KAMERVRAGEN! Brandbrief!quote:Op donderdag 19 december 2013 16:22 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva had rond Leeuwarden gisteravond te maken met uitpuilende treinen. Serious Request een beetje onderschat?
De NS in ieder geval niet, want die reed keurig volgens afspraak met zes bakken, vaak dubbele stellen en zelfs een extra trein ingelegd
ik denk dan dat het er staat zoals het bij de NS bekend planmatig zou moeten zijnquote:Op donderdag 19 december 2013 16:44 schreef greavy het volgende:
Ik durf te betwijfelen of ovtijden wel de juiste informatie kan tonen van de privaat vervoerder. Want staan die gegevens ook accuraat in InfoPlus DVS (wat weer van NSR is)?
Op de MerwedeLingeLijn klopt de inzet van materieel in ieder geval niet, als je naar de "inzet" kijkt op ovtijden.
Fijn hè, die oude sprinters daar in de Sprinters? Sinds DRGL2014 is het al één en al bagger, veel vertraging, veel te korte treinen enzo.quote:Op donderdag 19 december 2013 16:58 schreef Hinder het volgende:
Wat een rommel op Rotterdam Centraal. Er blijven lege Sprinters binnenkomen en we hebben al ruim +10. Oh we vertrekken nu wel. Volgens de app zitten we al in Zwijndrecht.
Ja ik hoor ook veel klachten over SGM, hopelijk draaien ze dat snel terug.quote:Op donderdag 19 december 2013 17:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Fijn hè, die oude sprinters daar in de Sprinters? Sinds DRGL2014 is het al één en al bagger, veel vertraging, veel te korte treinen enzo.
SGM2 of SGM3 in de spits los gaat echt niet werken. Zelfs SGM5 (waar normaal SLT10 reed) is het niet fijn
In die Sprinters rijdt nog steeds een VIRM4. En het SLT8 en SLT10 hebben ze ook maar niet weggehaald.quote:Op donderdag 19 december 2013 17:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja ik hoor ook veel klachten over SGM, hopelijk draaien ze dat snel terug.
Hoor ook veel mensen over Den Haag Venlo over het mengelmoesje wat daar nu rijdt.
Vreemd. Eerder dit jaar is er bij Krommenie-Assendelft het treinverkeer direct stilgelegd nadat geconstateerd werd dat er asbest in de sporen lag. Wellicht aanpassing in reglementen maar ik kan me dat nauwelijks voorstellen..quote:Op donderdag 19 december 2013 12:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal: er is een tijd terug een brand in de buurt van het spoor geweest waarbij flink wat asbest vrijgekomen is. Dat is grotendeels opgeruimd, maar ook tussen het spoor ligt nog van die troep. En om dat op te ruimen moet het treinverkeer stilgelegd worden.
Kleine nuance, alleen op de bediende seinen. Onbediende vrije baan seinen krijgen geen ATB-Vv.quote:Op donderdag 19 december 2013 10:07 schreef MPG het volgende:
Van Mansveld moet er overal ATBvv komen:
http://fok.nl/nieuws/630638
quote:Op donderdag 19 december 2013 17:23 schreef WhiteJoker het volgende:
Iemand een idee waarom de politie het traject Naarden-Bussum - Hilversum eruit heeft gegooid? Ik ga nu met de Pimpel over de Hanzelijn. Dat mag dan een first zijn, maar zorgt wel voor vertraging en een extra overstap om in Apeldoorn te komen.
twitter:Timbiels twitterde op donderdag 19-12-2013 om 17:26:25Hilversum Media Park: politie zoekt naar verdachte persoon, treinverkeer stilgelegd tussen Naarden-Bussum en Hilversum. #NS reageer retweet
twitter:politiedgv twitterde op donderdag 19-12-2013 om 17:12:05Verward persoon op viaduct Craailoose weg Hilversum. Verkeer en treinen stilgelegd. reageer retweet
Mocht je het nog willen weten, wissel 1067A/B te Harmelen Aansluiting had een Ten Onrechte Bezet Spoor (TOBS) melding.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:05 schreef Duvel het volgende:
Godverdegodver, er is weer eens iets kapot tussen Utrecht en Woerden dus de helft van de ic's is geschrapt. Zul je zien dat de enige treinen die nog rijden, de korte enkeldekkers zijn.
2/6 is een tweetje, dus 2 x 2/6 is 4 bakken.quote:Op donderdag 19 december 2013 16:33 schreef greavy het volgende:
Gister hebben veel treinen bij Arriva al versterkt gereden, maar er reden alsnog losse stellen rond. De allerlaatste rit Leeuwarden -> Groningen reed (aldus de machinist die ik goed ken) met 2x GTW 2/6 (dus 6 bakken GTW totaal). Vrij druk zei hij al, maar op al zijn ritten richting Leeuwarden (hij zit op standplaats Groningen) was het versterkt.
Typfoutje, bedoelde 2/8.quote:Op donderdag 19 december 2013 17:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
2/6 is een tweetje, dus 2 x 2/6 is 4 bakken.
quote:Laatste stoppertje uut Fryslan naar Grunn City. Was het druk? Mwwwwwoahhhh. Re-de-lijk Twee 3-tjes goed vol. #serieuusriekwesttweeduizendderttien #gezellig
hoe constateer je zoiets eigenlijk? Ik bedoel, er waren geen baanwerkers aanwezig anders was het treinverkeer al stilgelegd. En een machinist die met 140 langsraast constateert ook geen asbestvezels in het spoor.quote:Op donderdag 19 december 2013 17:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Vreemd. Eerder dit jaar is er bij Krommenie-Assendelft het treinverkeer direct stilgelegd nadat geconstateerd werd dat er asbest in de sporen lag. Wellicht aanpassing in reglementen maar ik kan me dat nauwelijks voorstellen..
Je mag als baanwerker over het schouwpad lopen. Ik heb geen idee hoe zoiets geconstateerd wordt. Waarschijnlijk komt uit metingen van de brandweer naar voren dat er asbest is vrijgekomen. Dan wordt eens gedacht dat het misschien in het spoor is terecht gekomen. Vervolgens een inspectie doen en dan constateren, ja het ligt er. Alles opheffen en reinigen die handel.quote:Op donderdag 19 december 2013 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hoe constateer je zoiets eigenlijk? Ik bedoel, er waren geen baanwerkers aanwezig anders was het treinverkeer al stilgelegd. En een machinist die met 140 langsraast constateert ook geen asbestvezels in het spoor.
Ja ik begrijp echt niet dat ze die niet even goed door de reiniging halen en beetje fixenquote:Op donderdag 19 december 2013 19:09 schreef James1988 het volgende:
Wat is die Beneluxtrein toch een smerige trein, bah
Gewoon onderdeel van het plan. Mensen de trein uit jagen. Hardleerse types zoals James1988 hou je blijkbaar tochquote:Op donderdag 19 december 2013 19:13 schreef James1988 het volgende:
Een keerpuntreiniging zou al wonderen doen, ik stapte net in Den Haag HS in... op de vloer lagen gebruikte zakdoeken en plastic wikkels, op sommige stoelen zaten bijzonder ranzig uitziende plekken.
Op HS is geen keerpuntreiniging, ik weet niet of die trein nog een retourtje Binckhorst maakt?quote:Op donderdag 19 december 2013 19:13 schreef James1988 het volgende:
Een keerpuntreiniging zou al wonderen doen, ik stapte net in Den Haag HS in... op de vloer lagen gebruikte zakdoeken en plastic wikkels, op sommige stoelen zaten bijzonder ranzig uitziende plekken.
Normaal gesproken wordt hij "gereinigd" op de Binckhorst. Daar loopt de lok ook om.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Op HS is geen keerpuntreiniging, ik weet niet of die trein nog een retourtje Binckhorst maakt?
Dat was bij mijn trein denk ik niet het geval. Hij stond om 18:30 langs het perron, met alleen noodverlichting aan. De boel was ook al behoorlijk afgekoeld. Rond 18:40 ging de verlichting en verwarming aan...quote:Op donderdag 19 december 2013 19:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Normaal gesproken wordt hij "gereinigd" op de Binckhorst. Daar loopt de lok ook om.
Oh, een soort van CSU, maar dan iets ander bedrijf?quote:Op donderdag 19 december 2013 19:23 schreef Maegrim het volgende:
Het half uur dat ie stil staat hoort ie gewoon gereinigd te worden
edit: Sinds de nieuwe dienstregeling keert ie op HS, waar er meestal 3 mensen van Treinschoon aan het puinruimen gaan
verder een oud vuil ding ja
Bij een reiniging gaat er meestal geen doekje over de stoelen....quote:Op donderdag 19 december 2013 19:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Oh, een soort van CSU, maar dan iets ander bedrijf?
Ik reis tegenwoordig bijna wekelijks met de Benelux van- en naar België, maar de zittingen zien er inderdaad niet meer uit
Er zou zo en nu dan wel een grondige reiniging mogen (lees: moeten) gebeuren, bij ieder treinstel. Blijkbaar gaat het mis met de onderhoudsomplopen met Beneluxquote:Op donderdag 19 december 2013 19:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bij een reiniging gaat er meestal geen doekje over de stoelen....
Dat weet ik. Maar eigenlijk hoort dat wel af en toe te gebeuren, en dan niet bij de kering aan het perron. En dat gebeurt absoluut niet.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bij een reiniging gaat er meestal geen doekje over de stoelen....
Had men niet al enige tijd geleden besloten daar niet mee door te gaan?quote:Op donderdag 19 december 2013 19:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dus ben ik benieuwd of er al een evaluatie is geweest van dat project bij Den Bosch met LED-lichten.
De proef is vroegtijdig beëindigd inderdaad.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Had men niet al enige tijd geleden besloten daar niet mee door te gaan?
Met een doekje kom je er niet bij die stoffen bekleding. Dat moet diep gereinigd worden.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar eigenlijk hoort dat wel af en toe te gebeuren, en dan niet bij de kering aan het perron. En dat gebeurt absoluut niet.
Rijdt daar nou een SLT6 achterop??quote:Op donderdag 19 december 2013 20:10 schreef Sandrvich het volgende:
[ afbeelding ]
Deze ochtend in Hongarije.Wist niet eens dat er ICK die kant uit ging.. Voor Roemenië toevallig?
nee een metrostelquote:Op donderdag 19 december 2013 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Rijdt daar nou een SLT6 achterop??
kostdat?quote:Op donderdag 19 december 2013 21:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nou, mn allereerste Franse Zwartrijboete is binnen.
He he. Duurde wel lang zegquote:Op donderdag 19 december 2013 21:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nou, mn allereerste Franse Zwartrijboete is binnen.
30 euro... Maar daarvoor mag je dan wel je rit afmaken... Heb ik 2en een half jaar voor aan mogen kloten...quote:
Ja tuurlijk man laat zienquote:Op donderdag 19 december 2013 21:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
30 euro... Maar daarvoor mag je dan wel je rit afmaken... Heb ik 2en een half jaar voor aan mogen kloten...
Iemand nog intresse in een foto
Werkte het systeem niet goed? Of waren er negatieve reacties?quote:Op donderdag 19 december 2013 19:46 schreef greavy het volgende:
[..]
De proef is vroegtijdig beëindigd inderdaad.
Men zegt dat het niet betrouwbaar genoeg was. Dat vertaalt zich meestal gewoon in "te duur".quote:Op donderdag 19 december 2013 22:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Werkte het systeem niet goed? Of waren er negatieve reacties?
Niet betrouwbaar genoeg.quote:Op donderdag 19 december 2013 22:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Werkte het systeem niet goed? Of waren er negatieve reacties?
in de laatste weken waren toch juist veel verbeteringen bereikt?quote:
De laatste maanden was de info inderdaad altijd vrij correct. Tussen Den Bosch en Roosendaal dan tochquote:Op donderdag 19 december 2013 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in de laatste weken waren toch juist veel verbeteringen bereikt?
Verbeteringen maken een systeem niet meteen betrouwbaar. Je wilt een bepaalt betrouwbaarheidspercentage halen tegen redelijke kosten. De kosten kunnen kwadratisch stijgen ten opzichte van de kosten. Dan wordt het al snel veel te duur. Ik vermoed dat de kosten te hoog zijn opgelopen en daardoor de proef beëindigd is.quote:Op donderdag 19 december 2013 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in de laatste weken waren toch juist veel verbeteringen bereikt?
klopt, maar toch denk ik dat ze nog meer hadden kunnen leren als de proef iets langer geduurd had. Je moet een middel vinden om op de perrons aan de reizigers te laten weten hoe lang een trein is, de machinist moet vervolgens op de ideale plaats gaan halteren en je moet de spreiding op de perrons goed zien te krijgen.quote:Op donderdag 19 december 2013 22:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Verbeteringen maken een systeem niet meteen betrouwbaar. Je wilt een bepaalt betrouwbaarheidspercentage halen tegen redelijke kosten. De kosten kunnen kwadratisch stijgen ten opzichte van de kosten. Dan wordt het al snel veel te duur. Ik vermoed dat de kosten te hoog zijn opgelopen en daardoor de proef beëindigd is.
Dat kan wel op een vele malen goedkopere manier. Weergeven op de TBP's.Tussen letterbord x en y bijvoorbeeld. Komen die dingen toch nog van pasquote:Op donderdag 19 december 2013 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar toch denk ik dat ze nog meer hadden kunnen leren als de proef iets langer geduurd had. Je moet een middel vinden om op de perrons aan de reizigers te laten weten hoe lang een trein is, de machinist moet vervolgens op de ideale plaats gaan halteren en je moet de spreiding op de perrons goed zien te krijgen.
Op al die punten valt nog veel winst te boeken
Lekker klantvriendelijk, gewoon 3007 neerkalken bij nature d'infraction. Wat is er mis met even "ticket non validé" opschrijven?quote:
Jawel, want ik heb korting op mn boete gekregen...quote:Op donderdag 19 december 2013 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Klantvriendelijkheid tegen zwartrijders?
Ach, dan schrijven wij toch ook even een code 6070 uit... "Employé n'est pas accueillant"quote:Op donderdag 19 december 2013 23:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
Lekker klantvriendelijk, gewoon 3007 neerkalken bij nature d'infraction. Wat is er mis met even "ticket non validé" opschrijven?
Voor de notoire zwartrijder maakt het natuurlijk niet uit. De goedbedoelende reiziger die net in de trein erachter komt geen kaartje gekocht te hebben maakt het wel uit of je hem schoffeert of niet.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Klantvriendelijkheid tegen zwartrijders?
quote:Op donderdag 19 december 2013 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ach, de controleurs waren redelijk verbaast dat ik niet in discussie ging, mijn ID kaart zo afgaf, en doorging met Tetris...
Je kreeg dus korting omdat je zo lief wasquote:Op donderdag 19 december 2013 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ach, de controleurs waren redelijk verbaast dat ik niet in discussie ging, mijn ID kaart zo afgaf, en doorging met Tetris...
Nee, ik kreeg korting omdat ik wel een vervoersbewijs had, maar die niet geldig was...quote:Op donderdag 19 december 2013 23:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je kreeg dus korting omdat je zo lief was
Dan wordt het ook tijd voor een sneltrein Intercity op de Maaslijn. Het wordt onderhand een metro met die bergen stations voor elk gaat tussen Venlo en Nijmegen.quote:Op donderdag 19 december 2013 16:48 schreef Bitlord het volgende:
Station Grubbenvorst-Greenport (wat een naam) aan de Maaslijn komt er binnen enkele jaren aan. De Gemeente Horst aan de Maas heeft in maart reeds een half miljoen toegezoegd. Daarnaast is er ook geld vanuit de provincie Limburg, mits de provincie Noord-Brabant en de stadsregio Arnhem-Nijmegen ook een bijdrage doen.
Bron
Ik zie een wazige onderbelichte foto waar ik met veel pijn en moeite kan uithalen dat je op de RER een boete hebt gekregen van ¤ 30, maar ik zou niet weten waarom die nooit uitgeschreven had mogen worden hoorquote:Op donderdag 19 december 2013 23:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maargoed, niemand die dus blijkbaar ziet dat dat ding voor mij nog nooit uitgeschreven had mogen worden... Ik zet mn geld in op James...
quote:OPDRACHT MODERNISERING NOORSE TREINEN VOOR NS
De Noorse Spoorwegen (Norges Statsbaner AS) heeft NedTrain opdracht gegeven voor de mid-life revisie van 20 Class 73 treinen. NedTrain heeft de opdracht verkregen na een Europese aanbesteding in concurrentie met zes Europese bedrijven. Het betreft o.a. een modernisering van het in- en exterieur en het installeren van een nieuw reizigersinformatiesysteem.
De treinen zijn in 1999 en 2000 geleverd door AdTranz (nu Bombardier) en worden door de Noorse Spoorwegen o.a. ingezet op de trajecten tussen Oslo en Trontheim, Bergen, Stavanger, en naar het Zweedse Göteborg. Het zijn kantelbaktreinen met een topsnelheid van 210 km/uur.
Na een intensief offertetraject van enkele maanden, waarbij het Noorse spoorwegbedrijf onder meer een audit op de productie- en engineeringsafdelingen heeft uitgevoerd, is de keuze op NedTrain gevallen. De Noorse Spoorwegen toonde zich onder de indruk van de moderne productiefaciliteiten in Haarlem en de logistieke planning.
De treinen zullen per spoor via Zweden, Denemarken en Duitsland naar Haarlem vervoerd worden, waar ze gebroken en van hun draaistellen gehaald worden. De eerste Class 73 zal in april 2014 binnenkomen. De PTO staat voor het najaar gepland en in de serieproductie in 2015. Zo kan de eerste trein getest worden onder winterse omstandigheden.
Het project omvat ongeveer 100 manjaar werk. Deze opdracht is een fantastische stap voor NedTrain op de externe markt.
quote:Op donderdag 19 december 2013 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ach, de controleurs waren redelijk verbaast dat ik niet in discussie ging, mijn ID kaart zo afgaf, en doorging met Tetris...
Je hebt ook van die stakkers die gewoon de boete in gepast geld in een envelopje bij zich hebben en by design nooit betalenquote:Op donderdag 19 december 2013 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ach, de controleurs waren redelijk verbaast dat ik niet in discussie ging, mijn ID kaart zo afgaf, en doorging met Tetris...
twitter:Btilloy twitterde op donderdag 19-12-2013 om 14:08:43100 millions de fraude par an dans les #transilien. L'équivalent de 10 nouveaux trains Franciliens. Stop. #sncf #Transilien reageer retweet
Zekerquote:Op vrijdag 20 december 2013 01:11 schreef Peterselieman het volgende:
heerlijk he dat je met die sneltrein door kunt blazen
dat deed ik toen ik studeerde ook. In die tijd werd je ongeveer 1 op de 6 keer dat ik dat traject reed gecontroleerd dus dat viel een stuk goedkoper uit. Alleen geen envelopje dan maar acceptgiro...quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je hebt ook van die stakkers die gewoon de boete in gepast geld in een envelopje bij zich hebben en by design nooit betalen
Helder. Mede dankzij het voor laten gaan van een reeds vertraagde Sprinter in Gouda, kwam de ic Utrecht - Rotterdam 18 minuten te laat aan op zijn bestemming.quote:Op donderdag 19 december 2013 17:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Mocht je het nog willen weten, wissel 1067A/B te Harmelen Aansluiting had een Ten Onrechte Bezet Spoor (TOBS) melding.
Goed voor Nedtrain!quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:04 schreef James1988 het volgende:
aanbesteding in concurrentie met zes Europese bedrijven. Het betreft o.a. een modernisering van het
In Sauerland ga ik ook betalen met een Envelopje indien nodig... Of met een playboy als jij die meeneemt. Wanneer vertrek je eigenlijk naar mn tante?quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je hebt ook van die stakkers die gewoon de boete in gepast geld in een envelopje bij zich hebben en by design nooit betalen
Hij is uitgeschreven in de trein ter hoogte van Val D'europe. Ik heb een abbonement daar...quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zie een wazige onderbelichte foto waar ik met veel pijn en moeite kan uithalen dat je op de RER een boete hebt gekregen van ¤ 30, maar ik zou niet weten waarom die nooit uitgeschreven had mogen worden hoor
Ach natuurlijk!quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hij is uitgeschreven in de trein ter hoogte van Val D'europe. Ik heb een abbonement daar...
Aha! Dat is inderdaad slordig.quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hij is uitgeschreven in de trein ter hoogte van Val D'europe. Ik heb een abbonement daar...
Gewoon 140 blazen, is juist tof en zeker als je het normaal niet zo vaak kan doen. Ik doe het nog wel eens met een losse 1700; dan weet ik dat ik een paar seinen verderop voor rood kom te staan maar dan draai ik toch ff dat wiel op 100%quote:Op vrijdag 20 december 2013 01:22 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zeker![]()
Kreeg van een collega al te horen dat het 140 blazen geen zin heeft vanuit Groningen, want dan sta je op Buitenpost lang te wachten, en daarna loop je bij Veenwouden voor de rode.
Vertrok wel met +3 omdat de stopper uit Leeuwarden iets vertraagd was. Dus toen wel even wezen blazen, maar vertrok keurig op tijd uit Buitenpost. Kwam +1 aan op Leeuwarden, vond ik niet verkeerd voor de eerste rit
Is een losse 1700 niet beperkt tot 100 of 120km/h in verband met de beperkte remcapaciteit als losse loc?quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:13 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Gewoon 140 blazen, is juist tof en zeker als je het normaal niet zo vaak kan doen. Ik doe het nog wel eens met een losse 1700; dan weet ik dat ik een paar seinen verderop voor rood kom te staan maar dan draai ik toch ff dat wiel op 100%Ferrari
ATB-EG kent een aantal snelheidstrappen:quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
is er een beveiliging als je harder gaat dan de maximale baanvaksnelheid? in groningen is de maximaal toegestane snelheid 140, wat als je dat zou doen op een stuk waar 130 de max is
Dan grijpt de ATB in. Maar als er ATB-EG ligt en je rijdt 130km/h waar je 100km/h mag gebeurt er niets, ATB-EG kent alleen de stappen 40-60-80-130-groen(140)quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
is er een beveiliging als je harder gaat dan de maximale baanvaksnelheid? in groningen is de maximaal toegestane snelheid 140, wat als je dat zou doen op een stuk waar 130 de max is
voor een dieselspoortje is het heel wat, zeker omdat je bijna alle stations overslaatquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |