Mocht je het nog willen weten, wissel 1067A/B te Harmelen Aansluiting had een Ten Onrechte Bezet Spoor (TOBS) melding.
Helder. Mede dankzij het voor laten gaan van een reeds vertraagde Sprinter in Gouda, kwam de ic Utrecht - Rotterdam 18 minuten te laat aan op zijn bestemming.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 20 december 2013 @ 07:47:13 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_134478685
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Pardon? :P
Brrrr...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 20 december 2013 @ 07:47:44 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_134478689
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 00:04 schreef James1988 het volgende:
aanbesteding in concurrentie met zes Europese bedrijven. Het betreft o.a. een modernisering van het
Goed voor Nedtrain!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 20 december 2013 @ 08:01:22 #190
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_134478793
Fles, niet meer met lucifers spelen!
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 20 december 2013 @ 08:06:56 #191
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_134478844
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je hebt ook van die stakkers die gewoon de boete in gepast geld in een envelopje bij zich hebben en by design nooit betalen :')
In Sauerland ga ik ook betalen met een Envelopje indien nodig... Of met een playboy als jij die meeneemt. Wanneer vertrek je eigenlijk naar mn tante? :P
  vrijdag 20 december 2013 @ 08:08:53 #192
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_134478864
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 00:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik zie een wazige onderbelichte foto waar ik met veel pijn en moeite kan uithalen dat je op de RER een boete hebt gekregen van ¤ 30, maar ik zou niet weten waarom die nooit uitgeschreven had mogen worden hoor :?
Hij is uitgeschreven in de trein ter hoogte van Val D'europe. Ik heb een abbonement daar...
  vrijdag 20 december 2013 @ 08:12:57 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_134478897
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 08:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Hij is uitgeschreven in de trein ter hoogte van Val D'europe. Ik heb een abbonement daar...
Ach natuurlijk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 20 december 2013 @ 09:43:16 #194
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134480081
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 08:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Hij is uitgeschreven in de trein ter hoogte van Val D'europe. Ik heb een abbonement daar...
Aha! Dat is inderdaad slordig.

Ga je beroep aantekenen? :s)
pi_134480725
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2013 01:22 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Zeker _O_
Kreeg van een collega al te horen dat het 140 blazen geen zin heeft vanuit Groningen, want dan sta je op Buitenpost lang te wachten, en daarna loop je bij Veenwouden voor de rode.

Vertrok wel met +3 omdat de stopper uit Leeuwarden iets vertraagd was. Dus toen wel even wezen blazen, maar vertrok keurig op tijd uit Buitenpost. Kwam +1 aan op Leeuwarden, vond ik niet verkeerd voor de eerste rit :)
Gewoon 140 blazen, is juist tof en zeker als je het normaal niet zo vaak kan doen. Ik doe het nog wel eens met een losse 1700; dan weet ik dat ik een paar seinen verderop voor rood kom te staan maar dan draai ik toch ff dat wiel op 100% _O_ Ferrari _O_
pi_134481131
is er een beveiliging als je harder gaat dan de maximale baanvaksnelheid? in groningen is de maximaal toegestane snelheid 140, wat als je dat zou doen op een stuk waar 130 de max is
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Sport vrijdag 20 december 2013 @ 10:32:44 #197
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_134481163
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:13 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Gewoon 140 blazen, is juist tof en zeker als je het normaal niet zo vaak kan doen. Ik doe het nog wel eens met een losse 1700; dan weet ik dat ik een paar seinen verderop voor rood kom te staan maar dan draai ik toch ff dat wiel op 100% _O_ Ferrari _O_
Is een losse 1700 niet beperkt tot 100 of 120km/h in verband met de beperkte remcapaciteit als losse loc?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:33:12 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134481180
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
is er een beveiliging als je harder gaat dan de maximale baanvaksnelheid? in groningen is de maximaal toegestane snelheid 140, wat als je dat zou doen op een stuk waar 130 de max is
ATB-EG kent een aantal snelheidstrappen:

40 km/u, 60 km/u, 80 km/u, 130 km/u en 140 km/u (was maximale materieelsnelheid). Op baanvakken met 130 als maximumsnelheid zal ATB je niet harder laten rijden dan 130, maar op een baanvak met 100 als Vmax kun je alsnog doorstomen naar 130.
  Redactie Sport vrijdag 20 december 2013 @ 10:34:03 #199
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_134481200
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
is er een beveiliging als je harder gaat dan de maximale baanvaksnelheid? in groningen is de maximaal toegestane snelheid 140, wat als je dat zou doen op een stuk waar 130 de max is
Dan grijpt de ATB in. Maar als er ATB-EG ligt en je rijdt 130km/h waar je 100km/h mag gebeurt er niets, ATB-EG kent alleen de stappen 40-60-80-130-groen(140)

edit:wat james dus ook zegt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 december 2013 @ 10:36:17 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134481248
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 06:59 schreef b2py het volgende:
140 blazen noemen :P
voor een dieselspoortje is het heel wat, zeker omdat je bijna alle stations overslaat :P
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')