abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134454388
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:22 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva had rond Leeuwarden gisteravond te maken met uitpuilende treinen. Serious Request een beetje onderschat?

De NS in ieder geval niet, want die reed keurig volgens afspraak met zes bakken, vaak dubbele stellen en zelfs een extra trein ingelegd
KAMERVRAGEN! Brandbrief!
  donderdag 19 december 2013 @ 16:44:02 #102
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134454404
Ik durf te betwijfelen of ovtijden wel de juiste informatie kan tonen van de privaat vervoerder. Want staan die gegevens ook accuraat in InfoPlus DVS (wat weer van NSR is)?

Op de MerwedeLingeLijn klopt de inzet van materieel in ieder geval niet, als je naar de "inzet" kijkt op ovtijden.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 december 2013 @ 16:47:32 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134454503
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:44 schreef greavy het volgende:
Ik durf te betwijfelen of ovtijden wel de juiste informatie kan tonen van de privaat vervoerder. Want staan die gegevens ook accuraat in InfoPlus DVS (wat weer van NSR is)?

Op de MerwedeLingeLijn klopt de inzet van materieel in ieder geval niet, als je naar de "inzet" kijkt op ovtijden.
ik denk dan dat het er staat zoals het bij de NS bekend planmatig zou moeten zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_134454545
Station Grubbenvorst-Greenport (wat een naam) aan de Maaslijn komt er binnen enkele jaren aan. De Gemeente Horst aan de Maas heeft in maart reeds een half miljoen toegezoegd. Daarnaast is er ook geld vanuit de provincie Limburg, mits de provincie Noord-Brabant en de stadsregio Arnhem-Nijmegen ook een bijdrage doen.

Volgens NMBS in een overleg met de provincie Limburg wordt er sinds december 2013 tussen Maastricht en Luik met Breaks gereden, klopt dat? In december 2014 zou deze trein Maastricht - Luik overigens verder gaan rijden naar Tongeren, Bilzen en Hasselt. Daarnaast is het de ambitie van o.a. de provincie Limburg om een halfuursdienst uit te gaan voeren op deze verbinding, de ene trein snel, de andere langzaam. Hiervoor moet het huidige aantal reizigers van 2000 per dag nog wel verder omhoog voor de kostendekkingsgraad.

Interessant, uit het document blijkt dat station Eijsden wel tot het hoofdrailnet behoort (wat hier voor NS wordt uitgevoerd door NMBS,) maar dat er geen bedieningsplicht geldt voor dit station.

Bron

[ Bericht 26% gewijzigd door Bitlord op 19-12-2013 16:59:13 ]
  donderdag 19 december 2013 @ 16:56:59 #105
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134454804
Ja, zoals al aangehaald hier rijden ze sinds zondag 15 december met Breaks.

Die rit straks door naar Hasselt slaat helemaal alles, want die gaat er anderhalf uur over doen. Met de bus ben je sneller (en goedkoper). ¤3 voor een enkele rit met de bus. Doe je een uur over.
pi_134454882
Wat een rommel op Rotterdam Centraal. Er blijven lege Sprinters binnenkomen en we hebben al ruim +10. Oh we vertrekken nu wel. Volgens de app zitten we al in Zwijndrecht :').
Get stoned
  donderdag 19 december 2013 @ 17:00:02 #107
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134454916
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:58 schreef Hinder het volgende:
Wat een rommel op Rotterdam Centraal. Er blijven lege Sprinters binnenkomen en we hebben al ruim +10. Oh we vertrekken nu wel. Volgens de app zitten we al in Zwijndrecht :').
Fijn hè, die oude sprinters daar in de Sprinters? Sinds DRGL2014 is het al één en al bagger, veel vertraging, veel te korte treinen enzo.
SGM2 of SGM3 in de spits los gaat echt niet werken. Zelfs SGM5 (waar normaal SLT10 reed) is het niet fijn
pi_134454998
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:00 schreef greavy het volgende:

[..]

Fijn hè, die oude sprinters daar in de Sprinters? Sinds DRGL2014 is het al één en al bagger, veel vertraging, veel te korte treinen enzo.
SGM2 of SGM3 in de spits los gaat echt niet werken. Zelfs SGM5 (waar normaal SLT10 reed) is het niet fijn
Ja ik hoor ook veel klachten over SGM, hopelijk draaien ze dat snel terug.
Hoor ook veel mensen over Den Haag Venlo over het mengelmoesje wat daar nu rijdt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 19 december 2013 @ 17:03:40 #109
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134455034
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja ik hoor ook veel klachten over SGM, hopelijk draaien ze dat snel terug.
Hoor ook veel mensen over Den Haag Venlo over het mengelmoesje wat daar nu rijdt.
In die Sprinters rijdt nog steeds een VIRM4. En het SLT8 en SLT10 hebben ze ook maar niet weggehaald.

De IC Den Haag - Venlo rijdt nu een paar dagen met DDZ8, ICM6/7 of ICR9. VIRM haast niet kunnen vinden. Maar DDZ8 is zelfs in de drukke spitsritten op een deel van het traject echt tekort, reed voorheen zelfs VIRM10 ...
pi_134455089
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 12:25 schreef dennistd het volgende:

[..]

Klopt niet helemaal: er is een tijd terug een brand in de buurt van het spoor geweest waarbij flink wat asbest vrijgekomen is. Dat is grotendeels opgeruimd, maar ook tussen het spoor ligt nog van die troep. En om dat op te ruimen moet het treinverkeer stilgelegd worden.
Vreemd. Eerder dit jaar is er bij Krommenie-Assendelft het treinverkeer direct stilgelegd nadat geconstateerd werd dat er asbest in de sporen lag. Wellicht aanpassing in reglementen maar ik kan me dat nauwelijks voorstellen..
pi_134455119
quote:
3s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:07 schreef MPG het volgende:
Van Mansveld moet er overal ATBvv komen:

http://fok.nl/nieuws/630638
Kleine nuance, alleen op de bediende seinen. Onbediende vrije baan seinen krijgen geen ATB-Vv.
pi_134455145
Ja het is nu staan hier voor de mensen die vanaf Blaak instapten. Op Rotterdam Centraal moesten we ineens naar spoor 9, waar een sprinter vanuit Dordt aan kwam rijden. Vervolgens kwamen er nog een aantal leeg aan of moest men eruit. Ergens storing oid? De displays gaven alles behalve correcte info weer.
Get stoned
pi_134455252
Bij Lombardijen kwam net een VIRM voorbij dat volgens mij de IC Venlo zou moeten zijn.
Get stoned
pi_134455773
Iemand een idee waarom de politie het traject Naarden-Bussum - Hilversum eruit heeft gegooid? Ik ga nu met de Pimpel over de Hanzelijn. Dat mag dan een first zijn, maar zorgt wel voor vertraging en een extra overstap om in Apeldoorn te komen.
  donderdag 19 december 2013 @ 17:33:50 #115
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_134456154
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:23 schreef WhiteJoker het volgende:
Iemand een idee waarom de politie het traject Naarden-Bussum - Hilversum eruit heeft gegooid? Ik ga nu met de Pimpel over de Hanzelijn. Dat mag dan een first zijn, maar zorgt wel voor vertraging en een extra overstap om in Apeldoorn te komen.
Timbiels twitterde op donderdag 19-12-2013 om 17:26:25 Hilversum Media Park: politie zoekt naar verdachte persoon, treinverkeer stilgelegd tussen Naarden-Bussum en Hilversum. #NS reageer retweet
politiedgv twitterde op donderdag 19-12-2013 om 17:12:05 Verward persoon op viaduct Craailoose weg Hilversum. Verkeer en treinen stilgelegd. reageer retweet
pi_134456279
Het is voor mij echt bijna elke dag wel raak geweest op dit traject. Gelukkig morgen voorlopig de laatste keer.
pi_134456350
Heb nog Mini Spoorboekje 2014 over. Kan het meenemen 18 januari a.s. indien interesse. Geen kosten; ik deel ze 'bij bosjes' uit, maar deze raak ik niet kwijt. Verder nog bordspel Ticket to Ride Europe voor iemand die het spel wél begrijpt :+
pi_134456380
quote:
13s.gif Op donderdag 19 december 2013 12:05 schreef Duvel het volgende:
Godverdegodver, er is weer eens iets kapot tussen Utrecht en Woerden dus de helft van de ic's is geschrapt. Zul je zien dat de enige treinen die nog rijden, de korte enkeldekkers zijn. :r
Mocht je het nog willen weten, wissel 1067A/B te Harmelen Aansluiting had een Ten Onrechte Bezet Spoor (TOBS) melding.
  donderdag 19 december 2013 @ 17:46:09 #119
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_134456557
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:33 schreef greavy het volgende:
Gister hebben veel treinen bij Arriva al versterkt gereden, maar er reden alsnog losse stellen rond. De allerlaatste rit Leeuwarden -> Groningen reed (aldus de machinist die ik goed ken) met 2x GTW 2/6 (dus 6 bakken GTW totaal). Vrij druk zei hij al, maar op al zijn ritten richting Leeuwarden (hij zit op standplaats Groningen) was het versterkt.
2/6 is een tweetje, dus 2 x 2/6 is 4 bakken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 19 december 2013 @ 17:48:10 #120
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134456621
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

2/6 is een tweetje, dus 2 x 2/6 is 4 bakken.
Typfoutje, bedoelde 2/8.
quote:
Laatste stoppertje uut Fryslan naar Grunn City. Was het druk? Mwwwwwoahhhh. Re-de-lijk Twee 3-tjes goed vol. #serieuusriekwesttweeduizendderttien #gezellig
pi_134457360
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:05 schreef b2py het volgende:

[..]

Vreemd. Eerder dit jaar is er bij Krommenie-Assendelft het treinverkeer direct stilgelegd nadat geconstateerd werd dat er asbest in de sporen lag. Wellicht aanpassing in reglementen maar ik kan me dat nauwelijks voorstellen..
hoe constateer je zoiets eigenlijk? Ik bedoel, er waren geen baanwerkers aanwezig anders was het treinverkeer al stilgelegd. En een machinist die met 140 langsraast constateert ook geen asbestvezels in het spoor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134457603
quote:
5s.gif Op donderdag 19 december 2013 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

hoe constateer je zoiets eigenlijk? Ik bedoel, er waren geen baanwerkers aanwezig anders was het treinverkeer al stilgelegd. En een machinist die met 140 langsraast constateert ook geen asbestvezels in het spoor.
Je mag als baanwerker over het schouwpad lopen. Ik heb geen idee hoe zoiets geconstateerd wordt. Waarschijnlijk komt uit metingen van de brandweer naar voren dat er asbest is vrijgekomen. Dan wordt eens gedacht dat het misschien in het spoor is terecht gekomen. Vervolgens een inspectie doen en dan constateren, ja het ligt er. Alles opheffen en reinigen die handel.
  donderdag 19 december 2013 @ 19:09:56 #123
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134459617
Wat is die Beneluxtrein toch een smerige trein, bah :r
pi_134459680
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:09 schreef James1988 het volgende:
Wat is die Beneluxtrein toch een smerige trein, bah :r
Ja ik begrijp echt niet dat ze die niet even goed door de reiniging halen en beetje fixen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 19 december 2013 @ 19:13:32 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134459743
Een keerpuntreiniging zou al wonderen doen, ik stapte net in Den Haag HS in... op de vloer lagen gebruikte zakdoeken en plastic wikkels, op sommige stoelen zaten bijzonder ranzig uitziende plekken. :r
pi_134459789
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:13 schreef James1988 het volgende:
Een keerpuntreiniging zou al wonderen doen, ik stapte net in Den Haag HS in... op de vloer lagen gebruikte zakdoeken en plastic wikkels, op sommige stoelen zaten bijzonder ranzig uitziende plekken. :r
Gewoon onderdeel van het plan. Mensen de trein uit jagen. Hardleerse types zoals James1988 hou je blijkbaar toch :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134460059
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:13 schreef James1988 het volgende:
Een keerpuntreiniging zou al wonderen doen, ik stapte net in Den Haag HS in... op de vloer lagen gebruikte zakdoeken en plastic wikkels, op sommige stoelen zaten bijzonder ranzig uitziende plekken. :r
Op HS is geen keerpuntreiniging, ik weet niet of die trein nog een retourtje Binckhorst maakt?
pi_134460082
Het half uur dat ie stil staat hoort ie gewoon gereinigd te worden :X


edit: Sinds de nieuwe dienstregeling keert ie op HS, waar er meestal 3 mensen van Treinschoon aan het puinruimen gaan

verder een oud vuil ding ja :P
  donderdag 19 december 2013 @ 19:24:08 #129
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134460111
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Op HS is geen keerpuntreiniging, ik weet niet of die trein nog een retourtje Binckhorst maakt?
Normaal gesproken wordt hij "gereinigd" op de Binckhorst. Daar loopt de lok ook om.
pi_134460130
Omstreeks 12.30 IC Enkhuizen - Amf (-Deventer misschien) met 2x VIRM-IV en dan om 16.39 naar Enkhuizen vanaf A'dam CS weer 2x VIRM-IV _O_ _O_

Al is dat misschien toch wel net te veel, je kan dan beter VIRM-VI inzetten of vooral ervoor zorgen dat mensen veel beter verspreid staan over het perron bij CS zodat ze allemaal wel een zitplaats hebben als er 2x ICM-III of IV komt voorrijden. Dus ben ik benieuwd of er al een evaluatie is geweest van dat project bij Den Bosch met LED-lichten.
  donderdag 19 december 2013 @ 19:26:05 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134460180
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:24 schreef greavy het volgende:

[..]

Normaal gesproken wordt hij "gereinigd" op de Binckhorst. Daar loopt de lok ook om.
Dat was bij mijn trein denk ik niet het geval. Hij stond om 18:30 langs het perron, met alleen noodverlichting aan. De boel was ook al behoorlijk afgekoeld. Rond 18:40 ging de verlichting en verwarming aan...
  donderdag 19 december 2013 @ 19:27:47 #132
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134460250
quote:
2s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:23 schreef Maegrim het volgende:
Het half uur dat ie stil staat hoort ie gewoon gereinigd te worden :X

edit: Sinds de nieuwe dienstregeling keert ie op HS, waar er meestal 3 mensen van Treinschoon aan het puinruimen gaan

verder een oud vuil ding ja :P
Oh, een soort van CSU, maar dan iets ander bedrijf?
Ik reis tegenwoordig bijna wekelijks met de Benelux van- en naar België, maar de zittingen zien er inderdaad niet meer uit :r
pi_134460303
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:27 schreef greavy het volgende:

[..]

Oh, een soort van CSU, maar dan iets ander bedrijf?
Ik reis tegenwoordig bijna wekelijks met de Benelux van- en naar België, maar de zittingen zien er inderdaad niet meer uit :r
Bij een reiniging gaat er meestal geen doekje over de stoelen....
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_134460329
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Bij een reiniging gaat er meestal geen doekje over de stoelen....
Er zou zo en nu dan wel een grondige reiniging mogen (lees: moeten) gebeuren, bij ieder treinstel. Blijkbaar gaat het mis met de onderhoudsomplopen met Benelux
pi_134460391
Uit de Cobouw:

Miljard extra voor spoor

Een kleine miljard moet de komende jaren gestoken worden in spoorinnovatie. Doel is meer mensen en goederen de trein in te krijgen, aldus transportcommissaris Siim Kallas. Met het programma Shift2Rail wil de Europese Commissie zwaar inzetten op onderzoek en innovatie in de railsector. Momenteel gaat slechts 10 procent van alle vracht over het spoor en slechts 6 procent van de passagiers. Dat moet omhoog.

Daartoe heeft de Commissie besloten het eigen budget voor de periode 2014-2020 te verdrievoudigen van 155 miljoen naar 450 miljoen. De spoorsector zelf moet daar dan 470 miljoen bijleggen waardoor bijna een miljard gespendeerd kan worden aan onderzoek en innovatie. “Als we meer passagiers en vracht willen op het spoor, dan moet de sector betere diensten leveren en een aantrekkelijke keuze worden voor meer klanten. Om dat te laten gebeuren, moet de spoorsector innoveren. Deze publiek-private samenwerking is een belangrijke doorbraak. Deze zal zorgen voor innovatie om de kosten te verlagen, de capaciteit te vergroten en te zorgen voor betrouwbaarder frequente verbindingen”, aldus Kallas.

Levensduurkosten
Het programma is vooral gericht op een verregaande reductie van de kosten. Zo wil de Commissie de levensduurkosten van de infrastructuur halveren. De capaciteit moet verdubbelen en de betrouwbaarheid moet 50 procent hoger liggen. Op het gebied van de infrastructuur gaat het om de levering en aanleg van betrouwbaar spoor van hoge kwaliteit. Daarbij horen ook zaken als vermindering van spoorlawaai en ontwikkeling van intelligent onderhoud. Dit naast de beoogde kostenreductie bij aanleg en onderhoud. Daa rnaast zullen betere en intelligentere verkeersmanagement- en controlesystemen ontwikkeld moeten worden. Dat is nodig om de gewenste verdubbeling van de capaciteit te bereiken.

Uit gesprekken met de spoorsector weet Kallas dat de publiek-private samenwerking en de financiële bijdrage van de private sector haalbaar zijn. Het Zweedse Trafikverket, dat zowel weg- als spoorinfra doet, en het Engelse Network Rail hebben al geld toegezegd. Inclusief bijdragen van treinenbouwers is al minstens 270 miljoen binnen.
  donderdag 19 december 2013 @ 19:42:42 #136
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134460827
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Bij een reiniging gaat er meestal geen doekje over de stoelen....
Dat weet ik. Maar eigenlijk hoort dat wel af en toe te gebeuren, en dan niet bij de kering aan het perron. En dat gebeurt absoluut niet.
pi_134460925
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dus ben ik benieuwd of er al een evaluatie is geweest van dat project bij Den Bosch met LED-lichten.
Had men niet al enige tijd geleden besloten daar niet mee door te gaan?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 19 december 2013 @ 19:46:23 #138
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134460977
quote:
11s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:45 schreef Litpho het volgende:

[..]

Had men niet al enige tijd geleden besloten daar niet mee door te gaan?
De proef is vroegtijdig beëindigd inderdaad.
pi_134461989

Deze ochtend in Hongarije. :D Wist niet eens dat er ICK die kant uit ging.. Voor Roemenië toevallig?
  donderdag 19 december 2013 @ 20:10:24 #140
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134461999
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:42 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maar eigenlijk hoort dat wel af en toe te gebeuren, en dan niet bij de kering aan het perron. En dat gebeurt absoluut niet.
Met een doekje kom je er niet bij die stoffen bekleding. Dat moet diep gereinigd worden.
  donderdag 19 december 2013 @ 20:13:11 #141
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134462131
Nu zeker wel, maar dat doen ze ook niet. Ik bedoelde niet alleen reinigen met een doek
pi_134462236
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 20:10 schreef Sandrvich het volgende:
[ afbeelding ]
Deze ochtend in Hongarije. :D Wist niet eens dat er ICK die kant uit ging.. Voor Roemenië toevallig?
Rijdt daar nou een SLT6 achterop??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134462375
quote:
11s.gif Op donderdag 19 december 2013 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Rijdt daar nou een SLT6 achterop??
nee een metrostel :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 19 december 2013 @ 21:21:00 #144
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_134465184
Nou, mn allereerste Franse Zwartrijboete is binnen. w/
pi_134465697
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nou, mn allereerste Franse Zwartrijboete is binnen. w/
kostdat?
dag
pi_134465858
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nou, mn allereerste Franse Zwartrijboete is binnen. w/
He he. Duurde wel lang zeg :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 19 december 2013 @ 21:38:44 #147
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_134466169
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:30 schreef Peter het volgende:

[..]

kostdat?
30 euro... Maar daarvoor mag je dan wel je rit afmaken... Heb ik 2en een half jaar voor aan mogen kloten...

Iemand nog intresse in een foto :9
pi_134467145
Greavy, iemand zit op Reddit je karma te hoeren

http://www.reddit.com/r/T(...)rocity_to_basel_sbb/
pi_134467311
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

30 euro... Maar daarvoor mag je dan wel je rit afmaken... Heb ik 2en een half jaar voor aan mogen kloten...

Iemand nog intresse in een foto :9
Ja tuurlijk man laat zien :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134467318
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:46 schreef greavy het volgende:

[..]

De proef is vroegtijdig beëindigd inderdaad.
Werkte het systeem niet goed? Of waren er negatieve reacties?
pi_134467429
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:00 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Werkte het systeem niet goed? Of waren er negatieve reacties?
Men zegt dat het niet betrouwbaar genoeg was. Dat vertaalt zich meestal gewoon in "te duur".
pi_134467440
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:00 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Werkte het systeem niet goed? Of waren er negatieve reacties?
Niet betrouwbaar genoeg.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 december 2013 @ 22:04:35 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134467563
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Niet betrouwbaar genoeg.
in de laatste weken waren toch juist veel verbeteringen bereikt?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_134467628
quote:
11s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in de laatste weken waren toch juist veel verbeteringen bereikt?
De laatste maanden was de info inderdaad altijd vrij correct. Tussen Den Bosch en Roosendaal dan toch :s) .
pi_134467778
quote:
11s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in de laatste weken waren toch juist veel verbeteringen bereikt?
Verbeteringen maken een systeem niet meteen betrouwbaar. Je wilt een bepaalt betrouwbaarheidspercentage halen tegen redelijke kosten. De kosten kunnen kwadratisch stijgen ten opzichte van de kosten. Dan wordt het al snel veel te duur. Ik vermoed dat de kosten te hoog zijn opgelopen en daardoor de proef beëindigd is.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 december 2013 @ 22:13:27 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134468068
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Verbeteringen maken een systeem niet meteen betrouwbaar. Je wilt een bepaalt betrouwbaarheidspercentage halen tegen redelijke kosten. De kosten kunnen kwadratisch stijgen ten opzichte van de kosten. Dan wordt het al snel veel te duur. Ik vermoed dat de kosten te hoog zijn opgelopen en daardoor de proef beëindigd is.
klopt, maar toch denk ik dat ze nog meer hadden kunnen leren als de proef iets langer geduurd had. Je moet een middel vinden om op de perrons aan de reizigers te laten weten hoe lang een trein is, de machinist moet vervolgens op de ideale plaats gaan halteren en je moet de spreiding op de perrons goed zien te krijgen.

Op al die punten valt nog veel winst te boeken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_134468274
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt, maar toch denk ik dat ze nog meer hadden kunnen leren als de proef iets langer geduurd had. Je moet een middel vinden om op de perrons aan de reizigers te laten weten hoe lang een trein is, de machinist moet vervolgens op de ideale plaats gaan halteren en je moet de spreiding op de perrons goed zien te krijgen.

Op al die punten valt nog veel winst te boeken
Dat kan wel op een vele malen goedkopere manier. Weergeven op de TBP's.Tussen letterbord x en y bijvoorbeeld. Komen die dingen toch nog van pas ;)
pi_134468940
Die cabines van de AVE S100's zijn nu ook goed volgebouwd zeg, daar is Thalys nog niks bij. :D (Maar wat blijven het bloedmooie treinen zeg! _O_ )
  donderdag 19 december 2013 @ 23:13:06 #159
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_134470970
quote:
2s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ieuw.
Pardon? :P
  donderdag 19 december 2013 @ 23:14:14 #160
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_134471024
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja tuurlijk man laat zien :P
pi_134471089
geil, heb je een 3007 gemaakt? :~

:')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 19 december 2013 @ 23:18:26 #162
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_134471202
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
geil, heb je een 3007 gemaakt? :~

:')
Ja, met 2 vingers in mn neus :9
pi_134471218
quote:
Lekker klantvriendelijk, gewoon 3007 neerkalken bij nature d'infraction. Wat is er mis met even "ticket non validé" opschrijven?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_134471460
Klantvriendelijkheid tegen zwartrijders? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 19 december 2013 @ 23:25:18 #165
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_134471494
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Klantvriendelijkheid tegen zwartrijders? :')
Jawel, want ik heb korting op mn boete gekregen...
pi_134471508
quote:
13s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:18 schreef Litpho het volgende:

[..]

Lekker klantvriendelijk, gewoon 3007 neerkalken bij nature d'infraction. Wat is er mis met even "ticket non validé" opschrijven?
Ach, dan schrijven wij toch ook even een code 6070 uit... "Employé n'est pas accueillant"
  donderdag 19 december 2013 @ 23:27:06 #167
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_134471563
Ik vind dit trouwens ook best klantvriendelijk http://www.ratp.fr/fr/ratp/c_21280/paiement-des-amendes/
pi_134471577
en CB is Carte Bleue?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134471650
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Klantvriendelijkheid tegen zwartrijders? :')
Voor de notoire zwartrijder maakt het natuurlijk niet uit. De goedbedoelende reiziger die net in de trein erachter komt geen kaartje gekocht te hebben maakt het wel uit of je hem schoffeert of niet.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 19 december 2013 @ 23:29:39 #170
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_134471678
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
en CB is Carte Bleue?
Nee.
  donderdag 19 december 2013 @ 23:30:35 #171
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_134471739
Ach, de controleurs waren redelijk verbaast dat ik niet in discussie ging, mijn ID kaart zo afgaf, en doorging met Tetris... :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 december 2013 @ 23:36:04 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134472016
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ach, de controleurs waren redelijk verbaast dat ik niet in discussie ging, mijn ID kaart zo afgaf, en doorging met Tetris... :')
_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_134472053
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ach, de controleurs waren redelijk verbaast dat ik niet in discussie ging, mijn ID kaart zo afgaf, en doorging met Tetris... :')
Je kreeg dus korting omdat je zo lief was
  donderdag 19 december 2013 @ 23:42:33 #174
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_134472316
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:37 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Je kreeg dus korting omdat je zo lief was
Nee, ik kreeg korting omdat ik wel een vervoersbewijs had, maar die niet geldig was...

Echt iedereen gaat in discussie met die paswerkers, dat moet je niet doen, bek houden, id kaart afgeven (Succes want ze schrijven altijd mn voornaam als achternaam op en dan vragen ze bij mijn achternaam of dat mn geboorteplaats is :') ) en je uiterst vriendelijk gedragen ("Prettige Dienst Jean-Louis-Michel" (Want naambordje)) Die koppen _O-
  donderdag 19 december 2013 @ 23:55:44 #175
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_134472953
Maargoed, niemand die dus blijkbaar ziet dat dat ding voor mij nog nooit uitgeschreven had mogen worden... Ik zet mn geld in op James...
pi_134473174
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:48 schreef Bitlord het volgende:
Station Grubbenvorst-Greenport (wat een naam) aan de Maaslijn komt er binnen enkele jaren aan. De Gemeente Horst aan de Maas heeft in maart reeds een half miljoen toegezoegd. Daarnaast is er ook geld vanuit de provincie Limburg, mits de provincie Noord-Brabant en de stadsregio Arnhem-Nijmegen ook een bijdrage doen.
Bron
Dan wordt het ook tijd voor een sneltrein Intercity op de Maaslijn. Het wordt onderhand een metro met die bergen stations voor elk gaat tussen Venlo en Nijmegen.
  vrijdag 20 december 2013 @ 00:02:00 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134473253
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maargoed, niemand die dus blijkbaar ziet dat dat ding voor mij nog nooit uitgeschreven had mogen worden... Ik zet mn geld in op James...
Ik zie een wazige onderbelichte foto waar ik met veel pijn en moeite kan uithalen dat je op de RER een boete hebt gekregen van ¤ 30, maar ik zou niet weten waarom die nooit uitgeschreven had mogen worden hoor :?
  vrijdag 20 december 2013 @ 00:04:42 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134473360
Leuke win voor NedTrain (bericht is al iets ouder): Haarlem gaat 20 Noorse treinen van het type Bm 73 moderniseren.

quote:
OPDRACHT MODERNISERING NOORSE TREINEN VOOR NS

De Noorse Spoorwegen (Norges Statsbaner AS) heeft NedTrain opdracht gegeven voor de mid-life revisie van 20 Class 73 treinen. NedTrain heeft de opdracht verkregen na een Europese aanbesteding in concurrentie met zes Europese bedrijven. Het betreft o.a. een modernisering van het in- en exterieur en het installeren van een nieuw reizigersinformatiesysteem.

De treinen zijn in 1999 en 2000 geleverd door AdTranz (nu Bombardier) en worden door de Noorse Spoorwegen o.a. ingezet op de trajecten tussen Oslo en Trontheim, Bergen, Stavanger, en naar het Zweedse Göteborg. Het zijn kantelbaktreinen met een topsnelheid van 210 km/uur.

Na een intensief offertetraject van enkele maanden, waarbij het Noorse spoorwegbedrijf onder meer een audit op de productie- en engineeringsafdelingen heeft uitgevoerd, is de keuze op NedTrain gevallen. De Noorse Spoorwegen toonde zich onder de indruk van de moderne productiefaciliteiten in Haarlem en de logistieke planning.

De treinen zullen per spoor via Zweden, Denemarken en Duitsland naar Haarlem vervoerd worden, waar ze gebroken en van hun draaistellen gehaald worden. De eerste Class 73 zal in april 2014 binnenkomen. De PTO staat voor het najaar gepland en in de serieproductie in 2015. Zo kan de eerste trein getest worden onder winterse omstandigheden.

Het project omvat ongeveer 100 manjaar werk. Deze opdracht is een fantastische stap voor NedTrain op de externe markt.
pi_134474027
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ach, de controleurs waren redelijk verbaast dat ik niet in discussie ging, mijn ID kaart zo afgaf, en doorging met Tetris... :')
:D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134474721
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ach, de controleurs waren redelijk verbaast dat ik niet in discussie ging, mijn ID kaart zo afgaf, en doorging met Tetris... :')
Je hebt ook van die stakkers die gewoon de boete in gepast geld in een envelopje bij zich hebben en by design nooit betalen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 20 december 2013 @ 00:53:13 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134475154
Kennelijk is zwartrijden interessant genoeg...

Btilloy twitterde op donderdag 19-12-2013 om 14:08:43 100 millions de fraude par an dans les #transilien. L'équivalent de 10 nouveaux trains Franciliens. Stop. #sncf #Transilien reageer retweet
pi_134475254
Mooi dagje gehad.
Mocht voor het eerst richting de Friese hoofdstad. Sneltrein heen, sneltrein terug. 6 bakken, heerlijk :)
Daarna met 3 bakken naar Winschoten en combineren, met 8 bakken terug.
Slagje Delfzijl
Veendam met 8 bakken om de voetbalsupporters mee te nemen van de verloren wedstrijd tegen NEC.
Trein meurde naderhand naar rook en schraal bier. Die heb ik maar op het rangeerterrein gezet voor een interne reiniging :')
Daarna nog een slagje Veendam met 2 bakken. Lekker rustig :)

Tijd voor een biertje, morgen en overmorgen nachtdienst :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 december 2013 @ 01:11:42 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134475611
heerlijk he dat je met die sneltrein door kunt blazen :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_134475844
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2013 01:11 schreef Peterselieman het volgende:
heerlijk he dat je met die sneltrein door kunt blazen :)
Zeker _O_
Kreeg van een collega al te horen dat het 140 blazen geen zin heeft vanuit Groningen, want dan sta je op Buitenpost lang te wachten, en daarna loop je bij Veenwouden voor de rode.

Vertrok wel met +3 omdat de stopper uit Leeuwarden iets vertraagd was. Dus toen wel even wezen blazen, maar vertrok keurig op tijd uit Buitenpost. Kwam +1 aan op Leeuwarden, vond ik niet verkeerd voor de eerste rit :)
pi_134478451
140 blazen noemen :P
pi_134478612
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je hebt ook van die stakkers die gewoon de boete in gepast geld in een envelopje bij zich hebben en by design nooit betalen :')
dat deed ik toen ik studeerde ook. In die tijd werd je ongeveer 1 op de 6 keer dat ik dat traject reed gecontroleerd dus dat viel een stuk goedkoper uit. Alleen geen envelopje dan maar acceptgiro...
  vrijdag 20 december 2013 @ 07:37:12 #187
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_134478622
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Mocht je het nog willen weten, wissel 1067A/B te Harmelen Aansluiting had een Ten Onrechte Bezet Spoor (TOBS) melding.
Helder. Mede dankzij het voor laten gaan van een reeds vertraagde Sprinter in Gouda, kwam de ic Utrecht - Rotterdam 18 minuten te laat aan op zijn bestemming.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 20 december 2013 @ 07:47:13 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_134478685
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Pardon? :P
Brrrr...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 20 december 2013 @ 07:47:44 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_134478689
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 00:04 schreef James1988 het volgende:
aanbesteding in concurrentie met zes Europese bedrijven. Het betreft o.a. een modernisering van het
Goed voor Nedtrain!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 20 december 2013 @ 08:01:22 #190
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_134478793
Fles, niet meer met lucifers spelen!
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 20 december 2013 @ 08:06:56 #191
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_134478844
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je hebt ook van die stakkers die gewoon de boete in gepast geld in een envelopje bij zich hebben en by design nooit betalen :')
In Sauerland ga ik ook betalen met een Envelopje indien nodig... Of met een playboy als jij die meeneemt. Wanneer vertrek je eigenlijk naar mn tante? :P
  vrijdag 20 december 2013 @ 08:08:53 #192
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_134478864
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 00:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik zie een wazige onderbelichte foto waar ik met veel pijn en moeite kan uithalen dat je op de RER een boete hebt gekregen van ¤ 30, maar ik zou niet weten waarom die nooit uitgeschreven had mogen worden hoor :?
Hij is uitgeschreven in de trein ter hoogte van Val D'europe. Ik heb een abbonement daar...
  vrijdag 20 december 2013 @ 08:12:57 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_134478897
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 08:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Hij is uitgeschreven in de trein ter hoogte van Val D'europe. Ik heb een abbonement daar...
Ach natuurlijk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 20 december 2013 @ 09:43:16 #194
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134480081
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 08:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Hij is uitgeschreven in de trein ter hoogte van Val D'europe. Ik heb een abbonement daar...
Aha! Dat is inderdaad slordig.

Ga je beroep aantekenen? :s)
pi_134480725
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2013 01:22 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Zeker _O_
Kreeg van een collega al te horen dat het 140 blazen geen zin heeft vanuit Groningen, want dan sta je op Buitenpost lang te wachten, en daarna loop je bij Veenwouden voor de rode.

Vertrok wel met +3 omdat de stopper uit Leeuwarden iets vertraagd was. Dus toen wel even wezen blazen, maar vertrok keurig op tijd uit Buitenpost. Kwam +1 aan op Leeuwarden, vond ik niet verkeerd voor de eerste rit :)
Gewoon 140 blazen, is juist tof en zeker als je het normaal niet zo vaak kan doen. Ik doe het nog wel eens met een losse 1700; dan weet ik dat ik een paar seinen verderop voor rood kom te staan maar dan draai ik toch ff dat wiel op 100% _O_ Ferrari _O_
pi_134481131
is er een beveiliging als je harder gaat dan de maximale baanvaksnelheid? in groningen is de maximaal toegestane snelheid 140, wat als je dat zou doen op een stuk waar 130 de max is
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Sport vrijdag 20 december 2013 @ 10:32:44 #197
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_134481163
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:13 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Gewoon 140 blazen, is juist tof en zeker als je het normaal niet zo vaak kan doen. Ik doe het nog wel eens met een losse 1700; dan weet ik dat ik een paar seinen verderop voor rood kom te staan maar dan draai ik toch ff dat wiel op 100% _O_ Ferrari _O_
Is een losse 1700 niet beperkt tot 100 of 120km/h in verband met de beperkte remcapaciteit als losse loc?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:33:12 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134481180
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
is er een beveiliging als je harder gaat dan de maximale baanvaksnelheid? in groningen is de maximaal toegestane snelheid 140, wat als je dat zou doen op een stuk waar 130 de max is
ATB-EG kent een aantal snelheidstrappen:

40 km/u, 60 km/u, 80 km/u, 130 km/u en 140 km/u (was maximale materieelsnelheid). Op baanvakken met 130 als maximumsnelheid zal ATB je niet harder laten rijden dan 130, maar op een baanvak met 100 als Vmax kun je alsnog doorstomen naar 130.
  Redactie Sport vrijdag 20 december 2013 @ 10:34:03 #199
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_134481200
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
is er een beveiliging als je harder gaat dan de maximale baanvaksnelheid? in groningen is de maximaal toegestane snelheid 140, wat als je dat zou doen op een stuk waar 130 de max is
Dan grijpt de ATB in. Maar als er ATB-EG ligt en je rijdt 130km/h waar je 100km/h mag gebeurt er niets, ATB-EG kent alleen de stappen 40-60-80-130-groen(140)

edit:wat james dus ook zegt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 december 2013 @ 10:36:17 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134481248
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 06:59 schreef b2py het volgende:
140 blazen noemen :P
voor een dieselspoortje is het heel wat, zeker omdat je bijna alle stations overslaat :P
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')